ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JONATHAN890
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 54 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JONATHAN890
Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 9 september 2010, 23:12
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
RENSKE067 schreef:
ik kan me nog herinneren dat jij zelf in de chatbox hebt gezegd dat het wel mocht omdat je toch al getrouwd was geweest
en toen was het geen vreemde redenatie

ik blijf de redenatie van sommigen maar niet begrijpen.
Sex voor het huwelijk is niet goed, zondig zelfs. Maar als je dan toch al sex binnen een vorige relatie hebt gehad is er opeens een minder probleem.

Waarom wordt sex toch altijd maar gekoppeld aan een zondige daad, buiten het huwelijk, en als een fijn iets binnen het huwelijk?

God heeft zijn wetten gegeven voor de mensen omdat ze zich vrij en goed konden voelen. Wetten die de samenleving regelde, binnen het goede wat God geeft.

God heeft inderdaad dingen over sex laten opschrijven in Zijn woord, met als reden dat mensen een leidraad hebben, een stuk veiligheid door God geboden. Als je Mijn wetten volgt gaat het goed met je, dat is de boodschap die God laat zien in de Bijbel.

Terug naar sex voor een huwelijk. Ik blijf erbij dat als 2 mensen geslachtsgemeenschap hebben, het voor God is, dat die twee, één zijn geweest. Dus dat maakt het ook dat als je na zo'n daad, die ander dus verlaat en later weer een ander iemand krijgt, de teller voor God dus op 2 staat. En dat is iets waar God over na heeft gedacht en de mensen voor wil beschermen.
Als je jong bent en nooit sex hebt gehad, is het heel aantrekkelijk om op die ontdekkingstocht te gaan, te leren waar je lichaam zo sterk naar verlangt, die hormonen die door je lichaam gieren. De vraag is of je er goed aan doet om daar maar aan toe te geven. Hup verkering en sex hebben is er ook zo. Maar na een aantal relaties, kan je ernstig het gevoel krijgen van gebruikt, vies, leeg. Enz. Dat maakt de sex ineens tot een toegeven aan een lichamelijk verlangen, dan iets moois wat in liefde aan mekaar gegeven kan worden.
Toen ik puber was, was ik ook wel eens verliefd, maar terug kijkend op die gevoelens van die tijd, hoe anders is de ervaring later. Helemaal als je ervaring in relaties hebt gekregen, meer levenswijsheid, meer ook kunnen luisteren naar je eigen gevoel en verlangens.

En natuurlijk ik weet maar al te goed, hoe mooi sex kan zijn, hoeveel je van jezelf kan geven, hoe open en eerlijk en kwetsbaar je jezelf opstelt. En dan wordt je weer verliefd, of je wordt verliefd op iemand die al een relatie heeft gehad. Hij/zij weet waar abraham de mosterd haalt. Ja dat maakt het voor mij ineens wel anders.
Neemt het dan weg dat als je toegeeft aan het verlangen dat de sex opeens vrij is, en niet meer bestempeld wordt, als zondig? Nee het blijft hetzelfde. Als echt twee lichamen één zijn geworden en er geslachtsgemeenschap plaats heeft gevonden, kan ik er niet omheen, dat God het als een relatie ziet. En daar hoeft geen trouw ambtenaar aan te pas zijn gekomen.
Maar om nu te zeggen dat sex voor het huwelijk zondig is. Ja God ziet het graag binnen een relatie geschieden, maar Paulus schrijft hier ook over, dat het dan maar beter is dat ze snel trouwen, mocht het toch geschiedt zijn. Paulus snapt blijkbaar ook wel dat, al had hij er blijkbaar geen ervaring mee, een man en vrouw samen zijn, toch wel heel lastig is, om dat zonder sexuele beleving te blijven doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 8 september 2010, 08:19
BerichtOnderwerp: met een groep gaan vasten/bidden !!
 
Mensen niet kennen hebben we allemaal hoor, ik vind dat juist ook wel weer een leuk iets, mensen leren kennen. De vraag of er mensen meegaan die mekaar juist wel goed kennen en gaan klieken, denk ik niet dat dat gaat gebeuren.

