ChristianMatch
 


Forum

Berichten van SOFIE807
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9
ChristianMatch forum index » Berichten van SOFIE807
Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 14:08
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
WILLEMIJN232 schreef:
Hoi Henk,

Ik zie de verschillen wel maar het gaat mij er om om duidelijk te maken dat je een andere godsdienst of andere beleving van godsdienstniet zo hoeft te veroordelen. Niet alleen je eigen beleving van je godsdienst is zaligmakend dat bedoel ik er mee te zeggen. Voor jezelf misschien wel maar dat hoeft voor een ander dus niet zo te zijn. En een ieder heeft daar zijn motieven, geschiedenis en redenen voor......
Maar omdat het voor jou naar en vervelend en traumatisch was hoeft het dat voor een ander nog niet te zijn? Snap je wat ik bedoel te zeggen?

Willemijn

Dank je Willemijn , ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden . Mijn achtergrond is dan wel volledig anders door de RK opvoeding , geen bijbel of psalmen dus tot ik voor twee jaar via een goeie vriend in een evangelisatiepost kennis maakte met een totaal andere geloofswereld ... ons geloof in God was daarom niet minder , vele zaken zijn eigenlijk bijna net hetzelfde ..... ik zal er mijn ouders dankbaar voor blijven herdenken dat ik het respect voor elk zijn godsdienst heb meegekregen ... mijn moeder zaliger zei ons toen " ieder kan in zijn geloof zalig worden , want er is maar één God " al moet ik er aan toevoegen dat door de dwalingen van priesters velen van ons op de dool zijn en de kerk laten voor wat ze is . En ja , als je met vragen zit , de antwoorden krijg je nu niet bepaald direct van onze priester ..... En het celibaat ... nu ja , de voorbeelden die we als jonge pubers kregen deden ons geloof ook niet bepaald veel goeds ....
En wat de kaarsjes betreft , doe ik ook branden .... maar niet om te aanbidden .... om even stil te staan .... bij hen die ik liefhad ....
Nog fijne dag ....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 18:54
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
 
JOS689 schreef:
Bij mij is dat wel degelijk verschillend .... Ik wil niet daten en de volgende dag gelijk trouwen . Ik wil iemand wel eerst leren kennen ; dat jij gelijk de volgende dag een relatie wilt ...... Ik wil rustig aan opbouwen hoor Liesbeth !

Nou ja , er zijn genoeg singles in nederland hoor .....

Maar vertel eens , is relatie bij jou dan een optelsom van componenten die bij elkaar moeten passen ? Jij hebt dit en ik heb dat , dan moeten we daarmee uit de voeten komen ...... Vertel me eens hoe je die dan meet ?
En wat telt voor jou het meeste ? De componenten die beiden aandragen of de gevoelens die je voor elkaar hebt ?
Voor mij zijn dat echt wel de gevoelens en niet hoeveel poen je beiden op de bankrekening zet.


Ja , hier kan ik mij volledig in vinden .... het gaat volledig over het gevoel ... en dat laat zich nooit dwingen ..... al de rest is bijkomstig ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 11:48
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
 
ANNETTE792 schreef:
Ik ben juist getrouwd die ik zelf nooit uitgezocht zou hebben als ik op het profiel lezen hier was afgegaan. Een gewone vriendschap prima maar niet iemand waar ik toen een relatie mee aangegaan zou zijn. Iemand met een heel ander leven als ik, andere bezigheden, andere problemen (en vooral te oud Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt ).

Maar als je in die vriendschap elkaar beter leert kennen (en dus zonder de druk van: zou hier een relatie uit kunnen komen?) kan iemand die je nooit uit zou zoeken opeens veel beter bij je te kunnen passen dan dat je gedacht had.
Natuurlijk moet het ergens wel klikken om een vriendschap op te bouwen, als je echt niets met elkaar hebt houd het nu eenmaal op.
Maar zoveel mensen zoeken naar "de klik"of "de ware", en dat moet dan eigenlijk ook na 1 date al zo blijken te zijn. Volgens mij werkt het zo niet.

Pas een beetje op met zoeken, leer mensen kennen, sluit vriendschappen en wie weet wat er uit voortkomt! En komt er verder niets uit dan heb je er in ieder geval een vriend(in) aan over gehouden!

