ChristianMatch
 


Forum

Berichten van CARIN303
Ga naar pagina Vorige 1 ... 36 37 38 39 40 41 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CARIN303
Auteur Bericht
CARIN303 (55)





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 20:23
BerichtOnderwerp: De helft van mij - Bastiaan Ragas
 
Zeker mooi gedicht, je kunt het op verschillende manieren invullen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303 (55)





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 19:58
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
Ik heb heerlijk zalm gegeten met pasta en andere lekkere groenten erbij Kwijlende smiley .
Was trouwens gisteren en ik heb niet zelf gekookt maar voor me laten koken in een restaurant ( zo aan te bevelen Knipoog smiley ).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303 (55)





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 19:55
BerichtOnderwerp: Ik vind jou bijzonder omdat...
 
GRACE585 schreef:
Geussie al ken ik je nog niet ik vind jou bijzonder omdat ..........................je hart naar kinderevangelisatie uitgaat
laat de kinderen tot Mij komen zei Jezus,jij gaat ze Hem brengen.


Grace, ik vind het bijzonder dat je zo openlijk op het forum om hulp vraagt voor de klussen in je huis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303 (55)





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 18:47
BerichtOnderwerp: zak over je hoofd
 
TESSYBEAR731 schreef:
* Je hebt zulke stralende ogen...Verlegen lachende smiley
* Je hebt een ontwapenende lach...Engeltje smiley
* Je hebt tenminste iets om vast te houden...Geschokte, onthutste smiley

Een kleine greep uit de "complimenten" die k wel eens krijg...
weet je wat k dan zeg?!

"Als je de buitenkant al zo mooi vind, dan zul je je echt verwonderen over de binnenkant" Knipoog smiley Clown smiley




Die is goed, Tessybear, ga ik onthouden als ik ook weer es zo`n leuke mail krijg Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303 (55)





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 16:21
BerichtOnderwerp: zak over je hoofd
 
HANNAH810 schreef:
ben ik niet met je eens carin; ik heb graag een idee van degene waar ik mee in gesprek ben.....
vooral als het gesprek wat persoonlijker wordt.....
ik begrijp de reactie van geholi dus erg goed; ik heb ook graag een plaatje bij het geheel....

fijne zondag allen!



.


Hoi Hannah,

Ik begrijp jou reactie hoor, reageerde net wat explosief hierop maar dat komt doordat ik het soms zoooo zat ben afgerekend en beoordeeld te worden door de foto op mn profiel.
Ik ben toch meer dan een virtueel plaatje, het gaat toch zeker om mn binnenkant??
Dat moest ik vanochtend gewoon even kwijt.
En natuurlijk vind ook ik het fijn als je je een beetje een beeld kunt vormen hoe iemand eruit ziet, al is dat zeker niet allesbepalend!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303 (55)





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 16:16
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
Over dit onderwerp is ook een boek uitgekomen onlangs ;

Geloven in seks - juist als je nog niet getrouwd bent

Wil je uit seks halen wat erin zit, dan moet je daarin bewuste keuzes maken: zó wil ik het wel en zó wil ik het niet. Dat je van seks kunt genieten, juist als je je geloof erbij betrekt, ontdek je in dit boek.

Geloven en seks, gaat dat samen? Ja. Dit uitdagende boek laat zien dat we kunnen genieten van seks, juist omdat we ons geloof erbij betrekken. Uit de inhoudsopgave: 'Wat is seks?', 'God & seks', 'Blij met je lijf', 'Trouwen en trouw zijn', 'Seksualiteit in je verkeringstijd' en 'Seks "in je eentje"'.
'Geloven in seks' biedt veel praktische informatie en duidelijke bijbelse richtlijnen, gecombineerd met de nodige humor (o.a. door de cartoons van Paul Haring).
Prijs: € 14,90
Auteur: Tiemen Westerduin en Ilonka Terlouw
ISBN: 9789023924661
Aantal pagina's: 168
Uitvoering: Paperback
Doelgroep: jongeren en jongvolwassenen
Bron; www.hgbj.nl


Dit boek is op de EO jongerendag van 5 juni jl. besproken , de doelgroep zijn de jongeren dus maar ik denk dat het ook een aanrader voor ons is te lezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303 (55)





