ChristianMatch
 


Forum

Berichten van HELEEN863
ChristianMatch forum index » Berichten van HELEEN863
Auteur Bericht
HELEEN863 (34)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: woensdag 10 november 2010, 20:54
BerichtOnderwerp: Vergeven
 
WILLEMIJN232 schreef:
Feest der herkenning dus voor jou?

Even off-topic...

Waar zijn jullie mee bezig?
Kun je elkaars uitspraken niet met respect behandelen?
En als je dan zo graag iets hatelijks tegen elkaar wilt zeggen doe dat dan in een mail of privéchat... Hier hoeft toch niet iedereen van mee te genieten?

Sorry ik klink nu even als een oude meut... Maar ik weet dat veel mensen dit bedoelen als ze zeggen dat mensen zich niet christelijk gedragen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN863 (34)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 23:33
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
Overmorgen loop mijn abonnement hier af.
Ik vond het erg gezellig hier op de site en heb er ook een leuk contact aan overgehouden. Maar het forum bijhouden met lezen is al bijna een dagtaak en ik heb nog meer dingen te doen op een dag! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Mensen allemaal Gods zegen voor de toekomst en ik hoop dat het jullie welgaat.

Groetjes...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN863 (34)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 17:12
BerichtOnderwerp: lange lappen
 
Ik vind de lappen tekst soms ook echt te lang. Niet de, soms ook lange, meningen die erop gezet worden, maar vooral de gekopieerde teksten.
Die lees ik dan ook niet.

Misschien is het een idee om de link van de site, waarop de tekst staat, erin te zetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN863 (34)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 23:06
BerichtOnderwerp: Een beetje liefde voor het forum
 
Nee visser die dingen heten geen aanhalingstekens"", maar haakjes()!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN863 (34)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: woensdag 3 november 2010, 22:23
BerichtOnderwerp: PC-problemen
 
Kan de pc je mobiel ook niet vinden?
Ik heb bluetooth met het programmaatje Blue Soleil. En daar kan k m'n mobiel zelf mee vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN863 (34)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 18:26
BerichtOnderwerp: lincs
 
CARIN303 schreef:
Klinkt alsof je connectie`s met onze Chris hebt Knipoog smiley

Haha nee hoor, ik kijk wel eens rond op de site! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Bij help staat erg veel info!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN863 (34)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 17:25
BerichtOnderwerp: lincs
 
PIEKIE042 schreef:
ohjah...linc score..dat was ook al zoiets wat ik dacht............wat moet dat zijn en of voorstellen..

klinkt wel als.... een heel eind "succes verzekerd"
,

Haha, ermee aan de slag zou k zeggen! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN863 (34)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 16:08
BerichtOnderwerp: lincs
 
Wat zijn 'linc-scores'?
Wat zijn 'mijn lincs'?

Linc staat voor Love Indicating Computer. De computer van ChristianMatch berekent voor alle singles die maximaal 5 jaar van elkaar verschillen een linc-score. Hoe hoger de score, hoe beter de computer vindt dat jullie bij elkaar passen. We verklappen niet hoe en waarop de computer jullie linct, en hoe de linc-score wordt berekend; dat is het geheim van de smid Knipoog smiley Nog één opmerking: neem de score niet al te serieus. Ofte wel: doe geen huwelijksaanzoek uitsluitend gebaseerd op een hoge linc-score Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN863 (34)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 16:42
BerichtOnderwerp: "verzuim uw onderlinge samenkomsten niet"wat moet je er mee?
 
PIEKIE042 schreef:
door mijn ziekte ben ik een paar keer niet in de samenkomst geweest..
toch probeer in zondag te gaan, de gemeente waar ik graag heen ga is ruim 30 kilometer van mijn huis..
ik verlang er naar..nu luister ik vanuit mijn bed een cassette bandje..en ben ik door de week ook "thuis"..





voelen jullie je thuis in je gemeente?


enne...in hoeverre neem je maar aan wat de dominee of voorganger zegt, en wat denk je zelf??

Het is fijn als je ook vanuit je huis kunt luisteren naar Gods Woord.

