ChristianMatch
 


Forum

een nieuw jaar...
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: woensdag 30 december 2009, 08:16
 
Dit kwam ik ergens tegen en vond het de moeite waard om met jullie te delen...

Ik zei tot de man die stond bij de ingang van het jaar: "Geef mij een licht opdat ik veilig het onbekende tegemoet kan treden".
En hij antwoordde: "Ga de duisternis in en leg je hand in de hand van God, dat is beter voor je dan licht en veiliger dan een bekende weg".


Vertrouwen... waarom is dat soms zo moeilijk?!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 30 december 2009, 10:27
 
LIESBETH326 schreef:
Dit kwam ik ergens tegen en vond het de moeite waard om met jullie te delen...

Ik zei tot de man die stond bij de ingang van het jaar: "Geef mij een licht opdat ik veilig het onbekende tegemoet kan treden".
En hij antwoordde: "Ga de duisternis in en leg je hand in de hand van God, dat is beter voor je dan licht en veiliger dan een bekende weg".


Vertrouwen... waarom is dat soms zo moeilijk?!!

Vertel mij wat...soms kan een zaklantaarn zo verleidelijk zijn!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 11:28
 
LIESBETH326 schreef:
Dit kwam ik ergens tegen en vond het de moeite waard om met jullie te delen...

Ik zei tot de man die stond bij de ingang van het jaar: "Geef mij een licht opdat ik veilig het onbekende tegemoet kan treden".
En hij antwoordde: "Ga de duisternis in en leg je hand in de hand van God, dat is beter voor je dan licht en veiliger dan een bekende weg".


Vertrouwen... waarom is dat soms zo moeilijk?!!


Wat mooi en tegelijkertijd ook moeilijk is dat, Liesbeth. Er zijn een paar vragen die mij veel bezighouden;
Is mijn wil ook Gods wil?/Is Gods wil ook mijn wil? Ik ben bang van vaker niet, dan wel.
Wat voor plan/bedoeling heeft God met mijn leven? Dat kan wel eens anders zijn, dan ik zelf wens. Maar Gods plan is wel beter voor mij, al gaat m'n gevoel daar niet altijd in mee. Ook ik begrijp lang niet alles. ’t Is en blijft een terugkerend gebedspunt, zeker ook in het jaar 2010.

Vanmorgen sloeg ik de Bijbel open en toen kwam ik – ik geloof niet toevallig op dit moment - uit op Jesaja 55, het trof mij. ’t Is in de praktijk geen gemakkelijke tekst, maar wel een heel bemoedigende. Het vraagt om vertrouwen.

8 Want mijn gedachten zijn niet uw gedachten en uw wegen zijn niet mijn wegen, luidt het woord des HEREN.
9 Want zoals de hemelen hoger zijn dan de aarde, zo zijn mijn wegen hoger dan uw wegen en mijn gedachten dan uw gedachten.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op donderdag 31 december 2009, 11:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 11:51
 
LIESBETH326 schreef:
Dit kwam ik ergens tegen en vond het de moeite waard om met jullie te delen...

Ik zei tot de man die stond bij de ingang van het jaar: "Geef mij een licht opdat ik veilig het onbekende tegemoet kan treden".
En hij antwoordde: "Ga de duisternis in en leg je hand in de hand van God, dat is beter voor je dan licht en veiliger dan een bekende weg".


Vertrouwen... waarom is dat soms zo moeilijk?!!

Vertrouwen is moeilijk omdat er de factor 'mens' in zit met zijn verlangens en zijn eigen WIL, die dat vertrouwen ook soms schaad. De wil is soms sterker dan GOD's wil en dan gaat het fout ja. Maar ik geloof wel dat als de wil sterker is dan GOD, GOD op het allerlaatste moment nog sterker zal zijn en uiteindelijk toch zal zegevieren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 12:08
 
MARIO216 schreef:
Vertrouwen is moeilijk omdat er de factor 'mens' in zit met zijn verlangens en zijn eigen WIL, die dat vertrouwen ook soms schaad. De wil is soms sterker dan GOD's wil en dan gaat het fout ja. Maar ik geloof wel dat als de wil sterker is dan GOD, GOD op het allerlaatste moment nog sterker zal zijn en uiteindelijk toch zal zegevieren.

