ChristianMatch
 


Forum

met een groep gaan vasten/bidden !!
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 16:35
 
Het lijkt mij heerlijk met een groep mensen eens een weekend God te zoeken. Tijd van vasten met zijn allen te nemen, bidden voor mekaar, mekaar steunen door alle dingen los te durven laten en mekaar zegenend daar te ondersteunen. Met als doel God te ontmoeten.

Ik denk dat het goed is ergens lekker in Nederland een eenvoudig boerderijtje te huren. Daar dan een weekend in mega eenvoud door te brengen dus.
Dus geen luxe, geen drank, maar eenvoud, afstand doen van de luxe die ons tijdverdrijf is geworden.
Veel tijd voor bijbelstudie en stilte te nemen.
En natuurlijk ook wel eens gewoon over ons menszijn en gevoel praten.


Ik denk als je dit oprecht met een aantal doet dit ook nog eens fijn is en vriendschap schept.

Misschien een idee voor ergens in de herfst..

Ik post dit en zal komende week wel van iemand horen of er belangstelling voor is.

ik kan alleen in de even weekenden dus het wordt iets van weekends van 11, 25 september of
9, 23 oktober of
6, 20 november
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLIE400





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 16:36
 
En voor de gene die mischien wat langer willen in oktober in Alkmaar
Info op www.biddenenvasten.nl
gr willie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 16:43
 
JONATHAN890 schreef:
Het lijkt mij heerlijk met een groep mensen eens een weekend God te zoeken. Tijd van vasten met zijn allen te nemen, bidden voor mekaar, mekaar steunen door alle dingen los te durven laten en mekaar zegenend daar te ondersteunen. Met als doel God te ontmoeten.

Ik denk dat het goed is ergens lekker in Nederland een eenvoudig boerderijtje te huren. Daar dan een weekend in mega eenvoud door te brengen dus.
Dus geen luxe, geen drank, maar eenvoud, afstand doen van de luxe die ons tijdverdrijf is geworden.
Veel tijd voor bijbelstudie en stilte te nemen.
En natuurlijk ook wel eens gewoon over ons menszijn en gevoel praten.


Ik denk als je dit oprecht met een aantal doet dit ook nog eens fijn is en vriendschap schept.

Misschien een idee voor ergens in de herfst..

Ik post dit en zal komende week wel van iemand horen of er belangstelling voor is.

ik kan alleen in de even weekenden dus het wordt iets van weekends van 11, 25 september of
9, 23 oktober of
6, 20 november


Voor welke datums maakt het mij niet zo heel veel uit.
Heb tot nu toe nog niks in mijn agenda staan kan verandering in komen.
Want deze week ben ik vandaag begonnen in de Thuiszorg ter Oproep en of dit verder uit mag pakken dan alleen vakantiewerk voor vast is afwachten maar 1 ding mag ik en wij weten dat God in alle dingen voorziet en daar mogen we altijd vast houden en vertrouwen op Hem. Lachende smiley

Shalom,

Een zuster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 17:31
 
JONATHAN890 schreef:
Het lijkt mij heerlijk met een groep mensen eens een weekend God te zoeken. Tijd van vasten met zijn allen te nemen, bidden voor mekaar, mekaar steunen door alle dingen los te durven laten en mekaar zegenend daar te ondersteunen. Met als doel God te ontmoeten.

Ik denk dat het goed is ergens lekker in Nederland een eenvoudig boerderijtje te huren. Daar dan een weekend in mega eenvoud door te brengen dus.
Dus geen luxe, geen drank, maar eenvoud, afstand doen van de luxe die ons tijdverdrijf is geworden.
Veel tijd voor bijbelstudie en stilte te nemen.
En natuurlijk ook wel eens gewoon over ons menszijn en gevoel praten.


Ik denk als je dit oprecht met een aantal doet dit ook nog eens fijn is en vriendschap schept.

Misschien een idee voor ergens in de herfst..

