ChristianMatch
 


Forum

Berichten van SOLAFIDE630
Ga naar pagina Vorige 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SOLAFIDE630
Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 17:52
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
1 Johannes 4
2 De Geest van God herkent u hieraan: iedere geest die belijdt dat Jezus Christus als mens gekomen is, komt van God. 3 Iedere geest die dit niet belijdt,komt niet van God; dat is de geest van de antichrist, waarvan u hebt gehoord dat hij zal komen – nu al is hij in de wereld. 4 U, kinderen, komt uit God voort en u hebt de valse profeten overwonnen, want hij die in u is, is machtiger dan hij die in de wereld heerst. 5 Die valse profeten komen uit de wereld voort. Daarom spreken zij de taal van de wereld en luistert de wereld naar hen. 6 Wij komen uit God voort. Wie God kent luistert naar ons. Wie niet uit God voortkomt luistert niet naar ons. Hieraan kunnen we de geest van de waarheid en de geest van de dwaling herkennen.


Hierbij concludeer ik dus, dat iedereen, die Jezus niet belijdt NIET VAN GOD KOMT.

Ook mensen, die praten over de God van Abraham, Isaac en Jacob komen dus NIET van God.

NU is de genade tijd en de Enige God is JEZUS CHRISTUS EN DIEN GEKRUISIGD ....dan alleen kom je van God PUNT UIT.


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op donderdag 7 januari 2010, 17:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 17:29
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
TESSYBEAR731 schreef:
Zou kunnen dat Abraham zes kinderen had, maar het gaat in de bijbel toch om deze twee?
En dat gebied waar hij woonde mag gevuld geweest zijn met andere volkeren, dat neemt niet weg dat die uiteindelijk allemaal terug gaan naar dezelfde.
Dat de stambomen van betreffende mensen niet bijgehouden zijn betekent niet dat ze dan maar heel ergens anders vandaan moeten komen...
Ik spreek dan ook helemaal niet over een claim van Mohammed of wie dan ook, ik heb het over de oorsprong. David Koresh plachtte ook de wedergekomen Jezus te zijn...was ook niet op feiten gebaseerd! Maar zelfs hij had het recht zich tot Jezus te keren en verlost te worden!

Nee...het gaat in de bijbel niet om deze twee, kennelijk wel in deze discussie, maar niet in de bijbel.Wel belooft God dat Hij uit Ismael een volk zal doen voortkomen, omdat hij een zoon van Abraham was.

In de bijbel gaat het alleen maar om de zoon van de belofte en die is, die door de vrije is gebaard en het gaat niet om het kind van de slavin. Die is door Abraham op aanraden van God weggestuurd want zo zei god:Genesis 21 :12 Maar God zei tegen hem: ‘Je hoeft je niet bezwaard te voelen vanwege de jongen of je slavin. Alles wat Sara je vraagt moet je doen, want alleen de nakomelingen van Isaak zullen gelden als jouw nageslacht.

Er wordt zelfs in de bijbel gesproken over Isaac ALS ABRAHAMS ENIGE ZOON: Hebreeën 11 :
17 Door zijn geloof kon Abraham, toen hij op de proef werd gesteld, Isaak als offer opdragen. Hij die de beloften had ontvangen, was bereid zijn enige zoon te offeren.
18 Terwijl er tegen hem gezegd was: ‘Alleen door Isaak zul je nageslacht krijgen,’ 19 zei hij bij zichzelf dat het voor God mogelijk moest zijn iemand uit de dood op te wekken, en daarom kreeg hij hem ook terug, bij wijze van voorafbeelding.


EN LEES DIT EENS:

Galaten 3
16 Nu gaf God zijn beloften aan Abraham en zijn nakomeling . Let wel, er staat niet ‘nakomelingen’, alsof het velen betreft, maar het gaat om één: ‘je nakomeling’ – en die nakomeling is Christus. 17 Ik bedoel dit: de wet, die vierhonderddertig jaar na de belofte werd gegeven, maakt het testament dat door God bekrachtigd is niet ongeldig. De wet kan de belofte nooit ontkrachten.
18 Immers, als de erfenis afhankelijk van de wet zou zijn, zou ze niet afhankelijk zijn van de belofte, maar het is nu juist door zijn belofte dat God zijn genade aan Abraham heeft geschonken.
19 Waarom dan toch de wet? De wet is later ingevoerd om ons bewust te maken van de zonde, in de tijd dat de nakomeling aan wie de belofte was gedaan nog komen moest. Ze werd door engelen aan een bemiddelaar gegeven.
20 Maar bemiddeling is niet nodig wanneer er maar één is die handelt, en God handelt alleen.
21 Is de wet daarom in strijd met Gods belofte? Absoluut niet. Als de wet leven zou kunnen brengen, zou de wet ons ook rechtvaardig kunnen maken.
22 Maar de Schrift heeft alles in de macht van de zonde gelegd, zodat de belofte kon worden gegeven op grond van geloof in Jezus Christus, aan wie op hem vertrouwen.
23 Voordat dit geloof kwam, werden we door de wet bewaakt; we leefden in gevangenschap tot het geloof geopenbaard zou worden.
24 Kortom, de wet hield toezicht op ons totdat Christus kwam, zodat we door ons vertrouwen op God als rechtvaardigen konden worden aangenomen.
25 Maar nu het geloof gekomen is, staan we niet langer onder toezicht,
26 want door het geloof en in Christus Jezus bent u allen kinderen van God.
27 U allen die door de doop één met Christus bent geworden, hebt u met Christus omkleed.
28 Er zijn geen Joden of Grieken meer, slaven of vrijen, mannen of vrouwen – u bent allen één in Christus Jezus.
29 En omdat u Christus toebehoort, bent u nakomelingen van Abraham, erfgenamen volgens de belofte.

