ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JILL658
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14
ChristianMatch forum index » Berichten van JILL658
Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 december 2009, 13:29
BerichtOnderwerp: belangstelling???
 
INKA401 schreef:
ik vind dit een mooi onderwerp van discussie ... en voorál omdat dit zo dicht bij jezelf komt ... jezelf laten zien ... en moet je maar durven hé ...
ik wil hier op reageren, het is iets wat mij hóóg zit en tegelijkertijd komt er iets in mij boven van ... shit inka , stel je niet zo aan ... en dát is nou net wat mij hoog zit ...
ik kan nu wel roepen dat ik na het overlijden van mijn vrouw zo druk ben, maar so what ... das mijn probleem toch? ... mag ik dan klagen?
nee ik klaag niet ... ik ben dankbaar dat het op dit moment goed gaat ... maar de manier waarop? ...daarvan krijg ik toch wel een héél erg nare bijsmaak hoor ... en uit je niet zomaar naar buiten toch? ...
ja voor de buitenwereld heeft inka alles op de rit ... tgaat uuuh super met zijn gezin ... heeft een eigen zaak, administratie maar niet geteld , een leuk huis ... organiseerd leuke feesten, en heeft ook nog een nieuwe lieve vriendin ... nou, wat wil je nog méér ... mooi toch? ...
mijn famile denkt nét zo, ... óóó die inka red het wel hoor ... túúúrlijk ...en alwéér krijg ik een náre smaak in mijn mond ...
niemand beseft hoe druk ik met alles bent ... grrrr ...
alleen mijn huis al met die mooie tuin die ik had .. ja hád ...mijn tuin is het bewijs dat alles in één klap zo anders is geworden ... en gaat elk jaar weer zover van mij af ... en dat stoort mij best hoor ... mijn beestjes rondom mijn huis verzorg ik nog goed... maar jullie moesten eens weten hoeveel ik hoor van, ruim die beesten nou is op ... dit kost je veel te veel energie ... maar wil ik dat? ... nee dus ... vroeger was dit voor mij ontspanning .. nu een moéten ... jullie snap?
ik wil hiermee maar zeggen, dat als iemand aan je vraagd van hoe is het met je? ... je zelf toch beter voordoet als je eigenlijk bent ... tenzij ... je het écht aan je allerbeste vriend verteld hoe het nou werkelijk in elkaar steekt ... en dan zeg ik soms dat het eigenlijk helemáál niet gaat ... ik bedoel véél te druk met alles ... of iemand dit snapt intereseert mij niet zoveel... weet zelf wel beter, sorry ... tgaat dus wel goed met inka ...
hum hum ...

Inka wat beschrijf je dat goed ! Heel herkenbaar.
Dank je wel dat je je zo kwetsbaar durft open te stellen. En dat ik dat mag zien en lezen. Sterkte of eigenlijk wees eens zwak. Knipoog smiley Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 december 2009, 12:38
BerichtOnderwerp: Wat is stilte stilzijn voor jullie?
 
De stilte,

Stilte kan beangstigen zijn
Stilte kan je verstikken
Stilte om jezelf te verdedigen
Stilte om jezelf niet te laten zien
Stilte voor de storm die komt
Stilte om te voorkomen dat.....

De stilte

Stilte dat je het uit schreeuwt van binnen laat me gaan
Stilte dat al je spieren spannen voor dat moment dat kan komen
Stilte versta je me niet........
Stilte de onmacht geen woorden
Stilte van onderdrukte tranen
Stilte van het leed dat is geschied

De stilte het panser


Stilte kan zo bevrijdend werken
Stilte kan zo genieten zijn
Stilte kan zo veel rust uitstralen
Stilte om ruimte te scheppen
Stilte is open zijn
Stilte samen een te zijn

De stilte

Stilte schept een band
Stilte om te kijken
Stilte om te rusten
Stilte om in jezelf te zijn
Stilte om de wonderbaarlijke kleurschakelingen
Stilt om de grootsheid buiten

De stilte juibelend en juigend

Stil zijn
luisteren
open staan
voor jou
Vol verbazing
vreugde tranen
te huilen
in die stilte
vol van de Rust
Vrede
van de Vader
mijn Papa
mijn Liefdevolle
en getrouwe God.

