ChristianMatch
 


Forum

Berichten van RINGO975
ChristianMatch forum index » Berichten van RINGO975
Auteur Bericht
RINGO975 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 18:05
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
MARIJAN072 schreef:
Waarom ga je zelf dan niet de politiek in Smiley die vol vragen zit Dan komt het vast allemaal goed, ahum... Twijfelende smiley


ik ben niet geschikt voor politicus.
ik heb nu eenmaal vaak gelijk en heb geen zin om al die ongelovigen doelloos toe te spreken.
de wereld is net cm, ook hier is iedereen stijfhartig en koppig als een muilezel. (ik zal geen namen noemen Engeltje smiley )

daarnaast wil ik nog n poosje hier op aarde rondhuppelen en niet zoals Pim Fortuyn voortijdig afscheid nemen.

afscheid neem ik wel van jullie, want mn proefabo verloopt vandaag en ik heb geen reden gevonden mijn verblijf hier te verlengen.
adios
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RINGO975 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 18:53
BerichtOnderwerp: Waarom zo moeilijk?
 
HANNAH810 schreef:
er staat een mening, imre,
en ik dacht dat een ieder toch mag vinden wat hij of zij vind?
hij matigt zich dus allleen aan, een eigen mening te hebben;
lijkt me niet teveel gevraagt, toch?? Lachende smiley met blinkend witte tanden



op cm forum helaas wel Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RINGO975 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 17:51
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
net iets op het forum gezet en nu eerst tafeldekken: biefstuk, frietjes en sla. Kwijlende smiley

nou nog n schaaltje appelmoes met een kers erop en het lijkt Van der Valk wel Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RINGO975 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 17:49
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
Waarom niet op ontwikkelingshulp bezuinigen?
Waarom niet op onderwijs bezuinigen?
Waarom niet op ............ of juist ............ bezuinigen?

Het antwoord is niet te geven, althans, niet zodanig dat iedereen zich er in kan vinden.
Iedereen wil bezuinigen, snapt ook dat het nodig is, maar niemand wenst de dupe te zijn.

De afgelopen jaren is er een partijdictatuur opgestaan waarbij een selectief groepje mensen via patijen de boel controleerd.
Vooral de PVDA heeft hieraan meegedaan. De hoeveelheid bestuurders van pvda huize is gewoon beangstigend. Het feit dat partijlidmaatschap belangrijker blijkt dan deskundigheid is nog enger.
Hoe er opgetreden word naar nieuwkomers die een gevaar voor dit etablissement zijn, is ook duidelijk. Pim werd vermoord en Geert is de volgende.

Maarja, de bankiers de schuld geven is makkelijker dan onder ogen zien dat de politieke onbenullen dit land in de houdgreep hebben, schijnbaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RINGO975 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 16:16
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
MARISKA601 schreef:
wat vinden jullie van het idee om de eigen bijdrage zorgkosten te verhogen en bij het bezoek aan de huisarts 5 euro op tafel te leggen?


dit levert de schatkist aardig wat geld op.


ik zelf vind het een slecht idee om de eigenbijdrage drastisch te verhogen.
het is voor mensen die van een laag inkomen moeten rondkomen, onmogelijk om nog meer eigenbijdrage te betalen.
ik ben meer voor het idee dat mensen premie betalen naar draagkracht.

ik ben toe aan een nieuwe bril/lenzen.. dat betaal ik van mijn vakantiegeld, daar niet alles vergoed word door de zorgverzekeraar.
waarvoor betaal ik premie?

ik draag geen bril/lenzen voor luxe.



In je vorige bijdrage vond je de hypotheekrenteaftrek, de jsf en ontwikkelingshulp ook goede bezuinigingsdoelen.
Je kiest dus voor bezuinigingen die jou persoonlijk geen zeer doen.
Wel begrijpelijk, maar niet sociaal Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RINGO975 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 13:41
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
ARJAN007 schreef:
@ Ringo,
Ik vind dat je niet op deze manier mag reageren op Solafide.
Wat zij schreef is nl. een normale reactie. Ik vind typeringen als "communistisch" en "je hebt niets te zoeken in deze discussie" onaanvaardbaar.
Als je het niet eens bent met Solafide, dan zijn er andere manieren om haar duidelijk te maken dat ze het - volgens jou - niet bij het rechte eind heeft.

