ChristianMatch
 


Forum

Berichten van NISHA834
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van NISHA834
Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 20:27
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
JONATHAN890 schreef:
als ik 1 kor 8: 1 t/m 13 lees, dan lees ik iets anders, alleen een tekst er uit lichten is niet ok.


1 Dan nu over heidens offervlees. Zeker, het is waar dat wij allen kennis bezitten. Maar kennis maakt verwaand; alleen de liefde bouwt op. 2 Wanneer iemand zich inbeeldt dat hij kennis bezit, is het toch nog niet de ware kennis. 3 Maar wanneer iemand God liefheeft, is hij door God gekend. 4 Wat nu het eten van offervlees betreft: wij weten dat er in de hele wereld niet één afgod echt bestaat en dat er maar één God is. 5 Ook al zijn er zogenaamde goden in de hemel of op aarde – en zo zijn er immers heel wat goden en heren –, 6 wij weten: er is één God, de Vader, uit wie alles is ontstaan en voor wie wij zijn bestemd, en één Heer, Jezus Christus, door wie alles bestaat en door wie wij leven. 7 Maar niet iedereen bezit deze kennis. Sommigen van u zijn zo aan hun afgod gewend dat ze het offervlees nog altijd als een offer aan die afgod zien. Hierdoor wordt hun geweten, dat zwak is, bezwaard. 8 Nu zal ons voedsel ons niet bij God brengen: eten wij niet, dan zal ons dat niet tot nadeel strekken; eten wij wel, dan zal ons dat niet tot voordeel strekken. 9 Maar let erop dat de vrijheid die u hebt geen struikelblok wordt voor de zwakken onder u. 10 Wanneer namelijk iemand met een zwak geweten ziet dat u, met uw kennis, in een afgodentempel deelneemt aan een maaltijd, wordt hij er dan niet toe verleid dat offervlees te eten? 11 Zo gaat de zwakke door uw kennis verloren, een broeder of zuster voor wie Christus gestorven is. 12 Op die manier zondigt u tegen hen, en door hun zwakke geweten te ondermijnen zondigt u tegen Christus. 13 Als ik dus door vlees te eten mijn broeder of zuster ten val breng, wil ik het nooit ofte nimmer meer eten; dan breng ik hen niet ten val.

Paulus legt hier het leven van een christen in een afgoden wereld heel anders uit.
Wij weten dat er maar één God is, en afgoden niet eens bestaan, maar als je die kennis niet bezit . Als je een afgodsbeeld nog steeds als een afgod ziet en rekening mee houdt, dan wordt je er door bezwaard.
Paulus zegt niet dat je fout bent, maar dat een zwakkere zich er aan kan storen, dat het hem pijn doet, dat het diegene in verwarring brengt, en dat je het daarom niet moet doen, als je weet dat een ander er zich aan stoort, als je een ander ten val brengt

Even ter aanvulling, als het mag Jonathan:
Anita heeft teksten genoemd uit het OT... was goed, maar ik miste ook iets...En dat heb jij aangevuld met het NT...
Dank jullie allebei!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 02:32
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
DIKKIE717 schreef:
nee ik kan mun vrouwen niet in de steek laten,
want dan zingen ze hier dikkie kom naar huus,
want de vrouwen staan op spring, en het hooi moet van het land,
dikkie kom naar huus, dikkie wat is er aan de hand.

Neem ze mee,,, wij helpen je wel met melkenKnipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 00:50
BerichtOnderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
 
[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 29 april 2010, 09:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 00:46
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
MARIANNE378 schreef:
Hoe denken jullie dan over samenwonen voor dat je gaat trouwen? Dat trouwen duurt wel even een paar jaar zeg maar.
Samen in 1 bed slapen en dergelijken.

Nee Bijbels gezien mag het niet. Het is een onchristelijke levenshouding.

@ Henk: ik hoor iemand vragen... ben ik mijns broeders hoeder?

@ Griffin: Jij gaat over het randje... geniet van de spiegel der wet met haar tien geboden, tot eer van God
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 00:35
BerichtOnderwerp: Hokjes
 
DIKKIE717 schreef:
onder het recht Gods, leren buken en buigen, nergens recht op,
de doods steek ontvangen,we zullen eerst moeten sterven,wil christus zich in ons kunnen openbaren.

