ChristianMatch
 


Forum

CDA werkt samen met PVV, hoe denk jij hierover?
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
HENKJAN473





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:40
 
Hallo mensen,

Ik heb afgelopen vol nieuwsgierigheid afgewacht hoe het CDA uit de onderhandeling met VVD en PVV zou komen en hoe zwaar de standpunten van Wilders wegen in het regeerakkoord.

In zekere zin ben ik teleurgesteld ik ben een potentiele stemmer en de kans dat dit zo blijft word nu zeer klein.

Het lijkt er veel op dat het CDA in paniek is geraakt en op deze manier (de iets rechtsere) katholiek uit het zuiden weer wil terugwinnen. Die veelal nu Wilders hebben gestemt. Het zou mij niet verbazen dat (de iets linksere) protestant het nu af laat weten bij de volgende verkiezingen. Tot deze groep behoor ikzelf, en ik ben nu al uit over mijn volgende keuzes.

Hoe staan jullie hierin?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:09
 
HENKJAN473 schreef:
Hallo mensen,

Ik heb afgelopen vol nieuwsgierigheid afgewacht hoe het CDA uit de onderhandeling met VVD en PVV zou komen en hoe zwaar de standpunten van Wilders wegen in het regeerakkoord.

In zekere zin ben ik teleurgesteld ik ben een potentiele stemmer en de kans dat dit zo blijft word nu zeer klein.

Het lijkt er veel op dat het CDA in paniek is geraakt en op deze manier (de iets rechtsere) katholiek uit het zuiden weer wil terugwinnen. Die veelal nu Wilders hebben gestemt. Het zou mij niet verbazen dat (de iets linksere) protestant het nu af laat weten bij de volgende verkiezingen. Tot deze groep behoor ikzelf, en ik ben nu al uit over mijn volgende keuzes.

Hoe staan jullie hierin?
Het eerste wat ik erop wil zeggen is dat het CDA niet gaat samenwerken met de PVV. Een gedoogconstructie is juist in het leven geroepen om dat te verhinderen. Ik hoop dat we aan het einde van de week een kabinet hebben, die steun zal zoeken voor haar plannen bij diverse partijen. De gedoogsteun is een garantie vooraf, die ervoor zorgt dat dit kabinet er komt. Maar als het er eenmaal is, zal het beleid niet alleen rusten op de gedoogsteun van de PVV.
Ik begrijp de commotie ook niet zo goed, want de partijen in de tweede kamer zouden eens blij moeten zijn, want iedereen kan nu veel meer invloed uitoefenen op het beleid.
Het feit dat mensen het CDA er zo om veroordelen vind ik gewoon ziekelijk. Het CDA is en blijft dezelfde partij en zal haar principes hooghouden. Hetzelfde geldt voor de VVD. Vooral de pers doet haar best dit verschil zo groot mogelijk te maken, zodat de ruzie alleen maar aangewakkerd kan worden. Ik begrijp Hirsch Ballin ook niet dat hij zich zo laat gebruiken.
Als het kabinet er is, verwacht ik een stabiel kabinet dat durft te regeren. Omdat het vertrouwen tussen de partijen onderling namelijk groter is dan bij het vorige kabinet. En beleid staat of valt met vertrouwen tussen onderlinge partijen. Daarom denk ik ook dat het zijn rit uit zal zitten en dat het niet zo hopeloos verdeeld zal zijn als met de PvdA.

Het is ook de meest logische combinatie. De wrijving tussen PvdA en CDA is nog te groot, samenwerking zou in theorie wel kunnen in de praktijk echter niet. Het Uruzgan-debacle heeft diepe wonden achtergelaten bij het CDA. Iets wat de PvdA nu zelf ook wel onderkent dat ze daar verkeerd hebben gehandeld.
En bij de VVD is de PvdA evenmin polpulair. Daar is samenwerking ook een moeilijk verhaal. Wat betreft de extremere partijen, een vijf partijen kabinet is ook niet stabiel. Bovendien is de oppositie dan weggewerkt uit de kamer en dat is ook niet bevorderlijk voor de democratie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:13
 
Een mooi betoog, Chatuliem, waarin ik me best kan vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:23
 
Hoe ik er over denk?

