ChristianMatch
 


Forum

Berichten van LEPELTJE037
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LEPELTJE037
Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 14:19
BerichtOnderwerp: PC-problemen
 
ZINGA672 schreef:
Oké, bedankt! Ik ga er mee aan de slag.

GrZ!

Is het inmiddels nog gelukt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 22:48
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
ZINGA672 schreef:
Oké dan (nou ff goed lezen hé Clown smiley )

Ik ben het helemaal met je eens dat er geen enkele reden is voor de mens om de door God gezegende 7e dag te verplaatsen naar de 1e dag. Ben het ook met je eens dat de redenen waarom dat destijds is gebeurd niet 'koosjer' zijn.

Maar: ik denk dat de sjabbat door God is ingesteld als verwijzing naar Jezus Christus: het is een SCHADUW der dingen. (God wist volgens mij zelfs ten tijde dat Hij de aarde schiep al wat er daarna zou gebeuren; de bijbel geeft ook aanleiding om dit te geloven.)

De wet is volmaakt en is vervuld door Jezus Christus. De wet staat voor 'werken' (werken der wet). De rust komt NA het werken (immers God rustte ook NA het scheppen van de aarde). Hierom zou ik nog meer pleiten voor een sjabbatsrust op de 7e dag. Maar; omdat de sjabbatsrust een heenwijzing is naar Jezus Christus en dus een schaduw der dingen, is het van veel groter belang dat je de ECHTE sjabbatsrust ingaat; namelijk door te geloven en Gods genade te accepteren in plaats van het te verwachten van de werken der wet.

Kort samengevat: de ECHTE sjabbatsrust is de vrede van Jezus Christus en die geldt voor IEDERE DAG. Vanuit die vrede mogen wij elke dag leven. Als je daarnaast nog een extra dag speciaal aan God wijdt, dan is dat goed. Maar iedereen is daar m.i. vrij in.

Over het bijelkaar komen van christenen: in Handelingen lees je dat de gelovigen iedere dag bij elkaar kwamen. In landen waar de christenen nu vervolgd worden wagen ze hun leven om af en toe bij elkaar te kunnen komen. En in het rijke 'Westen' slepen we ons soms tegen wil en dank naar de kerk. Voor pakweg 1 of 1,5 uurtje. Daarna vangt het 'gewone leven' weer aan. De beslommeringen en activiteiten van ons belangrijke leven. Soms vraag ik me af of wij hier (aan de rijke kant van de aardbol) het evangelie wel goed hebben begrepen.

Zo. Nou mag jij weer Knipoog smiley

GrZing!

Goed, ik meen het goed te hebben gelezen...
Als ik je dus goed begrijp dan zou, vanwege de heenwijzing naar Jezus, het uiteindelijk niet zo heel veel uitmaken...

Nog steeds vind ik het erg vaag en vind ik er geen bijbelse onderbouwing in.
Hoe zou ik het moeten benaderen, als God me pas had geroepen en me zodoende pas heb bekeerd... Ik heb niemand verder om me heen, die me de bijbel kan uitleggen... Ik begin de bijbel te lezen en lees daar dat ik de sabbat dien te houden... Hoe zou ik dan alsnog tot de conclusie moeten kunnen komen dat ik net zo goed ook op woensdag de rustdag kan houden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 01:36
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
ZINGA672 schreef:
Gevalletje idée fixe Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

idée fixe?

http://www.encyclo.nl/begrip/idee%20fixe

Auw Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 01:25
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
LIELIE304 schreef:
En dit klopt dus niet precies wat je zegt Lepeltje.
Andere mensen zien het juist als opdracht en niet als zelf "zomaar verplaatsen".
Met deze reactie stuit je ook weer mensen tegen het been..

Een opdracht?
Behoorlijk massale opdracht dan in elk geval.
Ik ben dan wel heeeel benieuwd wie de opdrachtgever is en hoe ook dit bijbels te onderbouwen is...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 01:16
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
ZINGA672 schreef:
Lepeltje; ik heb geloof ik in al 6 mails, zo niet meer, geschreven dat ik de sjabbat vier. Ik schrijf je niet eerder weer, totdat jij kunt lezen.

ZINGA672 schreef:
Ik ga op zaterdag én zondag naar de kerk. Engeltje smiley
Zondag is voor mij zowel rustdag als 1e werkdag. Ik ben 6 dagen in de week van huis dus kan alleen op zondag wat aan mn huishouden doen. Maar ben dan toch wel moe. Dus doe het ook een beetje rustig aan. t Weekend is wat mij betreft nooit lang genoeg.

GrZing!

