ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MIEKE364
Ga naar pagina Vorige 1 ... 23 24 25 26
ChristianMatch forum index » Berichten van MIEKE364
Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 19:11
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
SOLAFIDE630 schreef:
Beste Mieke,

Smiley die vol vragen zit Ik ben zeker niet in de materie verdwaald, maar ik denk, dat u met al uw liefdevolle omschrijvingen en varianten, waarop volgens u dan, voor God, homosexualiteit of hetero relaties buiten het huwelijk om geaccepteerd zal zijn, behoorlijk verdwaald bent.

Een leest u eens goed wat er staat in het stukje van Matth 15....dat is gericht tegen diegenen, die zeggen God te vereren, maar hun eigen leer ondertussen onderwijzen, n.l. voorschriften van mensen en m.i. is dat hetgeen u hier doet....wel heeeel erg liefdevol natuurlijk...maar toch m.i. niet naar Gods leer, want God wil dat wij een geheiligd en rein leven voeren en de zonden proberen te laten.En vooral zonde, zonde blijven noemen.

Waar staat er....dat als homosexuelen of heterosexuelen heel liefdevol tegenover elkaar zijn en in een langdurige, maar wel zondige relatie met elkaar leven, dat het dan opeens geen zonde meer is/zou zijn? Dit zijn dan uw eigen leer en voorschriften. Ik kan er helaas niets anders van maken.

Zo kunnen we heel liefdevol, mensen toch in het donkere bos laten en sturen.

Wie oren heeft om te horen, die hore.....

In uw verstokte hoogmoed zal ik u niet verder storen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 15:44
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
CHATULIEM619 schreef:
Dit gaat me te snel. Ten eerste geloof ik dat als je je hart aan de Heer geeft, Hij ook duidelijk maakt dat je moet breken met je oude leven. Zelf geloof ik dat homoseksualiteit en christen zijn niet samen gaan. Daar is een conflict wat altijd zal blijven.

Beste Chatuliem,
Zeker zal de Heilige Geest je leiden als je Hem toelaat in je leven, in hart, geest en ziel. Ik zie in mijn eigen omgeving, zorgzame, liefdevolle mensen die al de helft van hun leven trouw samen leven, beiden werken in de zorg die het christenzijn leven op een manier waar menige hetero zich aan zou kunnen optrekken, geloof me. De mensen die ik beschrijf zijn homofielen. En zo ken ik nog een stel en (twee) andersgeaarden die leven als christenen zonder partner. De Liefde van God is niet exclusief maar inclusief, ieder die schuilt onder de vleugels van Zijn Liefde is gered.
Excessief gedrag veroordeel ik want daar schaadt je je lichaam, geest en ziel mee en dat van degenen met wie je liederlijk gedrag deelt, buiten kijf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 15:31
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
SOLAFIDE630 schreef:
Ja.....wel medechristenen...maar dan medechristenen, die in zonde leven.

Sorry, Thomas ik kan er niets anders van maken....... En het is juist liefdevol om ze dat dan te zeggen en niet om dan maar te zwijgen.

Maar misschien is het een kwestie van verblinding of van moed. Je moet het maar ten eerste zien natuurlijk en ten tweede het durven zeggen....want dat is lang niet altijd even makkelijk....want je krijgt dan enorme weerstand en wel van de meesten tegenwoordig. Maar daar had Marijan het ook al over.

ER is al zoveel ZONDIG onverkwikkelijks met de mantel der zwijgzame liefde bedekt en zoveel schade aangericht aan menig mensenkind bijv. . er is niets dat zoveel zwijgzaamheid veroorzaakt dan ZONDIGE daden van mensen, bjv. een vader, die zich aan zijn kinderen vergrijpt. En maar zwijgen en maar zwijgen....,terwijl Jezus juist DE WAARHEID wil...Hij is immers de Waarheid en ook laat Hij ons zien, dat de Vader de aanbidders zoekt, die in GEEST EN WAARHEID de Vader aanbidden.

