ChristianMatch
 


Forum

Berichten van SOLAFIDE630
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 23 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SOLAFIDE630
Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 17 januari 2010, 21:31
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
PIETER649 schreef:
als Petrus zich er al niet druk over hoeft te maken... wie ben jij dan? Kussende smiley

Ehh....ik maak mij er niet druk over, maar ik meen hier te lezen, dat jij er je druk over maakt......... Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 17 januari 2010, 21:13
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
PIETER649 schreef:
2 mensen van hetzelfde geslacht... door een speling van de natuur hebben ze deze gevoelens...
wellicht is het een doorn in hun vlees, een uitdaging van God, hun kruis op deze aarde.
Hebben ze er om gevraagd? Hebben ze het gezocht? Vast niet!!

Toch zoeken ze Jezus in hun leven, zoeken hem als hun Zaligmaker.
Ze zoeken samen, want.... ze houden van elkaar.

Deze mensen zoeken een kerk of gemeente waar ze zich thuis mogen voelen.
Op oud-testamentische wijze pakken ze de hoornen van het altaar beet, zo hebben ze recht op Gods bescherming!!
Teveel willen hier dorpelwachter zijn... voor God besluiten wie er deel hebben aan Zijn genade.

Wie meent te staan, zie toe dat hij-zij niet valle....

En wie ben jij dan wel Pieter......want je strooit hier constant met kwalificaties rond.....zoals betweters....dorpelwachters....
en speelt ondertussen voor rechter, die boven de zaak staat en wel eens even iedereen hier meent zijn plek aan te kunnen wijzen en op zijn plek te zetten.

Inderdaad...wie meent te staan, zie toe dat hij/zij niet valle, maar Jezus Christus mijn Heer zal er op toezien, dat Zijn kinderen niet vallen, wees daarvan overtuigd.

Volg jij zelf nu maar Jezus, want het is jouw zaak niet wie er valt of wie er niet valt.

Johannes 21 :
21 Toen Petrus hem zag vroeg hij Jezus: ‘En wat gebeurt er met hem, Heer?’ 22 Maar Jezus antwoordde: ‘Het is niet jouw zaak of hij in leven blijft totdat ik kom. Maar jij moet mij volgen.’
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 17 januari 2010, 19:49
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
HANNAH810 schreef:
sola, ik ben er van overtuigd, dat je t allemaal heel goed bedoeld;
maar op mij kom je ietwat belerend over, en ik weet niet of iedereen dat prettig vind... Lachende smiley

Dat mag jij vinden Hannah......... ik krijg heel andere reacties in mijn mailbox.........

En......ik ben ook helemaal niet geroepen om dat te doen, wat IEDEREEN prettig vind, Hanna. God beware me er voor, want dat zou ik geen goed teken vinden en dan zou ik me eens ernstig gaan afvragen of ik nog wel de Heer op een juiste wijze volg.

Als je n.l. Jezus serieus volgt, dan zul je juist vervolgd worden, weerstand krijgen, bespot worden etc...... De wereld moest Jezus destijds al niet en dat is heden ten dage echt niet anders.

Als DAT de voorwaarde zou zijn om op dit forum hier te mogen participeren, dan zou ik me er meteen van distancieren.

Jezus zei tot Zijn leerlingen:

Luc 6,26
Wee jullie wanneer alle mensen lovend over je spreken, want hun voorouders hebben de valse profeten op dezelfde wijze behandeld.
(NBV)


Wee u, wanneer al de mensen wel van u spreken, want hun vaders deden desgelijks den valsen profeten.
(Statenvertaling, Jongbloed editie)


en

2 Tim 3,12
Allen die vroom en in eenheid met Christus Jezus willen leven, zullen worden vervolgd.
(NBV)

2 Tim 3,12
En ook allen, die godzaliglijk willen leven in Christus Jezus, die zullen vervolgd worden.
(Statenvertaling (Jongbloed-editie))
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 21:49
BerichtOnderwerp: IOVER ROKEN
 
@ allen:

Toch is het m.i. allemaal niet juist.

Jezus leerde gewoon, wat IN en UIT HET HART komt, dat maakt de mens onrein....

Lees nog maar eens goed, wat Hij zei bijv. in Marcus 7
18 Hij zei tegen hen: ‘Begrijpen ook jullie het dan nog niet? Zien jullie dan niet in dat niets dat van buitenaf in de mens komt, hem onrein kan maken 19 omdat het niet in zijn h a r t, maar in zijn maag komt en in de beerput weer verdwijnt?’ Zo verklaarde hij alle spijzen rein. 20 Hij zei: ‘Wat uit de mens komt, dat maakt hem onrein. 21 Want van binnenuit, uit het hart van de mensen, komen slechte gedachten, ontucht, diefstal, moord, 22 overspel, hebzucht, kwaadaardigheid, bedrog, losbandigheid, afgunst, laster, hoogmoed, dwaasheid; 23 al deze slechte dingen komen van binnenuit, en die maken de mens onrein.’


En ook staat er exact in de bijbel, dat alleen ontucht het lichaam kan het lichaam aantasten VOOR GOD EN DAAR KOMT HET TOCH OP AAN...N.L. WAT VOOR GOD BELANGRIJK IS EN ZOALS HIJ DE DINGEN ZIET EN NIET WEER, ZOALS WIJ DE DINGEN BENADEREN EN WAARDEREN.

1 Kor 6,18
Ga ontucht uit de weg! Geen enkele andere zonde die een mens kan begaan tast het lichaam aan, maar wie ontucht pleegt zondigt tegen het eigen lichaam.


Leert Jezus ons niet zo in de bijbel hoe je moet lezen. Hij laat ons toch constant zien, dat wij mensen niet goed kunnen lezen.

Zo leerde Hij Zijn discipelen, dat God een God van levenden was, want er staat geschreven, zei Jezus: Hij IS de God van Abraham, Isaac en Jacob en zo heeft Hij meer dingen laten zien en ons willen leren om exact te lezen wat er staat in de bijbel.