Ok, ok... Je gaat ook op zaterdag naar de kerk... M'n welgemeende XQ6 dat ik het vergeten was... Ik had het inderdaad al eens gelezen. Gefrustreerde smiley

Maar dan snap ik nog steeds niet waarom je alsnog ook op zondag naar de kerk gaat...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 01:16
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
CROSSROAD317 schreef:
Zou er naast oost-indisch doof ook een oost-indisch (lees)blind zijn ?? Smiley die vol vragen zit


..

Tsja... wellicht wel... Verraste, verbaasde smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 13:19
BerichtOnderwerp: PC-problemen
 
ZINGA672 schreef:
Wie kan mij vertellen hoe ik WAV bestandjes (geluidsopnames met de MP3-speler) omzet in MP3 bestanden? k heb inmiddels de AVS Audio Converter gedownload maar dat is een niet-geactiveerde versie dus die plakt een spraaklogo aan mijn bestandjes... Woedende smiley

Help Smiley die vol vragen zit

GrZ!

Zelf heb ik een trialversie van Ease Audio Converter, waarmee je 30 bestanden of 5 songs kunt converteren, per keer.

Deze is te vinden op http://www.audiotool.net/

Anders is http://www.zamzar.com/ mogelijk nog een goeie optie.
Heb ik zelf hele goeie ervaringen mee.
ZamZar is een online converter waarbij je de meeste type bestanden kunt converteren, dus ook van .wav naar .mp3 Knipoog smiley

Succes.

{edit}

Ik heb nog ff gekeken naar freeware audio converters...

Misschien is dit wat...

http://www.freeaudiovideosoft.com/freeaudioconvertwizard/index.html

Helemaal gratis Knipoog smiley


Laatst aangepast door
LEPELTJE037
op woensdag 6 oktober 2010, 13:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 12:30
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
ZINGA672 schreef:
Romeinen 14: 5-6 "Deze immers stelt de ene dag boven de andere, gene stelt ze alle gelijk. Ieder zij voor zijn eigen besef ten volle overtuigd. Wie aan een bepaalde dag hecht, doet het om de Here, en wie eet, doet het om de Here, want hij dankt God; en wie niet eet, laat het na om de Here en ook hij dankt God."

Ben je er dan ook ten volle van overtuigd dat God jouw de vrijbrief heeft gegeven dat je zomaar Gods heilige sabbat mag verplaatsen naar de eerste dag van de week?


Laatst aangepast door
LEPELTJE037
op woensdag 6 oktober 2010, 12:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 22:51
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
KLAPROOS940 schreef:
Als je zo graag geboden van God wil volgen, volg dan ook het gebod dat zoals Jezus aangeeft het belangrijkste is:
Heb uw naasten lief als uzelf en heb God lief boven alles.
Als je dat doet volg je misschien niet altijd de wet letterlijk, maar probeer je wel de bedoeling van de wet na te leven.
groet Klaproos

Wie zegt dat ik m'n naaste niet liefheb als mezelf?

Hoezo veroordelend? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 22:34
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
ZINGA672 schreef:
Ik heb in het begin van de discusie al meer dan eens 2 teksten aangehaald die aangeven dat het houden van de sabbat geen verplichting is voor de gelovigen. Maar daar reageer je niet op.

Het heeft geen zin om met bijbelteksten aan te komen want daar wil je helemaal niet naar luisteren of bij stilstaan. Of iemand (Mar) beweert opeens dat toevallig nou nét alleen deze teksten uit de bijbel niet goed zijn vertaald.

Ok, bij deze een reactie op de teksten die jij hebt aangehaald...:

Koll 2:16 "Laat dan niemand u blijven oordelen inzake eten en drinken of op het stuk van een feestdag, nieuwe maan of sabbat".

Ik heb nooit iemand ge- of veroordeeld omdat 'ie de zondag als rustdag houdt, maar uit deze tekst blijkt niet dat God de sabbath heeft verplaatst naar een andere dag.


Romeinen 14: 5-6 "Deze immers stelt de ene dag boven de andere, gene stelt ze alle gelijk. Ieder zij voor zijn eigen besef ten volle overtuigd. Wie aan een bepaalde dag hecht, doet het om de Here, en wie eet, doet het om de Here, want hij dankt God; en wie niet eet, laat het na om de Here en ook hij dankt God."

Ja, ook deze tekst is zo waar als een koe, maar kun je hieruit opmaken dat God de sabbath heeft verplaatst naar een andere dag?
Het is niet mijn verantwoording op welke dag je de rustdag houdt.
God lijkt me daarentegen, vanaf het begin heel helder te zijn geweest welke dag van de week Hij heeft apart gezet als heilige rustdag.