Wat de inhoud betreft, heb ik het er met een aantal al over gehad, maar echt vasten is niet een optie, dat vraagt te veel, ook omdat je mekaar niet kent en daarom moeilijk kan ondersteunen.

Iemand had op t topic al geschreven over daniel vasten, dat houdt in, alleen super gezonde dingen, lijkt me ook wel wat.

Elkaar te leren kennen op geloofsgebied. Daar niet te zwaarmoedig over gaan doen. Zoeken naar hoe mensen geloven, bidden, en van mekaar leren, Wie is God voor jou, hoe ga je daar mee om.
Verder een onderwerp met mekaar uitwerken, en een stuk bijbelstudie van bijvoorbeeld het boek Jacobus, lekker veel praktisch van hoe je in je geloof kan staan.


Volgende week wil ik graag weten wie er meegaan, dus ik moet maar een deadline stellen........volgende week maandag 13sept
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 september 2010, 23:15
BerichtOnderwerp: Van ruilen komt huilen?
 
ZINGA672 schreef:
Chocoladezing Smiley die vol vragen zit Lachende smiley met blinkend witte tanden

mmm ... lekker chocolade..

puur ... of ...witte chocolade
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 september 2010, 20:00
BerichtOnderwerp: Vertier ende jolijt in de chatbox
 
meest dronken man ooit


http://www.youtube.com/watch?v=fe0xfgNu74U
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 september 2010, 19:54
BerichtOnderwerp: U2
 
Voor degene die U2 gaaf vinden

..... luister ook eens naar Delirious?

Echt gave band met zulke mooie gospelnummers en praiserock.

http://www.youtube.com/watch?v=loyq_JCjZJY
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 23:18
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen
 
CARIN303 schreef:
Wie gaan er mee naar Lenette van Dongen in februari 2011 / Rotterdam;

Tessybear
Willemijn (met dochter misschien)
Wadriaan
Carin
Peacedove
Susannah
Miekjes

Het is alleen voor vrouwen en er kunnen nog veel meer meiden mee!
We zijn wel van plan ergens te gaan eten voor die tijd!
Ga je mee? Gezellig!!

De deadline om je op te geven is eind september!


ik dacht dat dit ongeveer het onderwerp van dit topic was?? beetje off topic, kan geen kwaad, maar dit lijkt wel het meest off-topic topic te worden wat er maar bestaat.

Alleen voor vrouwen...ja zo heet het topic. Ach jullie strijkplank staat er tenminste nog..... die van ons mannen-topic is weg Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 23:09
BerichtOnderwerp: Onze inzet is genoeg als Hij zegent
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik bedoelde het helemaal niet lelijk of zo, maar het kwam wat makkelijk bij mij over.......
En het woord roeping daar heb ik zelf niet zo heel veel mee....vaak ligt je interesse in die dingen die je gaat doen en wordt het als een roeping gezien.....
En natuurlijk zijn die dingen knap en bijzonder......maar dat vind ik ook van zoveel andere dingen.....
Maar als hier in Nederland nu een verbod zou komen om christen te zijn, hoe zou het jou en mij dan vergaan? Dat vraag ik me weleens af.....


Ik lees ook totaal geen lelijk ding hoor...ik bedoel ook niets lelijks. En makkelijk ben en denk ik al helemaal niet. Clown smiley


Ik denk dat het allemaal te maken heeft met wie God voor je betekent.
Kan je Hem verloochenen, als je hart vol van Hem is? Of is je hart nu al vol met twijfel?