Ik voel me erg thuis in de gemeente waarin ik zit. Zeker nu ik ook de belijdeniscatechisatie volg leer ik steeds meer waarom dingen in onze gemeente gezegd worden, zoals ze gezegd worden.

Een predikant blijft ook gewoon een mens, ook als hij van God geroepen is tot het ambt. Mensen kunnen ook fouten maken, daarom is het belangrijk om ook zelf de Schrift te onderzoeken en niet alles zomaar aan te nemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN863 (34)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 16:31
BerichtOnderwerp: "verzuim uw onderlinge samenkomsten niet"wat moet je er mee?
 
IMKE917 schreef:
Nu begrijp ik je niet. In andere kerken zijn de diensten meestal ook op zondag!! Of het moet een rouw of trouw dienst zijn.

Zelf denk ik dat het goed is om de onderlinge samenkomsten te bezoeken zoveel als je kunt.
Ik hoorde eens een verhaal over een hele kleine gemeente in Zuid-Frankrijk. Er was geen verlichting in die kerk. De mensen die kwamen moesten hun eigen licht meenemen. Wanneer alle leden aanwezig waren was er voldoende licht voor iedereen. Maar wanneer er mensen weg bleven waren er donkere plekken in de kerk.......

Doet me denken aan het kinderliedje.......laat ons dan in het duister heldere lichtjes zijn, jij in jou klein hoekje en ik in het mijn.

Ik bedoel daar de diensten door de weeks mee. Bij ons in de buurt zijn er meerdere gemeenten die door de weeks kerkdiensten hebben en anders kan dat ook zijn met belijdenisdiensten o.i.d.

Je voorbeeld vind ik erg mooi! Dat is zo'n voorbeeld wat ik bedoelde met het lichaam, je hebt iedereen nodig!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN863 (34)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 11:26
BerichtOnderwerp: "verzuim uw onderlinge samenkomsten niet"wat moet je er mee?
 
MARIJAN072 schreef:
Toch kan het, al is 't misschien wat off-topic, nooit kwaad om eens te gaan luisteren in een andere gemeente (kerkgenootschap). Je kunt ook teveel aan je eigen kerk hangen. Ik vind een bezoek aan een andere gemeente alleen maar verrijkend, omdat we uiteindelijk 1 gemeente van Christus zijn. Zo leggen sommige kerken, al is dat mijn mening, de nadruk wel eens teveel op het zondebesef. Ik zeg overigens niet, dat daar niet over gepreekt mag worden hoor. Zonder dat, zouden we Jezus niet nodig hebben. Maar ik spreek nu even vanuit mijn ervaring, omdat ik als kind 'gevormd' ben (niet alleen positief) door 'zware' preken. Er moet ook genoeg ruimte zijn voor het verlossende werk van Christus, voor het Evangelie dus. En door eens naar een andere kerk te gaan, kun je ook een bredere/andere kijk krijgen. Iedere kerk legt andere accenten.

Wel vind ik het goed en fijn om bij een vaste gemeente te horen, het gemeente-zijn is ook heel mooi en belangrijk. Maar met een keertje 'shoppen', heb ik geen moeite.

Het is natuurlijk niet verkeerd om ook eens andere kerken te bezoeken. Maar dat zou ik door de weeks doen en niet op zondag. Ik zit absoluut niet vast aan mijn eigen gemeente, maar op zondag is daar wel mijn plaats.
Dat wil niet zeggen dat stel dat er een doopdienst op zondag is waar ik voor uitgenodigd ben dat ik daar niet heen zou gaan. Dat is een andere situatie, maar zonder reden ga ik niet op zondag naar een andere kerk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN863 (34)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 23:48
BerichtOnderwerp: "verzuim uw onderlinge samenkomsten niet"wat moet je er mee?
 
VISSER278 schreef:
Heleen . hoe sta je dan tegenover de "levendige bedieniening van het woord"?
Zelf ben ik van oorsprong opgegroeid in de Ger. Gem.
Ooit heb ik eens een ds horen zeggen dat als je de gelegenheid hebt dan hoor je onder de levendige bediening van het woord te zitten.
M.a.w. als er in jou kerk zondag aan zondag leesdienst is , is dat niet goed.
Dit kan verschillende oorzaken hebbendat weet ik, , een gemeente is vacant en kan slecht voorgangers te pakken krijgen bijv. Gemeentes zijn erg selectief in het vragen van voorgangers. Is het dan niet goed om een straatje om te lopen en eens in die andere gemeente te gaan luisteren waar ook het woord recht gepredikt wordt?