De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap


hIERUIT VOLGT VOOR MIJ, DAT ER nu SLECHTS 1 "gOD IS EN DIE IS jEZUS CHRISTUS, DOOR WIE IEDEREEN ALLEEEN MAAR BEHOUDEN KAN WORDEN. dE gOD VAN abraham, isaac en jacob is hiermee uit het vizier, want nu geldt alleen jezus christus en dien gekruisigd.
HIJ IS EEN HEEL ANDERE GOD DAN DE GOD VAN ABRAHAM, ISAAC EN JACOB, WANT DIE WAS NIET GEKRUISIGD. Alleen Jezus Christus kan onze zonden wegnemen en niemand anders.

EN ALLEEN IN DEZE GOD, N.L. JEZUS CHRISTUS WIL IK GELOVEN en dat wil de Vader ook.

Alleen Jezus Christus is NU onze God en niemand anders. Met Paulus zeg ik: alleen Hem wil ik kennen en acht voor de rest alles vullus.
ALLEEN DOOR JEZUS CHRISTUS KAN IEDEREEN ALLEEN MAAR BEHOUDEN WORDEN EN DOOR NIEMAND ANDERS.
Jezus Christus is dus de Enige Erfgenaam van Abraham en Zoon van God, Die door de Islamieten niet als Zoon van God wordt erkend.

Waar hebben we het hier over eigenlijk !!! ????


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op donderdag 7 januari 2010, 19:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 16:39
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
CHATULIEM619 schreef:
Licht heeft niets met duisternis te maken. Ik zou de duisternis maar uit de weg gaan als ik jou was, anders word je er ook nog door gegrepen.

Nou Chat, dat kun je m.i. niet hier zo stellen......ik denk, dat je bedoelt, dat het Licht niets met de duisternis gemeen heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 23:35
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
HENK710 schreef:
Die zeggen niets over God, maar over de belijders van God in Jezus en door Zijn Geest. Dus zeggen deze teksten iets over invulling van een godsbeeld en niet van God, waar het uiteindelijk wel om gaat in de huidige discussie.

Nou....volgens mij zie je allang door de bomen het bos niet meer Henk.

Jij met je godsbeeld... Zieke smiley Clown smiley Volgens mij zit je helemaal verst(r)ikt in je godsbeelden.

De citaten zeggen zowel alles over God......n.l. de Enige Echte God....de levende God en wel JEZUS CHRISTUS, DE ZOON VAN GOD EN REDDER VAN DE MENSHEID en ook alles over de belijder van die God.

Sorry hoor, ik vind het een enorm geklets (om maar een ander woord niet te gebruiken) wat je hier ten beste geeft. Huilende smiley, smiley in tranen Zieke smiley Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 20:30
BerichtOnderwerp: Welke Bijbel lees jij?
 
THOMAS968 schreef:
Ik lees de Friese Bijbel, mijns inziens heel verantwoord vertaald en als je het het kunt lezen: taalgebruik van een zeldzame schoonheid. Het Fries is sterk in de vele nuanceringen van gevoelens en stemmingen en die hebben de vertalers perfect aangevoeld. Wat een idealisme ook, om voor een half miljoen mensen waarvan misschien een tiende deze Bijbel lezen, zoiets moois te maken.

Thomas

Mooi Thomas....helaas ken ik geen Fries..... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 20:19
BerichtOnderwerp: Welke Bijbel lees jij?
 
Het is maar net, wat de bijbelmakers beogen met een weer nieuwe versie van een bepaalde bijbel. Zo kun je vertalers hebben, die beogen een bijbel te maken voor juist ongelovigen, om die met het evangelie te bereiken.

Zo'n biijbel zal meer interpretatief vertaald worden juist....het meer vertalen in de taal van de huidige tijd en dus niet ver af staan van de taal, die dagelijks gebruikt wordt, daar de meeste niet gelovigen heel ver van de bijbel afstaan en bepaalde woorden totaal niet kennen en weten wat ze eronder verstaan moeten.

De gevorderde bijbellezers, die dagelijks in de bijbel lezen, zullen m.i. steeds juist meer naar de grondtekst gaan, omdat zij steeds meer inzien, dat de interpretatie het juiste begrip in de weg kan staan en op verkeerde wegen kan leiden.

Dus als je een bijbel wil beoordelen, moet je je ook afvragen, wat was de bedoeling bij het vertalen van een bepaalde bijbel m.i.. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 6 januari 2010, 20:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 19:58
BerichtOnderwerp: Bijbelsdagboek
 
6 januari


„Omdat het hierbij niet uitging van geloof, maar van vermeende werken. Zij hebben zich gestoten aan de steen des aanstoots.” Rom.9:32


Lezen: Jesaja 8:11-15 (Ga naar dit bijbelgedeelte)


Bijbelgedeelte bij 6 januari
Lezen: Jesaja 8: 11-15


Vertaling 1951

11 Want aldus heeft de HERE tot mij gezegd, toen zijn hand mij overweldigde en Hij mij waarschuwde niet op de weg van dit volk te gaan: 12 Gij zult geen samenzwering noemen alles wat dit volk een samenzwering noemt, en voor hetgeen zij vrezen, zult gij niet vrezen noch schrikken. 13 De HERE der heerscharen, Hèm zult gij heilig achten en Hij moet het voorwerp van uw vrees en Hij moet het voorwerp van uw schrik zijn. 14 Dan zal Hij tot een heiligdom zijn, en tot een steen, waaraan men zich stoot, en tot een rotsblok, waarover men struikelt, voor de beide huizen van Israël, tot een klapnet en tot een valstrik voor de inwoners van Jeruzalem. 15 En velen onder hen zullen struikelen en vallen, verpletterd, gestrikt en gevangen worden.



De Nieuwe Bijbelvertaling

11 Toen greep de HEER mij bij de hand en hield me voor dat ik me anders moest gedragen dan dit volk. Hij zei: 12 ‘Noem niet alles een samenzwering wat zij een samenzwering noemen. Wees niet bang voor wat hun angst aanjaagt, heb er geen ontzag voor. 13 Alleen de HEER van de hemelse machten is heilig, voor hem zijn angst en ontzag op hun plaats. 14 Hij zal een heiligdom zijn, maar ook de steen waaraan men zich stoot, de rots waarover de twee koningshuizen van Israël struikelen, de valstrik en het net waarin de inwoners van Jeruzalem verstrikt raken. 15 Velen zullen struikelen, ze komen ten val en worden vermorzeld, raken verstrikt en worden gevangen.




