ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JILL658
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 14 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JILL658
Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 14:03
BerichtOnderwerp: Doodstraf? Ja of nee?
 
APPELTJE084 schreef:
Had onlangs een discussie, doodstraf, ja of nee, en indien ja, waar trek je een grens nu precies?
Hier wil ik een stuivertje over wisselen..

Gelukkig dat wij daar over niet hoeven te beslissen.
Als je hier in Nederland kijkt, wat voor een straffen ze geven voor doodslag of moord, dan vind ik dat ook te weinig. Zeker als je bekijkt dat mensen die dit overkomt; de nabestaande hun hele leven er mee moeten leven. Er is dan een stuk van hun familie weggerukt, dat eigenlijk een generatie zou moeten opbouwen.

Ook ken ik een getuigenis van een echtpaar in de ondergrondse kerk.
Ze waren God aan het loven en prijzen en daar kwam een inval. Ze zaten een paar verdiepingen hoog. En de leider zei dat ze moetsten stoppen, maar ze gingen door. Deze leider pakte een kind en smeet het kind door het raam naar beneden, dood.
Daar was een schok, maar ze gingen door met God te loven en te prijzen en al deze "antichristen" die dit wilde stoppen, hebben hun hart toen na een tijdje, uurtje ofzo, aan Jezus gegeven. Ze zagen God`s Liefde die dit echtpaar droeg door dit verlies, en hun getuigenis van God die ze hard op uitspraken.

God`s wegen zijn hoger dan onze wegen en God`s gedachten gaan dieper dan onze gedachten..........

Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 13:46
BerichtOnderwerp: rells hoekie
 
CARIEN982 schreef:
Oke... heb het gedaan....maar nu stink ik weer naar bier, ik lijk wel een alcoholiste Zieke smiley
Van mannen wordt ik echt niks wijzer zeg. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Hoe op te lossen, misschien een beetje laat.

Wat groene zeep, om het vet er uit te halen.
Dan champoo met lekker geurtje erin doen.
Je kan dan zelf je conditioner mengen met bijv een paar druppels rozenolie, lavendelolie of rozemarijnolie.
Zo verspreid je een heerlijke geur.............., maar pasop het trekt wel.......aan Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 13:38
BerichtOnderwerp: rells hoekie
 
RELLOK036 schreef:
nah komt eropneer diesel en traktoren en pompen die het niet goed doen en broers die combi is voor carien niet goed geweest... gevolg... diesle op haar hoofie

Van broers moet je het maar hebben he, Carien Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 12:50
BerichtOnderwerp: dankgebed
 
GRACE585 schreef:
we hebben een groot en machtig God,dag aan dag draagt Hij ons
ik dank God voor Zijn bescherming over mijn kids en mijzelf
voor de beschermengelen die Hij met ons meezend
dat ondanks het grote auto ongeluk wij niets mankeren en dat ik enkel kneuzingen heb,
ik dank ook voor alle mensen die ons gedragen hebben en nog steeds ons dragen in gebed

Wat geweldig Grace dat je dit mag getuigen hier, het had ook anders kunnen zijn Lachende smiley
Beterschap en sterkte.
Jullie tijd was daar nog niet, God heeft nog een plan met jullie leven.........

Veel zegen Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 12:43
BerichtOnderwerp: Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst
 
Ik denk dat er een tijd zal komen dat donkaard en hoeren onze kerken binnen zullen komen. Ik zou zeggen graag zelfs, ik wacht op ze met open armen. Zodat ik Papa`s Liefde kan uitdelen over deze verwonde zielen.
Als Papa mij midden op straat zegt. Zeg tegen die persoon dat Jezus Hem lief heeft, en hij geeft na een tijdje zijn hart aan Jezus. Wie ben ik dan om te oordelen hoe hij gekleed moet gaan. Hij vroeg aan mij; kan ik zo als ik gekleed ben in de kerk komen en gelukkig kan ik JA zeggen want dat is on onze kerk geen probleem, hij zal met open armen ontvangen worden. Zonder veroordeling, maar gekoesterd in Papa`s Liefde!!