Goeie middag , zo ben ik 25 jaar gelukkig geweest ... met ook ups en downs maar de meeste downs in de begintijd..... toen we elkaar moesten leren kennen en accepteren want wij waren echt tegenpolen qua karakter maar met het broodnodige respect , alles uitpraten en héél veel liefde van beide kanten , vulden we elkaar prachtig aan ... al hielden we beiden onze eigen identiteit .... Ook ik had nooit geloofd dat ik met zo een man zou huwen .... Door God op mijn pad gebracht ? Dus neem de tijd om elkaar te leren kennen zou ik zeggen , niemand is volmaakt .... dus ik geloof er nog steeds in dat ik ooit nog wel eens iemand op men weg zal krijgen ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 20:37
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
ik reageerde te rap nu ... had eerst verder moeten lezen , maar ben af en toe bijzonder impulsief... Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 20:33
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
MARISKA601 schreef:
ik heb daar ook weleens aan zitten denken,
om een boedah beeldje in huis neer te zetten
maar ik heb het niet gedaan.
het beeldje word door velen aanbeden en is in mijn ogen een afgod.
waarom een afgod in huis halen?
boedah past niet in mijn huis waar de bijbel gelezen word.


Sorry ... een afgod voor degene die het aanbidden toch ? In India in sommige streken de " heilige koeien " ... Dus ook geen koe-beeldje in huis ... en zo kunnen we nog wel even doorgaan ...
En ja nogmaals sorry maar voor velen is het geen afgod daar ze van niks beter weten en dus .... voor hen een symbool van de enige God .... en voor anderen is het gewoon een symbool van rust .... aan wie om te zeggen hoe iemand het beeld bekijkt ....
Ik ben van opvoeding Rooms Katholiek ...en ja , onze God is ook net dezelfde van die van jullie al ben ik op héél veel punten bijgedraaid maar dat kan men nooit in onwetendheid ....
Met respect voor elk zijn geloof kan men veel bijleren .... als men dat dan ook wil ....
Wou dit toch maar even kwijt .... want wat is een beeldje als men het niet aanbidden zal ?
Grtjes en fijn weekend....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 20:12
BerichtOnderwerp: liefde is
 
Liefde is niet wat de wereld draaiende houdt. Maar liefde is wat de rit de moeite waard maakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 17:15
BerichtOnderwerp: de collecte in de kerk
 
Die geeft wat hij heeft , is waard dat hij leeft..... Als je veel hebt geef van je rijkdom , als je weinig hebt geef van je hart, maar geef altijd met je hart.... Is niet alleen bij collectes in de kerk van toepassing . Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 april 2010, 19:21
BerichtOnderwerp: Liefdesverdriet
 
Aan allen die eenzaam zijn
Stuur ik nu een mooi refrein
Net een wonder medicijn
Als een troost voor alle pijn

Zij weten niet wie ik ben
Terwijl ik ze ook niet ken
Daarom neem ik nu mijn pen
Schrijvend dit versje naar hen

Weet dat ik ben zoals jij
Eens droef en dan weer eens blij
Daarom sta ik je ter zij
Als een engel heel dichtbij

Het komt er dus zo op aan
Elkaar steeds goed te verstaan
Want hier in dit aartsbestaan
Droogt de vriendschap meerder traan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 april 2010, 13:38
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
Een knuffel kost je helemaal niets
Ja, een minuutje van je tijd
Maar het geeft je zoveel kracht
Om weer door te gaan in de strijd!

Een knuffel geeft je warmte
Twee armen om je heen
Even met z'n tweetjes
Even niet alleen

Een knuffel is zo fijn
Een knuffel is zo goed
Een knuffel omdat het mag
En niet omdat het moet

Voor allen een fijn en aangenaam weekend .... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: donderdag 15 april 2010, 14:45
BerichtOnderwerp: liefde is
 
Iemand liefhebben, is hem zo zien als God hem heeft gewild.

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 11:10
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
Hoi , is nog een beetje te ver weg , maar wil wel als het enigszins kan . Engeltje smiley hoor je nog wel van me . Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 13:47
BerichtOnderwerp: uit eten in ribhouse texas
 
BRAZEEVEL772 schreef:
is maar een richtlijn de leeftijd hoor van mij mogen jullie ook mee
hoe groter de groep hoe gezelliger het is Knipoog smiley

Nou , je blokkeerde me dus ik kan niet reserveren .... Zieke smiley Geschokte, onthutste smiley


Laatst aangepast door
SOFIE807
op vrijdag 9 april 2010, 18:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 22:51
BerichtOnderwerp: uit eten in ribhouse texas
 
snik snik , ik val uit de boot dus ? te oud Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807 (67)





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 18:12
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
Waarschijnlijk zonnig en warm als jij ook meegaat Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van SOFIE807
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9
Pagina 9 van 9