ChristianMatch
 


Forum

het kan echt een duurzame relatie via een datingsite
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 29 september 2014, 21:00
 
Dit is waarschijnlijk de laatste keer dat ik op CM "zit". De redactie was zo aardig om mij een paar dagen uitstel te geven om mn verhaal te doen.
Afgelopen maandag ben ik getrouwd, met de liefde van mijn leven. We wilden allebei wel dat we elkaar 37 jaar eerder hadden ontmoet. Het is zo goed tussen ons en onze kids en fam.
Dus ik wil iedereen zeggen die denkt mij lukt het nooit; houdt moed het kan echt. Een poosje geleden kreeg je van CM het boekje Weet hoe je date bij een actie. Heb het gelezen en opgevolgd voor een gedeelte althans. Het advies is ga veel mensen ontmoeten Ik heb dan ook best veel gedate. Altijd in 1e instantie heel vrijblijvend.Was een leuke tijd. Veel leuke mannen en vrouwen ontmoet. Met sommige ben ik nog bevriend 1 was er zelfs te gast op mn bruiloft. Door zoveel te daten leer je in eerste instantie vooral veel over jezelf. Wat wil je niet, wat wel. Ben dingen over mezelf te weten gekomen, sommigen vond ik absoluut niet leuk, waar ik mee aan de slag kon. Het is echt leuk daten en absoluut een goede manier om een partner te vinden. De mijne kwam toch nog als een verassing (uit de hemel)vallen toen ik heel even te gast was op een andere site op uitnodiging overigens van een ex Cmer.
Waar mee ik jullie echt wil bemoedigen is dit: ik ben moeder van 8 kids, vanwege dit aantal haakten sommigen af, kan ik snappen. maar nooit is er eentje afgehaakt om mijn figuur, ben wat te dik en heb duidelijk een kangeroebuikje enz. Altijd hoorde ik ja logisch je hebt toch 8 kids< maar je ag er nog best zijn. Ik las en lees nu ook weer mensen die zeggen voor mij komt het niet meer ik ben te dik te dun te oud te wat dan ook maar. Het is gewoon niet waar. Ergens is er vast iemand die net zoals mijn man zegt; juist al die dingen die jij niet meer mooi vind aan jezelf vind ik zo lief aan je. En laat ik eerlijk zijn ook hij 55 en is niet meer helemaal perfect(nou ja bijna wel Knipoog smiley )
Die iemand voor jou is er ook denk ik. Maar je moet er wel zelf op uit gaan en de stoute schoenen aan trekken. En geloof me als je het in 1e instantie puur op gewone vriendschap houdt en ergens afspreekt waar andere mensen zijn en jezelf eventueel zo weer weg kan, is het gewoon heel erg leuk.
Hoop gewoon dat deze tekst waar voor je wordt:
Verlustig je in de Here en Hij zal je geven de wensen van je hart ps 37;4
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
UDO409





Berichten: 124

BerichtGeplaatst: maandag 29 september 2014, 22:25
 
In 1 woord: mooi!




(gejuich & grote blijdschap!)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610





Berichten: 317

BerichtGeplaatst: maandag 29 september 2014, 23:24
 
mooie geschreven dank je wel Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 september 2014, 00:00
 
Mooi beschreven....ik kan niet veel zeggen...(moeilijk)

Dan ga ik toch je raad maar opvolgen...moed houden...

En...genoten van een afstand...van jullie geluk!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 september 2014, 05:28
 
Prachtig het is je / jullie gegund en gefeliciteerd.

Ergens weet ik diep van binnen komt wel goed maar ookal is mijn figuur iets te dik en zeggen ze dst ik prachtig ben er zijn tot nu toe weinig mannen die in mijn ogen het met mij aandurven vanwege het feit dat ik ziek ben. Heb daar zelf niet om gevraagd toch word ik daar toch anders door behandeld wat overigens onterecht is.

Maar genoeg over mij ik wens jullie alle goeds toe en Gods zegen toe.
Liefs Natascha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610





Berichten: 317

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 september 2014, 11:27
 
NATASCHA642 schreef:
Prachtig het is je / jullie gegund en gefeliciteerd.

Ergens weet ik diep van binnen komt wel goed maar ookal is mijn figuur iets te dik en zeggen ze dst ik prachtig ben er zijn tot nu toe weinig mannen die in mijn ogen het met mij aandurven vanwege het feit dat ik ziek ben. Heb daar zelf niet om gevraagd toch word ik daar toch anders door behandeld wat overigens onterecht is.

Maar genoeg over mij ik wens jullie alle goeds toe en Gods zegen toe.
Liefs Natascha


Lieve Natascha.

Het gaat om de innerlijke van de mens, die is veel belangrijker dan de buitenkant. Als de mannen niet aan durven met jou dan hebben ze ook geen echt liefde voor jou. Dan zijn ze jou ook niet waard. Een man die echt van jou houdt neem de ziekte ook erbij of hoe je ook eruit ziet.

Vriendin van mij die heeft ook ziekte bij zich, ook zij heeft een lieffie gevonden, en neemt haar hoe ze is en is eigenlijk heel zorgzaam voor haar. Dat is de echte liefde.

Ik heb ook mijn dingen Natascha en ze nemen mij hoe ik bent anders jammer dan. Lieve meis, voor jou komt ook ooit een lieve man, sterkte meis en een dikke knuff van mij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 september 2014, 11:54
 
Mooi geschreven Roelande.

En van harte gefeliciteerd! Gods zegen voor jullie beiden! Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 september 2014, 12:20
 
ZWALUWTJE610 schreef:
Lieve Natascha.