Clown smiley Geweldig! Ik ben zeer benieuwd wat dat gaat worden, met een dergelijk kabinet.
Is er ooit wel een degelijk kabinet geweest?

Zeg nou eerlijk... met Bak-ellende werd het er toch ook niet echt beter op.

Laat ze lekker aanklooien daar in Den Haag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN863





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:17
 
Ik denk dat het kabinet vvd/cda de beste constructie is die er te maken is met zo'n verdeeld politiek landschap. Het feit dat ze de PVV laten gedogen is wel een aardig slimme zet. Daardoor zorgen ze ervoor dat Wilders zich een beetje gedeist houdt.
Hij staat nu erg in de schijnwerpers en als hij 1 fout maakt kan het wel eens zo zijn dat hij de volgende keer zakt in de peilingen. Het beste zou natuurlijk zijn om het in het kabinet te zetten, want als gedoger heeft hij nog veel vrijheden. Maar omdat er geen enkele partij is die met hem zou willen regeren is dit de beste oplossing.
Het mooiste is nog dat Wilders zijn eigen graf graaft, bij wijze van spreken. En dat zou die niet doen als hij in de oppositie zou zitten, daar zou hij alleen maar alles kunnen zeggen, omdat hij geen rekening hoeft te houden met andere regeerpartijen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLIE400





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:26
 
Volgens mij heeft Wilders precies wat hij zocht.
kan nu als nog bekendere zijn platformen om zijn mening te uiten uitbreiden.
Willie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 10:05
 
Het is eigenlijk gewoon duidelijk, Nederland is de hele kliek zat, er moet gewoon iets gedaan worden, en de oude garde zoals cda pvda de laatste is nog groot geworden juist door buitenlandse aanhang, en al die kleine partijen.
Nu wordt wel de PVV ter sprake gesteld maar als het zo door gaat, en er komt toch een kabinet, dan valt het binnen afzienbare tijd.
En dan nieuwe verkiezingen, dan wordt de PVV alleen maar groter, omdat het vertrouwe voor de rest al weg is, ook bij kleinere partijtjes.
Dit zijn de dingen die je gewoon hoord op straat.
Dan kan je wel vroom je kop in het zand steken, maar juist die zwijgende kleine man stemd anders als ze zeggen.
Er is de laatste 20 jaar geslapen, en zakken gevuld, de mensen zijn het zat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN863





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 10:44
 
GERT856 schreef:
Het is eigenlijk gewoon duidelijk, Nederland is de hele kliek zat, er moet gewoon iets gedaan worden, en de oude garde zoals cda pvda de laatste is nog groot geworden juist door buitenlandse aanhang, en al die kleine partijen.
Nu wordt wel de PVV ter sprake gesteld maar als het zo door gaat, en er komt toch een kabinet, dan valt het binnen afzienbare tijd.
En dan nieuwe verkiezingen, dan wordt de PVV alleen maar groter, omdat het vertrouwe voor de rest al weg is, ook bij kleinere partijtjes.
Dit zijn de dingen die je gewoon hoord op straat.
Dan kan je wel vroom je kop in het zand steken, maar juist die zwijgende kleine man stemd anders als ze zeggen.
Er is de laatste 20 jaar geslapen, en zakken gevuld, de mensen zijn het zat

Je kunt inderdaad zien dat Nederland het anders wil dan dat er nu gebreurd. En vooral de politici steken hun kop in het zand. Maar de manier waarop Wilders iets doet of zegt is niet echt wenselijk. Je moet hem iig vooral niet voor zijn kop stoten, want dan is zijn partij bij de volgende verkiezingen nog groter.
Maar ook de SGP ziet best dat er iets gedaan moet worden en komt hier ook voor uit, alleen dan niet zo heetgebakerd als Wilders. Ik denk dat dat een meer christelijke manier is.
Je moet wel bedenken dat wij de allochtonen naar ons land hebben gehaald. Je kunt gewoon niet zeggen dat ze nu allemaal maar weer moeten vertrekken. Ja, de criminelen moeten worden uitgezet en de inburgering moet veel beter. Maar met de manier van Wilders kom je er niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 11:27
 