Welterusten! Ik citeer hier nog een keer MATTHEUS 15 : 7 - 9

Jezus zei in Matth.15 :

7 Huichelaars, wat is Jesaja’s profetie toch toepasselijk op u:
8 “Dit volk eert mij met de lippen,
maar hun hart is ver van mij;
9 tevergeefs vereren ze mij,
want ze onderwijzen hun eigen leer,
voorschriften van mensen.”’ \

Beste Solafide,
u verdwaalt wel erg in de materie. Het gaat over een liefdevolle relatie tussen twee mensen van hetzelfde geslacht die met elkaar leven alsof ze gehuwd zijn, naar onze begrippen voor elkaar zorgend, met elkaar levend in voor- en tegenspoed. Die met elkaar willen trouwen. Kan dat of niet.

In uw reactie veroordeelt u de uitwassen van sexualiteit, het misbruik van kinderen, er is volgens mij niemand die dàt verdedigt, integendeel. Dat wordt hier juist aan de kaak gesteld.

En uw tekst Huichelaars ed. heeft meer betrekking op Farizeëers, de schriftgeleerden die elkaar om de oren slaan met teksten uit de bijbel, en tegelijkertijd hun hart sluiten en de bijbel uitleggen naar eigen believen.
Christen zijn is volgeling zijn van de leer van Christus, en dat is niet mensen van goede wil voor huichelaar uitmaken, maar met uw hart luisteren naar wat de ander werkelijk zegt.


Laatst aangepast door
MIEKE364
op woensdag 13 januari 2010, 15:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 22:43
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
MARIJAN072 schreef:
Dat valt mij ook op, Henk. Kennelijk is het een onderwerp, wat heftige reacties oproept. Dat is mij al eerder opgevallen op CM. Noem op CM het woord ‘homo’ en de emoties lopen hoog op.

Op bijbelse gronden een homofiele relatie afkeuren staat voor velen gelijk aan iemand als persoon veroordelen en niet in z’n waarde laten. ’t Valt mij steeds meer op dat deze gedachte leeft, vooral ook bij mensen die de Bijbel kennen. Ik vind dat dus echt grote onzin! Ik vind het zelfs kwetsend, zeker om te horen van mede-christenen. Zit hier trouwens ook geen veroordeling in t.a.v. mensen die een mening hebben en daar voor uitkomen, die – naar hun overtuiging – bijbelse gronden heeft?

'k Heb korte tijd geleden meegemaakt dat iemand, die ik heel goed ken, uitgekomen is voor z'n homofiele gevoelens. Hij heeft nu een relatie, dus is inmiddels ook praktiserend. Ik weet dat ik hem - hoewel ik een homoseksuele relatie niet goedkeur, wat ik hem ook eerlijk gezegd heb - absoluut accepteer als persoon en in z'n waarde laat. En hij weet dat ook van mij en begrijpt mij hier ook in. Ook zijn familie en vrienden denken er anders over dan hij, maar ze laten hem echt niet vallen. Wie zou durven zeggen dat bijv. zijn ouders hem veroordelen, omdat ze anders denken dan hij? Zij gaan juist heel liefdevol met hem en zijn vriend om. Dus hij zal dat als allerlaatste beweren. Dus van geen respect en liefde voor deze mensen hebben, is dan echt geen sprake.

Volgens mij is de Bijbel heel duidelijk. En waarom mag je mensen niet vragen om het niet te praktiseren, als je er van overtuigd bent dat het niet goed is in Gods ogen? Is het ook niet onze opdracht, om mensen terecht te wijzen? Of moeten we alles maar met de mantel der liefde bedekken? Je kunt de Bijbel ook lezen op de manier zoals in jouw ogen liefdevol is (Gods gedachten en wegen zijn hoger!), dat is wel lekker makkelijk in deze maatschappij. Dan krijg je niet zo gauw problemen, want je mening wijkt niet af van de gemiddelde Nederlander. Maar ik heb meer bewondering voor mensen, die uit durven komen voor een mening die afwijkt van de mening van de massa.


mee eens. Ik ken enige homofielen waaronder een stel dat al zo'n beetje de helft van hun leven bij elkaar is. Ik wijs liederlijk leven af, voor alle mensen, dan hebben we het over sodom en gomorra omdat het mensonterend is. In liefde leven als homofielen zie ik niet als verkeerd. Ze respecteren en in hun waarde laten, ze waarderen om wie ze zijn als mens, komt ze toe.

