ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JONATHAN890
Ga naar pagina Vorige 1 ... 49 50 51 52 53 54 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JONATHAN890
Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 15:02
BerichtOnderwerp: In gedachte
 
JILL658 schreef:
In gedachte

Jill


Vind m echt mooi ....!!!!
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 14:43
BerichtOnderwerp: Genade
 
.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op maandag 1 november 2010, 20:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 14:43
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op maandag 1 november 2010, 20:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 19:25
BerichtOnderwerp: Jouw spiritualiteit
 
KAT125 schreef:
ow jij moet dus alles uitgekauwd op je bord krijgen.

ik ben het niet zo vaak eens met imre,maar wat dei zei over discussie hier ben ik het met hem eens.


Jammer dat dit onderwerp ook al weer gevuld wordt met een welles-nietus, mijn bijbel is de ware...... tjonge, dat ding is uit 1618, ook dat waren mensen die het schreven. Overal over de wereld wordt de bijbel vertaald, zijn die allen fout? Verdiep je in dingen, maak je gezichtsveld breder, verrijk je, toon belangstelling en interesse, maar behoud wat God je in het hart legt.
Ik doe dingen die een andere christen niet doet, heb daar geen moeite mee, als God wil dat ik dat niet doe, dan knaagt mijn geweten wel hoor, daar zorgt Hij wel voor.
Als ik mij informatie toe eigen die discutabel zijn, dan bid ik of God deuren wil sluiten die niet open mogen, of deuren wil openen die gesloten zijn.

God spreekt op vele wijzen, door velen monden, door de EO, NCRV, KRO maar ook door andere omroepen, Als God wil spreken dan doet hij dat ook. Kijk maar naar Bileam, vloeken kreeg hij zijn strot niet uit, wel zegeningen.

Misschien dat het onderwerp wel veel zegeningen heeft? Wie zal t weten, ik zeg alleen onderzoekt alle dingen en behoud t goede.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 19:12
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
GRACE585 schreef:
pppfff,alles gelezen en werd er moe en verdrietig van.
staat er niet geschreven dat niemand onschuldig is omdat niemand de gehele wet kan houden,op 1 punt verkeerd en je hebt de gehele wet overtreden .
dan kan ik alleeen dankbaar zijn voor het verlossings werk van onze heer Jezus Christus
denk aan de balk en de splinter.
en laat een ieder in zijn waarde .
er wordt hier wel veel veroordeling uitgesproken,wie de schoen past ,trekke hem aan.
ik ben gescheiden ,en dat is verder iets tussen mijn ex en mij en tussen God en mij,dus verder geen discussie over mogenlijk wat mij betrefd.


Voor mij zo klaar als een klontje.
Ja ik ben ook gescheiden. Ben er niet trots op, weet dat het niet god's bedoeling is, heb echter ook open en eerlijk de reden hier geschreven.

De reactie van enkelen, heb ik niet zo direct ervaren na mijn scheiding. Wel dat er van de mensen van wie ik het had verwacht medeleven, liefde en steun zou zijn geweest. Velen hebben dat niet gedaan.
Voor mij was dat reden om de kerk 2,5 jaar lang te mijden. Het deed mij verdriet, kon er geen weg in vinden. omwille van de mensen en had moeite met woorden in de dienst, in liederen.
Maar God heeft naar mij omgezien, en er kon genezing komen. Veel tranen zijn er bij mij gevloeid, mijn gebed met waarom's werden gebeden van dankbaarheid, bidden voor de mensen die mij pijn hebben gedaan. Ik heb met die mensen gesproken. Ook tranen zijn er gevloeid, we hebben gebeden, maar vooral er was vergeving.
Ook met mijn ex heb ik goede gesprekken gehad, dingen uitgesproken, en ik heb mijn dingen haar vergeven, die woorden zijn gezegd.

En nu kan ik maar een ding zeggen. Ik ga weer graag naar de kerk, natuurlijk zijn er nog dingen die pijn doen. Paar diensten geleden nog... de dominee haalde ps 68:20 aan. Mijn trouwtekst....auw ..dat doet pijn. Er was een doopdienst...auw dat doet pijn, mijn kinderen gaan met ex niet meer naar kerk. Maar steeds meer ervaar ik God's vrede. Pijn om de scheiding zijn er niet meer, schuldgevoelens ook niet meer, jammer is het wel, had het graag anders gezien.

Een ding bid ik nog wel naar God...Heer wilt u mijn innerlijke gereserveerdheid als t gaat om relaties wegnemen als de tijd daar is.
Vind t helemaal niet erg om voorzichtig te zijn, maar uw wil geschiedde, uw weg wil ik volgen, leid mij, want U bent Liefde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 18:44
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
Tjonge wat jammer dat dingen toch zo moeten lopen.
En dat alleen omdat er met andere woorden dezelfde geboden worden weergegeven.....en nee niet weer een discussie er over. Het is genoeg geweest.

God die zijn volgelingen heeft opgeroepen om eensgezind te zijn.

Natuurlijk begrijp ik dat iedereen zijn geloof anders beleeft, en dat ook nodig heeft. Maar uiteindelijk gaat t maar om een ding. Belijden we dat jezus is HEER !!
Gestorven, met mijn en jouw zonde, opgestaan, door God naar de hemel terug geroepen, waar Hij plaats maakt, voor jou en voor mij.
Engelen zingen Hem ter eer, af en toe stoppen ze even...om te juichen voor weer iemand die Jezus als zijn heer heeft aangenomen.

