ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JOLAN931
Ga naar pagina Vorige 1 ... 31 32 33 34 35 36 37 ... 40 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOLAN931
Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 23:08
BerichtOnderwerp: Geld
 
IMRE695 schreef:
Hoeveel geld heeft een christen eigenlijk nodig voor zichzelf en voor zijn gezin?

heel veel al je je kinderen een leuke jeugd wilt geven en ze al het achterliggende wil doen vergeten Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 21:55
BerichtOnderwerp: religieuze feestdagen
 
MARIO216 schreef:
Daar kun je een topic over opzetten. Knipoog smiley

over het algemeen ben ik vrij tolerant, maar vraag me wel eens af.... mogen wij als christenen wel zo tolerant zijn wat betreft andere godsdiensten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 13:29
BerichtOnderwerp: Vergeving
 
SUSANNAH475 schreef:
Ik ga ook eens een lap tekst plaatsen...Lachende smiley , niet van mezelf, maar ik vind dit persoonlijk wel een goed stuk en ben benieuwd hoe jullie daar over denken...

Misverstanden met betrekking tot vergeven
Iedereen beseft dat vergeven niet makkelijk is. Nooit. En dat het moeilijker is naarmate het geleden onrecht en dus de opgelopen beschadigingen (lichamelijk en/of psychisch of zelfs geestelijk) groter zijn.
En toch kan in het pastoraat een slachtoffer van bijvoorbeeld seksueel misbruik voorgehouden worden dat hij/zij de dader ‘nu toch maar eens’ moet vergeven en weer ‘normaal’ tegen hem/haar moet doen. Of die dader (m/v) zijn schuld nu reëel lijkt te beseffen of niet. Want dat is toch wat Christus van ons vraagt, nietwaar? Lees het maar na in Matteus 18: 21 – 35. Of dat nu mogelijk is voor het slachtoffer of niet. Of dat nu voor het slachtoffer voelt als een ‘vrijbrief’ geven aan de dader of niet. Of dat nu voelt als strijdig met de rechtsorde of niet. Dit is wat Christus van ons vraagt… is het grote misverstand.
Ik ben er namelijk van overtuigd dat bovenstaande vaak helemaal niet waar is en daarom ook helemaal niet gevraagd wordt door Christus.
Vergeving is nl. niet: 1. het goedkeuren van het gedrag van de dader.
2. het vergeten of ontkennen of geen aandacht meer schenken aan
wat er gebeurd is.
3. het excuseren van de dader (alsof hij er niets aan doen kon).
4. de schuld doen verdwijnen.
5. verzoenen (zeggen:”ik wil wel weer vriendjes zijn”).
6. de gevolgen van de daad bagatelliseren (klein verklaren).
7. geloven of zeggen dat God het goed vond of niet zo erg.
8. zeggen dat je het slecht vindt dat je boos was of bent.
9. de dader nu wel weer vertrouwen.
Deze dingen heeft God namelijk ook niet gedaan met en vanwege onze zonden. Het kruis op Golgotha betekent namelijk niet dat God onze zonden allemaal niet zo erg vindt of gevonden heeft. Het kruis op Golgotha is er juist het bewijs van hoe erg God al onze misdaden wel vindt en gevonden heeft. En hoe boos Hij daarom is *. En hoe Hij niet misdaden bagatelliseert en/of ontkent of excuseert.
Zo is God niet met onze zonde schuld omgegaan. Zo vraagt Hij het ook niet van ons om met onderlinge schuld om te gaan. Zo mogen wij het ook niet van elkaar vragen. Want het zou uitgaan van een misverstand omtrent ‘vergeving’.