HELEEN863 schreef:
Je kunt inderdaad zien dat Nederland het anders wil dan dat er nu gebreurd. En vooral de politici steken hun kop in het zand. Maar de manier waarop Wilders iets doet of zegt is niet echt wenselijk. Je moet hem iig vooral niet voor zijn kop stoten, want dan is zijn partij bij de volgende verkiezingen nog groter.
Maar ook de SGP ziet best dat er iets gedaan moet worden en komt hier ook voor uit, alleen dan niet zo heetgebakerd als Wilders. Ik denk dat dat een meer christelijke manier is.
Je moet wel bedenken dat wij de allochtonen naar ons land hebben gehaald. Je kunt gewoon niet zeggen dat ze nu allemaal maar weer moeten vertrekken. Ja, de criminelen moeten worden uitgezet en de inburgering moet veel beter. Maar met de manier van Wilders kom je er niet.

Je hebt wel een beetje gelijk, ik zat ook in tweestrijd, of sgp of pvv het is de laatste geworden, waarom? simpel; op de kieslijst die ik kreeg stond dat bij evt geringe winst de zetel bij cda getrokken zou worden, ivbm de C en daar had ik veel moeite mee om dat ik dit beslist niet wilde.
Veelal wordt de c misbruikt zo ook bij laatst genoemde partij, en zeker met de door hun genoemde opmerking..onze moslim achterban...moslims en christendom gaan nu eenmaal niet door 1 deur, dat willen vooral moslims niet, daarom hebben ze ook een te groot aanpassings probleem.
En de opmerking WIJ hebben ze binnen gehaald vindt ik al helemaal taboe wij heebben niets, ze wilden en ze mochten, maar wel aan een voorwaarde, waar tot op de dag van vandaag nog nooit aan gehouden is, maar dan wel WIJ zitten met de gebakken peren.
En de evt WIJ die er misschien wel debbet aan gehad hebben zijn vooral de werk gevers, en die WIJ hebben nog niets geleerd van het verleden. ze gaan nu weer vrolijk verder met oostblokkers, en de politiek doet vrolijk mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN863





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 12:26
 
GERT856 schreef:
Je hebt wel een beetje gelijk, ik zat ook in tweestrijd, of sgp of pvv het is de laatste geworden, waarom? simpel; op de kieslijst die ik kreeg stond dat bij evt geringe winst de zetel bij cda getrokken zou worden, ivbm de C en daar had ik veel moeite mee om dat ik dit beslist niet wilde.
Veelal wordt de c misbruikt zo ook bij laatst genoemde partij, en zeker met de door hun genoemde opmerking..onze moslim achterban...moslims en christendom gaan nu eenmaal niet door 1 deur, dat willen vooral moslims niet, daarom hebben ze ook een te groot aanpassings probleem.
En de opmerking WIJ hebben ze binnen gehaald vindt ik al helemaal taboe wij heebben niets, ze wilden en ze mochten, maar wel aan een voorwaarde, waar tot op de dag van vandaag nog nooit aan gehouden is, maar dan wel WIJ zitten met de gebakken peren.
En de evt WIJ die er misschien wel debbet aan gehad hebben zijn vooral de werk gevers, en die WIJ hebben nog niets geleerd van het verleden. ze gaan nu weer vrolijk verder met oostblokkers, en de politiek doet vrolijk mee.

Toch vind ik dat wij ze hebben binnengehaald. Dat was allemaal in het belang van Nederland. Zij zouden hier de vuile klusje op komen knappen en daarna weer vertrekken. Dan Nederland zo stom is geweest om een wet te maken dat ze hun vrouw en kinderen hier naar Nederland mochten halen, is niet hun schuld, zij hebben ervan geprofiteerd. Nederland is te tolerant geweest en nog. In de politiek wordt al jaren de term inburgeren geroepen, maar wat stelt het voor?
En nee, we hebben er inderdaad niets van geleerd. Ook nu komen de Polen met bosjes naar Nederland. Worden samen in een appartementencomplex gezet om daar te kunnen gaan relschoppen.
Ik vind ook dat de C bij de CDA niet veel meer voorsteld, maar toch is alles beter dan niets. Volgens mij zou de winst van de SGP naar de CU gaan wat ook is gebeurd. Ik zou niet op een partij kunnen stemmen, zoals de PVV die een minderheid zo kleineert. Ook ik hoor bij een minderheid. Maar dat er iets moet gebeuren is zeker!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 12:41
 
