ChristianMatch
 


Forum

Berichten van LEPELTJE037
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LEPELTJE037
Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 11:00
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb het heel goed gelezen en jij laat je dus wel verzorgen ook al ben je het er niet mee eens.......ook lekker makkelijk........

Ik heb ook nog wat gezegd, over wanneer iedereen Gods rustdag hield en er dan ook nog mensen in het ziekenhuis liggen...

Dus toch beter lezen... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 10:54
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het is echt triest om te zien dat mn. de mensen uit de zorgsector gewoon doorgaan met werken op de rustdag.
Waar ligt je prioriteit? Heb je meer liefde voor je werk, of voor God?
Als puntje bij paaltje komt, willen mensen zich niet houden aan Gods wil.


Jij bent vast nog niet ernstig ziek geweest op jouw rustdag......... Smiley die vol vragen zit
Anders schreef je niet van die rare dingen denk ik.........
Als jij levensbedreigend ziek bent stopt dat niet op zaterdag of zondag(het stopt misschien in definitieve zin) en gaat dan weer op maandag verder....
Was het maar waar, zeker voor degene die die ziek zijn..........

Als ik nu in het ziekenhuis kom te liggen, dan zal er toch nog steeds voor me gezorgd worden.
Want nogmaals... er zijn nu altijd mensen die uberhaupt geen rustdag houden en dus gewoon doorwerken.
Maar zoiets had ik al gezegd.

Beter lezen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 10:40
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
GRIFFIN748 schreef:
bij ons in de familie zeggen we dat anders:

'waar Wil is geweest, is een weg'....
Clown smiley

Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 10:33
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
WILLIE400 schreef:
Is je werk je excuus om niet de sabbath te hoeven houden?
Wie of wat staat bij jou op de eerste plaats in je leven? Je werk of God?

Dat is wel erg kort door de bocht vind ik.
Jezus hield ook niet op met zijn werken op de sabbath en werd daarop aangesproken maar niets weerhield hem om mensen te helpen.
Ik persoonlijk denk dat het onze taak is om voor mensen te zorgen die het zelf niet kunnen.
En tja die eten en drinken en staan ook op op de sabbath
en de mensen waar ik mee werk kunnen dat helaas niet zelf, zelfs niet op de zaterdag of zondag

m v g Willie

Hoezo kort door de bocht?

Het is een mentaliteit van 'lik m'n vestje'!
Of de rustdag van God nu wel of niet op zondag is...
Met name de mensen uit de zorg, die lijken schijt te hebben aan Gods heilige rustdag.
Alsof de maatschappij niet zonder deze mensen kan op Gods heilige dag!
De maatschappij draait in deze verdorven wereld toch wel door...
Dus lijkt me dat er genoeg mensen zijn die zowiezo niks hebben met Gods heilige dagen en zowiezo toch wel werken.

Het is echt triest om te zien dat mn. de mensen uit de zorgsector gewoon doorgaan met werken op de rustdag.
Waar ligt je prioriteit? Heb je meer liefde voor je werk, of voor God?
Als puntje bij paaltje komt, willen mensen zich niet houden aan Gods wil.

Jezus maakte er niet z'n werk van om mensen op de sabbath te genezen.
Als de hele wereld nou Gods rustdag hield en er liggen mensen in het ziekenhuis oid... Ja dan kun je niet anders, dan hier en daar wisseldiensten te draaien in het ziekenhuis.
Maar het kán anders. Iedere christen is nu in de gelegenheid om Gods rustdag te houden en te heiligen. Maar de vraag is:"Willen we werkelijk God op de eerste plaats zetten in ons leven?"

Waar een wil is, is een weg!


Laatst aangepast door
LEPELTJE037
op maandag 13 september 2010, 10:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 23:17
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
ZINGA672 schreef:
Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Ik heb de rustdag niet verplaatst; ik heb juist de sjabbat als rustdag genomen. Mss ietsje rustiger mijn post lezen? k Heb al 2x gezegd dat ik het met je eens ben Lachende smiley

De reden waarom ik het niemand anders opleg dan mijzelf zijn de teksten in het NT die ik hierboven al eerder heb genoemd namelijk: In Romeinen 14:6 staat dat het houden van een bepaalde dag voor de Here ieders eigen verantwoording is. En in Kolossensen 2:16 kun je lezen: "Laat dan niemand u blijven oordelen inzake eten en drinken of op het stuk van een feestdag, nieuwe maan of sabbat."

