ChristianMatch
 


Forum

Cranio sacraal therapie
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 17:52
 
Volgens mij hebben we hier al eens een topic over gehad, maar wil graag jullie visie en mening weten over deze vorm van therapie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 19:00
 
TESSYBEAR731 schreef:
Volgens mij hebben we hier al eens een topic over gehad, maar wil graag jullie visie en mening weten over deze vorm van therapie?
Cranio Sa...wattes?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 19:07
 
LEPELTJE037 schreef:
Cranio Sa...wattes?


Cranio Sacraal Therapie werkt door een zachte, subtiele aanraking van het binnenste van de mens met als doel de helende levensenergie vrij door het lichaam te laten stromen. Dit brengt een diepe ontspanning, genezing en verbetering van fysieke klachten zoals rugklachten, nek- en schouderklachten, hoofdpijn en migraine, slapeloosheid, maag en darmproblemen, energiegebrek, stress en depressies, emotionele trauma’s en tal van andere klachten.


Cranio Sacraal therapeuten werken met het Cranio Sacraal ritme. Dit ritme is het derde systeem dat in het lichaam werkzaam is, naast de ademhaling en de hartslag. De naam van de therapie is afgeleid van de Latijnse woorden cranium (de beenderen van de schedel) en sacrum (heiligbeen). In de hersenen wordt het Cranio Sacrale vocht geproduceerd en vervolgens stroomt dit vocht door het ruggemerg naar beneden en weer terug naar de hersenen. Het voedt en beschermt de hersenen en het zenuwstelsel en is verbonden met alle delen van het lichaam, met alle cellen. Dit vocht heeft een ritme, het Cranio Sacraal ritme, een beweging die altijd doorgaat zoals eb en vloed. Als het Cranio Sacraal vocht optimaal door het lichaam stroomt is er sprake van gezondheid en welbevinden. De levensenergie kan nu vrij door het lichaam stromen.


Je kunt het Cranio Sacrale ritme ook de ademhaling van het zenuwstelsel noemen. Dit stelsel regelt de werking van alles wat er in het lichaam gebeurt. Stress, fysiek letsel of een (emotioneel) trauma verstoren dit natuurlijke ritme. Daardoor worden spanning en stress vastgehouden in het zenuwstelsel en ontstaan blokkades in de weefsels. Het Cranio Sacraal ritme biedt de therapeut de mogelijkheid om in contact te komen met deze blokkades, met plekken die gespannen, afgesloten of verwaarloosd zijn. De therapeut kan met een zachte druk en met aandacht de geblokkeerde stroming weer op gang brengen. Het zenuwstelsel krijgt als het ware opnieuw de weg gewezen naar herstel.


Het Cranio Sacrale systeem kent drie ritmes. Een ritme is de snelheid waarmee het Cranio Sacrale vocht beweegt. Het kunnen voelen van de verschillende ritmes is een basisvaardigheid van de Cranio Sacraal therapeut. Het brengt de therapeut in contact met de meest fundamentele kracht in het lichaam, een kracht die gezondheid creëert. Het eerste en tweede ritme werken met de ervaringen die we vasthouden in ons systeem zoals blokkades in de weefsels en stress en spanning in het zenuwstelsel. Tijdens het derde ritme zijn we in contact met de kosmische energie om ons heen. We ontvangen de heling die op dat moment nodig is.

Het eerste of snelle ritme werkt op fysiek niveau en is geschikt om blokkades die in de weefsels vastgehouden worden op te lossen. Denk maar aan een vastzittende kaak, een verschoven wervel of pijn in de onderrug.

Het tweede of middelste ritme is subtieler en gericht op het voelen van de energie in het lichaam. Er ontstaat ruimte, ontspanning, de energie gaat stromen. Van daaruit kunnen kwetsuren en stresspatronen van binnen uit opgelost worden. Dit ritme brengt ons in contact met onze genezende vermogens, met de aangeboren wijsheid van ons lichaam. Het versterkt de gezondheid en is gericht op heelheid.

