ChristianMatch
 


Forum

Liefdesverdriet
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 april 2010, 16:47
 
We kennen het (hopelijk) allemaal: liefdesverdriet. Die schrijnende, zeurende, schreeuwende pijn als je lief je verlaten heeft en je zeker weet dat hij of zij nooit meer naast je op de bank zal plaatsnemen.

Hoe gaan jullie daar mee om? Zijn er pilletjes tegen? Helpt bidden? Of is het een soort rouwproces dat je helemaal moet uitzieken? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 april 2010, 16:48
 
Zelf ga ik meestal dwars door m'n verdriet heen, door ballads te draaien of U2 of iets anders dat pijn doet. Niet om mezelf te tergen, maar om het te voelen en dan langzaam weer te laten gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 april 2010, 16:55
 
IMRE695 schreef:
Zelf ga ik meestal dwars door m'n verdriet heen, door ballads te draaien of U2 of iets anders dat pijn doet. Niet om mezelf te tergen, maar om het te voelen en dan langzaam weer te laten gaan.

Volgens psychologen doe je het helemaal goed zo Clown smiley. Gevoel hoort er bij, en ja, het is rouwen, janken en loslaten...
Zelf vind ik het prettig om iets te gaan doen... skaten, in de tuin fröbelen, mijn hoofd op die manier leegmaken.. dan zakt bij mij het gevoel/gemis..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMIENA254





Berichten: 95

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:00
 
INEZ910 schreef:
Volgens psychologen doe je het helemaal goed zo Clown smiley. Gevoel hoort er bij, en ja, het is rouwen, janken en loslaten...
Zelf vind ik het prettig om iets te gaan doen... skaten, in de tuin fröbelen, mijn hoofd op die manier leegmaken.. dan zakt bij mij het gevoel/gemis..

Liefdesverdriet doet zo´n pijn.

Je moet er doorheen.
Kan soms dagen duren, maar ook weeeeeken...

Je komt er doorheen, Imre!!

Sterkte
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:04
 
.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op maandag 1 november 2010, 20:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:05
 
.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op maandag 1 november 2010, 20:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:06
 
.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op maandag 1 november 2010, 20:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:08
 
.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op maandag 1 november 2010, 20:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:10
 
.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op maandag 1 november 2010, 20:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:13
 
.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op maandag 1 november 2010, 20:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:45
 
Liefdesverdriet is een rouwproces.
Er is geen manier om het op de juiste manier te verwerken.
Een ieder verwerkt het op zijn/haar manier.
Het kan weken duren voordat het gezakt is.

Vele tranen rolden bij mij over mijn wangen.
Mijn hond kwam vaak bij mij zitten en droogde mijn tranen.
En keek mij aan.. .kom vrouwtje ik weet wat leuks.
Samen gingen we toen aan de wandel.
Wat hebben we wat afgewandeld die hond en ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 april 2010, 18:37
 
Het lukt me niet
Ik heb verdriet
Zoveel om jou
Hoe moet dat nou ?
Ik vond je leuk !!
En dat is gebleven
Al was het maar voor even
Moet weer door
Ook al is ’t of ik je stem hoor
Vragen zonder antwoord
Wel God die me hoort
De Here is mijn herder
Door tranen weer verder
t’Is soms moeilijk te vertrouwen
Maar God is erbij
Dat sterkt mij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 april 2010, 19:21
 
Aan allen die eenzaam zijn
Stuur ik nu een mooi refrein
Net een wonder medicijn
Als een troost voor alle pijn

Zij weten niet wie ik ben
Terwijl ik ze ook niet ken
Daarom neem ik nu mijn pen
Schrijvend dit versje naar hen

Weet dat ik ben zoals jij
Eens droef en dan weer eens blij
Daarom sta ik je ter zij
Als een engel heel dichtbij

Het komt er dus zo op aan
Elkaar steeds goed te verstaan
Want hier in dit aartsbestaan
Droogt de vriendschap meerder traan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 01:28
 
Verbind je niet te veel aan één persoon, maar voel je verbonden!

Dat werkt bij mij het beste...opstaan en weer doorgaan met je eigen leven...er zijn ergere dingen...eens komt de ware op je pad...