God leert ons zijn wegen, heeft zijn leefregels gesteld, en belangrijker nog, Hij wil werken in jouw en mijn hart, dat wij allen leven naar t voorbeeld van Jezus.

Lieve God, vergeef ons onze zonde, omdat wij zo vaak voorbijgaan aan uw genade. denken het zelf beter te weten hoe wij moeten leven.
Wilt U ons allen Uw liefde geven, Uw wil in ons hart schrijven en ons bekend maken. Zodat wij een lichtend licht en een zoutend zout zijn in deze wereld. Opdat iedereen zal zien dat uw Zoon Koning is en Hem zal belijden als levende Heer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 23:42
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
SOLAFIDE630 schreef:
Nou, dat is dan weer een probleem de wereld uit.

Wie is trouwens nummer 7? Smiley die vol vragen zit

HET ZEVENDE GEBOD

7e gebod: Gij zult niet echtbreken

Kernwoorden: trouw, respect, zedelijkheid, integriteit,

zuiverheid
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 23:35
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
HENK710 schreef:
Volgens mij is dat nu juist een van de boodschappen van Jonathan... Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril


Niet mijn boodschap...... er is maar een boodschap die ik aanbeveel.
Dat is God's woord.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 23:33
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
SOLAFIDE630 schreef:
Waarom hou je je gewoon niet aan dat, wat Jezus heeft gezegd.....????

Alleen de zonde tegen de Heilige Geest is onvergeeflijk, zei Hij. Alle andere zonden vergeeft God inclusief de Godslasteringen. Dus waar is het probleem nu eigenlijk.

Leef vanuit die vergeving! Jezus is ook voor jou en jouw zonden gestorven. Hij heeft voor alle zonden van de wereld betaald.
Knipoog smiley Lachende smiley


Waar heb ik mij niet aan gehouden????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 23:31
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
CHATULIEM619 schreef:
Het wordt knoeien als je je interpretatie als even onfeilbaar maakt als het Woord.


het enige doel van de wet is ons op de zonde te wijzen,
.........zodat wij zullen inzien dat wij falen,
...........en verlossing zullen zoeken bij Christus Jezus
.............die dan zijn wet in ons hart zal leggen.

En wat maakt t uit met welke woorden je aan t kruis komt.

Er kwam ook eens een moordenaar aan t kruis........en hij leefde nog lang en gelukkig Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:59
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
HENK710 schreef:
...en zelfs Zijn leefregels in de harten van mensen schrijft (zie oa Romeinen 2 voor mogelijke verdere betekenis hiervan).


Nou als je dan toch gaat lezen in Romeinen....lees dan gelijk ff door tot hoofdstuk....eh...doe t eind maar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:43
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat je een heel grote denkfout maakt. Deze tien geboden zijn universeel geldig voor iedereen. Er zal geen moment komen dat als we deze regels overtreden we er gemakkelijk overheen kunnen praten.
Het heeft m.i. niets te maken met geestelijke volwassenheid. De wet die de Geest in je hart legt zal dus nooit ingaan tegen deze geboden.
Je stelt het Nieuwe Verbond tegenover het Oude, maar ze liggen in elkaars verlengde. Ze zouden elkaar niet tegenspreken. Gods Verbond met de Geest is niet een geheel nieuw verbond, maar de invulling van het Oude Verbond, nl. de verlossing die het Oude Verbond niet bracht door Jezus Christus.
Als je gelooft in genade, moet je ook aanvaarden dat de wet nog steeds van toepassing is, want anders heb je geen genade nodig. Maar de verlossin van deze wet is door Jezus Christus.
Derhalve de 10 geboden zijn nog steeds geldig.



Mag ik even heel duidelijk reageren



[b]Nergens heb je mij horen zeggen, dat de 10 geboden slecht zijn, niet als God's woord beschouwd hoeven te worden, dat deze regels niet meer gevolgd hoeven te worden, immers God zelf heeft ze gegeven, dezelfde God die door Zijn Geest in God's kinderen woont en ons Zijn wil bekend maakt.


Laatst aangepast door
JONATHAN890
op donderdag 25 februari 2010, 22:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:33
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
PIETER649 schreef:
een heel blonde vraag misschien hoor... maar wat probeer je te bereiken dmv het plaatsen van dit soort oordelen?


Ik probeer hiermee te bereiken dat men nu eens inziet dat ieder ding wat wij doen door God doorzien is, iedere handeling die wij doen is bij God bekend.
Het maakt niet uit of het uiterlijke of innerlijke handelingen zijn.

Ik krijg reacties en heb ook in t verleden zogenaamd christelijke mensen horen zeggen dat scheiden t ergste is wat je kan doen. Dat daarvoor geen vergeving mogelijk is, dan die zonde te belijden ten overstaan van de gemeente....... En dat heb ik eerder al betiteld als heksen-verbranding....het openbaar aanwijzen van een zonde.

God ziet naar ons om, God kijkt naar ons hart. Hoe wij leven, hoe wij handelen. God verlangt een heilig volk, apart gezet in deze wereld.

En iedereen doet hieraan te kort. Maar God zij dank, heeft God deze wereld, ons mensen, zo lief gehad, dat Hij zijn enig geboren zoon gezonden heeft, opdat een ieder die in Hem gelooft niet verlore ga.