Het gaat om de innerlijke van de mens, die is veel belangrijker dan de buitenkant. Als de mannen niet aan durven met jou dan hebben ze ook geen echt liefde voor jou. Dan zijn ze jou ook niet waard. Een man die echt van jou houdt neem de ziekte ook erbij of hoe je ook eruit ziet.

Vriendin van mij die heeft ook ziekte bij zich, ook zij heeft een lieffie gevonden, en neemt haar hoe ze is en is eigenlijk heel zorgzaam voor haar. Dat is de echte liefde.

Ik heb ook mijn dingen Natascha en ze nemen mij hoe ik bent anders jammer dan. Lieve meis, voor jou komt ook ooit een lieve man, sterkte meis en een dikke knuff van mij

Lief Zwaluwtje,

Dank je voor deze lieve woorden en je heb helemaal gelijk zo denk ik nu ook maar soms valt het niet mee. Heb het bij de Heer neergelegd en leef mijn leven verder stilstaan heeft geen nut en is zonde van mijn energie.

Dikke knuff terug en liefs van mij.


Laatst aangepast door
NATASCHA642
op dinsdag 30 september 2014, 12:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 september 2014, 16:41
 
NATASCHA642 schreef:
Lief Zwaluwtje,

Dank je voor deze lieve woorden en je heb helemaal gelijk zo denk ik nu ook maar soms valt het niet mee. Heb het bij de Heer neergelegd en leef mijn leven verder stilstaan heeft geen nut en is zonde van mijn energie.

Dikke knuff terug en liefs van mij.

Zo zie ik het ook...al is het vaak niet makkelijk!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 september 2014, 18:45
 
Ik zie het probleem niet in het aangeven van criteria waarop je een ander selecteert. Dit zegt niets over de ander die niet aan jouw criteria voldoet, maar over de keuzes die jij zelf maakt. Waarom zou je wel mogen selecteren op afstand en niet op opleidingsniveau? Waarom zou je wel mogen selecteren of je iemand zoekt die niet rookt en waarom niet op het postuur van de ander? Waarom wel selecteren op lengte en niet op arbeids(on)geschiktheid?
Die vrijheid heb je toch en kun je gebruiken. Het innerlijk is inderdaad belangrijk, maar ik loop toch echt niet met mijn ogen dicht, de ander moet wel iets hebben, ook in het uiterlijk, wat mij aantrekt. En dat is een subjectief begrip, gelukkig maar zou ik zeggen.
Waarom zou de ander niet mogen zeggen dat hij naar iemand op zoek is die dichtbij woont, niet arbeidsongeschikt is, een slank postuur heeft, van een bepaalde kerkelijke richting is etc. etc. Ik zie het probleem niet, het is de vrije keuze van de ander!
En om even on-topic te blijven: ik ben er van overtuigd dat de ware ook te vinden is via een datingsite……..en dat zou zelfs zomaar iemand kunnen zijn die niet voldoet aan de criteria die ik van tevoren bedacht heb………..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
UDO409





Berichten: 124

BerichtGeplaatst: woensdag 1 oktober 2014, 05:28
 
JANS221 schreef:
Ik zie het probleem niet in het aangeven van criteria waarop je een ander selecteert. Dit zegt niets over de ander die niet aan jouw criteria voldoet, maar over de keuzes die jij zelf maakt. Waarom zou je wel mogen selecteren op afstand en niet op opleidingsniveau? Waarom zou je wel mogen selecteren of je iemand zoekt die niet rookt en waarom niet op het postuur van de ander? Waarom wel selecteren op lengte en niet op arbeids(on)geschiktheid?
Die vrijheid heb je toch en kun je gebruiken. Het innerlijk is inderdaad belangrijk, maar ik loop toch echt niet met mijn ogen dicht, de ander moet wel iets hebben, ook in het uiterlijk, wat mij aantrekt. En dat is een subjectief begrip, gelukkig maar zou ik zeggen.
Waarom zou de ander niet mogen zeggen dat hij naar iemand op zoek is die dichtbij woont, niet arbeidsongeschikt is, een slank postuur heeft, van een bepaalde kerkelijke richting is etc. etc. Ik zie het probleem niet, het is de vrije keuze van de ander!
En om even on-topic te blijven: ik ben er van overtuigd dat de ware ook te vinden is via een datingsite……..en dat zou zelfs zomaar iemand kunnen zijn die niet voldoet aan de criteria die ik van tevoren bedacht heb………..



Liefde is nooit helemaal blind....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: woensdag 1 oktober 2014, 06:50
 
JANS221 schreef:
Ik zie het probleem niet in het aangeven van criteria waarop je een ander selecteert. Dit zegt niets over de ander die niet aan jouw criteria voldoet, maar over de keuzes die jij zelf maakt. Waarom zou je wel mogen selecteren op afstand en niet op opleidingsniveau? Waarom zou je wel mogen selecteren of je iemand zoekt die niet rookt en waarom niet op het postuur van de ander? Waarom wel selecteren op lengte en niet op arbeids(on)geschiktheid?
Die vrijheid heb je toch en kun je gebruiken. Het innerlijk is inderdaad belangrijk, maar ik loop toch echt niet met mijn ogen dicht, de ander moet wel iets hebben, ook in het uiterlijk, wat mij aantrekt. En dat is een subjectief begrip, gelukkig maar zou ik zeggen.
Waarom zou de ander niet mogen zeggen dat hij naar iemand op zoek is die dichtbij woont, niet arbeidsongeschikt is, een slank postuur heeft, van een bepaalde kerkelijke richting is etc. etc. Ik zie het probleem niet, het is de vrije keuze van de ander!
En om even on-topic te blijven: ik ben er van overtuigd dat de ware ook te vinden is via een datingsite……..en dat zou zelfs zomaar iemand kunnen zijn die niet voldoet aan de criteria die ik van tevoren bedacht heb………..
Helemaal mee eens. Je hebt zo je eigen karakter en werk en hobby's. Daar past iemand bij of niet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 1 oktober 2014, 11:35
 
