ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MAAIKEA509
ChristianMatch forum index » Berichten van MAAIKEA509
Auteur Bericht
MAAIKEA509 (40)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:58
BerichtOnderwerp: Hokjes
 
Ik vind het een heel mooi onderdeel van de vragenlijst dat je ook in moet vullen bij welke kerk je hoort. Zonder daar vooroordelen over te hebben, denk ik dat het heel veel over iemand kan zeggen naar wat voor kerk hij of zij gaat. Door een bepaalde kerk in te vullen, vind ik niet dat je zegt dat de andere kerken niet goed zijn of zo. Je kunt dan nog steeds over de kerkmuren heen kijken.
Wat mij betreft is het heel goed om regelmatig jezelf af te vragen waarom je bij een bepaalde kerk hoort. Is dit uit gewoonte of omdat j er zelf voor kiest en je je er thuis voelt. Hopelijk is het het laatste en dan kun je daar toch juist voor staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAAIKEA509 (40)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:30
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
vandaag pannenkoeken gegeten met mijn huisgenoten. We doen dat eens in de zoveel tijd. Het is vooral heel gezellig!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAAIKEA509 (40)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 10:10
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARISKA601 schreef:
de zon schijnt Clown smiley

hier helaas niet... Hopelijk komt hij nog.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAAIKEA509 (40)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 08:22
BerichtOnderwerp: receptenboek
 
Dit recept heb ik van een huisgenoot gekregen en het rouleert bij ons. Ik vind het zelf heerlijk!

Brownie

Nodig:
- 400 gram donkerbuine basterdsuiker
- 45 gram cacao
- 1 zakje vanillesuiker
- 2 eieren
- snufje zout (als je zoutloze boter gebruikt)
- 225 gram boter (gesmolten)
- 200 gram bloem

Voeg de suiker, de cacao en vanille suiker bij elkaar en roer dit even door elkaar met een houten lepel. Voeg daarna de eieren en evt. het zout toe en meng dit door elkaar tot het 1 massa is. Voeg dan de gesmolten boter toe en meng dit er helemaal doorheen met de lepel. Roer op het laatst de bloem erdoor en zorg ervoor dat er geen klontjes meer inzitten. Doe het geheel in een springvorm of ovenschaal en bak het ongeveer 25-30 min op 180 graden (heteluchtoven).

Als het uit de oven komt, moet het eerst nog hard worden. Na twee uur is het heerlijk!

Succes ermee!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAAIKEA509 (40)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 21:59
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
Quote:
SOLAFIDE630 schreef:
Zo is het Maaikea..........


Ja, het is fijn, dat je open over Christus kunt praten in je werk. Heb je op die christelijke school dan van deze dingen geen last of merk je daar ook soms wat van?

Harry Potter is bijv. heel erg populair en misschien wel ook doorgedrongen tot de jeugd in christelijke kringen, hetgeen je natuurlijk niet hoopt...?

O jee.. 'k Heb vandaag deel 6 gekeken, met mijn oudste kinderen.. Engeltje smiley Knipoog smiley

Ik denk dat je er op een christelijke school wel minder van merkt, maar je merkt het soms wel.
Wat Harry Potter betreft: ik vind niet dat dat per definitie slechte boeken zijn. Ik kan mij wel voorstellen dat sommigen daar wat tegen hebben, maar ik heb er zelf geen moeite mee. Ik denk dat er soms echt een laag ergens in kan worden gelegd, ook al is dat niet altijd zo bedoeld. Ik vind wel dat je op moet passen met dat soort boeken.


Laatst aangepast door
MAAIKEA509
op zondag 7 maart 2010, 21:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAAIKEA509 (40)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:54
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
Jammer dat er zover van het onderwerp wordt afgedwaald. Zo'n discussie lijkt mij niet zo nodig onder dit topic. Om er een bijbeltekst bij te halen: Christus zelf leert ons om eendrachtig te strijden tegen het kwade.

Maar on topic: ik ben heel blij dat ik op een christelijke school werk, waar ik open over God kan en mag vertellen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAAIKEA509 (40)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 15:15
BerichtOnderwerp: Een deugdelijke vrouw!
 
