ChristianMatch
 


Forum

Doodstraf? Ja of nee?
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
APPELTJE084





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 15:24
 
Had onlangs een discussie, doodstraf, ja of nee, en indien ja, waar trek je een grens nu precies?
Hier wil ik een stuivertje over wisselen..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELTJE813





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 19:02
 
APPELTJE084 schreef:
Had onlangs een discussie, doodstraf, ja of nee, en indien ja, waar trek je een grens nu precies?
Hier wil ik een stuivertje over wisselen..

-------------------------------------------------------------------------------------

ja, indien het echt zeker is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLENNY451





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 21:33
 
APPELTJE084 schreef:
Had onlangs een discussie, doodstraf, ja of nee, en indien ja, waar trek je een grens nu precies?
Hier wil ik een stuivertje over wisselen..

Nimmer! Omdat er maar Een over leven en dood gaat! Tevens is er een gebod dat zegt: Gij zult niet doden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 22:01
 
APPELTJE084 schreef:
Had onlangs een discussie, doodstraf, ja of nee, en indien ja, waar trek je een grens nu precies?
Hier wil ik een stuivertje over wisselen..

Ik denk NEE, allereerst omdat het niet aan ons is over leven en dood te beslissen en ten 2de denk ik dat levenslang meer effect heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 22:16
 
de overheid heeft het zwaard, laat ze dat maar gebruiken ook
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELLY361





Berichten: 76

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 22:31
 
PIETER649 schreef:
de overheid heeft het zwaard, laat ze dat maar gebruiken ook

is doodstraf niet bijbels dan?????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 23:05
 
ROELTJE813 schreef:
-------------------------------------------------------------------------------------

ja, indien het echt zeker is.

Ben ik blij dat ik geen rechter ben. Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELTJE813





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 23:52
 
[quote=MARIJAN072]Ben ik blij dat ik geen rechter ben. Twijfelende smiley[/quot-----------------------------------------------------------------------------------------------

had je mij dan omzeep geholpen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 09:01
 
had je mij dan omzeep geholpen?
[quote=ROELTJE813]

Nee joh, waarom zou ik? Is daar reden toe Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 10:46
 
Ik ben tegen de doodstraf. Al is het alleen maar om te voorkomen dat iemand onschuldig gedood wordt.

Waar ik echter ook tegen ben, is het levenslang opsluiten van personen die niet in onze maatschappij kunnen en/of willen functioneren. Waarom zou de maatschappij moeten betalen om dit soort personen veilig (en humaan!) af te schermen van onze maatschappij?

Ik heb alleen hier geen oplossing voor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 12:29
 
pppff moeilijk hoor
als ik denk aan sommige gruwelen die mensen doen denk ik idd wel eens ja voer de doodstraf maar in .maar idd waar ligt dan de grens.
ik ben er dus in somiggeg gevallen wel voor je ziet het ook wel in de bijbel dat het gebeurde maar ik wil liever niet voor God spelen en denk dan dat ieder toch op het einde zijn verantwoording bij Hem moeten afleggen maar het strafrecht vind ik daarentegenover ook weer erg zwak hier in nederland
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIEN982





Berichten: 920

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 13:14
 
GRACE585 schreef:
pppff moeilijk hoor
als ik denk aan sommige gruwelen die mensen doen denk ik idd wel eens ja voer de doodstraf maar in .maar idd waar ligt dan de grens.
ik ben er dus in somiggeg gevallen wel voor je ziet het ook wel in de bijbel dat het gebeurde maar ik wil liever niet voor God spelen en denk dan dat ieder toch op het einde zijn verantwoording bij Hem moeten afleggen maar het strafrecht vind ik daarentegenover ook weer erg zwak hier in nederland

Ik ben tegen de doodstraf.

Wel vind ik dat de straffen zwaarder moeten worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 14:03
 
APPELTJE084 schreef:
Had onlangs een discussie, doodstraf, ja of nee, en indien ja, waar trek je een grens nu precies?
Hier wil ik een stuivertje over wisselen..