Ik post dit en zal komende week wel van iemand horen of er belangstelling voor is.

ik kan alleen in de even weekenden dus het wordt iets van weekends van 11, 25 september of
9, 23 oktober of
6, 20 november

Klinkt leuk, maar ook best prijzig???

Heb evt. wel een idee voor een adresje, als het je wat lijkt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 20:02
 
TESSYBEAR731 schreef:
Klinkt leuk, maar ook best prijzig???

Heb evt. wel een idee voor een adresje, als het je wat lijkt...


Voor een goede prijs wil ik ook wel mee!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 21:52
 
CARIN303 schreef:
Voor een goede prijs wil ik ook wel mee!

gezien het onderwerp moet ik sober zijn.... maar ik zat aan 10 kamelen te denken Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 22:29
 
JONATHAN890 schreef:
gezien het onderwerp moet ik sober zijn.... maar ik zat aan 10 kamelen te denken Clown smiley

??? Wordt ik opgeofferd? Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 23:03
 
Ik lach me een bult, eh, drie bulten, maar het is wel een goed idee. Wie zoekt overigens even die tekst op overdie kameel die naar binnen wil. Je weet wel waar... Als het over sobëheid gaat zijn dat soort kamelen meer dan welkom.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 23:18
 
BEHAPPY332 schreef:
Ik lach me een bult, eh, drie bulten, maar het is wel een goed idee. Wie zoekt overigens even die tekst op overdie kameel die naar binnen wil. Je weet wel waar... Als het over sobëheid gaat zijn dat soort kamelen meer dan welkom.

Geniaal Engeltje smiley

En ja; daar heeft die kameel alles mee te maken Knipoog smiley

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 23:41
 
JONATHAN890 schreef:
Het lijkt mij heerlijk met een groep mensen eens een weekend God te zoeken. Tijd van vasten met zijn allen te nemen, bidden voor mekaar, mekaar steunen door alle dingen los te durven laten en mekaar zegenend daar te ondersteunen. Met als doel God te ontmoeten.

Ik denk dat het goed is ergens lekker in Nederland een eenvoudig boerderijtje te huren. Daar dan een weekend in mega eenvoud door te brengen dus.
Dus geen luxe, geen drank, maar eenvoud, afstand doen van de luxe die ons tijdverdrijf is geworden.
Veel tijd voor bijbelstudie en stilte te nemen.
En natuurlijk ook wel eens gewoon over ons menszijn en gevoel praten.


Ik denk als je dit oprecht met een aantal doet dit ook nog eens fijn is en vriendschap schept.

Misschien een idee voor ergens in de herfst..

Ik post dit en zal komende week wel van iemand horen of er belangstelling voor is.

ik kan alleen in de even weekenden dus het wordt iets van weekends van 11, 25 september of
9, 23 oktober of
6, 20 november

Ik vind het een mooi idee.
11 september wordt voor mij erg lastig (is mijn zussie jarig)... maar andere data zou ik kunnen.
Als 't een beetje betaalbaar is zou ik graag meewillen... alhoewel ik het vasten dan niet letterlijk moet nemen... maar tijd voor God... en met een groep, ben er helemaal voor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 07:30
 
Als ik mee ga kan ik alleen 6 of 20 november!
Lijkt me wel een bijzondere ervaring!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 08:56
 
CARIN303 schreef:
Als ik mee ga kan ik alleen 6 of 20 november!
Lijkt me wel een bijzondere ervaring!

Nou dan moeten we dat maar dan plannen.....ver weg nog zeg..

Maar ja er moet ook nog wat georganiseerd worden.

Gisteren heb ik er nog eens over nagedacht.
Groep moet niet erg groot zijn.

En we gaan geen vasten houden in de vorm van helemaal niet eten, want dat trekt niemand. Maar zaken als hapjes, drankjes, alcohol, luxe wordt t niet, en dat het weekend vooral in teken moet staan van volgende punten.