Dus sjabbat: ja! Maar opgelegd door mij of een kerkelijke instantie: nee. Je kunt niet om die teksten in Romeinen en Kolossenzen heen.

Je kunt het ook niemand kwalijk nemen dat men de zondagsrust houdt; de meeste mensen hebben zich hier nog nooit in verdiept. Het is een cultuurverschijnsel dat al heel lang bestaat en wat pas de laatste tijd weer een beetje aan het licht komt. Dat zijn dingen die moet je goed onderzoeken, en daar moet je -als het anders moet-, aan wennen.

GrZing!

Het zou dan nu wellicht eens tijd worden dat wel eens te doen!
Ik neem het al die mensen ook niet kwalijk... Ik heb zelf ook ruim dertig jaar de zondag gehouden.
Maar God heeft me nu daarentegen laten zien wat de waarheid is omtrent Gods heilige sabbath.

Met Gods heiligheid valt niet te spotten!

@WILLEMIJN

Is je werk je excuus om niet de sabbath te hoeven houden?
Wie of wat staat bij jou op de eerste plaats in je leven? Je werk of God?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 22:48
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
MAR907 schreef:
Ik ben met je eens lepeltje.

Het is geen wonder dat Satan zo zijn best gedaan heeft om de waarheid van de geheiligde Sabbat voor ons te verbergen. Het is Gods teken! Je kunt vragen: “Is de Sabbat werkelijk Gods zegel?” Lees dan eens Ezech.20:12. “Ook gaf Ik hun Mijn Sabbatten als teken tussen Mij en hen, opdat zij zouden weten dat Ik, de Here hen heilig.” “Heiligt Mijn Sabbatten, dan zullen deze een teken zijn tussen Mij en u, opdat gij weet dat Ik, de Here uw God ben.” Ezech.20:20. (Het woord “teken” is hetzelfde als “zegel” - zie Rom. 4:11.)

Wat kan er nog duidelijker zijn? Gods zegel is Zijn sabbat! Satan wist dat hij de Sabbat moest aanpakken. Geen wonder dat het beest deze wegrukte en er een nabootsing voor in de plaats gaf.

Let eens op de volgende verbazingwekkende uitspraak over het feit dat ze Gods Sabbat heeft weggedaan voor de zondag.
“Natuurlijk maakt de Katholieke kerk aanspraak op het feit, dat zij deze verandering heeft bewerkstelligd. En deze daad (let goed op!) is een merkteken van haar kerkelijke macht en gezag in godsdienstaangelegenheden!”

Zondagviering is het merkteken van pauselijk gezag. Het merkteken. Zondagviering is het “merkteken van het beest!”

Het is duidelijk waarom het gaat. God zegt dat Hij de ware God is. Hij heeft Zijn Sabbat gegeven als een teken van Zijn gezag als Schepper van alles.
Door de Sabbat te heiligen (appart zetten) erkennen wij Zijn gezag. Maar de Katholieke kerk zegt daarentegen: “Nee! Houdt de eerste dag van de week, en zie, de hele beschaafde wereld buigt zich in eerbiedige gehoorzaamheid neer voor het gebod van de Heilige Katholieke kerk.” “Het is het MERKTEKEN van ons gezag dat we boven Gods wet staan.”

Alleen zij die beter weten en beseffen dat ze Gods gebod overtreden, worden aansprakelijk gesteld. De Bijbel zegt: Als iemand dan weet goed te doen en het niet doet, is het hem tot zonde.Jac.4:17

Men wil toch zeker niet onze liefdevolle Heiland pijn doen door één van Zijn geboden te overtreden. Dat zou Zijn hart breken. Zonde doet Hem boven alles pijn. Hij leed zielsangst aan het kruis om onze zonden weg te nemen. Het bloed liep Hem langs het lichaam. Zijn liefde voor ons is zo groot. Zij die bewust het merkteken van het beest ontvangen, doen Gods liefdevolle hart pijn. Als wij verkiezen om al Zijn geboden te houden, maken wij Hem blij.

