ChristianMatch
 


Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 november 2014, 09:33
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
 
JANS221 schreef:
Ik vraag me af nu al een hele tijd af waarom het nu toch zo belangrijk is om zeker te weten dat bepaalde (groepen) mensen verloren gaan.

Daar gaat dit hele topic niet over, beste Jans, over 'bepaalde' hele groepen mensen....

Quote:
Wat voegt het toe? Wie help je daarmee? Waarom willen we dat zo graag weten. Ik kan het maar niet begrijpen. Wie het weet mag het zeggen……

Gewoon, een beetje weten wat er in de bijbel staat, en de concordantie eens gebruiken , dat soort dingen, ja, voor sommigen voegt dat idd niets toe, voor mij dan weer wel Knipoog smiley


Quote:
Kunnen we niet beter ons bezig houden met de vraag: Wat is mijn bijdrage aan deze wereld die God steeds meer zichtbaar de rug toekeert.
Dat kunnen we. We kunnen nog veel beter, ipv ons met die vráág bézig te houden, zelf dingen dóen..Knipoog smiley
Als ik mij bijvoorbeeld steeds met de vraag bezig blijf houden wat ik kan doen om mijn huis het beste op te ruimen en schoon te maken, dan gebeurd er de hele dag niets...

Ik zal, alvorens er iets gebeurd, toch dingen moeten gaan dóen....

Quote:
Zegt het niet meer over mij dan over de mensen die de kerk verlaten. Ik heb hen misschien wel een reden gegeven om weg te gaan. Het maakt mij bescheiden naar de kerkverlaters en de mensen die niet komen.

Nou, ik ben een kerkverlater, een 'ooit evangelische'.... Knipoog smiley

En, een kerkverlater is natuurlijk géén God verlater... Lachende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 1 november 2014, 09:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 november 2014, 09:18
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
 
ITSME497 schreef:
Nu is het wel zo dat mensen die God liefhebben vanuit die relatie met God ook hun naaste kunnen liefhebben als zich zelf maar is het niet zo dat als mensen hun naaste liefhebben daarmee ook God liefhebben.
Het tweede deel komt dus voort UIT het eerste en niet dat het eerste deel voort kan komen uit het tweede.
Er zit dus een rangorde in die twee waarbij het liefhebben van God bovenaan staat in rangorde dus van wezenlijk belang is om echt ook het tweede te kunnen volbrengen.

Ook mensen die niet echt nadenken over het bestaan van God, heidenen hoe je wil, kunnen juist ook hun naasten liefhebben!
Rom 2,
13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.


Nu even naar de rangorde waar je het over hebt, ik zie geen rangorde wel een gelijkstelling, namelijk dat God liefhebben gelijk staat als je naaste liefhebben als jezelf....

Mat: 22 36‘Meester, wat is het grootste gebod in de wet?’ 37Hij antwoordde: ‘Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. 38Dat is het grootste en eerste gebod. 39Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf. 40Deze twee geboden zijn de grondslag van alles wat er in de Wet en de Profeten staat.’

...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 1 november 2014, 09:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 oktober 2014, 23:44
BerichtOnderwerp: Het weer
 
Je kan wel merken dat het november, bijna WINTER IS, BRRRR, KOUUUUD, tis nu, 23.44uur, 15 graden.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 oktober 2014, 18:39
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
 
Quote:
Itsme schreef: Romeinen 3 vers 23 staat het dat alle mensen zondaars zijn.
Dat is dus een hoofdstuk verder. en er staat ook dat alle mensen gezondigd hebben. De beste omschrijving van het woord zonde die ik ooit gehoord heb is dat alle mensen hun doel missen, namelijk om God te dienen en eren en lief te hebben met hun hele hart en hele ziel en hun hele verstand.


Om nog even in te gaan op 'hun doel missen, namelijk om God te dienen en eren en lief te hebben met hun hele hart en hele ziel en hun hele verstand. :

Deze tekst: Mat: 22 36‘Meester, wat is het grootste gebod in de wet?’ 37Hij antwoordde: ‘Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. 38Dat is het grootste en eerste gebod. 39Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf. 40Deze twee geboden zijn de grondslag van alles wat er in de Wet en de Profeten staat.’


Het tweede is daaraan gelijk. waaraan? Aan het eerste.

Dus, ‘Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand, = (is gelijk aan) heb uw naaste lief als uzelf.

