ChristianMatch
 


Forum

Bindingsangst
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 10 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
EGGIE989





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 22:42
 
Het valt mij op dat regelmatig mensen via datingsites tegen de bindingsangst van anderen oplopen.

Bron: mezelf, vrienden en bekenden.

Het contact begint leuk en loopt tijden goed totdat de 1 een stapje verder wil, al is het maar bakkie koffie drinken voor een uurtje of zelfs na veel dates met die persoon loopt het toch stuk omdat 1 der partijen bindingsangst heeft. Beiden balen vaak maar tja het houdt toch op.

Vaak ook wel te begrijpen, zeker als je beiden 30+ bent, een eind van elkaar afwoond en je beiden van een andere kerkstroming bent.

Toch is er achteraf altijd de teleurstelling en de vermoeidheid van een hoop gebruik aan ("verspilde") energie.

Ik vroeg me af of hier nog mensen zijn die daar tegenaan lopen (maakt niet uit vanaf welke kant gezien)?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 22:53
 
EGGIE989 schreef:
Het valt mij op dat regelmatig mensen via datingsites tegen de bindingsangst van anderen oplopen.

Bron: mezelf, vrienden en bekenden.

Het contact begint leuk en loopt tijden goed totdat de 1 een stapje verder wil, al is het maar bakkie koffie drinken voor een uurtje of zelfs na veel dates met die persoon loopt het toch stuk omdat 1 der partijen bindingsangst heeft. Beiden balen vaak maar tja het houdt toch op.

Vaak ook wel te begrijpen, zeker als je beiden 30+ bent, een eind van elkaar afwoond en je beiden van een andere kerkstroming bent.

Toch is er achteraf altijd de teleurstelling en de vermoeidheid van een hoop gebruik aan ("verspilde") energie.

Ik vroeg me af of hier nog mensen zijn die daar tegenaan lopen (maakt niet uit vanaf welke kant gezien)?

Of de moeite met afspreken echt altijd te maken heeft met bindingsangst kun je je afvragen...via internet is het natuurlijk ook gewoon moeilijk om iemand goed in te schatten en daardoor kan het al snel een beetje "eng" zijn om dan af te spreken.
Voor mijzelf kan ik wel stellen dat ik flink last heb van bindingsangst en om die reden zal ik ook bewust niet via internet "zoeken"...eigenlijk zoek ik helemaal niet! Heb daar reden genoeg voor waar ik nu niet over uit zal wijden, maar waar het denk ik op neer komt is dat bindingsangst in mijn ogen niet een reden is om bij voorbaat af te taaien. Met een beetje geduld kom je namelijk een heel eind, het hoeft toch ook niet allemaal in sneltreinvaart "geregeld" te worden?
Ik kan daar soms ook echt moedeloos van worden! Waarom moet het tegenwoordig allemaal maar snel, snel, snel?...mensen ontmoeten elkaar, gaan wat leuks doen samen en na drie dates zijn ze stapelverliefd (veelal met alle gevolgen van dien)...Nou sorry, met alle wil van de wereld krijg ik dat echt niet voor elkaar hoor, daar heb ik echt wat langer voor nodig!Leer iemand veel liever eerst een beetje kennen...
Iemand die moeite heeft met iets af te spreken is daar dus wellicht gewoon nog niet aan toe op dat moment, maar met een beetje geduld een poosje later misschien wel...why hurry? Je hebt alle tijd! Knipoog smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 5 december 2010, 22:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 22:53
 
Met CM zelf daarentegen begin ik steeds minder geduld te krijgen! Boze smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 5 december 2010, 22:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EGGIE989





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 23:01
 
Bedankt voor je reactie.

Tja, het hoeft natuurlijk niet snel maar zelfs als mensen geduld hebben en enorm beel enrgie ergens insteken en het wil niet (ook niet na een half jaar relatie) dan is dat soms best jammer.

Gewoon rustig aan elkaar leren kennen is heel goed maar niet iedereen lukt dat of heeft daar geduld voor. Is soms ook weer te begrijpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 23:02
 
EGGIE989 schreef:
Gewoon rustig aan elkaar leren kennen is heel goed maar niet iedereen lukt dat of heeft daar geduld voor. Is soms ook weer te begrijpen.