Shaloom Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 12:34
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
JONATHAN890 schreef:
sommige dingen moet je meegemaakt hebben, om de diepgang van pijn te ervaren, hoe rot t ook is.
De kunst erna is er sterker uit te komen, en dat kan zeker.

Ben er heel veel door gegroeid, mijzelf ontmoet op de bodem van de put.
Terug geklommen, terug gevallen, de weg naar boven was vol verdriet.
Maar t uitzicht boven is t zelfde als jij misschien ziet, maar t ervaren van dat uitzicht kan zoveel adembenemender zijn.
Ik geniet van mijn leven zoals t nu is, en die put.....ja de littekens zitten er.

Ook littekens vervagen na verloop van tijd Knipoog smiley
En komt er een huidje tevoorschijn, als of er niets is gepasseerd Lachende smiley
Papa heelt en onder Zijn Vleugels vinden wij bescherming en in Zijn Tent mogen wij wonen.

Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 02:06
BerichtOnderwerp: Voor jou!
 
MAR907 schreef:

Die is mooi Mar

Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 02:03
BerichtOnderwerp: In gedachte
 
JONATHAN890 schreef:
Vind m echt mooi ....!!!!
Knipoog smiley

Thanks Jonathan, het rolde zomaar uit mijn pen Lachende smiley

Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 01:53
BerichtOnderwerp: rells hoekie
 
CARIEN982 schreef:
FF een vraagje:

Hoe krijg ik dieselolie uit mn haren?
Heb het al een paar keer gewassen ,en ik ruik het nogUitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Moest je je haren smeren dan, was het aan het roesten of knarsen, Carien Clown smiley

Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 10:16
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Kan niet........ ligt op het kerkhof
Kun niet.........ligt er naast
En waar een wil is is een weg

Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 10:08
BerichtOnderwerp: Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst
 
Als je de Joodse voorschriften leest heb je een gebedskleed voor mannen en vrouwen. Als de man naar de synagoge gaat moet hij zijn hoofd bedekken Lachende smiley
Zijn wij Christenen niet geent op de stam van de Joden Knipoog smiley

Shaloom Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:14
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
Als ik het bovenstaande lees allemaal, denk ik dat yogagedoe moest er ook een keer van komen.
Daar zijn duidelijke waarden en normen over gezegt. Dat hoef ik niet meer te herhalen.Jammer vind ik het dat het niet allemaal in Zijn Liefde gezegt kan worden.
Een ding zou ik willen vragen aan de mensen die aan yoga doen, vraag zelf aan Jezus Christus, de Zoon van God, de God van Abraham, Izaak en Jakob wat Hij van Yoga vindt? Jezus zal je antwoorden! Want Jezus is de Weg, de Waarheid en het Leven.

Als wij ons hart aan Jezus geven, krijgen wij alles van Hem. Alleen moeten wij nog groeien om het te kunnen ontvangen en gebruiken.
Iedereen is zondaar hoe je draait of keert, maar Jezus heeft het ruim 2000 jaar geleden omgekeerd, door aan het kruis te gaan voor ons, om onze zonden en ongerechtigheden en ziektes vrij te kopen door Zijn Bloed. Waardoor wij in Zijn GENADE mogen leven en niet meer onder de wet zijn. Wat is dan genade: geen straf krijgen als je het wel verdient, want Jezus draagt jou straf, maar je krijgt er iets voor terug nl Zijn Onvoorwaardelijke Liefde.
Daarmee wil ik dit stukje over yoga afsluiten.


Terugkeren in mijn vragen over hoe gaan wij om met waarzeggerij en glaasje draaien enz
Ik schreef al eerder dit om weer de draad als het ware op te pakken van dit topy

Tja je kunt je het ontkennen dat het er is.
Je kunt zeggen het is net als een horescoop.
Je wilt je er niet in verdiepen.