Als je begint om Hem op een bijzondere wijze te aanbidden op Zijn sabbat, zal Hij die de gelukkigste dag van de hele week voor je maken. Je zult jou zorgen en werk een hele dag terzijde kunnen leggen en genieten van een heerlijke rust met Jezus - niet alleen in lichamelijk opzicht, maar als een zielerust, een vreugdevolle vrede en vrijheid van schuld.
Als men op Sabbat moet werken, kan Hij ons ook daarmee helpen. Ik heb nog nooit gezien dat dit mislukte.
Zij die zich voornemen de Sabbat te heiligen en niet op zaterdag te werken, staan onder Gods bijzondere zorg en wonderlijke voorzienigheidwanneer men daarvoor kiest. Hij zal je helpen vrij te krijgen op Sabbat, of, als je je werk kwijtraakt, zal Hij zorgen dat je beter werk krijgt. Dat garandeer ik je! Zo is God. Zo is de liefdevolle hemelse Vader!

Geloven alleen de Heer in nabij.

Wow, wat een geweldig stuk, wat je hebt geschreven!
Ik ben er stil van geworden.

Super!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 20:45
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
ZINGA672 schreef:
t Blijft idd heel dubbel. Aan de ene kant hoort het Sjabbatsgebod in de wet van Mozes. En door deze wet wordt niemand meer gerechtvaardigd; alleen nog door het geloof in Jezus. Wij als christenen nemen wel de overige van de 10 geboden over, maar niet het sjabbatsgebod. Ben met je eens dat de zondag ieder bijbels fundament mist.

Toch doen wij ook niet alles wat Jezus deed; wij hebben ook de besnijdenis niet overgenomen. Dit omdat dit duidelijk in het NT vermeld staat: de besnijdenis is niet voor de gelovigen uit de heidenen.

In het NT staat ook nog dat "alles uit het geloof moet geschieden; hetgeen niet uit geloof geschiedt is zonde". De eisen zijn eerder aangescherpt dan afgezwakt. Ik zou denken; als iemand gelooft dat het goed is om de Sjabbat te houden dan doet die persoon het 'om de Here' en dan is het dus goed. Als je vanuit wetticisme de Sjabbat zou houden zonder geloof dan heeft misschien geen enkele waarde.

Soms denk ik weleens; keren wij de boel eigenlijk niet om? We doen alsof het houden van de Sjabbat / Zondag een 'heilig moeten' is. Terwijl wij het ws beter als voorrecht zouden kunnen zien. Want hoe zou de wereld eruit hebben gezien, als God niet een rustdag zou hebben ingesteld? We zijn nu al zo gestresst...
t Zou eigenlijk iedere week een feestdag vol van vreugde moeten zijn. En voor veel mensen issie dat ook. Misschien moeten we die rustdag niet als een verplichting beschouwen maar als een cadeau van God.

Ik ben er iig heel dankbaar voor want ik ben iemand die almaar doorgaat zonder rust te nemen. Kwestie van genen hé Knipoog smiley

GrZing!
Wat betekend het voor jou dan, dat God iets heilig heeft verklaard?
Hoe heilig is Gods heilige rustdag, als we die als mens eigenhandig verplaatsen? Deze dag door de allerhoogste God heilig gemaakt! Apart gezet. De enige dag, die God een naam heeft gegeven, 'sabbath'.
Kunnen we dan zomaar voorbijgaan aan de heiliging van die dag?
Het is wel degelijk de mens zelf die de sabbath heeft ontbonden en daarvoor in plaats de zondag heeft ingesteld.

Hoevaak ben ik vroeger op de vingers getikt als ik op zondag iets deed wat eigenlijk niet mocht, omdat het op zondag werd gedaan?
Het werd gezien als een schande... En dat terwijl de zondag niet eens van God komt, maar juist van de verering van de Baal.

Waarom hebben mensen er zoveel moeite mee om de sabbath te houden, zoals God die heeft ingesteld?
Vanuit je geloofsovertuiging wil je toch gehoorzaam zijn aan wat God je gebied?! Wat is dan de moeite met de sabbath?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 19:40
BerichtOnderwerp: 9 oktober Ethiopisch eten in Veenendaal
 
BEHAPPY332 schreef:
Nou eh... net gezien dat je daar niet mee gaat.
Ede en Veenendaal liggen toch wel dicht bij elkaar?

Oh ja, het was heeeeeeel gezellig in Utrecht bij het wokken.
Dezelfde mensen plus een paar extra in Veenendaal
zal dus ook leuk zijn.

Enne... als je die sprinkhanen niet lust... Smiley die vol vragen zit

dan kun je ook hier vasten !!! Knipoog smiley !