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 08:56
BerichtOnderwerp: zak over je hoofd
 
GEHOLI202 schreef:
Hallo goedwillende Cmmers,

Als nieuweling hier valt het me op dat er zoveel leden geen foto plaatsen.
Natuurlijk is de inhoud belangrijker dan het uiterlijk, maar wel lopen op straat toch ook niet met een vuilniszak op ons hoofd.......... Smiley die vol vragen zit

En zeg nou zelf, ogen zijn een spiegel van de ziel, dus de oogopslag zegt heel veel; soms meer dan je in je profiel kunt schrijven. Verliefde smiley

Dusss... kom op foto-lozen, zoek in je computer een fotootje en upload deze even! Lachende smiley


Hoi Geholic,

Als ik nu weer een profiel zou aanmaken zou ik bewust GEEN foto plaatsen.
Omdat ik zo vaak nu wordt beoordeeld op mn uiterlijk en sommige reactie`s werkelijk nergens over gaan.
Laten we het maar over iemand zn innerlijk gaan hebben.
En je kunt in je eigen profiel toch juist jezelf omschrijven en meer vertellen over wat je bezig houd dan dat iemand alleen maar afgaat op hoe je op het plaatje staat?

Dus,kom op foto vrienden.......delete je foto en laat onze mede CMers afgaan op de inhoud Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Duiveltje smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303 (55)





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 08:45
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
 
JONATHAN890 schreef:
Ik las het topic Zelfbeeld deel 5


daarin stond het volgende stukje:

Tegenwoordig heb je van die datingsites en datingorganisaties die je helpen om iemand te vinden die helemaal bij je past en met wie je dan een date kunt maken. Hebben jullie die in Nederland ook? Weet je wat zij in hoofdzaak zeggen? Je kunt iemand vinden bij wie je helemaal past. Je kunt iemand vinden die precies zoals jij is. Nou, dat is een wat beangstigende gedachte! Je kunt iemand vinden die houdt waarvan jij houdt. Jij houdt van pizza, zij houdt ook van pizza. Jij haat katten, zij haat katten. Je kunt iemand vinden net als jij.

Maar dat is niet de wil van God! Heel zelden geeft God je iemand die precies bij je past. Waarom? Omdat Hij je haat en eigenlijk niet wil dat jij gelukkig bent? Nee. Hij heeft een hoger doel. De Heere brengt vaak twee mensen bij elkaar die niet helemaal bij elkaar passen. En vaak zorgt Hij ervoor dat ze dat niet helemaal beseffen tot ze getrouwd zijn. Het lijkt wel of Hij hen verblindt. En als je eenmaal bent getrouwd, trekt Hij de blinddoeken weg. En dan roep je uit: ‘Wat heb ik gedaan!’ God verlangt ernaar dat jij meer op Zijn Zoon Jezus gaat lijken.

Wat maakt Jezus zo uniek? Over welke dingen zingen wij? We zingen over Zijn genade, Zijn barmhartigheid en Zijn onvoorwaardelijke liefde. Hier is iets heel belangrijk: Wil jij zijn zoals Jezus? Dan moet ook jij vol van genade zijn, vol van barmhartigheid en vol van onvoorwaardelijke liefde. Barmhartigheid is dat je iemand niet geeft wat hij verdient. Iemand behandelt je vervelend, maar je doet het niet terug. Genade is dat je een ander geeft wat hij niet verdient. Onvoorwaardelijke liefde houdt in dat je een ander liefhebt die niet aan alle voorwaarden voldoet.



Pfff......mooie gedachte maar gaat mi. niet op voor een liefdes relatie.
Lijkt wel alsof je je geheel moet focussen op de ander en wat hij/zij ook doet wat je niet prettig vind of juist ernstig irriteert......om daarin te laten zien dat je op Jezus wilt lijken? Twijfelende smiley

Tuurlijk hoef je niet op elkaar te lijken maar, naast het uiterlijk op elkaar vallen ( wat je in eerste instantie toch gauw doet ) hoort daar zeker ook het vallen op iemands karakter en persoonlijkheid daarbij.