Precies een rechtenloos mens word je...

Het recht komt geheel bij God vandaan, oh wat een genade!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 00:33
BerichtOnderwerp: Hokjes
 
HANNAH810 schreef:
Inderdaad...aan de vruchten herkent men de boom...
Maar wat zijn volgens jou de vruchten van een waarzaligmakendgeloof?




dat kun je in de bijbel vinden in galaten 5 vers 22;
(en in efeze 5 vers 9)
de vrucht van de Geest is;
- blijdschap
- vrede
- lankmoedigheid/geduld
- goedertierenheid/het goede zoekend
- goedheid
- geloof
- zachtmoedigheid
- matigheid

je kunt het ook eens nakijken in de brieven van Johannes, nisha....
daar staan enorm veel kenmerken op rij;
1 JOH 1;
- indien we in het Licht wandelen zo hebben wij gemeenschap met elkaar.
- belijden wij dat wij zonden hebben.

1 JOH 2
- hieraan kennen wij dat wij Hem gekent hebben, zo wij zijn geboden bewaren.
- zo wie Zijn woord bewaart, in die is de liefde Gods volmaakt geworden hieraan kennen wij (weten wij zeker), dat wij in Hem zijn!
- die in het licht is, heeft zijn broeder lief en geen ergernis is in hem...(oeps, ik heb het er echt niet om gedaan!! wie de schoen past......)
- wie deze wereld liefheeft, de liefde van de Vader is niet in hem, want deze wereld gaat voorbij
- als je weet dat HIj rechtvaardig is, dan weet je dat een ieder die rechtvaardig doet, uit Hem geboren is.

1 JOH 3
- die de zonde doet, heeft Hem niet gekent...
- die de rechtvaardigheid doet is rechtvaardig, gelijk Hij rechtvaardig is.
- die uit God geboren is, zondigt niet; hij kan niet zondigen want hij is uit God geboren
- die de rechtvaardigheid niet doet is niet uit God geboren, en die zijn broeder niet liefheeft.
- wij weten dat wij van de dood overgegaan zijn in het leven, omdat wij de broeders liefheben. die zijn broeder niet liefheeft blijft in de dood.
- zo wie het goed in de wereld heeft, en ziet zijn broeder gebrek lijden, en sluit zijn hart toe voor hem, hoe blijft de liefde van God in hem?
- laat ons niet liefhebben met de tong, maar met daad en waarheid, hierdoor zullen wij onze harten verzekeren voor Hem
- hieraan weten wij, dat ;Hij in ons blijft, namelijk uit de Geest die Hij ons gegeven heeft.

1 JOH 4
- een ieder die liefheeft is uit God geboren en kent God (dat stelt God zelf dus vast; ruim he nisha? Knipoog smiley )Jaaaa!!!!Hannah- indien we elkaar liefhebben, zo (ver)blijft God in ons, en de liefde van God is in hem volmaakt
- hieraan kennen wij dat wij in Hem bljven en Hij in ons, omdat Hij ons van Zijn Geest gegeven heeft. en wij getuigen dat de Vader Zijn Zoon gezonden heeft tot een zaligmaker der wereld.
- zo wie beleden zal hebben, dat Jezus de zoon van God is, God blijft in hem en hij in God
- indien iemand zegt; ik heb God lief en haat zijn broeder die is een leugenaar
- een ieder die gelooft dat Jezus is de Christus, die is uit God geboren
- al wat uit God geboren is, overwint de wereld (door het geloof)
- wij weten dat een ieder die uit God geboren is, niet zondigt

en dan het allermooiste stukje uit de hele brief;
de reden dat Johannes deze brief geschreven heeft, prachtig gewoon

deze dingen heb ik u geschreven, opdat gij wéét, dat gij het eeuwige leven hebt, en opdat gij gelooft in de Naam van de zoon van God.

