ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JET421
ChristianMatch forum index » Berichten van JET421
Auteur Bericht
JET421 (56)





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 13:32
BerichtOnderwerp: U2
 
WILLIE400 schreef:
Christelijk "verantwoord"of niet ik vind u2 gewoon geweldig
Veel teksten duiden op een niet al te bijbelse vorm van geloof maar ik vind het evengoed een geweldige band.
Heb heel veel muziek en zowel Christelijk als seculier.
Wat voor mij belangrijkste is dat ik me er goed bij voel als ik het draai.
Verder ben ik er van overtuigt als het niet goed voor mij is de heilige Geest mij daar in leidt
Gr Willie

helemaal mee eens.
veel dingen zijn christelijk niet verantwoord maar we doen het toch.
ik werk in de zorg, dat houdt dus in dat ik ook op zondag moet werken....tja. En hoeveel christenen kopen op zondag toch een ijsje ofzo.
veel teksten van Bono/U2 vind ik erg inspirerend. Ze spreken niet de teksten zoals ze in de kerk worden gesproken maar ze hebben duidelijk een boodschap. Ik ben sinds de 1e single al 'fan'. Draai hun muziek bij regelmaat. Ik ben het met je eens dat de Heilige Geest je geeft waar je wel of niet naar kunt luisteren of wat wel of niet goed is. Niet christenen noemen dat vaak hun intuïtie, ik weet dat het de Heilige Geest is die spreekt!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JET421 (56)





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 13:24
BerichtOnderwerp: Wel een TV in huis?
 
ANNETTE792 schreef:
Gelukkig zend de EO geen rommel uitGefrustreerde smiley
Zelfs de EO wil tegenwoordig graag meedoen in het kijkcijfergevecht en de programma's worden er niet bepaald beter op.
40 dagen zonder sex......moet dat nou echt op tv?
Het nieuwe programma van Arie Boomsma, (loopt een man over het water..) haalde gelukkig de beeldbuis niet, maar geeft wel aan dat waar ze vroeger voor stonden steeds verder wegzakt.
Presentators die halfnaakt op een damesblad gaan staan, het scheppingsverhaal in twijfel trekken of mee willen varen in de gaypride....sorry hoor, maar waar ben je dan mee bezig?

Van bovenstaande wordt ik een beetje moe. Betekend het dan dat als je als christen geen deel moet (mag) nemen aan zulke activiteiten? Ik ben van mening dat je als christen dat juist wèl moet doen. Bij zulke activiteiten kun je juist heel goed laten zien hoe jij als christen leeft. Wij als christenen moeten de mensen bereiken die God (nog) niet kennen. Wij moeten het evangelie naar buiten brengen. Volgens mij deed Jezus dat ook. Hij zocht juist de afvallige mensen op!! Als je binnen je christelijke groep blijft gebeurt dit niet zo snel. Ik vind dat Arie zichzelf heel goed profileert. Hij verkondigd het Woord van God ook op tv. Verteld in interviews dat hij pas met zijn vrouw heeft geslapen nadat hij met haar getrouwd was. (menig 'christen' lukt dit niet tegenwoordig) Ook verteld hij openlijk op tv dat hij iedere dag in de Bijbel leest en dat hij zijn dag begint èn eindigt met gebed. Jammer dat dat weer niet gezien wordt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JET421 (56)





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 15:27
BerichtOnderwerp: Uiterlijk of innerlijk
 
uiterlijk lijkt belangrijk. ik vind echter dat dit niet de hoofdzaak mag zijn. uit ervaring spreek ik dat uiterlijk niet alles is. Wat heb je aan iemand die er goed uitziet maar die je slecht behandeld? voor mij gaat het erom dat iemand een goed mens is, een goed hart heeft, dan zijn de uiterlijke kenmerken niet meer zo belangrijk. ik heb twee langdurige relaties gehad, maar beide hebben ze me op den duur slecht behandeld....tja, dan heb je niets aan een leuk koppie!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JET421
Pagina 1 van 1