Maar kunnen wij dat zomaar, ontkennen, linkslaten liggen enz. als het onder onze neus gebeurt.
Kinderen gaan naar school en de juf zegt: we gaan glaasje draaien.(dit is echt gebeurt)
Kinderen weten hier niets vanaf en ook niet hoe gevaarlijk het is.
Kinderen die met verhalen komen sinds ik dat heb gedaan spookt het letterlijk in mijn slaapkamer. De lichten gaan aan en uit en met de radio en tv ook.
Dit wordt onder het mom, ach het is iets onschuldig, gedaan. Heeft niks om het lijf.

Maar hoe leg je dat nu uit aan mensen die niets weten over deze geestelijke wereld en hoe God en Jezus daarmee omgaan. Want Jezus heeft alle overheden en machten openlijk tentoon gesteld en overwonnen!
`k Ben benieuwd hoe jullie daar mee omgaan en uitlegt aan mensen.

Shaloom Jill


Laatst aangepast door
JILL658
op maandag 8 maart 2010, 23:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 02:05
BerichtOnderwerp: rells hoekie
 
RELLOK036 schreef:
een scheur die breder wordt? Klinkt als toch een vezakking, of een andere belasting bv zwaar verkeer...
ik heb ff gegoogeld:
http://bwk.kuleuven.be/materials/Publications/Proceedings%20of%20International%20Conferences/SI-IC004-WTA-2002.pdf
dit gaat over scheuren in gebouwen en welke scheuren en welke oorzaken ze hebben.
en hier iets over het repareren:
http://www.klusvraagbaak.nl/reparatie-muur.php
maar ze raden roodband of geelband aan om te repareren.
Hopelijk heb je wat aan deze sites

Thanks Rel, ik ga er wat mee doen. Je hoort het resultaat wel Lachende smiley
Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 14:33
BerichtOnderwerp: zondag
 
IMRE695 schreef:
Een goed stemadvies vindt je in Psalm 2, waarin duidelijk wordt wie werkelijk Koning over deze wereld is. Iedere politicus, staatsman, staatshoofd en rechtsprekende zal zich eens moeten verantwoorden.

dat zal niet makkelijk zijn denk ik Twijfelende smiley
Ik zou niet graag in hun schoenen staan Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 14:30
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
Tja je kunt je het ontkennen dat het er is.
Je kunt zeggen het is net als een horescoop.
Je wilt je er niet in verdiepen.

Maar kunnen wij dat zomaar, ontkennen, linkslaten liggen enz. als het onder onze neus gebeurt.
Kinderen gaan naar school en de juf zegt: we gaan glaasje draaien.(dit is echt gebeurt)
Kinderen weten hier niets vanaf en ook niet hoe gevaarlijk het is.
Kinderen die met verhalen komen sinds ik dat heb gedaan spookt het letterlijk in mijn slaapkamer. De lichten gaan aan en uit en met de radio en tv ook.
Dit wordt onder het mom, ach het is iets onschuldig, gedaan. Heeft niks om het lijf.

Wij weten dat het anders is en net als Sola weet ik hoe gevaarlijk het is.
Wat voor een gevolgen het kan hebben voor de mensen.
Dit zijn geen grappen en entiteiten kunnen je door elkaar rammelen en ook letterlijk pijn doen.

Ik weet satan is de wereld gegeven en ook weet ik dat satan alle plannen van God voor ons leven weet. Want voor de grondlegging van de wereld kende God ons al en had God een plan voor ons! Satan was daar ook, want hij was de aanbiddingsleider, voor hij uit de Hemels werd verbannen.

Dus als een waarzegger spreekt dan maakt deze persoon een verbintenis met jou en de waarzegger en de demonen. Waardoor je zelf ook ineens gebonden bent aan deze waarzegger, in de geestelijke wereld. Deze waarzegger is weer verbonden aan iemand die de waarzegger zelf heeft benaderd enz enz. Vele koppelingen van verschillende demonen en machten. Jij als persoon, ook al ben je er maar een keer geweest, bent gekoppeld aan al deze machten en bent een onderdeel daar van geworden.
Dat is waarom ze zoveel persoonlijks weten van je. Wat voor mensen een valkuil is, want zie ze hebben toch de waarheid vertelt. Hun geloof daarin wordt opgebouwd.