Ik keur alle relaties af waarin respectloos wordt omgegaan met menselijke waarden, dat geldt voor alle relaties, wat mij betreft.
Elke relatie is te veroordelen waarin mensen worden vernederd, mishandeld; geestelijk, lichamelijk en naar de ziel. Dat is zondigen.
En iedereen die daarin gevangen zit moet worden bevrijdt; kinderen zowel als volwassenen.

Homosexuelen die in liefde en waardigheid met elkaar leven zijn niet te veroordelen omdat ze in Liefde leven en dat is Gods wil.


Laatst aangepast door
MIEKE364
op woensdag 13 januari 2010, 15:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 22:50
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
GRACE585 schreef:
benieuwd wat voor lekkkers er gekookt wordt..................................
zet hier je maaltijd en/of evt. recepten neer..............................

Vandaag eten we heelijke spinaziestmpot met Italiaanse gehaktstaafjes
en vla toe Kwijlende smiley

[i]winteromelet, makkelijk en toch voedzaam voor twee personen:
- roerbakken in olijfolie met een stuk roomboter erbij:
- ui, halve paprika, handvol champignons, handvol gehalveerde spruitjes (kleintjes, die zijn zoet), winterwortel in plakken, stukjes pompoen, handvol boerenkool, knoflook.
- drie eitjes natuurlijk van kipjes met buitenuitloop en speelgoed (hooibalen en zo), en heeeel veel ruimte en leuke nesten, - ok ik draaf door - met een scheutje melk loskloppen en bakken in olijfolie.
- Neem een groot bord en leg de omelet erop leg er plakken kaas op en bedek de helft van de omelet met de groenten, kruiden naar smaak - probeer eens kerrie.
Omelet half over de groenten klappen, zout en peper op strooien.
- Donkerbruin brood besmeren en beleggen met een punt van de omelet, glas biologische melk erbij.
- Smikkelen maar.
-Niet romantisch ok maar wel lekker voor een weekendlunch of snelle avondmaaltijd. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
MIEKE364
op donderdag 7 januari 2010, 22:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 15:10
BerichtOnderwerp: een nieuw jaar...
 
LIESBETH326 schreef:
Dit kwam ik ergens tegen en vond het de moeite waard om met jullie te delen...

Ik zei tot de man die stond bij de ingang van het jaar: "Geef mij een licht opdat ik veilig het onbekende tegemoet kan treden".
En hij antwoordde: "Ga de duisternis in en leg je hand in de hand van God, dat is beter voor je dan licht en veiliger dan een bekende weg".


Vertrouwen... waarom is dat soms zo moeilijk?!!

[i]Mooi, in alle eenvoud. Onze behoefte om dingen te laten gebeuren zoals wij dat willen, wat niet persé goed voor ons hoeft te zijn, de werking van het ego dus, maakt het zo moeilijk de controle los te laten.
Het staat er heel mooi maar leef het maar eens. Toch iedere keer opnieuw beginnen, dat mag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 11:13
BerichtOnderwerp: 'God' ik weet t soms ook niet
 
JONATHAN890 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=YiNBmNl88Pk

Prachtig toch? Hebben we allemaal ergens ooit op een moment gezegd: Ja Heer, hier ben ik, zegt U maar wat ik voor U kan doen? Vast wel toen we bewust kozen voor christen zijn, de weg van Christus gaan, voor zover mogelijk. Mooi gemaakte film met een duidelijk antwoord. De vragen van de vrouw zijn die, die allemaal wel eens in ons hart opduiken. Al hebben we het maar over de problemen in ons eigen land. Waar het meest mijn hart naar uitgaat is de intensieve veehouderij, hoeveel doden moeten er vallen voordat we inzien dat het zo echt niet kan, dat nu het moment is waarop het tij gekeerd moet worden, nu en niet meer later. Dat geldt voor zoveel dingen die mis zijn.
Dank je voor de tip, ik vond hem indrukwekkend en weer eens een prikje van de Heilige Geest, hé christen, ben je wakker, wat ga jij voor mij doen vandaag?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 10:56
BerichtOnderwerp: 'God' ik weet t soms ook niet
 
HENK710 schreef:
Gewoon even op reageren klikken en dan de http selecteren en met rechtermuisknop kopiëren om dan in internetadresbalk te plakken...

