ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MIEKE364
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 26 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MIEKE364
Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 21:34
BerichtOnderwerp: Het weer
 
ROELANDE345 schreef:


ja is waar en als eenmaal januari is wordt het heel snel weer langer licht vind ik altijd

zeker en nog een paar weken en de sneeuwklokjes priemen alweer uit de koude aarde.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 21:30
BerichtOnderwerp: iemand die nieuw is op CM mailen om hen welkom te heten CM
 
[quote=WILLEMIJN232]


meisjes, meisjes, wat een gesneer over en weer. Nu even de strijdbijl begraven, graag, on topic en op niveau discussiëren, alsjeblieft.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 21:20
BerichtOnderwerp: Klaagmuur
 
WILLEMIJN232 schreef:
Heeft hij nog meer slechte momenten in zijn leven.......wat een drama..... Engeltje smiley

flink hoor, miauw!! Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 19:23
BerichtOnderwerp: Klaagmuur
 
ROLF230 schreef:
Ja, ik geef het toe, ik ben wat simpel van geest. Ik ging even de topics langs en zag toen "klaagmuur" en omdat ik 2 uur in de stromende regen had gestaan dacht ik, kom, ik zal eens wat klagen. Dat had verder niets te doen met wat voor reactie dan ook die daarvoor kwam, die heb ik helemaal niet gelezen, dus staat er helemaal los van. Sommige onderwerpen kunnen toch wel door elkaar lopen?

Dit is hoe het is gegaan. Een ieder denkt er het zijne van.


Vervelend voor je dat je nog een koude douche na kreeg en dat mensen wat je schreef anders hebben geïnterpreteerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 13:11
BerichtOnderwerp: Klaagmuur
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dat verwacht ik helemaal niet dat is klinkklare onzin......doe het op een ander topic schreef ik......dit topic is wat serieuzer van toon en dat bedoelde ik te zeggen
Enne trek je van mij niet teveel aan hoor, en denk er vooral niet aan......Dat zijn echt bemoedigende woorden waar je wat aan hebt Roelande......Omzien naar elkaar heet dat geloof ik? Dus of je het werkelijk begrijpt vraag ik me af....
Het gebrek aan serieus zijn is wel degelijk aan de orde op CM, voor mij althans.......voor jou is het waarschijnlijk belangrijk om te horen wat iedereen eet op CM.....maar verpest dan niet de wat serieuze topics met een wat diepere ondergrond..........en dat heeft niets met mij en mijn situatie te maken.....
En met dit soort teksten hoef je zeker niet voor me te bidden.......stel ik in ieder geval geen prijs op...


Ben het eens met je Willemijn, dat veel goede topics worden vervuild met flauwe onzin die best op een luchtig topic kunnen worden uitgewisseld.
Ik vind echter ook dat je vaak onnodig scherp bent naar mensen en uithaalt waar het ook milder had gekund. Je kwetst daarmee.

Je warmte en je vriendschap hier is echter van veel meer waarde en niemand heeft alleen maar goede eigenschappen, ik net zo min.

In mijn yogagroepen heb ik een aantal mensen die deze ziekte te boven zijn gekomen, zelfs bij wie het twee keer terugkwam. Ik hoop voor je dat je er zo goed mogelijk doorheen komt.

Yoga en meditatie kunnen goede hulpmiddelen zijn om je door moeilijke momenten heen te helpen, ik wens je toe dat je er gebruik van kunt maken en dat het je helpt en steunt.

Wens je goede moed en kracht toe, Willemijn, van harte.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 13:17
BerichtOnderwerp: Het weer
 
THOMAS968 schreef:
Vrijdag vies winterweer, gisteren prachtig winterweer en vandaag vieze herfst. Afwisseling genoeg in een land waar het meestal herfstachtig en soms mooi is. Maar de dagen worden nog maar ietsje korter gelukkig. De zon gaat niet meer vroeger onder maar komt nog wel twaalf minuten later op en dan is de donkerste tijd weer voorbij, gelukkig.