- soberheid en dankbaarheid
- zegen van God zien in ons leven
- stilte voor jezelf
- gezamenlijk zoeken naar wat God wil zeggen
- tijd voor gebed en bijbel studie
- wat houdt ons bezig en wat houdt ons van God weg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 10:07
 
JONATHAN890 schreef:
Nou dan moeten we dat maar dan plannen.....ver weg nog zeg..

Maar ja er moet ook nog wat georganiseerd worden.

Gisteren heb ik er nog eens over nagedacht.
Groep moet niet erg groot zijn.

En we gaan geen vasten houden in de vorm van helemaal niet eten, want dat trekt niemand. Maar zaken als hapjes, drankjes, alcohol, luxe wordt t niet, en dat het weekend vooral in teken moet staan van volgende punten.

- soberheid en dankbaarheid
- zegen van God zien in ons leven
- stilte voor jezelf
- gezamenlijk zoeken naar wat God wil zeggen
- tijd voor gebed en bijbel studie
- wat houdt ons bezig en wat houdt ons van God weg


Laatst aangepast door
MARIEKE897
op woensdag 9 februari 2011, 09:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 10:47
 
JONATHAN890 schreef:
Nou dan moeten we dat maar dan plannen.....ver weg nog zeg..

Maar ja er moet ook nog wat georganiseerd worden.

Gisteren heb ik er nog eens over nagedacht.
Groep moet niet erg groot zijn.

En we gaan geen vasten houden in de vorm van helemaal niet eten, want dat trekt niemand. Maar zaken als hapjes, drankjes, alcohol, luxe wordt t niet, en dat het weekend vooral in teken moet staan van volgende punten.

- soberheid en dankbaarheid
- zegen van God zien in ons leven
- stilte voor jezelf
- gezamenlijk zoeken naar wat God wil zeggen
- tijd voor gebed en bijbel studie
- wat houdt ons bezig en wat houdt ons van God weg

Lijkt me wel wat inderdaad...ik hou me in elk geval aanbevolen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 15:29
 
TESSYBEAR731 schreef:
Lijkt me wel wat inderdaad...ik hou me in elk geval aanbevolen

Dan dus op zoek naar een vakantiehuisje voor in November met voldoende slaapplaatsen......liefst met een open haardje erbij...back to basic
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 16:01
 
JONATHAN890 schreef:
Nou dan moeten we dat maar dan plannen.....ver weg nog zeg..

Maar ja er moet ook nog wat georganiseerd worden.

Gisteren heb ik er nog eens over nagedacht.
Groep moet niet erg groot zijn.

En we gaan geen vasten houden in de vorm van helemaal niet eten, want dat trekt niemand. Maar zaken als hapjes, drankjes, alcohol, luxe wordt t niet, en dat het weekend vooral in teken moet staan van volgende punten.

- soberheid en dankbaarheid
- zegen van God zien in ons leven
- stilte voor jezelf
- gezamenlijk zoeken naar wat God wil zeggen
- tijd voor gebed en bijbel studie
- wat houdt ons bezig en wat houdt ons van God weg


lijkt me heel fijn jonathan
ik zal mee uitkijken voor evt. lokatie
hoe groot mag de groep maximaal worden denk je jonathan???
bij deze meld ik me dus aan onder voorbehoud.

dus de lijst;
jonathan 890
willie400
carin303
suzanne475
marieke 897
tessybear 731
grace 585 (ondervoorbehoud)

als ik nog iemand gemist heb,zet jezelf erbij. Engeltje smiley

we zijn benieuwd jonathan of t van de grond komt,animo is er dus wel
suc6 Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 16:02
 
JONATHAN890 schreef:
Nou dan moeten we dat maar dan plannen.....ver weg nog zeg..

Maar ja er moet ook nog wat georganiseerd worden.

Gisteren heb ik er nog eens over nagedacht.
Groep moet niet erg groot zijn.

En we gaan geen vasten houden in de vorm van helemaal niet eten, want dat trekt niemand. Maar zaken als hapjes, drankjes, alcohol, luxe wordt t niet, en dat het weekend vooral in teken moet staan van volgende punten.