...of zie hieronder Mieke/Jenny:

[i] dank je hartelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:02
BerichtOnderwerp: 'God' ik weet t soms ook niet
 
JONATHAN890 schreef:
aangepast !! Clown smiley

werkt nog niet hoor, wel intrigerende titel, want dat voel ik ook regelmatig!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 19:57
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
HANNAH810 schreef:
dus;
als een vrouw niet achter t kerkewerk van de man staat, denk ik dat God niet wil dat hij in de kerkeraad, het schoolbestuur, of weet ik wat gaat...



dat is wat ik zei, pieter, en wat ik in t voorgaande bericht verder uitleg;
wat is daar draaierig aan?
(overigens ben je de eerste die me draaierig vind, ook wel eens leuk...)

[i]Nou, Hannah, je hebt de gemoederen weer aardig bezig gehouden. Ik denk dat het de verantwoordelijkheid is van de partners samen of de man het kerkewerk gaat doen of niet. Je kunt het als vrouw steunen omdat God boven alles gaat en de kerk dienen God dienen is, ook al is hij dan weer een avond niet beschikbaar voor zijn gezin.
Je kunt er ook samen goed over praten, wat de voor- en nadelen zijn, of er wel genoeg andere avonden vrij zijn om te rusten en het gezin aandacht te geven. Wat daar uit komt zal het beste zijn voor het gezin en daar zal God wel vrede mee hebben.
Ik denk niet dat het goed is om God als een schaakstuk te gebruiken maar wel is het goed om je eigen verantwoordelijkheid te dragen, ook en juist in een relatie/huwelijk.
Ik heb zelf tweemaal het verzoek om in de kerkeraad toe te treden geweigerd omdat ik voor mijn gevoel al meer dan genoeg deed voor de kerk en er voor mijn zoon wilde zijn, dat voelde als de beste beslissing die ik kon nemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 21 december 2009, 18:59
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
HANNAH810 schreef:
en een dictatuur die bestaat uit alleen God, marijan?
mits je de bijbel op een liefdevolle/bijbelse manier toepast, kan ik daar geen problemen mee hebben, denk ik.....
en ja... als God de leiding heeft, heb je niet veel behoefte meer aan democratie, verwacht ik; maar wanneer je op Hem vertrouwt/in Hem gelooft, dan geef je je leven in Zijn hand, toch? dus je legt je eigen leven af, om een nieuw leven in Christus te leven.
heel radicaal gezegt misschien, maar toch.... Kussende smiley

Toch denk ik Hannah, dat ook als je je leven in Gods handen legt, Hij je het terug zal geven, liefdevol jazeker, in Christus leven is een opdracht, geen makkie maar Zijn hulp is wel degelijk aanwezig. Het blijft echter jouw leven van Hem gekregen waarin jij je eigen keuzes moet maken, je eigen verantwoordelijkheid moet dragen.


Laatst aangepast door
MIEKE364
op maandag 21 december 2009, 19:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 21 december 2009, 18:49
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
MARISKA601 schreef:
CHATULIEM:

Een huwelijk waar een vrouw leidt, is in mijn ogen niet naar Gods wil.



Wat een kolder chat.
Als de man door een ziekte niet meer alles kan doen , mag de vrouw die taken dan niet opzich nemen?

[i]Lijkt me een sterk door Chatuliem ingekleurde wil van God. Er zijn legio situaties te bedenken waarin de leiding van de vrouw een huwelijk in de juiste baan (terug)leidt. Een vrouw als leid(st)er kansloos maken verarmd iedere relatie en maakt een vrouw ook in de samenleving inactief waardoor haar licht onder de korenmaat blijft, wat geenszins de wil van God is, als we de Bijbel erop nagaan. Er zijn uitstekende vrouwelijke leidinggevenden, managers, directeuren en vrouwen in leidinggevende posities in kleine en grote bedrijven en ook bij de overheid. God zij dank.