ANNA415 schreef:
Helemaal mee eens. Je hebt zo je eigen karakter en werk en hobby's. Daar past iemand bij of niet

Ja klopt wel. Je moet ook iets hebben over te sparren, te kunnen (blijven) praten en samen een beleving in te delen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BIANCA017





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: donderdag 16 oktober 2014, 10:24
 
Het is zeker belangrijk om moed te blijven houden. In 2010 heb ik mijn man hier ook leren kennen en we zijn nu inmiddels anderhalf jaar getrouwd. Wij hadden de moed eigenlijk allerbei ook verloren maar doordat we toch onze zorgen bij de Heer hebben gelegd hebben we elkaar toch uiteindelijk ontmoet en we zijn de Heer daar ontzettend dankbaar voor. Je wenst een ieder toch een geschikte partner toe en probeer altijd je zorgen met Hem te delen. Onze beden zijn verhoord en heb vertrouwen in de Heer

Iedereen Gods zegen toegewenst
Bianca
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 oktober 2014, 05:34
 
JANS221 schreef:
Ik zie het probleem niet in het aangeven van criteria waarop je een ander selecteert. Dit zegt niets over de ander die niet aan jouw criteria voldoet, maar over de keuzes die jij zelf maakt. Waarom zou je wel mogen selecteren op afstand en niet op opleidingsniveau? Waarom zou je wel mogen selecteren of je iemand zoekt die niet rookt en waarom niet op het postuur van de ander? Waarom wel selecteren op lengte en niet op arbeids(on)geschiktheid?
Die vrijheid heb je toch en kun je gebruiken. Het innerlijk is inderdaad belangrijk, maar ik loop toch echt niet met mijn ogen dicht, de ander moet wel iets hebben, ook in het uiterlijk, wat mij aantrekt. En dat is een subjectief begrip, gelukkig maar zou ik zeggen.
Waarom zou de ander niet mogen zeggen dat hij naar iemand op zoek is die dichtbij woont, niet arbeidsongeschikt is, een slank postuur heeft, van een bepaalde kerkelijke richting is etc. etc. Ik zie het probleem niet, het is de vrije keuze van de ander!
En om even on-topic te blijven: ik ben er van overtuigd dat de ware ook te vinden is via een datingsite……..en dat zou zelfs zomaar iemand kunnen zijn die niet voldoet aan de criteria die ik van tevoren bedacht heb………..

Ha Jans Lachende smiley Knipoog smiley ,

Even een kleine kanttekening: Ik vind het wel een verschil hoor, iemand bijvoorbeeld selecteren op opleidingsniveau....en op afstand.

Want opleidingsniveau, daar kunnen velen niets aan doen....
Afstand ook niet, maar ja, toch even nét iets anders dan opleidingsniveau...

Opleidingsniveau, het kan dat men daar vaak zelf niets aan kan doen...

Aftstand ook niet natuurlijk, maar/en ik vind toch wel een verschil in gevoelswaarde....word je afgewezen omdat je te ver woont, vind ik al erg kortzichtig, maar iig niet beledigend, en dat vind ik wel van selecteren op opleiding....of uiterlijk, of gehandicapt, ofzo...

Afstand is niet persoonlijk, dan zou je je niet persoonlijk beledigt kunnen voelen, en dat is wel zo met opleidingsniveau en uiterlijk....als je daarop wordt afgewezen....

Verder, no hard feelings, ik bedoel het namelijk goed, en niet negatief naar jou, verre van dat!!!!!! Lachende smiley Knipoog smiley

Ik wou alleen gewoon reageren met wat ik dacht, that's all Knipoog smiley Lachende smiley

Zegens!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 oktober 2014, 09:25
 
SHANITA130 schreef:
Ha Jans Lachende smiley Knipoog smiley ,

Even een kleine kanttekening: Ik vind het wel een verschil hoor, iemand bijvoorbeeld selecteren op opleidingsniveau....en op afstand.

Want opleidingsniveau, daar kunnen velen niets aan doen....
Afstand ook niet, maar ja, toch even nét iets anders dan opleidingsniveau...

Opleidingsniveau, het kan dat men daar vaak zelf niets aan kan doen...

Aftstand ook niet natuurlijk, maar/en ik vind toch wel een verschil in gevoelswaarde....word je afgewezen omdat je te ver woont, vind ik al erg kortzichtig, maar iig niet beledigend, en dat vind ik wel van selecteren op opleiding....of uiterlijk, of gehandicapt, ofzo...

Afstand is niet persoonlijk, dan zou je je niet persoonlijk beledigt kunnen voelen, en dat is wel zo met opleidingsniveau en uiterlijk....als je daarop wordt afgewezen....

Verder, no hard feelings, ik bedoel het namelijk goed, en niet negatief naar jou, verre van dat!!!!!! Lachende smiley Knipoog smiley

Ik wou alleen gewoon reageren met wat ik dacht, that's all Knipoog smiley Lachende smiley

Zegens!!!!