Wat vergeving is
Vergeving is: dat je als slachtoffer – met erkenning van de schuld van de dader – afziet van eigen wraakactie tegen de dader.
Niet meer en niet minder dan dit: het afzien van een eigen wraakactie. Het is niet de schuld
van de dader uitpoetsen of ervoor zorgen dat de dader niet gestraft gaat worden. Dat is
allemaal niet aan de orde. Het gaat er alleen om zelf af te zien van een wraakactie. Je zou
kunnen zeggen: vergeven is zoiets als ‘loslaten’ of ‘je losmaken’. Je laat het los wat er met de dader gaat gebeuren. Je maakt je los van je gerichtheid op de dader en op wat er met hem gaat gebeuren. Of althans, dat probeer je. Niet meer dan dat dus. Maar ook niet minder. En laten we ons daarbij niet vergissen en denken dat dat niks is: dit is echt heel wat. Want een slachtoffer is vanuit zichzelf juist heel sterk op het wreken van de fouten/misdaden of het veranderen van de dader gericht en daardoor emotioneel heel erg gebonden aan/door de dader.
Vergeven is er nu juist op gericht die band door te snijden. Zodat je als slachtoffer weer los komt (te staan) van de dader en zo weer op je eigen benen. Vergeven is de band tussen de schuld (van de dader) en jouw persoonlijke wraakgevoelens doorsnijden.
Daarmee is vergeven niet het uitpoetsen of het ontkennen van de schuld van de dader. Nee, werkelijke vergeving blijft uitgaan van de schuld van de dader en houdt die ook overeind, maar geeft die over.
Je geeft de dader (en zijn schuld) als het ware over aan God. Of eventueel aan juridische instanties (als dienaresse van God, zie Romeinen 13). Laten die maar bepalen wat er met de dader moet gebeuren. Het is jouw zaak niet (meer), vergelijk ook Romeinen 12: 19.

Het heilzame van vergeving
En daarmee zijn we tegelijk het heilzame van vergeving voor het slachtoffer op het spoor. Ja, u leest het goed. Vergeven is heilzaam voor het slachtoffer. Natuurlijk niet als vergeving in zou houden: het goedpraten van … of het niet schuldig houden van …Dan zou het een geweldige wissel trekken op het slachtoffer. Maar vergeving is niet meer dan het afzien van eigen wraakactie en daarmee juist enorm heilzaam voor het slachtoffer.
Want het slachtoffer komt eindelijk los van de dader, is niet meer gebonden. Kan weer zelf leven, kan weer vrij leven. Het slachtoffer komt vrij uit de greep die de dader eigenlijk steeds op haar/hem gehad heeft. Want zolang het slachtoffer nog (in zijn hoofd) bezig is met wat er met de dader zal gaan gebeuren is het slachtoffer nog in de greep van de dader.
Vergeven is niet makkelijk, maar het is wel degelijk in het belang van het slachtoffer wanneer hij dit doet. Met dat hij vergeeft komt hij los uit ‘de gevangenis van de wrok’.
Vragen of eisen vergeving te schenken is dus niet een nieuwe loden last op de schouders van het slachtoffer leggen, maar het toewerken naar de voorwaarden die nodig zijn. Zodat op termijn het slachtoffer ‘de gevangenis van de wrok’ kan verlaten.
Als je het mij vraagt is het daarom ook datgene wat God van ons vraagt/eist. God vraagt namelijk geen dingen van ons die uiteindelijk beschadigend zijn.

Eenzijdigheid
Gelet op hoe vergeving hierboven gedefinieerd is, kan vergeving dus ook eenzijdig plaatsvinden. En, hoe gek dat ook klinkt, dat is maar goed ook. Vergeving is een actie van de kant van het slachtoffer. Waar hij de dader NIET voor NODIG heeft. Het kan en zal vast makkelijker zijn om te vergeven wanneer de dader werkelijk en merkbaar berouw heeft, nodig is het – gelukkig – niet. Het slachtoffer is hierin gelukkig niet afhankelijk van de eventuele welwillendheid van de dader. Het slachtoffer kan en moet hierin zelfstandig beslissen.