Laatst aangepast door
MIEKE364
op maandag 21 december 2009, 18:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 21 december 2009, 18:48
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
HANNAH810 schreef:
Hannah wijs eens aan waar ik sgp dictatuur schrijf..... Ik geef de gevaren aan die er bij theocratie zouden komen en ze zijn in strijd met de democratische rechtsstaat, waar ik voor ben.
Je bent nog nergens op mijn vragen ingegaan overigens.

Thomas


thomas,
I didn't say that;
er was echter een reactie, hierboven, die dat zei;
"als je een theocratie of staatskundig gereformeerde dictatuur voorstaat."
ik kom er overigens gewoon niet aan toe je vragen allemaal te antwoorden, meneertje ongeduld! Knipoog smiley Clown smiley
(dat ik ingelogd sta, betekend nog niet dat ik achter mn pc zit!!)
k heb al een beginnetje gemaakt, niet met dat wat jij vroeg, maar datgene waar ik graag op in wilde gaan.

je bent sturend en leidend, zei je geloof ik he?
maar eh... hoe prettig vrouwen dat kunnen vinden; ik ben aan een andere kant begonnen... Lachende smiley met blinkend witte tanden
ik ben alleen vergeten te schrijven; "wordt vervolgd"

eh.. mieke, op jouw bericht wil ik ook nog eens ingaan, als ik er aan toe kom; just give me some space..... Verliefde smiley

enne.. bedankt voor je reactie chat![/quote]

prima Hannah, graag gedaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 22:02
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
HANNAH810 schreef:
Elke vrouw moet dus ontzag / vreze hebben voor haar man?? Ja, mits die man haar daar reden toe geeft. Die reden is niets anders dan dat hij haar liefheeft als zichzelf, dat ze trots kan zijn op die dingen die hij voor haar (en het gezin) heeft gedaan. Hoe kun je anders ontzag hebben voor je eigen man ??

cross,

ik lees nergens dat er voorwaarden gesteld worden, zoals dat een man eerst de hoogachting van zijn vrouw zou moeten verdienen!! als ik de plank mis-sla, dan hoor ik t wel van je, neem ik aan!!

ik weet uit ervaring dat dit inspanning kan vergen, en dat het pittig kan zijn, om het toch te doen/proberen.
toch geloof ik zeker, dat het dé manier is, en dat God er Zijn zegen over geeft.
je kunt je ook naar je man voegen door een hulpe tegen-over hem te zijn, dus om hem te laten zien, waar hij naar je idee anders in de rol van "leider van t gezin" zou moeten staan. (tegenover iemand staan, is anders dan náást iemand staan, he?)

'Zou moeten staan' volgens jouw interpretatie van wat hij doet of van wat de gevolgen zijn van wat hij doet, begrijp ik?
Ik denk dat je naar je man voegen niet inhoudt dat je hem gaat veranderen. Je kunt wel vragen stellen over wat er is gebeurd, wat volgens jou anders zou moeten. Ik zou benieuwd zijn naar hoe het is gekomen dat je man anders in de rol van 'leider van het gezin' staat dan je vindt dat moet. Naar hem luisteren en hem proberen te verstaan kan hem inzicht geven (en ook jou als zijn vrouw) in het hoe en waarom van zijn handelen. Als hij dan uit eigener beweging besluit het anders te gaan doen kan je hem daarin steunen, door hem te bevragen en hem proberen te begrijpen. Dan sta je naast elkaar en ben je elkaar tot steun, kan je het beste in elkaar vinden en versterken en het zwakkere verstaan en aanvaarden en/of er aan werken het beter te krijgen.



ook kun je als hulp tegenover je man, dingen compenseren, of niet?
je hebt denk ik allebei je talenten, en ik denk dat het Gods bedoeling is, om die sterke punten in je persoonlijkheid ook te gebruiken.
als de man wat minder leiders capaciteiten heeft, wat is er dan op tegen, als zijn vrouw flink meedenkt, en hem de steun geeft die hij nodig heeft, om toch zijn stem te laten horen, en de leiding te durven nemen?