Maar hoe leg je dat nu uit aan mensen die niets weten over deze geestelijke wereld en hoe God en Jezus daarmee omgaan. Want Jezus heeft alle overheden en machten openlijk tentoon gesteld en overwonnen!
`k Ben benieuwd hoe jullie daar mee omgaan en uitlegt aan mensen.

Shaloom Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 02:06
BerichtOnderwerp: Arjans hoekje
 
ARJAN007 schreef:
Vandaag op internet gelezen:
Vrouw met hondje aangevallen door 3 pitbulls......

Heeft ze haar hondje boven haar hoofd gehouden Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 01:59
BerichtOnderwerp: rells hoekie
 
RELLOK036 schreef:
kan ook maar denk de verzakking is er niet mee opgelost tis een lap middel denk of verhuizen of achterhalen waarom het huis zakt en de gene aansprakelijk stellen. Verder die verzakking proberen te stoppen op kosten van de veroorzaker. en dan idd acrylaatkit. Oke siliconen is elastichser maar heetf als groot nadeel dat het niet overschilderbaar is. Maar fix en finch hmmm waarom niet gewoon glasvezelbehang? is ook ietr rek baar kan scheuren en gaten goed bedekken dat je er niks van ziet... dus er zijn meerdere oplossingen maar de beste is toch verhuizen

Gelukkig Rel je bent er weer,

Verzakking is het niet, gewoon een scheur die steeds breder wordt.
Dus wat te doen dan, Rel? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 01:27
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
SOLAFIDE630 schreef:
Soms....echt hoor....dan kan ik gewoon niet geloven wat ik lees.

Zijn dit hier allemaal christenen en die vragen zich nog af, wat ze moeten doen met waarzeggerij en waarzeggers of bepaalde, zoals geformuleerd, entiteiten in hun huis....????????

Nou....als christen dien je je helemaal niet met zoiets als waarzeggerij of waarzeggers in te laten...... en als je bepaalde "entiteiten" in je huis hebt....dan zal ik maar meteen je hele huis door de Heer laten reinigen en het door Hem laten vullen met zijn Heilige Geest en Zijn engelen en dat er een wacht komt bij iedere deur of opening in het huis, dat er geen kwaad meer in kan komen.......

Dit alles moet voor een christen toch echt geen punt meer zijn....lijkt me. Maar kennelijk geldt dit lang niet voor iedereen, zo moet ik tot mijn schrik hier constateren..........Goei grutten nog aan toe......waar zijn we soms hier mee bezig.....men speelt hier soms met meer dan vuur......
Zieke smiley Huilende smiley, smiley in tranen

Sorrij hoor Solafide,

Maar je hebt het totaal mis. Je hebt mijn stukje niet goed gelezen.
Ik ben hier niet mee bezig. Gefrustreerde smiley
Had je je goede bril niet op Coole smiley met zonnebril
Hopelijk krijg ik van jou een goede reactie, want ik ben wel benieuwd hoe jij daar mee omgaat Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 01:23
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
PIETER649 schreef:
Sorry hoor Solafide...
Als ik de bijdrages lees die geplaatst zijn voor jij je misnoegen uitte, vind ik jouw misnoegen erg misplaatst.
Jill vraagt zich af of en zo ja in hoeverre mensen hiermee bezig zijn. Uit haar vraag lees ik nergens dat zij dat promoot of zelf doet.
Waarom, als je al vind dat je moet reageren, niet een algemeen geluid over je mening.
Nu beschuldig je mensen ongegrond dat ze zich met foute dingen inlaten... das niet aardig solo´tje Knipoog smiley

Gelukkig Pieter dat je het goed heb begrepen.
Ik ben zeker niet met deze dingen bezig , maar ik kom deze vragen en getuigenissen van niet christenen tegen. Die zijn er vol van wat zo`n helderziende of waarzegger tegen hun heeft gezegd.
De eerste keer stond ik met een mond vol tanden, alleen te zeggen daar geloof ik niet in.