- soberheid en dankbaarheid
- zegen van God zien in ons leven
- stilte voor jezelf
- gezamenlijk zoeken naar wat God wil zeggen
- tijd voor gebed en bijbel studie
- wat houdt ons bezig en wat houdt ons van God weg


nog wat verder aan met mijmeren en lezen geweest.....


Vasten smaakt naar meer

Kijkend naar onze welvaartsmaatschappij. Letterlijk alles is te koop, voortdurend maken we elkaar wijs dat je geen dag zonder eten kunt, dat de kleren die je gisteren kocht morgen alweer verouderd zijn en dat je ongelukkig bent als je seksueel niet actief bent. Elke behoefte moet instant worden bevredigd. In zo'n samenleving zijn er ook mensen die bij tijd en wijle vasten, doelbewust. Omdat vasten ook een oefening is in het nee-zeggen tegen jezelf.

Wat is vasten eigenlijk? En wat is het niet? Het is geen christelijke vorm van hongerstaking waarin je kost-wat-kost iets van God gedaan wilt krijgen. Of een kuur om je lijf weer wat op orde te krijgen. Dat kan nodig zijn, maar het bijbelse vasten heeft een ander doel, een hoger doel.
Vasten betekent in de bijbel letterlijk: niet-eten. Je onthouden van voedsel. Wel drinken, want een mens kan normaal gesproken hooguit drie dagen zonder drinken. Of je gedeeltelijk onthouden van voedsel: minder eten. Of je onthouden van lekkernijen, zoals snoep, zoetigheid, wijn, vlees: soberheidsvasten.

Waarom doet iemand in onze tijd aan vasten? In bijbelse termen: vasten doe je om intensiever dan anders God te zoeken. Omdat je ergens mee worstelt en je gebeden tot God wilt ondersteunen met vasten. Zoals David die bidt en vast om het leven van zijn zoon die dodelijk ziek is (2 Samuël 12). Zoals Nehemia die lijdt aan de malaise van zijn volk. In ballingschap. Jeruzalem ligt in puin. Geen tempel, geen plaats om te offeren aan de Eeuwige. Als Nehemia hiervan hoort gaat hij bidden en hij ondersteunt dat met vasten (Nehemia 1). Zoals ook Esther die met haar volk in grote nood is, een holocaust dreigt. Ze roept een driedaagse vasten uit (Esther 4). Of zoals de apostelen in Antiochië. Eerst vasten ze om wijsheid van God te ontvangen. Daarna vasten ze om Barnabas en Saulus uit te kunnen zenden (Hand. 12:24-13:3).

Waarom doet iemand aan vasten? Bijvoorbeeld omdat het vanaf 9 februari weer Veertigdagentijd is, 40 dagen op weg naar Pasen: van oudsher een tijd van bezinning, van inkeer, een meditatief meelopen op de weg van Jezus naar Jeruzalem en naar het kruis. De Veertigdagentijd, een tijd om te vasten bij uitstek. En tijd vrij te maken voor het bijwonen van vieringen, voor bijbellezing, voor gebed, voor het lezen van lectuur die je geest opbouwt, die de relatie met God kan verdriepen.

Vasten doe je met een hoger doel. Je kunt een maaltijd overslaan. Of meerdere maaltijden, meerdere dagen. Of minder eten gedurende een bepaalde periode. Of je onthouden van bepaalde lekkernijen.
Je kunt ook media-vasten: geen T.V-kijken, geen krant lezen, niet internetten, niet …… en de tijd die vrij komt benutten om God te zoeken. In het gezin kun je ook met de kinderen hier een weg in zoeken en de kinderen laten kiezen wat ze in bepaalde periodes van de Veertigdagentijd willen laten staan.
Is het vasten een verplichting? Nee, het is geen elfde gebod. Het is een mogelijkheid. En wie de bijbel er op naleest, ontdekt zelfs dat het vasten voor de eerste christenen ergens ook een vanzelfsprekendheid was, een onderdeel van het normale christelijke leven. Christenen hebben er in alle tijden een praktijk van vasten op nagehouden, door de hele kerkgeschiedenis heen. Ook valt op dat derde-wereld-christenen er veel meer vertrouwd mee zijn dat wij.