Thomas, eind maart is het weer zomertijd, nog even doorzetten. Knipoog smiley


Hé dat is een lekker nieuwtje dat de zon niet meer vroeger ondergaat, dat geeft de burger moed; nog efkes flink zijn en dan is het duistere leed weer geleden....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:39
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
JOL252 schreef:
Verraste, verbaasde smiley
Zal ik eerst maar een bevrijdingssessie houden voor het bed?


ik zou de held-serie doen!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 22:22
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
MARITIME853 schreef:
Wat ik wil zeggen op de reactie naar Mieke is het volgende:

Ik herken de Rick Warren theologie en/of evangelie hierin....

Nergens staat dat God de wereld zó lief had dat Hij zijn eniggeboren Zoon gaf, om in hun behoeften te voorzien. Jezus preekte geen preek van vervulling van behoeften, maar een preek met een scherpe oproep tot bekering.

Als God eenzijdig met name gepresenteerd wordt als "een God van liefde" doet dit ernstig tekort aan een God die tevens "rechtvaardig en heilig" is....
Het zou zo wel eens opgevat kunnen worden, dat "iedereen er uiteindelijk wel komt" (alverzoening).


Je doet nou net alsof er in al die kerken geen bekering is, wat weet jij over de bekering van gescheidenen, daar ben jij niet bijgeweest. Jij hebt het over eenzijdigheid, niemand anders. Ik vind je toon aanmatigend, alsof je wel even weet en kunt bepalen hoe iemand gelooft. Daar ga jij niet over. Dat is tussen eenieder persoonlijk en God en daar heb jij geen waardeoordeel over te geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 22:14
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
LAVERDE524 schreef:
Vandaag in de winkel werd ik weer eens bepaald bij een situatie. Een jonge, prachtige mooie meid vertelde over de toestand waarin ze zat. Ze was net verhuist zoals ze zei. Naja, ik dacht "dat kan". Maar toen ze vertelde dat haar vriend niet meer verder met haar wilde, schrok ik wel als een hoedje. Ik schrik van dit soort dingen, ondanks dat ik haar niet goed ken, want ik niet wennen aan deze dingen.

Haar ex vriend had dus een huis laten bouwen waarin ze uiteindelijk samen zouden gaan wonen. En toen ze er in trokken kreeg ze te horen dat hij niet langer meer met haar wilde en ze werd eruit gezet natuurlijk.

Op dat moment kon ik wel kwaad worden, maar goed, wie ben ik? Ik kende namelijk de situatie niet. Maar toch op dat moment vlogen gedachten door mij heen. En mijn oom die naast me zat dacht er ook over na. Hij is namelijk net zoals ik, vrijgezel. Alleen hij is al dik in de 40, is al bijna 50. Maar goed, toen zei ik ook tegen hem van, wij willen graag een vrouw in ons leven en we kunnen het niet krijgen, en die types zoals die mannen die hun vrouwen buiten de deur zetten, kunnen alle vrouwen krijgen. Want die jongen die zijn vriendin buiten deur zette had alweer een ander. Ik zei nog tegen mijn oom; voor sommigen ligt het voor het oprapen, en voor ons ligt het er niet.

Ja, op dat moment gingen er allerlei gedachten door me heen. En toen moest ik weer even denken aan dat lied van marco borsato - dromen zijn bedrog. Voor sommigen ligt het voor het oprapen als goud dat voor hun voeten ligt, en voor sommigen blijft het een droom, bedrog dus.

Ik zei nog tegen mijn oom, in wat voor wereld leven we nou? Leven we in zo'n zogenoemde moderne(omgekeerde) wereld waarin het onrecht alles klaar krijgt? Blijkbaar wel. Maar goed, wie ben ik? Ik ben ook maar een eenvoudige lasser.... dus wat zou zo'n iemand als ik ervan kunnen zeggen?