Over verzoening hebben we het nu nog niet gehad. Niet omdat het niet belangrijk zou zijn, maar omdat het wel wat anders is dan vergeving. In het volgende artikel zal het over verzoening gaan.

ds. Arjen van der Scheer, Hoogezand-Sappemeer Zuid.

*is geweest (toevoeging van Susannah475) "

dank je sus, voor het plaatsen van dit stuk!!!
als het waar is wat er staat dan heb ik vergeven...zo heb ik het nog nooit gezien.
ik mag dus wantrouwen en walging van die persoon hebben, maar de haat en de wraakgevoelens zijn weg....eindelijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 08:51
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARISKA601 schreef:


oooohhh, die mok...die moet ik hebben.
hoe kom je aan dat plaatje maris, toevallig uit een of andere online catalogus?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 08:36
BerichtOnderwerp: Vergeving
 
dit topic roept bij mij de vraag op wat vergeving precies inhoud.

op de vraag: hoe kan je iemand vergeven die weet dat hij/zij fout zat, maar het boeit die persoon totaal niet, heb ik wel een redelijk antwoord naar aanleiding van annettes vraag.

maar, wanneer heb je iemand echt vergeven, wat voel je dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 20:11
BerichtOnderwerp: religieuze feestdagen
 
HENK710 schreef:
SGP vreest voor christelijke feestdagen

AMSTERDAM - De SGP vreest dat door het gelijkheidsprincipe de christelijke wortels uit de Nederlandse samenleving zullen verdwijnen.

In een interview met NU.nl stelt SGP-lijsttrekker Kees van der Staaij dat het gelijkheidsdenken, dat er vanuit gaat dat mensen en religies gelijk zijn, steeds verder doorslaat en dat dit onder meer ten koste gaat van de christelijke feestdagen.

"Er gaan stemmen op die zeggen: is dat niet in strijd met het gelijkheidsbeginsel? Waarom is er immers wel hemelvaart voor de christenen en geen suikerfeest voor de moslims?", aldus de SGP-leider.
© ANP


Er zijn CAO's die werknemers al de ruimte geven om voor andere dan de christelijke feestdagen te kiezen. Ik vind dit zelf een goede ontwikkeling. Het meest handige systeem is denk ik een systeem met een meerkeuzeoptie voor iedere medewerker.

Ik zie dit niet als een roepen dat elke religie gelijk is, maar puur als een recht van mensen op eigen geloofsbeleving.

wat is het kenmerk van een christen??
is het niet dat hij/zij tot Gods eer wil leven en te doen wat Hij wil dat we doen?

Ik vraag me af hoe dan een oprechte christen zonder slag of stoot kan accepteren dat er andere religieuse feestdagen zijn, daar God zegt dat er geen andere goden naast Hem zijn, en dat Hij afgodendienst haat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 09:39
BerichtOnderwerp: ff weg...
 
nou ja.... die blijft lang weg zeg!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 09:28
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
lieve , lieve dames....

ik vind het een beetje verwarrend worden allemaal. Smiley die vol vragen zit
ik begin bijna te twijfelen of ik met de vorige picknick of met de volgende picknick mee zal gaan. Smiley die vol vragen zit

is het niet verstandig om een nieuw topic te openen hierover>
je mag het gerust picknicken op de heide in ede deel twee noemen hoor Engeltje smiley Clown smiley