°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Wie zegt God te kennen en toch denkt zijn eigen weg te kunnen gaan, misleidt zichzelf en de waarheid is in hem niet, zegt de apostel Johannes (1Joh.1:6).
Israël was Gods volk en dat is het nog en zal het blijven zolang de zon en de maan ons zullen verlichten (Jer.31:36).
Maar als men tot het volk behoort, is dat nog geen garantie dat men daarom ook naar de wil van God leeft! God zegt tegen Jesaja, dat het volk helemaal niet meer weet wat goed en wat slecht is, hoewel men de wet uit het hoofd kent! Daarom waarschuwt Hij Jesaja om zich op geen enkele manier te vereenzelvigen met het volk (:12).
In het Nieuwe Testament wordt ons op verscheidene plaatsen iets dergelijks gezegd: „Maar gij geheel anders: gij hebt Christus leren kennen” (Ef.4:20), en: „Daarom gaat weg uit hun midden, en scheidt u af, spreekt de Here, en houdt niet vast aan het onreine” (2Kor.6:17). Als we werkelijk God ontmoeten in ons leven, zal Hij ons ongeveer hetzelfde zeggen als tegen Jesaja en ons waarschuwen niet op de weg van dit (vrome) volk te gaan. Maar het blijft gelukkig niet bij wat niet mag! Hij wijst ons ook de goede weg! „De HERE der heerscharen, Hèm zult gij heilig achten en Hij moet het voorwerp van uw vrees zijn.” Dan zullen we werkelijk veilig zijn onder Zijn vleugelen, terwijl anderen, die God niet heiligen in hun leven, zullen struikelen, vallen en verpletterd worden! Dit laatste is een vreselijke uitspraak. Maar laten we goed bedenken dat deze woorden van God niet gelden voor de heidenen, maar voor diegenen, die het Woord van God gehoord hebben, misschien wel zondag aan zondag, maar het maandag aan maandag naast zich neer hebben gelegd, alsof God op zondag niet sprak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 19:41
BerichtOnderwerp: Bijbelsdagboek
 
MARY052 schreef:
Ga je het hele jaar hier neerzetten?
Ik vind het prima hoor maar begrijp het eerlijk gezegd niet zo goed.
Ik lees een eigen bijbels dagboek en hoef hier niet nog 1 te lezen.
Of ben ik de enige die er zo over denkt?
In dat geval ga je maar rustig verder. Knipoog smiley

Groet Mary

Nou ja......waarom niet. En zoals je zegt.....je hoeft het niet te lezen hoor......blijf dan bij je eigen dagboekje...er staat nergens dat je verplicht bent om dit te lezen...... Er zijn hier echter meer mensen....en goed geestelijk dagelijks voer, vind ik hier eigenlijk wel nodig.....

En....zoveel last kun je van deze topic niet hebben, want het is steeds onder hetzelfde kopje gesitueerd en sneeuwt de andere topics niet onder. Dus Mary.....ik weet eigenlijk niet, waarom je dit moet opmerken.........ook al zou je niet de enige zijn, die het zegt..... want bij de Heer heeft de meerderheid het niet te zeggen en bij mij ook niet. Knipoog smiley Clown smiley Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 6 januari 2010, 20:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 19:32
BerichtOnderwerp: Vrouw zoekt christelijke boer
 
THOMAS968 schreef:
Toen ik de titel van het topic las was de eerste gedachte dat het een parodie was op het bekende programma. Maar dat was niet echt het geval. Ik kan me voorstellen dat de redactie wat terugschrikt voor wat hier gebeurt. Straks krijg je iets van leraar zoekt slimme vrouw of zo en dat in allerlei varianten. Om een parodie kun je lachen als het goed is, dit was daar te serieus voor. Al zou ik wel een voorstander zijn van een satirehoekje op CM met als thema daten of zo Knipoog smiley Een beetje humor kan hier geen kwaad.

vrgr

Thomas



Doe je best zou ik zo zeggen ! Echte humor is nooit weg ! Ik zie er naar uit ! Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 16:05
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
HDBAS635 schreef:
nee. 1Joh 2:22 en vooral 1 Joh 4:2

Heel mooi, maar vergeet vooral ook 1 Joh 4 : 3 niet.



Ik zal hier voor alle duidelijkheid de citaten in tekst geven:


1 Johannes 2

22 Bestaat er een grotere leugenaar dan iemand die ontkent dat Jezus de christus is? De antichrist is ieder die de Vader en de Zoon niet erkent. 23 Ieder die de Zoon niet erkent, heeft ook de Vader niet. Wie de Zoon erkent, heeft ook de Vader.

1 Johannes 4
2 De Geest van God herkent u hieraan: iedere geest die belijdt dat Jezus Christus als mens gekomen is, komt van God. 3 Iedere geest die dit niet belijdt,komt niet van God; dat is de geest van de antichrist, waarvan u hebt gehoord dat hij zal komen – nu al is hij in de wereld. 4 U, kinderen, komt uit God voort en u hebt de valse profeten overwonnen, want hij die in u is, is machtiger dan hij die in de wereld heerst. 5 Die valse profeten komen uit de wereld voort. Daarom spreken zij de taal van de wereld en luistert de wereld naar hen. 6 Wij komen uit God voort.[color=#0000FF] Wie God kent luistert naar ons. Wie niet uit God voortkomt luistert niet naar ons. Hieraan kunnen we de geest van de waarheid en de geest van de dwaling herkennen.[/color]


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 6 januari 2010, 16:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 00:03
BerichtOnderwerp: Bijbelsdagboek
 
www.bijbelsdagboek.nl

5 januari


„Daarom, mijn geliefde broeders, weest standvastig, onwankelbaar, te allen tijde overvloedig in het werk des Heren.” 1 Kor.15:58a


Lezen: Filippenzen 3:17-4:1 (Ga naar dit bijbelgedeelte)




Bijbelgedeelte bij 5 januari
Lezen: Filippenzen 3: 17 – 4:1


Vertaling 1951

17 Weest allen mijn navolgers, broeders, en ziet op hen, die evenzo wandelen, gelijk gij ons tot voorbeeld hebt. 18 Want velen wandelen – ik heb het u dikwijls van hen gezegd, maar nu zeg ik het ook wenende – als vijanden van het kruis van Christus. 19 Hun einde is het verderf, hun God is de buik, hun eer stellen zij in hun schande, zij zijn aardsgezind. 20 Want wíj zijn burgers van een rijk in de hemelen, waaruit wij ook de Here Jezus Christus als verlosser verwachten, 21 die ons vernederd lichaam veranderen zal, zodat het aan zijn verheerlijkt lichaam gelijkvormig wordt, naar de kracht, waarmede Hij ook alle dingen Zich kan onderwerpen.
1 Daarom, mijn geliefde broeders, naar wie mijn verlangen uitgaat, mijn blijdschap en kroon, staat alzo vast in de Here, geliefden!

