ChristianMatch
 


Forum

Berichten van GERT856
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12
ChristianMatch forum index » Berichten van GERT856
Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: donderdag 16 september 2010, 16:16
BerichtOnderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM
 
TESSYBEAR731 schreef:
Sja, aangezien we hier op een openbaar forum zitten...bedoeld om te discussieren met elkaar is het wellicht een goed idee om of wat duidelijker te zijn, of gewoon niet te reageren!
Op deze manier is er namelijk weinig opening om ergens op in te gaan... Gefrustreerde smiley

Hij hoorde hier ook niet thuis Gefrustreerde smiley ouder)dom he Smiley die vol vragen zit waarwel, tja dat heeft al geen zin meer Slapende smiley mijn excuses voor het ongemak......Gert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: donderdag 16 september 2010, 09:14
BerichtOnderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM
 
TESSYBEAR731 schreef:
Huh Smiley die vol vragen zit Deze opmerking volg ik niet helemaal! Verraste, verbaasde smiley

ik wel, daarom Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: donderdag 16 september 2010, 00:04
BerichtOnderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM
 
Ik dacht dat je hier zat voor een ega Smiley die vol vragen zit en niet voor je ego Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 22:29
BerichtOnderwerp: wie gaat er (MISSCHIEN) mee naar EVA
 
MARISKA601 schreef:
en over 3 jaar ligt het bewuste kerstnummer in menige wachtkamer.
zit je daar en leest je buurman toevallig het ene stukje Knipoog smiley

Dit is wat je noemt, een gouden tip. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 21:27
BerichtOnderwerp: Onbegrijpelijke - koranverbranding
 
ZINGA672 schreef:
Anita; ik weet niet welke "andere afgodsbeelden of boeken" jij bedoelt, maar ik geloof niet dat wij bezittingen van andere mensen mogen afpakken en vernielen. Er staat geschreven dat God degenen oordeelt die 'buiten' zijn. Wij zijn verantwoordelijk voor onszelf en degenen die God aan onze zorg toevertrouwt. Maar de mensen die niet in Jezus geloven mogen wij niet onderdrukken door hen bijv. van hun religieuze bezittingen te beroven.

Over heldenmoed gesproken; ik denk dat je pas een echte held bent als je "blijmoedig de roof van je bezittingen aanvaart, wetende dat je in God een beter en blijvend bezit hebt". Daarnaast je vijand kunt liefhebben, je onder vervolging het karakter van Jezus mag laten zien en je het lijden vanwege Jezus Christus als een eer mag ervaren. Dit alles zonder ook maar een tittel of jota van je getuigenis af te doen.

allemaal een eigen druk, Smiley die vol vragen zit en allemaal een eigen beleving Slapende smiley en allemaal een eigen kerkie Engeltje smiley


GrZ!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 17:48
BerichtOnderwerp: wie gaat er (MISSCHIEN) mee naar EVA
 
HANNAH810 schreef:
Beste NAAM,

Het magazine Eva (EO) zet in haar blad een ontmoetingsreportage op touw! Wil jij via het kerstnummer anderen ontmoeten? Stuur dan een berichtje met omschrijving naar eva@eo.nl.

Met vriendelijke groet,

ChristianMatch




ha, mede cm-ers
wie overweegt er om te mailen naar EVA?
wie weet zeker hier ECHT NOOIT aan mee te doen?
het lijkt me leuk om hier wat uit te wisselen over voor en nadelen......

Een nadeel is dat je dan al bijvoorbaat een stempel krijgt, libelle gevoel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 17:39
BerichtOnderwerp: Onbegrijpelijke - koranverbranding
 
IMKE917 schreef:
Blijven volharden Gert....dan komt die dag dat jij de hele moslim gemeenschap om je nek hebt hangen voor een knuffel Knipoog smiley

Boze smiley ik kijk wel linker uit, zo oud wilde ik ook weer niet worden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 10:34
BerichtOnderwerp: Onbegrijpelijke - koranverbranding
 
IMKE917 schreef:
Opdracht van Jezus Christus: Lucas 6:

27 Tot jullie die naar mij luisteren zeg ik: heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten, 28 zegen wie jullie vervloeken, bid voor wie jullie slecht behandelen.
29 Als iemand je op de wang slaat, bied hem dan ook de andere wang aan, en weiger iemand die je je bovenkleed afneemt, ook je onderkleed niet.
30 Geef aan ieder die iets van je vraagt, en eis je bezit niet terug als iemand het je afneemt.
31 Behandel anderen zoals je wilt dat ze jullie behandelen.