Ik vind de reactie van Anette erg mooi, leer elkaar eerst maar kennen zonder druk van "zit er een relatie in", vriendschap is mooi en heel bijzonder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303 (55)





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 22:32
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
 
Een zomerjurkje met super gave schoenen !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303 (55)





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 22:31
BerichtOnderwerp: Christenen na de verkiezing: teleurstelling en bezorgdheid
 
SUSANNAH475 schreef:
Het lijkt mij wel een verschil of je een homo voor de klas laat staan die de regels binnen die school onderschrijft en zelf christen is, dan een andere homo die zijn eigen beleid gaat voeren. Ik vind dat een wezenlijk verschil.

Ik vind het ook best lastig, want als iemand gaat solliciteren bij de EO die die visie onderschrijft maar zelf geen christen is, wat doe je dan ? Word je dan als EO omroep verplicht om zo iemand aan te nemen ? Het gevaar daar van is dat de basis ontbreekt en ik zou het begrijpen dat je bijv. als EO omroep niet wilt dat iemand langs die basis heenwerkt.


Helemaal mee eens Susannah! Goed punt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303 (55)





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 20:02
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARIJAN072 schreef:
En nu op naar 777! Knipoog smiley Dat moet een mijlpaal worden!


Hier spreekt een ervaringsdeskundige Knipoog smiley , je hebt al 800 berichten,wow!
Voor welke bonus ga jij?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303 (55)





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 19:40
BerichtOnderwerp: Christenen na de verkiezing: teleurstelling en bezorgdheid
 
Wat het standpunt betreft homo's moeten christenen mijns inziens oppassen dat ze achter het homo zijn de mens niet veroordelen.
Homo's voor de klas, waarom niet eigenlijk ? 't zijn net zo goed mensen... en moeten we ons niet afvragen... "wat zou Jezus gedaan hebben?" i.p.v. het homo zijn gelijk te zien als ... want het staat in de bijbel... ? Waren de Farizeeers in die tijd niet net zo bezig ??
Ik denk dat we juist als christenen kunnen laten zien hoe met mensen om te gaan, of die nu homo is, een bijstand moeder of een vreemdeling... elk beetje helpt !


Dank je Susannah!
Dit onderwerp heeft mijn hart doordat ik veel christelijke homo`s ken .
Ik zie ze juist als extra gezegend ( hoe raar dit ook klinkt ) omdat ze èn bewust kiezen voor God en door een vaak jarenlange strijd echt zijn wie ze werkelijk zijn.
Doen hetero`s daar soms niet hun hele leven over? Zichzelf accepteren?

Ik voel mij zeer bevoorrecht dat ik een kijkje in het hart mocht krijgen van christelijke broers en zussen die er voor uit kwamen dat ze homo zijn.
En ik leer ook erg veel van hun.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303 (55)





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 19:29
BerichtOnderwerp: De Kerk
 
De Kerk


Ik wou dat de kerk weer de kandelaar was
die ’t licht van Gods heiligheid droeg.
Ik wou dat de kerk van haar zonden genas
en God om vergiffenis vroeg.


Ik wou dat de kerk weer het vuurbaken was
dat ieder de weg wees naar huis.
Ik wou dat de kerk van haar zonden genas
en ’t licht wierp op Golgotha’s kruis.


Ik wou dat de kerk weer de vissersvloot was
die mensen zou vangen voor God.
Ik wou dat de kerk van haar zonden genas
en deed naar Gods grote gebod.


Ik wou dat de kerk weer de Koningsstad was
heel hoog op de bergen gebouwd.
Ik wou dat de kerk van haar zonden genas
en ’t Woord bracht door God haar betrouwd.


Ik wou dat de kerk ‘t licht der wereld nog was
zo helder, vrolijk en blij.
Ik wou dat de kerk van haar zonden genas.
de kerk? … Maar de kerk, dat zijn WIJ!