Uit bovenstaande kan ik dus concluderen, dat roken niet naar de maatstaven van God ons lichaam aantast, want dat kan ALLEEN gebeuren door ONTUCHT.

God kijkt dus anders tegen de dingen aan dan wij, maar dat was ons eigenlijk al bekend, dat Zijn gedachten niet de onze zijn.

Ook als je rookt, bevuil je je hart niet met zondige gedachten of zondige gevoelens of intenties etc. niet in de zin van: slechte gedachten, ontucht, diefstal, moord, overspel, hebzucht, kwaadaardigheid, bedrog, losbandigheid, afgunst, laster, hoogmoed, dwaasheid






















1 Kor 6,18
Ga ontucht uit de weg! Geen enkele andere zonde die een mens kan begaan tast het lichaam aan, maar wie ontucht pleegt zondigt tegen het eigen lichaam.


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 16 januari 2010, 22:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 20:24
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
MIEKE364 schreef:
dames, dames, foei toch, de balk in eigen oog, de hand in eigen boezem en zo kunnen we nog jaaaaaren doorgaan...... Kotsende smiley

Mieke....echt....ga eens goed de biijbel bestuderen....en ga de bijbel exact bestuderen....echt hoor, want je vaag iets kunnen herinneren, wat je vader, met alle respect, misschien vroeger uit de biijbel heeft voorgelezen en wat je je dus alleen maar ongeveer nog weet te herinneren is echt te weinig. Echt hoor...veel te weinig. Je moet het exact weten, want het komt er bij Jezus op aan. Hij heeft niet zo maar wat geroepen. Zijn woorden doen er echt toe en ook, dat je precies weet, wat Hij heeft gezegd en niet maar uit de losse pols met de bijbel om blijven gaan en vrij blijven citeren, dat is allemaal veel te vaag en te onexact.

Zijn woorden zijn geest en leven, dus ga daar voorzichtig mee om en ga daar exact en concentieus mee om, want anders onthou je jezelf in eerste instantie erg veel, zo niet alles, maar ook je medemens, die je dan niet naar behoren kan adviseren en helpen en anders doe je God te kort, jezelf en je medemens.

Dat is de enig goede raad, die ik je kan geven en dat doe ik niet uit hoogmoed, maar dat doe ik uit welgemeende zusterliefde t.o.v. jou.

Gods zegen! Lachende smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 16 januari 2010, 20:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 20:11
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
MIEKE364 schreef:
Alle bijbelteksten ken ik niet uit mijn hoofd, ik citeerde vrij een stelling van Jezus. Het dichtste bij komt Johannes 4: 7-21. Elke avond na het eten las mijn vader ons een flink stuk tekst voor uit de bijbel, op enig moment kristalliseert zich dat in je karakter, in je persoonlijkheid in hoe je leeft. Ik ben niet perfect en pretendeer dat ook niet te zijn.
Voor mij is duidelijk dat we niet hoog van de toren hebben te blazen tegen mensen die anders denken dan wij. Alles op deze aarde is geschapen door God met een bedoeling.
Natuurlijk is het goed iemand met alle respect te wijzen op vermeende zonden. Ik ben daar terughoudend in. Als twee homofiele mensen als christen leven, gedoopt zijn en belijdenis hebben gedaan en als mensen vrijwel onberispelijk leven waar menigeen een voorbeeld aan kan nemen, is er geen haar op mijn hoofd die hen van zonden beticht omdat ze homofiel zijn. Begrijp je?

Beste Mieke,

Wat reageer jij toch wonderlijk. Wie blaast er nou hier hoog van de toren....? Hoekom je er toch bij om dat zo te noemen. Niemand blaasst hjier hoog van de toren door proberen om datgene wat Jezus ons leert ook in de praktij te vbrengen. Integendeel, want als je Jezus wil volgen dan zul je net als Hij juist nederig moeten zijn.

Maar als jij leer van mensen....en dat vind ik, dat je hier verkondigd, voorrang laat hebben op de leer van de Heer, dan is dat niet een juiste leer.

Je probeert met alle liefde toch datgene, zoals jou het uitkomt, te laten prevaleren. Maar echte liefde is juist, dat ook al is dat misschien in jouw ogen hard, dat je toch iemand zegt, wat de leer van de Heer is....ook al zal dat misschien hard zijn voor iemand om te horen.

Heb je er iets aan om mensen maar in een levenswijze te laten zitten, die God niet wil? Help je daar mensen mee dan? Ik dacht toch van niet!

Weet je Mieke, ik ben heel erg ziek geweest. Was zwaar depressief, ben in psychotherapie geweest bij een hoogleraar, maar de man kon me niet helpen. Ik vond het wel allemaal interessant wat hij zei en ik was zelf ook zeer intensief met de psychologie bezig, maar dat kon me niet helpen omdat het leer van mensen is. En ook al wil iemand me nog zoveel liefdevols zeggen en begrip hebben voor mijn manier van leven, pas toen de Heer in mijn leven kwam en ik inzag, dat ik een zondig mens was, en ik met mijn zonden naar de Heer kon gaan....toen kreeg ik genezing en wel meteen. Er gebeurde daar iets, toen ik ALS ZONDAAR naar de Heer ging en vergeving vroeg voor mijn zonden. Ik werd direct op mijn gebed vervuld met de Heilige Geest en dat was een gelukzalige ervaring. Er is toen tot 3 x toe iets uit mij geflitst in totaal, dus ik denk ook dat ik gereinigd ben van onreine geesten en ik was meteen mijn hopeloze toestand kwijt, want ik wist toen, dat Jezus inderdaad leeft en ook nog geneest en dus NU nog Dezelfde is.

Kijk, wat heb ik aan alle begrip van mensen als ze niet datgene tegen me zeggen, wat voor God belangrijk is? NIETS.

Daarom ben ik er ook zo fel op, dat de leer van God alleen gezegd moet worden, want dan alleen zit je op de goede koers en anders wordt je met heel mooie woorden met een kluitje in het riet gestuurd. Daar heb je n.l. niet veel aan.