Dus, heidenen, die niet impliciet geloven kunnen wel aan het grootse gebod voldoen als ze hun naaste even lief hebben als zichzelf. En daarom van nature doen wat de wet gebied...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 31 oktober 2014, 19:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 oktober 2014, 17:50
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
 
ITSME497 schreef:
Inderdaad is het zo dat het veel voorkomt dat mensen hun eigen daden willen verexcuseren door te zeggen van ja maar we zijn en blijven zondaars en dat is inderdaad dus niet de bedoeling en compleet uit zijn verband gerukt. Wij zijn immers veranderd van identiteit, namelijk niet meer zondaars maar Kinderen van de Allerhoogste God en daar passen de daden van die mensen niet bij die het als excuus willen blijven gebruiken.

Nu even terugkomend ontopic: Soms komt het inderdaad voor dat er in het zelfde Bijbelboek dingen staan die tegenstrijdig lijken, maar we weten ook dat Gods Woord getrouw is en Recht. Dus waar zou dat verschil in zitten dat er op de ene plek in de Romeinenbrief het ene staat en een hoofdstuk verder iets wat op het eerste gezicht daarmee in tegenspraak lijkt te zijn ?

Oei, sorry Itsme, die quote van mij die je quote had ik dus al weggehaald, ja zo al reagerende haal ik weleens alsnog iets weg als ik denk dat het teveel off topic is...

Ik weet niet waarom er tegenstijdigheden staan(misschien de ene keer tegen deze groep, en de andere keer tegen die groep?...de ene keer tegen deze, andere keer tegen iemand anders gericht..), en wel dát ze er staan: bij evangelisatie bijvoorbeeld tegen heidenen(ongelovigen) zeggen dat iedereen zondig is, als het mensen betreft die van nature doen wat de wet gebied, ja....dan doet men denk ik geen recht aan deze mensen....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 31 oktober 2014, 17:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 oktober 2014, 17:28
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
 
ITSME497 schreef:
Romeinen 3 vers 23 staat het dat alle mensen zondaars zijn.
Dat is dus een hoofdstuk verder. en er staat ook dat alle mensen gezondigd hebben. De beste omschrijving van het woord zonde die ik ooit gehoord heb is dat alle mensen hun doel missen, namelijk om God te dienen en eren en lief te hebben met hun hele hart en hele ziel en hun hele verstand.

En dit staat er ook Rom 2,
13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.

Er zijn zoveel tegenstrijdigheden in de bijbel...Ik denk dat verschillende gedeeltes voor verschillende (groepen?) mensen bedoeld kunnen zijn...

Ik denk, als je aan mensen die van nature doen wat de wet gebied, heidenen(ongelovigen dus), gaat vertellen hoe zondig ze zijn, dat alle mensen allemaal zondaars zijn, dat je dus aan heel veel mensen geen recht doet.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 31 oktober 2014, 17:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 oktober 2014, 15:44
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
 
ITSME497 schreef:
Het is niet zozeer de vraag welke groepen er verloren gaan maar het is de vraag denk ik of je zonder het Evangelie van Jezus behouden kunt worden of niet. Mijn antwoord daarop is nee, zonder Jezus te aanvaarden kan je in het algemeen niet behouden worden. In Romeinen schrijft Paulus over de Joden dat die de wet wel hebben, maar dat ze oordelen over de heidenen omdat die allemaal dingen doen die de wet van Mozes verbiedt, maar daarna wijst hij de Joden er op dat ze trots en hoogmoedig zeggen dat ze de wet wel hebben maar dat de Joden zich er zelf ook niet aan houden. Niemand kan namelijk van zichzelf uit de wet houden die is geschreven op de stenen tafelen. Wanneer iemand Christen is geworden dan staat er dat Gods wet in onze harten geschreven staat en dat wij daarom de wet wel kunnen houden. Het grote gevaar van de benadering dat mensen die alleen maar goed doen gerechtvaardigd zijn en dus behouden lijdt er toe dat die mensen Jezus dus niet nodig zouden hebben om toegang te krijgen tot God de Vader en daarmee stellen wij de dood en de opstanding van Jezus dus op de tweede plaats. Daar gaat het dus om en ik ben van mening dat een ieder die in Hem geloofd niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft en niet ieder die goed doet.