Jij noemt hier nu één selectiecriterium: het opleidingsniveau. Als we daar nu even op verder gaan: ik denk dat je precies de spijker op z`n kop slaat. Juist ``omdat velen er niets aan kunnen doen``, kan opleidingsniveau/denkniveau dus voor de ander een selectiepunt zijn. En waarom zou dat niet mogen? Je zegt daarmee niets over de ander, je geeft alleen aan dat je denkt dat hij/zij niet bij jou past, omdat er te grote verschillen zijn in denkniveau. De gevoelswaarde die de ander daaraan geeft is een heel ander verhaal. Ik denk dat dat meer over de persoon zegt die zich afgewezen en/of beledigd voelt, dan over de persoon die zijn/haar wensen kenbaar maakt.
Ditzelfde kan ook gelden voor andere selectiecriteria. Je beledigt niemand als je selecteert op afstand, opleidingsniveau, uiterlijk etc. Je geeft aan wat je zoekt en dat lijkt mij alleen maar goed.

En zoals ik al eerder schreef en om on-topic te blijven: ik ben er van overtuigd dat de ware ook te vinden is via een datingsite……..en dat zou zelfs zomaar iemand kunnen zijn die niet voldoet aan de criteria die ik van tevoren bedacht heb………..

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 oktober 2014, 12:36
 
JANS221 schreef:
Jij noemt hier nu één selectiecriterium: het opleidingsniveau. Als we daar nu even op verder gaan: ik denk dat je precies de spijker op z`n kop slaat. Juist ``omdat velen er niets aan kunnen doen``, kan opleidingsniveau/denkniveau dus voor de ander een selectiepunt zijn. En waarom zou dat niet mogen? Je zegt daarmee niets over de ander, je geeft alleen aan dat je denkt dat hij/zij niet bij jou past, omdat er te grote verschillen zijn in denkniveau. De gevoelswaarde die de ander daaraan geeft is een heel ander verhaal. Ik denk dat dat meer over de persoon zegt die zich afgewezen en/of beledigd voelt, dan over de persoon die zijn/haar wensen kenbaar maakt.
Ditzelfde kan ook gelden voor andere selectiecriteria. Je beledigt niemand als je selecteert op afstand, opleidingsniveau, uiterlijk etc. Je geeft aan wat je zoekt en dat lijkt mij alleen maar goed.

En zoals ik al eerder schreef en om on-topic te blijven: ik ben er van overtuigd dat de ware ook te vinden is via een datingsite……..en dat zou zelfs zomaar iemand kunnen zijn die niet voldoet aan de criteria die ik van tevoren bedacht heb………..


Ha Jans Lachende smiley

Ja, idd, zoals je het nu opschrijf voel ik het idd wel aan Knipoog smiley

Bedankt voor de uitleg Lachende smiley

Zegens!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 18 oktober 2014, 12:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 oktober 2014, 21:05
 
SHANITA130 schreef:
Ha Jans Lachende smiley Knipoog smiley ,

Even een kleine kanttekening: Ik vind het wel een verschil hoor, iemand bijvoorbeeld selecteren op opleidingsniveau....en op afstand.

Want opleidingsniveau, daar kunnen velen niets aan doen....
Afstand ook niet, maar ja, toch even nét iets anders dan opleidingsniveau...

Opleidingsniveau, het kan dat men daar vaak zelf niets aan kan doen...

Aftstand ook niet natuurlijk, maar/en ik vind toch wel een verschil in gevoelswaarde....word je afgewezen omdat je te ver woont, vind ik al erg kortzichtig, maar iig niet beledigend, en dat vind ik wel van selecteren op opleiding....of uiterlijk, of gehandicapt, ofzo...

Afstand is niet persoonlijk, dan zou je je niet persoonlijk beledigt kunnen voelen, en dat is wel zo met opleidingsniveau en uiterlijk....als je daarop wordt afgewezen....

Verder, no hard feelings, ik bedoel het namelijk goed, en niet negatief naar jou, verre van dat!!!!!! Lachende smiley Knipoog smiley

Ik wou alleen gewoon reageren met wat ik dacht, that's all Knipoog smiley Lachende smiley

Zegens!!!!

Hoi Shanita,

Denk toch dat je er niet omheen kunt dat ieder mens een bepaalde voorkeur heeft (of je daar nu niks aan kan doen of wel).
Volgens mij is daar niks mis mee.

Als je een relatie met iemand bent aangegaan vallen soms ook dingen weg, dat is dan vaak ook geen probleem, denk dat hetgeen wat je echt belangrijk vind dit wel zal blijven maar je wilt toch iemand die bij jou past (en andersom).

Als het vanwege een bepaalde voorkeur niet zou werken zou je dat toch ook niet willen denk ik, op het moment van afwijzing misschien moeilijk om te verwerken maar denk dat het dan later op zijn plaats valt en je eigenlijk niks anders had gewild.
Zo mag ook jij de keuze maken waar je iemand wel en niet op selecteert en merk je misschien al in de praktijk dat het anders kan uitpakken als je in gedachten had Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 oktober 2014, 21:09
 
JANS221 schreef:
Jij noemt hier nu één selectiecriterium: het opleidingsniveau. Als we daar nu even op verder gaan: ik denk dat je precies de spijker op z`n kop slaat. Juist ``omdat velen er niets aan kunnen doen``, kan opleidingsniveau/denkniveau dus voor de ander een selectiepunt zijn. En waarom zou dat niet mogen? Je zegt daarmee niets over de ander, je geeft alleen aan dat je denkt dat hij/zij niet bij jou past, omdat er te grote verschillen zijn in denkniveau. De gevoelswaarde die de ander daaraan geeft is een heel ander verhaal. Ik denk dat dat meer over de persoon zegt die zich afgewezen en/of beledigd voelt, dan over de persoon die zijn/haar wensen kenbaar maakt.
Ditzelfde kan ook gelden voor andere selectiecriteria. Je beledigt niemand als je selecteert op afstand, opleidingsniveau, uiterlijk etc. Je geeft aan wat je zoekt en dat lijkt mij alleen maar goed.