Ik vind t gewoon niet kunnen, zoals door enkelen, een smet op gescheiden mensen wordt gelegd.


En ik begin een onderwerp, gewoon uit medeleven, uit belangstelling, hoe anderen hiermee omgaan of zijn omgegaan.
En dan veroordelingen krijgen omdat ik gescheiden ben....

Een ding mij raak je er niet mee, maar velen gaan gebukt onder die last, die door bepaalde mensen maar geschreeuwd wordt.

Dat ik stel dat er geen verschil, geen zonde1, zonde2, zonde3 bestaat voor God......dat is mijn doel.


En ik getuig alleen van God's vergeving, zijn genade en liefde, dat als wij onze zonden belijden, op onze knieën bij het kruis van Jezus komen, daar vergeving is.
Schuldgevoelens komen van de aanklager. Er is maar een iemand die ons aanklaagt en dat is de duivel.
Vergeving en liefde zijn de dingen die van God komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:19
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
CHATULIEM619 schreef:


Als een jongen of een meisje na een nachtje stappen dronken in andermans bed stapt, zijn ze dan al meteen getrouwd? Voor trouwen is heel wat meer nodig dan seks. Voor een goed huwelijk is er meer nodig dan alleen maar seks hebben. Ik ken voldoende stelletjes, die met elkaar het huwelijksbootje in moesten omdat ze seks hadden gehad. En dan wist je van tevoren, dat dat huwelijk nooit stand kon houden.
Of het meisje, dat een drugsverslaafde vriend had, die weer terugviel. Ze wilde nooit meer trouwen, omdat ze toch met hem getrouwd was geweest? 18 jaar oud en gebukt gaande onder deze uitspraak. Zeer onbijbels en zeer gevaarlijk.

Zonde is zonde en daarvoor is vergeving mogelijk.

Ik ben t met jullie eens hoor, maar wanneer praat je over scheiding?

Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen, en zij zullen tot één vlees zijn. - Genesis 2:24

Je wordt een eenheid.


En door te stellen dat sex voor het huwelijk slechts zonde is.....die vergeven kan worden, maakt je dat dan opeens beter af dan iemand die die wel een huwelijk voor wet en kerk en God is aangegaan en daarmee is gestopt? Nee dat is ook zonde.

Zonde is je doel missen, en voor alle zonde geld dezelfde vergeving.

Het is zo lekker makkelijk om zonde die aanwijsbaar is, zo lekker te gaan bespreken. Man/vrouw die gescheiden door t leven gaat, heeft een uiterlijke zondelast, maar alle zonde begaan in t verborgene blijft in t verborgene. Maar God ziet alle dingen, ook iedere gedachte/begeerte/zonde die wij begaan hebben.

Er is geen kwalificatie als t gaat om zonde. De genade is voor allemaal veel groter.




Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen, en zij zullen tot één vlees zijn. - Genesis 2:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:01
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
SOLAFIDE630 schreef:
Daar ben ik het niet mee eens Jonathan....als je buitenechtelijke sex hebt gehad (of beter: vleselijke gemeenschap hebt gehad) met een man of een vrouw, dan ben je voor
god nog niet METEEN getrouwd......echt niet, maar dan ben je [color=#FF0000]WEL 1 VLEES
met een dergelijk iemand. Zie maar eens dat gedeelte in de bijbel, waar er gesproken wordt om sex te hebben met een hoer. Er staat dan daar, dat je je dan lichamelijk verbindt met een hoer...je wordt 1 vllees met haar.

NBV
1 Kor 6,15
Weet u niet dat uw lichaam een deel is van het lichaam van Christus? Zou ik dan van de delen van zijn lichaam de lichaamsdelen van een hoer maken? Dat nooit!
1 Kor 6,16
Of weet u niet dat wie zich met een hoer verenigt samen met haar één lichaam wordt? Want de Schrift zegt: ‘Zij zullen één lichaam zijn.’


Je bent pas getrouwd met iemand, als je met die persoon een huwelijk hebt gesloten.[/color]


1. Seks hebben is niet getrouwd zijn:
Hebreeën 13:4: ,,Het huwelijk zij in ere bij allen en het bed onbezoedeld, want hoereerders en echtbrekers zal God oordelen.’’

Geknoei als je al getrouwd bent, bestempelt je tot echtbreker. Veel mensen denken dat deze tekst alleen voor gehuwden is, maar hij is voor iedereen.

Als je goed leest. ontdek je dat er gevraagd wordt respect te hebben voor het van God gegeven instituut: 'het sluiten van een huwelijk'. Vanuit dat inzicht blijkt dat seks vóór het huwelijk je tot een hoereerder maakt. Ergens anders wordt het dan ook ontucht genoemd:

1 Cor. 7:2: ,,Maar om ontucht te voorkomen, is het beter dat iedereen trouwt; elke man moet zijn eigen vrouw hebben en elke vrouw haar eigen man.’’

Vandaar dat beheersing tot binnen het huwelijk ook letterlijk wordt geadviseerd:

1 Corinthe 7:9: ,,Maar als zij zich niet kunnen beheersen, kunnen zij beter trouwen. Het is beter om te trouwen dan door verlangen verteerd te worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 20:31
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
HANNAH810 schreef:
oke, let's go........

ok...ik doe er nog een scheppie bovenop.....(sorry zo ben ik nu eenmaal)

Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult niet echtbreken. Maar Ik zeg u: Een ieder, die een vrouw aanziet om haar te begeren, heeft in zijn hart reeds echtbreuk met haar gepleegd. Indien dan uw rechteroog u tot zonde zou verleiden, ruk het uit en werp het van u, want het is beter voor u, dat één uwer leden verloren ga en niet uw gehele lichaam in de hel geworpen worde" (Matteüs 5:27-29).