De vraag is of iedereen zonder evangelie te kennen, dus zondig is in ogen van veel christenen naar de hel gaat...(Zonde wordt in het christendom gezien als het ingaan tegen de 'de wil van God' zoals deze staat beschreven in de Bijbel en hoe christenen deze interpreteren. Een belangrijk voorbeeld daarvan zijn de Tien Geboden.----Tien Geboden: 3.Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.
4.Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is.
5.Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten;
6.En doe barmhartigheid aan duizenden dergenen, die Mij liefhebben, en Mijn geboden onderhouden.
7.Gij zult den naam des HEEREN uws Gods niet ijdellijk gebruiken; want de HEERE zal niet onschuldig houden, die Zijn naam ijdellijk gebruikt.
8.Gedenkt den sabbatdag, dat gij dien heiligt.
9.Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen;
10.Maar de zevende dag is de sabbat des HEEREN uws Gods; dan zult gij geen werk doen, gij, noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch uw vreemdeling, die in uw poorten is;)[b]11.Want in zes dagen heeft de HEERE den hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte ten zevenden dage; daarom zegende de HEERE den sabbatdag, en heiligde denzelven.
12.Eert uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land, dat u de HEERE uw God geeft.
13.Gij zult niet doodslaan.
14.Gij zult niet echtbreken.
15.Gij zult niet stelen.
16.Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.
17.Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn os, noch zijn ezel, noch iets, dat uws naasten is.
en ja, er zijn nu eenmaal erg veel heidenen die zich dus gewoon aan de tien geboden houden, van nature, ik hoef alleen maar eventjes om me heen te kijken....zelfs op zondag wordt er niet gewerkt....en die zouden dus als ze hun zonden(die ze dus niet eens doen...!!!) niet belijden, niet naar de Hemel gaan, nou, ik geloof daar niets van......en kan het dus ook onderbouwen met deze tekst: Rom 2,
13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.


Ok, waarom is Jezus dan wel gekomen zou je kunnen denken, ja, juist: Mat 9 13 Gaat heen en leert, wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande; want Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.

En Luc 5: 31 En Jezus antwoordde en zeide tot hen: Zij, die gezond zijn, hebben geen geneesheer nodig, maar zij, die ziek zijn. 32 Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars, tot bekering.


Dus, gaan evangeliseren bij mensen die goed leven, de wet van nature in hun hart hebben en dat ook tonen, wat ik zovaak om me heen zag en nog steeds zie, gaan roepen dat iedereen een zondaar is(wat niet zo is blijkens Rom 2 13-16), en dan vervolgens dreigen met de hel als ze zich niet van hun zonden(die zij van nature niet eens doen) bekeren zij naar de hel gaan....

Iets anders is, vind ik, zeggen dat ik geloof, en dan mijn persoonlijke verhaal doen, maar dus niet het ABCtje, dat iedereen zondaar is(want dan haken de gezond denkende mensen die goed leven meteen af en denken bijvoorbeeld dat je van de yehova's getuigen bent, of zoiets dergelijks...)en als ze zich niet bekeren naar de hel gaan...Ja, het staat er wel ergens in de bijbel dat iedereen zondaar is maar Rom 2 13-16 staat er óók!!!!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 31 oktober 2014, 15:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 29 oktober 2014, 08:44
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
 
ITSME497 schreef:

Graag wil ik nog van iemand een Bijbelse onderbouwing waarom iemand zonder het Evangelie van Jezus WEL behouden zou zijn en niet verloren zou gaan, omdat ik dat namelijk nog helemaal niet ben tegengekomen.
Heb je zelf deze mening toon dat dan aan met onderbouwing uit de Schrift.

Hai Itsme,

Rom 2,
13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.

Dit is de Onderbouwing...

Heidenen, die van nature (van nature nog wel!), doen wat de wet gebied, en tonen dat het werk der wet in hun harten geschreven is, zullen gerechtvaardigd worden bij God.

Dat lees ik duidelijk uit Rom 2 13-16

En, als je gerechtvaardigd bent bij God, ja, dan ben je natuurlijk ook gered...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 23 oktober 2014, 09:06
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
Hai Natasja,

Jammer hoor....

Ja, ik heb dit in het begin wel als datingsite gezien, later niet meer, maar ja, ik heb makkelijk praten, mijn vriend ken ik van mijn jeugd en die belde me inene op, ruim een jaar geleden....(hij had mzzl dát ik in het gewone telefoonboek stond, want dat was eigenlijk níet de bedoeling, en ik wist niet hoe ik het moest wijzigen dat ik er níet in zou staan..)...

Ik zeg altijd van kijk eens wie je kent van je jeugd....

Maar in ieder geval veel geluk(wat mi al helemaal niet afhankelijk is van een relatie....vind ik dus....want dáárvoor was ik al gewoon gelukkig...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 22 oktober 2014, 13:52
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
 
Boek: Eindeloos bewustzijn van Pim van Lommel...

http://www.pimvanlommel.nl/eindeloos_bewustzijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 22 oktober 2014, 13:25
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
http://youtu.be/4C5pq7W5yRM

Zo...stof tot nadenken....helaas zo ingewikkeld dat ik het niet uit het Engels kan vertalen, snap het zelf bijnaKnipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 22 oktober 2014, 13:10
BerichtOnderwerp: Ervaringen met stoppen met roken...
 