Het bovenstaande kan mijns inziens alleen lukken als de man zich op die punten gaat ontwikkelen omdat hij zelf inzicht heeft in hoe het komt dat het gaat zoals het nu gaat en als hij zicht heeft op hoe hij het zelf anders zou willen en als hij begrijpt wat hij nodig heeft om tot die verandering/doelen te komen. Daarin kan de vrouw hem tot steun zijn door naar hem te luisteren, na oprechte belangstelling, en hem te vertellen wat haar mening erover is, hoe zij het ziet. Hij kan haar raad integreren in zijn handelen als dat bij hem past.
Dan pas is zij een ondersteunende vrouw.


dat is dus geen heersende vrouw, maar een ondersteunende vrouw; een heel groot verschil, denk ik zelf!!


en ja....dat steunen en stimuleren is ook een vorm van respecteren, naar mijn idee; een vorm van "je voegen naar je man"
het is dus mijns inziens niet dat een man eerst respect moet verdienen, maar het is denk ik meer dat je erkent, dat God je deze man gegeven heeft, met alle eigenschappen die hij heeft; de positieve, waar je voor viel, en de negatieve, die soms moeilijk te accepteren zijn. én dat je allebei in de rol blijft, die God voor je heeft weggelegt; de man in de rol van leider, de vrouw in de rol van hulp tegenover hem....

Ik ben het met je eens dat je elkaar gegeven bent door God, die Liefde is en als je dat erkent versta je ook dat God je elkaar gegeven hebt met alles erop en eraan. De man is van nature de leider, als vrouw gun je hem die ruimte, erken je hem daarin en betwist je hem die positie niet. Een man is een man en een vrouw een vrouw. Ik zie meer in de vrouw als hulp (niet in de rol maar in de hoedanigheid) naast de man en meer met de man samen, elkaars eenzaamheid zoveel mogelijk wegnemend; er voor elkaar zijn niet tegenover hem staan maar er voor hem zijn, hem uitnodigend er ook voor jou te zijn. Man en vrouw zijn gelijkwaardig, beiden gemaakt naar het evenbeeld van God hun Maker. Echter de man en vrouw zijn verschillend in hun eigenheid en kunnen juist daardoor een pluriforme eenheid vormen, zoals God het heeft bedoeld, daarin Zijn hulp vragen is iets waarmee je de dag begint.

ik intepreteer het "je voegen naar je man" dan ook meer als hem de erkenning geven, die hij heeft, alleen al als door God zelf in de rol gezet, om t gezin te leiden, hoeveel tekortkomingen hij ook heeft...
(en misschien heb je als vrouw ook hier en daar wat min-puntjes????)

Precies, de man moet ook maar zien te leven met de minpuntjes van de vrouw, elkaar daarvoor begrip tonen en vergevingsgezind zijn is noodzakelijk.

het is dus zeker geen gedwee volgen, henk, wat ik voorsta, maar wel het inspelen op elkaar, als echtpaar (en als je kinderen hebt; ouderpaar,)elkaar de ruimte gevend om ook minder sterke kanten te hebben.

Een loffelijk streven, zolang het gedrag van de ander de partner en/of de kinderen niet schaadt is het zeker goed elkander te verdragen (Paulus) en de nodige humor in te zetten om de zaak te relativeren helpt ook wel.

en om dan gelijk maar op pieters berichtje in te gaan;
als hulp tegenover een draaikont, kun je misschien een stabiele factor zijn.

afijn, thomas, ik was van plan je lap tekst te beantwoordden, maar ik hoop er later op terug te komen, ik denk dat ik genoeg geschreven heb vanavond!

zijn er overigens meer mensen (dames) op cm, die op deze "klassieke" manier over de verhouding tussen man en vrouw denken?
of ben ik de enige...... Huilende smiley, smiley in tranen

Ik hoop je hiermee wat meegegeven te hebben. Dank voor de uitdaging, Hannah!


Laatst aangepast door
MIEKE364
op maandag 21 december 2009, 19:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 20:08
BerichtOnderwerp: Loslaten
 
Wat een schitterende tekst, eigenlijk elke dag er een stukje van lezen en het proberen te leven, dank je wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 19:54
BerichtOnderwerp: Wat is stilte stilzijn voor jullie?
 
heel mooi verwoord, dank je wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MIEKE364
Ga naar pagina Vorige 1 ... 23 24 25 26
Pagina 26 van 26