Ik heb op mijn profiel staan ''Burgerlijke staat : gescheiden "......Andere keuzes waren ...in relatie....getrouwd.....weduwe/weduwnaar......en vrijgezel, nooit getrouwd geweest.
Dit zijn allemaal uiterlijke keuzes....voor God ben je getrouwd als je sex gehad hebt met een man/vrouw. Dus als je daar niet meer mee bent...ben je ook gescheiden.
De keuze ''burgerlijke staat'' moet nog een keuze erbij hebben........ Maar ja.....als die keuze erbij komt?...moet er dan een hoeveelheid bij??
En moet ik dan ook het begeren erbij zetten.......ik heb zoveel gefaald dan.

Geld dit niet voor zeer velen voor ons. Ik heb dan een uiterlijke scheiding ondergaan, maar velen een verborgene.


Laatst aangepast door
JONATHAN890
op donderdag 25 februari 2010, 20:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 19:41
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
DENNISS669 schreef:
Hier geen eigen mening, of ik vind... hoop dat jullie met mij belangrijker vinden wat God zelf zegt:
2. Kor. 3,6-8: Hij heeft ons bekwaam gemaakt om dienaars van het nieuwe verbond te zijn, niet van de letter, maar van de Geest; want de letter doodt, maar de Geest maakt levend. Als nu de bediening van de dood in letters in stenen gegraveerd er een in heerlijkheid was, zodat de Israelieten hun ogen niet gericht konden houden op het gezicht van Mozes, vanwege de heerlijkheid van zijn gezicht, hoewel die tenietgedaan zou worden; hoe zal dan niet veel meer de bediening van de Geest er een in heerlijkheid zijn? ... 14 Maar hun gedachten werden verhard; want tot op heden blijft diezelfde bedekking bij het lezen van het Oude Testament, zonder te worden weggenomen. Die bedekking wordt tenietgedaan in Christus.
De bediening van de dood, geschreven op stenen = 10 geboden. Geen andere wet is op steen geschreven.
Hebreeën 8,13: Als Hij spreekt van een nieuw verbond, heeft Hij daarmee het eerste voor verouderd verklaard. En wat oud is verklaard, en wat verouderd, staat op het punt te verdwijnen.
Het verbond van Mozes is dus duidelijk geen eeuwig durend verbond!

Kijk...en hier gaat t allemaal om. God heeft ons de wet gegeven om ons op de zonde te wijzen.
En als wij onze zonde inzien is er maar één Weg, de weg die Jezus ons is voorgegaan. Sterven aan je oude ik en je nieuwe leven aandoen. Geheiligd door het bloed van Jezus.


Romeimen 8:1 Het is duidelijk dat mensen die van Christus Jezus zijn, niet veroordeeld zullen worden. (GENADE DUS!!!) 2 Doordat u met Christus Jezus verbonden bent, geldt voor u de nieuwe wet: De wet van de Geest, de wet van het leven. U bent losgemaakt uit de wurgende greep van de zonde en bevrijd uit de macht van de dood. 3 Het was voor de wet niet mogelijk te bevrijden, omdat zij stukliep op de zwakheid van de menselijke natuur. Daarom heeft God Zijn eigen Zoon gestuurd, Die net als de zondige mensen, een menselijk lichaam had. Om ons te bevrijden van de zonde heeft Hij het oordeel van God op Zich genomen. Nu wordt aan de eis van de wet voldaan, want wij doen niet meer onze eigen zin, maar laten ons leiden door de Heilige Geest. (EN NIET LATEN LEIDEN DOOR WETTEN EN REGELS DUS!!)

Het gaat dus om de volgorde! Eerst basis-voedsel. En daar horen wetten en regels niet bij. De basis is genade. God wil je fouten vergeven. En God wil Zelf in jou, je zwakheden veranderen. Pas als de Heilige Geest de wetten van God in je hart heeft geschreven -dat werkt heel anders dan weten wat er wel en niet mag!!- kun je gaan leven. Niet op basis van die wetten, maar op basis van rust en onrust. Dat hoort het 'stuur' van je leven te zijn. Zolang je rustig bent; lekker doorleven. Pas als je onrustig wordt ga je bekijken wat de Heilige Geest je duidelijk wil maken. En vanuit kennis van Jezus in je hart wordt je dan automatisch bijgestuurd. Heel persoonlijk. Aangepast aan jouw karakter en omstandigheden. Je leeft dus niet op basis van kennis wat wel en niet hoort, maar vanuit OPENBARING (automatisch bekend worden) in je hart van wat wel en niet hoort voor jou.

Romeinen 7:6 Maar nu zijn wij van de wet bevrijd. Omdat wij gestorven zijn, kan zij ons niet vasthouden. Nu kunnen we God op een heel nieuwe manier dienen: Vanuit ons hart, door Zijn Geest en niet door het angstvallig houden van allerlei opgelegde wetten.

