ChristianMatch
 


Forum

Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 september 2013, 13:14
BerichtOnderwerp: Concert van Piet Smit en Country Trail Band in Koudum
 
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=517614401654653&set=a.404396656309762.96157.404384462977648&type=1&theater

Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 28 september 2013, 13:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 september 2013, 01:08
BerichtOnderwerp: bidden......heeft t zin?
 
CORTAZAR588 schreef:
Bidden.
Iets wat en gemakkelijk en moeilijk is.
Wat is bidden naar Gods hart ?
Als we bidden,hoe bidden we dan?

Zeggen we : Uw wil geschiede of is het een dwingend gebed?
Als we de bijbel lezen,dan is het duidelijk wat we moeten bidden.
Jezus zelf bad het Onze Vader ....pater noster.
Daarin bid Hij en laat alle aspecten passeren....
Alle behoeften ook.

Wat is bidden en welke plaats neemt het in in ons leven?
Iets wat mij intrigeert.

Zeer interessante topic. Zelf ben ik er wel mee bezig geweest en kwam tot de ontdekking dat bidden veel meer dan wat we gewend zijn. In principe is het God loven, dan danken en dan ons verlanglijstje al hoe goed ook bedoeld.

Over het algemeen is men zo in de"westerse kerk"aan het bidden. Zelf doe ik daar ook aan mee, omdat deze manier van bidden niet verkeerd is, omdat Jezus dat aangaf met Zijn verhaal van de weduwe en onrechtvaardige rechter. med omdat ik al jaren probeer om een biddende gemeente te krijgen, ben ik mij wat meer gaan verdiepen in wat bidden zoal inhoud, let wel geen studie, maar wat ik oa vond via Biblianet over gebed en bidden.

Maar er zijn meerdere manieren om te bidden oa proclamerend bidden of gewoon een Heer help mij als he tonder j ewerk ff tegen zit, gewoon met open ogen en handen aan het werk zijnde, maar dank dan ook als het wel goed gaat. Sommigen vloeken wel eens als het ff zwaar tegen zit, dit is ook bidden. Persoonlijk erger ik mij aan vloeken en ook aan het over gewaaide "O my God" of "O my gos".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 september 2013, 00:36
BerichtOnderwerp: Schepping of evolutie
 
MARIO216 schreef:
Heeft er eigenlijk niets mee te maken, dat thema is geloof eens wel eens behandeld op het forum. Maar het heeft wel iets dreigends. En ik weet niet hoe ik dat dit moet zien in de schepping/evolutie

"Er is een cyclisch heen en weer pendelend energetisch proces tussen de polen dat al miljoenen jaren aan de gang is. Nadat de afgelopen zesduizend jaar het ijs op de Zuidpool langzaam smelt maar gelijktijdig weer aangroeit op de Noordpool en Groenland, is nu weer het omgekeerde proces in gang gezet."


De geitenwollensokkendragers moeten dus weten dat ze hun sokken nu op zuidpool kunnen aantrekken, maar nee men gaat uit van het ergste en ziet niet om zich heen. Meende dat er ook al iets van op tv was deze week over de ijs groei, als we er niet om denken hebben straks weer een ijstijd Knipoog smiley


Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 28 september 2013, 00:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 september 2013, 03:12
BerichtOnderwerp: Schepping of evolutie
 
PETRA373 schreef:
heel simpel gezegd
wetenschap en geloof:
de wetenschap bewijst dat er een god moet zijn geweest die het begin heeft gecreeerd toch Smiley die vol vragen zit
tenminste dat is wat ik begrepen heb tot nu toe, na doornemen van tig boeken....

helemaal gelijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 25 september 2013, 21:21
BerichtOnderwerp: Schepping of evolutie
 
Heb zo het idee dat een reactie weleens moeilijk kan worden ivm proeflidmaatschap en dat men dan beperkt kan reageren of zoiets, zoiets stond op Sanne haar profiel.

Het zou wel jammer zijn, op zich was het en goede topic.


Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 25 september 2013, 21:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 25 september 2013, 18:14
BerichtOnderwerp: Zou het haalbaar zijn ...?
 
Maar ff gereageerd of Facebook bij https://www.facebook.com/pages/NO-second-love-NO/304981899639501 en ff gedeeld Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 september 2013, 13:14
BerichtOnderwerp: Schepping of evolutie
 
SANNE287 schreef:
Iedereen bedankt voor jullie reacties. Ik zal het niet met iedereen eens zijn maar gezien de tegenstelling in de reacties is dat ook onmogelijk. Ik wil graag ook inhoudelijk reageren op een aantal punten. Dat kost me even tijd maar zeker dit weekend.