Maar dat doen we toch ook Engeltje smiley alleen ze vinden ons nog steeds niet lief, en knuffellen ons nog steeds niet Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 09:17
BerichtOnderwerp: Onbegrijpelijke - koranverbranding
 
PIETER649 schreef:
Dan zou ik het nieuws maar es wat beter bijhouden, bijbelverbrandingen zijn zoooo dagelijkse kost geworden dat het het nieuws vaak geeneens haalt.
Maar afgelopen week heb ik minimaal 5 incidenten gezien.

Waarom behandelen we hier in het westen nou niet eens gewoon een week lang de moslims hier zoals de christenen daar behandeld worden??
1 weekje maar....

Dat kan je wel vergeten.......bang!
Ze blijven liever..knuffelen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 22:22
BerichtOnderwerp: Onbegrijpelijke - koranverbranding
 
THOMAS968 schreef:
Het is ook buitengewoon verstandig dat deze dominee dat - wellicht onder druk - niet heeft gedaan. Boekverbrandingen vonden plaats door de Inquisitie, door nazi-Duitsland en onder het communisme. In die traditie willen we toch niet staan. Begrijp me goed: ik wijs de politieke islam af en ben bang dat gelovige islamieten uiteindelijk diezelfde politieke islam gaan steunen. Het protest ertegen is prima. Maar nooit en te nimmer middels de actievorm van boekverbranden. Dat is walgelijk, overal en altijd. In de traditie van Nazisme, Communisme en Inquisitie willen we niet staan. Wat zou jij trouwens vinden van Bijbelverbrandingen in de moslimwereld? En ik kan me niet voorstellen dat tegenstander van boekverbranding, in dit geval van de Koran, uitgelegd wordt als voorstander zijn van verdere Islamisering. Dat heeft niets met elkaar te maken. Alle vormen van boekverbranden zijn barbaars.



Thomas, probeert te leren van de geschiedenis en kent alle cynische citaten daarover.
Volgens mij, is en blijft de islam afgoderij, en is men al begonnen in het oude testament met het verbranden van een gouden kalf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 16:12
BerichtOnderwerp: Onbegrijpelijke - koranverbranding
 
THOMAS968 schreef:
Het is inderdaad erg naïef om de dreiging van de Islamisering te onderschatten. Heel veel Nederlanders hebben verondersteld dat de Marokkanen en Turken net zo zouden integreren als de Nederlanders in Canada. Hun solidariteit ligt echter bij de Islamieten. De Nederlandse discussie tussen PVV enerzijds en CDA en VVD anderzijds of de Islam een ideologie of een religie is, is onzinnig. Het is wel een religie maar de politieke tak is een ideologie die misbruik maakt van diezelfde religie van de Islamieten. Het feit dat Christenen dat vroeger ook deden met de zogenaamde godsdienstoorlogen geeft aan dat het geen nieuw fenomeen is. Zou het tot een conflict van het Westen met de Islam als ideologie komen, en dat is gezien de ontwikkelingen in Iran niet ondenkbaar, dan zal de Islamitische bevolking in Nederland niet voor westerse waarden en democratie kiezen maar voor de Islam. Een Marokkaan die voor de Nederlandse waarden kiest, wordt door de Berbers beschouwd en benoemd als een verrader. Dat geeft wel te denken. De Islam en het Christendom zijn wel beide een religie, maar de verschillen qua houding, mensbeeld en opvattingen zijn erg groot. De wet van liefde in het Christendom geldt in de omgang met iedereen. In de Islam is er een groot verschil in de omgang tussen Islamieten onderling en en die van Islamieten met ongelovigen, en dat zijn wij dus. De arrogantie en minachting die we bij Marokkanen ervaren, heeft daarin zijn oorzaak.