Met Jezus heb ik toen aan mijn herstel kunnen werken en daarvoor heb ik samen met de Heer jaaaaren lang moeten strijden in gebed. Dat was echt een strijd hoor. Maar gelukkig had ik toen de Heer. Bij iedere aanval van de duisternis in mijn leven wist ik....ik kan naar de Heer meteen en ik kon Hem aanroepen als ik weer aangevallen werd door de duisternis. En dat heeft mij geholpen, n.l. gehoorzaam te zijn aan datgene wat de Heer wil en niet aan datgene wat mensen willen.

Ik weet dus UIT ERVARING hoe belangrijk het is, dat je datgene doet wat God wil...ook al is het nog zo hard misschien. Maar het is wel de waarheid en de enige weg tot genezing en verder leven.

Dus ga mij niet vertellen, dat ik hoogmoedig ben of hoog van de toren blaas, want dat slaat nergens op. Integendeel ik heb juist moeten inzien, dat ik al mijn menselijke arrogantie en mijn zondige vrije leven op moest geven. En daar krijg je dan genezing van.

Dat is voor mij ook de kracht van de bijbel, dat ik zelf kan lezen, wat God wil en niet dat er een therapeut mij wel even kan en wil vertellen, wat volgens hem dan, een mens, volgens zijn menselijke maatstaven wel of niet acceptabel is. Te gek voor woorden gewoon.

Ik mag dus zeggen, dat ik een ervaringsdeskundige ben op dat gebied en dat doe ik niet uit hoogmoed maar juist uit nederigheid om God alle eer te geven en niet mensen. Want mensen konden mij niet helpen. Jezus wel. Lachende smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 16 januari 2010, 20:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 01:29
BerichtOnderwerp: IOVER ROKEN
 
PIETER649 schreef:
Dan spinsel ik ff verder Lachende smiley
Overspel is ook ontucht...
Overspel is de enige bijbelse grond tot scheiden..
Als roken een vorm van ontucht is, is het ook overspel...
Dus een rokende partner is bijbelse grond tot scheiding... Clown smiley Engeltje smiley Gefrustreerde smiley

ik denk dat je spinsel dus iets bijgeschaafd moet worden Tess Knipoog smiley

Geen speld tussen te krijgen Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 22:45
BerichtOnderwerp: IOVER ROKEN
 
CHATULIEM619 schreef:
Als fervent roker ligt het voor de hand om hier een reactie te plaatsen.

De vraag wat is zonde, is eigenlijk moeilijker dan je denkt. We denken zo snel in regeltjes, terwijl ik geloof dat zonde iets subjectiefs is. Voor veel dingen geldt, wat is jouw houding er tegenover, welke plaats neemt het in beslag in je leven. Ik geloof dat alles wat je belangrijker vindt dan God tot een afgod kan worden.

Persoonlijk vind ik geld een wrede meester. Hoeveel ruzies ontstaan niet door geld? Relaties die kapot gaan om geld. Kapotte relaties die nog verder kapot gemaakt worden om geld. Mensen denken vaak dat geld gelukkig maakt, maar als je het hebt, ben je bang om het kwijt te raken.

Volgens mij heeft zonde veel meer te maken met de schade die je in je relaties aanbrengt. Als ik de 10 geboden lees, zie ik dat het eigenlijk voortdurend gaat over of jouw gedrag schade toebrengt aan de ander. Nu grijpt iedere moralist de kans aan om duidelijk te maken hoe ongezond het is, maar schade gaat volgens mij meer om emotionele schade.

Roken associeer ik met gezelligheid. Ik merk dat in een omgeving waar mensen roken, mensen ook vaker ontspannener zijn. Wat betreft hart en vaatziekten, stress veroorzaakt ook hartproblemen. Een bekend spreekwoord is: een tevreden roker is geen onruststoker. Vaak werkt een sigaretje ontspannend, en dat kan heel zinvol zijn.

Of het zonde is, ligt er aan hoe belangrijk het voor je is. Maar dat geldt voor heel veel dingen. En het is altijd iets persoonlijks tussen jou en de Heer denk ik.

Zonde is alles, wat je niet uit geloof kunt doen. Ik geloof inderdaad, dat roken en eten iets persoonlijks is tussen jou en God.

Rom 14,23
maar wie twijfelt of hij alles mag eten, is op het moment dat hij alles eet al veroordeeld. Want het komt niet voort uit geloof, en alles wat niet uit geloof voortkomt is zondig
Rom 14,2
De een gelooft dat hij alles mag eten, maar iemand die een zwak geloof heeft eet alleen groenten

1 Joh 5,17
Alle kwaad is zonde, maar niet elke zonde leidt tot de dood.


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 15 januari 2010, 23:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 22:40
BerichtOnderwerp: IOVER ROKEN
 
HENK710 schreef:
Aardig om te suggereren dat ik je tegenspreek, terwijl ik hetzelfde zeg als wat jij na dat ene woordje zegt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley

Ja......ergens wist ik, dat ik iets verkeerds had geschreven in mijn reactie op jouw schrijven, maar kon het niet meer vinden. Bedankt voor de attentie! Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 15 januari 2010, 23:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 19:07
BerichtOnderwerp: IOVER ROKEN
 
HENK710 schreef:
Roken is ongezond. Dat is duidelijk. Of je ervan kunt zeggen dat het de tempel van God verontreinigt....Denk het niet. Want niet zozeer het roken op zich, maar de verslaving, die verontreinigt die tempel. Net zoals dat inderdaadt geldt voor eten etc., waar Sola ook al naar verwijst. Niet het product, maar de manier van omgaan ermee, de verslaving, die verontreinigt, die draagt het risico van het van God en ons levensdoel verwijderd raken.

Jezus leert echter, dat niet wat in het lichaam/tempel binnenkomt kan verontreinigen, maar wat eruit gaat, n.l. wat uit het hart aan kwalijke zaken komt, dat verontreinigt ons lichaam/tempel Lees volgend citaat eens aandachtig!