Het derde ritme is een langzame beweging maar het heeft een grote kracht. In dit ritme is de kosmische energie voelbaar. Er ontstaat een diepe rust. Heling vindt plaats op een diep niveau en het gebeurt vanzelf. De wijsheid van het lichaam en de wijsheid van de kosmos weten wat er nodig is.


Mijn ervaring is, dat wanneer een cliënt het nodig heeft, bijvoorbeeld bij stress of vermoeidheid er vanzelf een stiltepunt ontstaat. De therapeut kan ook een stiltepunt creëren om de cliënt te laten profiteren van de voordelen ervan. Een stiltepunt is een rustperiode in het ritme. Het ritme valt stil en er stroomt helende levensenergie rechtstreeks het lichaam binnen. Deze levensenergie gaat naar die plaatsen in het lichaam die het nodig hebben. Een stiltepunt heeft daarom een krachtige helende werking. Diverse functies zoals bijvoorbeeld het zenuwstelsel gaan beter functioneren. Na een stiltepunt voelt het ritme krachtiger aan en is er meer vitaliteit.

Een beknopte omschrijving van de website: http://www.craniosacraalrotterdam.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 19:34
 
TESSYBEAR731 schreef:
Cranio Sacraal Therapie werkt door een zachte, subtiele aanraking van het binnenste van de mens met als doel de helende levensenergie vrij door het lichaam te laten stromen...

...

...Mijn ervaring is, dat wanneer een cliënt het nodig heeft, bijvoorbeeld bij stress of vermoeidheid er vanzelf een stiltepunt ontstaat. De therapeut kan ook een stiltepunt creëren om de cliënt te laten profiteren van de voordelen ervan. Een stiltepunt is een rustperiode in het ritme. Het ritme valt stil en er stroomt helende levensenergie rechtstreeks het lichaam binnen. Deze levensenergie gaat naar die plaatsen in het lichaam die het nodig hebben. Een stiltepunt heeft daarom een krachtige helende werking. Diverse functies zoals bijvoorbeeld het zenuwstelsel gaan beter functioneren. Na een stiltepunt voelt het ritme krachtiger aan en is er meer vitaliteit.

Een beknopte omschrijving van de website: http://www.craniosacraalrotterdam.nl

Een heel verhaal, maar ik enk dat ik het begin te snappen. Verlegen lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 19:35
 
Tess, heb je al eens zo'n therapie gedaan?

Knipoog smiley Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 19:49
 
FRANKT627 schreef:
Tess, heb je al eens zo'n therapie gedaan?

Knipoog smiley Frank

Nope! Heb het aangeraden gekregen door iemand, maar weet niet zo goed wat ik ervan moet denken...vandaar mijn vraag Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 20:03
 
Enkele jaren geleden heb ik eens iets dergelijks ondergaan. Dat was een mevrouw die ook zoiets deed en zij heeft me toen van hele erge hoofdpijn afgeholpen. Ze deed een dag of twee na elkaar en dat was echt zalig...ik geloof wel in die zaken. En oja, het heeft helemaal niets met occult of satan te maken of wat dan ook... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RUTH485





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 21:32
 
Mijn ervaring is, dat wanneer een cliënt het nodig heeft, bijvoorbeeld bij stress of vermoeidheid er vanzelf een stiltepunt ontstaat. De therapeut kan ook een stiltepunt creëren om de cliënt te laten profiteren van de voordelen ervan. Een stiltepunt is een rustperiode in het ritme. Het ritme valt stil en er stroomt helende levensenergie rechtstreeks het lichaam binnen. Deze levensenergie gaat naar die plaatsen in het lichaam die het nodig hebben. Een stiltepunt heeft daarom een krachtige helende werking. Diverse functies zoals bijvoorbeeld het zenuwstelsel gaan beter functioneren. Na een stiltepunt voelt het ritme krachtiger aan en is er meer vitaliteit.