Dit wens ik jullie allemaal toe voor de komende tijd.
Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 22:58
BerichtOnderwerp: belangstelling???
 
ROBBEDOES873 schreef:
Tot mijn spijt ben ik er achter gekomen...Dat ik met het plaatsen van dit stukje mensen op hun tenen ben gaan staan, Dit was absoluut niet mijn bedoeling... Het was gewoon iets wat me bezig hield en waar ik eens met anderen over van gedachten wou wisselen.
Nu blijkt dat het plaatsen me een vriendschap heeft gekost, en dat doet gewoon erg veel pijn...
Vind het erg jammer dat het zo moet gaan, en nogmaals het spijt me heb niemand willen kwetsen door dit te plaatsen....

Hi Roebedoes,

Allereerst wil ik je zeggen, wat erg dat je hierdoor een vriendschap bent kwijt geraakt. Jammer is dat. Nu begrijp ik dat ook niet helemaal. Het was voor jou toch gewoon een afvragen, hoe een ander daar over dacht of mee omgaat.
Maarja als de ander daar niet mee om kan gaan is dat dan wel een vriendschap? Of heeft die persoon altijd zo`n zin gebruikt en is er nooit verder op ingegaan. Echt jammer en pijnlijk zoals je zelf ook schreef.

Ikzelf ga op zo`n zin als ik vraag hoe is het er mee? En men reageer dan o goed.
Ik antwoord dan: Is het werkelijk goed of is het echt goed met je?
Zo laat je toch de ander weten dat je zeker in de ander geinteresseerd bent. Oprechtheid is ook een kunst appart.
En dit is ook een hart hart delen. Vaak denk men o ik moet een oplossing geven of iets doen voor de ander. Nee, een luisteren oor is vaak datgene wat mensen echt willen iemand die gewoon kan luisteren. Daar geen goedkeuring of afkeuring aan vast knopen.
Maar er gewoon zijn voor de ander. Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 22:33
BerichtOnderwerp: wie is God?
 
RELLOK036 schreef:
het gaat er ff niet er om wa ik denk maar wat jullie denken..... en mary nee ik weet God is een Vader en een vader moet ook soms eens straffen tis niet altijd feest.... als je iets geflikt had kreeg ik teminste vroeger straf....

Hi Rel,

Zoals mary al schreef is God de Vader een liefhebbende Vader en niet een Gog die straft. Lees bijv Luc 14 over de verloren zoon. Jezus vertelt daar eigenlijk hoe God de Vader eigenlijk is. de Vader staat op de utkijk of dat de zoon al komt en zodra Hij maar en stipje ziet rent de Vader hem tegemoed en voor dat de zoon kan zeggen dat het hem spijt en dat hij wel als knecht wil komen werken. Zegt de Vader tegen een dienst knecht dat hij een feestmaal aan moet richten voor zijn zoon en Hij omhelst hem en doet hem een mantel aan en schoenen en geeft hem zelf een ring aan zijn vinger. De Vader had het hem allang vergeven. De Vader was zo blij dat Hij zijn zoon terug had. Dat de zoon zelf terug gekomen was dat was de zoon zijn eigen vrije keus. En dat is wat de Vader wil dat wij een eigen vrije keus maken om naar de Vader te gaan en ons leven aan Hem toewijden. Dan is er geen straf, alleen maar een willen tonen dat je alles wil doen wat je voelt dat je in je eigen vrije keuze wilt opgeven ter ere aan Hem. Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 22:17
BerichtOnderwerp: vergeven
 
ROBBEDOES873 schreef:
Ik wil toch even reageren...
Heb even getwijfeld of ik het wel of niet zou doen...
Maar ik denk dat er ook gevallen zijn waarbij vergeving niet mogelijk is...
Je kan het wel loslaten en aan God overgeven, maar vergeven kan naar menselijke standaarden in sommige gevallen niet,
Zeker niet als er een ernstig vergrijp is geweest en de dader, toont geen berauw of wat dan ook maar...
Er zullen velen het niet met me eens zijn, maar dit is hoe ik er overdenk...