Marcus 7
Rein en onrein

8 De geboden van God geeft u op, maar aan tradities van mensen houdt u vast.’ 9 En hij vervolgde: ‘Mooi is dat, hoe u Gods geboden ongeldig maakt om uw eigen tradities overeind te houden! 10 Heeft Mozes niet gezegd: “Toon eerbied voor uw vader en uw moeder”, en ook: “Wie zijn vader of moeder vervloekt, moet ter dood gebracht worden”? 11 Maar u leert dat iemand tegen zijn vader of moeder mag zeggen: “Alles wat van mij is en voor u van nut had kunnen zijn is korban”’ (wat ‘offergave’ betekent), 12 ‘waarmee u hem niet toestaat nog iets voor zijn vader of moeder te doen, 13 en zo ontkracht u het woord van God door de tradities die u doorgeeft; en u doet nog veel meer van dit soort dingen.’ 14 Nadat hij de menigte weer bij zich had geroepen, zei hij: ‘Luister allemaal naar mij en kom tot inzicht. 15 Niets dat van buitenaf in de mens komt kan hem onrein maken, het zijn de dingen die uit de mens naar buiten komen die hem onrein maken.’ (7:15) Andere handschriften hebben een extra vers: ‘[16] Wie oren heeft om te horen, moet goed luisteren!’16
17 Toen hij een huis was binnengegaan, weg van de menigte, vroegen zijn leerlingen hem om uitleg over deze uitspraak. 18 Hij zei tegen hen: ‘Begrijpen ook jullie het dan nog niet? Zien jullie dan niet in dat niets dat van buitenaf in de mens komt, hem onrein kan maken 19 omdat het niet in zijn hart, maar in zijn maag komt en in de beerput weer verdwijnt?’ Zo verklaarde hij alle spijzen rein. 20 Hij zei: ‘Wat uit de mens komt, dat maakt hem onrein. 21 Want van binnenuit, uit het hart van de mensen, komen slechte gedachten, ontucht, diefstal, moord, 22 overspel, hebzucht, kwaadaardigheid, bedrog, losbandigheid, afgunst, laster, hoogmoed, dwaasheid; 23 al deze slechte dingen komen van binnenuit, en die maken de mens onrein.’


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 15 januari 2010, 19:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 18:08
BerichtOnderwerp: IOVER ROKEN
 
TESSYBEAR731 schreef:
Is het niet zo dat je de term "ontucht" in voorgaand bijbelgedeelte kunt zien als een term voor dingen die je lichaam schade kunnen toebrengen?
Het lijkt mij meer dat het erom gaat dat je geen verkeerd gebruik maakt van bepaalde middelen...alcohol bijvoorbeeld, zelfs de dokter zegt dat het goed is om iedere dag een glas wijn(?) te drinken voor de doorbloeding etc. Maar wanneer je er teveel van gaat nemen brengt dat uiteindelijk schade aan je lichaam en pleeg je als het ware "ontucht" op je lichaam...

Zo maar even een gedachtespinseltje Knipoog smiley

Op de website www.domineeonline.nl vond ik dit stukje van dominee Erjan van der Linde;
Allereerst iets vanuit de Bijbel. Je weet vast dat wij hier niet zo maar op deze aarde zijn. We zijn gemaakt door Iemand. Dat is God. Hij is onze Schepper. Hij heeft ons een schoon en gezond lichaam gegeven. Dat staat op meerdere plaatsen in de Bijbel, bijv. 2 Korinthe 6 vers16 of Hebreeën 3 vers 6. In deze teksten staat dat we een tempel / huis van God zijn en dat we daar goed op moeten passen. Als je rookt verontreinig je die tempel. Je neemt dan heel veel vieze stoffen in je op en dat is niet goed voor je lichaam. Je gaat hoesten en de kans dat je ziek wordt is groter. Daarnaast is het ook nog eens moeilijk om te stoppen met roken. Als je het een keertje doet vind je het nog niet zo erg. Maar dan komt een volgende en nog een, nog een, enz... Probeer dan nog maar eens te stoppen. Dat lukt je bijna niet. Je bent er gauw aan verslaafd. Toch roept God je daartoe op in Prediker 11 vers 10 dat we de kwalen uit het lichaam weg moeten doen of geen dingen moet doen waar we ziek van kunt worden.


Ach, Tess.....je kunt eigenlijk al helemaal niet ademen, want je moest eens weten, wat er allemaal al in de lucht zit aan kwalijke stoffen. Geloof mij maar dat wij hier Tsjernobyl nog inademen hoor......dus dan is ademhalen zo wie zo ook al uit den boze....ook al wat betreft de giftige zaken, die de industrie met bakken in de lucht pompt en in onze wateren.....en in ons eten, dat komt zo wie zo al platgespoten door het gif van het land af....etc. etc. Dan kun je gewoon helemaal niets meer, want van alles krijg je heden ten dage kwalen. Dat gevaar zit in alles...zelfs in speelgoed, waar kinderen op kauwen bijv. etc. etc...Dan kunnen we nog wel even doorgaan zo......

En wat denk je van de spanningen, die in onderlinge menselijke verhoudingen nu eenmaal vaak voorkomen De psychologen en psychiaters hebben er hun handen vol aan. Ook dat heeft allemaal een kwalijke uitwerking op ons lichaam en veroorzaakt kwalen....ja zelfs kanker...... Te hard werken bijv.........etc. etc.... Ons hele leven is dus verziekt tot aan het bot.......en overal is het doorgekankerd...in alle facetten van ons leven......Ons vee, dus ons consumptie vlees: koeien, varkens, kippen etc., etc... worden platgespoten met hormonen en weet niet allemaal voor zaken......zo erg, dat de volksgezondheid in gevaar komt, omdat er resistentie optreedt bij geneesmiddelen, die we moeten innemen als we ziek zijn. Die werken dan dus niet meer......

Maar wij mogen weten, dat gif ons als christenen zelfs niets zal kunnen schaden.......

En ik geloof, dat het beter is een sigaret of sifgaartje te roken als je dat rust en ontspanning geeft, dan maar in de spanning(en) te blijven zitten, want van spanningen daar kun je ook kwalen en zelfs kanker van krijgen, dacht ik.