Ik kom net uit een zeer diepe intense liefde (woorden van hem...)...maar externe factoren maken onze liefde onmogelijk...ik ga weer verder met mijn dochtertje... tot er een nieuw moment ontstaat...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 07:20
 
SUSANNAH475 schreef:
Het lukt me niet
Ik heb verdriet
Zoveel om jou
Hoe moet dat nou ?
Ik vond je leuk !!
En dat is gebleven
Al was het maar voor even
Moet weer door
Ook al is ’t of ik je stem hoor
Vragen zonder antwoord
Wel God die me hoort
De Here is mijn herder
Door tranen weer verder
t’Is soms moeilijk te vertrouwen
Maar God is erbij
Dat sterkt mij


Heel mooi verwoord!!!


Laatst aangepast door
IMRE695
op zondag 18 april 2010, 07:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 14:07
 
NISHA834 schreef:
Verbind je niet te veel aan één persoon, maar voel je verbonden!

Dat werkt bij mij het beste...opstaan en weer doorgaan met je eigen leven...er zijn ergere dingen...eens komt de ware op je pad...

Ik kom net uit een zeer diepe intense liefde (woorden van hem...)...maar externe factoren maken onze liefde onmogelijk...ik ga weer verder met mijn dochtertje... tot er een nieuw moment ontstaat...

Ergere dingen in het leven? Smiley die vol vragen zit Hooguit een belastingaanslag die ik niet kan betalen. Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 14:48
 
niet te dramatisch maken, imre, al voelt het misschien verschrikkelljk;
doorgaan met ademhalen, en wachten tot het overgaat.

vertrouw op Gods leiding in je leven;
dit aardse bestaan kent tranen, daarom worden we ook geroepen om onze wandel in de hemelen te laten zijn; geen gemakkelijke opgave, inderdaad.

k wil je verdriet niet bagatelliseren, maar je schouders rechten, en met veerkracht verder gaan helpt mij vaak meer, dan om in een hoekje te gaan zitten kniezen.

heel mooi overigens, al die gedichten!!
heel persoonlijk ook; wat een lef om ze hier te plaatsen!!
ik heb ook stapels gedichten, maar om mn persoonlijke gevoel hier te plaatsen............ ??? Verlegen lachende smiley

sterkte imre.........(en alle anderen die verdrietig en eenzaam zijn!!)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 15:02
 
HANNAH810 schreef:
niet te dramatisch maken, imre, al voelt het misschien verschrikkelljk;
doorgaan met ademhalen, en wachten tot het overgaat.

vertrouw op Gods leiding in je leven;
dit aardse bestaan kent tranen, daarom worden we ook geroepen om onze wandel in de hemelen te laten zijn; geen gemakkelijke opgave, inderdaad.


k wil je verdriet niet bagatelliseren, maar je schouders rechten, en met veerkracht verder gaan helpt mij vaak meer, dan om in een hoekje te gaan zitten kniezen.

heel mooi overigens, al die gedichten!!
heel persoonlijk ook; wat een lef om ze hier te plaatsen!!
ik heb ook stapels gedichten, maar om mn persoonlijke gevoel hier te plaatsen............ ??? Verlegen lachende smiley

sterkte imre.........(en alle anderen die verdrietig en eenzaam zijn!!)

Treffend gezegd, Hannah! Het vetgedrukte raakt mij wel en is ook heel herkenbaar, ik denk voor velen hier op CM.

Imre, waarschijnlijk kun je er nu niet veel mee. Toch schrijf ik het op. Achteraf zie je (misschien) Gods leiding, die je op dit moment totaal niet ziet. Ik heb zelf meegemaakt dat ik God, toen ik terug keek op zo'n periode, heel dankbaar was (en nog ben) dat het zo gelopen is. Dat heeft wel meer dan een jaar geduurd, maar ik heb er wel veel van geleerd.

Ook ik heb respect voor degenen die zulke persoonlijke gedichten/gedachten plaatsen, maar 't zou bij mij niet passen.

Imre, sterkte!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 15:05
 
IMRE695 schreef:
We kennen het (hopelijk) allemaal: liefdesverdriet. Die schrijnende, zeurende, schreeuwende pijn als je lief je verlaten heeft en je zeker weet dat hij of zij nooit meer naast je op de bank zal plaatsnemen.