De term 'levende bediening van het woord' heb ik ook wel eens gehoord. Maar kan God een leerpreek niet ook 'levend maken'? Ik denk niet dat je als er een leespreek is je ineens niet meer naar je eigen gemeente moet gaan en maar naar een andere gemeente moet gaan waar wel een dominee is. Ook onder leespreken is mijn plaats in mijn eigen gemeente.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN863 (34)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 23:21
BerichtOnderwerp: "verzuim uw onderlinge samenkomsten niet"wat moet je er mee?
 
SUSANNAH475 schreef:
Oke, prima dat jij er zo over denkt, maar ik ben het er niet mee eens.
Dat zegt niets bijv. over hoe ik belijdenis gedaan heb.
Ik zie mijn belijdenis namelijk niet iets wat ik voor een kerk gedaan heb; ik heb dit gedaan om van God (Jezus) te getuigen, en ja in het bijzijn van gelovigen, maar niet voor die (of een) bepaalde kerk.

Belijdenis doe je voor God in een gemeente waar Zijn leer zuiver wordt verkondigd. Dat is niet zo in alle kerken. En daarmee wil ik niet zeggen dat buiten het kerkverband waar ik belijdenis ga doen de waarheid niet gepreekt wordt.
Maar door mijn geboorte ben ik in deze gemeente geplaatst en daar mag ik nu ook belijdenis doen. Ik geloof dat ik aan deze gemeente verbonden ben en daar ook de onderlinge bijeenkomsten niet mag verzuimen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN863 (34)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 23:04
BerichtOnderwerp: "verzuim uw onderlinge samenkomsten niet"wat moet je er mee?
 
SUSANNAH475 schreef:
Ik vind dit een beetje een kort door de bocht reactie.
Goed mogelijk dat je dit zelf niet door hebt, maar niet iedereen is in staat om een kerk te bezoeken, denk aan zieken en ouderen.

Persoonlijk denk ik er anders over... Als ik lees: het lichaam van Christus denk ik aan degene die geloven in Hem en in Zijn opstanding...
Ik snap het als mensen het prettig vinden om een samenkomst bij te wonen, maar soms zie ik de kerken als hokjes, er wordt gezorgd voor mensen binnen die kerk, als je geen lid bent is er nauwelijks hulp.
Het lichaam van Christus zijn voor mij de gelovigen. Dat is veel breder, ook buiten de kerkmuren.
Ook al begrijp ik goed dat mensen het als positief beleven, ik vind het wel eens jammer dat sommige mensen niet meer verder kijken dan dat.

Ik vind juist dat we als christenen een taak hebben, namelijk om in deze wereld (niet alleen binnen die kerkmuren) de saamhorigheid te laten zien, hoe je met de ander omgaat, hoe begaan je bent met een ander, ook als die anders is (of anders denkt) dan jou.

Je hebt gelijk dat ik het wat kort door de bocht heb gezegd. Natuurlijk snap ik best dat niet alle mensen naar de kerk kunnen komen door ziekte of andere zaken. En natuurlijk is het niet zo dat je voor je eigen gemeente leeft en er buiten de kerkmuren geen zorg of hulp geboden moet worden. Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat dit onze taak is.

Wat ik bedoel met leden van een lichaam zijn is dat je niet net kunt doen alsof je niet aan een gemeente verbonden bent. Als ik straks belijdenis heb gedaan heb ik mij aan de gemeente verbonden. Dat is iets wat ik verplicht ben om te doen (Nederlandse Geloofsbelijdenis Artikel 28). En als ik mij verbonden heb aan de gemeente kan ik niet thuisblijven wanneer ik daar zin in heb of andere kerken langsgaan om daar zomaar eens te kijken. Nee, dan is mijn plaats 2x op een zondag in mijn eigen gemeente.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN863 (34)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 13:19
BerichtOnderwerp: "verzuim uw onderlinge samenkomsten niet"wat moet je er mee?
 