HELEEN863 schreef:
Toch vind ik dat wij ze hebben binnengehaald. Dat was allemaal in het belang van Nederland. Zij zouden hier de vuile klusje op komen knappen en daarna weer vertrekken. Dan Nederland zo stom is geweest om een wet te maken dat ze hun vrouw en kinderen hier naar Nederland mochten halen, is niet hun schuld, zij hebben ervan geprofiteerd. Nederland is te tolerant geweest en nog. In de politiek wordt al jaren de term inburgeren geroepen, maar wat stelt het voor?
En nee, we hebben er inderdaad niets van geleerd. Ook nu komen de Polen met bosjes naar Nederland. Worden samen in een appartementencomplex gezet om daar te kunnen gaan relschoppen.
Ik vind ook dat de C bij de CDA niet veel meer voorsteld, maar toch is alles beter dan niets. Volgens mij zou de winst van de SGP naar de CU gaan wat ook is gebeurd. Ik zou niet op een partij kunnen stemmen, zoals de PVV die een minderheid zo kleineert. Ook ik hoor bij een minderheid. Maar dat er iets moet gebeuren is zeker!

je zegt het goed geprofiteerd, en dat doen ze nog, en als je op het cda gaat wachten tot er iets gebeurd, ben jij oud en grijs en ik al dood en begraven, dus net zo lief als ze toen waren, zo hard moeten we nu ook zijn, op is op
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN863





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 12:49
 
GERT856 schreef:
je zegt het goed geprofiteerd, en dat doen ze nog, en als je op het cda gaat wachten tot er iets gebeurd, ben jij oud en grijs en ik al dood en begraven, dus net zo lief als ze toen waren, zo hard moeten we nu ook zijn, op is op

Hoe zie jij dan de tekst uit de Bijbel: Je naaste liefhebben als jezelf? Ik wil niet zo behandeld worden als Wilders de moslims behandeld!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 16:36
 
HENKJAN473 schreef:
Hallo mensen,

Ik heb afgelopen vol nieuwsgierigheid afgewacht hoe het CDA uit de onderhandeling met VVD en PVV zou komen en hoe zwaar de standpunten van Wilders wegen in het regeerakkoord.

In zekere zin ben ik teleurgesteld ik ben een potentiele stemmer en de kans dat dit zo blijft word nu zeer klein.

Het lijkt er veel op dat het CDA in paniek is geraakt en op deze manier (de iets rechtsere) katholiek uit het zuiden weer wil terugwinnen. Die veelal nu Wilders hebben gestemt. Het zou mij niet verbazen dat (de iets linksere) protestant het nu af laat weten bij de volgende verkiezingen. Tot deze groep behoor ikzelf, en ik ben nu al uit over mijn volgende keuzes.

Hoe staan jullie hierin?

Wat ontzettend jammer dat je geen gebruik maakt van je stemrecht en...kom nou niet aan met de smoes dat er toch niet naar je geluisterd wordt.
We leven in een democratisch recht en daarvan geldt dat wie de meeste stemmen heeft wint en mag kiezen.
Dat er keuze`s gemaakt worden waar jij niet achter staat,dat houd je altijd maar hoe zou jij 16 miljoen Nederlanders het allemaal naar de zin kunnen maken?
Dus beste Henk Jan, breng gewoon je stem uit op die partij waar je hart/geloof en ideaal het beste mee overkomt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKJAN473





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 16:52
 
De naaste liefhebben als jezelf is een gebod die God ons gegeven heeft.
De tien geboden heeft hij ons gegeven omdat hij wil dat we goed op aarde kunnen samen leven.
Als ik een moslim niet dezelfde rechten gun als die ik heb en waarvan ik mag genieten, dan ben ik feitelijk dit gebod aan het overtreden.
God houd van jou en geeft je daarom deze leefregels ook gaf Jezus ons het zendingsbevel. Als je tegenover moslims staat in de sfeer van het wij/zij denken ben je veel van Gods liefde voor de wereld aan het verhinderen.
Ooit met een moslim over het christendom gesproken? ze staan er meer voor open dan jij verwacht.