En zoals ik al eerder schreef en om on-topic te blijven: ik ben er van overtuigd dat de ware ook te vinden is via een datingsite……..en dat zou zelfs zomaar iemand kunnen zijn die niet voldoet aan de criteria die ik van tevoren bedacht heb………..


"is" of "kan zijn" Jans? Knipoog smiley
Wel grappig trouwens dat in je laatste zin hetzelfde formuleert wat ik in gedachten had


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op zaterdag 18 oktober 2014, 21:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ITSME497





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 november 2014, 15:52
 
Mijn zusje is jaren geleden via een andere Christelijke datingsite in contact gekomen met een jongeman. Nu zijn ze al weer jaren getrouwd en hebben twee kids en het gaat prima.
Het kan dus wel een duurzame relatie krijgen via een datingsite.

Nu moeten we wel alles zien in de juiste verhouding natuurlijk.
Stel je hebt een paar relaties achter de rug met mensen die je niet hebt leren kennen via een datingsite en achteraf moet je tot de conclusie komen dat het geen duurzame relaties bleken te zijn dan wil dat nog niet zeggen dat een duurzame relatie krijgen met iemand als je die niet leert kennen via een datingsite DUS NIET mogelijk is.
Zo is het ook met een datingsite, het IS MOGELIJK, maar het wil niet zeggen dat het altijd goed gaat.

Dit is voor de mensen die misschien al langer zoekende zijn en op deze site zitten geen ontmoediging hoor, maar juist een aanmoediging.
Houdt vol !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WOLKJE097





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: zondag 11 januari 2015, 11:56
 
Wat mooi geschreven!!! Het gaat inderdaad niet alleen om uiterlijk, er is ook nog zoiets als uitstraling en innerlijke schoonheid. ECHT WAAR. Ik ben voorzichtig geworden,(niet zonder reden) maar als iemand écht interesse in je heeft dan heeft die persoon toch ook geduld om jouw innerlijk eerst écht goed te leren kennen? Ik vind het vinden van een partner op een datingsite heel moeilijk. Inderdaad kijkt men meest naar plaatjes/foto's, doe ik ook, maar er is zoveel meer!! Mijn ervaring met een datingsite is, of: ze willen gelijk de volgende dag al contact, of: er gebeurt niets, behalve dan af en toe een mail. Eigenlijk zou er per regio een soort van ontmoetingsruimte moeten zijn. Nu is het voornamelijk plaatjes kijken en inhoudelijk kijken of het misschien allemaal wel past in het "eisenpakket". Nou.. eisen heb ik niet echt, ik ben serieus en eerlijk. Heb me hard opgewerkt na mijn scheiding en zaakjes goed op orde. Heb ook geen al te grote rugzak en ach dat hoort er toch ook wel beetje bij als je ouder wordt? Ik wil niet al te wantrouwend doen, maar ik zal wel iets verkeerd doen. Of gewoon mijn tijd rustig afwachten? En wat het daten betreft, ook dit heb ik gedaan maar is lang niet altijd vrijblijvend hoor. Af en toe moet je sterk in je schoenen staan om claimgedrag te vermijden. Waarom die haast dan toch? Wat het waard is, kan toch nog wel wachten? Ligt het daar misschien aan dat ik na ruime tijd gescheiden ben, nog steeds alleen ben? Wat doe ik verkeerd, of moet ik meer geduld hebben? Hoe je het ook wendt of keert, alleenzijn is niet altijd leuk. Smiley die vol vragen zit Hoe mooi je leven er ook momenteel uitziet, SAMEN is altijd veel leuker. Nou ja, mocht het ooit nog lukken, dan zal ik dit zeker vermelden op deze site. Ik heb mijn hart weer even gelucht haha. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: zondag 11 januari 2015, 22:08
 
WOLKJE097 schreef:
Ik wil niet al te wantrouwend doen, maar ik zal wel iets verkeerd doen. Of gewoon mijn tijd rustig afwachten? En wat het daten betreft, ook dit heb ik gedaan maar is lang niet altijd vrijblijvend hoor. Af en toe moet je sterk in je schoenen staan om claimgedrag te vermijden. Waarom die haast dan toch? Wat het waard is, kan toch nog wel wachten? Ligt het daar misschien aan dat ik na ruime tijd gescheiden ben, nog steeds alleen ben? Wat doe ik verkeerd, of moet ik meer geduld hebben? )

Waarom denk je dat? En wat denk je dan dat je verkeerd doet? (Als je dat weet kun je er iets aan veranderen overigens)
En wat bedoel je precies met je tijd rustig afwachten?

Verder.. een look/ foto of profiel kan nog zo interessant zijn of mooi, pas als je elkaar in het echt ontmoet leer je elkaar pas kennen.
Mensen ontmoeten (die je niet kent) is dus wel de juiste richting denk ik als je je leven wilt verrijken en daarbij mag je ook de nodige voorzichtigheid hebben, toch is t belangrijk denk ik om die stap (met de benodigde voorzichtigheid want niet ieder mens is te vertrouwen) te nemen, of dat nou op een datingsite is of in je plaatselijke kroeg/ plek.
Ze (of "hij") komen helaas niet vanzelf aanwaaien.. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op zondag 11 januari 2015, 22:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: zondag 11 januari 2015, 23:15
 
Wauw, gefeliciteerd Roelande!!
Heel veel geluk samen toegewenst!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WOLKJE097





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: zondag 11 januari 2015, 23:19
 
FREEDOM687 schreef:
Waarom denk je dat? En wat denk je dan dat je verkeerd doet? (Als je dat weet kun je er iets aan veranderen overigens)
En wat bedoel je precies met je tijd rustig afwachten?