Ik zie de kerkelijke gemeente als het lichaam van Christus. Christus is het Hoofd en de gemeente de ledematen. Als ikzelf dan weg zou blijven, blijft er dus een stukje van dat lichaam weg. Door naar de kerk te gaan bouw je ook een band op met de andere leden. Je hebt iedereen nodig in een gemeente. Net als bij je lichaam kun je geen stukje missen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN863 (34)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 10:18
BerichtOnderwerp: CDA werkt samen met PVV, hoe denk jij hierover?
 
GERT856 schreef:
Even 1 heel belangrijk punt, het is niet , meneer Wilders (voor jou) alleen , maar nog eens 1,5 miljoen stemmers en de nog wat vage medestanders.
+ het feit dat er inmiddels meer dan te veel van die onzin kapellen staan wij er vooral eens van bewust zijn dat we hier een niet Christelijk en barbaars geloof zijn gang maar laten gaan.
Het mag dan niet tegen de wet zijn, maar wel tegen de profeten (de onze) Mozes moest tenslotte ook het goude kalf vernietegen.
Dat ze die ondingen hebben staan hebben ze wel te danken aan de voor ons zijnde ongelovigen.
Trouwens heb ie wel eens dicht bij zo,n kreng gestaan, wat een takke herrie, je zal er maar wonen, maar de meeste die er zo hoog oplopen dat ze gebouwt mogen worden wonen op het platte land, zo kan ik het ook Knipoog smiley

Jullie begrijpen mij allemaal verkeerd. Het gaat erom dat Pieter suggereert dat Wilders alle moslims en andere allochtonen laat inburgeren en ze hier dan prima mogen komen leven. En dat Wilders alleen de parasieten weg wil hebben. (Daar ging ik op in!) NEE, Wilders wil, wat Wilma zegt, de hele Islam uit Nederland weg hebben, niet alleen de slechten ook de goeden. Het is niet zo dat ik blij ben dat ons hele land volzit met mensen met hoofddoekjes en een geloof dat mensen KAN aanzetten tot terrorisme. Ik ben ook de moskeeën liever kwijt dan rijk.
Waar het mij nu even omging is dat Pieter mij iets in de schoenen schoof en hij zelf ongelijk heeft!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN863 (34)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 00:11
BerichtOnderwerp: CDA werkt samen met PVV, hoe denk jij hierover?
 
GERT856 schreef:
Rare vraag eigenlijk, natuurlijk is dat niet het zelfde, er is wel degelijk een verschil tussen iets dat nog niet gebouwt is kan niet uitzetten ook...of zoiets Verlegen lachende smiley

Nee dat is inderdaad niet hetzelfde. Maar waarom zou je verbieden om mensen een moskee te laten bouwen, wat helemaal niet tegen de wet is? Nogmaals ik ben niet blij met moskeeën, maar tgaat erom dat Wilders niet alleen de parasieten wel wil hebben, maar eigenlijk heel de Islam!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN863 (34)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 23:56
BerichtOnderwerp: CDA werkt samen met PVV, hoe denk jij hierover?
 
PIETER649 schreef:
Ken jij eigenlijk het verkiezingsprogramma van de PVV of blaat je gewoon mee met de media die door en door links is?
Voor een buitenlander die zn toekomst in Nederland zoekt, is er niets aan de hand zolang hij integreerd en meebouwt aan de toekomst van Nederland.
Waar de PVV op tegen is, zijn de parasieten die hier komen halen en niets brengen, niet vreemd toch? Zo liggen de immigratiewetten in bijv. Canada en de VS al jaren.
Als ik jou was zou ik me eerst eens verdiepen in het programma van de PVV voordat je hier onnozele praat uitslaat, in de diverse postings bij dit topic.
Realiseer jij je dat je OOK door dit soort onware postings op cm, bijdraagd aan een klimaat dat lijkt op de periode van Pim Fortuyn?