(dus wij hoeven niet aan de genade van God te twijfelen, omdat ons gevoel zo slecht mee wil werken in ons geloofsleven, zodat wij het idee hebben dat God zo ver van ons vandaan is; wij mogen vertrouwen op wat de Heere God spreekt, en wéten, dat wij geloven en in het eeuwige leven met Hem mogen zijn: dat is pas een rotsvaste basis onder ons leven, en garantie op een heerlijke toekomst!!)

bedankt voor je vraag nisha; k heb mn stille tijd weer gehad; en kan er weer even van jubelen!! Knipoog smiley
De dank komt in het geheel God toe!!! Amen

[b]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 00:29
BerichtOnderwerp: Hokjes
 
HANNAH810 schreef:
een andere omschrijving van "recht leren kennen" is om de Heere God "te leren kennen zoals Hij werkelijk is"
recht leren kennen is een "bevindelijk gereformeerde" term, die in reformatorische gemeenten wel vaker gebruikt wordt, mar.

...dank je Hannah...ik zocht het antwoord mss te ver...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:27
BerichtOnderwerp: Hokjes
 
MAR907 schreef:
Kom nu er maar eens met datgene dat de Heer zelf zegt over RECHT.

de Heer? Je richt je tot mij in deze reactie, dus mag ik zeggen dat ik Zijn Naam met 5 letters schrijf: Heere...

Het recht kan op verschillende manieren uitgelegd worden. Het ligt eraan in welke tekst God Zich uitspreekt.

De Heere recht leren kennen, bedoel ik mee in Zijn waarheid, zoals Hij Zich openbaart in Zijn Woord, in heerlijkheid, rechtvaardigheid...etc...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:14
BerichtOnderwerp: Belachelijk
 
RIK120 schreef:
Premier van Engeland Gordon Brown, gaf vanmiddag in de auto zijn mening over een vrouw, die hij net ontmoet had.
Zijn microfoon stond nog open, dat was ie vergeten. Maar hij zei iets negatiefs over die vrouw o.m. dat ze haatdragend was. Oftewel in gewoon Nederlands hij zat ff lekker te kankeren.

Wat ik nou zo belachelijk vind, is dat hij dan achteraf zijn excuses daarvoor gaat aanbieden Je kunt toch niet je excuses aanbieden voor iets waarvan je overtuigt bent.
Wat ik ook belachelijk vind is dat daar nieuwswaarde aan toe gekend wordt.
Waarom scheldt die vrouw niet gewoon ff terug; of als zij daar geen behoefte aan heeft, geeft zij haar mening daarover....klaar over.

Vind jij ook iets belachelijk? (Wat ik vind, of iets totaal anders)
schrijf het dan hier neer.

Hhaha leuke topic gestart RikKnipoog smiley

...dit is politiek?...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:09
BerichtOnderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
 
MARIJAN072 schreef:
Nisha, om nog even op je vraag in een ander topic terug te komen. Ik ken jou(w naam) inderdaad van een andere site.

‘k Begrijp de reactie van Mar, ook ik krijg een heel onprettig gevoel bij dit topic. Met het grootste deel van CM-ers is helemaal niks aan de hand. Je kunt ook problemen zoeken. En trouwens, in reallife kom je toch ook oneerlijke mensen tegen? Ik ga hier verder geen woorden meer aan verspillen, maar lekker van het zonnetje genieten. Lachende smiley

Mooi stukje, Hannah!

Ja Hannah, dat heb je mooi verwoord!

@ Marijan, ik ken je verder (nog) niet, maar vind je wel heel naief... In oppervlakkig contacten is er idd niets aan de hand bij de meesten hier. Ik zoek geen problemen, alsjeblieft, heb genoeg aan mezelf.
Ik heb het ook niet over oneerlijke mensen. Goed lezen. Ik ga uit van het goede in de mens. Lees anders nog maar eens wat Hannah schreef. Humaan denken. Iedereen verdient een nieuwe kans!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:01
BerichtOnderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
 
[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 29 april 2010, 09:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 16:49
BerichtOnderwerp: Hokjes
 
HANNAH810 schreef:
ELOY025 schreef:
Ik ben Katholiek geboren en binnen een week gedoopt. Maar dat is niet waar Hij naar kijkt als ik voor Hem sta. Hij kijkt naar hoe ik heb geleefd.