De Nieuwe Bijbelvertaling

17 Volg mij na, broeders en zusters, en kijk naar hen die leven volgens het voorbeeld dat wij u gegeven hebben. 18 Ik heb u al vaak gezegd, en zeg nu zelfs met tranen in mijn ogen: velen leven als vijand van het kruis van Christus 19 en gaan hun ondergang tegemoet. Hun god is hun buik, hun eer is schaamteloosheid en hun aandacht is alleen gericht op aardse zaken. 20 Maar wij hebben ons burgerrecht in de hemel, en van daar verwachten wij onze redder, de Heer Jezus Christus. 21 Met de kracht waarmee hij in staat is alles aan zich te onderwerpen, zal hij ons armzalig lichaam gelijk maken aan zijn verheerlijkt lichaam. 1 Daarom, broeders en zusters, die ik liefheb en naar wie ik verlang, die mijn vreugde en erekrans zijn, blijf standvastig in de Heer.





°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Het vierde hoofdstuk begint met „Daarom”, en de tekst voor deze dag ook. Beide teksten roepen ons op om standvastig te zijn, niet vanuit een moraal die onze vaderen hebben beleefd, maar zelf heel bewust gericht op dat wat voor ons ligt. In 1 Kor.15 wordt gesproken over het geweldige einde dat eigenlijk een indrukwekkend begin zal zijn! Al het vergankelijke moet onvergankelijkheid aandoen, het sterfelijke moet onsterfelijkheid aandoen, voor het einde komt. Want als het aangezegde einde komt, begint het Koninkrijk Gods pas in volle heerlijkheid!
En wij zullen daarbij horen, als we als wedergeboren mensen ons geluk niet meer in het vergankelijke, maar in het onvergankelijke zijn gaan zoeken. Dit betekent niet dat we hier op aarde moeten zuchten dat het maar een tranendal is en dat het straks, in de hemel, pas goed gaat worden. Want Paulus zegt dat we niet straks, maar nu reeds „burgers zijn van een rijk in de Hemelen” (:20). En, omdat we burgers van dat hemelse rijk zijn geworden, doordat Jezus ons, door gehoorzaamheid aan Zijn Woord, heeft overgeplaatst vanuit de dood in het leven (Joh.5:24), weten we dat Hij komen zal om ook ons sterfelijk lichaam te veranderen, zodat het aan Zijn verheerlijkt lichaam gelijkvormig zal worden. Daarom vrienden is het einde, waarvan de Bijbel spreekt, een heerlijk begin van een nieuwe tijd! Maar dan hebben we toch ook alle reden om te volharden tot het einde, tot Hij komt! Wie deze hoop op Hem heeft, merkt dat er een totaal nieuwe gezindheid komt, waarin het een heilige vanzelfsprekendheid wordt om de wereldse begeerten te verzaken, omdat er gewoonweg geen tijd meer voor is, omdat de Geest van God ons dringt overvloedig te zijn in het werk voor Zijn Rijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 23:24
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
HENK710 schreef:
Laat duidelijk zijn dat ik niet vind dat zij God op de juiste manier zien. Maar of het dan meteen om Iemand anders gaat? Daarvoor was mijn voorbeeld, niet om mijzelf ook maar verder met God te vergelijken, want dat is, op het weten dat wij naar Zijn beeld geschapen zijn na, niet aan de orde.

Maar laat ik het dan nog even anders neerzetten. Want zelfs onder christenen bestaan verschillende ideeën over God, alhoewel ze wel met elkaar Die Ene God belijden. Dient degene die net even anders naar God kijkt, maar wel Jezus erkent als (Zoon van) God, ineens een andere God?

Ik heb al een eerder gezegd, dat ik me wat het definieren van God niet afga op wat MENSEN allemaal beweren, maar ik ga af, wat de bijbel hiervan zegt. Ga je op mensen af, en daar ben jij doorlopend eigenlijk mee bezig Henk (ik word daar helemaal doodmoe van zo langzamerhand) dan wordt je kierewiet. Dat is het hem juist en jou opmerkingen kun je dan daarbij doen en het is allemaal te kort.

Wat heb ik daar aan als gelovige en dien je daarmee ook een Islamiet, door hem een smaakloos verhaal over god neer te zetten, dat te krachteloos is om die Islamiet behouden te doen worden? Nee.

Christenen worden geroepen om hun God, Jezus Christus en dien gekruisigd te verkondigen en zijn evangelie. Dat Jezus als Gods Zoon in het vlees gekomen is en heeft betaald voor de zonden van de wereld Dat alleen zal iemand kunnen behouden niets en niemand anders.

Daarom kom ik ook altijd met de bijbel aanzetten, want daarin staan Gods woorden, als we tenminste die bijbel niet uit elkaar trekken en verkeerd interpreteren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 23:13
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
HENK710 schreef:
De verborgen Jezusbelijders zullen er zeker zijn...en ja, dat is pijnlijk voor hen. Denk dat wij dankbaar mogen zijn ons geloof zo vrij te mogen belijden en dat ook andersdenkenden geaccepteerd worden (al is dit niet altijd duidelijk aanwezig).