tis maar een idee he. je mag er mee doen wat je wilt natuuuuurlijk.... Engeltje smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 10:06
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
veel plezier allemaal!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 01:03
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd ben ik het niet eens met je gekozen strategie. Temeer omdat het in veel gevallen niet werkt. Iedereen die een scheiding meemaakt blijft zitten met een stuk schuldgevoel. Of dat terecht is of onterecht maakt niet uit, dat gevoel blijft aan ieder christen knagen. De mens zit nu eenmaal anders in elkaar dan we zouden willen. Om dit schuldgevoel weg te redeneren gaat men zichzelf rechtvaardigen, en ik geloof dat dat ook terecht is, maar dat dat tegelijkertijd ook weer niet alles is. En ook niet dat de volledige waarheid weergeeft. In mijn ogen is het slechts een poging het schulgevoel weg te redeneren en ik denk dat dat niet werkt.
Dat schuldgevoel geeft ook onzekerheid. Onzekerheid naar God en naar de gemeente. En dat los je niet zo gemakkelijk op. Vaak durft men niet meer naar de gemeente, omdat je het idee hebt dat je daar niet hoort. Door de anderen word je gezien als tweederangs christen, die je mag gedogen in de gemeente, maar die eigenlijk al met één been in de hel staat.

Wat voor mij echter geholpen heeft, is dat ik vergeving gevraagd heb. Eigenlijk voortdurend vergeving, want het bleek, dat hoewel ik misschien in mijn recht stond door te scheiden, ik heel veel dingen fout gedaan had. Pas toen ik door dat proces van vergeving ging, kon ik weer opnieuw beginnen.
Mijn ex en ik hebben daarna nog een ontmoeting gehad, waarin we vergeving aan elkaar gevraagd hebben voor alle fouten die we gemaakt hebben. Toen heb ik pas de bevrijding gevonden waar ik naar op zoek was.

het schuldgevoel waar je het over hebt....
ik heb daar nooit een moment last van gehad. het weggaan van mijn expartner kwam voor ons als een donderslag bij heldere hemel, en toen ik hem na 5 keer weer proberen definitief de deur uitzette was dat de grootste bevrijding die ik ooit meemaakte.
God is duidelijk in Zijn woord als het gaat over echtscheiding na echtbreuk, en dat gegeven gaf me berusting in mijn scheiding.

en jonathan....
een vrouw die verliefd is op een ander tijdens haar huwelijk doet ook overspel he( in haar hart)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 22:25
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
LEANNE226 schreef:
Interessant!Vooral het gedeelte over het eenzijdig aangaan van het huwelijk en het verschil tussen echtbreuk en echtscheiding.Ik kan in de bijbel alleen vinden dat de man door het verstoten van zijn vrouw echtbreuk pleegt,scheiding(verstoting) = echtbreuk??........hoe moet ik dat dan zien?

Marcus 10
1] Hij vertrok uit Kafarnaüm naar Judea en het gebied aan de overkant van de Jordaan, en de mensen verzamelden zich weer in groten getale om hem heen; hij onderwees hen zoals hij gewoon was te doen. [2] Er kwamen ook Farizeeën op hem af. Ze vroegen hem of een man zijn vrouw mag verstoten. Zo wilden ze hem op de proef stellen. [3] Hij vroeg hun: ‘Hoe luidt het voorschrift van Mozes?’ [4] Ze zeiden: ‘Mozes heeft de man toegestaan een scheidingsbrief te schrijven en haar te verstoten.’ [5] Jezus zei tegen hen: ‘Hij heeft dat voor u opgeschreven omdat u zo harteloos en koppig bent. [6] Maar al bij het begin van de schepping heeft God de mens mannelijk en vrouwelijk gemaakt; [7] daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, [8] en die twee zullen één worden, ze zijn dan niet langer twee, maar één. [9] Wat God heeft verbonden, mag een mens niet scheiden.’
[10] In huis stelden de leerlingen hem hier weer vragen over. [11] Hij zei tegen hen: ‘Wie zijn vrouw verstoot en met een ander trouwt, pleegt overspel; [12] en als zij haar man verstoot en met een ander trouwt, pleegt zij overspel.’

het gedeelte wat leanne aanhaalt lijkt me veelzeggend genoeg.
ik maak hieruit op dat er geen andere scheidingsgrond in Gods ogen is dan die van overspel. anderzijds weten we ook dat God verbied om te doden, jezelf in nodeloos gevaar te begeven etc. Hieruit maak ik op dat echtscheiding ook toegestaan is in geval van mishandeling etc.