Ik verdiep me wel degelijk in partijprogramma's. Ik weet dat bij alle punten, die in Nederland anders kunnen, die Wilders in zijn programma heeft staan hij de Islam of de moslims betrekt. Ik vind net als Wilders en nog veel meer politici dat de 'parasieten' het land uit moeten. Ik vind ook dat we in Nederland niet zover moeten komen, dat er wijken komen waarin autochtone Nederlanders niet meer welkom zijn. Helaas is dit in sommige wijken al wel het geval!
Alle dingen die ik neerzet als vraag willen niet zeggen dat ik dat vind, maar die vragen stel ik om andere mensen om hun mening te vragen.
Wat ik me afvraag: is het uitzetten van criminelen hetzelfde als het verbieden van de bouw van moskeeën. Voor de duidelijkheid, omdat ik dat anders straks weer over me heen krijg, ik zie ook niet graag moskeeën in ons land. Ons land heeft een Joods-Christelijke achtergrond en dat zou ik graag zou houden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN863 (34)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 22:29
BerichtOnderwerp: CDA werkt samen met PVV, hoe denk jij hierover?
 
GERT856 schreef:
Ik heb het wel eens vaker gezegt, ik heb mijn naaste lief, maar niet de beleving van elke naaste, er zijn belevingen waar ik de confrontatie niet mee wil aan gaan, en er is geen politieke beweging die me dat toch door de strot zal duwen, nu niet nooit niet.
Voor ons Nederlanders zijn er grenzen, dus ook de zelfde voor ons medelanders, en als ze zich daar niet aan houden!!!
Dan krijgen ze de keus van meneer Wilders, niet gedragen dan terug...
simpel toch, eigenlijk heel gewoon, trouwens wist je eigenlijk, dat er heel veel moslims ja zelfs marokanen, ook op PVV gestemd hebben??
de nette tak zal maar zeggen, ik heb vrienden, jaha zelfs onder hen, mos nie magge Knipoog smiley

Ja, moslims en andere autochtone criminelen moeten weten wanneer ze de grens zijn overgegaan. En mogen dat prima voelen door uitgezet te worden ofzo. Maar zou het daarnaast ook niet beter zijn ook deze naasten liefde te tonen en ze proberen op het rechte pad te brengen. Bij de één kan dan een strenge hand helpen, bij de ander veel liefde en aandacht. Het komt wel ergens vandaan dat ze op dit pad zijn geraakt en aan de oorzaak moet gewerkt worden.
Ik geloof dat je liefde voor je naaste niet ver genoeg kan gaan. Hebt zelfs je vijanden lief...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN863 (34)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 12:49
BerichtOnderwerp: CDA werkt samen met PVV, hoe denk jij hierover?
 
GERT856 schreef:
je zegt het goed geprofiteerd, en dat doen ze nog, en als je op het cda gaat wachten tot er iets gebeurd, ben jij oud en grijs en ik al dood en begraven, dus net zo lief als ze toen waren, zo hard moeten we nu ook zijn, op is op

Hoe zie jij dan de tekst uit de Bijbel: Je naaste liefhebben als jezelf? Ik wil niet zo behandeld worden als Wilders de moslims behandeld!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN863 (34)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 12:26
BerichtOnderwerp: CDA werkt samen met PVV, hoe denk jij hierover?
 
GERT856 schreef:
Je hebt wel een beetje gelijk, ik zat ook in tweestrijd, of sgp of pvv het is de laatste geworden, waarom? simpel; op de kieslijst die ik kreeg stond dat bij evt geringe winst de zetel bij cda getrokken zou worden, ivbm de C en daar had ik veel moeite mee om dat ik dit beslist niet wilde.
Veelal wordt de c misbruikt zo ook bij laatst genoemde partij, en zeker met de door hun genoemde opmerking..onze moslim achterban...moslims en christendom gaan nu eenmaal niet door 1 deur, dat willen vooral moslims niet, daarom hebben ze ook een te groot aanpassings probleem.
En de opmerking WIJ hebben ze binnen gehaald vindt ik al helemaal taboe wij heebben niets, ze wilden en ze mochten, maar wel aan een voorwaarde, waar tot op de dag van vandaag nog nooit aan gehouden is, maar dan wel WIJ zitten met de gebakken peren.
En de evt WIJ die er misschien wel debbet aan gehad hebben zijn vooral de werk gevers, en die WIJ hebben nog niets geleerd van het verleden. ze gaan nu weer vrolijk verder met oostblokkers, en de politiek doet vrolijk mee.