Hoe gaan jullie daar mee om? Zijn er pilletjes tegen? Helpt bidden? Of is het een soort rouwproces dat je helemaal moet uitzieken? Smiley die vol vragen zit

Het is inderdaad een rouwproces. En ja, dat werkt niet bij iedereen geheel hetzelfde, dus het blijft puzzelen voor jezelf, al mag je dat wel doen met de mensen om je heen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 15:10
 
IMRE695 schreef:
We kennen het (hopelijk) allemaal: liefdesverdriet. Die schrijnende, zeurende, schreeuwende pijn als je lief je verlaten heeft en je zeker weet dat hij of zij nooit meer naast je op de bank zal plaatsnemen.

Hoe gaan jullie daar mee om? Zijn er pilletjes tegen? Helpt bidden? Of is het een soort rouwproces dat je helemaal moet uitzieken? Smiley die vol vragen zit


Uitzieken maar, Imre.......en de tijd z'n werk laten doen....Er aan toegeven en het durven voelen geeft je weer de ruimte om verder te gaan als de wond genezen is. Soms lijkt het over en komt het ineens weer boven water. Dan weer even het verdriet en gemis voelen. Het rijpt je en maakt je een completer mens, die (nog) beter in staat is voor een ander die rouwt mededogen te voelen. Koester de mooie en goede herinneringen. Stop die ervaringen niet weg en wees blij dat je zoiets moois hebt beleefd. Geef je leven in handen van God en Hij zal je verder leiden en je troost en hoop geven zoals geen mens je kan geven en als het genoeg is....geeft Hij je een nieuw mens om van te houden, vast en zeker....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 16:48
 
HANNAH810 schreef:
niet te dramatisch maken, imre, al voelt het misschien verschrikkelljk;
doorgaan met ademhalen, en wachten tot het overgaat.

vertrouw op Gods leiding in je leven;
dit aardse bestaan kent tranen, daarom worden we ook geroepen om onze wandel in de hemelen te laten zijn; geen gemakkelijke opgave, inderdaad.

k wil je verdriet niet bagatelliseren, maar je schouders rechten, en met veerkracht verder gaan helpt mij vaak meer, dan om in een hoekje te gaan zitten kniezen.

heel mooi overigens, al die gedichten!!
heel persoonlijk ook; wat een lef om ze hier te plaatsen!!
ik heb ook stapels gedichten, maar om mn persoonlijke gevoel hier te plaatsen............ ??? Verlegen lachende smiley

sterkte imre.........(en alle anderen die verdrietig en eenzaam zijn!!)

Lieve Hannah,
Denk dat het bij iedereen weer verschillend is wat het beste is... ik heb echt (van mezelf en door therapie) moeten leren om het eruit te gooien... vroeger (en dan ging het meestal niet over liefdesverdriet) kropte ik alles op, liet ik de tranen niet de vrije loop, waardoor ik op een gegeven moment in de knel kwam met mezelf.
Ik laat mezelf juist wel die tranen toe, dan komt 't eruit en voor mij is dat ook de dingen verwerken.
Denk dat de manier waarop je (liefdes-)verdriet verwerkt erg persoonlijk is Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 16:54
 
HANNAH810 schreef:

vertrouw op Gods leiding in je leven;
dit aardse bestaan kent tranen, daarom worden we ook geroepen om onze wandel in de hemelen te laten zijn; geen gemakkelijke opgave, inderdaad.

Waaauw, wil toch nog ff zeggen dat je dit mooi verwoordt hebt Hannah, en ja is idd. een moeilijke opgave...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 21:26
 
IMRE695 schreef:
Ergere dingen in het leven? Smiley die vol vragen zit Hooguit een belastingaanslag die ik niet kan betalen. Geschokte, onthutste smiley

Ergere dingen,...

Misschien had ik het anders moeten verwoorden, belangrijkere dingen, met prioriteit.

Dat ik mijn oudste kinderen niet bij me hebt, vind ik erger dan een relatie die niet lukt. Is mijn voorbeeld, je kunt zelf ook wel voorbeelden verzinnen, want de tijd heelt toch alle wonden,,,maar sommigen niet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 21:50
 
Bedankt voor jullie lieve en aardige reacties. En de wijze raadgevingen. 't Gaat nu weer wat beter. Maar ja, 't heeft even tijd nodig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 21:53
 
IMRE695 schreef:
Bedankt voor jullie lieve en aardige reacties. En de wijze raadgevingen. 't Gaat nu weer wat beter. Maar ja, 't heeft even tijd nodig.