ITSME497 schreef:
Om te stoppen met roken is wilskracht nodig dus je moet een sterke wil en motivatie hebben om er mee te stoppen.

Vaak helpt het voor mensen om een extra stimulans te hebben dus ik daag je uit om een paar dingen te doen.

Zet zelf op papier waarom je het fijn vind om te roken en wat dat met je doet.

Zet op een ander papier wat het je kost, namelijk geld. Hoeveel kost het je per maand dat roken ?
Wat zou je met dat geld kunnen doen om de zelfde dingen te ervaren die je hebt als je rookt. Wanneer je iets anders hebt gevonden die je minimaal het zelfde op leveren kan als het gevoel bij roken dan denk ik dat je minder moeite hebt om te stoppen met roken.
Een betere gezondheid speelt ook wel mee maar dat is extra wat je er bij krijgt als je gestopt bent met roken.

Als je besluit te stoppen doe dan als eerste alle asbakken het huis uit en zet de deuren en ramen een keer goed open zodat de rooklucht uit huis gaat dat scheelt behoorlijk. Ook is het belangrijk dat je tegen de mensen zegt die je het beste kent en het meeste mee omgaat dat je gestopt bent met roken en vraag hen om je een beetje in de gaten te houden.

Veel succes met stoppen met roken.

Bedankt!,

Itsme Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 oktober 2014, 12:36
BerichtOnderwerp: het kan echt een duurzame relatie via een datingsite
 
JANS221 schreef:
Jij noemt hier nu één selectiecriterium: het opleidingsniveau. Als we daar nu even op verder gaan: ik denk dat je precies de spijker op z`n kop slaat. Juist ``omdat velen er niets aan kunnen doen``, kan opleidingsniveau/denkniveau dus voor de ander een selectiepunt zijn. En waarom zou dat niet mogen? Je zegt daarmee niets over de ander, je geeft alleen aan dat je denkt dat hij/zij niet bij jou past, omdat er te grote verschillen zijn in denkniveau. De gevoelswaarde die de ander daaraan geeft is een heel ander verhaal. Ik denk dat dat meer over de persoon zegt die zich afgewezen en/of beledigd voelt, dan over de persoon die zijn/haar wensen kenbaar maakt.
Ditzelfde kan ook gelden voor andere selectiecriteria. Je beledigt niemand als je selecteert op afstand, opleidingsniveau, uiterlijk etc. Je geeft aan wat je zoekt en dat lijkt mij alleen maar goed.

En zoals ik al eerder schreef en om on-topic te blijven: ik ben er van overtuigd dat de ware ook te vinden is via een datingsite……..en dat zou zelfs zomaar iemand kunnen zijn die niet voldoet aan de criteria die ik van tevoren bedacht heb………..


Ha Jans Lachende smiley

Ja, idd, zoals je het nu opschrijf voel ik het idd wel aan Knipoog smiley

Bedankt voor de uitleg Lachende smiley

Zegens!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 18 oktober 2014, 12:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 oktober 2014, 05:34
BerichtOnderwerp: het kan echt een duurzame relatie via een datingsite
 
JANS221 schreef:
Ik zie het probleem niet in het aangeven van criteria waarop je een ander selecteert. Dit zegt niets over de ander die niet aan jouw criteria voldoet, maar over de keuzes die jij zelf maakt. Waarom zou je wel mogen selecteren op afstand en niet op opleidingsniveau? Waarom zou je wel mogen selecteren of je iemand zoekt die niet rookt en waarom niet op het postuur van de ander? Waarom wel selecteren op lengte en niet op arbeids(on)geschiktheid?
Die vrijheid heb je toch en kun je gebruiken. Het innerlijk is inderdaad belangrijk, maar ik loop toch echt niet met mijn ogen dicht, de ander moet wel iets hebben, ook in het uiterlijk, wat mij aantrekt. En dat is een subjectief begrip, gelukkig maar zou ik zeggen.
Waarom zou de ander niet mogen zeggen dat hij naar iemand op zoek is die dichtbij woont, niet arbeidsongeschikt is, een slank postuur heeft, van een bepaalde kerkelijke richting is etc. etc. Ik zie het probleem niet, het is de vrije keuze van de ander!
En om even on-topic te blijven: ik ben er van overtuigd dat de ware ook te vinden is via een datingsite……..en dat zou zelfs zomaar iemand kunnen zijn die niet voldoet aan de criteria die ik van tevoren bedacht heb………..