Maar je eerste argument gaat niet echt op. Jij kent mij op een bepaalde manier en mijn moeder weer op een andere manier, en zo zijn er nog velen. Betekent dit dan per definitie dat ik niet mezelf ben? Dat iedereen een ander kent? Want dat is wel wat je met jouw argument in principe zegt. Immers, zo concludeer je, moslims erkennen Jezus niet en daarom kunnen ze niet dezelfde God dienen/kennen.

Wij geloven absoluut dat we Jezus nodig hebben en wij geloven ook dat ieder mens enkel echt tot God kan komen door Jezus....Zo zal mijn moeder tegen jou zeggen dat je ook eens op andere dingen bij mij moet letten om mij nog beter te leren kennen. Het gaat dan dus nog steeds wel over mij.



CROSSROAD317 schreef:
De vraag is nog steeds of de god van de moslims dezelfde god is als de God van de christenen??
Als een moslim zich op welke manier dan ook bekeerd tot het christelijke geloof, pas dan, en niet anders, is mijn God ook zijn God.

Als een moslim allah god wil noemen, mooi voor hem, maar die god is alleen maar een naam, en geen werkelijkheid.

Mijn God is Werkelijkheid, Liefde, Lankmoedigheid, de Enige Waarachtige.

Godsbeeld is leuk, zeker als je het in een menselijk persectief gaat zien, maar God is niet te vangen in een menselijk vergelijk. De 10 geboden zijn blijkbaar zo bekend dat het eerste gebod word vergeten. Gij zult geen andere goden voor u aangezicht hebben.

Als, je moeder dus aangeeft dat iemand ook eens anders naar jou moet kijken om jou beter te leren kennen, heb je helemaal gelijk. Jij bent jij en niemand anders. Zo is het met God ook, je mag op allerlei manieren naar Hem kijken, MAAR NIET NAAR ANDERE GODEN!!!!, en hier gaat jou vergelijk dus helemaal de mist in. God is God en allah is allah. Het was Gods geest die over het water zweefde, niet allahs geest, de god van de moslims die over het water zweefde. Lachende smiley

Goede opmerkingen vind ik Cross.

@ Henk:
En met de andersdenkenden moet je wat betreft het christlijk geloof ook enorm oppassen. Paulus noemde bepaalde andersdenkenden dwaalleraren. Zo waren er al vanaf het begin bepaalde fantasten, die weet ik niet allemaal wat predikten anders dan Paulus predikte, o.a. dat de opstanding al was geweest bijv..

Het Christelijk geloof is niet maar een ouwehoer verhaal....maar het gaat om de meest essentiele dingen, die een mens kunnen betreffen, n.l. zijn of haar behoud en dan zijn bepaalde theorieen uit den boze.

Paulus heeft nooit gepredikt, dat iedereen met een weet ik veel wat voor een variant verhaal welkom bij hem was. Integendeel. PAULUS WAARSCHUWT VOOR DWAALLERAREN en zegt daar niet al te leuke dingen over.

Wij hebben te maken met een levende God. Onze God is zowel Liefde als ook zeer Heilig. Het is m.i. zeer geboden voor een mens als hij gelooft, om zich er goed rekenschap van te geven, wat hij allemaal zegt.

De woorden, die wij spreken, die zullen ons (ver)oordelen, zei Jezus. Dus laten we maar uitkijken wat we allemaal uit onze mond laten glippen. Van ieder ijdel gebruikt woord zullen we rekenschap moeten geven. Zo is dat. Coole smiley met zonnebril


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 6 januari 2010, 00:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 22:58
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
HENK710 schreef:
De verborgen Jezusbelijders zullen er zeker zijn...en ja, dat is pijnlijk voor hen. Denk dat wij dankbaar mogen zijn ons geloof zo vrij te mogen belijden en dat ook andersdenkenden geaccepteerd worden (al is dit niet altijd duidelijk aanwezig).

Maar je eerste argument gaat niet echt op. Jij kent mij op een bepaalde manier en mijn moeder weer op een andere manier, en zo zijn er nog velen. Betekent dit dan per definitie dat ik niet mezelf ben? Dat iedereen een ander kent? Want dat is wel wat je met jouw argument in principe zegt. Immers, zo concludeer je, moslims erkennen Jezus niet en daarom kunnen ze niet dezelfde God dienen/kennen.

Wij geloven absoluut dat we Jezus nodig hebben en wij geloven ook dat ieder mens enkel echt tot God kan komen door Jezus....Zo zal mijn moeder tegen jou zeggen dat je ook eens op andere dingen bij mij moet letten om mij nog beter te leren kennen. Het gaat dan dus nog steeds wel over mij.

Ik vind het vrij simplistisch om <God te vergelijken met jou...een mens dus. Onze God is een drieènig God en Die kun je niet vergelijken met een mens. Wij mensen zijn niet drieènig. Als je de Zoon uit de drieènige God wegneemt, dan kan ook de Heilige Geest, de andere persoon van Die God, niet meer funktioneren en bovendien....heb je dan de Vader ook niet, want de Vader is uitgedrukt juist in de Zoon. Er blijft dus gewoon niets meer over van Die betreffende God.

Jou vergelijking slaat gewoon nergens op m.i. in onderhavig geval en is zeker geen goed voorbeeld in mijn optiek en in bijbels optiek....... Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 17:55
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
DANIEL777 schreef:
en bovendien reageer ik normaal op chatuliem dus wat loop je te mekkeren solafide

Nou als er iemand loopt te mekkeren hier......... Clown smiley Heeft nog geen eens aan de eindbeoordeling van CM genoeg...moet nog zo nodig ertegen in gaan......... Als dat geen gemekker is....dan weet ik het niet meer


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op dinsdag 5 januari 2010, 18:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 januari 2010, 15:33
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
DANIEL777 schreef:
Hoi Chatuliem
Ik had je bijdrage zelf gelezen en ben niet door anderen van te voren getipt.
Je vraagt of het beter was om een ruzie te laten ontstaan.
Hierin ben ik het met je eens om dat niet te laten gebeuren.
Maar het geeft mij wel een indicatie van hoe dus mensen in de werkelijkheid zijn en om dan nog vriendschappen cq relaties aan te gaan?
Ik denk dat dit wel een van de oorzaken is waardoor er zoveel mensen een relatie danwel vriendschappen verbreken.
En dat kan volgens mij ook niet de bedoeling zijn.