E.IJskes-Kooger
Uit: Als glas in de zon
(1974!)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303 (55)





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 19:28
BerichtOnderwerp: Vallen en opstaan
 
Twee vrienden
vinden elkaar
vinden in elkaar
de ander en zichzelf

Twee vrienden
die tijd en liefde delen
die bij de ander
zichzelf zijn

Twee vrienden
die elkaar stimuleren
zichzelf te zijn
zonder anderen te vergeten

Twee vrienden
die begrijpen, troosten, steunen
die samen zoeken naar het goede
in hun beider leven

Twee vrienden
die een leven lang
de ander met liefde volgen
over hoogten en door dalen

Twee vrienden
die ook los willen laten
waar de ander ruimte nodig heeft
te groeien, te ontdekken

Twee vrienden
die niet moe worden te zoeken
naar het beste voor de ander
al doet 't zelf misschien pijn

Twee vrienden
die bewijzen
echt vrienden
te zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303 (55)





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 19:25
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
Vanavond een heerlijke visschotel gegeten!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303 (55)





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 19:14
BerichtOnderwerp: Nederland is in de greep van angst
 
Herkenbaar het bovenstaand stuk maar ik geloof echt dat - als wij een poosje een andere regering zullen hebben - de mensen erachter zullen komen dat er een hoop gebakken lucht verkocht is tijdens de campagnes.
Laat ze het maar een poos proberen, kijken wat er van terecht komt.

Ook ik vind het zeer teleurstellend dat de christelijke partijen zo ontzettend veel zetels ingeleverd hebben maar ben ervan overtuigd dat daar weer een ommekeer in zal gaan komen.
En vergeet niet......God werkt niet alleen in Den Haag maar door alle mensen heen.
Ook wij hebben allemaal en vooral persoonlijk een taak om de naam van God groot en bekend te maken bij de mensen om ons heen.
Laten we daar maar een vast gebedspunt van gaan maken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303 (55)





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 19:09
BerichtOnderwerp: dankbaar!
 
Ik ben dankbaar voor ;

* mijn gezondheid
* voor het feit dat ik meer en meer mijzelf accepteer
* de rust die ik mag ervaren
* Jezus die ook voor mijn zonden aan het kruis gegaan is
* de regen waardoor de plantjes weer mogen groeien ( scheelt mij een hoop gietwerk sàvonds Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )

Ik ben en voel me een zeer gezegend mens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303 (55)





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 18:54
BerichtOnderwerp: Dopen?
 
WILLIE400 schreef:
Ik kan je alleen maar zeggen wat ik er van vind.
En ik heb er tijd over nagedacht en ik laat mij zondag a.s dopen.
Is na mijn mening een logische stap en ik verheug me er ook erg op.
Veel vrienden die niet geloven komen ook zondag dat is zo gaaf !!!
Met Hem sterven en weer opstaan Lachende smiley


Hoi Willie,

Alvast een hele fijne en gezegende dag toegewenst!

Groetjes Carin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303 (55)





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 18:51
BerichtOnderwerp: De mooiste kerken van Europa
 
Geef mij maar de Sacre Cóer ( of hoe je dat ook schrijft Twijfelende smiley ) 1 van mijn meest indrukwekkende ervaringen toen ik daar binnen liep!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303 (55)





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 21:24
BerichtOnderwerp: Dopen?
 
Hoi,

Dank je voor je openheid!

Je verteld dat je ouders je hebben opgedragen toen je geboren was.
God heeft je in Zijn verbond opgenomen, je hoort bij Hem en niets kan daar wat aan veranderen!
Toch kan ik mij voorstellen dat je je wilt laten dopen.
Maar - voor mijn gevoel - is dat eigenlijk al gebeurd toen je opgedragen werd al kwam er geen water aan te pas toen.
Wat vind je er van om openbaar te getuigen wat en wie God voor je is en wat Hij betekend heeft voor je in jouw leven?
Belijdenis doen van je geloof.
Hiermee zeg je tegen God en de gemeente dat je bij Hem wilt horen en Zijn weg wilt vervolgen de rest van je leven om straks voor eeuwig met Hem te leven!

Ik wens je veel wijsheid toe!

Groetjes Carin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303 (55)





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 21:17
BerichtOnderwerp: P.U.S.H. - Pray - Until - Something - Happens
 
Wauw!
Dank je.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303 (55)





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 19:18
BerichtOnderwerp: relatie is werk ?!
 
HENK710 schreef:
Sociale dienst zoekt man voor bijstandsmoeders

Alleenstaanden met een uitkering in een aantal Friese gemeenten worden desnoods via een relatiebureau aan een partner geholpen. Dit plan van de gemeenten Dongeradeel, Dantumadeel en Schiermonnikoog heeft verbijsterde reacties opgeleverd.