Het neemt niet weg dat iedere boekverbranding barbaars en onverantwoord is. Helaas weer een dominee die het Christendom een slecht imago bezorgt. Maar als we niet uitkijken met de Islamisering, dan dooft het licht, overal.

Thomas

Uiteindelijk heeft hij er niet 1 verbrand.... en wat doen we nu, leidsaam afwachten? tot de nieuwe twin towers klaar zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 00:38
BerichtOnderwerp: Onbegrijpelijke - koranverbranding
 
MIEKE364 schreef:
De smiley vind ik misplaatst aan het eind van je reactie, Mar.
Vergeet je de opdracht die Christus een ieder heeft meegegeven: "heb uw vijanden lief gelijk u zelf." Hoe kom je erbij als christen zoiets te schrijven.

Israël heeft uiteraard en terecht haar bestaansrecht verdedigd en daarvoor fysiek moeten vechten. Dat doet ieder land.

We hebben de opdracht de vrede te bewaren, onderling en met een ieder die op ons pad komt en dat is een heel moeilijke.

Waakzaamheid is geboden dat is zeker.

er staat ook geschreven, loop niet in het zelfde span met ongelovigen, een waarschuwing die genoeg zegt waar dat toe kan leiden.
En aangezien ze Christenen nog steeds als (c) honden zien, is ze aanvaarden als mens meer dan genoeg,en is meer voorzeker te veel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 09:09
BerichtOnderwerp: Onbegrijpelijke - koranverbranding
 
CARIN303 schreef:
Werkelijk zwaar beledigend en mensen op het hart trappend als hij dit zou doorzetten.
Onvoorstelbaar dat een voorganger van een christelijke gemeente dit plan voorstelt en wil gaan uitvoeren,waar gaan we heen ?
Laten we hopen en vooral bidden dat deze man ,en leden van zijn gemeente die hier achter staan, tot inkeer komen dat dit alleen maar averechts en geweld uitlokkend kan uitwerken!
Pfff....in wat voor tijd leven we tegenwoordig? Oog om oog en tand om tand?

Bang wegkruipen en knuffelen, zoals er in ons land gedaan wordt, das ook niet goed. Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 00:35
BerichtOnderwerp: Aan wie geven we eigenlijk hulp
 
CHATULIEM619 schreef:
Toen op 9/11 het vliegtuig Toren 1 binnenvloog werd hij bestuurd door Mohammed Atta. Een naam die ik nooit zal vergeten, een foto waarbij het kwaad al zichtbaar was. Deze man studeerde in Dld, had daar een kring om zich heen verzameld. Daarna is hij naar Amerika gegaan om vliegles te krijgen. Een andere piloot had een vriendin die op hem wachtte in Duitsland. De wrange conclusie is eigenlijk dat de terroristen door het Westen gevoed zijn, genoten hebben van onze welvaart en uiteindelijk hun opleiding in Duitsland en Amerika genoten hebben. Ben ik tegen immigratie nee, natuurlijk niet. Ik wil ook niet oproepen tot verdeeldheid of vijandigheid tot de islam.

Nu worden we geconfronteerd met een ramp in Pakistan. Voor Al Qaida is het nu moeilijker geworden om terrorsitische aanslagen te plegen, omdat het land gewoon in water ligt. Als we zomaar klakkeloos gaan helpen, zorgen we er dan ook niet voor dat Al Qaida weer sneller kan toeslaan? En wie helpen we dan eigenlijk? Voeden we niet het monster dat ons later weer zou willen vernietigen? De terroristen willen ons vernietigen, maar tegelijkertijd genieten ze ook weer van onze welvaart.

Een paar opmerkingen, niet om te veroordelen, maar om te bespreken...