Als ik het allemaal zo lees, krijg ik de indruk om met een vomaakt mens van doen te hebben. Eng hoor ! Lijkt me n.l. onmogelijk. Iemand die kennelijk nooit iets verkeerd doet ...in eigen ogen dan, met erg veel kritiek naar anderen toe. Doodeng !!! Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.... Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2010, 22:52
BerichtOnderwerp: Bijbelsdagboek
 
4 januari


„En gelijk Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, zó moet ook de Zoon des mensen verhoogd worden.” Joh.3:14


Lezen: Numeri 21:4-9 (Ga naar dit bijbelgedeelte)




Bijbelgedeelte bij 4 januari
Lezen: Numeri 21: 4-9


Vertaling 1951

4 Toen zij van de berg Hor opgebroken waren in de richting van de Schelfzee ten einde om het land Edom heen te trekken, werd het volk onderweg ongeduldig. 5 En het volk sprak tegen God en tegen Mozes: Waarom hebt gij ons uit Egypte gevoerd? om te sterven in de woestijn? Want er is geen brood en geen water en van deze flauwe spijs walgen wij. 6 Toen zond de HERE vurige slangen onder het volk; die beten het volk, zodat er velen van Israël stierven. 7 Daarop kwam het volk tot Mozes en zeide: Wij hebben gezondigd, want wij hebben tegen de HERE en tegen u gesproken; bid tot de HERE, dat Hij de slangen van ons wegdoe. Toen bad Mozes ten gunste van het volk. 8 De HERE dan zeide tot Mozes: Maak een vurige slang en plaats die op een staak; ieder, die daarnaar ziet, wanneer hij gebeten is, zal in leven blijven. 9 Toen maakte Mozes een koperen slang en plaatste die op een staak; en wie, wanneer een slang hem gebeten had, op de koperen slang de blik richtte, bleef in leven.



De Nieuwe Bijbelvertaling

4 Van de Hor trokken ze verder in de richting van de Rode Zee; ze moesten immers om Edom heen trekken. Maar onderweg werd het volk ongeduldig. 5 ‘Waarom hebt u ons weggehaald uit Egypte?’ verweten ze God en Mozes. ‘Om ons in de woestijn te laten sterven? We hebben geen brood en geen water, en we kunnen dit ellendige eten niet meer zien.’ 6 Toen stuurde de HEER giftige slangen op de Israëlieten af, die hen beten, zodat velen van hen stierven. 7 Daarop ging het volk naar Mozes. ‘We hebben gezondigd,’ zeiden ze, ‘want we hebben de HEER en u verwijten gemaakt. Bid tot de HEER dat hij ons van die slangen verlost.’ Mozes bad voor het volk, 8 en de HEER zei tegen hem: ‘Laat een slang maken en bevestig die op een staak. Iedereen die gebeten is en daarnaar kijkt, blijft in leven.’ 9 Mozes liet een koperen slang maken en bevestigde die op een staak. En iedereen die door een slang gebeten was en opkeek naar de koperen slang, bleef in leven.





°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Het volk werd ongeduldig...
Ongeduld is één van de grootste hinderpalen in het christelijk leven om tot werkelijke levensontplooiing te komen. „Want gij hebt volharding nodig, om, de wil van God doende, te verkrijgen hetgeen beloofd is” (Heb.10:36), staat in het Nieuwe Testament. Er was inderdaad veel volharding nodig om het Beloofde Land binnen te gaan. En al die veertig jaren lang kreeg het volk alleen maar manna en kwakkels te eten. Er was niet veel variatie in het menu!
Ook wij zijn als gelovigen op weg naar het Beloofde Land. Misschien denkt u daarbij: op weg naar de hemel, maar ik denk meer aan het op weg zijn naar de Nieuwe Hemel en de Nieuwe Aarde waarvan het boek Openbaring spreekt (21:1).
Onderweg lijden we misschien wel veel ontberingen, net als Israël op weg naar Kanaän. Het enige voedsel voor onderweg is het Brood dat uit de Hemel neerdaalt: het Woord van God. Maar soms gaat het ons vervelen en lezen we in plaats van de Bijbel liever een Donald Duck of een ontspannende roman! Dan verlangen we eigenlijk naar de „vleespotten van Egypte”.
Maar het moet ons dan niet verbazen dat de zonde als een giftige slang ook op ons afkomt en ons overweldigt en wurgt en dat het slangengif in ons bloed komt en doodt!
Laten we toch niet zondigen tegen God door Hem te verwijten dat de geestelijke dorheid ons aangrijnst als de dood, maar laten we ons oog in gehoorzaamheid richten op Jezus, die voor ons tot zonde werd gemaakt, zoals de Israëlieten naar de koperen slang moesten kijken toen zij zich dodelijk door de slangen gebeten wisten, opdat ook wij niet zullen wegkwijnen, maar leven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2010, 20:16
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
MARIJAN072 schreef:
Helemaal mee eens, Chris! Een stevig debat moet zeker kunnen, vind ik alleen maar leerzaam. Er zijn inderdaad mensen, die zich gauw persoonlijk aangevallen voelen. En er wordt nogal snel geroepen 'off topic' en/of dat het onderlinge respect ontbreekt, wat ik vaak (maar niet altijd) vergezocht vind. Het is een keus om deel te nemen (of af te haken) aan een discussie, toch? Fijn trouwens, dat het topic 'Spaaractie' verwijderd is. Dat is wel een voorbeeld van een topic, waarbij op de man gespeeld is.

PS Ik wijzig berichten nog wel eens vanwege een tikfout of omdat ik het iets anders wil formuleren, maar niet om in een goed blaadje te komen bij de een of de ander. Dat vind ik erg vergezocht. Dat zullen de meesten hier toch niet doen? En als je inzicht verandert, dan kun je dat beter in een nieuw bericht zetten.