Ha Jans Lachende smiley Knipoog smiley ,

Even een kleine kanttekening: Ik vind het wel een verschil hoor, iemand bijvoorbeeld selecteren op opleidingsniveau....en op afstand.

Want opleidingsniveau, daar kunnen velen niets aan doen....
Afstand ook niet, maar ja, toch even nét iets anders dan opleidingsniveau...

Opleidingsniveau, het kan dat men daar vaak zelf niets aan kan doen...

Aftstand ook niet natuurlijk, maar/en ik vind toch wel een verschil in gevoelswaarde....word je afgewezen omdat je te ver woont, vind ik al erg kortzichtig, maar iig niet beledigend, en dat vind ik wel van selecteren op opleiding....of uiterlijk, of gehandicapt, ofzo...

Afstand is niet persoonlijk, dan zou je je niet persoonlijk beledigt kunnen voelen, en dat is wel zo met opleidingsniveau en uiterlijk....als je daarop wordt afgewezen....

Verder, no hard feelings, ik bedoel het namelijk goed, en niet negatief naar jou, verre van dat!!!!!! Lachende smiley Knipoog smiley

Ik wou alleen gewoon reageren met wat ik dacht, that's all Knipoog smiley Lachende smiley

Zegens!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 oktober 2014, 05:19
BerichtOnderwerp: Ervaringen met stoppen met roken...
 
FREEDOM687 schreef:
Shanita, wens je overigens veel succes met het stoppen.
Je hoort vaak mensen zeggen dat je er wilskracht voor nodig hebt, ik zelf denk dat "er iets voor in de plaats" hebben of doen veel beter werkt.

Ook helemaal waar, bedankt!

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 oktober 2014, 05:18
BerichtOnderwerp: Ervaringen met stoppen met roken...
 
FREEDOM687 schreef:
Hoi Shanita,

Ik heb een tijd gekeken of ik vrijwilligerswerk kon doen op een peuterspeelzaal.
Ik vond dat erg leuk maar weer mee gestopt omdat ik steeds weer vaker ziek werd, toch was het voor mij in die tijd niet moeilijk om ervoor mijn bed uit te komen, waarschijnlijk omdat ik een groot verantwoordelijkheidsgevoel had (heb) naar de kinderen toe. Ik vond dat ik het niet kon maken om niet op te komen dagen en als het vanwege ziekte niet kon vond ik het zelfs moeilijk om af te zeggen.

Dus ik denk dat het ook afhangt van wat je precies doet.. Knipoog smiley

Ja, da's helemaal waar denk ik

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 oktober 2014, 01:28
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
ZEELAND736 schreef:
Gestofzuigd...gestofzuigd...
Gesopt...gesopt...gesopt....
Gezeemd...hoeveel ramen weet ik niet meer....
Gedweild....


Stof...stof en nog meer stof...
Op wat kleine dingetjes na...de renovatie is klaar!!!

Geweldig, Wat een discipline, en een werk wat je hebt volbracht!

Compliment! Knipoog smiley

Ja, verhuizen in je eigen huis, is vaak veel meer werk dan gewoon verhuizen, ook vanwege het steeds weer dan dit aan de kant dan weer terug, dan dat weer aan de kant, etc.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 oktober 2014, 10:52
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
JOL252 schreef:
Het gaat gebeuren! Verraste, verbaasde smiley Tenminste ... ik ga het proberen... zou het kunnen een leven zonder? Ik denk het wel, "vroeger" kon het toch ook.
Mijn abo verloopt over een week... en een foto op mijn profiel verraadt een reden om te stoppen en mijn energie en aandacht eens helemaal te richten op elkaar...

Maar het was zo leuk, de chats (de giermomenten en slap van de lach achter je scherm op juist momenten dat het effe om te janken was, maar we sleepten elkaar erdoor heen), de mails, leuke contacten, de discussies op het forum (helaas komen die niet meer zoveel voor als "vroeger"). Ik heb een ontzettend leuke tijd gehad maar wil een poging wagen zonder CM.



kijken hoe lang dat duurt Huilende smiley, smiley in tranen

Ha Jol,

Ik was een weekje in het buitenland, en ook al was er wifi in dat hotel, wist ik niet hoe dat werkte met de tv, en dus had ik een week geen internet, en ik moet je zeggen een tijd dat je overhoud!!!, voor dingen die er echt toe doen.