Hi Roebedoes.

Zeker in die gevallen kan je zelf ook geen vergeving vragen dat kan je alleen door na God de vader te gaan en te vragen of Hij je wilt helpen om deze persoon los te kunnen laten en in de handen van de Vader te leggen.
Deze dader heeft dan met God te dealen en niet meer met jou. De Vader heeft dat nooit zo gewild dat jij, ik en wij pijn gedaan worden. En Hij huilt met je mee en misschien nog harder, omdat hij het zo erg vind dat het jou is aangedaan. Maar Hij had het niet kunnen voorkomen, want ook die mens heeft een eigen keus. O zo moeilijk.
Vandaar dat in het oude testament in deuteronomium en numuri zoveel regels en wetten staan en als die overtreden worden dat daar wel degelijk straffen aan verbonden zijn. Maar dat hoeven wij niet te doen dat doet God de Vader.
Heel moeilijk proces.
En je hoeft daar zeker geen vrienden van te zijn of worden cq blijven.
Een heel mooi boek is De Uitnodiging van W.Paul Young. Een bestseller.
Sterkte Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 21:51
BerichtOnderwerp: gebed voor mijn vader
 
LILIAN090 schreef:
ik zal voor je bidden!

zou je ook voor mijn vader willen bidden?
er is slokdarmkanker bij hem geconstateerd, ook 2 uitzaaiingen waaronde 1 onder het middenrif.
Hij is nu bezig met behandelingen en pas over ongeveer 8 weken weten we meer, of de boel is aangeslagen en of hij geopereerd kan worden.
En als hij al geopereerd kan worden weten ze nog niet of ze alles kunnen wegsnijden.. spannend dus...
dankjewel alvast!

Hi Lilian,
Wat afschuwelijk voor je en nog zo lang in het onzekere moeten leven. Dat vergt veel van je.
Ik bid je kracht en sterkte toe. Dat God de Vader jou hulpgeroep en jullie gebed zal verhoren want waar twee of drie eenparig begeren zal God daar in komen. Ik bid dat God zijn genezende zalfolie over je vader heen zal gieten en dat God zijn genezende engelen wil zenden naar je vader. Sterkt Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 21:46
BerichtOnderwerp: gebed voor mijn vader
 
ROBBEDOES873 schreef:
Graag wil ik langs deze weg om gebed vragen voor mijn vader...
Hij is vanmorgen plotseling opgenomen in het ziekenhuis,
Het is waarschijnlijk zijn hart...
Het mag dan een oude mopperkont zijn en we liggen herhaaldelijk in de clinch...Maar ik hoop toch dat we nog heel wat jaartjes op elkaar mogen mopperen kan em eigenlijk nog niet missen...

Hi Roebedoes,
Wat erg!
Hoe is het nu met je vader?
Ik bid dat God zijn genezende hand op je vader hart zal leggen en dat Hij het bloed van Jezus over hem uit zal gieten. Dat er een muur van Zijn Vrede om jullie allemaal mag zijn. Sterkte Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 december 2009, 21:21
BerichtOnderwerp: vergeven
 
MARISKA601 schreef:
Stel, iemand heeft je dus danig gekwetst waardoor je
een hoop pijn en verdriet voelt.
Die persoon bied zijn excusses aan en je zegt dan,
ik vergeef je je wat je mij hebt aangedaan,
Maar een dag later doet die persoon in kwestie het weer.
En zo gaat het maar door.
Is zo'n persoon wel vergeving waard denk ik dan.
God vraagt aan ons om toch te vergeven.
Ik kan zo'n persoon niet vergeven.
Is die persoon wel te vertrouwen?
Is mijn hart verhard in die dingen?