Maar... als je bid voor je eten... (vasten & bidden)

Dan lust je het VAST WEL ! Lachende smiley

Duzzz...

Mocht er nog iemand zin hebben in een 'apart' etentje...?

Kom ook mee-eten! Het wordt zeker weer gezellig. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 19:31
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
ZINGA672 schreef:
Hey Lepeltje,

Ik ben hier ook een tijdje mee bezig geweest. Ik heb ook gelezen dat de instelling van de zondag als rustdag voornamelijk vanwege politieke redenen is geschied. En behoorlijk anti-semitistisch getint was.

In Handelingen wordt beschreven hoe door de prediking van o.a. Paulus de eerste heidenen tot geloof in Jezus Christus komen. Sommige Joden vonden dat deze nieuwe gelovigen zich moesten laten besnijden en daar is toen na ampel beraad uitgekomen dat de heidenen niets anders werd opgelegd dan zich te onthouden van wat door de afgoden bezoedeld is, van het verstikte en van bloed. (Handelingen 15: 20-21) In Romeinen 14:6 staat dat het houden van een bepaalde dag voor de Here ieders eigen verantwoording is. En in Kolossensen 2:16 kun je lezen: "Laat dan niemand u blijven oordelen inzake eten en drinken of op het stuk van een feestdag, nieuwe maan of sabbat."

Ik ben dus van mening dat het sabbatsgebod door God uitsluitend aan de Joden is gegeven en dat dit voor de gelovigen uit de heidenen geen gebod is.

Wel heb ik, puur uit liefde voor God, zelf de zaterdag voor Hem apart gezet. Omdat Hij idd, op de 7e dag rustte houd ik die dag aan en niet de zondag. Maar in de invulling daarvan voel ik me wel vrij. Ik doe bijvoorbeeld vrijwilligerswerk. Het enige dat ik niet wil op de sabbath is me haasten, stressen en me verdiepen in zaken die met levensonderhoud (dus werken) te maken hebben. Maar dit is zuiver individueel; ik zal nooit beweren dat iemand anders dit ook moet doen. Voor de Joden ligt dat mss anders, maar dat is een heel andere discussie.

GrZing!

Iedereen heeft inderdaad ook de verantwoording voor zichzelf af te leggen...
Maar nergens lees ik dat de sabbath speciaal voor de Joden is ingesteld.
Jezus zegt zelf dat de sabbath er voor de mensen is... er staat dus niet 'joden' ipv. 'mensen'
...en als we Jezus willen volgen, zoals Hij zelf deed? Waarom dan niet de sabbath houden? Jezus hield zelf wel degelijk de sabbath.
Waarom staat er anders zo expliciet dat God de zevende dag zegende en heiligde? Waarom wordt het in Gods wet nog eens aangehaald?

Als God me tot bekering zou roepen in een eenzame wereld... waar uit de bijbel zou ik uit moeten concluderen, dat ik ipv. de sabbath, de zondag, de eerste dag moet gaan houden als rustdag?
Is Jezus dan niet heel duidelijk geweest in wat Hij zegt in Mattheus 5:18,19?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 17:17
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
DANIEL777 schreef:
Wat mij belet om een nieuwe topic te openen is dat ik nu al een beetje "proef "dat het dan een welles nietes topic zal worden en daar ben ik huiverig voor.
Tsja, dan houd het op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 17:11
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
DANIEL777 schreef:
Jammer dat jij dit bij dit onderwerp offtopic vind dan is het verder niet mogelijk om verder te discussieren.
Vind ik wel jammer vind omdat het een interesant onderwerp is/was.