Maar dan vraag ik me toch af; als je iemand eigenlijk nog helemaal niet kent, waar baseer je dan die relatie op? Op dat lekkere bekkie Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 23:17
 
TESSYBEAR731 schreef:
Maar dan vraag ik me toch af; als je iemand eigenlijk nog helemaal niet kent, waar baseer je dan die relatie op? Op dat lekkere bekkie Smiley die vol vragen zit

1x maar Tess??? Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 23:18
 
ZINGA672 schreef:
1x maar Tess??? Lachende smiley met blinkend witte tanden

Jah...als ik mezelf ook alles nog es 2x moet gaan afvragen word het helemaal zo'n chaos in mijn kleine hoofdje Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 23:27
 
EGGIE989 schreef:
Het valt mij op dat regelmatig mensen via datingsites tegen de bindingsangst van anderen oplopen.

Bron: mezelf, vrienden en bekenden.

Het contact begint leuk en loopt tijden goed totdat de 1 een stapje verder wil, al is het maar bakkie koffie drinken voor een uurtje of zelfs na veel dates met die persoon loopt het toch stuk omdat 1 der partijen bindingsangst heeft. Beiden balen vaak maar tja het houdt toch op.

Vaak ook wel te begrijpen, zeker als je beiden 30+ bent, een eind van elkaar afwoond en je beiden van een andere kerkstroming bent.

Toch is er achteraf altijd de teleurstelling en de vermoeidheid van een hoop gebruik aan ("verspilde") energie.

Ik vroeg me af of hier nog mensen zijn die daar tegenaan lopen (maakt niet uit vanaf welke kant gezien)?

Sja, geduld blijft denk ik toch belangrijk. Sommige mensen willen weleens te snel. En anderen kunnen idd last hebben van bindingsangst. Maar in beide gevallen is tijd en bewust er (samen) mee om leren gaan de remedie. En zoiets weet je vantevoren niet. (Tenzij iedereen een testje doet en een BA-score op z'n profiel vermeld krijgt) Coole smiley met zonnebril

t Is de vraag wanneer je nu het meest gebonden bent: door de angst om je te binden. Of door je, eventuele, relatie Smiley die vol vragen zit


http://www.youtube.com/watch?v=vxPn-9xPDfg

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 00:11
 
Ik denk eerder dat verliefdheid hoort over tegaan in ware liefde.
Als dat er niet is, dan hoeft er maar een kink in de kabel te komen en de deur wordt dicht gesmeten en gaat niet weer open.

Dat heeft vaak weer te maken met vorige relatie,s die niet losgelaten zijn....
Dat kan ook een versterkings factor zijn voor bindingsangst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 09:41
 
Iedere vrouw, die alleen maar een LAT relatie zoekt heeft last van bindingsangst. Mijn advies aan jou, als je een relatie zoekt, vraag dan aan een vrouw of ze een stabiele relatie zoekt. Op het moment dat ze zegt dat ze alleen maar wil LATTEN, weet je ook dat je er niet aan moet beginnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 09:47
 
CHATULIEM619 schreef:
Iedere vrouw, die alleen maar een LAT relatie zoekt heeft last van bindingsangst. Mijn advies aan jou, als je een relatie zoekt, vraag dan aan een vrouw of ze een stabiele relatie zoekt. Op het moment dat ze zegt dat ze alleen maar wil LATTEN, weet je ook dat je er niet aan moet beginnen.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens chat.,
Er is niets mis mee om eerst een poosje te latten voordat je bij elkaar intrekt. En wat is bindings angst?
Wat je veel ziet is dat men last heeft van 'bindingsangst' in het begin van een relatie, en dan zeg ik...neem de tijd, het trekt vanzelf bij naarmate het vetrouwen in en binnen de relatie groeit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 09:50
 
JOLAN931 schreef:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens chat.,
Er is niets mis mee om eerst een poosje te latten voordat je bij elkaar intrekt. En wat is bindings angst?
Wat je veel ziet is dat men last heeft van 'bindingsangst' in het begin van een relatie, en dan zeg ik...neem de tijd, het trekt vanzelf bij naarmate het vetrouwen in en binnen de relatie groeit
Voorlopig willen LATTEN is iets anders dan alleen maar willen Latten. En die laatste categorie bedoel ik. Er zijn teveel vrouwen, die zeggen nooit meer met iemand te willen samenwonen. Trouwen schijnt helemaal uit de boze te zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 09:53
 
CHATULIEM619 schreef:
Voorlopig willen LATTEN is iets anders dan alleen maar willen Latten. En die laatste categorie bedoel ik. Er zijn teveel vrouwen, die zeggen nooit meer met iemand te willen samenwonen. Trouwen schijnt helemaal uit de boze te zijn.