Vasten is niet leuk. Alle onthouding kost moeite, en als het je niks kost is het geen onthouding en ook geen vasten. En soms wil het niet: te moe, te gestresst. Maar ook hier is er weer die vreemde tegenstelling: wie er eenmaal aan begint, die ontdekt vroeg of laat: vasten smaakt naar meer!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 18:33
 
JONATHAN890 schreef:
Nou dan moeten we dat maar dan plannen.....ver weg nog zeg..

Maar ja er moet ook nog wat georganiseerd worden.

Gisteren heb ik er nog eens over nagedacht.
Groep moet niet erg groot zijn.

En we gaan geen vasten houden in de vorm van helemaal niet eten, want dat trekt niemand. Maar zaken als hapjes, drankjes, alcohol, luxe wordt t niet, en dat het weekend vooral in teken moet staan van volgende punten.

- soberheid en dankbaarheid
- zegen van God zien in ons leven
- stilte voor jezelf
- gezamenlijk zoeken naar wat God wil zeggen
- tijd voor gebed en bijbel studie
- wat houdt ons bezig en wat houdt ons van God weg

Ik kan er niet bij zijn, maar k heb wel een aanvullende suggestie op je 'programma' als het mag. Namelijk: lofprijs en aanbidding. Onderschat de kracht van gezamenlijk God aanbidden niet...

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKJES285





Berichten: 126

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 18:44
 
goed idee!!!!

misschien een handige tip ivm de prijs...
huizen in de ardenne zijn goedkoper om te huren dan in Nederland...

succes...

groetjes miekjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 18:56
 
Noorden is ook super goedkoop hoor !! Knipoog smiley
Dus we kunnen ook daar wat afhuren of één van de eiland neem je een last minut schilt ook weer in de prijs. Lachende smiley

Shalom,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 19:00
 
ZINGA672 schreef:
Ik kan er niet bij zijn, maar k heb wel een aanvullende suggestie op je 'programma' als het mag. Namelijk: lofprijs en aanbidding. Onderschat de kracht van gezamenlijk God aanbidden niet...

GrZing!

helemaal mee eens...maar dat had ik sowieso al in mijn hoofd zitten als een van de belangrijke punten. Ik denk dat iedereen dat wel fijn vind...God lof en aanbidding toe te zingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLIE400





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 23:11
 
November klinkt goed aangezien ik in oktober al 10 dagen ga is dat voor die maand wel genoeg Clown smiley
September zit vol met verjaardagen o.a mijn zoontje en goede vrienden
Ben benieuwd
Willie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 09:51
 
Onthoud, ik ben nog steeds onder voorbehoud...kan nu nog niet zeggen of ik op betreffende datum kan.
Heb wel nog steeds dat adresje, maar wil wel zeker weten dat er oprecht animo voor is voordat ik ga rondbellen om de mogelijkheden te bekijken..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKJES285





Berichten: 126

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 09:58
 
MIEKJES285 schreef:
goed idee!!!!

misschien een handige tip ivm de prijs...
huizen in de ardenne zijn goedkoper om te huren dan in Nederland...

succes...

groetjes miekjes

Oke....IK had begrepen/geconcludeerd dat er een huis gehuurd ging worden...maar idd vakantiehuisjes kan ook en zijn in het na seizoen niet duur....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 10:51
 
MIEKJES285 schreef:
Oke....IK had begrepen/geconcludeerd dat er een huis gehuurd ging worden...maar idd vakantiehuisjes kan ook en zijn in het na seizoen niet duur....

Dat had je goed begrepen Miekjes, ik heb het er met Jonathan over gehad en volgens mij is het niet de bedoeling om in een bungalowpark te gaan zitten..zeker niet als je de rust en stilte op wilt zoeken.