Je bent nog jong en lasser is een goed beroep, stel je de bouw eens zonder lassers voor!! Denk positief over jezelf en stel je open voor een relatie. Gun je zelf de kans en geloof erin. Hoe was het verhaal ook alweer over het mosterdzaadje...? Geef het niet op en vertrouw erop dat er voor jou ook een goede vrouw is. En waarom je oom opgeven omdat hij al vijftig is? Het niet opgeven en doorzoeken naar de vrouw die bij je past. Breng al je vragen bij Hem, Hij kent je hart en weet wat je nodig hebt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 22:05
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
MARITIME853 schreef:
Ik hou mij bij het volgende:

" Want het woord Gods is levend en krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard en het dringt door, zo diep, dat het vaneenscheidt ziel en geest , gewrichten en merg, en het schift overleggingen en gedachten des harten; en geen schepsel is voor Hem verborgen, want alle dingen liggen open en ontbloot voor de ogen van Hem, voor wie wij rekenschap hebben af te leggen." Heb.4:12

Daar kan zelfs Yoga niet tegen op.......en laag drempelige gemeentes ook niet......


En zo is het maar net. God is overal en heeft alles geschapen, daar kan jij niet tegenop, hoeveel woorden je ook gebruikt.
Want wat jij citeert geldt ook voor jou, vergeet dat niet.


Laatst aangepast door
MIEKE364
op zaterdag 24 november 2012, 22:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 21:59
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
[quote=MARITIME853]

God is zeker rechtvaardig en heilig en Hij is Liefde.


Laatst aangepast door
MIEKE364
op zaterdag 24 november 2012, 22:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 19:25
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
JANS221 schreef:
Gelukkig heb ik in mijn gemeente niets gemerkt van een houding dat ik geduld werd. Ik heb goede gesprekken gehad met zowel de predikant als wijkouderlinge. En zo hoort het ook! Juist in de kerken zouden we (de voorganger en gemeenteleden) oog moeten hebben voor mensen die in een echtscheidingsprocedure zitten of gescheiden zijn. Laten we ervan uitgaan dat deze mensen hier ook mee geworsteld hebben, ook tegenover God. Juist deze mensen kunnen onze steun en medeleven gebruiken. Je kunt nog zo vroom en christelijk praten en precies weten hoe het moet, beter is het te laten zien dat je er bent en een luisterend oor te bieden. Luisteren naar de ander is vaak veel moeilijker dan (s)preken!


In de gemeente waar ik nu een jaar of tien met veel plezier naartoe ga is de zeer gemengde gemeente van zeer goede wil. Geen mens is perfect en de situatie zoals jij die schetst wensen we ons allemaal. Weten hoe het hoort is niet altijd voldoende om dat ook uit te dragen in handel en wandel, hè.
Bij ons is luisteren en mogen spreken beide van even groot belang en jong en oud heeft oog en oor voor elkaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 18:58
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
THOMAS968 schreef:
In een dergelijke kerk zou ik me niet erg thuis voelen. Een beetje meer Nieuwe Testament kan geen kwaad en wat meer liefde en begrip al helemaal niet. De wetticisten zijn ongetwijfeld niet zondig en vooral zo superieur dat ze dit mogen stellen. En wie plannen maakt om de scheiding te bewerkstelligen is feitelijk al gescheiden. Als de dood van een partner dan eerder intreedt dan zou dat moreel niet meer uit moeten maken. Wetticistische schijnheiligheid. Dit gedrag maakt deze kerken tot een farizeïsche vloek in plaats van een omgeving waarin men Christus volgt.

Thomas, het lijkt wel of de liefdeloosheid in sommige kerken nog groter is dan in de seculiere samenleving.


