ChristianMatch
 


Forum

Berichten van KLAPROOS940
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Berichten van KLAPROOS940
Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 18:24
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
Hoi,

Zag dat 3 juli ook een dag van cm zelf is. Is het dan niet handiger om bijvoorbeeld een week later af te spreken?

groetjes,
Klaproos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 21:57
BerichtOnderwerp: Vast
 
MARY052 schreef:
He Klaproos.........

Ik vast ook door niet te snoepen, maar ook door geen computerspelletjes te doen.....best lastig maar tegelijk ook heel goed.

Mary

En lukt t je om t vol te houden?

groetjes Klaproos


Laatst aangepast door
KLAPROOS940
op dinsdag 2 maart 2010, 21:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 21:55
BerichtOnderwerp: Vast
 
LIESBETH326 schreef:
Detail... het is vandaag de 3e lijdenszondag en de 2e zondag van de 40 dagen tijd...

Oh niet bij nagedacht
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 13:43
BerichtOnderwerp: Vast
 
Het is vandaag de 2-de lijdenszondag. Oftewel we zitten middenin de 40-dagen tijd. Een tijd voor veel Christenen om op 1 of andere manier te vasten.

Zelf wil ik deze tijd gebruiken om soberder te leven en niet te snoepen. Nu ben ik benieuwd hoe jullie invulling geven aan de voorbereidingstijd op Pasen en als je vast wat brengt het je?

groetjes, Klaproos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 13:31
BerichtOnderwerp: onbedoeld christelijk
 
PIETER649 schreef:
We zijn zooo leuk politiek bezig nu Verlegen lachende smiley
Ik gooi er ook een stelling in:

Mijn stelling: de PVV, stiekum de christelijkste partij van Nederland Lachende smiley

Meen je dat dat je Wilders en de PVV christelijk vind?

Hoe rijm je dat dan met hun doen en laten? Zoals de provocerende uitspraken die nergens anders toe dienen dan als oneliner. Die vooral oproepen tot haatdragendheid. Die praktisch waarschijnlijk niet uitvoerbaar zijn en er vooral toe dienen om in de publiciteit te komen.

Als ik de bijbel lees en probeer na te volgen ga ik zo niet met anderen om. Ik denk aan liefdevol/ rustig, gericht op vrede en niet op haat(dragendheid). Daarin hebben politici een voorbeeldfunctie en ik zoek de partij die daarin het meest integer en het minst gericht is op eigen belang/ het belang van de politiek leider. Want als de leiders van een volk al niet fatsoenlijk met elkaar om kunnen gaan, wat moet er dan van de mensen waar ze leiding aan geven terechtkomen?
Bij Wilders vind ik een dergelijke houding niet. En daarom ga ik ook niet op hem stemmen.

groetjes, Klaproos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: woensdag 27 januari 2010, 17:48
BerichtOnderwerp: Kerk in de buurt
 
JILL658 schreef:
Wat een wijs besluit Klaproos. Zo kan je zelf toch proeven in deze gemeente. Heb ik ook gedaan en toen zei God heel duidelijk tegen mij DIT IS JE GEMEENTE. Omdat ik het Hem had gevraagd. God zal je wel een antwoord geven Klaproos.
Veel zegen en wijsheid, Jill

Dank je wel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 januari 2010, 23:11
BerichtOnderwerp: Kerk in de buurt
 
Bedankt allemaal voor jullie (vaak wijze en doordachte) reacties.

De gemeente waar ik nu lid van ben voel ik me thuis, qua gebruiken enzo en qua omgang met elkaar. De gemeente die dichtbij huis is voel ik me qua gebruiken niet zo thuis. Qua omgang met elkaar, leven als gemeente denk ik wel, dat als ik mensen beter leer kennen, ik me wel thuis kan voelen.

Wat ik ga doen is dat ik (voorlopig) gewoon lid blijf van mijn huidige gemeente, maar wel regelmatig diensten bezoek in de kerk dichtbij huis. En als er vanuit deze gemeente acties voor de wijk zijn/ dingen voor de wijk gedaan worden die me aanspreken en waar ik wat in kan betekenen dat ik daarin participeer. En verder wacht ik af wat op mijn pad komt.

groetjes Klaproos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: donderdag 21 januari 2010, 22:52
BerichtOnderwerp: Kerk in de buurt
 
Ongeveer een jaar geleden ben ik verhuisd. Met als gevolg dat ik nu zo'n 20 minuten moet rijden als ik naar de kerk ga. En dat brengt me bij een dilemma. Want op 5 min fietsen is wel een bijbelgetrouwe kerk. Alleen daar voel ik me niet zo thuis omdat deze kerk een andere achtergrond en daardoor andere gebruiken en regelmatig een andere benadering/ visie heeft.

k Vraag me alleen af of ik me daardoor moet laten leiden. Kun je niet juist meer voor de buurt waarin je woont betekenen als je in je eigen buurt naar de kerk gaat? En moet ik me door mijn gevoel/ gedachten hierover laten leiden?

k Ben benieuwd of andere cm-leden wel eens voor eenzelfde keuze gestaan hebben.
Voor de duidelijkheid het gaat me dus niet om een discussie over waarom de ene gemeente/ kerk(genootschap) beter zou zijn als de andere. Dergelijke discussies vind ik niet echt opbouwend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van KLAPROOS940
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3