Tessybear,

Dit baart mij wel zorgen , je stelt je open voor manipulatie en dat is zeker niet zonder gevaren [ de meester manipulator is wel satan ] en op deze manier wordt er doormiddel van je zintuigen een poort geopend voor demonische machten .
Ik raad het je dan ook ten sterkste af .
Je kunt dit stilte , rust punt bij Jezus vinden , richt je dus op Hem .
Hij zegt het zelf ; Kom tot Mij en ik zal je rust geven .

Ik spreek in beide gevallen uit eigen ervaring .
Bij Jezus vind je de Ware rust , in alle andere gevallen [zoals bij deze therapie ,] is het tijdelijke verlichting van je mogelijke klachten , geef de duivel geen grond zegt de bijbel .
Het is erg lastig om van dit soort manipulatie weer los te komen .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 22:49
 
Dit baart mij wel zorgen , je stelt je open voor manipulatie en dat is zeker niet zonder gevaren [ de meester manipulator is wel satan ] en op deze manier wordt er doormiddel van je zintuigen een poort geopend voor demonische machten .
Ik raad het je dan ook ten sterkste af .
Je kunt dit stilte , rust punt bij Jezus vinden , richt je dus op Hem .
Hij zegt het zelf ; Kom tot Mij en ik zal je rust geven .

Ik spreek in beide gevallen uit eigen ervaring .
Bij Jezus vind je de Ware rust , in alle andere gevallen [zoals bij deze therapie ,] is het tijdelijke verlichting van je mogelijke klachten , geef de duivel geen grond zegt de bijbel .
Het is erg lastig om van dit soort manipulatie weer los te komen .[/quote]


Sorry hoor, maar dit is zo'n grote flauwe kul. Ik wist gewoon dat zo'n reactie ging komen Dan moet je later ook niet naar de fysio wanneer je iets mankeert. Het is net wel of elke aanraking van het lichaam een duivels-handeling is. Overal wordt satan bij betrokken. Eigenlijk zouden behandelingen zoals Tess er nu eentje op deze topic heeft gezet gewoon 'massage' moeten heten zonder er meer uitleg bij te geven.

Knipoog smiley Frank


Laatst aangepast door
FRANKT627
op zaterdag 30 oktober 2010, 08:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 22:53
 
TESSYBEAR731 schreef:
Volgens mij hebben we hier al eens een topic over gehad, maar wil graag jullie visie en mening weten over deze vorm van therapie?

Een meisje (cliente) van mijn werk krijgt 1x per maand deze therapie in het zwembad. Zij heeft een stofwisselingsstoornis, het San-Filipposyndroom en ik weet dat deze therapie bij haar, zoals je het hieronder beschreven hebt, niet werkt.

In feite krijgt zij gewoon hydrotherapie (fysiotherapie in warm water).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 10:21
 
neem op zn tijd een goeie borrel tess, heeft hetzelfde effect Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 10:26
 
Ik geloof dat je bij een fysiotherapeut, het zelfde bereikt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 10:29
 
TESSYBEAR731 schreef:
Nope! Heb het aangeraden gekregen door iemand, maar weet niet zo goed wat ik ervan moet denken...vandaar mijn vraag Knipoog smiley

ik denk dat je dit onder alternatieve geneeswijzen moet scharen, tess;
dat het dan gelijk demonische machten toelaat zou ik niet willen zeggen, maar ik denk wel dat het zaak is goed te kijken wat er nu werkelijk wordt gedaan, en uit welke Bron je therapeut werkt.
ik moet zeggen dat ik ook wat huiverig ben, net als ruth; mede doordat ik ook heel enge negatieve ervaringen heb,.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 10:35
 
PIETER649 schreef:
neem op zn tijd een goeie borrel tess, heeft hetzelfde effect Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Geschokte, onthutste smiley daar krijg je net hoofdpijn van...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 10:39
 
kosmische energie opsnuiven. knooppunten omleiden. Ying en Yang. Een worden met de natuur om je heen, rust vinden in de stilte. De binnenste mens masseren met al die onzin. Daar gaat het om, bij dit soort vage alternatieve therapieën.