Wat let je om een nieuw topic te starten Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 15:44
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
ZIVAATJE309 schreef:
Ik had het niet over de sabbat maar de reden waarom wij op zondag naar de kerk gaan. De eerste christenen deden dit uiteraard sávonds na hun werk.
Is dat bijbels gezien dan een heldere reden om dan maar ipv. de sabbath de zondag te vieren op de eerste dag van de week?
Ik had het nl. wel over de sabbath... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 15:37
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
ZIVAATJE309 schreef:
Volgens mij is de reden waarom we op zondag naar de kerk gaan is omdat de Heer Jezus op de 1e dag van de week is opgestaan.Ook in handelingen vindt je steeds dat de discipelen bij elkaar zijn op de 1e dag van de week
Als dat zo was... Waar in de bijbel kunnen we terugvinden, dat dat de reden was om Gods rustdag te verplaatsen naar de eerste dag van de week?
Staat het ergens in de bijbel dat om dergelijke redenen Gods heilige rustdag verplaatst is?
Zo ja... Please show me!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 14:55
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
DANIEL777 schreef:
Lepeltje
ik ben het daar nu ff niet helemaal eens wat je schrijft.
En wel om de volgende reden:
Jij haalt de sabbatsdag voor de joden aan en als ik de bijbel goed lees moesten de Joden al vrijdags voor zonsondergang hun huis schoon hebben.
Het eten voor de zaterdag al in huis en bereid hebben.
Dus al de werkzaamheden al verricht hebben dus ook een pak koeken halen op zaterdag is er voor de sabbatsmensen als we dit dan even letterlijk nemen dus niet toegestaan.
Want dan zou je toch mensen voor je laten werken op je sabbatsdag.
mvg daniel777
Als ik alleen een pak koeken op zaterdag haal, dan ben ik toch niet aan het werk?
Die mensen die er voor werken om die koeken te verkopen, die kiezen er zelf voor om op Gods heilige dag te werken.
het is ook niet zo dat ik uitgebreid boodschappen ga halen op zaterdag... dat is wel weer werk, maar even een pak koek bij de winkel weghalen is net zoiets als een pak koeken uit de kelder halen. Zo zie ik het.

Maar nogmaals ... dit is off-topic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 14:42
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
DANIEL777 schreef:
Bij mij komt het makkelijk uit want ik woon in een dorp waar de winkels op zondag gesloten zijn dus als er gasten komen en ik heb niks in huis hebben ze mooi pech. (Maar ja ik kan natuurlijk weer makkelijk ouwehoeren zal je misschien denken als je deze opmerking leest)

Met dit gaat het dan al gauw over wat wel of niet kan op Gods heilige dag.
Hoewel ik op zondag gerust uitgebreid m'n boodschappen zou mogen halen... gaat het niet, omdat er dan nauwelijks winkels open zijn.
Maar als ik op zaterdag, voor zonsondergang, een keer even gauw een pak koeken ophaal bij de supermarkt, heb ik daar ook niet zo heel veel moeite mee...

Maar das weer een andere kwestie... Wellicht een leuke voor een nieuw topic. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 14:29
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
DANIEL777 schreef:
Ik las net inje profiel dat je de sabbatsrust in ere houd.
Maar nu is mijn vraag: als er onverwachts bezoek komt op je sabbatsdag en je hebt niks in huis ga je dan ook niks halen om gasten iets voor te zetten?
Want dat zou je dan ook in ere moeten houden als ik jou goed begrijp

Hoe doe jij dat als er onverwachts bezoek op zondag komt en je hebt niks in huis?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 14:20
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
HENK710 schreef:
Zou het daarbij werkelijk gaan om de specifieke dag of meer om het in acht nemen van een speciaal moment met God en met elkaar? De sabbat is er immers voor de mens, zoals Jezus dat verwoordde op het moment dat de mensen bij hem kwamen mopperen over het aren plukken op de sabbat...

Als het niet om een speciefieke dag ging, dan had God toch niet perse hoeven zeggen dat God de zevende dag heiligde...?!
Dan had er net zo goed toch iets kunnen staan als, dat het niet uitmaakt welke dag, als jullie maar een dag heiligen... Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 13:57
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
Volgens mij was ik een jaar of zes a zeven, toen ik aan m'n vader vroeg, waarom zondag als eerste dag van de week word gerekend...

M'n vader heeft me er nooit een helder antwoord op gegeven.

Het is toch vreemd, dat wanneer je in Genesis leest dat God bij een week van zeven dagen, de zevende dag rustte, dat die dag, die door God de sabbath werd genoemd, door God gezegend en geheiligd werd, dat mensen alsnog de eerste dag van de week houden als rustdag, de zondag...?!

Waar heeft de mens ooit het recht (en het lef) vandaan gehaald, om Gods geheiligde rustdag, te verplaatsen naar de eerste dag van de week?
Wie heeft die zondag in het leven geroepen? Waar komt het vandaan?
Waarom heet de eerste dag van de week 'zondag'?
Zegt het vierde gebod ons ook niet dat we de sabbath dienen te houden?

Pas zo'n beetje een kwart eeuw nadat ik die bewuste vraag aan m'n vader stelde, heb ik er meer duidelijkheid over gekregen...