Ik denk eigenlijk gelijk aan het volgende: Luc 12
2 Niets is verborgen dat niet onthuld zal worden, en niets is geheim dat niet bekend zal worden. 3 Alles wat jullie in het duister zeggen, zal in het licht worden gehoord, en wat jullie binnenskamers in iemands oor fluisteren, zal vanaf de daken bekend worden gemaakt. 4 Tegen jullie, mijn vrienden, zeg ik: wees niet bang voor degenen die het lichaam kunnen doden, maar niet tot iets ergers in staat zijn. 5 Ik zal jullie zeggen voor wie je bang moet zijn. Wees bang voor hem die de macht heeft om iemand niet alleen te doden maar ook in de Gehenna te werpen. Ja, ik zeg jullie, wees bang voor hem! 6 Wat kosten vijf mussen? Bijna niets. Toch wordt er niet één door God vergeten. 7 Zelfs de haren op jullie hoofd zijn alle geteld. Wees niet bang, jullie zijn meer waard dan een hele zwerm mussen. 8 Ik zeg jullie: iedereen die mij erkent bij de mensen, zal ook door de Mensenzoon worden erkend bij de engelen van God. 9 Maar wie mij verloochent bij de mensen, zal verloochend worden bij de engelen van God. 10 En iedereen die iets ten nadele van de Mensenzoon zegt, zal worden vergeven. Maar wie lastertaal spreekt tegen de heilige Geest zal niet worden vergeven. 11 Wanneer ze jullie voor de synagogen en de autoriteiten en het gerecht slepen, vraag je dan niet bezorgd af hoe of waarmee je je moet verdedigen of wat je moet zeggen, 12 want de heilige Geest zal jullie op dat moment ingeven wat je moet zeggen.’

Kijk naar Stefanus, kijk naar Paulus, die eigenlijk alleen nog maar met een blik gericht op Jezus, het oordeel tegemoet traden.

Ja het vergt heel wat anders dan dat wij beseffen, maar God vind ook mensen in die werelddelen, waar geloven iets heel anders vergt.

..


Laatst aangepast door
JONATHAN890
op zondag 5 september 2010, 23:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 22:24
BerichtOnderwerp: Onze inzet is genoeg als Hij zegent
 
WILLEMIJN232 schreef:
Zo praat je natuurlijk wel erg voor eigen parochie Jonathan....... Knipoog smiley

Hoe bedoel je dit?

Moet ik dit lezen in het kader van je reactie, dat christen zijn in bijvoorbeeld pakistan, een andere keuze van je vergt, dan de vrijheid die wij hier hebben?

Natuurlijk is dat zo, maar God ziet dat dilemma ook, waar mensen in die regionen van de wereld voor staan. Wij kunnen vrij uitkomen voor ons Christen zijn, maar dat vrij uitkomen verlangt ook wel iets. We plaatsen ons daarmee op een voetstuk. Mensen zullen ook naar ons handelen en wandelen kijken. Ons afrekenen op wat zij van een christen verwachten, vragen hebben bij dingen die wij laten, en bij dingen die wij doen.

Alles achterlaten kan ook iets zijn wat God in het hart van een christen legt. Een half jaar geleden had ik wat kontakt met iemand, die haar werk voor een half jaar liet, en een taak op haar neemt als leiding op een Discipelschap toerustings school. Dat is dus een roeping die je kan hebben. Heel bijzonder en sterk vind ik zoiets. Of bijvoorbeeld onze predikant die weggaat, maar dan naar Peru, met zijn gezin, alles achterlaten en daar de kerk in Lima gaat ondersteunen.

Dat zijn niet alledaagse dingen. God vraagt van ons eerder dat wij inzetten wat wij wel kunnen, wel als talenten van Hem hebben ontvangen. Niet kijken naar wat je niet kunt, maar kijken naar de dingen die je wel hebt en kan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 15:04
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
ZINGA672 schreef:
Mijn mooiste moment vandaag tot nu toe, was vanochtend in de dienst toen er bijna 30 mensen zich lieten dopen Waarvan de meesten eerder niet of nauwelijks in de kerk kwamen. Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Lachende smiley

GrZing!

kijk en dat is GAAF en een bevestiging van dat God wel degelijk met mensen bezig is, hen roept en zegen wil geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 15:02
BerichtOnderwerp: Onze inzet is genoeg als Hij zegent
 
WILLEMIJN232 schreef:
Toen Jezus de discipelen riep om Hem te volgen lieten zij alles achter om Hem te volgen.