Om eerlijk te zijn, overal zit er kaf onder het koren, en bij deze groepering weinig koren, maar er zijn als je de beelden ziet een hoop onschuldige kinderen.
Maar ook veel oude bejaarden, en om die nu de dupe te laten worden door een stelletje teroristen, vind ik te ver gaan.
En dan voel ik me net zo slecht, maar om nu masaal aan 555 tegeven, daar heb ik ook mijn twijfels over.
Dan hoef je alleen maar te kijken wat er resentelijk bij de vorige rampen daadwerkelijk bij de gewone burgers terecht is gekomen.
Dan heb ik gegeten en gedronken tergelijke tijd, trouwens er is ook gezegt voor er al so wie so spraken was van internationale hulp, zij er voor zouden zorgen dat Christenen geboycot zouden worden.
Dus ik heb mijn twijfels.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 14:04
BerichtOnderwerp: Dagje strand Noordwijk, 28 augustus
 
GRIFFIN748 schreef:
effe de knuppel in het hoenderhok:
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


ik zit er over te denken om ook te komen. alleen vind ik (maar ja, wie ben ik? Clown smiley ) het parkeerterrein/meetingpoint wat klein. gevolg kan zijn dat het parkeerterrein al vol staat (alhoewel, met 't weer van de afgelopen dagen...). misschien is het parkeerterrein aan het Wantveld wat praktischer? (lees: groter. dagkaart voor parkeren is 3 knaken).'t parkeerterrein is ook wat makkelijker te bereiken, vanaf de snelweg...

Moet je doen, krijg je vooral hoge score bij moeders van kleine koters met windkracht 7 Knipoog smiley veel plezier
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 23:59
BerichtOnderwerp: Het homohuwelijk en de PKN kerk
 
SHANITA130 schreef:
Hoi,



Ik heb hier in dit topic gelezen dat homo's worden vergeleken met onder andere dieven.

Ik snap er niets van hoe iemand dát kan doen.

Goed lézen wát er staat:


Rom. 1
De schuld der heidenen en hun straf
18 Want toorn van God openbaart zich van de hemel over alle goddeloosheid en ongerechtigheid van mensen, die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden, 19 daarom dat hetgeen van God gekend kan worden in hen openbaar is, want God heeft het hun geopenbaard. 20 Want hetgeen van Hem niet gezien kan worden, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid, wordt sedert de schepping der wereld uit zijn werken met het verstand doorzien, zodat zij geen verontschuldiging hebben. 21 Immers, hoewel zij God kenden, hebben zij Hem niet als God verheerlijkt of gedankt, maar hun overleggingen zijn op niets uitgelopen, en het is duister geworden in hun onverstandig hart. 22 Bewerende wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden, 23 en zij hebben de majesteit van de onvergankelijke God vervangen door hetgeen gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens, van vogels, van viervoetige en van kruipende dieren.
24 Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt. 25 Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.
28 En daar zij het verwerpelijk achtten God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verwerpelijk denken om te doen wat niet betaamt: 29 vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; 30 oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; 31 onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid. 32 Immers, hoewel zij de rechtseis van God kenden, namelijk, dat zij, die zulke dingen bedrijven, de dood verdienen, doen zij ze niet alleen zelf, maar schenken ook nog hun bijval aan wie ze bedrijven.

NBG-vertaling 1951

Nou, als ik bovenstaande bijbelstuk lees, dan lees ik dat het hier mensen betreft die vervuld zijn van onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht, slechtheid, nijd, twist, list kwaaraardigheid, oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid.

Ik snap niet hoe Homo's kunnen worden vergeleken met dingen die hierboven staan. Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

En dat God hen heeft overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. Eveneens hebben de mannen de natuulijke omgang met de vrouw opgegeven en zijn in wellust voor elkander ontbrand.

Hier staat dus van dat de natuurlijke omgang is vervangen door de tegennatuurlijke. Dus er moet eerst een natuurlijk omgang zijn geweest.
Dat is iets heel anders dan dat iemand wordt geboren als homo.