Maar hoeveel procent van deze vrouwen spreekt de waarheid?

Dat is juist wat ik ook zo vaak geroepen heb...ik trouw nooit meer, geen vent meer voor mij, alleen voor de lol, etc.

Wat ik wil benadrukken is dat die zogenaamde bindingsangst bij vrouwen vaak een teken is van angst om er (weer) onderuit te gaan in een relatie.
Ik zeg niet dat dit voor alle vrouwen geld, maar zeker wel voor een groot deel. En daar zal je als man zijnde dus ff doorheen moeten prikken denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 10:07
 
JOLAN931 schreef:
Maar hoeveel procent van deze vrouwen spreekt de waarheid?

Dat is juist wat ik ook zo vaak geroepen heb...ik trouw nooit meer, geen vent meer voor mij, alleen voor de lol, etc.

Wat ik wil benadrukken is dat die zogenaamde bindingsangst bij vrouwen vaak een teken is van angst om er (weer) onderuit te gaan in een relatie.
Ik zeg niet dat dit voor alle vrouwen geld, maar zeker wel voor een groot deel. En daar zal je als man zijnde dus ff doorheen moeten prikken denk ik.
Of ze spreken niet de waarheid op dat moment, of het is voor hen op dat moment de waarheid. Maar in beide gevallen kun je spreken van bindingsangst als ze dit roepen....
Het is nl. tegennatuurlijk te roepen dat je nooit meer wilt samenwonen. Liefde bindt je nl. aan de ander, je wilt altijd bij de ander zijn. En voor vrouwen geldt dat nog sterker aangezien ze altijd een natuurlijke drang hebben een nestje te willen hebben. En daar speelt de man een cruciale rol in.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 6 december 2010, 10:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 10:19
 
CHATULIEM619 schreef:
Iedere vrouw, die alleen maar een LAT relatie zoekt heeft last van bindingsangst. Mijn advies aan jou, als je een relatie zoekt, vraag dan aan een vrouw of ze een stabiele relatie zoekt. Op het moment dat ze zegt dat ze alleen maar wil LATTEN, weet je ook dat je er niet aan moet beginnen.

Misschien is er ook wel een praktische kant aan latten Chatuliem?
Stel je voor dat ik een leuke man vind in het het zuiden van het land, noem maar even wat? Dan heb je sowieso een praktisch probleem als je alletwee een baan hebt?
Dus ik zoek een stabiele relatie die misschien toch wel latten wordt.........


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 6 december 2010, 10:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 10:34
 
WILLEMIJN232 schreef:
Misschien is er ook wel een praktische kant aan latten Chatuliem?
Stel je voor dat ik een leuke man vind in het het zuiden van het land, noem maar even wat? Dan heb je sowieso een praktisch probleem als je alletwee een baan hebt?
Dus ik zoek een stabiele relatie die misschien toch wel latten wordt.........
Je overweegt tenminste wel om bij elkaar te komen en waar een wil is is een weg. Maar als deze wil er niet is, dan kom je in je relatie ook niet ver. Dan wordt het meer een BOB relatie...(bed ontbijt buiten)


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 6 december 2010, 11:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961





Berichten: 158

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 10:45
 
[quote=CHATULIEM619]Voorlopig willen LATTEN is iets anders dan alleen maar willen Latten. En die laatste categorie bedoel ik. Er zijn teveel vrouwen, die zeggen nooit meer met iemand te willen samenwonen. Trouwen schijnt helemaal uit den boze te zijn




toch mee naar gevoel luisteren?? Of juist er voor gaan en therapie volgen?? geen idee wat wijsheid is.

Bindingsangst..gek fenomeen eigenlijk en toch ook zo begrijpelijk na alles wat je mogelijk hebt meegemaakt.

Ik heb het ook meegemaakt in een relatie. Die man kreeg gewoon een paniekaanval ineens. En omdat we ver uit elkaar wonen en hij afhankelijk is van openbaar vervoer durft hij het niet meer aan.
Beiden zijn verbijsterd over dit gebeuren. Het leek zo goed. Zo zie je maar weer.

Maar ik weet dat die angst ook kan bestaan omdat je na jaren alleen zijn je zelfstandigheid en je ritme en je eigen dingen , moelijk op kan geven. En vriend van mij heeft dat nl. 13 jaar al alleen.