Geef het ook de tijd, Imre! Laat niemand je daarin een termijn voorschrijven. Ieder heeft hierin zijn eigen weg. De een is er mogelijk met een paar dagen al overheen, terwijl de ander en maanden voor nodig heeft. Gun jezelf dus de tijd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INKA401





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 00:13
 
ik wil zeggen dat ik soms van God geen bal snapt ... ja wie wel, niemand snapt God ... het is voor mij en iedereen veel te hoog ... ja als het mij goed gaat ja, dan ben ik blij en dankbaar ... en vertrouwen is voor mij dan ook het grootste woord ...
ik ervaard God toch écht niet elke dag hoor ... ik denk dan wel eens van, ja vind je het gék ... God heeft wel iets méér aan zijn hoofd ... uuuh menselijk gedacht dan hé
we weten allemaal dat God almachtig is ... maar het leven moet wél geleefd worden ... verdriet of geen verdriet ... ervaren wij dan altijd Gods aanwezigheid? ...
en dan die mooie woorden,wandel in het licht met God, wat ook vanavond bij ons als thema in de kerk was ... ik vond het jammer dat ik niet bij de nabespreking kon zijn ... zou er veel over willen vertellen
ik ben blij en dankbaar dat ik in het verleden wél Gods nabijheid heb mogen ervaren ... stérker nog ... ik kén hem ... en dat is láng niet iedereen gegeven ...
laat ik maar eindigen met te zeggen, dat ik blij bent dat mijn wieg hier in het westen stond ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 01:45
 
INKA401 schreef:
ik wil zeggen dat ik soms van God geen bal snapt ... ja wie wel, niemand snapt God ... het is voor mij en iedereen veel te hoog ... ja als het mij goed gaat ja, dan ben ik blij en dankbaar ... en vertrouwen is voor mij dan ook het grootste woord ...
ik ervaard God toch écht niet elke dag hoor ... ik denk dan wel eens van, ja vind je het gék ... God heeft wel iets méér aan zijn hoofd ... uuuh menselijk gedacht dan hé
we weten allemaal dat God almachtig is ... maar het leven moet wél geleefd worden ... verdriet of geen verdriet ... ervaren wij dan altijd Gods aanwezigheid? ...
en dan die mooie woorden,wandel in het licht met God, wat ook vanavond bij ons als thema in de kerk was ... ik vond het jammer dat ik niet bij de nabespreking kon zijn ... zou er veel over willen vertellen
ik ben blij en dankbaar dat ik in het verleden wél Gods nabijheid heb mogen ervaren ... stérker nog ... ik kén hem ... en dat is láng niet iedereen gegeven ...
laat ik maar eindigen met te zeggen, dat ik blij bent dat mijn wieg hier in het westen stond ...

...Het gaat er ook niet om of wij God snappen, maar:

Ken Hem in al uw wegen...

Maar ik lees ook verheugd, dat je inziet waar je wieg stond!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 10:40
 
het is een tijdje pijn,verdriet ,het steekt ,het scheurt ff je zieleleven Huilende smiley, smiley in tranen
maar ik houd me altijd vast aan t volgende motto ;
als dit het niet was dan heeft mijn hemelse Vader nog iets beters in petto voor mij dus dan kan ik weer verder in vertrouwen in Hem Coole smiley met zonnebril Lachende smiley Knipoog smiley
dus blijf uitzien naar t nieuwe wat God voor je bereidt Engeltje smiley


Laatst aangepast door
GRACE585
op maandag 19 april 2010, 10:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 14:21
 
HENK710 schreef:
Geef het ook de tijd, Imre! Laat niemand je daarin een termijn voorschrijven. Ieder heeft hierin zijn eigen weg. De een is er mogelijk met een paar dagen al overheen, terwijl de ander en maanden voor nodig heeft. Gun jezelf dus de tijd!

...Ik sluit me graag aan bij Henk... Weet Imre, dat je door elke ervaring, hoe pijnlijk ook steeds meer gevormd wordt. En die kracht en levenservaring heb je straks nodig voor de ware...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 15:41
 
NISHA834 schreef:
...Ik sluit me graag aan bij Henk... Weet Imre, dat je door elke ervaring, hoe pijnlijk ook steeds meer gevormd wordt. En die kracht en levenservaring heb je straks nodig voor de ware...

Dankjewel! Alleen: ik geloof niet in de ware vrouw (of de ware man voor een vrouw). Dat komt op mij over als een vorm van magisch denken. Ik geloof dat het complexer is dan dat.


Laatst aangepast door
IMRE695
op maandag 19 april 2010, 15:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2