Hi Mariska,

Vergeven en vergeving schenken dat is een gedeelte. Wat heel moeilijk is. maar als je in Gods genade leeft weet je dat Hij jou ook zoveel ker vergeven heeft. Dus als je iemand vergeeft leg je het als het ware bij God de Vader naar en Hij zal gaan dielen met deze persoon, zodat jij verder kan met jou leven.
Dat is het eenvoudigste. Maar het moeilijkste komt nog eerst vergeven. Bidden en die persoon zegene want heb je vijanden lief. En dan als het ware bij God de Vader pleitte voor deze persoon dat God deze persoon wil vergeven zoals Jezus dat ook deed voor ons en dat is het allermoeilijkste stukje vind ik.
Maar als je daar door heen ben dan voel dat als iets zo krachtig en je voelt de liefde van de Vader door je heen naar die persoon. Sterkte in iedergeval Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: maandag 7 december 2009, 23:36
BerichtOnderwerp: Gezellige feestdagen!?
 
INKA401 schreef:
ik wil hier wel op reageren ...

je snijd voor mij en mijn gezin best een emotioneel onderwerp aan ...
om even kort door de bocht te gaan, mijn vrouw en lieve moeder van haar kinderen is overleden op oudejaarsdag 2002 ...
laat ik maar eerlijk wezen ... een rotterige dag kan ik mij niet voorstellen oké ... het is met het a's nieuwjaar al 7 jaar geleden, maar zo werkt het nou eenmaal niet ...
ik heb 4 kids ... van 13 tot 25 jaar ... 3 thuiswonend, en ieder kind ervaard dit op zijn eigen manier ...
pappa is ruimdenkend, en weet best dat het de tijd was voor mijn allerliefste pauline ... hoe graag ik ook haar bij mij wilde houden,
maar leg dit maar eens uit aan je kids ... dit kán gewoon niet ... en een knap iemand die mij dit wél kan uitleggen
rond kerst en oud en nieuw proef ik weer de diepte van hun gemis van hun lieve moeder ... uuuh ... ik zet mijzelf nu wel even op de achtergrond hoor, en hoop op jullie begrip ... ik zeg grrrr ....
elk jaar leggen wij rond oudejaarsdag op het graf van pauline een mooi nieuw bloemstuk ... is voor ons zó waardevol , maar tegelijk zo emotioneel ... ik wil hierbij niet zielig overkomen lieverds
jullie kennen inka niet ... maar inka is wél gebaat met medeleven ... reaktie's ... dat doet mij goed ... écht wel ... al is het voor ons nu al 7 jaar geleden ... rond deze tijd ervaren wij dit als de dag van gisteren ...

groetjes inka

Zodat is niet niks je vrouw je geliefde een moeder te verliezen. En zo jong.
Vaak denken mensen nu moet het maar klaar zijn met je verdriet het is al zo langgeleden, maar je draagt het dagelijks mee in je hart. Het is niet van gisteren of vorig jaar maar vandaag kwam je het weer tegen. De geur even een flits in je gedachte. het komt en het gaat. Met een lach en met een traan.
Sterkte met deze dagen vol herinneringen, Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: maandag 7 december 2009, 22:30
BerichtOnderwerp: met dank aan romeo...
 
HANNAH810 schreef:
I went to the Lords clinic, to have my routine check-up
and it confirmed I was ill;

when Jezus took my blood pressure, He saw I was low in tenderness
the thermometer registered 40' of anxiety...

He ran an electrocardiogram and found that I needed several "love-bypasses" since my arteries were blocked with loneliness and could not provide for an empty heart.