Natuurlijk is het leuk, zo even hier en daar wat typen, plakken en knippen, en natuurlijk ken je er mensen door die je anders niet zou kennen.

Maar ja, mijn ervaring is, dat ik wel erg lang achter mijn beeldscherm zit, is het niet op enkele sites, dan wel programma gemist kijken, duurt de reclame ook niet zo lang, en je kan gewoon hele seizoenen achtemekaar terugkijken, zonder steeds te wachten enzo.

Zelfs mijn vriend heb ik niet via internet ontmoet, gewoon ouderwets via de telefoon.

Ik wens je veel geluk en ik zou je wel heel erg missen en ik ben ook heel erg blij dat ik jou heb mogen leren kennen!!!!


S. Internet is leuk, maar men kan er al gauw te lang achter gaan zitten...tenminste ik wel...
Knipoog smiley

Ps: en dan heb ik nog mzzl dat ik geen telefoon met internet heb...

Ik zal je ook heel erg missen, lieve Jol...we hebben samen zo tof mailcontact gehad, jij was(bent) echt mijn beste internet vriendin, en ik vind het heel jammer, dat ik nu geen mogelijkheid zie om in real life met je om te gaan(Dát zou me tof lijken!!! Lachende smiley

Ja, je woont gewoon te ver Huilende smiley, smiley in tranen , ik zal bijna nog, samen met me vriend een lening willen nemen om een auto te kopen, zodat ik je zal kunnen bezoeken, en we gezellig koffie zouden kunnen drinken ergens met een gebakje erbij Lachende smiley Knipoog smiley , dat zou ik zoooo leuk vinden!

Ik zit sinds kort op Facebook, ik zal je me Facebook adres wel even mailen...en dan misschien als ik nog een een auto op de kop tik, zou ik je kunnen bezoeken, ja, dat lijkt mij nou wel zooo tof!

Het ga je goed, lieve meid! misschien tot laterz!

En dank voor al je toffe feed backs naar mij toe, dat doet en deed mij zo goed, zo goed als jij mij aan kon voelen!! Dank daarvoor, je blijft voor altijd in mijn hart, mensen zoals jij zie je niet vaak!!!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 17 oktober 2014, 13:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 oktober 2014, 10:33
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Ooooooooh, helemaal niet zo bedoeld, ik las het fenomeen, 'ontvrienden', en 'ontvolgen' en zo meer, en had daar nog nooit van gehoord, in zinsverband......vond het grappig klinken, ja bijvoorbeeld; 'ik ontvolg je' op twitter, je kan iemand laten 'ontvolgen'.... er zit een knop om iemand te laten ontvolgen.....

Nou, er was dus niets mee bedoeld, ik dacht ik maak er en kreet van, meer niet...ja, nu snap ik wel hoe dat over had kunnen komen zeker als dat na iemand zijn /haar post staat....

Ik schrok ook wel, dacht wat heb ik nu(weer) gedaan, zeker als je je van geen enkel kwaad bewust ben schrik je echt wel eventjes, denk je van he?

Ps: wat ook meespeelt is dat ontvolgen(twitter) en ontvrienden(Facebook) natuurlijk nooit gewone Nederlandse woorden waren die werden gebruikt voordat Facebook en twitter er was....

Ja, en als je dan zoals ik, net even op twitter kijkt en op Facebook, en zeker on twitter, en je ziet dat je iemand kan 'ontvolgen', ja, dan sta je echt wel eventjes raar te kijken...Ik heb 2 volgers....wie zal ik nu in hemelsnaam willen ontvolgen....raar...heel raar....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 17 oktober 2014, 13:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 15 oktober 2014, 21:05
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
als je zo doorgaat onvriend ik je en ontvolg ik je Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 15 oktober 2014, 08:47
BerichtOnderwerp: Ervaringen met stoppen met roken...
 
ANNEMARIE191 schreef:
Het leven is soms niet gemakkelijk, en voor sommigen onder ons vaak niet gemakkelijk. Ik heb het idee dat jij hier op cm wel aardig je ei kwijt kunt...dat is mooi!
Ik wens je een goede nacht en sterkte voor morgen, weer een dag zonder sigaretten....wist je trouwens dat er tegenwoordig medicijnen zijn die ECHT helpen bij het stoppen (zyban) , misschien een hulpmiddel, je kunt het via de huisarts krijgen en het wordt ook vergoed door de verzekering.
God bless you and let His face shine upon you!

Dank voor je post.