Openbaring 22:18,19>
18 Ik betuig aan een ieder, die de woorden der profetie van dit boek hoort: Indien iemand hieraan toevoegt, God zal hem toevoegen de plagen, die in dit boek beschreven zijn; 19 en indien iemand afneemt van de woorden van het boek dezer profetie, God zal zijn deel afnemen van het geboomte des levens en van de heilige stad, welke in dit boek beschreven zijn.

Matteüs 5:18,19>
18 Want voorwaar, Ik zeg u: Eer de hemel en de aarde vergaat, zal er niet één jota of één tittel vergaan van de wet, eer alles zal zijn geschied. 19 Wie dan één van de kleinste dezer geboden ontbindt en de mensen zo leert, zal zeer klein heten in het Koninkrijk der hemelen; doch wie ze doet en leert, die zal groot heten in het Koninkrijk der hemelen.


Als ik mn deze teksten zo lees, lijkt het me toch helder, dat we niks mogen wijzigen aan Gods wet cq. woord... ?!

Op wikipedia staat het volgende over zondagsheiliging:
De invoering van de zondag als rustdag in plaats van de zaterdag vond plaats onder de Romeinse keizer Constantijn de Grote (Constantius). Door Constantijn werd in een edict in 321 zowel aan zijn heidense als aan zijn christelijke onderdanen de zondag aanbevolen als de ’eerbiedwaardige dag voor de verering van de Zon'. Het was zijn manier om de tegenstrijdige religies van het Rijk samen te brengen door iets gemeenschappelijks onder hen in te stellen.

Lezen we hier dat God deze wijziging heeft doorgevoerd?
En waarvoor werd de zondag ingevoerd als rustdag? Precies, als ’eerbiedwaardige dag voor de verering van de Zon'.

Bij de verstrooing van 10 van de 12 stammen van Israël, hebben ze zich ingelaten met de verering van de Baal. Deze hielden hun heilige dag op de eerste dag van de week. De Baal is de zonnegod, waar zo ook de naam van 'zondag' vandaan komt.
Sinds de komst van de katholieke kerk hebben ze het 'christendom' vermengt met heidense gebruiken, waaronder ook de zondagsheiliging.

Zodoende ben ik van mening dat op deze manier, de heilige dag voor de Baal-aanbidding in stand gehouden word en dat daarmee ook de sabbath, die God heeft ingesteld, ontheiligd wordt.

Wellicht iets om eens serieus te nemen... of is iets dat door God geheiligd is, niet de moeite om serieus mee te zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 19:44
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
Dit leek me een mooie plek om te kijken of het me hier ook lukt (net als op m'n eigen profiel) een spelletje te plaatsen...

Ik ben benieuwd...

{edit}
Opzich dacht ik al wel dat het niet zou werken... maar nooit geschoten is altijd mis. Knipoog smiley

Dan alsnog maar een link naar een erg lachen spelletje...

http://www.onemorelevel.com/game/snot_put

Dus als je een keer niet veel zinnigs te doen hebt, dan kun je ipv uit je neus eten, het groene spul ook wegsmijten... hoe ver kom jij? Knipoog smiley Clown smiley

Snot-put dus!


{edit2}



Laatst aangepast door
LEPELTJE037
op zondag 24 oktober 2010, 20:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 september 2010, 17:20
BerichtOnderwerp: 9 oktober Ethiopisch eten in Veenendaal
 
MOTORMUIS997 schreef:
Heej Lepel,

De Afrikaan in 't Veen waar ik heb gegeten is dezelfde eettent als waar we in oktober gaan eten... Clown smiley
DIT kun je dus verwachten, lekker én leuk Coole smiley met zonnebril

Dan ben ik wel benieuwd naar die pannekoek met kalf... en dan een lekker bananebiertje erbij...

Vreemde combinaties lijkt het in eerste opzicht...

Maar vaak zijn de meest onmogelijk lijkende combinaties toch wel erg bijzonder en lekker.