Eindelijk eens wat volwassen en reeele geluiden, want anders wordt het hier om te stikken gewoon........... Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2010, 17:51
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
ROBERTJAN655 schreef:
Sinds wanneer is het kinderachtig om tot het inzicht te komen dat zaken die je hebt opgeschreven te ver gingen? Lijkt me juist heel volwassen... Het is overigens ook heel volwassen om als de dat opmertk te denken: Blijkbaar vond de schrijver zelf het ook te ver gaan, ik hoef het me dus niet aan te trekken.

Goed gesproken RobertJan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2010, 17:47
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
DANIEL777 schreef:
Zo zie je maar hier heb je zo'n gast van reacties aanpassen.
over kinderachtigheid gesproken Woedende smiley

Ik neem aan dat het op mij slaat...? En wat verander ik dan wel allemaal Daniel...? Is het dan verboden om je taalfouten of een betere formulering erin te zetten of zo......

In jouw reactie doe je het n.l. voorkomen of mensen gauw hun reacties gaan zitten te veranderen en een positivere strekking aan hun verhaal willen geven om maar goede sier te maken t.o.v. Christian Match...........gewoon te belachelijk voor woorden......

Ik ben mijn pubertijd allang voorbij......... En als jij daar een andere motivering achterzoekt, dat is dan jouw probleem en jouw interpretatie.... een in mijn ogen nogal zeer kinderachtige interpretatie. Te gek voor woorden gewoon. Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2010, 17:37
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
TESSYBEAR731 schreef:
Als ie dat dan in zen eigen hoekie doet hebben we er ook meteen een vraagbaak bij als we er niet meer uitkomen Lachende smiley

Natuuuuurlijk............ Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2010, 16:54
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
RELLOK036 schreef:
sja de coffieshops hier zijn euhm momenteel hier uitgedund..... hebben wel een grote aan de duitsegrens.... en ja ze verkopen ook koffie Clown smiley
maar me deur is sowieso open als ik thuis ben en ik heb ook nog wel een paar kussen waar je op kan meppen...




Nou.....dan komt het wel goed !!! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2010, 16:29
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
DANIEL777 schreef:
Chris
Ik ben het helaas niet helemaal eens wat je nu schrijft.
Doordat je nu pas hier reageert hebben mensen hun eerste reactie algauw weer verandert omdat je anders zeker zeer kritisch geweest zou zijn.
Dat vind ik eigenlijk een nadeel van berichten te kunnen wijzigen

Hou toch op man. Ik ben het totaal niet met je eens. Je kunt lezen wanneer iemand zijn tekst heeft veranderd en.....echt hoor....CM is niet op zijn achterhoofd gevallen en zo kinderachtig ziijn we nou ook niet hier, dat we gauw onze teksten gaan zitten te veranderen....we zijn geen pubers meer dacht ik zo....... Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley
Trouwens....teksten veranderen gaat heeeel moeilijk, want in de reacties van mensen op je bijdrage, zit allang je tekst in het geheel geintegreerd en dan kun je veranderen wat je wil, maar aan je inmiddels geintegreerde teksten kun je niet meer komen.......... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op maandag 4 januari 2010, 16:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2010, 16:22
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
RELLOK036 schreef:
euhm met al dat gedabateer en discussies he euhm zijn er nog andere dingen aan toe te voegen ipv met over rijpen vlees waren of groentes smijten? bedoel ff adem pauze pak ene kopje koffie pak een peuk van mijn part ff rustig is net oud en nieuw geweest dus ffkes rustig aan voor we verder elkaar de kopppen in elkaar slaan..... of wa ook kan degene die aan het debateren zijn ga eens samen daten...... tis een ontmoetings site he.... ipv saampjes gaan lopen of schaatsen of vissen of wat dan ook eens saampje debateren....ik raad dan wel aan om allerlei onrijpe dingen mee te nemen is dan wel handig he Duiveltje smiley Duiveltje smiley

Waarom open jij hier niet een koffieshop Rel met een boksbal erin, zodat we even bij jou kunnen komen uithijgen en afreageren..... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2010, 15:42
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
ROBBEDOES873 schreef:
Een hele dikke knuffel voor Disney...
Meis je hebt em dubbel en dwars verdient Kussende smiley

Ja, hier doe ik graag aan mee..........een heel Gelukkig Nieuwjaar Disney met Gods rijke zegen! Met een hartelijke knuffel van mij Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2010, 00:18
BerichtOnderwerp: Wat is vriendschap
 
SIMONKWET418 schreef:
Dit heb ik gedaan, omdat iemand tegen mij zei je moet de waarheid
vertellen. Ik heb het er wel moeilijk mee gehad, en heb dan ook spijt dat ik het heb gedaan. Sorry mijn excuus.
Simon...je mag weten, dat de Heer ook voor jouw fouten en zonden gestorven is....dus ga naar Hem toe en vraag vergeving en Hij zal alles weer nieuw maken en probeer van je fouten te leren.

Bega zulke stommiteiten niet meer in het vervolg.....want het kost je je vriendschappen, zoals je wel hebt ervaren en.....je kunt mensen niet dwingen om weer op de oude voet met je om te gaan.

Het enige dat je kunt doen is om de betreffende persoon te respecteren en haar met rust te laten en alles los te laten........Het is niet goed om je aan iemand op te dringen, dat gaat niet! Dan kom je van kwaad tot erger!

Het beste is m.i. om alles aan de Heer te zeggen in gebed. Stort je hart maar voor Hem uit, want Hij wacht op je....dan zal de vrede van God je gedachten bewaren in Christus Jezus en in je zijn en daar komt het op aan, want Hij heeft je lief.

Want Jezus Christus is gekomen voor de hoeren, de tollenaren, de zondaren, hen die ziek zijn en niet voor hen, die zichzelf rechtvaardig vinden.........