I went to orthopedics; I could not walk by my brothers side and I could nog hug my friends, dince I had factured myself when tripping with envy.
he also found, that I was short sighted since I could not see beyond the short comings of my brothers and sisters.

when I complained about deafness the diagnosis was that I had stopped listening to Jezus voice talking to me on daily basis.

for all of that, Jezus gave me a free consultation thanks to His mercifulness;
so my pledge is to, only I leave this clinic, only take the natureal remedies He described in His words of truth;
- every morning take a full glass of gratitude
- when getting to work, take one spoon of peace every hour, take one pill of patience, one cup of brotherhood, and one glass of humility.
- when getting home, take one dose of love
- when getting to bed, take two caplets of clear consicience
- do not give into sadness or desparation, for what you're going through today;

God knows how you feel; God knows exactly and with perfection what is being allowed to happen to you in your life at this percise moment.
Gods purpose for you is simply perfect.
He wants you to show you things that only you can understand by living what you are living, and by being in the place you are right now.

may God give you;
- for every storm a rainbow,
- for every tear an smile
- for every care an promise
- and a blessing in each trial
- for every problem life sends
a faitfull friend to share...
for every sigh a sweet song
and an answer for each prayer.....

Hannah wat mooi!!!
Als ik, wij dit allemaal zouden doen elke dag,
dan zou de wereld er toch anders uitzien.
Bedacht Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: maandag 7 december 2009, 22:18
BerichtOnderwerp: VADERS LIEFDESBRIEF
 
MIJN KIND
Je kent mij misschien niet, maar Ik weet alles over je
~Ik weet wenneeer je zit en wanneer je weer opstaat~
Zelfs je haren op je hoofd zijn geteld~
Voordat je verwekt werd, kende Ik je al~
Nog voordat Ik deze wereld maakte, koos Ik je al uit~
Jebent geen vergissing~
Ik bepaalde je geboorte en waar je zou leven~
Je bent prachtig gemaakt~
Ik heb je gemaakt in de buik van je moeder~
Ik ben niet ver weg maar dichtbij~
Mijn verlangen is om je te overladen met Mijn Liefde~
Ik geef je veel meer dan een aardse vader of moeder zou kunnen~
Want Ik ben de perfecte Vader~
Al het goede dat je ontvangt komt uit Mijn hand~
Mijn plan voor jouw toekomst si altijd vol hoop geweest~
Want Ik hou van jou Met een eeuwigdurende Liefde~
Ik denk ontelbaar veel aan je~
Ik zal nie stoppen met het goede voor je te doen~
Want je bent Mijn kostbaarste bezit~
Met Mijn hele hart en ziel verlang Ik er naar om je te bevestigen~
En ik wil je grote en verbazingwekkende dingen laten zien~
Als je Mij met je hele hart zoekt, zal je Mij vinden~
Ik kan oneindig veel meer voor je doen dan dat je ooit kunt beseffen~
Ik ben diegene die je het meest aanmoedigt`
En Ik ook de Vader die je troost in al je verdriet~
Op een dag zal Ik alle pijn die je op deze wereld hebt geleden, wegnemen~
Ik ben je Vader en Ik hou net zoveel van jou als van Mijn Zoon Jezus~
Want in Jezus heb Ik Mijn Liefde voor jou laten zien~
Hij kwam om te laten zien dat ik aan jouw kant, en niet tegenover je , sta~
Jezus stierf zodat wij wer bij elkaar kunnen komen~
Ik gaf alles op waar Ik van hield, zodat Ik misschien jouw liefde zou winnen~
Als je Jezus verwelkomt, ontvang je Mij ook~
En niets zal je ooit nog scheiden van Mijn liefde~
Kom Thuis en ik geef het grootste feest dat je ooit beleefd hebt~
Ik ben altijd Vader geweest en Ik zal altijd Vader blijven.

Mijn vraag is: Wil jij Mijn kind zijn?

Ik wacht op je,

Je Vader, Almachtig God
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: maandag 7 december 2009, 21:29
BerichtOnderwerp: He's my King
 
INSEARCH571 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=2z15FlTONVo

I do not own this video nor have I created it. I actually just saw this over at vimeo and downloaded it many months back because I was deeply touched by it. I can't seem to find the original video online anymore and so I couldn't give the video creator the proper credit. But I hope it's ok with him/her that I'm sharing this with all of you in YouTube.