Natuurlijk vind ik ook dat marrokaanse en turkse criminelen moeten worden aangepakt maar dit telt ook voor nederlandse en andere westerse criminelen.
Wilders breekt af op plekken waar Jezus kansen geeft!
Heb je naaste lief als jezelf kun je ook omkeren. Als je niet omgaat met je naaste zoals je redder het bedoelt heeft, ga je in feite ook slecht met jezelf om.

God vraagt ook aan mensen om te kijken naar de wereld zoals hij dat doet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKJAN473





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 18:32
 
CARIN303 schreef:
Wat ontzettend jammer dat je geen gebruik maakt van je stemrecht en...kom nou niet aan met de smoes dat er toch niet naar je geluisterd wordt.
We leven in een democratisch recht en daarvan geldt dat wie de meeste stemmen heeft wint en mag kiezen.
Dat er keuze`s gemaakt worden waar jij niet achter staat,dat houd je altijd maar hoe zou jij 16 miljoen Nederlanders het allemaal naar de zin kunnen maken?
Dus beste Henk Jan, breng gewoon je stem uit op die partij waar je hart/geloof en ideaal het beste mee overkomt!

Ik heb uit principe altijd gestemd, schipperde vaak tussen CDA en ChristenUnie af en toe stemde ik anders. Ik sta zelfs nu op het punt CDA als geen optie te bestempelen en ChristenUnie als grote kansmaker op mijn stem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 21:19
 
HELEEN863 schreef:
Hoe zie jij dan de tekst uit de Bijbel: Je naaste liefhebben als jezelf? Ik wil niet zo behandeld worden als Wilders de moslims behandeld!

Ik heb het wel eens vaker gezegt, ik heb mijn naaste lief, maar niet de beleving van elke naaste, er zijn belevingen waar ik de confrontatie niet mee wil aan gaan, en er is geen politieke beweging die me dat toch door de strot zal duwen, nu niet nooit niet.
Voor ons Nederlanders zijn er grenzen, dus ook de zelfde voor ons medelanders, en als ze zich daar niet aan houden!!!
Dan krijgen ze de keus van meneer Wilders, niet gedragen dan terug...
simpel toch, eigenlijk heel gewoon, trouwens wist je eigenlijk, dat er heel veel moslims ja zelfs marokanen, ook op PVV gestemd hebben??
de nette tak zal maar zeggen, ik heb vrienden, jaha zelfs onder hen, mos nie magge Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN863





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 22:29
 
GERT856 schreef:
Ik heb het wel eens vaker gezegt, ik heb mijn naaste lief, maar niet de beleving van elke naaste, er zijn belevingen waar ik de confrontatie niet mee wil aan gaan, en er is geen politieke beweging die me dat toch door de strot zal duwen, nu niet nooit niet.
Voor ons Nederlanders zijn er grenzen, dus ook de zelfde voor ons medelanders, en als ze zich daar niet aan houden!!!
Dan krijgen ze de keus van meneer Wilders, niet gedragen dan terug...
simpel toch, eigenlijk heel gewoon, trouwens wist je eigenlijk, dat er heel veel moslims ja zelfs marokanen, ook op PVV gestemd hebben??
de nette tak zal maar zeggen, ik heb vrienden, jaha zelfs onder hen, mos nie magge Knipoog smiley

Ja, moslims en andere autochtone criminelen moeten weten wanneer ze de grens zijn overgegaan. En mogen dat prima voelen door uitgezet te worden ofzo. Maar zou het daarnaast ook niet beter zijn ook deze naasten liefde te tonen en ze proberen op het rechte pad te brengen. Bij de één kan dan een strenge hand helpen, bij de ander veel liefde en aandacht. Het komt wel ergens vandaan dat ze op dit pad zijn geraakt en aan de oorzaak moet gewerkt worden.
Ik geloof dat je liefde voor je naaste niet ver genoeg kan gaan. Hebt zelfs je vijanden lief...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 23:38
 
HELEEN863 schreef:
Hoe zie jij dan de tekst uit de Bijbel: Je naaste liefhebben als jezelf? Ik wil niet zo behandeld worden als Wilders de moslims behandeld!