Goed, nu even over de inhoud:
Het verwijt naar de politiek toe vind ik niet helemaal terecht. Kijk maar naar de USA, hoe moeilijk het dáár is om regels aan de banken op te leggen. Onder het motto: "Alles moet kunnen en alles moet mogen" zijn bepaalde regels juist in eerdere jaren afgeschaft.
Het blijkt uiterst lastig te zijn om die regels opnieuw in te voeren.

In ons land is het mogelijk om regels te maken waardoor het excessieve bonussenbeleid in het bedrijfsleven goed aan banden wordt gelegd.
Wie gaat er dan protesteren? Juist..... het bedrijfsleven, sámen met VVD, PVV en CDA.

Wat betreft de aanpak van het begrotingstekort: Juist door dit jaar níet te bezuinigen is de economie niet keihard achteruitgekacheld. Dat lijkt slap, maar is juist een teken van sterkte. Als de regering van het begin van de crisis aan het bezuinigen was gegaan, dan was de ellende niet te overzien geweest.
Dit heeft de regering herhaaldelijk gezegd, maar blijkbaar wil het niet tot iedereen doordringen, hoe vaak de regering het ook zegt.
Nu moet er wel bezuinigd worden, want het begrotingstekort loopt wel snel op. 't Is alleen zo jammer dat de economie niet opgekrabbeld is, dus ik ben benieuwd of de economie de bezuinigingen kan trekken.
Overigens is het niet zo dat het bezuinigen op ambtenaren alleen maar voordelig is. Ontslagen ambtenaren betekent gewoon méér werklozen en dus meer klanten voor WW of de sociale dienst. Er komen ook minder belastingen binnen. Bovendien komt er minder geld in de economie terecht, met als gevolg minder BTW-opbrengsten, etc.

Jammer dat de PVV en de VVD zich zo makkelijk rijk rekenen........ Snijden in het ambtenarenbestand is het makkelijkste wat de politiek kan doen. Ambtenaren kunnen toch niets terug zeggen, ze zijn weerloos.... Wie het totaalplaatje ziet, ziet dat het uiteindelijk minder oplevert, dan men in eerste instantie had gedacht.....



Ach Arjan, Solafide begon met mij te vertellen dat ik op moest houden met een rekensom. Met hoofdletters nog wel. Daarmee verbood zij mij mijn inbreng in deze discussie. Is dat wel normaal dan?
Op jouw inbreng wil ik graag de nuancering aanbrengen dat jij VVD en PVV op 1 lijn zet. Dat is niet correct, de PVV is economisch gezien veel linkser dan jij denkt, zelfs zoveel linkser dat zelfs solafide en jij zich er bijna thuis zouden moeten voelen! Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RINGO975 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 10:02
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
HANNAH810 schreef:
Solafide, we gaan vandaag bijbelteksten opzoeken over hoe een christen met geld om moet gaan. Bezit is namelijk verantwoordelijkheid; ook voor je naaste


als dat maar geen oorlog wordt, met een bijbel-teksten-bombardement!!


ja leuk Lachende smiley teksten opzoeken om elkaar (uiteraard in broederlijke liefde) mee om de oren te slaan en je eigen gelijk te bewijzen.... goh, wat zijn we toch een goed christen als we met dat doel onze bijbel openen... farizeejersch Zieke smiley

@ Solafide
Dat jij alle schuld van de kredietcrisis in de schoenen schuift van wat bankiers en weigerd om naar het schuldaandeel van politiek bestuurders te kijken, geeft aan dat ik in een vorige bijdrage nog meer gelijk had dan ik dacht. Je bent echt zo communistisch als ik veronderstelde.
Als jij daarnaast niet gediend bent van eenvoudige rekensommetjes, terwijl het over rekensommetjes gaat, houd in dat jij in deze discussie niets te zoeken hebt.
Je kwekt wat in het rond, maar als iemand met een jou onwelvallig antwoord komt, ga je snateren.
Het is niet verplicht om overal op te reageren in dit forum, hou het bij dingen waar je verstand van hebt, homo en sexvoorhethuwelijk onderwerpen en laat de rest aan wijzeren over Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RINGO975 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: donderdag 1 april 2010, 22:52
BerichtOnderwerp: Het oog van de man.
 