Verder.. een look/ foto of profiel kan nog zo interessant zijn of mooi, pas als je elkaar in het echt ontmoet leer je elkaar pas kennen.
Mensen ontmoeten (die je niet kent) is dus wel de juiste richting denk ik als je je leven wilt verrijken en daarbij mag je ook de nodige voorzichtigheid hebben, toch is t belangrijk denk ik om die stap (met de benodigde voorzichtigheid want niet ieder mens is te vertrouwen) te nemen, of dat nou op een datingsite is of in je plaatselijke kroeg/ plek.
Ze (of "hij") komen helaas niet vanzelf aanwaaien.. Knipoog smiley

Geen idee wat ik verkeerd doe. Misschien wat meer en vaker de kat uit de boom kijken, hoewel ik een spontaan en open type ben. Wat ik bedoel met rustig mijn tijd afwachten, is gewoon mijn tijd nemen en vertrouwen hebben. En je schrijft nu wel, dat je, als je elkaar ontmoet elkaar pas leert kennen, nou heel veel doen zich in begin veel beter voor hoor. Pas na lange tijd leer je pas iemand echt iemand kennen, maar dan ben je al weer zoveel verder in de tijd. Maar ach, verder zie ik wel. Tot nu toe bevalt mijn leven heel goed maar SAMEN is toch wel meest leuke. Anders zou ik niet op deze site staan. Ben benieuwd hoe het mij hier bevalt en ach gewoon vriendschap is ook niet weg hoor. Gezellig een terrasje pakken of kop koffie drinken, is toch leuker dan in je uppie. En heb leuke vriendenkring, maar dat is wat anders dan een partner.


Laatst aangepast door
WOLKJE097
op zondag 11 januari 2015, 23:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH090





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 januari 2015, 00:53
 
JANS221 schreef:
Ik zie het probleem niet in het aangeven van criteria waarop je een ander selecteert. Dit zegt niets over de ander die niet aan jouw criteria voldoet, maar over de keuzes die jij zelf maakt. Waarom zou je wel mogen selecteren op afstand en niet op opleidingsniveau? Waarom zou je wel mogen selecteren of je iemand zoekt die niet rookt en waarom niet op het postuur van de ander? Waarom wel selecteren op lengte en niet op arbeids(on)geschiktheid?
Die vrijheid heb je toch en kun je gebruiken. Het innerlijk is inderdaad belangrijk, maar ik loop toch echt niet met mijn ogen dicht, de ander moet wel iets hebben, ook in het uiterlijk, wat mij aantrekt. En dat is een subjectief begrip, gelukkig maar zou ik zeggen.
Waarom zou de ander niet mogen zeggen dat hij naar iemand op zoek is die dichtbij woont, niet arbeidsongeschikt is, een slank postuur heeft, van een bepaalde kerkelijke richting is etc. etc. Ik zie het probleem niet, het is de vrije keuze van de ander!


En om even on-topic te blijven: ik ben er van overtuigd dat de ware ook te vinden is via een datingsite……..en dat zou zelfs zomaar iemand kunnen zijn die niet voldoet aan de criteria die ik van tevoren bedacht heb………..



ach, als ik naar mijzelf kijk; ik heb mijn echt genootje hier ontmoet, maar zo anders als te verwachten was!! Hij had niets wat er op mijn verlanglijstje stond, maar via vriendschappelijk contact is er toch een blijvende liefde ontstaan. (eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat hij daarvoor wel ruim 3 jaar geduld heeft moeten opbrengen... Geschokte, onthutste smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH090





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 januari 2015, 01:01
 
ROELANDE345 schreef:
Dit is waarschijnlijk de laatste keer dat ik op CM "zit". De redactie was zo aardig om mij een paar dagen uitstel te geven om mn verhaal te doen.
Afgelopen maandag ben ik getrouwd, met de liefde van mijn leven. We wilden allebei wel dat we elkaar 37 jaar eerder hadden ontmoet. Het is zo goed tussen ons en onze kids en fam.
Dus ik wil iedereen zeggen die denkt mij lukt het nooit; houdt moed het kan echt. Een poosje geleden kreeg je van CM het boekje Weet hoe je date bij een actie. Heb het gelezen en opgevolgd voor een gedeelte althans. Het advies is ga veel mensen ontmoeten Ik heb dan ook best veel gedate. Altijd in 1e instantie heel vrijblijvend.Was een leuke tijd. Veel leuke mannen en vrouwen ontmoet. Met sommige ben ik nog bevriend 1 was er zelfs te gast op mn bruiloft. Door zoveel te daten leer je in eerste instantie vooral veel over jezelf. Wat wil je niet, wat wel. Ben dingen over mezelf te weten gekomen, sommigen vond ik absoluut niet leuk, waar ik mee aan de slag kon. Het is echt leuk daten en absoluut een goede manier om een partner te vinden. De mijne kwam toch nog als een verassing (uit de hemel)vallen toen ik heel even te gast was op een andere site op uitnodiging overigens van een ex Cmer.
Waar mee ik jullie echt wil bemoedigen is dit: ik ben moeder van 8 kids, vanwege dit aantal haakten sommigen af, kan ik snappen. maar nooit is er eentje afgehaakt om mijn figuur, ben wat te dik en heb duidelijk een kangeroebuikje enz. Altijd hoorde ik ja logisch je hebt toch 8 kids< maar je ag er nog best zijn. Ik las en lees nu ook weer mensen die zeggen voor mij komt het niet meer ik ben te dik te dun te oud te wat dan ook maar. Het is gewoon niet waar. Ergens is er vast iemand die net zoals mijn man zegt; juist al die dingen die jij niet meer mooi vind aan jezelf vind ik zo lief aan je. En laat ik eerlijk zijn ook hij 55 en is niet meer helemaal perfect(nou ja bijna wel Knipoog smiley )
Die iemand voor jou is er ook denk ik. Maar je moet er wel zelf op uit gaan en de stoute schoenen aan trekken. En geloof me als je het in 1e instantie puur op gewone vriendschap houdt en ergens afspreekt waar andere mensen zijn en jezelf eventueel zo weer weg kan, is het gewoon heel erg leuk.
Hoop gewoon dat deze tekst waar voor je wordt:
Verlustig je in de Here en Hij zal je geven de wensen van je hart ps 37;4