We houden het spannend iig. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 september 2010, 16:12
BerichtOnderwerp: PC-problemen
 
BERGJE935 schreef:
tjsa en dan lees je zoiets http://tinyurl.com/34emb7p

Tsja, kwa veiligheid valt er wat dit betreft wel zeker wat voor te zeggen... Gefrustreerde smiley
Kwa werking en gebruiksvriendelijkheid vind ik'm erg goed...
Dan is de vraag... wat weegt zwaarder?
Hoe groot is de kans dat je de pieneut bent met die hackers? Smiley die vol vragen zit
Laat ik dan hopen dat het gat spoedig gedicht wordt... Twijfelende smiley

Je kunt nooit alles ondervangen... als je je op z'n minst maar met goede virusscanners, firewalls en anti-spyware beschermt hebt.
Reageer vooral ook niet op onbekende (anderstalige) mailtjes en open er zeker ook geen bijlagen (attachments) van.
Dergelijke mail kan btw ook door vrienden uit je msn ongewild worden verstuurd. Dus wees alert op 'vreemdsoortige' mailtjes die je mn. van hotmail cq live-vrienden uit je msn ontvangen hebt.

Wees btw ook voorzichtig met rotzooi die je download van 'underground'-sites... erg virus-gevoelig! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 01:22
BerichtOnderwerp: Wel een TV in huis?
 
Soms zie ik op verschillende profielen staan dat iemand geen tv kijkt...

Dat kan uiteraard en ik respecteer dat.
Je kunt je dan ook afvragen hoe je dan wel je profiel hier op CM hebt kunnen neerzetten... want met het internet aan je computer kijk je als het ware ook televisie, als je bedenk dat televisie voor kijken naar iets op afstand is... tele visie.

De afgelopen eeuw zijn alle technieken met enorme sprongen vooruit gegaan.
Is het niet verwonderlijk dat de technische snufjes van tegenwoordig zo ongelooflijk verfijnd zijn?
Mijn mobiel bijvoorbeeld begint al aardig op m'n bureau te lijken...
Buiten het feit dat ie wel veel georganiseerder is dan m'n bureau, kan ik naast de redelijke functie van bellen er ook behoorlijk goeie foto's meemaken... ik kan daarnaast ook internetten, m'n agenda beheren, emailen, televisie kijken, filmpjes maken, foto's en filmpjes bewerken, de weg opzoeken van A naar B, zowel voor auto als lopend... en ga nog maar even door.

Eerlijk gezegd ben ik van mening, dat God ons de mogelijkheden biedt om gebruik te maken van de moderne technische middelen... God geeft ons inzicht om ons in en met die moderne techniek, ons te ontwikkelen.

Het is dan verder de vraag... Hoe maken we er gebruik van?
Is het niet net als seks?
God heeft seks ook aan de mens gegeven met een bepaald doel.
Maar als je naar de wereld om ons heen kijkt wordt seks bijna nergens meer op die manier gebruikt, als hoe God het ooit heeft bedoeld.
Zo is het ook met de moderne techniek... Hoe gebruiken we de techniek?

Ik ben blij dat we die technieken hebben en dat we er gebruik van kunnen maken. Ik denk dat we, mede door de moderne techniek, dus óók de televisie, ons veel makkelijker en sneller ontwikkeld hebben.
Je kunt nu sneller op de hoogte zijn, van wat er aan de andere kant van de wereld gebeurd.
Communiceren met mensen in verre landen is een stuk gemakkelijker geworden... en noem zo maar op.
Mogen we dat niet als een zegen zien, van wat God ons geeft?!

Of maken we de moderne techniek tot een vloek, omdat we geloven dat we er alleen maar rotzooi mee in huis halen... Zitten we de hele dag spelletjes te spelen op de computer, of kijken we voortdurend naar porno of andere zieke troep die we ermee in huis kunnen halen?

We hebben de moderne techniek tot onze beschikking.
Wordt het niet eens tijd om ons eerst op God te richten en Hem te vragen om ons te helpen op een goede manier met deze dingen om te gaan?!
Vooral ook in deze dingen, lijkt me het goed om God erbij te betrekken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 00:13
BerichtOnderwerp: 9 oktober Ethiopisch eten in Veenendaal
 
MOTORMUIS997 schreef:
Hoi mensen!
Afgelopen week ben ik wezen voorproeven bij de Afrikaan in 't Veen Lachende smiley
Helaas hadden ze geen krokodil of olifant op de menukaart staan maar pannekoek met kalf was ook errug lekker! Clown smiley
Mocht je van een 'anders-dan-anders-biertje' houden: het bananenbier heb ik alvast voorgeproefd, was best aardig... Coole smiley met zonnebril

Greetz!
Tsjonge... Wat kan ik dan van een etiopier verwachten...?

Het moet er erg smakelijk zijn... Ik heb er zin aan in elk geval.