Maar ook begreep ik dat Carin dit topic zolang overneemt...dus voor vragen kun je het beste bij haar zijn. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 10:54
 
MARIEKE897 schreef:
Dat had je goed begrepen Miekjes, ik heb het er met Jonathan over gehad en volgens mij is het niet de bedoeling om in een bungalowpark te gaan zitten..zeker niet als je de rust en stilte op wilt zoeken.

Maar ook begreep ik dat Carin dit topic zolang overneemt...dus voor vragen kun je het beste bij haar zijn. Lachende smiley

lekker in the middle of nowhere...kom je al gauw op België uit. bijkomend voordeel: mooie natuur waar je (soms bijna letterlijk) kan afdwalen en gesprekken kan voeren die je anders nooit zou hebben, (is mijn ervaring).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 11:47
 
JONATHAN890 schreef:
Het lijkt mij heerlijk met een groep mensen eens een weekend God te zoeken. Tijd van vasten met zijn allen te nemen, bidden voor mekaar, mekaar steunen door alle dingen los te durven laten en mekaar zegenend daar te ondersteunen. Met als doel God te ontmoeten.

Ik denk dat het goed is ergens lekker in Nederland een eenvoudig boerderijtje te huren. Daar dan een weekend in mega eenvoud door te brengen dus.
Dus geen luxe, geen drank, maar eenvoud, afstand doen van de luxe die ons tijdverdrijf is geworden.
Veel tijd voor bijbelstudie en stilte te nemen.
En natuurlijk ook wel eens gewoon over ons menszijn en gevoel praten.


Ik denk als je dit oprecht met een aantal doet dit ook nog eens fijn is en vriendschap schept.

Misschien een idee voor ergens in de herfst..

Ik post dit en zal komende week wel van iemand horen of er belangstelling voor is.

ik kan alleen in de even weekenden dus het wordt iets van weekends van 11, 25 september of
9, 23 oktober of
6, 20 november

Misschien is dit wat:

http://www.willibrords-abbey.nl/index1.html

En je hoeft echt geen monnik te worden, hoor. Er lopen daar wijze mensen rond. Ze hebben een stiltecentrum, Bethlehem, waar je met 22 man maximaal terecht kunt en je kunt er ook beperkt als gast in het klooster meedoen.


Thomas, soms stil.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 29 juli 2010, 19:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 12:57
 
MARIEKE897 schreef:
Dat had je goed begrepen Miekjes, ik heb het er met Jonathan over gehad en volgens mij is het niet de bedoeling om in een bungalowpark te gaan zitten..zeker niet als je de rust en stilte op wilt zoeken.

Maar ook begreep ik dat Carin dit topic zolang overneemt...dus voor vragen kun je het beste bij haar zijn. Lachende smiley

haha, een bungalowpark lijkt me ook niet echt de geschikte plek.
Meer zo'n kampeerboerderij, zoiets waar ik in mijn tienerjaren heen ging op een vakantie van YFC.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:09
 
http://www.groepsaccommodaties.com/index.php?page=huizenoverzicht&lijstmax=10&volgorde=0&pix=0&per=,06-11-2010,08-11-2010,&prov=,13,&townedit=&townid=&townradius=10&facil=,0=12,1=1,4=1,10=1,14=1,16=6,&zoekterm=

Hier staan erg leuke gelegenheden op!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:37
 
CARIN303 schreef:
http://www.groepsaccommodaties.com/index.php?page=huizenoverzicht&lijstmax=10&volgorde=0&pix=0&per=,06-11-2010,08-11-2010,&prov=,13,&townedit=&townid=&townradius=10&facil=,0=12,1=1,4=1,10=1,14=1,16=6,&zoekterm=

Hier staan erg leuke gelegenheden op!

kost een paar centen, maar dan heb je wel wat.. Zieke smiley

rekening houdend met de minder kapitaalkrachtige deelnemers onder ons...(met uw welnemen). denk dat je al gauw op 100 euri p.p. (logement+voer+vervoer) uitkomt. Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 6 Volgende
Pagina 1 van 6