Sommige christenen vinden dan maar dat die mensen die zo geboren zijn gewoon alleen moeten blijven en geen recht hebben op een gelukkig gezinsleven. en dat snap ik niet. Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

En dus de vergelijking die Richardri maakt van
: Nu weet ik niet precies wat dat precies is maar ik begrepen heb is dat mannen die het met mannen doen maar dan betaald. Maar goed deze mensen zullen dan niet de hemel in gaan. Als dat werkelijk zo is, dan is raar dat kerken homo huwelijk inzegent. Je zegent dieven ook niet in?

Richardri, je vergelijkt hier homo's met dieven, en omdat je ook romeinen hoofdstuk 1 aanhaalde neem ik als vanzelfsprekend aan ook met de rest wat er staat, zie hierboven.

Dit is werkelijk waar helemaal niet te geloven, hoe durf je???????????????, denk ik dan....

Er ís een verschil tussen mensen die als homo zijn geboren en mensen die het niet zijn, en de natuurlijke omgang hebben vervángen door de onnatuurlijke. Omdat ze op wellust uitzijn, en enkel op wellust. daar zit dan geen Liefde bij. Da's net zoiets als iemand die naar de hoeren gaat, daar zit helemaal geen liefde achter, enkel Lust.

Ik zelf, en dat is mijn mening, vind dat als twee homo's van elkaar houden het recht hebben om te trouwen cq samenwonen en een gezin te stichten. God is Rechtvaardig. En het is niet eerlijk als homo's dan maar hun hele leven eenzaam en alleen zouden moeten zijn. Dat is mijn mening. Want...zij zijn zo geboren ja, en dat zou daarom anders niet eerlijk zijn. Ook niet rechtvaardig dus, want zij kúnnen er niets aan doen, dat ze homo zijn.

Oke dan, ik ben arm geboren en dood ongelukkig, ik wil ook rijk gelukkig worden dan steel ik toch gewoon geld, ik heb toch ook recht om gelukkig te zijn.....tis toch zonde

God ziet het hart aan. En als homo's verder wel de vruchten van de geest hebben, zie Galaten, dan is het voor mij helemaal ok.

Ik laat het hierbij, anders wordt het helemaal zo lang.


Fijne dag!

Shanita.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 21:25
BerichtOnderwerp: reageer toch alstjeblieft eens niet zo allergisch!!!
 
VISSER278 schreef:
grijsheid is immers een kroon der wijsheid

YES, YES, YES.... Verraste, verbaasde smiley

Was dat niet, waar GEEN haar zit Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 18:53
BerichtOnderwerp: Het homohuwelijk en de PKN kerk
 
RICHARDRI464 schreef:
Het is moeilijk voor mij om te omschrijven wat ik denk van mensen die hun kinderen zouden verbannen om hun geaardheid of opvattingen.

Gaat niet om mijn opvatting maar om Godswoord wat doorslag gevend zou moeten zijn.

Volgens mij heeft daar iedereen, zijn eigen mening over...dus een onoplosbare strijd.... Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 01:01
BerichtOnderwerp: Het homohuwelijk en de PKN kerk
 
RICHARDRI464 schreef:
Niet alle PKN kerken zegenen het in dat klopt. Als een kerk dat niet wil moeten zijn hier tegen protest aan tekenen. Arie Boomsma wil graag dat alle kerken homo huwelijk gaat in zegenen.

wat de pkn formule betreft ben ik het met Piet eens, mocht het zo zijn dat er van die huwlijken worden afgesloten, laat ik me uitschrijven, als iedereen die het er niet mee eens is dat zou doen is het al gauw einde discussie, veroordelen de mens opzich mogen we niet, maar het hele gebeuren wel uitsluiten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 18:55
BerichtOnderwerp: De hel voor altijd?
 