Toch vind ik dat wij ze hebben binnengehaald. Dat was allemaal in het belang van Nederland. Zij zouden hier de vuile klusje op komen knappen en daarna weer vertrekken. Dan Nederland zo stom is geweest om een wet te maken dat ze hun vrouw en kinderen hier naar Nederland mochten halen, is niet hun schuld, zij hebben ervan geprofiteerd. Nederland is te tolerant geweest en nog. In de politiek wordt al jaren de term inburgeren geroepen, maar wat stelt het voor?
En nee, we hebben er inderdaad niets van geleerd. Ook nu komen de Polen met bosjes naar Nederland. Worden samen in een appartementencomplex gezet om daar te kunnen gaan relschoppen.
Ik vind ook dat de C bij de CDA niet veel meer voorsteld, maar toch is alles beter dan niets. Volgens mij zou de winst van de SGP naar de CU gaan wat ook is gebeurd. Ik zou niet op een partij kunnen stemmen, zoals de PVV die een minderheid zo kleineert. Ook ik hoor bij een minderheid. Maar dat er iets moet gebeuren is zeker!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN863 (34)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 10:44
BerichtOnderwerp: CDA werkt samen met PVV, hoe denk jij hierover?
 
GERT856 schreef:
Het is eigenlijk gewoon duidelijk, Nederland is de hele kliek zat, er moet gewoon iets gedaan worden, en de oude garde zoals cda pvda de laatste is nog groot geworden juist door buitenlandse aanhang, en al die kleine partijen.
Nu wordt wel de PVV ter sprake gesteld maar als het zo door gaat, en er komt toch een kabinet, dan valt het binnen afzienbare tijd.
En dan nieuwe verkiezingen, dan wordt de PVV alleen maar groter, omdat het vertrouwe voor de rest al weg is, ook bij kleinere partijtjes.
Dit zijn de dingen die je gewoon hoord op straat.
Dan kan je wel vroom je kop in het zand steken, maar juist die zwijgende kleine man stemd anders als ze zeggen.
Er is de laatste 20 jaar geslapen, en zakken gevuld, de mensen zijn het zat

Je kunt inderdaad zien dat Nederland het anders wil dan dat er nu gebreurd. En vooral de politici steken hun kop in het zand. Maar de manier waarop Wilders iets doet of zegt is niet echt wenselijk. Je moet hem iig vooral niet voor zijn kop stoten, want dan is zijn partij bij de volgende verkiezingen nog groter.
Maar ook de SGP ziet best dat er iets gedaan moet worden en komt hier ook voor uit, alleen dan niet zo heetgebakerd als Wilders. Ik denk dat dat een meer christelijke manier is.
Je moet wel bedenken dat wij de allochtonen naar ons land hebben gehaald. Je kunt gewoon niet zeggen dat ze nu allemaal maar weer moeten vertrekken. Ja, de criminelen moeten worden uitgezet en de inburgering moet veel beter. Maar met de manier van Wilders kom je er niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HELEEN863 (34)





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:17
BerichtOnderwerp: CDA werkt samen met PVV, hoe denk jij hierover?
 
Ik denk dat het kabinet vvd/cda de beste constructie is die er te maken is met zo'n verdeeld politiek landschap. Het feit dat ze de PVV laten gedogen is wel een aardig slimme zet. Daardoor zorgen ze ervoor dat Wilders zich een beetje gedeist houdt.
Hij staat nu erg in de schijnwerpers en als hij 1 fout maakt kan het wel eens zo zijn dat hij de volgende keer zakt in de peilingen. Het beste zou natuurlijk zijn om het in het kabinet te zetten, want als gedoger heeft hij nog veel vrijheden. Maar omdat er geen enkele partij is die met hem zou willen regeren is dit de beste oplossing.
Het mooiste is nog dat Wilders zijn eigen graf graaft, bij wijze van spreken. En dat zou die niet doen als hij in de oppositie zou zitten, daar zou hij alleen maar alles kunnen zeggen, omdat hij geen rekening hoeft te houden met andere regeerpartijen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van HELEEN863
Pagina 1 van 1