maar verder??? deze dominee praat naar mijn idee goed, wat in de bijbel duidelijk niet goed gepraat word als ik bovenstaand stuk lees.
en hoe makkelijk is het om te zeggen...de liefde is weg, mijn relatie werkt niet meer?? simpel toch? maar zou dat een afdoende reden voor God zijn?
Zoals ik hierboven al ergens las, er word idd snel getrouwd, maar ook zeker vaak te makkelijk gescheiden, en te weinig aan relaties gewerkt.

een huwelijk is levenslang hard werken door(en voor) twee partijen. Wat me opvalt is dat mensen in hoog tempo steeds egoistischer worden....eerder voor zichzelf kiezen, en daarbij makkelijker hun partner en kinderen op de tweede plaats zetten onder het motto van: als IK maar gelukkig ben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 08:32
BerichtOnderwerp: traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagggggggggggg
 
IMRE695 schreef:
Ik ben nog aan het nadenken over verlenging. Ben ik hier nog wel gewenst? Lachende smiley met blinkend witte tanden

wil je ook gesmeekt worden om te blijven imre Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
nou je blijft maar hoor, als je maar wel zelf betaald Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 00:21
BerichtOnderwerp: traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagggggggggggg
 
MARISKA601 schreef:


Zal ik het ook maar verlengen?
Wat is cm zonder een grijze muis?

niets, helemaal niets. doe maar maris.
ik heb ook nog weer 5 maanden te gaan Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 22:48
BerichtOnderwerp: traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagggggggggggg
 
hallo allemaal..

is de site van cm bij jullie ook zo mega mega traag?
ik kom haast niet ingelogd, en voor ik op het forum ben kan ik eerst minuten lang wachten.

moet ik mijn pc na laten kijken of ben ik niet de enige?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 17:39
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
worteltjes met vis en gebakken aardappeltjes...hoe simpel kan heerlijk zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 15:30
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
GRACE585 schreef:
hier was het ook vroeg dag, 7 uur
de kids naar school was,gedraaid en droog en nu komen de buien eraan
de 1e hagelbui is al geweest, Twijfelende smiley
jammer want het zonnetje scheen zo lekker vanochtend Huilende smiley, smiley in tranen
ik wil meer zon Huilende smiley, smiley in tranen

ach... kom maar grace, ik heb de hele dag al zon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 08:53
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
LEANNE226 schreef:
Wakkerrrrrrrrr worden! Hup,dr uit,weten jullie wel hoe laat het al is Boze smiley
Tis triest en fris weer maar de koffie smaakt best Lachende smiley

ow joh... ik ben er allang uit.
het enige wat prettig is, is de koffie vanmorgen, mmm
als ik geen bakkie had ging ik terug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 22:16
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
Helaas voor jullie... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

wij gaan niet mee de 22ste.
maar de groep is groot genoeg, dus we zullen ook vast niet gemist worden Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 16:48
BerichtOnderwerp: liefde is
 
liefde is....

samen aardappels schillen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 mei 2010, 16:48
BerichtOnderwerp: Gezocht...
 
CORRIEVN785 schreef:
Zie dat jullie spullen kwijt willen ik weet er wel raad mee. Heb een aantal adressen die spullen kunnen gebruiken.

stuur me maar een mailtje als je het een en ander wilt, misschien kunnen we afspreken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 23:30
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
[quote=MARIO216]
ow sorry....
van harte gefeliciteerd mario Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 09:37
BerichtOnderwerp: Doop in de Geest
 
MAR907 schreef:


Kortom: bijbels geloof in 1 GOD én 1 Heer behoeft beslist geen bekrachtiging in 3 namen; slechts de naam van Yeshua (Jezus) is voldoende; tot eer en Zegen van GOD!