RICHARDRI464 schreef:
Eeuwigheid is voor het Griekse woord aioon. Aioon kan op verschillende manieren vertaald worden. Als de Satan in de hel geworpen wordt staat er in de Bijbel in "in alle aionen der aionen" dus alle tijdsperken. Want aioon kan ook vertaald worden met een tijdsperk. Kan het niet zo zijn dat de hel dus niet voor altoos is? In vergelijking: Je hebt 120 jaar in zode geleefd, overspel, moord et cetera. Nu zou dat betekenen zonder het geloof in Jezus dat je voor altijd in de hel moet gaan branden. Ik heb weleens mijn hand even in het vuur gehad en dat is enorm heet en doet vreselijk pijn! Laat staan daar in te verblijven! Zou dat dan in verhouding staan met altijd in het vuur moeten zijn? Kan het niet zo zijn dat mensen welke verloren gaan bijvoorbeeld 1000 jaar in de hel blijven en dan vervolgens vernietigd worden? Graag uw opinie!

Volgens mij kan je, je beter houden aan hef geen er geschreven staat in de Bijbel Johannes 3; 16t/m 18 dat is het allerbelangrijkste..en de rest van al die verhalen hier wordt je echt niet vrolijk, laat staan vrolijk groet u..Gert


Zie ook: http://www.goedbericht.nl/aioon_eeuwigheid.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 12:56
BerichtOnderwerp: I'm back (+ gebruiksaanwijzing)
 
WILLEMIJN232 schreef:
Is dit nu wat ze "hanengedrag" noemen......? Verraste, verbaasde smiley
Hoezo Smiley die vol vragen zit jij bent er anders als de kippen bij Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 12:28
BerichtOnderwerp: I'm back (+ gebruiksaanwijzing)
 
BEHAPPY332 schreef:
Dank je voor de definitie. Altijd handig, weet je tenminste waar je over praat.

EN PAST UITSTEKEND
BIJ MIJNHEERS WENS OM BIJ TE DRAGEN AAN BETER NEDERLANDS

Kijk:

Dames, mijnheer heeft inderdaad veel, he, bijna Álles te bieden. Zie zijn profiel.
Nee ik ben niet jaloers. ... wel...
Want, heren, wees niet bang! Hij is niet zo gevaarlijk als u denkt...

Zie zijn profiel: ras is niet belangrijk.
Wikipedia schrijft, dat er onder alle mensen eigenlijk maar één ras is
dus de opmerking 'ras' is niet belangrijk en zou zelfs een zinloze Zieke smiley opmerking zijn,
ware het niet...
dat sommige wetenschappers zelfs de chimpansee daar onder laten vallen...

Dus heren, straks loopt hij Coole smiley met zonnebril met een prachtige Chimpansee, 'type vrouw'
lang haar,
slank
en op hoge hakken...
* deze aap leert elk kunstje / ideaal! Verraste, verbaasde smiley
de trouwzaal Verlegen lachende smiley in.
Geschokte, onthutste smiley :toch een open solicitatie van deze schrijver-?
Blijven de mooie, lieve, leuke vrouwen toch nog voor u Knipoog smiley gereserveerd.




Zie onderstaand kopietje uit Wikipedia voor de betekenis van het woord 'ras'.

Ras is per definitie een biologisch begrip. Sociaal-culturele aspecten horen derhalve niet in deze definitie thuis. Hooguit zou men kunnen stellen dat bepaalde raciale kenmerken de ontwikkeling van bijpassende sociaal-culturele kenmerken stimuleren of afdwingen. In de biologie is een ras elke groep die een eigen specifieke functionele combinatie van genetisch overdraagbare kenmerken binnen die groep heeft ontwikkeld en weet te behouden.

Dit wordt bereikt door te voorkomen dat deze groep zich in zodanige mate vermengt met andere levensvormen, dat die kenmerken niet meer de kans krijgen zich tot afwijkend van die andere levensvormen te ontwikkelen. Een dergelijke afscheiding van groepen, en dus ook rasvorming is op zichzelf een volstrekt natuurlijk proces, wat in de natuur wordt gestimuleerd door het ontstaan van natuurlijke barrières zoals bijvoorbeeld waterwegen, bergen en klimaatzones. Echter ook culturele barrières zoals taal, rijkdom, (adellijke) titels, religie en landsgrenzen kunnen eraan bijdragen.