De gemeenten gaan ervan uit dat als genoeg bijstandsvrouwen aan de man komen het bedrag aan uitkeringen met tonnen daalt.
Meest in het oog springende element is het betalen van de inschrijvingskosten voor een relatiebureau en het netjes in de kleren steken van de dames. Dit alles inclusief professioneel stijl- en imagoadvies en een bezoekje aan de kapper. Er wordt dus gesleuteld aan uiterlijk, houding en sociale vaardigheden.
Tot dusverre doen vijf à tien vrouwen mee. Per deelneemster wordt tot 1400 euro uitgetrokken. Wethouders Sicco Boorsma van Dongeradeel (ChristenUnie) en Marianne Hofs van Dantumadeel (Dantumadiel'82) denken dat met het plan 'Up to date' circa een miljoen euro te besparen valt.

(...)
Wethouders Boorsma van Dongeradeel blijft wel positief. "We gaan niet actief mensen aan een partner helpen, maar wie wil krijgt folders mee. De sociale dienst betaalt om mensen uit hun isolement te halen. Het gaat erom dat iemand zich beter voelt en werk vindt."

(...)
Het ministerie van Sociale Zaken stelt dat gemeenten met het voor reïntegratie ter beschikking gestelde geld mogen doen wat zij zelf het beste achten. "Maar zoiets heb ik nog niet gehoord", aldus zegsman Rense Weide. "Het moet leiden tot betaald werk."
Het aan verkering helpen lijkt daar niet direct onder te vallen, erkent het ministerie.


Aldus een artikel in de Telegraaf vanmorgen. Misschien moeten alle uitkeringsgerechtigde leden van CM maar eens de beleidsstukken opvragen bij de genoemde gemeenten, om dan naar de eigen gemeenteraad/sociale dienst toe te stappen met de vraag of zij dat ook willen gaan doen. Voortaan lid van CM met gemeenschapsgeld...en je krijgt nog een schoonheidsbehandeling ook...Als je vervolgens ook nog eens een relatie krijgt, mag je dat blijkbaar onder werk rekenen als ik wethouder Boorsma zo hoor. Knipoog smiley



* geen moeder
* niet in de bijstand
* geen partner

Zucht......wordt ik nu ook hierop geweigerd in Friesland?Twijfelende smiley
Het leven is niet eerlijk!
Ik wil ook een gratis schoonheidsbehandeling Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303 (55)





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 21:04
BerichtOnderwerp: Belijdenis doen, zin of onzin?
 
Mieke, gefeliciteerd met je belijdenis doen, wat een zegen!

Zelf heb ik bewust belijdenis gedaan toen ik 19 jaar was.
Ik had veel kritische vragen en heb vele gesprekken met de dominee toen gevoerd.
Volmondig heb ik ja gezegd tegen God en daar nooit spijt van gehad.
Natuurlijk heb ik ook veel stormen in mijn leven gehad en de golfbewegingen ervaar ik nog regelmatig maar daar tegenover staat dat ik na zo`n periode weer bewust voor God kies en mijn leven verder deel met Hem.
Ik heb het wel eens zo ervaren dat er een soort van elastiek om mij heen zit en hoe harder ik van God probeer weg te rennen hoe harder Hij mij terugtrekt naar Hem toe!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303 (55)





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 20:44
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
Ovenschotel met bloemkool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303 (55)





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 13:23
BerichtOnderwerp: Bidt en u zal gegeven worden?!
 
Vraag en je krijgt?

Jij hebt honger en vraagt om eten.
Ik geef je geen vis, maar een hengel.

Jij hebt dorst en smeekt om water.
Ik geef je geen drinken, maar een schep voor een put.

Jij hebt hoofdpijn en vraagt om een pijnstiller.
Ik geef je geen paracetamol, maar zorg voor de stilte.

Jij hebt verdriet en vraagt naar het waarom.
Ik geef je geen 'omdat', maar een arm om je heen.

Jij bent eenzaam en vraagt om gezelschap.
Ik geef je geen vriend, maar iemand die jou nodig heeft.

Jij snapt veel dingen van de wereld niet.
Ik geef je geen antwoorden, maar wijs je jouw plek.

