ChristianMatch
 


Forum

Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 36 37 38 39
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 01:10
BerichtOnderwerp: liefde tegenover commitment
 
Vanuit liefde een relatie aangaan, is het aangaan met commitments.
De belangrijktse is trouw aan elkaar.

Ik zag in een documentaire een echtpaar waarvan de vrouw terminaal was, zij zeiden liefde is geven en krijgen (dus niet nemen). Omdat zij op gegeven moment op het punt komen zou dat ze niet meer geven kon vanwege haar ziekte, zou hij haar toch in liefde bijstaan blijven.
Zonder liefde met ongevraagd commitment (het is een vanzelf sprekendheid) is zo iets niet op te brengen.

Ook de Heer legt aan zijn Liefde een commitment vast, we moeten ons oude leven aan Hem geven om het nieuwe te beërven.

Liefde kan beslist niet onvoorwaardelijk zijn, het is een kwestie van actie reactie. Echter zoals ik al eerder noemde, kan men geen claim doen aangaande het geven moet mogelijk zijn voor je partner.

Pas als men de liefde voor zich zelf hoger stelt dan die van God of een ander gaat het fout. er was vandaag een stel meer dan 55 jaar getrouwd, bij ons in de kerk, de vrouw zei, dat er heus wel eens ruzie en andere moeilijkheden zijn geweest, maar dat de liefde er voor gezorgd heeft dat ze bij elkaar bleven.

Verliefd zijn is mooi, maar liefde is een groeiproces, de enige voorwaarde (commitment) is dat we alles in het werk moeten stellen om het te laten groeien.


Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 20 juli 2011, 21:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 15:10
BerichtOnderwerp: Adam en Eva en het nageslacht
 
MARYLIEN613 schreef:
CHATULIEM619 schreef:

Neem ook even de cultuur in acht waar dit naar toe geschreven is. ...

ik denk nu op iets geheel anders, waar ook het tijdstip van gebeuren belangrijk:

enkele jaren geleden zei ooit iemand dat er van in den beginne incest geweest was!
als adam en eva hun kinderen niet met elkander leefden zouden ze nooit aan zo'n groot volk gekomen zijn
ik vond het een heel erg gedurfd verwijt,
maar kunnen jullie hier iets tegen in brengen?
ik vrees dat we moeten beamen dat het zo ooit begonnen is,
iets wat toen kon, mocht, ......?
maar wat hier in onze cultuur toch absoluut niet kan getolereerd worden!

Genisis 6 geeft daar ook antwoord op, het gaat er dus om wie allemaal hier op aarde mochten zijn dus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 oktober 2010, 19:34
BerichtOnderwerp: Een strijd te strijden
 
Een strijd te strijden, zonder hulp van Hem
Is luisteren naar alles, behalve naar Zijn stem
Hij weet alles en wil helpen als Hij mag
Om de afstand tussen Hem en ons te verkleinen
Is alles, maar dan ook alles, voor Hem brengen dag aan dag
Hij wil, dat men van ons zegt, dat zijn de Zijnen

Vele “waaroms” we weten het niet
Heel veel onrechtmatigheden, doen ons veel verdriet
We houden te veel voor ons zelf, zonder te beseffen
Dat de Heer juist het kwaad wil treffen
De machteloosheid is ons leven
Zou meer aan Hem moeten worden gegeven

Heer U bent het die ik dien
Neem me niet kwalijk, dat ik nog niet kan zien
Hoe U wil helpen wil met Uw zegen, verbreek het zwijgen
Laat een ieder zien wie U bent
En dat iedereen geopende ogen mag krijgen
te zien dat U de Redder, Verlosser, en alle andere Goeds, der wereld bent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 oktober 2010, 23:04
BerichtOnderwerp: Mail openen.
 
Biij visje posters kwam ik deze tegen, "Wees mijn getuige, niet mijn advocaat" getekend Jezus., Een diepe nadenker, maar een gigantische waarheid. Als we blijven hameren op wat anderen verkeerd doen, strijk je hen juist tegen de haren in.

Pas als je met niet alleen woord maar ook met daad God uitdraagt , en men aan je levesnwijze ziet, dat je iets bijzonder moois hebt, waar een ieder jaloers op kan zijn, kom je een stuk verder, dan met de "waarchuwende vinger".

Probeer op de juiste wijze in te spelen op wat mesne beweegt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 oktober 2010, 23:16
BerichtOnderwerp: Ik vind de ISLAM ENG ! Wat zijn jullie reacties?
 
http://www.youtube.com/watch?v=lSryHRCTMso

Deze liink is ook voor moslims of anders denkenden bedoeld. Werken met Gods hulp
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 oktober 2010, 23:13
BerichtOnderwerp: Ik vind de ISLAM ENG ! Wat zijn jullie reacties?
 
We zijn op een verkeerde manier bezig als we ons zorgen maken over de Islam.
God (Jaweh)en Allah zijn beslist niet de zelfde. De koran is geschreven door 1 persoon die alle zaken wij schandalig vinden dus nu wel goed bevonden worden. De Koran zou eerst met de duivelsverzen begonnen zijn( ingegeven door Iblis). De Bijbel is geschreven door ooggetuigen en duidelijk door God aangeraakte personen gelijk de profeten .

Ik heb geleerd op een nacht van gebed, om te bidden voor hen die verkeerd bezig zijn (het ging over een vraag van christenen in Noord Korea, die gebed vroegen voor hun beulen omdat zij wel gered zouden worden en de beulen niet als die zo door zouden gaan. Zo ook is het onze opdracht om voor hun te bidden en dat ook de extremisten aangeraakt mogen worden door de Heilige geest, want wij kunnen alleen maar werktuigen zijn van god en zullen op eigen kracht niets kunnen uitrichten.

We hebben Feike ter velde (4 avonden)gehad om over de eindtijd de praten, hij zei ontvang hen vriendelijk en gedraag je als goed christen, behandel hen met de liefde, die Jezus ons voorschrijft. Laat hun zien wie en wat Jezus werkelijk was, dat is beter dan bang zijn.
.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 36 37 38 39
Pagina 39 van 39