Wat ik ook graag zou willen weten, waarom er geëvolueerd is naar 2 soorten, dus plantaardig en dierlijk, en daarnaast ook weer in mannelijk en vrouwelijk, zo heb je elkaar nodig om je voor te planten, dat is degeneratie van de soorten geweest.

Maar ben wel zeer benieuwd, waarom men "gelooft" in evolutie, en dan wel vanaf het begin, dus bewezen ook het ontstaan van het leven.

God bestaat, velen van ons hebben dat ondervonden, dus is het logisch dat Hij geen leugenaar is en Zijn Woord waar.


Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 24 september 2013, 23:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 september 2013, 12:41
BerichtOnderwerp: God die voor ons zorgt en ons helpt
 
PETRA373 schreef:
En sorry voor al de spelfouten, Duh stomme iPad. Die woorden heel raar verbetert, Sorry, kotm doordat ik snel effe het verhaal wou schrijven.

Petra, je zet hier een fantastische gigantische getuigenis neer, daar draait het om, niet hoe het geschreven is. God wil bij je zijn, als men er zich maar voor openstelt, het gene wat jij hebt gedaan, prachtig om een andere te laten zien dat God werkelijk bestaat en Hij Zijn Woord getrouw is en blijft.
Alle goeds en Gods blijvende nabijheid toegewenst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 23 september 2013, 18:23
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://www.youtube.com/watch?v=MGnjt0s5KW0

had iemand via FB een clip laten zien , kom ik deze tegen , mij wel bekend, maar toch maar even hier geplaatst
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 22 september 2013, 22:58
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
JANE410 schreef:
Ben twee dagen bij een conferentie geweest. Waren 2 fantastische dagen. Wat een vrede ervaar je dan. twee dagen alleen met dingen van de Heer bezig zijn. Na elke lezing is er een Maria moment, om de boodschap die we gehoord hebben te laten landen in ons hart. Dus een kwartier aan de voeten van de Heer te zitten, dat zijn kostbare momenten.

En ik weet wel thuis kan je dat ook, maar met zo`n zeshonderd mensen, goede sprekers, goeie band met prachtige liederen, samen bidden, samen zingen en samen eten, dan voel je zo`n èènheid met elkaar, met God

Ja, de Heilige Geest is daar zo aan het werk in de harten van de mensen. Je bent even 2 dagen van de wereld afgezonderd, zo ervaar ik het tenminste, weer opgebouwd en bemoedigt.

Dan kom je thuis in de stilte, dat is wel weer even slikken, maar ik kan er weer een poos op teren, het was zo fijn!!!!!!!

Ken dat gevoel ook een beetje, heb dat bij Opwekkingsconferentie, je merkt dat de Geest daar welkom is en ook aan het werk is. Ik kom er als het ware of eigenle wel zekerwetend (voor mijn gevoel) dan gevuld met de Geest weer vandaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 22 september 2013, 12:29
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Het is geen hard gelag,
als God alle dagen bij je wezen mag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 september 2013, 22:12
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
SHANITA130 schreef:
Wat heb je gedaan?

De titel van dit topic. En wat een leuke vraag Knipoog smiley Lachende smiley

Nu heb ik dus echt bewijs, God doet wonderen; ben al dagen ontzettend gelukkig. Engeltje smiley Knipoog smiley Lachende smiley Coole smiley met zonnebril Lachende smiley met blinkend witte tanden Verlegen lachende smiley .....En Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Prijs de Heer, gisteren pracht bruiloft gevierd van een zoon, de verkonding ging over het drievoudig snoer. Man en vrouw zullen één zijn, en God behoort daar bij, zo met z'n drieën komt het goed.

Geniet van het goede dat Hij geeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 19 september 2013, 21:35
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
Het vuur van deze topic of misschien in ons hart is gedooft , hoplijk nog wel een waakvlammetje Knipoog smiley

Laatst aangepast door
PIETER619
op donderdag 19 september 2013, 21:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 19 september 2013, 20:33
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
Lachende smiley Vanmorgen ff naar Dokkum geweest, ivm dat ik er officieel voor de wet eindelijk een dochter (schoon dus) bij heb gekregen. Morgen het grote feest met kerkdienst en receptie, ik denk dat alle voorbereidingen getroffen zijn. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 19 september 2013, 19:51
BerichtOnderwerp: Schepping of evolutie
 
IJSJE204 schreef:
Verwarrend, ons begin van leven. Geloof je het of geloof je het niet?
Kan geloof naast wetenschap staan of ga je deze twee werelden strikt scheiden?
Laat er maar wat mystieke symboliek zijn in ons leven.
Daar kunnen we allemaal wel een kant mee op.