Jij vindt de kerk saai en wilt meer beleving.
Ik geef je niet dat gevoel, maar een taak in de gemeente.

Jij vraagt of ik nog wel besta.
Ik geef je geen wonder, maar ik geef om je!


Deze 2 gedichten wil ik je meegeven als bemoediging!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303 (55)





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 13:21
BerichtOnderwerp: Bidt en u zal gegeven worden?!
 
Gebed om kracht


Ik vroeg om kracht
en kreeg moeilijkheden om me sterk te maken.

Ik vroeg om wijsheid
en kreeg problemen om op te lossen

Ik vroeg om voorspoed
en kreeg hersenen en spieren om mee te werken.

Ik vroeg om moed
en kreeg gevaren te trotseren.

Ik vroeg om liefde
en kreeg mensen in nood om te helpen.

Ik vroeg om gunsten
en kreeg kansen.

Ik ontving niets waarom ik had gevraagd
maar ik ontving alles wat ik nodig had !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303 (55)





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: zondag 6 juni 2010, 23:09
BerichtOnderwerp: Ons doel in ons leven
 
SUSANNAH475 schreef:
Hoi Carin,

Niemand is zonder zonde dus wat dat betreft is het Avondmaal juist bedoeld voor niet perfecte mensen...

Wat mij wel opvalt bij je stukje is dat je het meerdere keren hebt over "voelen" bijv. je bevrijd voelen en je blij, licht en geliefd voelen.
Het is fijn als je dat zo voelt, maar ik wil er graag nog wel aan toevoegen, dat ook als je je niet zo bevrijd voelt of blij en licht voelt dat je toch mag vasthouden aan de boodschap die staat als een huis op een rots !
Namelijk dat je het Avondmaal mag vieren tot Jezus' gedachtenis, dat Zijn lijden er voor gezorgd heeft dat jij aan het Avondmaal mag !

Er zijn wel gevallen waar je dingen bijv. eerst uit zou moeten praten, maar ik denk dat als we met een oprecht hart naar voren gaan we dit ook mogen doen, sterkte !


Dank je wel, Susannah!
Ik onderstreep helemaal wat je zegt en weet en belijd ook zeker dat Jezus dood èn opstanding ook voor mij is en was.
Maar ik ken periodes dat ik dit niet zomaar kan aannemen zonder er iets tegenover te zetten van mijn kant ( eerst zelf doen en dan pas God erbij betrekken Verlegen lachende smiley ), en dan loop ik tegen mij zelf aan en kom ik God tegen bij het avondmaal.
Daarom was ik ook zo blij vanochtend met de viering van het avondmaal en dat ik daar vrij en bevrijd aan mocht gaan.
En het was alsof de beide dominee`s vandaag dit aanvoelden want beiden noemden in hun preek de genade van God en de uitnodiging van Hem aan jou om Zijn maaltijd mee te gaan vieren!
Het was een gezegende dag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303 (55)





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: zondag 6 juni 2010, 22:49
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
Ook ik heb gebbqt ( mooi woord Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt ).
De mannen in de schuur omdat het regende buiten en de dames binnen alles opetend Lachende smiley .
En heerlijk ijs na!
Super gezellige avond gehad!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303 (55)





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: zondag 6 juni 2010, 22:42
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
[quote=THOMAS968]Het dreigt hier nu toch ook wel. Nog niemand die weet wat Noflik betekent.....


Noflik betekent genoeglijk/ gezellig .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303 (55)





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: zondag 6 juni 2010, 16:26
BerichtOnderwerp: Wie anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard
 
Natuurlijk ben ik het helemaal eens met jullie maar........oei wat gaat het oordelen mij soms makkelijk af Verlegen lachende smiley .
Zo gauw flap ik er weer een verkeerde opmerking uit waar ik achteraf spijt van heb.
Ik ben mij ervan bewust en het is zeker een leerpunt van mij maar 3 stappen vooruit en 4 terug, is mijn ervaring soms. Gefrustreerde smiley

Wat ik dan vaak in gedachten houd is dit;
De dingen die je bij een ander irriteren moet je bij jezelf veranderen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van CARIN303
Ga naar pagina Vorige 1 ... 36 37 38 39 40 41 Volgende
Pagina 39 van 41