nisha schreef;
Je moet Hem al leren kennen in dit leven. Een goed leven is niet genoeg! Anders zegt Hij, ga weg van mij, Ik heb u niet gekend...

en als God een leven ziet waar de vruchten van de Heilige Geest zichtbaar in zijn, nisha?
Hij zegt immers ook dat je geloof zichtbaar wordt uit je werken.
niet iedereen antwoordt "dogmatisch verantwoord" he?
maar dat hoeft nog niet te betekenen, dat iemand dan de Heere Jezus niet kent....
enne......je mag Hem al leren kennen in dit leven......kleine nuancering.... Knipoog smiley

We denken allebei hetzelfde Hannah... Ik hoop dat ik je nu goed lees. Inderdaad...aan de vruchten herkent men de boom...
Maar wat zijn volgens jou de vruchten van een waarzaligmakendgeloof?

Inderdaad mag je Hem hier al leren kennen in dit leven. Hij openbaart Zich aan ons. Maar echt recht leren kennen bedoel ik hier. Zodat je bereidt bent Hem straks te ontmoeten. En daarvoor is meer nodig dan een goed leven....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 16:44
BerichtOnderwerp: Hokjes
 
ELOY025 schreef:
Ik vind dat je dit hier wel erg absoluut neerzet, alsof je de waarheid in pacht hebt.
Maak je om mij maar geen zorgen, God weet al 44jaar wat er in mijn hart is.

Sorry Eloy, zo had ik dat niet bedoeld...er zijn maar twee wegen..., daarom zet ik het misschien wat scherp neer... ik laat de Waarheid bij God liggen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 16:42
BerichtOnderwerp: Hokjes
 
MARISKA601 schreef:
Er denken wel meer mensen dat ze de waarheid in pacht hebben.

Nee hoor maris, dat denk ik niet, want de Waarheid komt uit God. Het enige wat ik van jou vraag is: respect.
Wat ik schrijf is mijn eigen beleving en bevinding...mag jij ook doen...

Als je persoonlijk wilt worden, stuur me dan evn een mailtje...Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 03:11
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
LAURENS814 schreef:
Nee, dat beweer ik niet. Ik bedoel dat hij niet op de hoogte kon zijn van de leer van Jezus, die immers pas 6 eeuwen later geboren werd. Bovendien leefde Siddhartha in een volstrek ander deel van de wereld dan de joden uit zijn tijd (boeddha leefde in Nepal). Hierdoor kon hij ook niet op de hoogte zijn van de tien woorden of de volledige moraal zoals die beschreven stond/staat in de Thora.

Je hebt hier wel een punt, maar je verpersoonlijkt Buddha, hoe kan hij dan een afgod zijn geworden. Dan begrijp ik die Buddhisten niet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 03:06
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
RENSKE067 schreef:
nou???
bed maar wegdoen dan?? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

...kruip jij maar lekker in je mandje hoor, zo af en toe...Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 03:02
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HANNAH810 schreef:
Vraag over het voorbeeld van David en Batseba:
Wie pleegde nou echtbreuk? Was het David of was het Batseba of alle beide.
Wat zegt het 7e gebod.


als vrouw had bathseba niets te vertellen wanneer de koning haar liet halen, dus ik denk zelf dat david schuldig is.
hoewel ik me wel eens afvraag waarom ze op het open dak ging staan om zich te wassen....
vrouwen kennende Knipoog smiley zal ze vast niet over t hoofd gezien hebben dat ze daar goed zichtbaar was voor koning david; een man die er goed uit zag, en met aanzien...
en ze wist waarschijnlijk ook wel drommels goed dat zij zelf niet onaantrekkelijk was.
t is inderdaad een aanname, maar ik lees nergens dat zij het vreeslijk vond, om door david te worden gehaald.