Ik vind dit altijd een lastige zin. Ik heb dan ook bewondering voor de discipelen die dat wel hebben gedaan.
Maar wat doen wij in dit geval? Het is nogal niet wat......
Je lief, je huis, je kinderen allemaal achter je laten om Hem te volgen.......?
Want daar gaat het in die zin om, echt alles loslaten voor Hem.....
We weten niet hoe we gaan reageren en dat is misschien maar goed ook....... Verlegen lachende smiley


In die roeping van Jezus moeten wij denk ik wel heel goed in acht nemen, dat Jezus vooraf echt wel bepaald had, wie Zijn volgelingen zouden worden, die Zijn taak na Hemelvaart en Pinksteren zou overnemen.
Jezus was natuurlijk ook nog eens Jezus toen Hij sprak. De mensen zeiden ook altijd dat hij met gezag sprak. Jezus zocht zijn volgelingen op, riep hen, en Hij wist allang dat zij het waren die Hij uitgekozen had.

Natuurlijk worden wij ook geroepen, maar God roept ons in dit leven, door van Hem te getuigen in onze omgeving. Natuurlijk worden ook enkelen geroepen een grotere stap te maken, meer op te geven, meer achter te laten. Dat is echter iets wat God zelf in onze harten zal leggen.

Als wij die roepstem niet horen, is het echt niet dat wij Zijn stem niet horen. Als God het ons zal ingeven, zal Hij dat ook duidelijk doen, en de stappen die wij dan nemen zal Hij zegenen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 13:49
BerichtOnderwerp: Onze inzet is genoeg als Hij zegent
 
Marcus 6:30 De apostelen kwamen weer terug bij Jezus en vertelden hem over alles wat ze gedaan hadden en wat ze de mensen onderwezen hadden. 31 Hij zei tegen hen: ‘Ga nu mee naar een eenzame plaats om alleen te zijn en een tijdje uit te rusten.’ Want het was een voortdurend komen en gaan van mensen, zodat ze zelfs niet de kans kregen om te eten.
32 Ze voeren met de boot naar een afgelegen plaats, om daar alleen te kunnen zijn. 33 Maar hun vertrek werd opgemerkt en velen hoorden ervan, en uit alle steden haastten de mensen zich over land naar die plaats en kwamen er nog eerder aan dan Jezus en de apostelen. 34 Toen hij uit de boot stapte, zag hij een grote menigte en voelde medelijden met hen, omdat ze leken op schapen zonder herder, en hij onderwees hen langdurig.
35 Toen er al veel tijd was verstreken, kwamen zijn leerlingen naar hem toe en zeiden: ‘Dit is een afgelegen plaats en het is al laat. 36 Stuur hen weg, dan kunnen ze naar de dorpen en gehuchten in de omtrek gaan om eten te kopen.’ 37 Maar hij zei: ‘Geven jullie hun maar te eten!’ Ze vroegen hem: ‘Moeten wij dan voor tweehonderd denarie brood gaan kopen om hun te eten te geven?’ 38 Toen zei hij: ‘Hoeveel broden hebben jullie bij je? Ga eens kijken.’ En nadat ze waren gaan kijken wat ze bij zich hadden, zeiden ze: ‘Vijf, en twee vissen.’ 39 Hij zei tegen hen dat ze de mensen opdracht moesten geven om in groepen in het groene gras te gaan zitten. 40 Ze gingen zitten in groepen van honderd en groepen van vijftig. 41 Hij nam de vijf broden en de twee vissen, keek omhoog naar de hemel, sprak het zegengebed uit, brak de broden en gaf ze aan zijn leerlingen om ze aan de menigte uit te delen; ook de twee vissen verdeelde hij onder allen die er waren. 42 Iedereen at en werd verzadigd. 43 Ze haalden de overgebleven stukken brood op, waar wel twaalf manden mee konden worden gevuld, en ook wat er over was van de vissen. 44 Vijfduizend mensen hadden van de broden gegeten.