Dit lijkt me regelrecht ingaan tegen wat Jezus zelf zegt:
[i]
18 En Jezus, bij hen komende, sprak tot hen, zeggende: Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde.

19 Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in den Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb.

20 En ziet, Ik ben met ulieden al de dagen tot de voleinding der wereld. Amen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 00:39
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
waar blijft die super foto van imre nou?
of wil zijn baard niet groeien? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 mei 2010, 00:37
BerichtOnderwerp: christen zijn en schuldgevoel
 
[quote=CROSSROAD317
Volgens mij lezen jullie alletwee door dezelfde bril ......

Ik heb even de moeite genomen om te kijken wie gelijk op wie reageert, en toeval of niet, jullie twee reageren echt, elke keer weer, alleen maar op elkaar.......

oeps.... dat viel mij ook al op cross Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
JOLAN931
op vrijdag 14 mei 2010, 00:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 19:33
BerichtOnderwerp: ingekakte cake
 
IMRE695 schreef:
Gaat dit nog wel over appeltaarten bakken? Verraste, verbaasde smiley

ja ook, maar gelukkig kun je het op allerlei manieren invullen Knipoog smiley Verliefde smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 13:11
BerichtOnderwerp: verbeter punten op cm
 
CHATULIEM619 schreef:
Misschien is dat een bewust keuze van de redactie. Per slot van rekening heeft het ook wel voordelen....

ik zie er geen voordelen van, eerder alleen nadelen
mensen die geen lid zijn van cm hebben ook niets te maken met mededelingen die je aan cmmers meedeeld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 13:08
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
LEANNE226 schreef:
Ik vraag het gewoon......
"Zeg ken jij de mosselman?"
Clown smiley

ow, ga je shoppen in scheveningen dan?
leuk hoor daar Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 13:04
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
LEANNE226 schreef:
Ik wist niet dat er een bot in zit.......zo leren we veel van Imre! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Zou die Jan Huygen een leuke vent zijn?
Nu twijfel ik,zal ik hem gaan zoeken of wat nuttigs gaan doen?


hm



ik ga gewoon even lekker shoppen Coole smiley met zonnebril
dan vang je een paar vliegen in een klap.

ga lekker shoppen, dan heb je een leuke outfit voor als je jan huygen ontmoet.
onder het shoppen kan je weer leuke cmmers tegenkomen.
shoppen kan dus heel nuttig zijn, en ondertussen zoek je of tie tussen het winkelend publiek loopt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 12:57
BerichtOnderwerp: de keerzijde van eerlijkheid...
 
HENK710 schreef:
Inderdaad, Jolan, er zitten twee kanten aan de openheid. Het is belangrijk om hier evenwicht in te vinden voor jezelf en met elkaar. Het is wel jammer dat, zoals Chatuliem ook al constateert, er soms reacties komen als zielig etc op een open verhaal. Laat elkaar in waarde en respecteer iemand die openheid wil geven over zijn persoonlijke levensvragen en dergelijke om zo een stuk beginnende bevrijding te ervaren of om anderen zo tot hulp te zijn in hun vragen.

Wel is het grootste nadeel in deze dat het forum openbaar is, ook voor niet-leden. Dat vraagt wel om extra alertheid bij het plaatsen van dingen op het forum. In die zin vind ik het goed dat deze schaduwzijde ook even belicht wordt door Chatuliem en Zinga.

gezien de persoonlijke reacties die er met enige regelmaat geplaatst worden zou het fijn zijn als het niet meer mogenlijk was dat niet ingelogden ook niet meer op het forum konden(lezen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 12:54
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
LEANNE226 schreef:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Berend_BotjeVolwassen dus en nu weten we ook waar het "botje" vandaan komt Clown smiley
grappig, en interessant.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JOLAN931
Ga naar pagina Vorige 1 ... 31 32 33 34 35 36 37 ... 40 Volgende
Pagina 34 van 40