Tja...... is het dan wellicht niet de juiste partner?? Is het te weinig vertrouwen in God?????
Ik weet het niet, ik weet alleen dat angst vaker voorkomt...in verschillend opzicht..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELROSE399





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 12:45
 
[quote=Tja...... is het dan wellicht niet de juiste partner?? Is het te weinig vertrouwen in God?????
Ik weet het niet, ik weet alleen dat angst vaker voorkomt...in verschillend opzicht.. ALOUS961]

Dat is het denk ik. Je bent niet zeker of die persoon wel de juiste is, er is
ergens nog twijfel.
Hoe bepaal je of iemand de juiste partner is, een verliefdheid alleen is niet het criterium.
Als je echt geraakt wordt door een contact dan ga je ervoor en neem je het risico.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 13:42
 
CHATULIEM619 schreef:
Of ze spreken niet de waarheid op dat moment, of het is voor hen op dat moment de waarheid. Maar in beide gevallen kun je spreken van bindingsangst als ze dit roepen....
Het is nl. tegennatuurlijk te roepen dat je nooit meer wilt samenwonen. Liefde bindt je nl. aan de ander, je wilt altijd bij de ander zijn. En voor vrouwen geldt dat nog sterker aangezien ze altijd een natuurlijke drang hebben een nestje te willen hebben. En daar speelt de man een cruciale rol in.

Maar hoe kijk jij daar als man tegenaan? Je hebt wel een mening hoe vrouwen dat vinden en beleven maar er zijn misschien ook genoeg mannen die ook willen latten en niet meer trouwen?
Je legt de bal aardig bij de vrouwen Chatuliem....

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 14:06
 
CHATULIEM619 schreef:
Iedere vrouw, die alleen maar een LAT relatie zoekt heeft last van bindingsangst. Mijn advies aan jou, als je een relatie zoekt, vraag dan aan een vrouw of ze een stabiele relatie zoekt. Op het moment dat ze zegt dat ze alleen maar wil LATTEN, weet je ook dat je er niet aan moet beginnen.

Ben ik niet helemaal mee eens.
Vergeet niet dat het mogelijk is dat iemand zoveel pijn heeft gehad, dat deze door bindingsangst daar onbewust voor wordt beschermd. Door verbroken relatie waar geen bindingsangst is geweest.
Angst doordat iemand in de jeugd gepest is of vaak gepest is in een relatie.

Het probleem in een nieuwe relatie ligt vaak dat er weinig personen zijn die de middenweg zoeken, partner niet te veel claimen en niet aan de toekomst denken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 15:17
 
MAR907 schreef:
Ben ik niet helemaal mee eens.
Vergeet niet dat het mogelijk is dat iemand zoveel pijn heeft gehad, dat deze door bindingsangst daar onbewust voor wordt beschermd. Door verbroken relatie waar geen bindingsangst is geweest.
Angst doordat iemand in de jeugd gepest is of vaak gepest is in een relatie.

Het probleem in een nieuwe relatie ligt vaak dat er weinig personen zijn die de middenweg zoeken, partner niet te veel claimen en niet aan de toekomst denken.
Het is mij niet helemaal duidelijk waar je het niet mee eens bent. In feite constateer je hetzelfde, nl. dat er sprake is van bindingsangst bij vrouwen die alleen maar willen LATTEN en geen vaste relatie aan willen gaan. En ik ga ervan uit dat de starter van dit topic daarvan baalt en geen zin heeft om met zulke vrouwen een relatie aan te gaan.
De oorzaak van die bindingsangst kan aan veel dingen liggen, maar daar heb ik geen enkel oordeel over geuit. Mijn advies was heel simpel: een vrouw die bindingsangst heeft wil alleen maar Latten en geen vaste relatie.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 6 december 2010, 15:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 15:19
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar hoe kijk jij daar als man tegenaan? Je hebt wel een mening hoe vrouwen dat vinden en beleven maar er zijn misschien ook genoeg mannen die ook willen latten en niet meer trouwen?
Je legt de bal aardig bij de vrouwen Chatuliem....