Jezus had zijn dicipelen uitgezonden. Zeg maar op een stage. Jezus leer is zo anders dan dat wij ervaren in onze geloofsbeleving. Bij ons in de kerken staat een leerstoel, dan rijen banken waar wij luisteren. Jezus leerde de mensen en zijn discipelen anders. Hij sprak over het koninkrijk, liet dat zien op allerlei manieren in de praktijk van het leven, sprak over de gewone dagelijkse dingen van de beleving van mensen.

Toen de discipelen terugkwamen bij Hem, vertelden ze van hun stage. Jezus wist dat ze veel gedaan hadden en wilde met hen naar een plaats gaan om stil te zijn.
De mensen echter hoorden ervan en gingen hem voor. Toen Jezus daar aankwam stuurde Hij ze niet weg, maar werd door hen geraakt en met ontferming bewogen. Hij ging verder met zijn vertellen van het koninkrijk.

De discipelen zagen dat het tijd was dat de mensen weg zouden gaan om te gaan eten. Jezus zei toen niet, dat Hij het probleem wel zou oplossen, maar schakelde zijn volgelingen in. \'geven jullie hen te eten\'

Hoe vaak worden wij wel niet ingeschakeld in Zijn werk, en hoe vaak zeggen wij niet dat wij iets niet kunnen. Hoe vaak schieten wij wel niet te kort, door te zeggen dat wij iets niet kunnen, dat wij niet geschikt zijn?
Jezus stuurt zijn discipelen aan, en laat hen verzamelen wat er wel is.
Jezus sprak \'Ga eens kijken wat er wel is\'

Wij kunnen altijd inzetten wat wij wel hebben, wat wij wel kunnen. Voor Jezus is het altijd genoeg. Als Hij zegent zal Hij vermenigvuldigen.
God\'s koninkrijk is niet afhankelijk van ons, wat wij doen is niet genoeg als wij het uit onszelf proberen te doen. Maar als wij inzetten wat wij dus wel hebben, wat wij wel kunnen, zal Hij het vervolmaken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 13:32
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
Vandaag het avondmaal gevierd, getuigt van Jezus offer voor ons, Zijn lijden en sterven te gedenken en te verkondigen.

De preek ging over het wonder van de spijziging van 5000 mensen.

Maar daar ging de preek eigenlijk helemaal niet over. Maar juist over wat wij kunnen doen, ook als wij denken dat we iets niet kunnen. Het ging er juist om wat we wel kunnen. En als we dat doen in vertrouwen dat God zegen zal geven, onze dingen genoeg kunnen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 22:41
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
CARIN303 schreef:
Mag best hoor Renske, wil hem wel een keer afstaan aan je voor een bak koffie.
Kijken mag hè Lachende smiley en luisteren ook en , by the way, hij strijkt ook erg graag,ik zou zeggen....doen!
Als je hem maar wel weer terug geeft aan mij,kan namelijk niet heel lang zonder hem

RENSKE067 schreef:
deal!

enne....heb ik hier nog wat over te zeggen....die bak koffie is wel leuk,
t wordt ..by the way, wel een voetbalwedstrijd in de kuip Feijenoord - Utrecht, schijnt renske erg van gecharmeerd te zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 21:22
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
CARIN303 schreef:
Ik wil wel de vrouw van de nieuwe MP zijn, man altijd van huis, nooit geen ruzie dus en wel zijn salaris Lachende smiley

Huilende smiley, smiley in tranen ....... eh...ik wil alleen maar minister worden.....

ben ik te min?? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 20:15
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
LEANNE226 schreef:
Ik kan best een saaie doos worden hoor Renske Engeltje smiley

Het is bijzonder aangenaam om nooit aan mannen te denken op verkeerden wijze,dan krijgt den huisvrouw hare werken gereed zodat den man nooit zijnen hoofd al schuddend hare kant uit zal bewegen maar na de aanschouwing van haar proper huishouden een bemoedigend knikje in hare richting zal werpen.....zij lacht hem dan blijmoedig toe,dankbaar voor zijnen aandacht,het poetsen is haar een genoegen.......