To the one who made this video, you are blessed! Thank you for blessing us too.


The Bible says my King is the King of the Jews. He's the King of Israel. He's the King of righteousness. He's the King of the ages. He's the King of Heaven. He's the King of glory. He's the King of kings, and He's the Lord of lords. That's my King. I wonder...Do you know Him?

My King is a sovereign King. No means of measure can define his limitless love. He's enduringly strong. He's entirely sincere. He's eternally steadfast. He's immortally graceful. He's imperially powerful. He's impartially merciful. Do you know Him?

He's the greatest phenomenon that has ever crossed the horizon of this world. He's God's Son. He's the sinner's Savior. He's the peak of civilization. He's unparalleled. He's unprecedented. He is the loftiest idea in literature. He's the highest personality in philosophy. He's the fundamental doctrine of true theology. He's the only one qualified to be an all-sufficient Savior. I wonder if you know Him today.

He supplies strength for the weak. He's available for the tempted and the tried. He sympathizes and He saves. He strengthens and sustains. He guards and He guides. He heals the sick. He cleanses the lepers. He forgives sinners. He discharges debtors. He delivers the captives. He defends the feeble. He blesses the young. He serves the unfortunate. He regards the aged. He rewards the diligent, and He beautifies the meager. I wonder if you know Him.

He's the key to knowledge. He's the wellspring of wisdom. He's the doorway of deliverance. He's the pathway of peace. He's the roadway of righteousness. He's the highway of holiness. He's the gateway of glory. Do you know Him?

Well, His light is matchless. His goodness is limitless. His mercy is everlasting. His love never changes. His word is enough. His grace is sufficient. His reign is righteous, and His yoke is easy and His burden is light. I wish I could describe Him to you. Yes, He's indescribable. He's incomprehensible. He's invincible. He's irresistible. You can't get Him out of your mind. You can't get Him off of your head. You can't outlive Him, and you can't live without Him.

Well, the Pharisees couldn't stand Him but they found out they couldn't stop Him. Pilate couldn't find any fault in Him. Herod couldn't kill Him. Death couldn't handle Him, and the grave couldn't hold Him. I wonder if you know Him.


---
Such a great video to highlight such a great message.
From Dr. Shadrach Meshach (S.M.) Lockridge's famous sermon.

Hi Insearch,
Prachtig is dit, ik heb het op een poster staan, zowel in t engels en aan de andere kant in t nederlands. Ik heb die posters in voorraad nog 45 stuks.
Deze man was in een samenkomst van een conferentie en opeens ging hij bidden en dat hebben ze opgenomen. Ik geloof 2dagen daarna was deze man gestorven. Dit was zijn getuigenis. Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zondag 6 december 2009, 23:46
BerichtOnderwerp: Ik ben van Hem, mijn Vader
 
Zomaar voor mij uit te staren
voel ik even
een strelen
diep van binnen
Hij de Vader
die mij bemint

Leegheid
eindeloos achter mij
vervult met passie
en Zijn Liefde
draagt mij
door de eenzame
tijd

Het verlangen
een te geraken
bij Hem in
Zijn Armen
zuchtend
Ik ben Van Hem.

Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 december 2009, 11:15
BerichtOnderwerp: Roddelen..
 