Wat een mooi vooruitzicht is dat hè! Als het aan God ligt, zal Hij er zeker alles aan doen om ons hierbij te helpen. En als wij ons hier voor openstellen, zal ons loon groot zijn. Helaas gaat het wel vaak mis, maar zelfs/juist dan wil Hij ons vergeven. Hij gunt ons uiteindelijk het allerbeste, namelijk een eeuwig en gelukkig leven met Hem!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 14:26
 
MARIJAN072 schreef:
Wat een mooi vooruitzicht is dat hè! Als het aan God ligt, zal Hij er zeker alles aan doen om ons hierbij te helpen. En als wij ons hier voor openstellen, zal ons loon groot zijn. Helaas gaat het wel vaak mis, maar zelfs/juist dan wil Hij ons vergeven. Hij gunt ons uiteindelijk het allerbeste, namelijk een eeuwig en gelukkig leven met Hem!

Het is daarom best triest dat sommigen de weg naar de kerk kwijt zullen raken in die duisternis en helemaal verdwalen en afwijken. Hoe bereik je die mensen dan?? Je kan dan ook mensen verliezen. Moet de kerk zich dan niet ten diepste schamen naar die mensen?? Hoe zit dat dan??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 15:10
 
LIESBETH326 schreef:
Dit kwam ik ergens tegen en vond het de moeite waard om met jullie te delen...

Ik zei tot de man die stond bij de ingang van het jaar: "Geef mij een licht opdat ik veilig het onbekende tegemoet kan treden".
En hij antwoordde: "Ga de duisternis in en leg je hand in de hand van God, dat is beter voor je dan licht en veiliger dan een bekende weg".


Vertrouwen... waarom is dat soms zo moeilijk?!!

[i]Mooi, in alle eenvoud. Onze behoefte om dingen te laten gebeuren zoals wij dat willen, wat niet persé goed voor ons hoeft te zijn, de werking van het ego dus, maakt het zo moeilijk de controle los te laten.
Het staat er heel mooi maar leef het maar eens. Toch iedere keer opnieuw beginnen, dat mag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 16:50
 
MARIO216 schreef:
Het is daarom best triest dat sommigen de weg naar de kerk kwijt zullen raken in die duisternis en helemaal verdwalen en afwijken. Hoe bereik je die mensen dan?? Je kan dan ook mensen verliezen. Moet de kerk zich dan niet ten diepste schamen naar die mensen?? Hoe zit dat dan??

Een moeilijke vraag, waar ik zo 1 2 3 geen antwoord op weet. 'k Denk dat God van iedere christen vraagt om het geloof uit te dragen, maar makkelijk is dat niet. 'k Heb wat moeite met je opmerking, dat de kerk zich ten diepste moet schamen. 'k Begrijp wel wat je bedoelt en kan het er ook wel mee eens zijn, maar vormen wij - als christenen - niet de kerk?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 17:38
 
[quote=MARIO216]Het is daarom best triest dat sommigen de weg naar de kerk kwijt zullen raken in die duisternis en helemaal verdwalen en afwijken. [quote]

Volgens mij heb je het hier over een andere duisternis dan in het citaat bedoeld wordt. Daarin staat duisternis volgens mij voor het onbekende, je weet niet wat je te wachten staat. Terwijl wij mensen, tenminste ik wel, dit juist zó graag wel zouden willen weten, een stukje controle willen hebben over ons leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 00:57
 
MARIJAN072 schreef:
Een moeilijke vraag, waar ik zo 1 2 3 geen antwoord op weet. 'k Denk dat God van iedere christen vraagt om het geloof uit te dragen, maar makkelijk is dat niet. 'k Heb wat moeite met je opmerking, dat de kerk zich ten diepste moet schamen. 'k Begrijp wel wat je bedoelt en kan het er ook wel mee eens zijn, maar vormen wij - als christenen - niet de kerk?