Maar hoe onderbouw je het voor die mensen die niet geloven en niets weten over de geesteswereld die wij wel kennen. Hoe kun je hun overtuigen op een eenvoudige manier dat dit niet goed is.
Want ze zijn ervan overtuigd dat het witte magie is.

Ik ben dus heel benieuwd hoe jullie daar mee om gaan en wat jullie doen in zo`n situatie.

Shaloom Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 02:30
BerichtOnderwerp: als ik s avonds verlang naar de nacht
 
MAR907 schreef:


Klik op het plaatje

Mooi Mar, thanks Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 02:25
BerichtOnderwerp: Té tolerant?
 
ROELTJE813 schreef:
Jill,


je zegt hier boven "gevraagd aan papa" wat bedoel je?

Met Papa bedoel ik Vader God. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Dus dat die persoon het gevraagd had aan God de Vader.

Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 17:05
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster of helderziende toe?
Of waarom spreken mensen met entiteiten of zeggen ze dat ze beschermt worden door deze entiteiten?
Waarom zijn er droomvangers?
Wat beweegt mensen om dit te gaan doen?
Waarom is daar zoveel op de tv nu van doen? Films, gesprekken ,bovennatuurlijke gesprekken met baby`s enz enz


Hoe reageren jullie als mensen met hun verhalen komen dat er entiteiten in hun huis zijn, die voor hun zorgen of even bij moeten tanken bij dat gezin?
Dat ze antwoorden krijgen die niemand weet, alleen hun zelf?

Hebben jullie daar wel eens over nagedacht?
En hoe komt dat bij jullie over?

Graag wil ik hier een discussie die gericht is op dit onderwerp en hoe wij hier mee om kunnen gaan.

Shaloom Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 15:13
BerichtOnderwerp: Té tolerant?
 
Als ik zo dit topic leest dan komt deze tekst bij mij op:

Joh 4 1:42

Dit gaat over de Samaritaanse vrouw die water kwam putten bij de bron.
Jezus vraagt haar: Geef Mij te drinken. En dan zegt zij: Hoe kunt Gij, als Jood, van mij, een Samaritans vrouw, drinken vragen? (Want Joden gingen niet om met Samaritanen.)
Dan spreken ze over het water en Jezus over het Water dat geen dorst meer geeft.........
Dat wil deze vrouw heel graag krijgen.
Dan vraagt Jezus, Ga heen en roept uw man.
Dan bekent ze dat ze geen man heeft.
Deze vrouw zegt dan in 20 Onze vaderen hebben op deze berg aangebeden en gijlieden zegt, dat te Jeruzalem de plaats is, waar men moet aanbidden.

Als je ziet hoe Jezus heel eenvoudig tot deze vrouw spreekt en DE WAARHEID vertelt over haar leven. Dan is deze vrouw diep geraakt en wil meer weten over God en de Messias die komt.
Daar komen velen uit dat dorp tot geloof.

Ik denk als wij de Stem van Papa meer gaan verstaan en Zijn waarheid gaan uitspreken, wanneer Hij zegt dat je dat moet zeggen. Dan zullen wij pas zien dat dat geen aanstoot geeft, maar opwekking te weeg brengt.
Dan is er geenof wel tolerantie voor nodig om ingang bij een persoon te krijgen. Dan kun je daarna zeggen wat er op je hart komt. En deze persoon zal echt aangeraakt worden door Jezus Liefde door jou heen.
Dan kan die persoon een eigen vrije keuze maken.

Even een getuigenis van mijzelf.
God sprak tegen mij dat ik een winkel in moest gaan naar een persoon en dat ik wat moest zeggen tegen deze persoon.
In het begin denk je moet dat nu. Maar ik was gehoorzaam en ging dat tegen die persoon zeggen, die was zo blij hiermee. Want deze persoon had dat al zo vaak gevraagt aan Papa en nooit antwoord gekregen en nu wel.
En God zegt de oogst is groot, maar er zijn weinig arbeiders.