Wees wijs Simon en Gods zegen toegewenst! Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op maandag 4 januari 2010, 01:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 23:48
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
BERT168 schreef:
tjonge,wat is het hier weer beregezellig zeg! Zieke smiley

Des te meer te waarderen, dat je toch nog even langs komt Bert... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 23:18
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
INEZ910 schreef:
Ha ha, die Sola Lachende smiley met blinkend witte tanden . Na 'genoeg gezegd' te hebben toch nog een flink stuk uit de bijbel er bij plaatsen..
'k Ben benieuwd of het nu echt klaar is Smiley met dichtgeplakte mond

Ja.....ha, ha..... die Inez....ik had nog wat bijbelteksten opgezocht, dus....die heb ik dan ook maar huppekee gepubliceerd, anders is het zonde van de moeite toch....ennuh ik ben ook benieuwd......het ligt eraan of ik nog inspiratie krijg of niet.......maar voorlopig ff maar niet..... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 20:46
BerichtOnderwerp: Bijbelsdagboek
 
http://www.bijbelsdagboek.nl

3 januari


„Indien wij al Christus naar het vlees gekend hebben, thans niet meer.” 2 Kor.5:16b


Lezen: Matteüs 11:2-6 (Ga naar dit bijbelgedeelte)



Bijbelgedeelte bij 3 januari
Lezen: Mattëus 11: 2-6


Vertaling 1951

2 Johannes nu hoorde in de gevangenis de werken van de Christus en liet Hem door zijn discipelen de vraag overbrengen: 3 Zijt Gij het, die komen zou, of hebben wij een ander te verwachten? 4 En Jezus antwoordde en zeide tot hen: Gaat heen en boodschapt Johannes wat gij hoort en ziet: 5 blinden worden ziende en lammen wandelen, melaatsen worden gereinigd en doven horen en doden worden opgewekt en armen ontvangen het evangelie. 6 En zalig is wie aan Mij geen aanstoot neemt.



De Nieuwe Bijbelvertaling

2 Toen Johannes in de gevangenis over het optreden van de messias hoorde, stuurde hij enkele van zijn leerlingen naar hem toe 3 met de vraag: ‘Bent u degene die komen zou of moeten we een ander verwachten?’ 4 Jezus antwoordde: ‘Zeg tegen Johannes wat jullie horen en zien: 5 blinden kunnen weer zien en verlamden weer lopen, mensen met huidvraat worden gereinigd en doven kunnen weer horen, doden worden opgewekt en aan armen wordt het goede nieuws bekendgemaakt. 6 Gelukkig is degene die aan mij geen aanstoot neemt.’




°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Jezus zegt van Johannes de Doper, dat er niemand heeft geleefd die groter was dan hij (:11). Maar toch is deze grote Johannes, toen hij in de duistere keldergewelven van het paleis van Herodes was opgesloten, gaan twijfelen. En wie zal hem dat durven verwijten?
Alleen wie zelf in de diepste beproevingen is terechtgekomen, zal er iets van kunnen verstaan. Johannes heeft zijn twijfel niet verdrongen, maar heeft het eerlijk aan zijn discipelen beleden en zij zijn met dit probleem naar Jezus gegaan.
Jezus verwijt Johannes niets. Hij roemt hem zelfs tegenover de mensen rondom Hem. Maar tegen de discipelen van Johannes de Doper zegt Hij: „Gaat heen en boodschapt Johannes wat gij hoort en ziet” en dan citeert Jezus drie verzen uit Jesaja, die duidelijk wijzen naar de komst van de Messias. Deze gedeelten uit Jesaja gingen, voor de ogen van alle mensen daar, machtig in vervulling in de woorden en werken van Jezus van Nazaret. En dat moest de troost zijn voor Johannes, die het daglicht nooit meer zou zien...
Als wij in zware beproevingen terechtkomen, laten wij dan onze troost vooral zoeken in de realiteit van het Woord van God. In deze tijd van geringe geloofskracht zullen wij, wanneer we ons op de vervulling der profetie richten, van twijfel verlost worden. Dan gaan we weer meer, ja alles verwachten van Hem die niet alleen bijna tweeduizend jaar geleden door Zijn woorden en werken bewezen heeft de beloofde Messias te zijn, maar die ook nu in Zijn opstanding uit de doden, de bevrijding uit alle nood zo daadwerkelijk schenken wil aan iedereen die het gelovig van Hem verwacht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 17:39
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik geen zin meer om verder in te gaan op de verkeerde theorieën waarmee Henk710 dit forum besmet. In mijn ogen is hij verblind en overziet hij zijn eigen theorieën niet.

Daar ben ik het helemaal mee eens Chat. Ik ben er al mee gestopt inmiddels. Ik heb genoeg gezegd, allang.... en ik houd mij vast aan de Here Jezus en aan Zijn opdracht en die is....om in Hem te geloven en Zijn evangelie te verkondigen en mensen te dopen in naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.
Efeziërs 6

10 Ten slotte, zoek uw kracht in de Heer, in de kracht van zijn macht.
11 Trek de wapenrusting van God aan om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel.
12 Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen.
13 Neem daarom de wapens van God op om weerstand te kunnen bieden op de dag van het kwaad, om goed voorbereid stand te kunnen houden.
14 Houd stand, met de waarheid als gordel om uw heupen, de gerechtigheid als harnas om uw borst,
15 de inzet voor het evangelie van de vrede als sandalen aan uw voeten,
16 en draag bovenal het geloof als schild waarmee u alle brandende pijlen van hem die het kwaad zelf is kunt doven.
17 Draag als helm de verlossing en als zwaard de Geest, dat wil zeggen Gods woorden.
18 Laat u bij het bidden leiden door de Geest, iedere keer dat u bidt; blijf waakzaam en bid voortdurend voor alle heiligen.
19 Bid ook voor mij, dat mij de juiste woorden gegeven worden wanneer ik verkondig, zodat ik met vrijmoedigheid het mysterie mag openbaren van het evangelie
20 waarvan ik gezant ben, ook in de gevangenis. Bid dat ik daarbij zo vrijmoedig spreek als nodig is.

En om niet te vergeten, dat de Schrift niet door mensen is geschreven, maar door God:

2 Timoteüs 3
16 Elke schrifttekst is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven,
17 zodat een dienaar van God voor zijn taak berekend is en voor elk goed doel volledig is toegerust.

De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 3 januari 2010, 18:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van SOLAFIDE630
Ga naar pagina Vorige 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 Volgende
Pagina 19 van 23