Laatst hoorde ik op de radio, dat het helemaal niet zo gezond is om rigoreus van het roken af te haken, want daar kun je diabetes van krijgen......dit gold m.n. voor de oudere mens dacht ik....


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 15 januari 2010, 18:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 17:51
BerichtOnderwerp: IOVER ROKEN
 
@ Hannah:

Trouwens....wat vindt je van al die spijzen, die mensen tot zich nemen en daar dichtgeslipte aderen en hartvervetting van krijgen?

Jezus zegt toch duidelijk, dat datgene wat een mens eet hem niet ONREIN kan maken. Alleen datgene, wat er uit je hart komt, dat maakt een mens onrein.

En wat denk je van Petrus, die in Handelingen van God Zelf een visioen kreeg, dat hij alle spijzen, die voor hem verfoeilijk waren, niet onrein meer mocht achten, omdat God ze rein had verklaart en daarom aan Petrus beval: SLACHT EN EET!

Hieruit concludeer ik, dat voor God andere zaken veel belangriijker zijn dan wat we eten en drinken of roken. Want ons eten en drinken tast ook ons lichaam aan, net zo goed als roken. Christenen eten nu toch ook varkensvlees etc., datgene wat in de wet verboden was en verfoeilijk was voor God

In wezen komt het dus op andere dingen aan voor God, n.l. geen hoererij te plegen, geen ontucht, geen overspel, geen vuile taal, geen leugen, alleen de waarheid spreken tegen elkaar, niet te stelen, alle wrok en drift en boosheid, alle geschreeuw en gevloek, en alle kwaadaardigheid te laten varen, want dat komt allemaal UIT ONS HART........EN DAT MAAKT ONS ONREIN

Het Koninkrijk van God bestaat immers niet uit eten en drinken en m.i. ook niet uit ROKEN.

En....is de Here Jezus ook niet steeds voor een wijnzuiper uitgescholden? Om nog maar een duit in het zakje te doen!

Rom 14,17
want het koninkrijk van God is geen zaak van eten en drinken, maar van gerechtigheid, vrede en vreugde door de heilige Geest.


Luc 5,33
Ze zeiden tegen hem: ‘De leerlingen van Johannes vasten dikwijls en zeggen hun gebeden, zoals ook de leerlingen van de farizeeën doen, maar die van u eten en drinken maar.’


Kol 2,16
Laat niemand u iets voorschrijven op het gebied van eten en drinken of het vieren van feestdagen, nieuwemaan en sabbat


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 15 januari 2010, 18:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 15:49
BerichtOnderwerp: IOVER ROKEN
 
JOLAN931 schreef:
ik heb ooit eens een christen horen zeggen...

roken is de enige afgod die je mag hebben want je steekt hem in de brand Lachende smiley

ik neem er nog eentje Engeltje smiley

Ha, ha....een goeie....ik ben al bezig een sigaartje te roken...en dat NIET over mijn longen.....en met mate Engeltje smiley , want anders ervaar ik het persoonlijk als niet goed voor mij....maar dat is een persoonlijke zaak.... Clown smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 15 januari 2010, 16:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 15:32
BerichtOnderwerp: IOVER ROKEN
 
[quote=SOLAFIDE630]Geplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 08:49

SOLAFIDE630 schreef:
Ja...inderdaad...je ging met dat roken off-topic... maar om dit dan even af te ronden, want je citeerde alleen maar vers 19, maar het gaat juist om vers 18, daarin staat
1 Korintiërs 6 : 18 Ga ontucht uit de weg! Geen enkele andere zonde die een mens kan begaan tast het lichaam aan, maar wie ontucht pleegt zondigt tegen het eigen lichaam.
Alleen ontucht kan dus het lichaam aantasten Cross, m.i. en niet ROKEN.



HANNAH schreef:

sola, met alle respect, maar dat is onzin; je hebt de opdracht je lichaam goed te verzorgen, en k denk dat we t er met zn allen wel over eens zijn, dat roken daar niet bij hoort!
als het je helpt, rangschik het dan onder t kopje "gij zult niet doden" maar roken is gewoon tegen Gods wil....
(ik steek er nog één op, overigens...


SOLAFIDE schrijft:
Gewoon lezen wat er STAAT Hannah, en dat ook met alle respect,....zo leert de Heer ons....en niet lezen, wat jij of wie dan ook in alle vroomheid erin wil lezen, omdat je gewoon vindt, dat roken niet gezond is.....want DAT is een heeeel andere zaak, dat mag je vinden, maar ga daar niet een bijbelse invulling aan geven, want die vind ik NERGENS in de bijbel.

Afgezien daarvan, zijn wij als mensen allang met gif verzadigd, want zo zegt Paulus....dat adderenvergif onder onze tong is. Wij zijn al zeer giftig van onze vleselijke natuur uit. Het gif is allang in ons en dat al zonder te roken. Daar zit het hem gewoon niet in. Ook al roken we niet, is er toch adderenvergif onder onze tong.

Wat ik erg vind is, dat er steeds weer mensen zijn, die met hun vrome interpretaties anderen in gewetensproblemen brengen, dat deden de Farizeeen ook n.l.. Die legden ook andere mensen lasten op door het woord te veranderen naar hun goeddunken en (vrome )interpretaties.

Ik denk, dat het bij God erop aankomt, dat wij niet zondigen en wat zonde is, dat staat heel duidelijk in de bijbel....nergens zie ik dat daar ook ``roken`` bij vermeld wordt. Dat is weer allemaal interpretatie van mensen..... en nogmaals dat moet ieder voor zich weten.....maar misbruik de bijbel daarvoor niet.

Wat je persoonlijk vindt van roken, kun je een ander niet BIJBELS OPLEGGEN....daar gaat het mij om, maar dat gebeurt wel veelvuldig en er zijn heel veel mensen, die daarom in gewetensnood komen en dat vind ik triest.