Shaloom Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 13:12
BerichtOnderwerp: Té tolerant?
 
GRACE015 schreef:
Ik heb in de thuiszorg bij een terminale man gewerkt die al 40 jaar lid was van de euthanasievereniging. Veel collega's wilden daar niet werken omdat hij die wens had. Omdat hij mij oke vond MOCHT ik bij hem komen. Hij had een uitgesproken mening over euthanasie, zelf ben ik er niet voor. Hij was gelovig. Dagen zat ik tegenover hem aan tafel, had ik hem dan terecht moeten wijzen, omdat ik er andere gedachten over had? Ik geloof niet dat het makkelijk was voor hem, maar hij was klaar met het leven, wie ben ik dan om daarover te oordelen? Het was zijn keuze.Ik denk altijd dat God het voor ons zal doen, hij zal over ons oordelen,wij hoeven niet in zijn schoenen te staan. Natuurlijk moet je je moment pakken om over geloofszaken te praten als zich dat aandient. Uiteindelijk is de man in zijn slaap overleden, en het was goed zo.
Ik denk met veel respect aan hem terug omdat ik een bijzonder kontakt met hem had, ondanks dat hij iets wilde doen, waar ik anders over dacht.
Mijn overleden man heeft een heel zwaar lijden gekend, maar nooit hebben wij euthanasie overwogen. En zo kan het ook, in liefde. God die met ons meelijdt in ziekte,pijn en verdriet, en zo Zijn kind thuishaalt.
Ik wil dit met jullie delen, en weet eigenlijk niet of ik er goed aan doe, ik zet dit niet hier neer om direct te worden veroordeeld dat ik tekortgeschoten zou zijn bij die man, omdat ik mijn eigen mening voor mijzelf heb gehouden.

Grace ik denk dat je er bidden voor moet gaan staan. Zo zal God de Vader jou gebed aan horen en jou inzichten geeft om iets te doen of te zeggen op Zijn Tijd en Zijn Woorden die zullen wel Raak zijn en deze man zijn hart aanraken en veranderen.
Wij kunnen dat niet!
Want Zijn Wijsheid en Zijn Waarheid gaat boven alles!
Wat fijn dat deze man toch rustig in zijn slaap is overleden, zonder euthanisie te moeten plegen. Misschien verhoring van jou en zijn gebed?

Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 12:31
BerichtOnderwerp: Je word ineens oud.
 
ALFAROMEO918 schreef:
Tjonge.

Soms dus.
Die ferfoeilijke kerk,stond er tussen,in mijn verliefdheden,en beminnen.

Henk weet dat ik soms de Kerk enorm haat,in onzingedragregels.
Want alles ging mis,na die dansles in mijn leven.
Geen Liefde voor mijn keuze,op dansles.

Ik maakte alles mee,wat echt duivels was,in een huwelijk,en er ergens ook in mee ging.
De kerk heeft mijn persoonlijkheid gerooft,en mijn zonnigge natuur,gestolen,en mijn hart vol van boosheid,gedicteerd.
Met plezier denk ik terug,dat ik met dat meisje danste.
Dat steelt niemand van mij.
Dan maar de hel in.
Ik hield van haar.

Ja, Rinus, vaak heeft de kerk zijn eigen regels gemaakt en opgelegd aan mensen. Daar aan verbonden dat je naar de hel ging als je niet aan hun wetten hield. Maar waren het wel God`s wetten, Rinus?
Misschien de tvserie eerste liefde inschakelen, wie weet vind je haar wel terug......... Knipoog smiley
Succes Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 12:23
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
INKA401 schreef:
van mij een knuffel voor iedereen die het moelijk heeft.

iemand met veel verdriet ...
iemand die leeft in spanning en onzekerheid ...
iemand die zich eenzaam voeld ...
iemand die het leven gestolen kan worden ...
iemand die leeft met grote zorg ...
iemand die in scheiding ligt ...
iemand die een familie lid mist ...
iemand die zich afvraagd waar God nu is ...

iemand die graag wil werken maar werkloos is ...
iemand die te maken heeft met de resessie ...

groetjes inka ... ik leef met jullie mee.