Ieder moet zelf weten wat hij/zij doet, maar ik zou een dergelijk iets nooit doen, zou me daar absoluut niet goed bij voelen, echt een conflict krijgen. (ja ik ben bekrompen)

Komt allen tot mij die vermoeid en belast zijn, en Ik zal je rust geven. Sprak eens mijn Leermeester.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 10:43
 
HANNAH810 schreef:
ik denk dat je dit onder alternatieve geneeswijzen moet scharen, tess;
dat het dan gelijk demonische machten toelaat zou ik niet willen zeggen, maar ik denk wel dat het zaak is goed te kijken wat er nu werkelijk wordt gedaan, en uit welke Bron je therapeut werkt.
ik moet zeggen dat ik ook wat huiverig ben, net als ruth; mede doordat ik ook heel enge negatieve ervaringen heb,.

Waaruit bestonden die nare ervaringen dan, Hannah? Hielp de therapie dan niet? Of was het iets anders dat je deed huiveren?

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 11:19
 
als er tijdens een behandeling plots-klaps visioenen omhoog komen, die een bepaalde weerstand en angsten oproepen, dan wordt ik erg voorzichtig, frank!!

soms lijken dingen heel onschuldig, en denk je later; is het wel zo onschuldig als het lijkt?

meer wil ik er niet over kwijt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOEY284





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 11:24
 
Nou, ik heb eens gekeken op de site van Stichting Promise. Een erg informatieve en positief christelijke site over onder meer allerhande geneeswijzen ed. >>

http://www.stichting-promise.nl/artikelen/lichaamswerk--occultisme-en-genezing/osteopathie-en-craniosacraal-therapie.htm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOEY284





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 11:36
 
FRANKT627 schreef:
Dit baart mij wel zorgen , je stelt je open voor manipulatie en dat is zeker niet zonder gevaren [ de meester manipulator is wel satan ] en op deze manier wordt er doormiddel van je zintuigen een poort geopend voor demonische machten .
Ik raad het je dan ook ten sterkste af .
Je kunt dit stilte , rust punt bij Jezus vinden , richt je dus op Hem .
Hij zegt het zelf ; Kom tot Mij en ik zal je rust geven .

Ik spreek in beide gevallen uit eigen ervaring .
Bij Jezus vind je de Ware rust , in alle andere gevallen [zoals bij deze therapie ,] is het tijdelijke verlichting van je mogelijke klachten , geef de duivel geen grond zegt de bijbel .
Het is erg lastig om van dit soort manipulatie weer los te komen .



Sorry hoor, maar dit is zo'n grote flauwe kul. Ik wist gewoon dat zo'n reactie ging komen Dan moet je later ook niet naar de fysio wanneer je iets mankeert. Het is net wel of elke aanraking van het lichaam een duivels-handeling is. Overal wordt satan bij betrokken. Eigenlijk zouden behandelingen zoals Tess er nu eentje op deze topic heeft gezet gewoon 'massage' moeten heten zonder er meer uitleg bij te geven.

Knipoog smiley Frank[/quote]



Nou Frank, ik vind dit een ongenuanceerde reactie van jou. Hoewel cranio sacraal misschien onschuldig is of lijkt, is het wél belangrijk om alternatieve geneeswijzen goed te onderzoeken !
Zeker als westerse christenen staan wij bloot aan heel veel subtiele verleidingen van de duivel. Zie daar, de staat van het christendom in het westen.
Ik zou het aantal christenen niet de kost willen geven die zich inlaten met strijkers, masseurs, reiki-mensen enz. omdat betreffende heren/dames-genezers zeggen dat ze genezen in naam van god.
Alleen wanneer iemand handelt uit en in de naam van Jezus is de bron goed. Kijk maar eens wat de naam van Jezus voor weerstand oproept in de wereld .. dat zegt al genoeg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 12:42
 
FRANKT627 schreef:
Sorry hoor, maar dit is zo'n grote flauwe kul. Ik wist gewoon dat zo'n reactie ging komen Dan moet je later ook niet naar de fysio wanneer je iets mankeert. Het is net wel of elke aanraking van het lichaam een duivels-handeling is. Overal wordt satan bij betrokken. Eigenlijk zouden behandelingen zoals Tess er nu eentje op deze topic heeft gezet gewoon 'massage' moeten heten zonder er meer uitleg bij te geven.