Zorg dat alle 'opgelegde' wetten uit jou leven verdwijnen Opgelegde wetten zijn dingen waarvan je 'eigenlijk denkt dat ze niet horen' of dingen waarvan je 'eigenlijk denkt dat God het niet leuk vindt', maar die je niet vanuit je hart doet of laat. Zolang er zulke wetten zijn zul je JUIST fouten maken en juist niet kunnen afrekenen met zonde.

Romeinen 7:8 Maar de zonde maakte misbruik van de wet om slechte begeerten in mij op te wekken. Want als er geen wet is, die overtreden kan worden, heeft de zonde geen schijn van kans.

Maar je kunt toch niet zomaar fouten gaan maken? Nee, maar voor dat je gaat 'focussen' op je fouten en je falen, zou je eerst je moeten focussen op de genade, op Gods geest en op de manier hoe God met ons om wil gaan in deze dingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 19:20
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
KAT125 schreef:
JONATHAN890 schreef:

Weet je.... voor iedereen die mij (en velen met mij) veroordeelt.

MORGEN IN SPIJKENISSE........STENIGING VAN MIJ. Amerikaanse party...zelf je stenen meenemen. Misschien dat er nog wel een paar om mij heen komen staan.

MAAR WEL..... wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Vooraf kan je oefenen in mikken, zal een kruis opstellen.


En dan nog t volgende:

zonde is:
Gods weg niet te gaan
God niet op 1e plaats
Zijn naam niet oprecht gebruiken
Geen tijd in je leven nemen om Hem te dienen
Mensen die er voor jou zijn hoger achten dan jezelf
Boosheid en woede niet kunnen bedwingen, maar uiten
In een relatie aan anderen denken, in gedachten een ander begeren
Dingen van een ander afnemen
Leugens, roddelen om zelf beter te worden
Niet tevreden zijn met de dingen die God je gegeven hebt, maar meer willen

Nou ik heb gefaald tegen ALLEMAAL, maar God dank....... God vergeeft !!!
En God wil mijn leven in Zijn hand houden en mij de weg wijzen, soms niet de weg die ik wil gaan, maar God is Liefde en als ik Hem vertrouw gaat t goed.


hannah schreef:
mag ik dan naast je komen staan, jonathan?
ik heb ook fouten namelijk...



Hannah en Jonathan, zouden jullei mij dat uit willen en kunnen leggen hoe je dat bedoeld,want ik heb er onrustig van geslapen dat dit er staat.

want ik zie dit niet bijbels.


Johannes 8: 3-11
3 En de Schriftgeleerden en de Farizeën brachten tot Hem een vrouw, in overspel gegrepen.
4 En haar gesteld hebbende in het midden, zeiden zij tot Hem: Meester, deze vrouw is op de daad zelve gegrepen, overspel begaande.
5 En Mozes heeft ons in de wet geboden, dat dezulken gestenigd zullen worden; Gij dan, wat zegt Gij?
6 En dit zeiden zij, Hem verzoekende, opdat zij iets hadden, om Hem te beschuldigen. Maar Jezus, nederbukkende, schreef met den vinger in de aarde.
7 En als zij Hem bleven vragen, richtte Hij Zich op, en zeide tot hen: Die van ulieden zonder zonde is, werpe eerst den steen op haar.
8 En wederom nederbukkende, schreef Hij in de aarde.
9 Maar zij, dit horende, en van hun geweten overtuigd zijnde, gingen uit, de een na den andere, beginnende van de oudsten tot de laatsten; en Jezus werd alleen gelaten; en de vrouw in het midden staande.
10 En Jezus, Zich oprichtende, en niemand ziende dan de vrouw, zeide tot haar: Vrouw, waar zijn deze uw beschuldigers? Heeft u niemand veroordeeld?
11 En zij zeide: Niemand, Heere! En Jezus zeide tot haar: Zo veroordeel Ik u ook niet; ga heen, en zondig niet meer.

Uitleg van www.statenvertaling.net

Iemand vragen de eerste steen te werpen: uit Johannes 8:7, Die van ulieden zonder zonde is, werpe eerst den steen op haar. Een vrouw wordt beschuldigd van overspel, een feit dat in die tijd met steniging bestraft werd. Geen van de rechters en omstanders is echter zelf 'schoon' genoeg om haar daadwerkelijk te kunnen veroordelen.
Betekenis: laat maar eens zien of je zelf zo eerlijk en juist bent.


En ja, Hannah, je hebt gelijk. ik bedoel het cynisch, maar wel over nagedacht, gewikt en gewogen.

Ik ben iemand die bepaalde grenzen zoekt, om mensen maar eens wakker te schudden, schudden aan huisjes, om de vastgeroeste meningen van mensen eens tegen de waarheid te houden.
Doe ik daarmee verkeerd? nee Jezus deed niet anders, stootte ook hier en daar overal tegen de gebruiken aan. Zette de dingen scherp maar wees wel altijd op de weg die God ons wijst.

Ik weet, en heb ervaren dat t leven anders gaat en is dan ik mijzelf zou wensen. En dat God andere wegen bewandeld dan gedacht.
Maar ondanks alles heb ik ervaren God vergeeft, God wijst mij een weg, en belangrijkste van allemaal ...God is genade, vergeving en liefde
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 00:03
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
KAT125 schreef:
gebruik ze dan als spiekbriefje als je ze niet meer snapt. Knipoog smiley

Als ik t niet meer snap....dan grijp ik wel naar mijn 'online' verbinding met God. En neem dan Zijn woord wel ter hand.