Hannah, volgens mij stond David op het dak en niet Bathseba...(2 Sam. 11 vers 2)... Jij maakt er wel een heel romantisch plaatje van...Knipoog smiley

Ik denk dat zij gehoorzamen moest aan de koning. Nadat zij bij hem gelegen had heeft ze zich wel gezuiverd, lees gereinigd... Hieruit zou je op kunnen merken dat zij inzag dat het fout was...
David ging daarna sprongen doen om het ongedaan te maken wat hij had gedaan, door Uria er tussen te zetten, maar Uria was zo trouw aan David en het leger, dat hij niet bij zijn vrouw wilde zijn...

@ Mar... waar twee kijven... twee schuld, maar er staat achter, Wee degene die de ergenis heeft veroorzaakt...

@ Maris, ja het was een straf dat dit kindje niet in leven mocht blijven. Sorry zie jouw reactie nu pas. Geef niet hoor, ik zie dat Renske al wat heeft toegevoegd... Maar later mocht uit Bathseba ook Salomo geboren worden...


Laatst aangepast door
NISHA834
op woensdag 28 april 2010, 03:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 02:39
BerichtOnderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
 
[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 29 april 2010, 09:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 22:03
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
LAURENS814 schreef:
Ik heb het niet over wat er 'in de Bijbel staat', maar wat ik zelf vind.
Persoonlijk heb ik veel respect voor het Boeddhisme, ook al zou ik nooit deze filosofie aanhangen.
Ik geloof echter wel in de oprechtheid van Siddharta Boeddha, die geboren was lang voordat het christendom om de hoek kwam kijken. Je kunt het hem in ieder geval niet kwalijk nemen dat hij de christelijke moraal niet kende. De Boeddha stichtte dan ook geen nieuwe godsdienst maar probeerde enkele richtlijnen samen te stellen om het lijden van de wereld te verzachten (het zogenaamde achtvoudige pad).
Het Boeddhisme is in de kern een levensfilosofie en geen godsdienst.
Later zijn er echter velen vormen van animisme en godsvereringen in de filosofie van Boeddha doorgedrongen. Enkele van deze aanhangers zien in de Boeddha bijvoorbeeld een zogenaamde 'avatar', een reincarnatie van de hindoe god Vishnu.
Ook in deze 'religie' geldt dus dat er vele interpreataties over de historische persoon Boeddha bestaan. In het traditionele boeddhisme is hij echter niets meer en niets minder dan een mens van vlees en bloed.
(o ja, ook hij kon volgens een legende op water lopen.. Verraste, verbaasde smiley )

Huh, beweer jij nou dat Siddharta Buddha, ouder is dan God Zelf?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:55
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
DIKKIE717 schreef:
je heb het er maar druk mee...

Kom je ook Dikkie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:52
BerichtOnderwerp: Hokjes
 
LAURENS814 schreef:
En daarom kiezen die mensen waarschijnlijk ook precies de optie 'ik denk niet in hokjes'. Een zeer goede categorie toch?
Want wie wil nu naar een kerk waar allerlei betweterige lieden rondlopen die het negatief vinden dat mensen graag voor zichzelf willen denken?

Nu zit je zelf in een hokje, als je niet naar een kerk wilt met betweterige lieden...Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:49
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
HENK710 schreef:
Omdat Hij ook gewoon mens is!
En nee, geen 1/3e God, maar 1 God, net als de Vader en de Geest!

Wakker worden Henk, we leven ná Pinksteren... dus Hij is geen mens meer... Zijn vernedering is tot verhoging gemaakt met Pasen, Hemelvaart en Pinksteren...

Ik bedoel niet 1/3e God, maar als je Hem afbeeld, heb je maar 1/3e deel van de Drie Eénheid...dus heb je niets...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:45
BerichtOnderwerp: Hokjes
 
RENSKE067 schreef:
Jezus zegt, dat Hij hier van ons verwacht.
Dat wij zijn als kaarsjes brandend in de nacht .
En Hij wenst, dat ieder tot zijn ere schijnt .
Gij in uw klein hoekje en ik in 't mijn.


volgens mij staat er hoekje en niet hokje Knipoog smiley

In de ban van CM en dan ook nog in een hokje, tsjonge Mar, ik wens je veel sterkte...