JOOP019 schreef:
Ik heb op heel wat datingsites even rondgekeken en persoonlijk vind ik CM de leukste. Ik vind het echter jammer dat er zo vreselijk veel geroddeld wordt. Dat zouden we als christenen niet moeten doen. Natuurlijk kun je met de één beter opschieten dan met de ander, maar laat a.u.b. iedereen in zijn of haar waarde. Als je wat tegen een ander hebt, bespreek het met die persoon zelf. Dit is een zeer bijbels principe. Roddelen hoort bij mensen, en ik steek uiteraard ook m'n hand in eigen boezem want ik ben ook een mens Lachende smiley. Laten we meer met, en minder over elkaar praten, want dan pas blijft CM een leuke gezellige contactsite waar een ieder veel plezier aan kan beleven. In veel gevallen is het ook nog eens zo dat we het "gespreksonderwerp" niet eens kennen, en dat maakt het extra zuur. Uit eigen ervaring weet ik dat mensen zich bewust of onbewust anders voor kunnen doen dan ze zijn, en dat bepaalde uitspraken soms anders overkomen dan bedoeld. Neem bij twijfel contact op met die persoon, investeer in elkaar.

Ik wens iedereen een fijne tijd op deze leuke site...en allen Gods Zegen toegewenst.

Joop
Hi Joop,

Een wijs woord. Zeker als je bedenk dat schrijven geloof ik maar 4% van de totale commumicatie is. En de mensen die het lezen, lezen het met hun eigen interputatie in hun eigen situatie. Welk gedeelte van Nederland komen ze vandaaan, uit welke cultuur en uit welk gezin. Dus ook nog gekleurd. Communicatie op papier is het moeilijkste wat er is. Als wij als christen nog geeneens veiligheid kunnen bieden aan elkaar hoe moeten wij dan naar andere mensen zijn. Pesten en roddelen is een van de vreselijke dingen die een mens tot de bodem kunnen kapot maken. Jullie moesten eens weten hoeveel jonge kinderen al lopen met zelfmoord gedachten alleen om dit. Wat gij niet wil dat u geschiet doe het ook een ander niet. Leven en laten leven. Shaloom Jill


Laatst aangepast door
JILL658
op zaterdag 5 december 2009, 11:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 december 2009, 22:56
BerichtOnderwerp: Wat is vriendschap
 
SMILEY462 schreef:
haha ja wat ga ik nu typen? eehhh nee man tuurlijk denk ik dr niet zo over, feit blijft wel dat dr het 1 en ander gebeuren moet, man alleen he!


concreet betekent het dat ik dr waarschijnlijk alleen voor op draai, vriend haha

Ja smiley,
Je kunt het ook zelf organiseren, wat vrienden uitnodigen en zeggen eerst even de handen uit de mouwen. dan gezellig samen eten. Een idee misschien? Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 december 2009, 22:45
BerichtOnderwerp: Gebedsroom donderdagavond 3 december
 
MARTHA725 schreef:
Hoi allemaal,

Wat ontzettend leuk om de gebedsroom voor morgen op het nieuwe forum te plaatsen, we zijn de redactie erg dankbaar Lachende smiley
We bidden Gods zegen over al het nieuwe.

De feestdagen staan voor de deur, voor de meesten van ons een gezellige aangelegenheid, maar voor velen een eenzame ervaring.
Laten we extra deze tijd een arm om onze medemens slaan....een bezoekje, telefoontje, kaartje,kleinigheidje, laten ogen en hart al stralen.

We zitten in Adventstijd, zo mooi om stil te staan wat God voor ons heeft gedaan, Zijn zoon Jezus kwam op aarde om de mensheid/ons te redden. Wat een grote genade en dankbaarheid mag ons vervullen hierdoor.

We nodigen jullie uit om de Heer daarvoor te danken in de gebedsroom, we houden deze elke donderdag avond van 19.30 tot 20.30.
Ieder is welkom om samen mee te bidden en te danken.

Warme groetjes, en Gods rijke zegen en nabijheid,

Martha en Eva Lachende smiley



Hoi Martha en Eva wat een goed idee. Is het druk geweest gisteren? Jammer ik kan niet op donderdagavond. maar ik wens jullie Gods Wijsheid toe in deze. Shaloom Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 december 2009, 11:45
BerichtOnderwerp: advent...
 
NOUMOE974 schreef:
De verwachting dat de Heere Jezus is gekomen naar deze verdorven wereld met Kerstfeest EN de verwachting dat Hij zal wederkomen om te oordelen de levenden en de doden en diegene die Hem lief hebben gekregen, mee te nemen naar Zijn eeuwig Koninkrijk.