Ik denk zelf, en hoor het ook om me heen: velen hebben het even moeilijk, vooral met opstaan als het koud is buiten, en dan, anticlimax, kan je ook nog eens gaan werken. En heel raar(of eigenlijk ook weer niet), na een tijdje gaat het weer over, zo voor de middag.

Alleen, en nu komt het, als je vrijwillig werkt, dan kan het gewoon veel moeilijker zijn.....Ik zal een voorbeeld noemen, de 2 keren dat ik echt lang werkte, ja, daar hoefde ik alleen maar even te denken aan een afdelingshoofd en hoe die het zou vinden als ik niet op zou komen dage, of, het commentaar dat je kreeg als je niet om kwart over 8 binnen was...Dát en alleen dat zorgde ervoor dat ik uit mijn bed kwam....

Dus met andere woorden, als je vrijwillig werkt, dan is het dus veel moeilijker om je bed uit te komen, het enige dat kan gebeuren is dat je je contract kwijtraakt, en je weer een paar weken op een nieuw contract moet wachten. Verder gebeurt er niets, ja, men wordt niet echt boos ofzo, want ja, je krijgt ook je inkomen niet van hun...

Dus applaus voor de vrijwilligers, want die moeten dus een veel grotere zelfdiscipline aan de dag leggen dan degene met regulier werk...

Men(niet iedereen natuurlijk) kan gewoon moeilijke dagen hebben en minder moeilijke dagen...

Ik las een een 'kreet' hier, en die ging zo:
'We zijn net een fiets, als je niet in beweging blijft val je om ;)

Fijne dag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 13 oktober 2014, 18:22
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
ZEELAND736 schreef:
Binnen-verhuizing....er is een grote renovatie op komst.....
Het wordt mooi...maar nog even 14 dagen rommel....

Leuk voor je!
Lachende smiley

ik ga morgen weer huishouden, en dan wil ik 'smiddags weg.

eigenlijk moet ik dan weg.

ik heb wel zo geregeld, voortaan als ik naar de tandarts moet gaat me vriend mee, want ik ben zoooo bang voor die verdovingsprikken....en als ik dan niet alleen hoef en we gaan dan daarna leuke dingen doen, valt het mee...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 13 oktober 2014, 18:17
BerichtOnderwerp: Ervaringen met stoppen met roken...
 
MARENTH030 schreef:
Hoi SHANITA,
Ik wens je veel sterkte en kracht toe. Wist dat roken niet gezond was. Heb jaren gerookt. Vijf sigaretten per dag rookte ik, was verslaafd. Indien ik op bezoek was bij mensen die niet rookten, rookte ik niet. Voor mij was roken gezelligheid, bij de koffie of na het eten, even mijn momentje. Voor mij was een stopdatum erg belangrijk en afbouwen van vijf naar één per dag. Mijn motivatie om te stoppen, was dat ik voor dit geld iets anders kon kopen, heb dit bewust apart gelegd. Het was beter voor mijn conditie. Ik heb nooit binnen gerookt en niet in de auto vond het stinken ondanks dat ik zelf rookte.

Toen ik was gestopt met roken, kwam er iets anders in de plaats, dat waren de lolly's. Mijn worsteling was dat ik niet aan wilde komen in gewicht. Dit hoorde ik van anderen die waren gestopt. Gelukkig ben ik niet aangekomen, na verloop van tijd had ik ook genoeg van de lolly's!! Het gaat erom als je wilt stoppen met roken dat er iets moet gaan veranderen in je gedrag. Ik merkte aan mijzelf dat als ik gespannen was of het druk had, dat ik dacht als ik rook dan heb ik daar geen last van. Kwam er achter dat de spanning niet wegging als ik rookte. Ik moest leren op een andere manier om te gaan met deze momenten van stress en spanning!

Succes!
Groet Marenth.

Marenth,

Je hebt zó helemaal gelijk, als je ziet wat ik weleens per maand kwijt was aan alleen sigaretten, goed motief ook!

Dank voor het delen!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 13 oktober 2014, 18:15
BerichtOnderwerp: Ervaringen met stoppen met roken...
 
JOL252 schreef:
Rond mijn 13e begon ik met roken, met mijn 25e ongeveer gestopt. Ik was al een hele tijd bezig roken te verbannen in huis, in de trein ging ik niet meer in rookcoupé's zitten, ik mocht van mezelf alleen buiten roken.
Tot het grote moment dat ik mijn laatste pakje leeg had en de aansteker ook weggooide. Eigenlijk viel het wel mee om het roken te laten... een tijd lang wel alleen die momenten net na het eten of bij een bakkie koffie ... of bij het wachten op de bus, verveel-momenten... dan was het lastig.
Op een terugval na die ook weer is gestopt taal ik er nu niet meer naar.