ik kan je ervaringen alleen maar beamen, roelande!!
veel geluk gewenst met je man en (wederzijdse?) kinderen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FFT360





Berichten: 124

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 januari 2015, 17:46
 
WOLKJE097 schreef:
Geen idee wat ik verkeerd doe. Misschien wat meer en vaker de kat uit de boom kijken, hoewel ik een spontaan en open type ben. Wat ik bedoel met rustig mijn tijd afwachten, is gewoon mijn tijd nemen en vertrouwen hebben. En je schrijft nu wel, dat je, als je elkaar ontmoet elkaar pas leert kennen, nou heel veel doen zich in begin veel beter voor hoor. Pas na lange tijd leer je pas iemand echt iemand kennen, maar dan ben je al weer zoveel verder in de tijd. Maar ach, verder zie ik wel. Tot nu toe bevalt mijn leven heel goed maar SAMEN is toch wel meest leuke. Anders zou ik niet op deze site staan. Ben benieuwd hoe het mij hier bevalt en ach gewoon vriendschap is ook niet weg hoor. Gezellig een terrasje pakken of kop koffie drinken, is toch leuker dan in je uppie. En heb leuke vriendenkring, maar dat is wat anders dan een partner.


Wolk, je eerste posting vond ik mooi. Heel begrijpelijk. Je moet iemand leren kennen door mailen, telefoneren, ontmoeten of chatten. Maar als je dan met iemand chat moet je ook niet zomaar plots afhaken zonder enige toelichting.

In het stukje hierboven zie ik dan weer tegenstrijdigheden met het eerste stuk van jou. Je wilt ergens een behandeling krijgen die menselijk is maar anderzijds ben je ook niet zo echt koosjer. Let wel: ik kan me vergissen in mijn mening. Wat ik bedoel is dat je maar een zelfs ten rade moet gaan met wie je wel of niet wat wilt proberen. Als plaatjes niet zo belangrijk zijn moet je toch de andere de kans geven om zich innerlijk te tonen.

Ja, je gaf het goed aan dat we op het uiterlijke afgaan. Als je dan zegt dat het innerlijke zoveel belangrijker is waarom probeer je zelf dan niet eens door te dringen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 januari 2015, 18:13
 
WOLKJE097 schreef:
Geen idee wat ik verkeerd doe. Misschien wat meer en vaker de kat uit de boom kijken, hoewel ik een spontaan en open type ben. Wat ik bedoel met rustig mijn tijd afwachten, is gewoon mijn tijd nemen en vertrouwen hebben. En je schrijft nu wel, dat je, als je elkaar ontmoet elkaar pas leert kennen, nou heel veel doen zich in begin veel beter voor hoor. Pas na lange tijd leer je pas iemand echt iemand kennen, maar dan ben je al weer zoveel verder in de tijd. Maar ach, verder zie ik wel. Tot nu toe bevalt mijn leven heel goed maar SAMEN is toch wel meest leuke. Anders zou ik niet op deze site staan. Ben benieuwd hoe het mij hier bevalt en ach gewoon vriendschap is ook niet weg hoor. Gezellig een terrasje pakken of kop koffie drinken, is toch leuker dan in je uppie. En heb leuke vriendenkring, maar dat is wat anders dan een partner.

Hoi Wolkje,

Ik weet natuurlijk niet of er iets is wat je verkeerd doet, ik schreef dit omdat je je dat voor jezelf zou kunnen uitzoeken, maar het is ook goed mogelijk denk ik dat het niet eens gaat over verkeerd handelen, maar eerder gaat over een vaardigheid die je misschien mist.
Dat 'kat uit de boom kijken' doe ik zelf als ik me niet gelijk op mijn gemak voel. Mensen vinden mij dan vaak rustig terwijl als ik me echt op mijn gemak voel je de oren van het hoofd kan kletsen haha. Nou ben ik zelf tevens een goede luisteraar dus dat is goed in balans.
Wat ik ermee wil aangeven is dit: Ik vind persoonlijk ‘de kat uit de boom kijken’ niet iets wat ik als goed of fout zie maar zoals je in elkaar zit, net zoals de 1 introvert is en de andere extravert, het ene is niet beter als het andere maar het is gewoon het verschil tussen de 1 en de ander.
En soms kan het ook nog zo zijn dat je ‘zus’ wordt gezien terwijl je ‘zo’ bent, maar hoe dan ook het mag er beide zijn.
Het lijkt me goed om dingen niet te overhaasten en ergens vertrouwen in te hebben en tevens aktief te zijn.