En nu back to reality,ik mot nl. nog wat bome omzaguh en de grasmaaier over mn veld ragguh Clown smiley

kijk jij nou maar uit.... volgens mij was jij degene die met strijkplankhoezen met schaars geklede heren op de proppen kwam....die staat er gelukkig voor jullie vrouwen nog.....

mannen mogen blijkbaar niet naar vrouwen kijken, schijnt ernstige nekproblemen op te kunnen leveren als je naar andere vrouwen kijkt.

maar als je maar niet begeert is er volgens mij niets fout mee, om alle schepsels van God goed te aanschouwen. En ja...de vrouw is mijn inziens het mooiste wat Hij gemaakt heeft. t Was ook het laatste schepsel wat Hij schiep, dus ervaring had Hij genoeg opgedaan om zoiets moois te maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 20:10
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
CARIN303 schreef:
Cool Lachende smiley lijkt me zo gaaf hè, een kijkje nemen in de havens.
Ooit, lang lang geleden heb ik dat gedaan maar ja.....dat was nog in de vorige eeuw, tijd om weer een keer te gaan dus!
Maare....jouw connecties met die speedboot, Mario, houd ik graag tegoed hoor!

eh...raar is dit...kan me toch herinneren dat carin en boten niet bij mekaar paste.

ik zou beginnen met de watertaxi in de rotterdamse wateren.... dat is al gaaf genoeg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 20:08
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
MARIO216 schreef:
De wereldhavendagen in Rotterdam en daar met een speedboot met 100 km/u door de haven denderen.

dus jij was die vage schim die mij bekend voorkwam die langs voer...eh raasde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 20:06
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
RENSKE067 schreef:
mijn slechtste moment:
dat ik inlog op cm en erachter kom dat mijn niveau te laag schijnt te zijn voor cm Geschokte, onthutste smiley Boze smiley
je moet dus een IQ hebben van hoger dan 142 om hier nog wat te zoeken te hebben Clown smiley
wat zal het leeg worden hier Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
beetje jammer dat je blijkbaar alleen lol mag hebben in vertier ende jolijt en op een afgebakend stuk op het forum
we zijn of te heftig of te lollig
tja ik ben nu eenmaal iemand van uitersten
sorry chris maar de lol is er voor mij wel af op cm Boze smiley

hmm.....mijn IQ ligt ergens op dat nivo...maar ik was ook van een te laag en plat nivo.... tja....gelukkig was/ben ik niet de enige die het een beetje jammer mailtje vond wat ik kreeg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 20:04
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je vergeet nog wat Jonathan....
Ons vrouwen topic is er nog Knipoog smiley Lachende smiley

ja dat weet ik wel hoor....... ik zag dat nadat ik een mailtje met waarschuwing had gekregen....zucht
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 20:03
BerichtOnderwerp: Aan wie geven we eigenlijk hulp
 
Pakistan: "Christenen krijgen geen hulp van de overheid"

Een Open Doors-fotograaf reist momenteel door Pakistan om verslag te doen van de watersnoodramp. De omstandigheden zijn moeilijk en bedreigend. "Ik moest ’s nachts reizen naar het gebied en mocht er slechts een paar uur zijn. Voordat het gerucht de ronde zou doen dat er een buitenlander in de regio is, moest ik terug zijn in een veilige stad."

De fotograaf bezocht twee dorpen. "Ik had van tevoren natuurlijk de geluiden gehoord dat christenen genegeerd worden bij de hulpverlening vanuit de overheid en vanuit islamitische organisaties. In het eerste ondergelopen dorp was dat ook echt zo. De moslims zaten op een droge plek in goede tenten, de christenen hebben van takken, lang gras en bladeren geprobeerd een schuilplaats te maken. Volgens het leider van de lokale christenen worden ze stelselmatig overgeslagen door islamitische hulporganisaties en de overheid. De christenen krijgen alleen wat over is. Daarentegen als de christenen de hulp van de Pakistaanse Kerk in ontvangst nemen, worden ze wel geacht die hulpgoederen te delen. Anders komen er grote problemen. Volgens lokale voorgangers is deze situatie de werkelijkheid in heel veel zwaar getroffen gebieden."
In het andere dorp dat hij bezocht was de situatie minder ernstig. "Deze christenen konden zichzelf aardig redden, omdat ze een deel van de oogst hadden weten te behouden. Ik heb met zo’n vijftig mannen mogen bidden voor het dorp."