In de antropologie sprak men ooit, met name in navolging van het werk van Johann Friedrich Blumenbach (1752-1840), over "menselijke rassen". Blumenbach vond ook de indertijd gebruikelijke namen uit, waaronder de termen Kaukasisch (vaak Europide of blanke ras genoemd), Mongoloïde, Amerikaans en Ethiopisch (later Negride), feitelijk op geografische in plaats van op genetische eigenschappen gebaseerd. De moderne genetische inzichten stellen daarentegen aan de hand van DNA-onderzoek zelfs de vraag aan de orde of niet ook de chimpansee tot het mensengeslacht behoort.[1]



Ras, was het enige schoonheidsfoutje dat op zijn overigens prachtig profiel is te ontdekken. Doen de islamieten expres, één zo'n foutje, alleen Allah is perfect, dus in een handgeweven kleed móet één foutje zijn.

Wel, gezien deze levenservaring verwachten wij, dat mijnheer deze schrijffout expres heeft gemaakt, om zodoende de prinses op de erwt te ontdekken.

Helaas, want dat heeft niet Kotsende smiley gewerkt
want...

Sorry,
laat ik nou een vent Kwijlende smiley zijn...

Verliefde smiley WIJ ALLEN HOPEN, DAT JIJ DE WARE VINDT ! Verliefde smiley


Laatst aangepast door
GERT856
op zaterdag 7 augustus 2010, 12:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 15:34
BerichtOnderwerp: I'm back (+ gebruiksaanwijzing)
 
SHANITA130 schreef:
Ook amsterdams: kapsoneslijer

Of gewoon, eerlijk misschien?! heeft wel wat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 16:12
BerichtOnderwerp: I'm back (+ gebruiksaanwijzing)
 
DAVID923 schreef:
Weledele, geachte vreemde,

U kennen doe ik niet, en ik vind dat je al gelijk hoog van de toren blaast en veel noten op je zang hebt.

We gaan het zien.

Ik groet u zeer. Lachende smiley

Gekukkig voor jou, hij zoekt een vrouw
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 juli 2010, 09:43
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
Heb wel zin, misschien kom ik ook
o.v.b Smiley die vol vragen zit
Woedende smiley ik kan niet, auto nog niet klaar..mischien achter in de middag. Huilende smiley, smiley in tranen .in iedergeval iedereen een prettige dag


Laatst aangepast door
GERT856
op donderdag 29 juli 2010, 15:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 10:15
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
HANNAH810 schreef:
we willen dus (voor zover ik zelf op de hoogte ben........haha) op 3 juli nog eens gaan picknicken, weer verzamelen bij juffrouw tok om twaalf uur, en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad.
dat lijkt me t duidelijkst voor iedereen.

willen degenen die meegaan misschien even een prikbord berichtje plaatsen op hun profiel? hoe meer mensen het weten, hoe meer kans dat zij ook mee willen!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! Knipoog smiley


voorlopig begrijp ik dat er al een aantal mensen mee willen;

marieke897 met 2 kinderen
hannah810 met twee kinderen
mariska601 met TAXI
tessybear731 met TAXI en kind
lielie met TAXI
peacedove830 met haar drie kinderen

martien579
dirkjan071

en carien; ik heb er zin in!! Knipoog smiley

kom je ook, of wil je weer ETEN?
(was het wel gezellig overigens?)




.
Smiley die vol vragen zit Bij deze, afgelopen pick-nick vond ik bere gezellig, dus wil ik komende ook van de partij zijn, nu wel zonder .......... Smiley met dichtgeplakte mond klachten


Laatst aangepast door
GERT856
op dinsdag 25 mei 2010, 10:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 13:15
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
ga niet Gefrustreerde smiley weer wel Engeltje smiley

Laatst aangepast door
GERT856
op zondag 2 mei 2010, 22:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van GERT856
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12
Pagina 12 van 12