Over het algemeen vind je op z'n best een gedooghouding als gescheidene, je wordt met wat besmuikt medelijden bezien en uit genade geduld en van je verwacht wordt een bescheiden houding, op de achtergrond. De gehuwde elite heeft het voor het zeggen, je mag in alle bescheidenheid op de achtergrond.
Gelukkig is het in de gemeente waar ik nu kerk heel anders hoewel de ouderen nog steeds - soms tegen wil en dank - dat besmuikte medelijden laten zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 november 2012, 20:40
BerichtOnderwerp: Klaagmuur
 
[quote=JOL252]Klaagmuur
met je eens dat klagen zin heeft. Bij iemand even kunnen klagen haalt vaak de angel uit het probleem. Als je een luisterend oor vindt voel je je verbonden en gehoord en dat geeft moed en vertrouwen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 november 2012, 20:32
BerichtOnderwerp: remmen of niet?
 
Beste cm'ers,
wat ik me nou afvraag is of het feit dat je elkaar niet kunt zien op het forum invloed heeft op de kwaliteit van je communicatie.
Zou je hetzelfde zeggen als je hier nu schrijft als je de ander ziet en hoort?
Wat denken jullie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:48
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
THOMAS968 schreef:
en het verzet .....waar ook veel niet christenen bij zaten.
de idee dat de nederlanders de Yad Vashem onderscheiding zouden verdienen wegens getoonde moed tijdens het redden van Joodse Nederlanders is een grote fabel.


Wat je suggereert, is onjuist.
Jij mag om voor mij onnavolgbare redenen vinden dat er geen Nederlanders zijn die de Yad Vashem onderscheiding verdiend hebben maar in Israël zijn ze toch echt toegekend. En je kunt van het Joodse volk zeggen wat je wilt, maar gek zijn ze niet. Het zijn er in Nederland 5000 geweest die die onderscheiding kregen. Het zou goed zijn als je het werk van de Jong eens zou lezen, ook wat hij schreef over de kerken. Die beweerde niet zomaar wat.

http://www.dedokwerker.nl/yad_vashem.html

Alle 5000 zijn daar te vinden. Alleen de dokwerkers heldenmoed? Ook buiten Amsterdam gebeurde toch echt het een en ander. En de calviniste Froukje Groen (één van de 5000) was geen antisemiet. Flink wat Joden ervoeren dat.

Thomas, mijn complimenten voor Bastiaan.



Fijn en goed dat deze feiten er zijn. In mijn kennissenkring heeft een vrouw postuum deze onderscheiding gekregen voor haar gereformeerde moeder omdat zij o.a. een joods meisje veilig door de oorlog loodste wier haar ze blondeerde zodat ze ook af en toe in de tuin kon spelen met haar eigen kinderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:35
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
HARALD940 schreef:
Tot nu toe lezen wij enkel deze beweringen van je zonder echte bewijzen, bewijzen die je al eerder gevraagd zijn te geven hiervoor.

Laat ik je anders alvast een paar bewijzen geven tegen jou beweringen.....
http://www.bruggenbouwers.com/2010/07/27/recensie-van-joodse-en-palestijnse-tranen/
http://www.verzetsmuseum.org/tweede-wereldoorlog/nl/KoninkrijkderNederlanden/Nederland,maart_1941-april_1943/kerken
http://www.politiekcompendium.nl/9351000/1f/j9vvh40co5zodus/vh4vallem3z6
http://www.auschwitz.nl/paviljoen/verzet/kerkelijk-verzet



hè hè....een mooie, genuanceerde bijdrage, dank Harald...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:32
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik kan je met nog meer stelligheid zeggen, dat Paulus absoluut niet tolerant was tegenover andersdenkenden. Je kunt uit het patroon het teruglezen. Dat is geen selectief bijbellezen, dat is de bijbel lezen. En als er een thema opduikt in de geschriften van Paulus, is het heel normaal dat je ze onder elkaar zet om een duidelijk beeld van die persoon te krijgen. Maar goed, jij hebt je keuze gemaakt


Waar heb je het toch over, Chatuliem....Willemijn is praktiserend christen, welke andere leer, hoezo andersdenkend..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:27
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
CHATULIEM619 schreef:
het is in elk geval wel bijbellezen...

grappenmaker.....bijbelteksten misbruiken om een ander te veroordelen is blasfemisch he....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:16
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
PIETER649 schreef:
in het algemeen kan ik verklaren dat ik niet in de stront hoef te roeren om te ontdekken dat het stinkt... Knipoog smiley

Daarmee wil ik yoga niet met stront vergelijken hoor, het was overdrachtelijk en beeldend uitgedrukt Engeltje smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


lekker fris..... en off topic
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 23:14
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
CARMEN073 schreef:
Mieke; waar schrijft Christus dit ons voor???