Voor mij is het dat Jezus gekomen is op deze aarde om de Vaders Liefde te laten zien en niet om een beschuldigende vingertje te wijzen naar degene die wat verkeerds doen , maar in liefde en ontferming bewogen zijn voor ons mensenkinderen. Jezus deed niks zonder de Vader . Hij heeft een ieder Lief en iedereen kan tot de Vader komen. Zelfs op het laatst van ieders leven. maar dat geeft je niet het recht om dan maar allerlei dingen te doen die niet goed zijn. Aan het kruis staat Jezus met zijn armen uitgetrekt naar ons om ons te omarmen. Jezus zei zelf tegen die moordenaar aan het kruis je zal heden met mij in het Koninkrijk van mijn Vader zijn. Geweldig wat een Liefde!!! Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 december 2009, 11:34
BerichtOnderwerp: Kleine wonderen in het dagelijks leven
 
ROOSJE226 schreef:
Een Wow moment had ik twee weken geleden.

Ik moest voor een vervelende schouder operatie naar het ziekenhuis. en als gevolg van de operatie mag ik 6 weken m'n rechterarm en schouder niet bewegen. dus best vervelend. gelukkig kon ik mij op jezus richten en ik ging de narcose in met een lied in m'n hart. "waar uw water stroomt zal alles leven, u maakt gezond,geneest ect" een tijd later werd ik wakker met een heel ander prachtig lied uit opwekking. ik was helemaal rustig en gelukkig. het feit dat jezus zo dicht bij je is en zijn warmte mag ervaren geeft je een zalig gevoel. lig je daar gewoon te stralen. nu is het ook niet makkelijk, maar ik zet m'n praise muziek aan op m'n mp3, en dan kun je weer verder ondanks pijn en ongemak........ soms stralend.

groetjes rosita Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden
Heel veel sterkte Roosje, ook niet zo leuk voor de feestdagen. Hopelijk heb je mensen om je heen die je een helpende hand kunnen geven. Jill


Laatst aangepast door
JILL658
op vrijdag 4 december 2009, 11:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 december 2009, 11:29
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
ARJAN007 schreef:
Dank voor jullie felicitaties. Ik vind het lief van jullie dat je me (als verrassing) in het openbaar feliciteert.
Mijn visite zal vermoedelijk eind januari / begin februari op bezoek komen. Dat is soms een wat handiger tijd voor het bezoek dan de drukke sinterklaas / kersttijd.

Hi Arjan van hartehoor!
Dat dit een liefdevol en gezegend jaar mag zijn voor jou! jill


Laatst aangepast door
JILL658
op dinsdag 12 januari 2010, 22:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658 (69)





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 december 2009, 11:01
BerichtOnderwerp: Moppentrommel
 
BULLDOG524 schreef:
nieuw forum moeten nartuurlijk ook nieuwe moppen op

[edit: de volgende keer dat hier schuine moppen worden getapt worden er mensen van de site verwijderd, dit is al eerder aan de orde geweest.]

ja leuk
Er was eens een vrouw die er niet uit zag met een pukkel op haar neus.
Ze wou zo graag met een man uit. Zij denken hoe doe ik dat nu. Wel ze zette een papegaai op haar schouder en ging de kroeg in. Ze keek rond en daar zag ze aan een tafeltje 4 bloedmooie gasten zitten . Zij stapte er op af en vroeg mag ik jullie wat vragen en wie het goed heeft mag met mij mee. Goed zeiden die gasten. Nu wat voor een dier heb ik op mijn schouder. De gasten kijken elkaar schuin en een beetje lachend aan en een zei nou ik denk dat het een parkiet is
DDDat reken ik goedddd!!!!!!!


Laatst aangepast door
JILL658
op vrijdag 4 december 2009, 11:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JILL658
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14
Pagina 14 van 14