Knipoog smiley Frank
Weet je wat ik dom vind, Frank? Dat je heel bewust alle beweringen naar het occulte afwijst. Enige termen, die die richting opwijzen: Inner Healing, Ying en Yang, kosmische energie. Alles wat in New Age gebezigd wordt. Het is duidelijk meer dan alleen fysiotherapie, de bron is nl. de verkeerde.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 30 oktober 2010, 12:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 14:14
 
CHATULIEM619 schreef:
Weet je wat ik dom vind, Frank? Dat je heel bewust alle beweringen naar het occulte afwijst. Enige termen, die die richting opwijzen: Inner Healing, Ying en Yang, kosmische energie. Alles wat in New Age gebezigd wordt. Het is duidelijk meer dan alleen fysiotherapie, de bron is nl. de verkeerde.



Ik vind het juist zo ontzettend dom dat je dit onder de occulte dingen schaart.......Waar gaat dit over Chatuliem.....???
Gewoon een behandelingswijze die veel mensen toepassen met meer en minder succes....
Angstvisioenen hoef je niet gelijk aan occult of zoiets te koppelen......die had je misschien anders ook wel gehad, zegt wat over waar je mee te kampen hebt in je leven en niet over de therapie......
Het kan niet je ding zijn maar dat is heel wat anders.....
Wat een lastig leven heb je toch als je overal zonde en iets occults in ziet.......Wel even realistisch blijven hoor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 14:58
 
WILLEMIJN232 schreef:
Wat een lastig leven heb je toch als je overal zonde en iets occults in ziet.......Wel even realistisch blijven hoor!

Ik ben bang dat het hier weer een strijd tussen de evangelische hoek(duivels en demonen alom)en de refohoek(wie God kent is niet kwetsbaar voor zulke dingen) wordt........is even heeeeeeeel kort door de bocht hoor maar komt er wel op neer.

Gr.Leanne(die blij is niet met zulke angsten te hoeven leven)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 14:58
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik vind het juist zo ontzettend dom dat je dit onder de occulte dingen schaart.......Waar gaat dit over Chatuliem.....???
Gewoon een behandelingswijze die veel mensen toepassen met meer en minder succes....
Angstvisioenen hoef je niet gelijk aan occult of zoiets te koppelen......die had je misschien anders ook wel gehad, zegt wat over waar je mee te kampen hebt in je leven en niet over de therapie......
Het kan niet je ding zijn maar dat is heel wat anders.....
Wat een lastig leven heb je toch als je overal zonde en iets occults in ziet.......Wel even realistisch blijven hoor!

Ja hoor, en alles wat met kosmische genezing, ying en yang en inner healing te maken heeft valt onder New Age, de moderne vlag van het occultisme. Lijkt me een vrij duidelijke definitie toe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 15:04
 
Okee, even een reactie tussendoor...thanks voor de reactie's zover! Knipoog smiley

Ik heb me inmiddels helemaal uit laten leggen hoe deze vorm van therapie werkt.
Wat mij zorgen baart is niet zozeer de fysieke behandeling. Die stroom door je lichaam waar over gesproken word blijkt medisch aantoonbaar aanwezig...
Waar het mij vooral om gaat is de bijkomende "intuïtieve behandeling".
Op die intuïtie worden opmerkingen gemaakt over waar de blokkade in je lichaam vandaan zou moeten komen, en zo nodig krijg je de gelegenheid om daar op dat moment over te praten.
Volgens verhaal is het dus zo dat, in tegenstelling tot bij de fysio, de "oorzaak" van het probleem word aangepakt...en niet de symptomen.
Ergens valt er wat voor te zeggen...als Fibromyalgiepatiënt ben ik ervan overtuigd dat veel van mijn lichamelijk pijn oorsprong vind bij bepaalde emotionele trauma's...
Maar, het gaat mij om het volgende; Als deze therapeut zoveel op intuïtie werkt, word dan de grens tussen "goed en kwaad" niet heel erg vaag?
Ik weet uit ervaring, dat als je bepaalde kanalen "open zet" je eigenlijk geen controle hebt over wat daar doorheen komt...
Ik wil heel graag leren linken te leggen tussen trauma en lichamelijke blokkades hierdoor. Persoonlijk geloof ik ook zeker in een bredere aanpak dan alleen die van gebed...maar niet als ik daarmee de duivel kans geef om er misbruik van te maken!