Kan idd lastig zijn, maar ja, dan ben je toch weer blij dat je daarvoor niet een pakkie hebt gekocht, voor het wachten op een bus oid, of na het eten en bij de koffie ed....;)




Quote:
Ik moet er ook een bijbeltekst bij zetten van iemand... Knipoog smiley Nou daar komt ie:
Zo lief heeft God de wereld.... en daar staat niets bij van "behalve rokers/drugsverslaafden etc"... nee dat is onvoorwaardelijk. Dat geeft adem, zelfs als je rookt.

Mooie tekst en zo waar, dank je!
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 13 oktober 2014, 18:13
BerichtOnderwerp: Ervaringen met stoppen met roken...
 
JANE410 schreef:
@Shanita,

Goed dat je wil gaan stoppen Shanita, hopelijk gaat het je ook lukken. Ik ben al lang geleden gestopt. Ik had er een goede reden voor, ik kreeg steeds vaker last van keelpijn, dus heel kort achter elkaar. Het ging heel gemakkelijk, `k ben gestopt en was verbaasd hoe gemakkelijk dat eigenlijk ging. Echt nooit meer behoefte gehad.

Nou ik hoop dat het jou ook niet veel moeite gaat kosten, wens je veel sterkte en doorzettingsvermogen

Jane

Ja, raar he de ene vind het makkelijk had er geen moeite mee, voor een ander is het weer een hele strijd,,,,,

Dank voor het delen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 13 oktober 2014, 18:11
BerichtOnderwerp: Ervaringen met stoppen met roken...
 
ANNEMARIE191 schreef:
Filipenzen 4:13 ik ben tegen alles bestand door Hem die mij kracht geeft

Mooie tekst, zet me aan het denken, dank!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 13 oktober 2014, 18:10
BerichtOnderwerp: Ervaringen met stoppen met roken...
 
ANNEMARIE191 schreef:
Heeeel veel sterkte Shanita!
Ik ben zelf geen roker en weet dus niet aan den lijve wat het is om er aan verslaafd te zijn maar heb al genoeg worstelingen gezien bij mensen om er vanaf te komen.
Hoe was het vanochtend?

Ach, heel erg moeilijk. Bedankt voor het vragen, ja, ik heb makkelijke dagen en wat lastiger dagen. Ik zie er dan misschien wel vrolijk uit op me foto, maar ja, idd als ik een goede dag heb, ja, dan zie je dat ook wel aan me....

Dat ene weekje vakantie wat ik had, was zoooo leuk, mooi en gezellig, ik zou daar wel willen blijven wonen, in dat dorpje Maria-Alm, bij Salzburg.....
Zo gezellig, zo vredig en vooral zo mooi, alleen al de natuur is zo overweldigend mooi, ja, daar wordt iedereen op slag gelukkig van.

En ja, nu zit ik weer in mijn huis.....me vriend werkt, en woont ver van mij, en voordat ik daar aan de beurt ben voor een woning zijn we al een jaar/anderhalf jaartje verder....

En dan nog dít, en ook nog dat ;)

En ik wéét dat als ik, regelmatig de deur uit zal gaan zal het beter gaan, maar ja, daar heb je het weer, dat kost zelfdiscipline...

Alhoewel, ik zat net bij programma gemist te kijken naar Geer en Goor, dat programma waarvoor ze veel voor eenzame ouderen doen, en dat trekt mij wel dat lijkt mij en gezellig en dankbaar werk, daar gaan ik eens naar informere.......)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 oktober 2014, 14:07
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://youtu.be/WmL7m0by4UQ


Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 oktober 2014, 13:19
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
JANE410 schreef:
Ik klaag niet vandaag, de zon schijnt immers, dus waarom klagen Knipoog smiley

Vanmiddag m`n regenponcho ophalen die ik heb besteld, want die zal ik binnenkort wel nodig hebben, maar nu nog genieten Clown smiley

Ja, het is heerlijk buiten, het lijkt wel zomer hier, helemaal blauw en groen enzo..

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 oktober 2014, 13:16
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
JOL252 schreef:
Keihard gewerkt deze week om mijn moeder terug te krijgen naar haar eigen stad in een verpleeghuis dichtbij mij. Na een paar dagen witten, klussen en inruimen, haar eigen plekje waar haar eigen spulletjes staan na een periode van een half jaar niets voor zichzelf...
Wat mooi om haar thuis te zien komen.

Wat leuk Jol!



Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 235 Volgende
Pagina 4 van 235