EVA685 schreef:
Wilma je vraagt waar vragen ze om, dan heb je forum niet goed gelezen....sommige meisjes vragen erom om verkracht te worden,
ik zeg dit recht voor de raap, anders kleden ze zich niet zo Smiley die vol vragen zit


Als die domme banken nou eens niet zoveel geld in huis zouden hebben, werden ze vast niet meer beroofd.

Weet je Eva, ze VRAGEN er gewoon om, die domme mensen van de bank Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RINGO975 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: donderdag 1 april 2010, 22:47
BerichtOnderwerp: Waarom zo moeilijk?
 
INEZ910 schreef:
En als de procedures sneller zouden gaan zouden de mensen eerder naar school kunnen voor Nederlands les, eerder kunnen werken om hun eigen brood te verdienen, eerder uit die uitzichtloze ellende van een asielzoekerscentrum kunnen Woedende smiley ..
Hoeveel kostbare mensenjaren zou dat niet opleveren?? Lachende smiley


Ik weet niet of jij begrijpt wat "uitgeprocedeerd" betekend, daarom een kleine uitleg:

Iemand die uitgeprocedeerd is, heeft in ons rechtstelsel ALLE mogelijkheden gehad om te bewijzen dat hij aan de eisen voldoet die deze staat steld om toegelaten te worden. En dat een onafhankelijk rechter besloten heeft dat hij hier NIET aan voldoet.
Deze persoon dient dus ons land te verlaten en niet bijvoorbeeld in de illegaliteit onder te duiken.
Bijkomend nadeel van dat generaal pardon is dat er (valse?) hoop gewekt word bij nieuwkomers.
Ga maar naar nederland, daar zijn ze toch gek.

Dat procedures vaak te lang lopen, ben ik direct met je eens.
Terechte asielzoekers worden onnodig lang in onzekerheid gehouden en inderdaad geremd in hun ontwikkeling als nieuwe nederlander.
Gelukszoekers word te lang een vette worst voorgehouden terwijl ze allang weer in hun land van oorsprong aan de toekomst van hun land hadden kunnen werken. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RINGO975 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: donderdag 1 april 2010, 20:08
BerichtOnderwerp: Waarom zo moeilijk?
 
SOLAFIDE630 schreef:
Ja...en ik zie NU een HELE WERELD gebukt gaan onder de gesel van een handjevol onverzadigbare geldgierigaards, die steeds maar meer willen en NOOIT GENOEG hebben.

Nou zeg....ik kan me voorstellen dat dergelijke mensen liever niet een regering boven zich hebben, die hen leidt, want inderdaad dan zouden ze niet meer zo ongebreideld hun gang kunnen gaan. Nee daar houden die lieden niet van..... Niemand moet hen in de weg kunnen staan en vooral niet corrigeren.......das maar lastig en zeer ongewenst. Kenne we niet hebbe, hoor.

Of de wereldeconomie naar de ratsmedee gaat, dat kan dergelijke lui toch totaal niets schelen? Als zij het geld maar hebben. Dat is wel bewezen lijkt me zo met de kredietcrisis. Hiermee kunnen we zien hoe ruecksichtslos deze mensen zijn.......gewoon een stelletje ordinaire misdadigers dus.

Zoiets heeft de sociaal democratie nog niet gepresteerd hoor, naar mijn bescheiden mening. Bij lange na niet......Dat moet toch eerlijkheidshalve ook gezegd worden, vind ik.