Je weet inmiddels wat ik hiermee bedoel, ik denk dat ik het hier niet zo een twee openbaar zal zeggen. Voor iedereen die dat wil kan het misschien wel een keer uitleggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 08:05
 
Vertrouwen is moeilijk omdat er de factor 'mens' in zit met zijn verlangens en zijn eigen WIL, die dat vertrouwen ook soms schaad. De wil is soms sterker dan GOD's wil en dan gaat het fout ja. Maar ik geloof wel dat als de wil sterker is dan GOD, GOD op het allerlaatste moment nog sterker zal zijn en uiteindelijk toch zal zegevieren.


Ik heb hier wel een wat filosofische vraag bij. In welke levensgebieden is het belangrijker de wil van God te doen i.p.v. je eigen verlangen en wil te volgen? Waar ligt de grens? Een mens neemt de hele dag door kleine en grotere wilsbesluiten.

Of anders: waar ligt de grens tussen de vrije wil van de mens en de overgave van onze wil aan God? Wanneer is het 'Uw wil geschiedde' en wanneer is het wel verantwoord mijn eigen wil te volgen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2010, 22:47
 
IMRE695 schreef:
Ik heb hier wel een wat filosofische vraag bij. In welke levensgebieden is het belangrijker de wil van God te doen i.p.v. je eigen verlangen en wil te volgen? Waar ligt de grens? Een mens neemt de hele dag door kleine en grotere wilsbesluiten.

Of anders: waar ligt de grens tussen de vrije wil van de mens en de overgave van onze wil aan God? Wanneer is het 'Uw wil geschiedde' en wanneer is het wel verantwoord mijn eigen wil te volgen?

Ik denk niet dat er een echte grens is. God wil ons helemaal, Hij vraagt om totale overgave en dat we in alles leven tot Zijn eer!
Ik geloof dat de Heilige Geest Gods kinderen helpt om het goede te doen.
Natuurlijk zit er verschil in hoe kleine en grotere wilsbesluiten genomen worden. Hoe groter en vérstrekkender het besluit dat je moet nemen zal zijn (bv. nieuwe baan, relatie, verhuizing), des te meer zul je op zoek willen gaan naar wat Gods wil is.
Hoe meer je God in je leven betrekt, ook in de kleine dingen, des te meer zal denk ik duidelijk worden wat Gods wil is...

Ik merk dat ik het lastig vind om dit te omschrijven, maar hoop dat toch enigszins duidelijk is geworden hoe ik er tegenaan kijk...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2010, 23:41
 
IMRE695 schreef:
Ik heb hier wel een wat filosofische vraag bij. In welke levensgebieden is het belangrijker de wil van God te doen i.p.v. je eigen verlangen en wil te volgen? Waar ligt de grens? Een mens neemt de hele dag door kleine en grotere wilsbesluiten.

Of anders: waar ligt de grens tussen de vrije wil van de mens en de overgave van onze wil aan God? Wanneer is het 'Uw wil geschiedde' en wanneer is het wel verantwoord mijn eigen wil te volgen?


Het is een keuze die je maakt. Jou wil in de handen van God`s Wil te leggen.
Natuurlijk neem je dan ook zelf beslissingen, maar vraag dan als het U Wil is Papa wilt U het dan zegenen.
Voorbeeld; Er was eens iemand en die wou graag verhuizen, maar wist niet waar naar toe. Wat is de wil van God hierin vroeg ze aan mij. Ik zei haar schrijf je gewoon in die steden in en vraag God of Hij je dat huis wil geven die Hij voor je heeft. Nee zei die persoon dan weet ik nog niet wat
zijn Wil is. En deed niks.
Ik geloof dat je zeker stappen mag nemen en het dan in Zijn Handen legt en vraag dat Zijn Wil hierin geschieden zal. Word je onrustig dan niet doen. Heb je er vrede en een diepe rust erover dan kan je het wel doen. Heb je toch de verkeerde keus gemaakt, dan nog zal Hij het ten goede keren. Want daar voor is hij Papa. Hij houd van jou en mij en wil absoluut niet dat ons iets ergs overkomt. Succes om dichter naar Papa`s Liefde te groeien. Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1