Ik vind het wel mooi wat je schrijft, maar dat zou dan denk ik wel betekenen dat alle vrouwen die op zoek zijn naar een relatie per direct moeten stoppen op CM. Ik denk niet dat dat Gods bedoeling is.
We (zowel mannen als vrouwen) moeten op Gods leiding vertrouwen en naar Hem luisteren. Ik denk alleen niet dat je in een hoekje moet gaan zitten wachten tot opeens de ware langs komt waaien.

Ongetrouwd of getrouwd zijn is heel verschillend en je kunt van allebei heel goed genieten. Zolang je nog vrijgezel bent, geniet daarvan en heb niet alleen de wens om getrouwd te zijn. Ik kan mij zo voorstellen dat er tijdens het huwelijk misschien ook momenten zijn dat je terugkijkt naar je vrijgezellentijd en denkt was ik nu maar even vrijgezel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAAIKEA509 (40)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 22:43
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
Ik heb afgelopen week gevulde pannenkoeken gegeten. Heerlijk!

Je bakt gewone pannenkoeken en als je ze klaar hebt, besmeer je ze met roomkaas. Daarna doe je er verse (grof gesneden) spinazie op en hamreepjes. Rol ze op en leg ze in een ovenschaal en bestrooi ze met geraspte kaas. Stop ze ongeveer een kwartiertje in de oven en je hebt een heerlijke maaltijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAAIKEA509 (40)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 23:14
BerichtOnderwerp: Aanspreekvorm
 
Quote:
Dan denk ik, hier gaat het om. Als wij God met jij en jou aanspreken, denk ik niet dat wij inzien hoe verheven, hoe heilig God is.

Johannes, die zo vertrouwd met Jezus was, zag Jezus in zijn verheerlijkste vorm, Mozes mocht God ook niet aanschouwen. Kunnen wij dan God en Jezus aanspreken met jij en jou??

Sommigen doen dat wel, maar ik vind dat ik t niet doe of ga doen.
God wil in ons hart wonen, Hij heeft daarvoor zijn Geest gegeven.
Ik weet dat God ons liefheeft en onze Vader wil zijn, maar ik denk dat Hij ook eerbied wil.

Jonathan, ik ben het helemaal met u/je eens. Die Bijbelteksten maken het nog even heel duidelijk.

Ik denk dat het er inderdaad vooral om gaat dat God heilig is. Zoals mijn vader het altijd zei: Jezus is niet je vriendje of je buurjongen. Dit geldt zo ook voor God. Wij weten niet eens hoe machtig en groot Hij is. Dat kunnen we ons niet voorstellen.

Wat dat betreft vind ik het knielen tijdens het bidden of het buigen van je hoofd ook een teken van eerbied. Daarbij weet ik wel dat het er niet om gaat op welke manier je bidt, maar hoe. Zoals de gelijkenis van de tollenaar en de farizeeƫr.

Ik vind dat het soms heel goed is om daar even bij stil te staan.


Laatst aangepast door
MAAIKEA509
op zaterdag 27 februari 2010, 23:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAAIKEA509 (40)





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 22:48
BerichtOnderwerp: Aanspreekvorm
 
Als ik zo rond kijk op de site, zie ik veel verschillende manieren waarop de HERE God wordt aan gesproken. Dit varieert van papa tot God tot ...
Hoe vinden jullie dat je God zou moeten/mogen aanspreken?

Zonder iemand op zijn of haar tenen te willen trappen, heb ik het zelf liever niet over papa, omdat ik dat oneerbiedig vind. God is zoveel meer dan mijn (aardse) vader. Hij is als een Vader voor mij, maar ook een Rechter, Heerser, Almachtig Wezen, God, Alles! Om Hem dan 'alleen' papa te noemen, vind ik niet passend en oneerbiedig. Ik spreek Hem ook niet aan met 'jij', maar met U. Zouden wij niet veel meer eerbiedig moeten zijn?

Hoe denken jullie hierover?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MAAIKEA509
Pagina 1 van 1