Zo zie ik dat op dit ogenblik Hannah...en ik mag je graag..... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 15 januari 2010, 15:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 15:30
BerichtOnderwerp: IOVER ROKEN
 
Geplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 08:49

SOLAFIDE630 schreef:
Ja...inderdaad...je ging met dat roken off-topic... maar om dit dan even af te ronden, want je citeerde alleen maar vers 19, maar het gaat juist om vers 18, daarin staat
1 Korintiërs 6 : 18 Ga ontucht uit de weg! Geen enkele andere zonde die een mens kan begaan tast het lichaam aan, maar wie ontucht pleegt zondigt tegen het eigen lichaam.
Alleen ontucht kan dus het lichaam aantasten Cross, m.i. en niet ROKEN.



HANNAH schreef:

sola, met alle respect, maar dat is onzin; je hebt de opdracht je lichaam goed te verzorgen, en k denk dat we t er met zn allen wel over eens zijn, dat roken daar niet bij hoort!
als het je helpt, rangschik het dan onder t kopje "gij zult niet doden" maar roken is gewoon tegen Gods wil....
(ik steek er nog één op, overigens... )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 15:11
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
MARIJAN072 schreef:
Tja, tegen zo'n CV (Curriculum Vitae) kan ik niet op. Twijfelende smiley Knipoog smiley

Dat hoeft ook niet Marijan, want juist de tollenaar, die nauwelijks het hoofd durfde opheffen in de tempel, omdat hij zich zo zondig voelde en alleen maar kon stamelen..."Heer, wees mij zondaar genadig!" ging GERECHTVAARDIGD naar huis en niet die geweldige Farizeeer, die zich op de borst stond te kloppen voor al de geweldige dingen, die hij voor God deed. Zie hieronder het citaat.



Lucas 18 : 9 Met het oog op sommigen die zichzelf rechtvaardig vinden en anderen minachten, vertelde hij de volgende gelijkenis. 10 ‘Twee mensen gingen naar de tempel om te bidden, de een was een farizeeër en de ander een tollenaar. 11 De farizeeër stond daar rechtop en bad bij zichzelf: “God, ik dank u dat ik niet ben als de andere mensen, die roofzuchtig of onrechtvaardig of overspelig zijn, en dat ik ook niet ben als die tollenaar. 12 Ik vast tweemaal per week en draag een tiende van al mijn inkomsten af.” 13 De tollenaar echter bleef op een afstand staan en durfde niet eens zijn blik naar de hemel te richten. In plaats daarvan sloeg hij zich op de borst en zei: “God, wees mij zondaar genadig.” 14 Ik zeg jullie, hij ging naar huis als iemand die rechtvaardig is in de ogen van God, maar die ander niet. Want wie zichzelf verhoogt zal vernederd worden, maar wie zichzelf vernedert zal verhoogd worden.’


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 15 januari 2010, 15:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 14:53
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
antwoord aan Hannah
zie hiervoor het door mij nieuw geopende topic over roken onder "VAN ALLES WAT". Want anders gaan we weer behoorlijk off-topic


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 15 januari 2010, 15:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 00:47
BerichtOnderwerp: 3 maart: ja of nee?
 
THOMAS968 schreef:
Mijn God, mijn God, heb medelij met mij en met dit arme volk. Maar genadig zijn kan heel goed zijn bedoeld in dit verband.

Letterlijk:

Mon Dieu, mon Dieu, ayez pitie de moi et de ce peur peuple.

Willem sprak Frans. Of hij echter jouw politieke keuze zou delen, daar kun je niks van zeggen Knipoog smiley Het wordt overigens niet als overlevering maar als een historisch feit beschouwd

Thomas


Dus letterlijk vertaald wordt het dan: mijn god, mijn god heb medelijden met mij en met dit angstige volk........en niet met dit arme volk?

Peur = angst
pauvre = arm


Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 23:16
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
MAR907 schreef:
Tja, Verraste, verbaasde smiley de farriazeer die op elke hoek.........en de ........

Lijkt er veel op inderdaad....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 01:14
BerichtOnderwerp: Bijbelsdagboek
 
www.bijbelsdagboek.nl


13 januari


„Alle bitterheid, gramschap, toorn, getier en gevloek worde uit uw midden gebannen.” Ef.4:31a


Lezen: Psalm 73:21-28 (Ga naar dit bijbelgedeelte)


Bijbelgedeelte bij 13 januari
Lezen: Psalm 73: 21-28


Vertaling 1951

21 Toen mijn hart verbitterd was,
en ik in mijn nieren geprikkeld werd,
22 toen was ik een grote dwaas en zonder verstand,
ik was een redeloos dier bij U.
23 Nochtans zal ik bestendig bij U zijn,
Gij hebt mijn rechterhand gevat;
24 Gij zult mij leiden door uw raad,
en daarna mij in heerlijkheid opnemen.
25 Wie heb ik (nevens U) in de hemel?
Nevens U begeer ik niets op aarde;
26 al zou mijn vlees en mijn hart bezwijken,
mijns harten rots en mijn erfdeel is God voor eeuwig.
27 Want zie, wie verre van U zijn, gaan te gronde,
Gij verdelgt al wie overspelig U verlaat,
28 maar mij aangaande, het is mij goed nabij God te zijn,
de Here HERE heb ik tot mijn toevlucht gesteld,
en ik wil al uw werken vertellen.


De Nieuwe Bijbelvertaling

gekwetst van binnen,
22 dom en dwaas,
was ik bij u als een redeloos dier.

23 Maar nu weet ik mij altijd bij u,
u houdt mij aan de hand
24 en leidt mij volgens uw plan.
Dan neemt u mij weg, met eer bekleed.

25 Wie buiten u heb ik in de hemel?
Naast u wens ik geen ander op aarde.
26 Al bezwijkt mijn hart en vergaat mijn lichaam,
de rots van mijn bestaan, al wat ik heb,
is God, nu en altijd.

27 Wie ver van u blijven, komen om,
wie u ontrouw zijn, verdelgt u.
28 Bij God te zijn is mijn enig verlangen,
mijn toevlucht vind ik bij God, de HEER.
Van al uw daden zal ik verhalen.