En als ik dan iets niet begrijp.....sla ik er een andere vertaling op na, meestal trouwens de Staten vertaling, of de King James, maar ok die vertalingen bevatten niet goed geformuleerde dingen.

Maar wat maakt t uit...... God spreekt op zoveel verschillende manieren.

En iedere mening, ieders gedachte, ieders gevoel is interessant en God werkt in ieders leven weer anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 23:46
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
Tjongejonge wat een reacties zeg....
omdat ik een 3-tal interpretaties / formuleringen / overwegingen
(huh...ben al bang dat ik t verkeerde woord ga gebruiken)
plaats over hoe anderen de 10geboden lezen.

Waar gaat t om? De wet is alleen bedoeld om de zonde bij de mens aan te wijzen.
De zonde en schuldbesef kan je bij t kruis van Jezus brengen.


Wat maakt t dan uit? hoe je er komt? welk woord je er bracht? wiens voorbeeld je aanspreekt?

als jullie ff googelen...zie je die 3 formuleringen zo op t internet staan.

t Zijn NIET mijn woorden, maar ze boeien mij, om eens te zien hoe anderen er over nadenken.
Ik ga met niemand een discussie uit de weg, ben voor niemands mening bang, ook niet dat ik ergens over aan de twijfel wordt gebracht.

Maar ik veroordeel niemand, iedereen heeft zijn waarden.
Ik ben opgevoed in een gereformeerde hervormde bondsgemeente, convesioneel hervormd gezeten, evangelische gemeente, nederlands-en christelijk gereformeerd en kerk nu in een PKN gemeente in mijn woonplaats Spijkenisse, een heel evangelisch getinte gemeente.
Heb wat kerken van binnen meegemaakt, katholieke diensten, orthodoxe diensten......maar van sommigen van jullie meningen en veroordelingen schrik ik echt

jammer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 21:48
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
PIETER649 schreef:
een drol blijft een drol, ook al spuit je dr een meter slagroom op word het nog geen moorkop.

lucas 10:10
Maar als je in een stad komt waar men je niet ontvangt, ga daar de straat op en zeg: [11] “Zelfs het stof uit uw stad dat aan onze voeten zit, mag u houden – wij vegen het af.


heb ik net gedaan, en heb een sigaartje gerookt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 21:37
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
PIETER649 schreef:
Ik heb gemerkt dat er meerdere soorten christenen zijn... en ik heb ook gemerkt dat er veel mensen zich christen voelen.
Helaas kan ik mij niet vinden in de denkwijze van een hoop schrijvers hier op dit forum.
Er word hier recht gepraat wat krom is, en andersom.
In mijn simpele optiek is die versie van de 10 geboden heel fout.
Maar goed, er zijn wel meer stellingen gedeponeerd op dit forum waar ik op zn minst kippevel van krijg, geeft niet hoor, zal best aan mij liggen.

Ik wens een ieder veel vreugd met zijn of haar geloof... je ziet maar.


jouw mening is jouw mening....maar mijn visie is geen Gods lastering
dat jij dit vind.....ach......jij mag je mening hebben, maar niet voor God spreken, dat dit laster zou zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 21:33
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
HENK710 schreef:
Ben toch wel benieuwd naar de reden van ontploffen Knipoog smiley

Godlastering .....nee mensen



........ misschien bepaalde ..........religie - lastering......

nee het is het EVANGELIE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 21:27
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
HENK710 schreef:
God biedt Zijn genade aan aan de gehele schepping. Hij klopt bij ieder mens aan. Het is aan de mens om te reageren. Dus ja, Gods leefregels zijn voor ieder mens. In Romeinen 2 geeft Paulus aan dat God mensen die de wet niet letterlijk kennen maar er wel naar leven een bewijs zijn van het feit dat God in de schepping Zijn leefregels al in het hart heeft gelegd.


[b] IK GA NU FF EEN SIGAAR ROKEN....MOET FF STOOM AFBLAZEN VOORDAT IK ONTPLOF........... Duiveltje smiley Woedende smiley

hahaha dit heeft niets met jou te maken hoor Henk, waardeer jouw inbreng ten volle !!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 21:17
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
PIETER649 schreef:
Ik moet mn pup uitlaten nu, maar ik hoop jouw vraag hiermee beantwoord te hebben Henk.

De 10 geboden in nieuw testamentisch perspectief

Ik ben de HEER, uw God, uw Verbondsgod en uw Bevrijder. In Jezus
Christus heb ik u bevrijd en tot vrijheid geroepen. Blijf mijn verbond
trouw en bewaar mijn vriendschap. Blijf bij mij, uw bevrijder.

foute start: De geboden gelden voor ieder mens, niet alleen voor christenen. Door dit zo te zeggen, geef je aan dat deze wetten niet voor alle mensen gelden. Of je steld dat Jezus IEDER mens gezaligd heeft door Zijn leven en sterven, ongeacht of ze in Hem geloven of niet.

1. Mij alleen zult u liefhebben, vertrouwen en gehoorzamen. Niets of
niemand van deze wereld, die ik geschapen heb, zult u
vergoddelijken en in plaats van mij liefhebben of vertrouwen en
gehoorzamen.
2. U zult u geen voorstelling van mij maken buiten Jezus Christus om.
In hem heb ik mij aan u geopenbaard. Zie mij in hem.