Ja.. en ik zie vandaag in de bezuinigingsvoorstellen, pardon, de draconische bezuinigingsvoorstellen Geschokte, onthutste smiley een heel land, nederland dus, gebukt gaan onder het wanbeleid van een handjevol leden van het laatste, gelukkig inmiddels wijlen kabinet Balkenende.
Deze onwaardige malloten hebben dit land binnen een paar jaar aan de rand van de afgrond gebracht.
Dus niet de geldgierigaards, maar de waardeloze bestuurders die maar geen genoeg krijgen van het versnoeren van ONS geld! Woedende smiley
Let wel, dus ook de christenen van CDA en CU huize.

Een voorbeeldje:

Als deze wanbeheerders niet zonodig 25.000 uitgeproduceerde asielzoekers een generaal pardon hadden moeten geven, was er niets aan de hand geweest!
Maarja over de kosten hiervan mag niets gezegd worden en Wilders krijgt gewoon geen antwoord op een legale, normale vraag-

Ik zal het hier beantwoorden:
25.000 asielzoekers hebben gekost ieder jaar 15.000 per persoon aan uitkering, dus 375 miljoen, aan woningen, begeleidingen etc mag het bedrag verdubbeld worden. Voordat ze gemiddeld iets bijdragen aan de economie zijn we 10 jaar verder.
Das dus de eerste 7,5 miljard
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RINGO975 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 19:30
BerichtOnderwerp: Voetbalpraat
 
CROSSROAD317 schreef:
ach ja, een kinderhand is snel gevuld ..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Coole smiley met zonnebril


een ander diens hobby gunnen is erg lastig zeker?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RINGO975 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 19:24
BerichtOnderwerp: Waarom zo moeilijk?
 
SOLAFIDE630 schreef:
Ik ben het helemaal met je eens Chat....en mooi geformuleerd. Maar wat ik dan niet begrijp van jou is, dat jij dan nog op de VVD kunt stemmen.....?

M.i. begrijp je dan toch niet alles van de bijbel of heb je toch nog niet bepaalde bijbelgedeelten in je leven verdisconteerd. Ik persoonlijk vind je dan enigszins gespleten, want je hebt als motivatie opgegeven om op de VVD te stemmen, dat die partij de beste visie heeft op de economie voor jou.......en dat begrijp ik juist niet, omdat Jezus andere dingen heeft gezegd. De economie kan m.i. nooit een motivatie zijn voor een christen om een politieke partij te kiezen. Maar wel moet je keuze van politieke partij bepalen waarin de visie van Jezus recht gedaan wordt. In de VVD zie ik de visie van Jezus Christus niet weerspiegelt....bij lange niet.....

Dit frustreert mij in het begrijpen van jou en jouw bezigzijn met je geloof in de Heer. M.i. is dan ook op jouw van toepassing zoals je dat zelf formuleerde n.l. :

Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley




Net als Chatuliem ben ik ook van plan om VVD te gaan stemmen.

Jammer dat u deze partij niet kunt waarderen, een ander doet dat wel. Enig respect hiervoor lijkt mij wel op haar plaats. Ook in uw eigen belang want u maakt zichzelf lichtelijk belachelijk door een keurige politieke beweging af te beelden als een soort antichrist.

De VVD is socialer dan u denkt, maar gezien uw woonomgevingsregio denk ik dat u lichtelijk of zwaarlijk aangetast bent door het communistisch vuur dat in die uithoek van het land nog welig tiert. Dit vermoeden is mede gesterkt door diverse uitspraken op het forum, door u gedaan.
De boze bazen lijnrecht tegenover de zielige arbeider die, begeleid door hoongelach van zijn baas, met een jodenfooi als salaris naar huis strompeld na gedane arbeid.
Uw referentiekader is er ook 1 van de tijden van koning Willem I schijnbaar Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Afgezien van heel misschien de SGP is er geen enkele partij waar de bijbel zo strak gehanteerd word als jij wenst.
De CU en CDA zijn zinloze alternatieven, beide partijen hebben bewezen hun achtergrond graag te verkwanselen voor een bord linzemoes ( lees: het regeringspluche )
In een ander topic las ik hoe u over het gebod van bedekte hoofden denkt, dus zo fundamenteel als u zich hier op het forum voordoet, bent u geenszins!! Dus die SGP gaat het bij u ook niet worden, vrees ik.