Ken jij eigenlijk het verkiezingsprogramma van de PVV of blaat je gewoon mee met de media die door en door links is?
Voor een buitenlander die zn toekomst in Nederland zoekt, is er niets aan de hand zolang hij integreerd en meebouwt aan de toekomst van Nederland.
Waar de PVV op tegen is, zijn de parasieten die hier komen halen en niets brengen, niet vreemd toch? Zo liggen de immigratiewetten in bijv. Canada en de VS al jaren.
Als ik jou was zou ik me eerst eens verdiepen in het programma van de PVV voordat je hier onnozele praat uitslaat, in de diverse postings bij dit topic.
Realiseer jij je dat je OOK door dit soort onware postings op cm, bijdraagd aan een klimaat dat lijkt op de periode van Pim Fortuyn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 23:48
 
HELEEN863 schreef:
Ja, moslims en andere autochtone criminelen moeten weten wanneer ze de grens zijn overgegaan. En mogen dat prima voelen door uitgezet te worden ofzo. Maar zou het daarnaast ook niet beter zijn ook deze naasten liefde te tonen en ze proberen op het rechte pad te brengen. Bij de één kan dan een strenge hand helpen, bij de ander veel liefde en aandacht. Het komt wel ergens vandaan dat ze op dit pad zijn geraakt en aan de oorzaak moet gewerkt worden.
Ik geloof dat je liefde voor je naaste niet ver genoeg kan gaan. Hebt zelfs je vijanden lief...

Bij deze classe, die willen niet anders, dan heb je het over de zware classe, en je kan nu eenmaal niet alles bedekken onder de mantel der liefde.
Omdat in de moskeen geen Hollands wordt gesproken, is het moeilijk er achter te komen met welk gif ze zijn vergeven.
En hocus pocus werkt bij hen ook niet, net als die van ons, en als ze eenmaal zijn gearresteerd, praten ze alleen maar in dur moerstaal, wat hier niet begrepen wordt. dus tbs heeft ook geen zin, en is in deze tijd ook veel te duur
Dus mogen ze terrug, en als ze het dan beter doen en erg hun best, wie weet als de tijd er rijp voor is, en er is weer voldoende vies werk mogen ze wel weer eens komen kijken, en zelfs weer blijven, maar ja dat maak ik niet meer mee denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN863





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 23:56
 
PIETER649 schreef:
Ken jij eigenlijk het verkiezingsprogramma van de PVV of blaat je gewoon mee met de media die door en door links is?
Voor een buitenlander die zn toekomst in Nederland zoekt, is er niets aan de hand zolang hij integreerd en meebouwt aan de toekomst van Nederland.
Waar de PVV op tegen is, zijn de parasieten die hier komen halen en niets brengen, niet vreemd toch? Zo liggen de immigratiewetten in bijv. Canada en de VS al jaren.
Als ik jou was zou ik me eerst eens verdiepen in het programma van de PVV voordat je hier onnozele praat uitslaat, in de diverse postings bij dit topic.
Realiseer jij je dat je OOK door dit soort onware postings op cm, bijdraagd aan een klimaat dat lijkt op de periode van Pim Fortuyn?

Ik verdiep me wel degelijk in partijprogramma's. Ik weet dat bij alle punten, die in Nederland anders kunnen, die Wilders in zijn programma heeft staan hij de Islam of de moslims betrekt. Ik vind net als Wilders en nog veel meer politici dat de 'parasieten' het land uit moeten. Ik vind ook dat we in Nederland niet zover moeten komen, dat er wijken komen waarin autochtone Nederlanders niet meer welkom zijn. Helaas is dit in sommige wijken al wel het geval!
Alle dingen die ik neerzet als vraag willen niet zeggen dat ik dat vind, maar die vragen stel ik om andere mensen om hun mening te vragen.
Wat ik me afvraag: is het uitzetten van criminelen hetzelfde als het verbieden van de bouw van moskeeën. Voor de duidelijkheid, omdat ik dat anders straks weer over me heen krijg, ik zie ook niet graag moskeeën in ons land. Ons land heeft een Joods-Christelijke achtergrond en dat zou ik graag zou houden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 00:08
 