Ik schreef als je elkaar ontmoet leer je elkaar pas kennen. Ik bedoel daarmee dat het contact daar pas een begin kan krijgen. Vanuit mijn eigen ervaring op C.M. heb ik geleerd dat je nog zo’n chatklik kan hebben maar dat die ontmoeting pas werkelijk meer zicht geeft.
Ook ik denk dat het tijd (en investering) kost elkaar echt te leren kennen, maar soms kunnen die eerste dates ook al aardig wat zeggen. Mijn mening.
Wat mensen misschien toch vaak missen is dat vrijblijvende daten. Een mens kan soms te snel iets willen waardoor je misschien te snel aan vastigheid denkt bij een eerste date. Natuurlijk zijn er uitzonderingen waarbij de klik op de eerste date al voor vlinders zorgt of je achteraf ziet dat het hem idd. geworden is maar als je aktief bent in nieuwe mensen ontmoeten en je daarvoor ook openstelt is de kans er dat je iemand tegen komt die bij je past wel groter en een vriendschap kan een goede basis zijn om vandaar uit te kijken hoe je verder wilt gaan.

Ow ja en sommigen doen zich in 'real life' (= echte leven) beter voor schreef je maar denk je niet dat die zichzelf ermee hebben?
Ik ben zelf iemand denk ik dat ik vanaf het begin al laat zien wie ik ben (alhoewel wat minder als ik 'de kat uit de boom kijk' en me wat minder op mijn gemak voel), dat geldt dan met name als er een klik is in de communicatie Lachende smiley en ik denk dat ik de ander dan al snel doorzie of degene echt is of toch een masker draagt. In het begin van het daten vergde het bij mij wel oefening maar uiteindelijk zie ik (vooral achteraf natuurlijk) wel heel erg het verschil.

Misschien als er bij beide personen 'de kat uit de boom gekeken wordt' je wat meer tijd nodig hebt dat bij elkaar te zien ontdooien? Knipoog smiley


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op dinsdag 13 januari 2015, 18:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FREEDOM687





Berichten: 149

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 januari 2015, 18:41
 
FFT360 schreef:
Wolk, je eerste posting vond ik mooi. Heel begrijpelijk. Je moet iemand leren kennen door mailen, telefoneren, ontmoeten of chatten. Maar als je dan met iemand chat moet je ook niet zomaar plots afhaken zonder enige toelichting.

In het stukje hierboven zie ik dan weer tegenstrijdigheden met het eerste stuk van jou. Je wilt ergens een behandeling krijgen die menselijk is maar anderzijds ben je ook niet zo echt koosjer. Let wel: ik kan me vergissen in mijn mening. Wat ik bedoel is dat je maar een zelfs ten rade moet gaan met wie je wel of niet wat wilt proberen. Als plaatjes niet zo belangrijk zijn moet je toch de andere de kans geven om zich innerlijk te tonen.

Ja, je gaf het goed aan dat we op het uiterlijke afgaan. Als je dan zegt dat het innerlijke zoveel belangrijker is waarom probeer je zelf dan niet eens door te dringen?

Hee FFT,

Je posting was voor Wolkje maar als je het goed vindt wil ik hier ook graag op reageren.
Met name over "het uiterlijk" en "het innerlijk" waar toch heel veel misverstanden over bestaan.

Ik denk dat beide belangrijk zijn en met name de balans erin.
Als je zegt dat het innerlijk zo belangrijk is ga je m.i. voorbij aan het feit dat hij/zij bij je zou moeten passen en ieder heeft zo zijn of haar eigen voorkeur en zelfs als je voorkeur hebt wil dat niet zeggen dat je het zo krijgt en het gemis dat je dacht te hebben valt bij die klik echt wel mee Knipoog smiley

Uiterlijk is een belangrijk iets in ons bestaan hoewel het soms onbelangrijk wordt gevonden voor mensen of in elk geval in de mening van mensen.
Feit is dat als je veel gewicht met je meedraagt het gezond is om beter met je lijf om te gaan,
feit is dat je het hebt gekregen en ervoor dient te zorgen,
feit is dat dat het eerste is wat anderen van je zien (eerste indruk, heel belangrijk!),
Feit is dat je via bijv. kleur en kleding van buiten iets kunt laten zien wie je van binnen bent.
Feit is dat je soms mensen (mannen) hebt die niets anders meer lijken te zien.
Feit is dat als je een gezond gewicht hebt ook niet altijd goed in je vel zit en dus niet automatisch meer eigenwaarde hebt.
Feit is dat als uiterlijk hetgeen is waar je op viel dit uiterlijk in elk geval gedurende de relatie minder betekenis gaat krijgen.

Oke, nu de andere kant:

Innerlijk is een belangrijk iets in ons bestaan, onze persoonlijkheid is juist daar te zien, hoewel het niet het enige is maar wel een belangrijk deel van je bestaan.
Feit is dat daar je eigenwaarde zit,
feit is dat je uiterlijk top kan zijn maar naar innerlijk soms nauwelijks gekeken wordt,
feit is dat je nog zo mooi kan zijn maar wie kijkt er verder dan het uiterlijk?
Feit is dat het veel moeilijker is om erachter te komen wie je bent van binnen.
Feit is dat je innerlijk laat zien hoe je je voelt hoe mooi of hoe lelijk (vaak door wat je van anderen binnenlaat) jij jezelf ook vindt.
Feit is dat het innerlijk in elk geval gedurende de relatie meer betekenis gaat krijgen.

1. De kans om je te tonen betreft wat mij betreft beide kanten.
2. Al die feiten is misschien wel mijn mening en helemaal geen feit Knipoog smiley


Laatst aangepast door
FREEDOM687
op dinsdag 13 januari 2015, 18:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 12 april 2015, 13:52
 
voor 3 dagen terug en inmiddels ruim een half jaar gertouwd leuk dat er een heel draadje hierover is ontstaan.
Wij genieten nog elke dag van elkaar en onze 11 kinderen met ons
Bedankt voor alle gelukswensen
Het ga jullie goed "dat Hij jullie mag geven de wensen van je hart"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2