Gelukkig dat wij daar over niet hoeven te beslissen.
Als je hier in Nederland kijkt, wat voor een straffen ze geven voor doodslag of moord, dan vind ik dat ook te weinig. Zeker als je bekijkt dat mensen die dit overkomt; de nabestaande hun hele leven er mee moeten leven. Er is dan een stuk van hun familie weggerukt, dat eigenlijk een generatie zou moeten opbouwen.

Ook ken ik een getuigenis van een echtpaar in de ondergrondse kerk.
Ze waren God aan het loven en prijzen en daar kwam een inval. Ze zaten een paar verdiepingen hoog. En de leider zei dat ze moetsten stoppen, maar ze gingen door. Deze leider pakte een kind en smeet het kind door het raam naar beneden, dood.
Daar was een schok, maar ze gingen door met God te loven en te prijzen en al deze "antichristen" die dit wilde stoppen, hebben hun hart toen na een tijdje, uurtje ofzo, aan Jezus gegeven. Ze zagen God`s Liefde die dit echtpaar droeg door dit verlies, en hun getuigenis van God die ze hard op uitspraken.

God`s wegen zijn hoger dan onze wegen en God`s gedachten gaan dieper dan onze gedachten..........

Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 16:30
 
VINCENT394 schreef:
Ik ben tegen de doodstraf. Al is het alleen maar om te voorkomen dat iemand onschuldig gedood wordt.

Waar ik echter ook tegen ben, is het levenslang opsluiten van personen die niet in onze maatschappij kunnen en/of willen functioneren. Waarom zou de maatschappij moeten betalen om dit soort personen veilig (en humaan!) af te schermen van onze maatschappij?

Ik heb alleen hier geen oplossing voor.




Levenslang stelt in nderland niet zoveel voor.
Meestal worden ze na een jaar of 15 weer vrijgelaten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 03:44
 
VINCENT394 schreef:
Ik ben tegen de doodstraf. Al is het alleen maar om te voorkomen dat iemand onschuldig gedood wordt.

Waar ik echter ook tegen ben, is het levenslang opsluiten van personen die niet in onze maatschappij kunnen en/of willen functioneren. Waarom zou de maatschappij moeten betalen om dit soort personen veilig (en humaan!) af te schermen van onze maatschappij?

Ik heb alleen hier geen oplossing voor.

Als de maatschappij hier financieel niet voor wil opdraaien, dan is de maatschappelijke prijs veel hoger, namelijk dat deze mensen weer onnoemelijk leed veroorzaken. Dan maar dure TBS-klinieken of andersoortige oplossingen. Mensen die niet voor zichzelf in kunnen staan, moeten tegen zichzelf beschermd worden.

Overigens kent de Nederlandse wetgeving nog wel de doodstraf, nl. in het militaire strafrecht en in geval van spionage in oorlogstijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 06:07
 
MARISKA601 schreef:
Levenslang stelt in nderland niet zoveel voor.
Meestal worden ze na een jaar of 15 weer vrijgelaten.

levenslang is in Nederland toch echt levenslang,tenzij er door de Koningin gratie wordt verleend
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 11:30
 
HDBAS635 schreef:
levenslang is in Nederland toch echt levenslang,tenzij er door de Koningin gratie wordt verleend

Kun je dat onderbouwen?
Ik dacht nl ook dat ze na verloop van tijd er weer uit mogen.

Jiil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 12:00
 
meestal krigen langgestraften er een tbs bij.
en tbs is voor onbepaalde tijd.
het gebeurt weleens dat een tbs-er verlof krijgt en weer een misdaad begaat.
en vaak worden er bij de verlofprocedures fouten gemaakt.
psychiatrische rapporten worden nauwelijks meegenomen bij verlof aanvraag.
soms word er tijdens de gevangenneming levenslang omgezet naar zoveel jaar zitten en tbs.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1