Vooralsnog zijn ook deze teksten geen argumenten om de zondag als rustdag te houden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 22:13
BerichtOnderwerp: geboorte
 
Hey Lenteman,

Gefeliciteerd man Lachende smiley Knipoog smiley



Ben ik toch wel schieuwnierig uit welk CM-setje het is voortgekomen... Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 21:14
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
Vooralsnog zijn het alleen maar teksten dat Jezus ergens was op de eerste dag of dat 'ie iets deed op de eerste dag... Maar waaruit blijkt verder hieruit dat dat tevens de vrijbrief is om de door God geheiligde zevende dag teniet te doen, door dan maar zomaar de eerste dag te houden als rustdag?

Precies... Het staat nergens... nergens is er iets terug te vinden in de bijbel!
Kortom, dat al die teksten, die refereren aan de eerste dag, heeft niks te maken met Gods heilige sabbath op de zevende dag.
En daarmee is ook nooit gezegd dat God zijn sabbath heeft verplaatst naar de eerste dag van de week.

{edit}
Ik zeg niet dat de teksten opzich [edit]onzin zijn, maar de teksten die worden aangehaald, slaan totaal niet op Gods heilige sabbath.
Kom dan ajb met echt heldere teksten, waaruit echt blijkt dat God zelf de sabbath heeft verplaatst naar de eerste dag van de week.
Als dat zo is, dan heb ik idd teveel gezegd... Verlegen lachende smiley


Laatst aangepast door
LEPELTJE037
op vrijdag 8 oktober 2010, 14:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 21:08
BerichtOnderwerp: 9 oktober Ethiopisch eten in Veenendaal
 
JOSINA022 schreef:
hoewel ik meerdere keren gereageerd heb dat ik graag mee wil, kom ik nog steeds niet in het lijstje voor Huilende smiley, smiley in tranen

Om het dan compleet te maken... Knipoog smiley

adrianne320
carin303
jonathan890
motormuis997
marianne338
herman040
lepeltje037
rianne544 ( onder voorbehoud)
Rianne
Gift
Mario
Josina
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 13:45
BerichtOnderwerp: 9 oktober Ethiopisch eten in Veenendaal
 
MARIO216 schreef:
Bier Boze smiley Moet een eind rijden.

Misschien hebben ze wel bananebier malt. Knipoog smiley

Btw. Wat is het adres eigenlijk?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 13:34
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
LIELIE304 schreef:
Het is niet alleen dat Jezus opstond op de eerste dag van de week.
Het is ook dat hij zich na zijn dood liet zien op die eerste dagen van de weken.

Marcus 16: 9 Toen hij vroeg op de eerste dag van de week uit de dood was opgestaan, verscheen hij eerst aan Maria uit Magdala, bij wie hij zeven demonen had uitgedreven.

Lucas 24:13 Diezelfde dag gingen twee van de leerlingen op weg naar een dorp dat Emmaüs heet en zestig stadie van Jeruzalem verwijderd ligt. 14 Ze spraken met elkaar over alles wat er was voorgevallen. 15 Terwijl ze zo met elkaar in gesprek waren, kwam Jezus zelf naar hen toe en liep met hen mee,

Johannes 20:19 Op de avond van die eerste dag van de week waren de leerlingen bij elkaar; ze hadden de deuren afgesloten, omdat ze bang waren voor de Joden. Jezus kwam in hun midden staan en zei: ‘Ik wens jullie vrede!’

26 Een week later waren de leerlingen weer bij elkaar en Tomas was er nu ook bij. Terwijl de deuren gesloten waren, kwam Jezus in hun midden staan. ‘Ik wens jullie vrede!’ zei hij,


Het is duidelijk dat Jezus zich liet vinden juist op die eerste dagen van de week.
Paulus zet dit duidelijk voort in de volgende teksten.

Handelingen 20: 7 Op de eerste dag van de week kwamen we bijeen voor het breken van het brood. Paulus, die van plan was om de volgende dag verder te reizen, hield een toespraak voor de leerlingen die tot midden in de nacht duurde.

1 kor 16: 2 laat ieder van u elke eerste dag van de week naar vermogen iets opzijleggen. Dan hoeft er bij mijn komst geen geld meer te worden ingezameld.

En dat moet aanleiding zijn om ook de eerste dag van de week als rustdag te houden.

[edit: met gebruik van nettere woorden...]
Wat een onzin eerlijk gezegd, vind ik.

God zegende de zevende dag en heiligde die.
Wat heeft Gods heiliging nog voor waarde als deze niet eens in acht wordt gehouden?