De tien geboden, Carmen, die Christus ons voorleefde....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 22:59
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dit bedoel ik nu net met selectief Bijbellezen........

Knipoog smiley


niets aan toe te voegen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 22:32
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
CHATULIEM619 schreef:
je gaat nog steeds voorbij aan de analogie...en met alles kun je je afvragen of het naar Gods wil is. Die uitdrukking is niet blasfemisch. Wat blasfemischer is, hoe jullie met groot gemak Gods Woord aan de kant schuiven...


Je blijft zaniken omdat ik niet zeg wat jou zint en met mij vele anderen.

Het is niet aan ons mensen te weten wat Gods wil is dus ook niet aan jou.

De bijbel interpreteren zonder daarin de leer van Christus mee te nemen is heel gevaarlijk zoals de geschiedenis ons leert, daar hoef ik niet over uit te wijden.

Je vooronderstellingen over hoe "'jullie' met groot gemak Gods Woord aan de kant schuiven.." is bijzonder aanmatigend, suggestief en beledigend.

Bestudeer Paulus nog eens, Chatuliem, en leer hoe je omgaat met je broeders en zusters van een van Jezus' apostelen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 22:18
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
PIETER649 schreef:
Talloze is wat overdreven, gemiddeld waren er in Nederland 20.000 mensen actief in het verzet. Uiteraard waren er kort voor mei 1945 opeens heul errug veul verzetsmensen...
Dat kwam goed uit want na de bevrijding waren er veel meisjeshoofden om kaal te scheren en andere belangrijke zaken.

Ik scheer niet iedereen over 1 kam, het is gewoon de kille constatering van feiten.

Betreffende je laatste opmerking, als pkn gemeente zijn wij verplicht een aantal collectes voor Kerk in Aktie te houden. We zijn echter niet verplicht deze collectes van harte aan te bevelen of om vanuit onze kas het collectebedrag aan te vullen, zoals wij bij andere doelen vaak wel doen.


Het is bekend dat er veel helden waren die dat niet waren. En van de echte helden zal niet alles bekend zijn.

Er zijn altijd onmensen die misbruik maken van de situatie dat is bekend, daarin onderscheiden Nederlandse mannen zich niet van anderen.

Er zijn heel wat argeloze jonge meisjes zwanger gemaakt door de bevrijders die niet meer te traceren waren en hun liefje en kroost achterlieten in schande en armoede.

Wordt met Kerk in Actie geen discussie onderhouden over hun houding ten opzichte van Israël?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 22:07
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
CHATULIEM619 schreef:
Als je naar de rosse buurt gaat is het ook lekker, maar wil dat dan zeggen dat dat goed is en naar Gods Wil...

1. hoe weet jij dat het in de rosse buurt lekker is?
2. je gebruikt hier Zijn naam ijdel en in een potsierlijk vergelijk dat kant noch wal raakt.
3. off topic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 21:51
BerichtOnderwerp: Het weer
 
THOMAS968 schreef:
Laat ik dat nu ook niet geschreven hebben, dat mijn bijdrage aan de economie meer oplevert dan iemand die hetzelfde doet in een ander landsdeel. Dus qua opvatting en instelling hoeft de schoen niet te wringen. En kom ik zo arrogant over, of heb je het over de westerlingen in het algemeen?


