ChristianMatch
 


Forum

Berichten van RENATE619
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Berichten van RENATE619
Auteur Bericht
RENATE619 (40)





Berichten: 71

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 15:17
BerichtOnderwerp: Euthanasie
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat het in de praktijk is dat het niet zo aan de grote klok gehangen wordt als het over euthanasie gaat. En als een voorganger het wel weet en er grote gewetensproblemen mee heeft kan er toch-zoals het bisdom heeft gedaan- een oplossing worden gezocht?
In de zorg is het ook zo dat als een verpleegkundige niet achter palliatieve sedatie of euthanasie staat daar ook rekening mee wordt gehouden.......Dus waarom bij de geestelijk verzorger niet?

Ik ben zelf verpleegkundige. Palliatieve sedatie valt onder normaal medisch handelen, dus officieel kun je dat als verpleegkundige niet weigeren. Dat is met euthanasie wel zo. In de praktijk kun je er met collega's meestal wel uitkomen als je dit echt niet zou willen.
Terug te komen op jou punt. Ik vind het lastig dat je juist op zo'n belangrijk punt in iemands leven, afhaakt als geestelijk verzorger. Dit zijn toch de momenten waarin je zo iemand het meest nodig hebt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENATE619 (40)





Berichten: 71

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 15:10
BerichtOnderwerp: Euthanasie
 
ERIKA129 schreef:
Nou Martin jammer dat ze jullie niet goed hebben ingelicht!
Morfine is dus een zeer zware pijnstiller vanvan de stervende in een diepe slaap kan raken en het kan in een hoge dosering dus wel wat bespoedigen maar echtniet veel.
Vind het zeer jammer dat daar zoveel onduidelijkheid over bestaat en wordt gegeven, hierdoor zijn er mensen die onnodig veel pijn lijden omdat er gedacht wordt dat het een vorm van Euthanasie is, en inprincipe hoort de familie ingelicht te worden en uitgebreid uitgelegd te worden hoe en wat en dan moeten ze toestemming geven!
Anders is het als je uit een operatie komt en het een paar keer krijgt om de pijn tijdelijk te onderdrukken maar dan praat je over een lage dosering.

Ik ben het niet met je eens over de werking van morfine. Dit is een sterke pijnstilling. Maar werkt niet om in slaap te komen. Wat vaak wel gebeurt is dat mensen rust vinden omdat ze geen pijn ervaren en daardoor in slaap raken.
Maar de morfine zelf ga je niet van slapen. Om iemand te sederen wordt dan ook meestal Dormicum voorgeschreven. Daarvan raken mensen wel in slaap.


Laatst aangepast door
RENATE619
op maandag 29 augustus 2011, 15:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENATE619 (40)





Berichten: 71

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 14:21
BerichtOnderwerp: Euthanasie
 
JOLAN931 schreef:
Ja, ik vind dat hij dit mag weigeren. Om een ander te 'plezieren ' moet hij niet ingaan tegen zijn eigen geweten. Daarbij is het niet van belang hoe de andere partij er over denkt, en of de overledene een natuurlijke dood gestorven is of niet. Ik vind dat een dominee/voorganger zo wie zo een uitvaart mag weigeren waar hij niet achter kan staan om welke reden dan ook.

Maar op deze manier lijkt het alsof hij over de dood van een gemeentelid zijn punt wil maken. In mijn ogen is dat niet de manier. Zou het niet beter zijn, als hij kenbaar maakt niet achter de beslissing te staan van het gemeentelid, maar wel de uitvaart begeleid voor de nabestaanden en het iets tussen God en de betreffende persoon laat zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENATE619 (40)





Berichten: 71

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 11:36
BerichtOnderwerp: Euthanasie
 
Het gaat in deze discussie wel om wat je dan onder euthanasie verstaat. Er zijn namelijk nogal wat verschillen hierover. Ook wordt er over passieve en actieve euthanasie gesproken. De passieve zou dan palliatieve sedatie inhouden. Omdat deze dingen veel verwarring scheppen zou ik het bij de woorden euthanasie en palliatieve sedatie willen houden.
In mijn ogen is het verschil nog steeds dat euthanasie doelbewust levensbeeindigend is, en palliatieve sedatie een behandeling met medicatie is, die de dood niet veroorzaakt.
Daarbij komt dat een arts palliatieve sedatie pas mag toepassen als de levensverwachting van de patient 2 weken of korter is. Dus alleen in de laatste levensfase. Bij euthanasie ligt dat heel anders en hoeft er geen einde van het leven inzicht zijn.


Laatst aangepast door
RENATE619
op zondag 28 augustus 2011, 11:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENATE619 (40)





Berichten: 71

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 01:28
BerichtOnderwerp: Euthanasie
 
Palliatieve sedatie is heel anders dan euthanasie. Wat overeenkomt is dat er aan beide strenge richtlijnen gebonden zijn.
Palliatieve sedatie is niet bedoeld om het overlijden te bespoedigen, maar het opzettelijk verlagen van het bewustzijn van iemand in de laatste levensfase.
Dit wordt toegepast als je spreekt van ondraaglijk leiden ten gevolge van één of meerdere onbehandelbare symptomen. Denk aan benauwdheid, pijn en verwardheid.
In mijn ogen is dit iets waar ik als christen heel goed mee uit de voeten kan. In mijn werk als verpleegkundige kom ik dit ook regelmatig tegen. En ik kan zeggen dat ik er goede ervaringen mee heb.
God bepaald nog steeds het einde, maar hoe het einde wordt ervaren is wel iets wat wij hiermee in de hand hebben. Dat geeft veel mensen rust.