Tot nu toe heb ik nog steeds niet een bijbels gegronde reden gelezen, waarom de zondag gehouden wordt in plaats van de geheiligde zevende dag.

Mijn conclusie: Als het er echt op aan komt, willen we niet doen wat God van ons vraagt.

Net als dat alle bijbelse feesten zijn vervangen door heidense feesten.

{edit}

...en dan nog dit...

Openbaringen 12:9
'...en de satan, die de gehele wereld verleidt...'

Het lijkt me geen toeval, dat de eerste dag van week, 'zondag' heet, als je je bedenkt dat satan van oorsprong lichtdrager was... Lucifer genaamd.


Laatst aangepast door
LEPELTJE037
op vrijdag 8 oktober 2010, 14:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 10:58
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
TESSYBEAR731 schreef:
Sjonguh, wat een kippenhok hier Verraste, verbaasde smiley

Zelf ga ik ook op Zondag naar de kerk. Waarom? Omdat ik op zaterdagochtend voor een dichte deur sta! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Nee, alle gekheid op een stokje...de originele sabbath, de dag die God apart zette om als rustdag te gebruiken was gewoon de dag die wij nu als de Zaterdag kennen. Daar kunnen we hoog en laag om springen, maar dat staat als een huis!
Het was die meneer eh...Constantijn (toch, lepeltje?) die deze dag heeft samengevoegd met een heidense feestdag (aanbidden van de zonnegod) en hem daarmee naar de Zondag verplaatst heeft.
Persoonlijk denk ik, dat na het lijden en sterven van Jezus...die wet niet meer zo belangrijk is dat ons behoud afhangt van de dag waarop we rusten, zolang we dat maar doen. Ik rust op Zondag op bijbelse gronden, en laat de zonnegod daarbuiten.
Maar laten we wel eerlijk zijn mensen, de dag waarop het van origine bedoeld was, en de dag waarop wij het doen...zijn niet dezelfde dagen!
Hoe gelukkig zijn we dan met de genade God's...dat Hij in de eerste plaats naar onze harten kijkt! Knipoog smiley

Volgens Wiki was het idd Constatijn... Het is iig door de katholieke kerk ingesteld.

Maar vanwege het lijden en sterven van Jezus is de wet niet zo belangrijk meer... Ik heb mensen dat vaker horen zeggen idd.
'We leven niet meer onder de wet.'
Daarom hoeven we ons dus niet meer aan de wet te houden... kennelijk.

Nu zag ik laatst ergens een coole auto staan... lijkt me best leuk om te hebben. Misschien binnenkort maar effe jatten...
Wie zal daar dan nog moeilijk over doen?

Als ik dat toch eerder had geweten... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:34
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 8 oktober 2010, 10:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:33
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
JOSINA022 schreef:
De zondag is nog altijd dé dag dat Jezus Christus is opgestaan uit de dood, dus dat ik dan van de baal zou zijn omdat ik juist op die dag naar de kerk ga??

José
Welliswaar off-topic, maar Jezus is niet eens op zondag opgestaan uit de dood. En dan nog, als het wel zo zou zijn geweest... Hoe kom je erop om op de opstandingsdag de rustdag te houden? Waar kan ik dat terugvinden in de bijbel?

Waarom is het zo moeilijk om Gods heilige sabbath (de zevende dag dus) in ere te houden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:14
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
[respectloos]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 8 oktober 2010, 10:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:00
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
MARISKA601 schreef:
Dus de zondagse kerkdiensten zijn baäldiensten?
Daar komen ze inderdaad vandaan...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:50
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
CROSSROAD317 schreef:
Jammer dan voor al die "christenen" die de zondag als dag voor kerkgang hebben gereserveerd. Want als je baaal vereerd, ja dan heb je volgens mij Jezus Christus niet in je hart ..... Smiley met dichtgeplakte mond
Tsja... Daar heb je een punt mee... Misschien toch nog maar 's bedenken om toch die sabbath te houden zoals God die heeft gegeven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:36
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
MARISKA601 schreef:
Bij mij blijft maandag de eerste dag van de week.
Dan is de zondag de 7de dag.
Waarom zou ik als christen een dag moeten rusten op de joodse manier?
Hoe kom je erbij dat het Joods is?
Het is de bijbelse manier, alleen de Joden zijn altijd de enigen geweest die zich wat aantrokken van Gods geboden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:23
BerichtOnderwerp: CDA werkt samen met PVV, hoe denk jij hierover?
 
Hoe ik er over denk?

Clown smiley Geweldig! Ik ben zeer benieuwd wat dat gaat worden, met een dergelijk kabinet.
Is er ooit wel een degelijk kabinet geweest?