Je komt bij mij totaal niet als arrogant over. Wel als intelligent als ik je stukken lees. Ik had ook gedacht dat je de laag eronder er wel uit zou pakken. Het gaat feitelijk over de vooroordelen die in het westen leven over mensen buiten de Randstad. Dat loopt soms de spuigaten uit en ik heb er persoonlijk niet zo veel last van, ik ben verbaal vrij sterk, maar het is een bijna universeel gegeven in de houding westerlingen dat ze zich als vanzelfsprekend superieur beschouwen. Een sterk staaltje speelde zich af toen men een vrouw in Den Haag vroeg waarom ze niet naar Friesland kon verhuizen. Ze zei: dat kan niet want mijn zoon zit op het Atheneum.

Nou, daar zal ze zelf in ieder geval niet gezeten hebben.


Thomas


Ik denk toch dat het vooroordeel van randstedelingen ten aanzien van de ontwikkelingen in het noorden wel meevalt onder degenen die zich een boot kunnen veroorloven.....die komen - zoals je weet )) - en masse naar het mooie Friese en verhalen over al dat wat je opsomt, niets dan loftuitingen en warme gevoelens....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 21:45
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
CHATULIEM619 schreef:
tja, als je iets niet uitkomt, is dat altijd een gemakkelijk excuus he. Nee, het is volledig on topic, aangezien Wmijn voortdurend beweert, dat je pas een mening mag hebben over yoga als je er zelf geweest bent. Het is een dom argument, aangezien je voor voldoende dingen gewaarschuwd wordt niet te doen. Eén ervan is je niet in te laten met yoga. En die waarschuwing uit de Bijbel zegt mij veel meer, dan wat dan ook...

Je had het over vreemd gaan, Chatuliem en dat heeft niets te maken met christen zijn en yoga.

En wat jouw overtuigingen zijn over yoga....dat weten we nou wel.

Willemijn heeft het niet op met je vooringenomenheid terwijl je er heel anders over zou denken als je eens een yogales zou meemaken en zou meedoen. Je zou ontdekken dat het helpt te doen wat Christus ons voorschrijft te doen.....afstand te nemen van jaloezie, hebzucht, begeerte en nog zo wat....het leert je namelijk om wat afstand te nemen van je eerste impulsen in de vorm van gedachten, gevoelens en emoties en daar wat genuanceerder naar te kijken voordat je je daarmee verbindt en daar is niets occults aan. Het is oefenen in zelfdiscipline en zelfinzicht en dat zou vele christenen niet slecht staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:58
BerichtOnderwerp: invulling of aanvulling?
 
[quote=JANS221]

dank je, Jans, jezelf en de ander de ruimte gunnen en geven voor eigenheid is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Er over praten en vooral naar elkaar luisteren hoe je dat ziet en wat je nodig hebt is geen overbodige luxe lijkt me. Je mag niet verwachten dat de ander weet wat je denkt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:50
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
CHATULIEM619 schreef:
Je moet overspel plegen om te zeggen dat dat niet goed is....

off topic....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 20:49
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
PIETER649 schreef:
Bastiaan wou wat FEITEN hebben... Lachende smiley

HELAAS heb ik wel wat feitjes voor je, Bastiaan.
Ik hou het even kort:

Ten eerste support het PKN lid met ieder duppie in de collectezak voor Kerk in Aktie, de stichting Sabeel Nederland.
Deze antisemitische stichting met 5 (!) pkn dominees in het bestuur doet er ALLES aan om Israel te vernietigen.
PKN is tevens ondertekenaar van: In Vrijheid Verbonden.
Het is inmiddels officiele PKN politiek om onze GOD gelijk te stellen aan de moslim-afgod.
De PKN wrijft tegen de godlasterlijke islamheidenen aan als een krolse kater.

Pieter, PKN ouderling



Dit komt me toch allemaal wel wat overtrokken over, hoor. Er zijn talloze christenen die in het verzet zijn gekomen en die ook joden hebben verborgen. Je kunt niet alle kerken, dominees en protestanten over een kam scheren. En achteraf een grote mond hebben is wel erg makkelijk. Wat zou je zelf doen?


En, Pieter, je zit wel erg dicht bij het vuur....zijn er geen tegengeluiden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MIEKE364
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 26 Volgende
Pagina 4 van 26