Willemijn
Mannen met bindingsangst zullen dat waarschijnlijk op een andere manier uiten. Ik denk dan bv. aan one night stands o.i.d.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IRENE200





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 15:57
 
CHATULIEM619 schreef:
Mannen met bindingsangst zullen dat waarschijnlijk op een andere manier uiten. Ik denk dan bv. aan one night stands o.i.d.
Nou ik ben het hier allemaal niet mee eens
Waarom heb je geen serieuze relatie al sje niet bij elkaar in een huis woon.? Vreemde gadachtes gaan hier rond wat mij betreft..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 16:09
 
IRENE200 schreef:
Nou ik ben het hier allemaal niet mee eens
Waarom heb je geen serieuze relatie al sje niet bij elkaar in een huis woon.? Vreemde gadachtes gaan hier rond wat mij betreft..

Ik denk dat je zeker wel een serieuze relatie kunt hebben, vergelijkbaar met verkering van 18 jarigen...die wonen ook nog ieder bij hun ouders(meestal dan)

Wat er wel voor nodig is, is een goede basis van vertrouwen onderling, en dat is (vooral voor de ouderen) niet voor iedereen weggelegd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 16:57
 
IRENE200 schreef:
Nou ik ben het hier allemaal niet mee eens
Waarom heb je geen serieuze relatie al sje niet bij elkaar in een huis woon.? Vreemde gadachtes gaan hier rond wat mij betreft..
omdat liefde impliceert dat je bij de ander wil zijn.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 17:37
 
CHATULIEM619 schreef:
omdat liefde impliceert dat je bij de ander wil zijn.....

of dat je , zei het tegen wil en dank, een ander de ruimte geeft om zichzelf te zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 17:44
 
JOLAN931 schreef:
of dat je , zei het tegen wil en dank, een ander de ruimte geeft om zichzelf te zijn
het verlangen bij elkaar te zijn overstijgt het andere......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 17:54
 
CHATULIEM619 schreef:
het verlangen bij elkaar te zijn overstijgt het andere......

Liefde is geen optelsommetje.......zo van......als hij niet direkt wil trouwen houdt hij niet genoeg van me?

We zijn volwassenen met levenservaring,de meesten weten wat het inhoudt om een relatie te hebben,dat bouw je op,je kruipt niet in 1 huis puur omdat je bij elkaar wilt zijn,er komt zoveel meer bij kijken.Ik denk dat je goed bezig bent als je naar de toekomst toewerkt,op wat voor manier of in wat voor tijdspanne dan ook.
Je kunt niet puur uit verliefdheid je andere verantwoordelijkheden aan de kant schuiven.

Ik mis in de discussie nog wel iets,ik hoorde wat vallen over ""na een half jaar nog niet weten waar je aan toe bent",wordt er dan wel eens serieus gesproken tussen de partners?Ik vraag het me af.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 17:59
 
LEANNE226 schreef:
Liefde is geen optelsommetje.......zo van......als hij niet direkt wil trouwen houdt hij niet genoeg van me?

We zijn volwassenen met levenservaring,de meesten weten wat het inhoudt om een relatie te hebben,dat bouw je op,je kruipt niet in 1 huis puur omdat je bij elkaar wilt zijn,er komt zoveel meer bij kijken.Ik denk dat je goed bezig bent als je naar de toekomst toewerkt,op wat voor manier of in wat voor tijdspanne dan ook.
Je kunt niet puur uit verliefdheid je andere verantwoordelijkheden aan de kant schuiven.

Ik mis in de discussie nog wel iets,ik hoorde wat vallen over ""na een half jaar nog niet weten waar je aan toe bent",wordt er dan wel eens serieus gesproken tussen de partners?Ik vraag het me af.......
Het gaat me om de kernhouding van mensen. Dat er tijd over heen gaat is logisch, maar het gaat me om de vraag of men het verlangen ertoe heeft en als je de ander slechts ziet als een leuke variatie op je eigen leven zonder enige verplichtingen, denk ik dat je jezelf tekort doet en de ander ook....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 18:04
 
CHATULIEM619 schreef:
Het gaat me om de kernhouding van mensen. Dat er tijd over heen gaat is logisch, maar het gaat me om de vraag of men het verlangen ertoe heeft en als je de ander slechts ziet als een leuke variatie op je eigen leven zonder enige verplichtingen, denk ik dat je jezelf tekort doet en de ander ook....

Ben ik met je eens maar ik denk dat het merendeel van de mensen juist wél iemand zoekt om zijn/haar leven mee te delen en het niet als bijzaak ziet,een LATrelatie kan ook een overbrugging zijn naar iets definitiefs.

(Trouwens,een LATrelatie is een vrije relatie,met mogelijkheid tot het daten van andere mensen,ik vind dat hier eigenlijk niet passen.......)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 10 Volgende
Pagina 1 van 10