Zeg nou eerlijk... met Bak-ellende werd het er toch ook niet echt beter op.

Laat ze lekker aanklooien daar in Den Haag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:04
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
HENK710 schreef:
Bij wat JHWH zegt mag een mens zich goed voelen!
En God zegt dat het goed is voor een mens om een rustdag te houden.
Dat doen we beiden...dus wat is het probleem? Smiley die vol vragen zit Geschokte, onthutste smiley
God zegt dat het goed is voor een mens om een rustdag te houden?

Misschien moet je toch je bijbeltje nog eens goed lezen... Knipoog smiley
Exodus 20:8-11
8 Gedenk de sabbatdag, dat gij die heiligt; 9 zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; 10 maar de zevende dag is de sabbat van de HERE, uw God; dan zult gij geen werk doen, gij noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch de vreemdeling die in uw steden woont. 11 Want in zes dagen heeft de HERE de hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte op de zevende dag; daarom zegende de HERE de sabbatdag en heiligde die.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 19:42
BerichtOnderwerp: 9 oktober Ethiopisch eten in Veenendaal
 
MOTORMUIS997 schreef:
Nog maar VIJF nachtjes slapen....!!! Lachende smiley
Dan eindelijk bananebier drinken en pannekoeken met kalf eten. Lachende smiley

YEAH! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 01:34
BerichtOnderwerp: kun je een atheist vertrouwen?
 
HAICO485 schreef:
Wat denken jullie ?

Vreemde stelling om enkel de atheisten te noemen...
Wie is wel te vertrouwen?
Of je wel of niet iemand kunt vertrouwen, heeft niks met achtergrond te maken.

Zelf denk ik dat je het beter andersom kunt stellen...

Aan wie schenk je je vertrouwen?

Waarom eerst naar de ander te kijken, in plaats van eerst bij je zelf te beginnen?
Wie goed doet, wie goed ontmoet.
Uiteraard moet je voorzichtig zijn met de wereld om je heen.
Maar ik wil niet in een 'kramp' hoeven leven, om bij iedereen me te moeten afvragen of iemand wel te vertrouwen is.

Filippenzen 4:5,6>
5 Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend. De Here is nabij. 6 Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God.


Deze tekst is ook op toepassing voor vertrouwen... vertrouwen schenken aan een ander.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 21:18
BerichtOnderwerp: 9 oktober Ethiopisch eten in Veenendaal
 
... toch dit topic weer ff bovenaan zetten...

Misschien dat er op het laatste moment nog mensen zijn, die zich bedenken en toch alsnog belsuiten om mee te willen eten.

Uit eten in een Etiopisch restaurant... Das toch wel weer iets anders... Knipoog smiley

Of zijn veel mensen hier meer van: "Wat de boer niet kent, dat eet 'ie niet."?

Maar ja, als je het nooit eens probeert... misschien gaat er met Etiopisch eten wel een wereld voor je open...! Knipoog smiley

In elk geval voor degene die het wel aandurven... XI je daar. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 20:29
BerichtOnderwerp: Wat voor leuks ga jij doen?
 
CARIN303 schreef:
Ga jij nu of binnenkort iets leuks doen en wil je dit delen met ons?
Dit is dan dè plek!

Kijk uit naar je reactie Lachende smiley

Vanaf morgen ga ik een abonnement nemen op de sportschool... Lachende smiley
Dan ga ik serieus een poging wagen om m'n 6-pack weer tevoorschijn te halen. Clown smiley Lachende smiley Coole smiley met zonnebril
XI er erg naar uit om straks weer regelmatig, zo niet dagelijks, te sporten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 19:06
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?
 
HENK710 schreef:
@Lepeltje, er wordt gewoon op het onderwerp gereageerd. Jammer dat je nu doet alsof die reacties niet bij het onderwerp horen. Misschien is het redelijker om op de suggestie rond het omgaan met de sabbat door Jezus in te gaan Knipoog smiley

Nee, die reacties horen idd niet bij het onderwerp... aangezien veel van de laatste reacties betrekking hadden op wanneer je al of niet kan werken op de rustdag...

...en dat was dus niet de vraagstelling...

De vraag nogmaals... Vanwaar zijn mensen de zondag gaan houden als rustdag?
Wie heeft het recht verworven Gods heilige rustdag te verplaatsen naar de zondag, de eerste dag van de week?
Kan iemand dat hard maken, vanuit bijbelse grondslag?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037 (46)





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 16 september 2010, 01:31
BerichtOnderwerp: receptenboek
 
[quote=LOES550]

Clown smiley Drankje... ach eh ... Dank je Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van LEPELTJE037
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 11 Volgende
Pagina 3 van 11