Iedereen maakt dus zelf zijn of haar afweging met betrekking tot de stemkeuze. Ook Chatuliem, ikzelf en ja, zelfs Solafide mag zelf haar afweging maken.

Anyway, verder schrijft u (soms) best grappige stukjes hoor Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RINGO975 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 19:03
BerichtOnderwerp: 5 juni,Transplant-Erendag!
 
goed alternatief!!

en gelijk een aandachtspunt voor hen die nooit over donorschap nagedacht hebben!

donors, er zijn er nooit genoeg!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RINGO975 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 17:42
BerichtOnderwerp: Speeddaten in Zwolle op 24 april
 
MARIJAN072 schreef:
Jij durft!!! Verraste, verbaasde smiley Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley


ikke wel !!! Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RINGO975 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 17:36
BerichtOnderwerp: Speeddaten in Zwolle op 24 april
 
misschien ligt het ook een beetje aan de vrouwen uit het noorden? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

hier in het zuiden zijn ze gemiddeld toch een stuk knapper, is mijn ervaring Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RINGO975 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zondag 28 maart 2010, 20:12
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
LEANNE226 schreef:
Een poedel????Het is overduidelijk een Lagotto Romagnolo!
Tsssssss,sommige mensen ook.......








Knipoog smiley




haagse puienzeikert geloof ik hoor
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RINGO975 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 20:14
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARISKA601 schreef:
wat verstaat men onder innerlijke schoonheid?

dat is de schoonheid die je niet fysiek kunt zien.
soms is dat jammer, voor de schoonheid zelf, maar ook voor de kijker
soms is dat fijn, voor de schoonheid zelf, maar ook voor de kijker.

het heeft nog 1 groot voordeel, je kunt er over liegen Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RINGO975 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 18:43
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
CHATULIEM619 schreef:
Nog even een opmerking van mijn kant. De nadruk bij de particulier ligt volgens mij verkeerd. Als ik naar mijn energienota kijk, kan ik niet meer dan een paar tientjes per jaar besparen aan electriciteit. Eigenlijk niet de moeite. Waar de echte kosten in zitten, is het gasverbruik. En het beste alternatief is niet een grote lelijke windmolen, maar door aardverwarming. Daar kan ik honderden euro's per jaar mee besparen. Ik vind het vreemd, dat dat niet meer gestimuleerd wordt. Voor zonnecollectoren krijg je subsidie, voor een pijp onder de grond, die niet zichtbaar is voor de buren krijg je dat niet. Er zit volgens mij dus meer achter dan alleen maar zorg om het milieu.



De nederlandse staat heeft 2 belangrijke inkomstenbronnen.
Gasbaten en snelheidsovertredingen.
Die willen ze graag behouden, geloof ik Huilende smiley, smiley in tranen

Toch is er een kentering gaande hoor Chatuliem, in Den Haag word op dit moment geboord voor aardwarmte. De bedoeling is dat daar 2000 huizen, een complete wijk dus, van gaan verwarmen.
Ook is er een paprikakweker in Pijnacker die op eigen risico een aardwarmte voor zijn kassen heeft aangelegd.
Na sucses bij de eerste kas, heeft hij bij zijn andere kas ook geboord, daar was de temperatuur zelfs dusdanig hoger dat zijn buren er ook gebruik van kunnen maken!!
Eind jaren 80 vorige eeuw is bij Made (NB) een kompleet tuinbouwgebied gebouwd dat verwarmd werd met afvalwater van de amercentrale.
Eind jaren 90 is een transportleiding vanaf EZH naar Bleiswijk gelegd met zowel afvalwater (te warm koelwater) alsook een leiding met CO2.
Een tuinder doseert CO2 in zijn kassen, met dit systeem gebruikt hij de al aanwezige CO2 van de electriciteitscentrale EZH in plaats van zelf CO2 te creeren dmv zijn aardgasgestookte verwarmingssysteem.
Dus in de zomer NIET meer onnodig hoeft te stoken!!