HELEEN863 schreef:
Ik verdiep me wel degelijk in partijprogramma's. Ik weet dat bij alle punten, die in Nederland anders kunnen, die Wilders in zijn programma heeft staan hij de Islam of de moslims betrekt. Ik vind net als Wilders en nog veel meer politici dat de 'parasieten' het land uit moeten. Ik vind ook dat we in Nederland niet zover moeten komen, dat er wijken komen waarin autochtone Nederlanders niet meer welkom zijn. Helaas is dit in sommige wijken al wel het geval!
Alle dingen die ik neerzet als vraag willen niet zeggen dat ik dat vind, maar die vragen stel ik om andere mensen om hun mening te vragen.
Wat ik me afvraag: is het uitzetten van criminelen hetzelfde als het verbieden van de bouw van moskeeën. Voor de duidelijkheid, omdat ik dat anders straks weer over me heen krijg, ik zie ook niet graag moskeeën in ons land. Ons land heeft een Joods-Christelijke achtergrond en dat zou ik graag zou houden!

Rare vraag eigenlijk, natuurlijk is dat niet het zelfde, er is wel degelijk een verschil tussen iets dat nog niet gebouwt is kan niet uitzetten ook...of zoiets Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN863





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 00:11
 
GERT856 schreef:
Rare vraag eigenlijk, natuurlijk is dat niet het zelfde, er is wel degelijk een verschil tussen iets dat nog niet gebouwt is kan niet uitzetten ook...of zoiets Verlegen lachende smiley

Nee dat is inderdaad niet hetzelfde. Maar waarom zou je verbieden om mensen een moskee te laten bouwen, wat helemaal niet tegen de wet is? Nogmaals ik ben niet blij met moskeeën, maar tgaat erom dat Wilders niet alleen de parasieten wel wil hebben, maar eigenlijk heel de Islam!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 00:25
 
HELEEN863 schreef:
Nee dat is inderdaad niet hetzelfde. Maar waarom zou je verbieden om mensen een moskee te laten bouwen, wat helemaal niet tegen de wet is? Nogmaals ik ben niet blij met moskeeën, maar tgaat erom dat Wilders niet alleen de parasieten wel wil hebben, maar eigenlijk heel de Islam!

Even 1 heel belangrijk punt, het is niet , meneer Wilders (voor jou) alleen , maar nog eens 1,5 miljoen stemmers en de nog wat vage medestanders.
+ het feit dat er inmiddels meer dan te veel van die onzin kapellen staan wij er vooral eens van bewust zijn dat we hier een niet Christelijk en barbaars geloof zijn gang maar laten gaan.
Het mag dan niet tegen de wet zijn, maar wel tegen de profeten (de onze) Mozes moest tenslotte ook het goude kalf vernietegen.
Dat ze die ondingen hebben staan hebben ze wel te danken aan de voor ons zijnde ongelovigen.
Trouwens heb ie wel eens dicht bij zo,n kreng gestaan, wat een takke herrie, je zal er maar wonen, maar de meeste die er zo hoog oplopen dat ze gebouwt mogen worden wonen op het platte land, zo kan ik het ook Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 01:05
 
20 jaar geleden zei iemand tegen mij: jullie nederlanders halen met de islam, de slang in huis en jullie koesteren hem.
Bouwen moskees voor hem, willen hem begrijpen en de ruimte geven.
Deze man was een wijs mens, die vanuit zijn positie buiten nederland kritisch keek naar de geloofswereld en het geloofsbeleven en de verregaande tollerantie van christenen hier in nederland.

Dit was niet Geert Wilders, maar als ik zijn stellingen lees denk ik, dat is wat die man ook bedoelde, die slang kan zomaar ineens gif spuiten.

Ik ben blij dat die stem van Geert Wilders in de komende regering ook gewicht heeft. Hoe lomp en onhandig hij het soms brengt.

Ik voel me een vreemde in mijn eigen land, als ik omgeven ben door hoofddoekjes en burka's. En dat gevoel is niet gevoedt door de media, die dit als stokpaardje gebruiken om een mooi item neer te kunnen zetten.
Ik ben benieuwd hoe onze komende regering het gaat doen. Ik denk wel dat het een regering wordt waar de mensen vol verwachting naar gaan kijken.