Toch merkt de fotograaf veel van de spanning. "Vijf jaar geleden was ook in het land vanwege de aardbeving in Kasjmir. Toen had ik veel bewegingsvrijheid. Nu niet. Op verschillende plekken werd ik weggejaagd door de lokale bevolking. Je merkt dat men niets wil weten van hulpverlening door de Kerk. Dat mag niet naar buiten komen. Bovendien zeggen christenen dat de Taliban zeer actief is. Er is altijd het risico dat je als hulpverlener wordt aangevallen."

Ondanks de gevaren werkt Open Doors samen met de lokale Kerk om christenen in moeilijk bereikbare gebieden op te sporen en van hulp te voorzien. We geven hen voedsel, medicijnen, dekens en andere hulpgoederen. Ook worden ze naar veilige opvangplekken gebracht indien noodzakelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 20:02
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
ZINGA672 schreef:
Zucht; Formatie mislukt.

Kunnen we met CM geen coup plegen? Wie wordt onze nieuwe MP? Pieter; jij lijkt me reuze geschikt. Dat je in Duitslant woont = geen probleem; als je maar een geldig NL geboortebewijs overhandigt hé Lachende smiley met blinkend witte tanden

Ik wil wel de pers op... euh voorlichten.

Wie volgt??? Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Engeltje smiley

GrZing!


ik blijf in de oppositie zitten,of...... ben wel beschikbaar voor een ministerpost, maar dan een van werkgelegenheid...

werklozen krijgen de taak hun wijk/dorp schoon te houden, plantsoenen schoon te houden etc.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 18:16
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
Het mooiste moment van vandaag was, dat gisteren mijn hele strijk gedaan was. En dat nog wel op een strijkplank met een zwaar conservatieve bloemetjes overtrek.

Andere overtrekken schijnen trouwens erg laag en plat te zijn. Er is zelfs een verbod op. Gelukkig voor de dames schijnen mooie mannen overtrekken wel te mogen....maar hier voel ik niets voor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 00:13
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen
 
CARIN303 schreef:
Das een beetje zielig, ga ik hem vergelijken met de mooiste man op aarde, Tom Cruise......gelukkig heb ik de man met het mooiste karakter Verliefde smiley gaat ook langer mee hè scheelt je botox kosten!


Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Verliefde smiley Verliefde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 08:04
BerichtOnderwerp: met een groep gaan vasten/bidden !!
 
JONATHAN890 schreef:
ik kom op 300 euro voor een 8persoons excl bedlinnen
en op 420 ongeveer met bedlinnen voor 8 persoons

dat komt dus neer op tussen de 40 en 50 euro p/p

www.bungalows.nl is een leuke site.

Graag dan nu een definitieve opgave van wie meegaan.
dus in 1e instantie 8 personen
en dan maar kijken hoeveel huizen we moeten boeken

wat ik zeker weet is dat de volgende gaan:

1. carin303
2. jonathan890
3. willie400 o. v heb rooster nog niet van november ;)
4. grace585 (onder voorbehoud 80% zeker)
5. ..............
6. ..............
7. ..............
8. ..............

en vul maar aan.