°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Er zijn mensen die zo heel dierbaar over God kunnen praten, maar ondertussen erg onbetrouwbaar blijken te zijn in het zakenleven. Hierdoor wordt het heel begrijpelijk dat mensen die de Here nog niet kennen, heel argwanend tegenover het Christendom staan!
Als wij het Schriftgedeelte voor vandaag lezen, zullen we met het eerste gedeelte geen moeite hebben: „Toen mijn hart verbitterd was”. Dat verbitterd zijn kennen we allemaal wel. Dat is een vreselijk iets, wat het hele leven kan uithollen! Maar velen hebben geleerd om met een verbitterd hart te leven, want zij weten vaak niet beter!
Asaf, de schrijver van deze Psalm, weet hoe vreselijk het is om verbitterd te zijn: „toen was ik een grote dwaas en zonder verstand, ik was een redeloos dier bij U”.
Wij vinden het misschien heel gewoon om verbitterd te zijn en misschien ook heel redelijk, maar Asaf besefte dat God er heel anders over dacht. „Bij U” betekent: in Gods oog.
Wie vindt dat hij recht en reden heeft om verbitterd te zijn, handhaaft zichzelf en wil niet gehoorzaam worden aan de Here die zegt dat alle bitterheid uit ons midden gebannen moet worden! Als wij onze bitterheid als zonde gaan belijden, gaan we Gods vrede ervaren als Zijn antwoord op ons belijden. Dat is zo’n rijkdom, dat we dan ook niets meer nevens Hem (buiten Hem om) op aarde begeren. Wie dit geloofsgeheimenis gaat ervaren, beseft dat het echt geen geloofsprestatie, geen offer is om niets meer buiten Hem om te begeren. Neen, het geluk om Zijn vrede diep in ons hart, verlost van alle bitterheid, te ervaren, is zo kostbaar dat het dwaas wordt om daarnaast nog wat anders te begeren.


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op donderdag 14 januari 2010, 01:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 22:19
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
MIEKE364 schreef:
Dat bedoel ik maar....
Ik ben met de bijbel opgegroeid door liefdevolle, zeer gelovige ouders, zelf bestudeer ik dagelijks sinds 28 jaar, iedere dag de bijbel, woon bijna elke week de eredienst bij en participeer al jarenlang in bijbelstudiegroepen en neem deel aan diepgaande gesprekken met geloofsgenoten in allerlei leeftijdscategorieën.
Dank voor uw gebeden en goede bedoelingen, zuster.


O.k. hoor Mieke Knipoog smiley God bless you !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 21:16
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
MIEKE364 schreef:
Nogmaals wie bent u dat u denkt te weten wat God ervan vindt? Staat ook in de bijbel, dat dat niet aan mensen is. Te stellen te weten wat God denkt en vindt is hoogmoed. Wij kunnen niet anders dan vanuit ons menszijn denken en voelen, we zijn God niet.
Mijn toon mag scherp zijn, vernietigend, zoals vele reacties onder deze topic, ben ik zeker niet.

Gewoon de bijbel lezen door de zalving van de Heilige Geest, die in ons is, God in ons dus, dan kunt u lezen, wat Jezus allemaal geopenbaard heeft. Het is juist Gode welgevallig als we steeds meer kennis van en over God krijgen.

1 Joh 2,27
Wat uzelf betreft: de zalving die u van hem ontvangen hebt is blijvend, u hebt geen leraar nodig. Zijn zalving leert u alles naar waarheid, zonder bedrog. Blijf daarom in hem, zoals zijn zalving u geleerd heeft. Lachende smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 13 januari 2010, 21:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 20:46
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
MIEKE364 schreef:
In uw verstokte hoogmoed zal ik u niet verder storen.

Ik zal voor u bidden! Gods zegene u! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 16:53
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
MIEKE364 schreef:
Beste Solafide,
u verdwaalt wel erg in de materie. Het gaat over een liefdevolle relatie tussen twee mensen van hetzelfde geslacht die met elkaar leven alsof ze gehuwd zijn, naar onze begrippen voor elkaar zorgend, met elkaar levend in voor- en tegenspoed. Die met elkaar willen trouwen. Kan dat of niet.

In uw reactie veroordeelt u de uitwassen van sexualiteit, het misbruik van kinderen, er is volgens mij niemand die dàt verdedigt, integendeel. Dat wordt hier juist aan de kaak gesteld.

En uw tekst Huichelaars ed. heeft meer betrekking op Farizeëers, de schriftgeleerden die elkaar om de oren slaan met teksten uit de bijbel, en tegelijkertijd hun hart sluiten en de bijbel uitleggen naar eigen believen.
Christen zijn is volgeling zijn van de leer van Christus, en dat is niet mensen van goede wil voor huichelaar uitmaken, maar met uw hart luisteren naar wat de ander werkelijk zegt.

Beste Mieke,

Smiley die vol vragen zit Ik ben zeker niet in de materie verdwaald, maar ik denk, dat u met al uw liefdevolle omschrijvingen en varianten, waarop volgens u dan, voor God, homosexualiteit of hetero relaties buiten het huwelijk om geaccepteerd zal zijn, behoorlijk verdwaald bent.

Een leest u eens goed wat er staat in het stukje van Matth 15....dat is gericht tegen diegenen, die zeggen God te vereren, maar hun eigen leer ondertussen onderwijzen, n.l. voorschriften van mensen en m.i. is dat hetgeen u hier doet....wel heeeel erg liefdevol natuurlijk...maar toch m.i. niet naar Gods leer, want God wil dat wij een geheiligd en rein leven voeren en de zonden proberen te laten.En vooral zonde, zonde blijven noemen.

Waar staat er....dat als homosexuelen of heterosexuelen heel liefdevol tegenover elkaar zijn en in een langdurige, maar wel zondige relatie met elkaar leven, dat het dan opeens geen zonde meer is/zou zijn? Dit zijn dan uw eigen leer en voorschriften. Ik kan er helaas niets anders van maken.

Zo kunnen we heel liefdevol, mensen toch in het donkere bos laten en sturen.

Wie oren heeft om te horen, die hore.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 14:20
BerichtOnderwerp: Durf Jij ... ???
 