Zo zie je maar: er zijn best initiatieven op dit gebied.
Trouwens, dat subsidiepotje voor de zonnecollectoren was binnen een halve dag al leeg, maar wees eens eerlijk, als ik in het buitenland rijd, duitsland bijvoorbeeld, vind ik al die daken vol zonnecollectoren toch een lelijk gezicht hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RINGO975 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 17:35
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
SOLAFIDE630 schreef:
Met het stuk over liefhebben/bewaren van de geboden bedoel ik te zeggen, dat je niet in EEN ZONDE KUNT BLIJVEN VOLHARDEN als je het avondmaal neemt, want anders bewaar je m.i. niet de geboden van de Heer en dien ten gevolge kun je Hem dan ook niet liefhebben.

.



Ik ben het hier volmondig mee eens Solafide Lachende smiley

Het is inderdaad zo dat een inbreker of een witteboordenfraudeur niet aan het HEILIG Avondmaal kan gaan terwijl het schema voor de "werkzaamheden" van maandag al vast staat...
Ook lijkt het mij niet de bedoeling dat Eugene na het avondmaal bij thuiskomst tegen Lucien zegt dat hij "wel zin heeft om ff met hem naar boven te gaan..." Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RINGO975 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 17:25
BerichtOnderwerp: liefde is
 
liefde is 2 vliegen in 1 klap.... voor iemand bidden en tegelijk een oogje toeknijpen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RINGO975 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 19:00
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
THOMAS968 schreef:
-...



geschreven door Thomas die ditmaal wel heel erg kort van stof is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RINGO975 (56)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 23:51
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
MIEKE364 schreef:


Het lijkt me niet van deze tijd om mensen uit te sluiten van de maaltijd. Dat zou in de gemeenten die ik ken ondenkbaar zijn. De kerkeraden zouden het niet daar niet over eens worden en de kerkgangers zouden protesteren.
Het is niet volgens de leer van Christus om zondaars uit te sluiten en buiten de deur te houden, dat is de boodschap als ze buitengesloten worden bij de Maaltijd.
In contradictie met het delen van de Maaltijd. Die staat voor het Lichaam van Degene die voor onze zonden gestorven is, nota bene.
In de gemeente waar ik graag kom wordt iedereen van harte uitgenodigd bij de maaltijd maar het hoeft niet, iedereen draagt daarin de eigen verantwoordelijkheid.
In een oecumenische gemeente waarin ik lang kerkte gold dezelfde regel, een ieder werd van harte uitgenodigd, niemand uitgesloten.



Iedereen word uitgenodigd voor het Heilig Avondmaal, dat klopt.
Ieder mens leeft in genadetijd tot hij/zij sterft.
In zoverre ga ik met je mee.

Echter de eerste zin in je bijdrage, verbaast mij.
Hoe kom je erbij dat iets niet meer van deze tijd is?
Omdat we de renaissance hebben gehad? Omdat Voltaire een mening had?
De woorden van God zijn tijdloos en gelden nog steeds ten volle.
Openlijk volhardende zondaars dienen geweigerd te worden, punt uit.
Want laten we wel wezen, beter protesterende kerkgangers dan een toornige GOD.

Kort geleden speelde het communieverhaal tijdens carnaval. Het is mijn mening dat deze priester geen keuze had. Hij moest de prins carnaval wel weigeren.
De hostie representeerd wel het LICHAAM van JEZUS, het is verdorie geen kermisattractie of een oudbakken krakeling!
En hoewel de RK uitleg van de waarde van de hostie absoluut niet mijn mening is, geef ik de priester gelijk dat hij de heiligheid voor liet gaan op de mening van de "goegemeente"
En zo zouden door jou geroemde kerkraden ook behoren te doen als ze hun taak serieus zien.
Of beter in het bestuur van de hockeyvereniging gaan.

Ringo die zelf ook geen heilige is Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van RINGO975
Pagina 1 van 1