Laatst aangepast door
NISHA834
op dinsdag 27 april 2010, 21:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:40
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
LAURENS814 schreef:
Wat is er mis met een afbeelding van Jezus?
Heb je dan ook geen foto's of portretten van jouw dierbaren in huis?

Jezus is zó heilig, kun je met geen pen uittekenen of met hout en steen uitbeelden. Je zult Hem in Zijn heerlijkheid en majesteit te kort doen.
Probeer het nou eens te doen met je geloof.
Wij mensen willen alles tastbaar hebben. Maar de Drie Eénheid Gods is niet uit te beelden. Want als Jezus aan jouw muur hangt, heb je maar een derde van wie God is...

Ik heb wel foto's van mijn dierbaren en die foto's zijn een herinnering aan hun. Terwijl ze nog leven hoor, begrijp me goed.

Hoe kun jij je een beeld vormen van Jezus?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:34
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
LAURENS814 schreef:
Toch even reageren, ook al ben je er niet meer.
Ten eerste een boeddha mag je zelf niet kopen, je moet hem krijgen van iemand die van je houdt (zo gaat de traditie). Ten tweede kan een boeddha beeld gewoon een mooi object zijn dat verder absoluut geen kwaad kan. Wel vindt ik dat je een religieus beeld, ook al is het niet uit je eigen geloof, met respect moet behandelen. Hoe zou jij je voelen wanneer iemand bijvoorbeed een crucfix als deurstopper zou gebruiken? Ik noem maar wat..... Respect voor andere culturen en geloven is wel het minste wat je kunt doen, anders zou ik zeggen niet aanschaffen dat ding.

Waar vind ik in de Bijbel dat ik respect moet hebben voor andere godsdiensten?
Volgens mij staat er zoiets als uitroeien, verbranden... de hoogten met vreemde altaren vernietigen...
Hiermee bedoel ik niet de mensen,... voor we weer een nieuwe discussie krijgen!...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:28
BerichtOnderwerp: Hokjes
 
ELOY025 schreef:
Ik ben Katholiek geboren en binnen een week gedoopt. Maar dat is niet waar Hij naar kijkt als ik voor Hem sta. Hij kijkt naar hoe ik heb geleefd.

Je moet Hem al leren kennen in dit leven. Een goed leven is niet genoeg! Anders zegt Hij, ga weg van mij, Ik heb u niet gekend...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:22
BerichtOnderwerp: kennen jullie dat?
 
Gezang 179
1
Rust mijn ziel, uw God is Koning,
heel de wereld zijn gebied.
Alles wisselt op zijn wenken,
maar Hij zelf verandert niet.

2
Ieder woelt hier om verand'ring
en betreurt ze dag aan dag,
hunkert naar hetgeen hij zien zal,
wenst terug 't geen hij eens zag.

3
Rust mijn ziel, uw God is Koning!
Wees tevreden met uw lot!
Zie, hoe alles hier verandert,
en verlang alleen naar God!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:19
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
RENSKE067 schreef:
jawel he
ik denk dat ik het maar bij bull hou he
het is wel een schatje Verliefde smiley
hij is echt goed Lachende smiley Knipoog smiley

...ik denk dat jij helemaal niet meer hoeft te slapen...Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:17
BerichtOnderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
 
HERMIENA254 schreef:
.

Nisha........ik snap gelukkig je reactie..is nooit anders geweest want ik ken je.

Profielschetsen kan je zomaar invullen......relaties kan je zomaar aangaan.
Maar de waarheid is heel ver te zoeken.

Verder ga ik niet op dit topic reageren van je........ik lees en huiver....en waarschuw alleen maar.

Inderdaad Hermiena, hebben wij elkaar weleens ontmoet... ik neem je waarschuwing ter harte...

@ Jolan...virtuele mensenkennis...dat dit tegenwoordig ook bestaat...je hebt gelijk, dat is niet ergens op gebaseerd...

@Eloy, dank voor je prachtige toegift, om weer in vertrouwen verder te leven...opnieuw beginnen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NISHA834 (47)





Berichten: 108

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 21:10
BerichtOnderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
 
[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 29 april 2010, 09:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van NISHA834
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 2 van 4