In de originele versie zijn geen uitzonderingen op de regel. Weliswaar is de uitzondering hier gebaseerd op een gedachtengang en niet op een tastbaar iets. Maar het gebod gaat expliciet over tastbare zaken.
3. Wees zijn getuige en belijd mijn naam, die hij u bekend gemaakt
heeft.
4. U zult niet leven om te werken, maar werken om te leven. Leef
voor mijn aangezicht en houd de dag van Christus’ opstanding in
ere als de dag van de bevrijding en de blijdschap. Leef uit de
zondag al de dagen van uw leven, want Ik ben de HEER.

De Sabbath is nog steeds op zaterdag. Daarnaast vind ik dat in deze versie zeer weinig terug te vinden is van het gebod uit Genesis, waar expliciet vermeld staat dat in het zweet uws aanschijns het brood verdiend zal worden.

5. Uw vader en uw moeder - laat hen tot hun recht komen als uw
vader en uw moeder, die ik u gaf. Uw kinderen - laat die tot hun
recht komen als uw kinderen, die ik aan uw zorg toevertrouwde.

Nergens in de originele versie komt hier het onderwerp "eert uw kind" voor.

6. Voor het leven van uw naaste zult u eerbied hebben. Ook hij of zij
behoort mij toe. Ook voor hen is Christus gestorven en opgestaan.
Zijn leven mag u niet aantasten of vernietigen.

Weer die vervaging... je hebt niet te doden, of het nu om een christen gaat of een heiden. En nogmaals, Jezus is niet voor iedereen gestorven!

7. Naar mijn beeld heb ik u geschapen: man en vrouw. U zult elkaar in
het huwelijk liefhebben en trouw blijven. U zult elkaar als jongens
en meisjes en mannen en vrouwen eerbiedigen en niet tot een
object verlagen.

Waar in deze versie staat dat je niet mag scheiden?

8. Rentmeesters van wat ik u toevertrouwde bent u. Geen bezitters!
De aarde en haar volheid behoren mij toe. Mij en het geld kunt u
niet tegelijk dienen. U zult geven en altijd weer geven.

Je mag niet stelen. Dat is heel wat anders dan deze linksekerk opmerking.

9. In de omgang met elkaar zult u de waarheid en het recht
liefhebben. In uw spreken over uw naaste zult u oprecht en
betrouwbaar zijn. Laat uw ja ‘ja’ zijn, en uw nee ‘nee’.
10. Uw naaste zult u geven wat hem toekomt en in uw hart geen
afgunst toelaten.
Aan mij, de HEER, uw God, zult u uw hart en uw leven geven. U zult mij
als uw Verbondsgod en uw Bevrijder liefhebben met geheel uw hart,
met geheel uw verstand en met al uw krachten. Ook uw naaste zult u
liefhebben, want hij is gelijk als u. Ik ben de HEER, uw God.

Wat ik mis in dit epistel is een strenge God die op Zijn strepen staat.
En vooral het zweverige dat Jezus voor iedereen is gestorven staat mij erg tegen. Ook de hel zal vol komen...



Wie zegt dat de geboden voor iedereen zijn?
God ging een verbond aan met Israel.
Ik ben de HEER uw God die u uit het diensthuis uitgeleid hebt.

Waarin is dan de foute start ??????????

Welke uitzondering is fout in 2: voorstelling van Jezus?? Pieter er zijn mensen die graag een Jezus beeld in huis hebben, ik draag een kruis om mijn nek, kerken hangen vol met afbeeldingen van Jezus, wat is daar fout aan? Als je gaat stellen dat je God niet mag afbeelden, Nee dat mag en kan niet, zal je ook nergens in een kerk zien, wel in symboliek, maar door het te stellen dat Jezus wel mag, wordt aangegeven dat hoewel Jezus tot de 3-eenheid behoort, wij Hem wel mogen afbeelden.

Denk na voordat je wat zegt.

over 4 dan???
Dus ik mag niet werken op zondag??? Pieter ik ken je dan als Ger.gem....niet als zevende dag adventist.
Wij gedenken de Sabbath niet, maar vieren de dag van Jezus opstanding.

en waar staat in de 10 geboden iets over in t zweet des aanschijns???
heb jij een aparte 4b gebod , andere bijbel



dan over 5 Jezus heeft mij geleerd met Zijn eigen woorden, je naaste lief te hebben, dus je ouders, je kinderen. en wat dan ook.

Waar gaat t gebod naaste liefhebben over ??? is dat niet gebod 5-10??



6. Jezus niet voor iedereen gestorven?? Wat heeft dit er nu weer mee te maken? Jezus is voor iedereen gestorven, het gaat er alleen om wat jij er mee doet? Wijs je het af? Dan niet nee, maar de intentie van God is dat iedereen behouden word.

dan 7.....is trouw blijven niet t zelfde......

dan 8 als ik besef dat alles wat ik heb, mijn geld, mijn bezittingen allemaal van God zijn, en alle dingen die van een ander zijn door God aan hem gegeven, dan ontneem ik dat niet hoor.





en nogmaals..... God's lastering????? snap jou niet dat je zo kort door de bocht denkt.....vele christenen denken en ervaren zoals ik, vele normale PKN gemeenten, evangelische gemeenten, verkondigen precies hetzelfde

en dan God's lastering???????

Slaap lekker verder ...weltruste Pieter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 20:53
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
PIETER649 schreef:
Ik vind dit helemaal niks, het slaat nergens op.
Hoe haal je dit in je hoofd om zo te zeggen?
Er zijn 10 geboden en die gelden vanaf dag 1. En wel ONGEWIJZIGD.
Waarom geef je hier een rare draai aan?