Dit neem ik met beide hande n aan Inka,
En en knuffel terug Lachende smiley
Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 12:22
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
VINCENT394 schreef:
Om terug te gaan naar het oorspronkelijke doel van deze draad:

Ik geef mijn nieuwe vriendin MARGREET107 een dikke knuffel!

Vincent

Gefeliciteerd Vincent en Margreet en een knuf voor jullie beiden.
Veel zegen wens ik jullie beiden toe!
Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 12:16
BerichtOnderwerp: sterke persoonlijkheid
 
Ben even een weekje weg geweest, dus vandaar mijn late reactie. Knipoog smiley

Ik vind het zelf persoonlijk een moeilijk gegeven.
Waarom?
Een sterke persoonlijkheid weet wie hij/zij is, oa
Heeft eigenwaarde en heeft een uitstraling.
Weet wat zijn/haar kwaliteiten zijn.
Waarin hij/zij sterk en zwak is.
Komt voor zijn/haar geloofsovertuiging uit.
Geeft ruimte aan anderen om te groeien en geeft sturing daar waar het nodig is.
Laat andere los, maar staat wel klaar voor de ander .
Geef duidelijke grenzen aan.
Stimuleert een ander en ga op hun niveau zitten.
Vind het niet erg om de onderste weg te gaan, als de ander daardoor kan groeien.

Wat ik vaak zie is dit:
Dat sterke persoonlijkheden vaak aangevallen worden.
Hoe komt dat volgens jullie? Of herkennen jullie dat?

Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 11:30
BerichtOnderwerp: Een kind
 
MAR907 schreef:


Een kind.

Een kind vol angst en pijn, die niet begrijpt waarom mensen zo zijn.
Die niet weet wat het is om onbezorgt te kunnen spelen,
Die niet weet wat het is om kind te zijn, die niet weet wat het is om hun dromen te delen.maar die zelf alleen maar een speelbal zijn.

Een kind dat heel zachtjes huilt,bang dat iemand haar hoort, bang voor de gevolgen die het heeft, waneer ze huilt en iemand haar ziet.bang voor de nacht en voor wat er gaat komen.en niemand nee niemand om haar te troosten.

Een kind dat zich afvraagt, waarom ze leeft.
En dat zichzelf de schuld van alles geeft,
want als zelfs je moeder niet van je houd,
ja dan doe je in je kinderleven toch al heel wat fout!

maar ooit op een dag, komt elke ouder voor God te staan, en dan zullen we moeten verandwoorden hoe we met de kinderen die Hij ons toevertrouwde zijn omgegaan.

Dan zal het oordeel van God over hen komen op grond van elke kindertraan.
Want het bloed van een vermoorde kinderziel weegt voor God heel zwaar!
de kinderen zijn immers toch die kleine waar God in zijn woord duidelijk overspreekt:

Het is beter een molensteen om je nek te doen en je in het diepst van de zee te werpen, dan een deze kleine tot zonde te verleiden.

God houd zeer veel van kinderen.

@Pearl





Matteüs 5:4
Gelukkig de treurenden,
want zij zullen getroost worden.

God ziet jou, Hij zal jou tranen weghalen.




Shalom.

Als ik dit lees dan gaan mijn gedachten naar deze kind(eren) uit!
Ook Papa God huilt en is verbolgen hierover , maar kan helaas vaak niets doen.
Deze mensen komen voor God`s troon, maar wij weten niet wat HIj oordeelt.................
Want vaak worden slachtoffers..........jammer genoeg zelf daders

Shaloom Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 14:50
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
HENK710 schreef:
Zonder liefde leven...
...bestaat dat wel?
Ieder mens heeft liefde nodig
zowel om te geven
als te ontvangen

Of de klok horen luiden maar je weet niet waar de klepel hangt Knipoog smiley


Laatst aangepast door
JILL658
op vrijdag 26 februari 2010, 14:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JILL658
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 14 Volgende
Pagina 5 van 14