Laatst aangepast door
RENATE619
op zondag 28 augustus 2011, 01:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENATE619 (40)





Berichten: 71

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 19:28
BerichtOnderwerp: Huisdieren en opvoeding
 
Als we net als deze reactie bij mensen ook zo zouden reageren is de hoop op verbetering ver te zoeken. Hopelijk gaat dat in je werk wat beter!

Ik heb zelf een hond uit het asiel, een kruising Rottweiler. Geen makkelijk ras maar wel 1 die ook een 2e kans verdient. Ik heb een hele prettige ervaring met een gedragsdeskundige. Zij heeft mij geholpen het gedrag van mijn hond leefbaar te maken. Heeft hele goede inzichten in de hond en komt met prima uit te voeren tips en truks. Ik vind het nogal wat om haar gegevens op het forum te zetten, dus mocht je meer willen weten dan zou dat via de mail verder kunnen.
Ik wens je veel succes en niet zomaar opgeven!

Renate


Laatst aangepast door
RENATE619
op zaterdag 20 augustus 2011, 19:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENATE619 (40)





Berichten: 71

BerichtGeplaatst: maandag 24 januari 2011, 23:24
BerichtOnderwerp: Vriendschap als fundament voor een goede relatie.
 
Moet er niet eerst verliefdheid als basis zijn om een relatie aan te gaan? Ik hoor jullie helemaal niet over die kriebels, de spanning van het leren kennen van elkaar....

Renate
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENATE619 (40)





Berichten: 71

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 10:36
BerichtOnderwerp: vertel jouw top 3 linc-scores
 
Quote:
je wilt niet weten hoevaak ik te horen heb gekregen, dat je als getrouwd persoontje niet op een dating-site thuishoort, terwijl christianmatch zelf aangeeft, dat cm is bedoelt om mede-christenen te ontmoeten.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je in zo'n situatie behoefte hebt aan mede-christenen voor steun en een klankbord. Deze site leent zich prima voor vriendschappen. Daarbij bied de site ook nog de mogelijkheid om dat zelfs op meerdere plekken aan te geven in de meerkeuze antwoorden.
In mijn optiek zijn de mensen die aangeven dat je niet op Cm thuishoort erg kortzichtig en niet in staat om zich in te leven in anderen.
Zolang je duidelijk aangeeft wat je intentie met iemand is, lijkt me het geen problemen geven. En moeten diegene die zich wat bedrogen uitvoelen komen, misschien een profiel lezen van iemand i.p.v. alleen plaatjes (foto's) kijken....


Laatst aangepast door
RENATE619
op woensdag 8 december 2010, 10:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENATE619 (40)





Berichten: 71

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 22:04
BerichtOnderwerp: vertel jouw top 3 linc-scores
 
HANNAH810 schreef:
toen ik nog op de site stond als "getrouwd" had ik geen lincs, renate.....

Oh, dan weet ik het ook niet meer. Het blijft een vaag iets, die linc score. Misschien is dat ook wel weer leuk.
Het kan in ieder geval een openingszin zijn voor een eerste mailtje naar iemand. Maar verder zie ik er niet zo veel in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENATE619 (40)





Berichten: 71

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 21:55
BerichtOnderwerp: vertel jouw top 3 linc-scores
 
TESSYBEAR731 schreef:
We hadden het hier dan ook niet over gescheiden mensen, maar over getrouwde mensen! Pieter vertelde dat hij voor zijn huwelijk wel degelijk lincs had...Lijkt me toch wel een heel andere invalshoek...
Ga er zomaar even vanuit dat getrouwde mensen niet echt behoefte hebben aan een nieuwe relatie Verraste, verbaasde smiley
zou er niet aan moeten denken (zelfs niet als gescheiden vrouw) dat er hier mannen op CM rondhangen die gewoon netjes getrouwd zijn en ondertussen op zoek naar een scharreltje voor erbij Zieke smiley

Zou het niet zo zijn dat je dan een link hebt met ook getrouwde mensen die opzoek zijn naar vriendschappelijke contacten. Gezien ze gelijkenissen zoeken in de meerkeuze antwoorden.
In dat geval lijkt het me geen kwaad kunnen.

Renate
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENATE619 (40)





Berichten: 71

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 21:42
BerichtOnderwerp: Bindingsangst
 
Het blijft lastig als je met bindingsangst te maken hebt. In mijn eigen ervaring komt de bindingsangst voort uit verlatingsangst. Angst om gekwetst te worden. Zolang je je niet bindt wordt je ook niet gekwetst.

Wat ik wel erg vind opvallen in de discussie is dat er hoofdzakelijk over vrouwen en bindingsangst gesproken wordt. Zijn hier geen mannen die hiermee bekend zijn?

Renate
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van RENATE619
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3