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zaterdag 30 oktober 2010, 15:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 15:31
 
Ken je de term "pijnmanagement"?Dan wordt er door een fysiotherapeut samen met een psycholoog zowel de binnen als de buitenkant aangepakt,wordt veelal aangestuurd vanuit een pijnpoli en is niets zweverigs aan Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 16:00
 
LEANNE226 schreef:
Ken je de term "pijnmanagement"?Dan wordt er door een fysiotherapeut samen met een psycholoog zowel de binnen als de buitenkant aangepakt,wordt veelal aangestuurd vanuit een pijnpoli en is niets zweverigs aan Knipoog smiley

Ja, ken ik! Helaas is mijn lijf nog steeds niet van plan zich eraan te houden Gefrustreerde smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 16:25
 
CHATULIEM619 schreef:
Weet je wat ik dom vind, Frank? Dat je heel bewust alle beweringen naar het occulte afwijst. Enige termen, die die richting opwijzen: Inner Healing, Ying en Yang, kosmische energie. Alles wat in New Age gebezigd wordt. Het is duidelijk meer dan alleen fysiotherapie, de bron is nl. de verkeerde.

Het kan misschien dom zijn Chat in jouw en waarschijnlijk in vele anderen, hun beleving. Ik vind het dom dat er achter elke daad maar dan ook echt achter elke daad die enigzins afwijkt van (bepaalde) christelijke geloofsovertuigingen steeds het woord occult of satan er aan te pas moet komen. Dit is een vorm van paranoia. Op de duur zou je zelfs een vreemde geen hand meer durven geven uit angst dat hij of zij zo een 'kracht' in je zou brengen die satanistisch is. Dit leven moet dan toch ontzettend vermoeiend zijn voor sommige onder ons? Dat kan toch niet anders.

Frank (moe en ook wel triest omwille van de verschillen tussen de geloofsbelevingen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 16:26
 
LEANNE226 schreef:
Ken je de term "pijnmanagement"?Dan wordt er door een fysiotherapeut samen met een psycholoog zowel de binnen als de buitenkant aangepakt,wordt veelal aangestuurd vanuit een pijnpoli en is niets zweverigs aan Knipoog smiley

Lachende smiley een mooie voorbeeld waar ik het volledig eens mee ben...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 17:19
 
jullie zijn zo ying dat chatuliem wel kan yangken... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOEY284





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 17:37
 
Zoals iemand al eerder heeft aangehaald lijkt het weer een verschil te zijn in geloofsrichtingen ...

Wat ík denk dat het meer iets zegt over hóe onze relatie met Hem is ! Daarnaast moeten wij natuurlijk wél alles onderzoeken, wat niet wil zeggen dat we achter iedere boom een duiveltje zien.
Maar bedenk wél dat wij in een samenleving leven die voor ons christenen enorm moeilijk is. Onze verdrukking is voornamelijk erg subtiel. Wij christenen denken erg ik-gericht en egocentrisch. De meeste geloofsverschillen gaan over de marges van geloofszaken en we vergeten de kern van het evangelie.
Als we die marges loslaten en een open discussie aangaan voorkomen we al die scherpe meningen. Zie daar alle kerken, kerkmuurtjes, geloofsrichtingen, enz enz

Arme westerse christenen ... Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Pagina 1 van 4