Laatst aangepast door
LEPELTJE037
op vrijdag 3 september 2010, 00:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 19:58
BerichtOnderwerp: begrafenis of crematie?
 
EVA685 schreef:
HIJ is zo machtig Lepeltje, HIJ weet vast wel welke cel bij wie hoort Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley
Of Hij hoeft niet te puzzelen en staat elk celletje bij Hem geregistreerd... dan dus nog een kwestie van weer bij lekaar brengen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
... Dat zal wellicht een peuleschilletje voor hem zijn. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 18:28
BerichtOnderwerp: begrafenis of crematie?
 
EVA685 schreef:
Cremeren zou niet Christelijk zijn.
Maar wat toen de Joden in de Holocaust zijn verbrand?
En die 4 kinderen van vorig jaar, ook verbrand.

Een vriendin zei:

Je ziel is al in de hemel, het is je lichaam wat wordt verbrand.

Maar hoe zit het met de Opstanding, de graven zullen opengaan,
als graven vol zitten, worden mensen opgegraven en alsnog verbrand.

Is God dan niet bij machte je lichaam weer in vernieuwde staat te brengen, ongeacht hoe het eigenlijke lichaam al of niet vergaan is?
Of je nu verbrand bent, in de zee gedumpt bent of gewoon begraven...
Na jaren is er werkelijk nog zeer weinig van dat lichaam over.
Dus wil je het orginele lichaam weer bijelkaar hebben, tot weer een volmaakt lichaam... leuke puzzel wordt dat dan.

Clown smiley Ik zie het al helemaal voor me... God al die lichamen weer bij elkaar aan het puzzelen... "Hmmm, waar hoorde dit celletje ook alweer bij?"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 18:20
BerichtOnderwerp: Begraven of cremeren?
 
EVA685 schreef:
FOUTJE VAN MIJ Knipoog smiley Lepeltje had er al een topic over gemaakt
kreeg ik zo net te horen, ouderdom komt met gebreken hè Gefrustreerde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley met blinkend witte tanden
Hoewel het over dood gaat... blijft het op deze manier wel weer levendig gehouden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Btw... Voorgaande reacties zijn dus nav:
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1104
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 augustus 2010, 17:37
BerichtOnderwerp: 9 oktober Ethiopisch eten in Veenendaal
 
JONATHAN890 schreef:
als je het verliefd zijn maar niet verleert Verliefde smiley

Verliefd... dat wordt je... lief hebben is een werkwoord... das moeilijker.

Maar dat zal toch vast lukken Knipoog smiley

Willen er nog meer mensen meegaan?
Hoe meer ziel, hoe meer vreugd.
Het zal vast haast net zo gezellig worden als toen in Utreg. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 19:38
BerichtOnderwerp: 9 oktober Ethiopisch eten in Veenendaal
 
CARIN303 schreef:
Etiopisch Eritrees sprinkhanen eten. klinkt goed voor een spring in het veld zoals ik. OK tijdens het eten zal ik proberen 'stil' te zitten.
Mijn aanmelding is nog niet definitief moet even afwachten wanneer mijn broer zijn feestje viert...is dat op dezelfde dan dan is het family first.

Dus voor het complete lijstje tot nu toe:

adrianne320
carin303
jonathan890
motormuis997
marianne338
herman040
lepeltje037
rianne544 ( onder voorbehoud)
Rianne
Gift
Mario

Leuk zo'n groep... lijkt me weer gezellig Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 19:32
BerichtOnderwerp: PC-problemen
 
BERGJE935 schreef:
Mensen,

Ik gebruik al een jaar of 8 naar volle tevredenheid de browser Opera

http://www.opera.com/browser/ ik wil niets anders meer firefox is ook wel redelijk maar IE kan je beter mijden (ook niet altijd veilig)

Groet
Ik snap niet wat er mis is met IE... werkt voor mij prima.
Ik gebruik wel opera mini voor op m'n mobiel... werkt perfect.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 21:41
BerichtOnderwerp: 9 oktober Ethiopisch eten in Veenendaal
 
JOSINA022 schreef:
Ik wil ook graag mee, mag dat? Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley

Ik denk niet dat daar heel moeilijk over gedaan zal worden...
Misschien, dat er iemand nog een nachtje over moet slapen... Knipoog smiley Clown smiley

Ik zie geen bezwaar iig. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van LEPELTJE037
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 11 Volgende
Pagina 5 van 11