ANITA324 schreef:
Durf Jij ...??

Durf Jij anders te zijn!
Niet alleen in woorden
maar Juist te meer
in daden anders te zijn!

Door niet mee te doen
Met de rest
Durf Jij... ??
Jezelf te zijn !

God ziet je hart aan Knipoog smiley

Durf Jij...??


Uw woord is een lamp voor mijn voet
en een licht voor mijn pad. Psalm 119:105

Een waar woord Anita. Treffend gesproken. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 14:05
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
CROSSROAD317 schreef:
Euh niet dus, jammer dat je zegt dat ik alleen off-topic ging..... volgens mij zijn er met mij meerdere, jij incluis, die off-topic gingen.
Het topic ging over de vraag die Henk stelde, voor alle duidelijkheid, dus ook voor jou Sola hier nog even de vragen.
1 Wat is het plan van de Schepper?

2 Wanneer voldoet iets aan het doel binnen dit plan?

Dat jij het jammer vind dat ik pas begon bij vers 19 is net zoiets als beginnen bij vers 15 in jouw voorbeeld....... Dus laten we elkaar geen mietje noemen, en gewoon eerlijk blijven. Dat ik iets anders zie en uit de bijbel haal, heeft voor mij net zoveel waarde dan wanneer jij iets in een bepaald perspectief ziet, wat je volgens jezelf ook uit de bijbel haalt.
Als je iets bewust doet, in mijn voorbeeld roken, waarbij de kans op ziekte heel erg groot is, dan verontreinig je je lichaam. Dat is volgens mij zonde. Niet meer en niet minder..... maar jij mag een ander standpunt hebben, zolang je mij maar in mijn waarde laat (on-topic of off-topic)

Je bent weer behoorlijk off-topic Cross. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 13:42
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
THOMAS968 schreef:
Chat,

Als ik daaruit mag afleiden dat twee mannen of twee vrouwen die in een liefdesrelatie met elkaar leven niet meer ongepast zijn in je ogen dan is er grote pastorale winst behaald. Dan worden het eindelijk medechristenen die naar hun geaardheid mogen leven. Bij de pastorale praktijk gaat het altijd over die situaties en hen noemde ik mijn broeders en zusters.

Thomas


Ja.....wel medechristenen...maar dan medechristenen, die in zonde leven.

Sorry, Thomas ik kan er niets anders van maken....... En het is juist liefdevol om ze dat dan te zeggen en niet om dan maar te zwijgen.

Maar misschien is het een kwestie van verblinding of van moed. Je moet het maar ten eerste zien natuurlijk en ten tweede het durven zeggen....want dat is lang niet altijd even makkelijk....want je krijgt dan enorme weerstand en wel van de meesten tegenwoordig. Maar daar had Marijan het ook al over.

ER is al zoveel ZONDIG onverkwikkelijks met de mantel der zwijgzame liefde bedekt en zoveel schade aangericht aan menig mensenkind bijv. . er is niets dat zoveel zwijgzaamheid veroorzaakt dan ZONDIGE daden van mensen, bjv. een vader, die zich aan zijn kinderen vergrijpt. En maar zwijgen en maar zwijgen....,terwijl Jezus juist DE WAARHEID wil...Hij is immers de Waarheid en ook laat Hij ons zien, dat de Vader de aanbidders zoekt, die in GEEST EN WAARHEID de Vader aanbidden.

Welterusten! Ik citeer hier nog een keer MATTHEUS 15 : 7 - 9

Jezus zei in Matth.15 :

7 Huichelaars, wat is Jesaja’s profetie toch toepasselijk op u:
8 “Dit volk eert mij met de lippen,
maar hun hart is ver van mij;
9 tevergeefs vereren ze mij,
want ze onderwijzen hun eigen leer,
voorschriften van mensen.”’ \


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 13 januari 2010, 14:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 02:31
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
CROSSROAD317 schreef:
Hmm, 19 Of weet gij niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, Die in u is, Die gij van God hebt, en dat gij van uzelf niet zijt?
20 Want gij zijt duur gekocht: zo verheerlijkt dan God in uw lichaam en in uw geest, die van God zijn.
Volgens mij kan het niet de bedoeling zijn om willens en wetens je lichaam te vergiftigen......

(statenvertaling 1977)

maar we gaan nu wel heeeeeeel erg off-topic Verlegen lachende smiley

Ja...inderdaad...je ging met dat roken off-topic... maar om dit dan even af te ronden, want je citeerde alleen maar vers 19, maar het gaat juist om vers 18, daarin staat
1 Korintiërs 6 : 18 Ga ontucht uit de weg! Geen enkele andere zonde die een mens kan begaan tast het lichaam aan, maar wie ontucht pleegt zondigt tegen het eigen lichaam.
Alleen ontucht kan dus het lichaam aantasten Cross, m.i. en niet ROKEN.

EN HIERMEE ZITTEN WE DUS WEER GEWOON MIDDENIN DE TOPIC



Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 13 januari 2010, 13:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 01:07
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
CROSSROAD317 schreef:
Sorry Chatuliem, roken en christen zijn gaat ook niet samen, je lichaam is een tempel van de Heilige Geest.....
We gaan nu zonden afwegen, terwijl voor God elke zonde even zwaar weegt, geen enkele zonde kan namelijk de hemel binnengaan, dus je opmerking raakt kant nog wal, of juist wel, maar dan geldt dit ook voor jou...... (en mij, hoewel ik niet rook, heb ik vast wel iets anders) Engeltje smiley

Nu heeft Jezus inmiddels een andere wet geopenbaard n.l. niet datgene, wat in het lichaam komt dat maakt de mens onrein, maar wat uit het hart van de mens komt, dat maakt de mens onrein.

Mar 7,15
Niets dat van buitenaf in de mens komt kan hem onrein maken, het zijn de dingen die uit de mens naar buiten komen die hem onrein maken.’
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 00:25
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
God haat de zonde, maar de zondaar heeft Hij lief. Voor de zondaar is Hij zelfs aan het kruis gegaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van SOLAFIDE630
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 23 Volgende
Pagina 17 van 23