Laatst aangepast door
WILMA729
op woensdag 6 oktober 2010, 01:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN863





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 10:18
 
GERT856 schreef:
Even 1 heel belangrijk punt, het is niet , meneer Wilders (voor jou) alleen , maar nog eens 1,5 miljoen stemmers en de nog wat vage medestanders.
+ het feit dat er inmiddels meer dan te veel van die onzin kapellen staan wij er vooral eens van bewust zijn dat we hier een niet Christelijk en barbaars geloof zijn gang maar laten gaan.
Het mag dan niet tegen de wet zijn, maar wel tegen de profeten (de onze) Mozes moest tenslotte ook het goude kalf vernietegen.
Dat ze die ondingen hebben staan hebben ze wel te danken aan de voor ons zijnde ongelovigen.
Trouwens heb ie wel eens dicht bij zo,n kreng gestaan, wat een takke herrie, je zal er maar wonen, maar de meeste die er zo hoog oplopen dat ze gebouwt mogen worden wonen op het platte land, zo kan ik het ook Knipoog smiley

Jullie begrijpen mij allemaal verkeerd. Het gaat erom dat Pieter suggereert dat Wilders alle moslims en andere allochtonen laat inburgeren en ze hier dan prima mogen komen leven. En dat Wilders alleen de parasieten weg wil hebben. (Daar ging ik op in!) NEE, Wilders wil, wat Wilma zegt, de hele Islam uit Nederland weg hebben, niet alleen de slechten ook de goeden. Het is niet zo dat ik blij ben dat ons hele land volzit met mensen met hoofddoekjes en een geloof dat mensen KAN aanzetten tot terrorisme. Ik ben ook de moskeeën liever kwijt dan rijk.
Waar het mij nu even omging is dat Pieter mij iets in de schoenen schoof en hij zelf ongelijk heeft!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 19:00
 
HELEEN863 schreef:
Jullie begrijpen mij allemaal verkeerd. Het gaat erom dat Pieter suggereert dat Wilders alle moslims en andere allochtonen laat inburgeren en ze hier dan prima mogen komen leven. En dat Wilders alleen de parasieten weg wil hebben. (Daar ging ik op in!) NEE, Wilders wil, wat Wilma zegt, de hele Islam uit Nederland weg hebben, niet alleen de slechten ook de goeden. Het is niet zo dat ik blij ben dat ons hele land volzit met mensen met hoofddoekjes en een geloof dat mensen KAN aanzetten tot terrorisme. Ik ben ook de moskeeën liever kwijt dan rijk.
Waar het mij nu even omging is dat Pieter mij iets in de schoenen schoof en hij zelf ongelijk heeft!

Ik denk dat jij eens heel goed moet lezen, dan nadenken, dan zwijgen.
P. suggereerde niets'
W benoemt iemand(zonder naam)
en ik geef alleen maar antwoord Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 19:49
 
wel een antwoord dat ietwat denigrerend overkomt op mij........... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOOST764





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 21:25
 
Ook de christelijke partijen hebben de afgelopen jaren dingen laten liggen.
En in dat gat is Wilders gesprongen.

Overigens staan er in het verkiezingsprogramma van de PVV een hoop zinnige dingen naast het integratiestandpunt. Jammer dat het geen christelijke partij is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 22:34
 
JOOST764 schreef:
Ook de christelijke partijen hebben de afgelopen jaren dingen laten liggen.
En in dat gat is Wilders gesprongen.

Overigens staan er in het verkiezingsprogramma van de PVV een hoop zinnige dingen naast het integratiestandpunt. Jammer dat het geen christelijke partij is.



vraag me niet waar het exact staat in de bijbel... maar er word een zegen beloofd aan degenen die Israel en de joden een warm hart toedraagt.. en een vloek aan degenen die er afbreuk aan wil doen...

kijk wat er gebeurde met polen en duitsland waar de pogroms uitliepen in een holocaust.. kijk wat er nu gebeurd met de usa...
kijk wat er gebeurd met het cda nu prominenten als van agt zich openlijk tegen israel keren...

maar kijk ook hoe snel duitsland opbloeide na de 2e wereldoorlog.
kijk hoe rijk land nederland werd

en kijk ook hoe hard de pvv groeit, want als er nog 1 partij is die onvoorwaardelijk achter israel staat, is het de pvv!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 22:55
 
HANNAH810 schreef:
wel een antwoord dat ietwat denigrerend overkomt op mij........... Knipoog smiley

Smiley die vol vragen zit Nee hooor, anders wordt het een herhaling Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2