Weet je waar je in eerste instantie de mist al mee ingaat? Je maakt van GOD een soort kerstman, een vrolijke oude man met een hoog knuffelgehalte. Lees je bijbel eens goed.
Het is godslaster! bah



Godslaster ????????????????????????????????????????????????????

vind dit een aantijging die ik Zeer en Zeer ongepast vind


schaam je !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 20:39
BerichtOnderwerp: Jouw spiritualiteit
 
Jouw spiritualiteit
Sinds deze week heeft de EO een nieuwe website in de lucht genaamd "jouw spiritualiteit.nl"

Op deze site kun je een test doen om vast te stellen welke spirituele taal je spreekt. In de visie van vorige week stond er een artikel over.

Ik heb de site bezocht en vond het.... ach, kijk en oordeel zelf maar eens en voeg je bevindingen toe aan dit draadje.

www.jouwspiritualiteit.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 20:35
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
SUSANNAH475 schreef:
hmmm ... is zonde: "Boosheid en woede niet kunnen bedwingen, maar uiten" ??? Volgens mij is Jezus toch echt boos geweest op die farizeeers (die Hem probeerden onderuit te halen en die overspelige vrouw op heterdaad betrapt hadden en Jezus daarmee confronteerden) en ik denk ook dat ze (die farizeeers) dat geweten hebben ... en volgens mij was Jezus zonder zonde ... Knipoog smiley


ik bedoel met boosheid en woede niet kunnen bedwingen, maar uiten:

als je die emoties tegen een ander gebruikt op een manier die niet goed is.

Boos mag je zijn, maar dan in woorden
Woede mag je uiten
Het niet bedwingen maar vervallen in geweld is niet goed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 20:32
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
KAT125 schreef:
b t w, heb ik jou uitgemakat voor een super zondaar? ik heb alleen gezegt om welke reden ik het niet geod keur en waarom het wel mag.


Nee je leest niet goed....Jij hebt dat niet gezegd...ik schrijf dat er mensen zijn die mij super zondaar vinden. ook zijn er die, vanwege de woorden die ik schrijf mij, wolf in schaapskleren noemt, dat ik niet mag trouwen omdat ik zondig ben

en dat vind ik jammer, er is geen zonde groter dan een andere...en daarom mijn reactie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 20:27
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
VINCENT394 schreef:
Ik vind hetgene dat er staat erg mooi. Dat het een interpretatie is van de 10 geboden, en niet de geboden zelf, lijkt me duidelijk. Ik vind ze veel vriendelijker gesteld met het offer van Jezus erdoorheen schijnend.

Dat sommige mensen aanstoot nemen aan het gebrek aan hardheid in de woorden, vind ik jammer. God’s wet is er om ons te beschermen, voornamelijk van elkaar en anders van onszelf.

De interpretatie van de wet neem niet weg, trouwens, dat de oorspronkelijke geboden gewoon in ere blijven. Hoe je de 10 geboden ook wilt zien, je hebt je eraan te houden.

Vincent


De wet van God wijst ons op onze zonden. Wie zijn leven niet aan Gods wil en wet toetst, leert zijn zonden niet kennen en kan zijn zonden niet belijden en er zich ook niet van bekeren.

De heilige Geest noemt de wet een spiegel waarin we ons leven aan Gods wet hebben te toetsen. Dan zie je de verschillen tussen je eigen leven en Gods wil.

De wet van de HERE is voor de gelovigen de regel voor hun leven uit dankbaarheid.


Wat maakt het dan uit hoe de woorden omschreven worden?
Hoe laat God zien aan een mens wat de mens fout doet? Is dit alleen door de 10 geboden? Nee God spreekt ons in het hart aan en roept ons naar Hem toe, om onze zonde te belijden.
De 10 geboden van God, zijn niet gegeven om ons te rechtvaardigen, want rechtvaardigheid ligt alleen in de verlossing door het bloed van Jezus Christus.
Is dan de wet overbodig? Nee de wet is om de zonde aan te wijzen. Maar als je dan vrij bent van de zonde en leeft in de genade en je dus niet meer onder de wet valt, mag je dan toch zondigen en de wet niet volgen.

Nee daar gaat t niet om? De wet wijst de zonde aan, de Geest van God leert ons naar Zijn wil te leven. En dat is niet de 10 geboden volgen.
Dat is God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf.

God wil dat wij Hem volgen, Hem in je hart sluit, Hem jouw leven geeft
en dat God jouw weg mag bepalen. En in die dankbaarheid ook t vertrouwen stellen dat God's weg met jou goed is.

Dan zal God je altijd leren welke dingen jij moet afleggen, welke dingen de relatie tussen Hem en jou in de weg staat. Daarvoor is niet de wet, maar daarvoor is een levend geloof in God, die door de Heilige Geest in je leven werkt.

En welke dingen God vind dat t kontakt met Hem in de weg staat, is voor ieder mens anders, net zoals god voor ieder mens een andere taak in het leven heeft, die ieder mens zal vullen met een aantal gaven van de Geest om die weg te gaan en daar God te dienen.

Rom 3:31 doen wij dan de wet teniet door het geloof? Dat zij verre, wij bevestigen de wet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JONATHAN890
Ga naar pagina Vorige 1 ... 49 50 51 52 53 54 Volgende
Pagina 52 van 54