Voor de tijd dat ik definitief boek stuur ik diegene een mail maken we het rond.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 22:41
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik voel me toch wel een beetje oud nu......
ik kom nog uit het Dave Berry en het Monkees tijdperk......(toen was ik rond de twaalf) die staan niet eens op You tube........ Twijfelende smiley

tja.....toen jij 12 was ..... was ik er nog niet eens
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 22:02
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
MARIO216 schreef:
Dat nummer stond op mijn 2de CD die ik kocht. Inmiddels best grijs gedraaid.

dan zal ik t maar niet hebben over de kwaliteit van de single
niet alleen grijs....maar ook niet echt kwaliteit meer...
lang leve de download.
Al mijn lp's heb ik ondertussen al verzameld
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 21:55
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
MARIO216 schreef:
Heb nog een mooie:

http://www.youtube.com/watch?v=fLVFPAzG0Wg

Om te zoenen gewoon Kussende smiley

was mijn 2e single die ik kocht volgens mij.
Toen moet ik ergens 12 zijn geweest
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 20:03
BerichtOnderwerp: Alleen voor mannen
 
CARIN303 schreef:
THOMAS wat doe je nou?
Een strijkijzer die me onder de duim houd?
Wordt er alleen maar warm van!

Wat ben je toch ook een originele man....

jou onder de duim houden...????? kan dat ??? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 20:01
BerichtOnderwerp: met een groep gaan vasten/bidden !!
 
CHATULIEM619 schreef:
Jonathan, ik denk dat gebed een goede zaak is. Ook vind ik vasten een goede zaak. Ook vind ik een weekend bij elkaar om te bidden een goede zaak. Maar volgens mij is een vastenweekend te hoog gegrepen. Veel mensen hebben geen ervaring met vasten, kennen de ander nog niet goed genoeg, je loopt het gevaar dat er veel irritaties onderling zullen ontstaan.
Het lijkt me teveel van het goede....

Zoiets gaat het ook worden hoor, tijd voor God, gebed, Bijbel lezen en iets van soberheid.
De bbq gaat in ieder geval niet mee, en ook geen kratten vol bier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 19:53
BerichtOnderwerp: Nederland koploper kerk verlating - Ikon kerknieuws
 
Nederland koploper in ontkerkelijking
Kerklidmaatschap vaker een bewuste keuze

De ontkerkelijking die Nederland heeft gekend in de afgelopen eeuw is "uniek", zo stelt het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS). "Nergens in de wereld was die ontwikkeling zo sterk als in ons land". Het percentage niet-kerkelijken steeg van 2 procent in 1899 tot 42 procent in 2008, zo blijkt uit cijfers van het CBS, meldt IKON-kerknieuws.nl.

Het percentage rooms-katholieken in Nederland daalde in de afgelopen 111 jaar van 35 procent van de bevolking naar 29 procent, maar slechts 7 procent van de bevolking bezoekt geregeld een rooms-katholieke viering.

De Protestantse Kerk heeft meer moeten incasseren: in 1899 rekende nog iets meer dan de helft van de bevolking zich tot de Nederlandse Hervormde Kerk of de Gereformeerde Kerken in Nederland. Deze twee kerken gingen in 2004, samen met de Evangelisch-Lutherse Kerk, op in de Protestantse Kerk. In 2008 rekende nog slechts 19 procent van de bevolking zich tot deze kerk. Ongeveer 7 procent van de bevolking bezoekt geregeld een protestantse kerkdienst, wat relatief gezien weer vrij veel is.

Functieverlies is volgens het CBS de belangrijkste reden voor de snelle ontkerkelijking. "Nieuwe instituties namen de rol van kerk en godsdienst over in bijvoorbeeld de armenzorg en het verenigingsleven. Kerkelijke en godsdienstige waardenpatronen boetten aan betekenis in".

Toch laat de ontkerkelijking in ons land ook een ander beeld zien: "Het kerklidmaatschap in ons land is, veel meer dan elders, een bewuste persoonlijke keuze. Dat verklaart bijvoorbeeld de actievere betrokkenheid van kerkleden met hun kerk vergeleken met andere landen".

De cijfers over de ontkerkelijking staan in het deze week gepresenteerde rapport '111 jaar statistiek in tijdreeksen, 1899-2010' waarin ontwikkelingen in de maatschappij aangetoond worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JONATHAN890
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 54 Volgende
Pagina 7 van 54