Zonder wetenschap zou het geloof juist geen stand kunnen houden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 22:56
BerichtOnderwerp: Schepping of evolutie
 
IJSJE204 schreef:
Niemand van ons zal er ooit achter komen hoe de allereerste levensvorm ontstaan is.
Wat is dan het nut van het je afvragen?
Geen mens kan bewijzen dat God het leven geschapen heeft, niemand kan bewijzen dat leven spontaan ontstaan is.
Ik kan prima leven met deze onzekerheid.

Overigens zonder afbreuk te willen doen aan het wonderlijke, zinvolle en creatieve van wat wij de schepping noemen.

http://www.1stap.com/html/oorsprong_en_ontstaan_van_de_b.html, misschien iets om eens te gaan lezen en te zien hoe de Bijbel is ontstaan (oa wie de schrijvers waren) en wat er allemaal meer mee samenhangt.

De mens hoeft niet te bewijzen dat God alles geschapen heeft, men hoeft alleen maar logisch na te denken, gewoon uitgaan van de wetenschappelijke basisprincipes zoals actie geeft reactie, leven geeft leven, niets gaat dus vanzelf.


Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 21 september 2013, 02:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 13:26
BerichtOnderwerp: Schepping of evolutie
 
IJSJE204 schreef:
Ik begrijp echt niet waarom evolutie en geloof niet naast elkaar kunnen staan. Het is allebei waar voor degene die er in gelooft.

Evolutie is aanpassing van soort aan de omgeving, niet ontstaan van nieuw leven. Dus waar is het begin? Als je ziet hoe alle leven tot in de finesse gemaakt is door bijv het DNA en RNA, wij met al onze know how zelf high tech spul maken wat bij lange na niet opweegt tegen wat God gemaakt heeft.

Zou het werkelijk zo zijn dat het allermooiste wat wij kennen het leven zomaar vanzelf zijn ontstaan? Het is niet eens mogelijk gezien de verwijdering van de zon en wat er zoal nodig is om te leven en hoe groot zijn invloed is op het leven. 40 mijard jaar geleden zou hij dus veel te dichtbij hebben gestaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 18 september 2013, 13:12
BerichtOnderwerp: Schepping of evolutie
 
IJSJE204 schreef:
Voor mij is dit geen worsteling, die tijd is voorbij. Net als jij ben ik ervan overtuigd dat evolutie plaatsvindt, eeuwen geleden en nog steeds.
Naar mijn idee heeft de bijbel, het geloof, God, de Schepper, niets te maken met evolutie. Ik denk dat de bijbel een boek is met een mooie symboliek die vaak goed te vertalen is naar de tijd waarin wij leven. Zoals je zult begrijpen lees ik de teksten in de bijbel beslist niet letterlijk, ik verbaas me wel over de actualiteit van sommige woorden.
En denk dan: er is niets nieuws onder de zon, de manier waarop wij mensen met elkaar omgaan is van alle tijden.

En toch wat er in de Bijbel staat waar, amders zou God en leugenaar wezen en Jezus niet hebben bestaan, terwijl Hij ook beschreven is in toemalige geschiedschrijving, dus ook door niet Joodse maar Romeinse geschiedschrijvers. ook was er wel een Joodse geschiedschrijver, maar de Joden van toen moesten ziend blind en horend doof worden gehouden , mede daarom waren ze anti het Christus gebeuren.

Waar velen de grote fout maken is dat christne zijn een gellerd iet szou zijn en daardoor menen dat God bestaat. Een bewust belijdend hristen heeft God ervaren, mede daardoor heeft Zijn Woord eeen gigantische meer waarde cq waarheid gekregen.

Men begint dat men door wetenschappelijk bewijs denkt dat de evolutietheorie waarheid is, helaas is dan je onderzoek eenzijdig geweest en beslist niet objectief. Er i snamelijk zeer veelwetenschappelijk bewijs dat er een Creator (God dus) aan te pas is gekomen. Het ontstaan van aardolie, diamanten en steenkool is al zoiets. Men zegt dat het door de jaren heen van rottend materiaal is gegaan, echter dat is natuuurwetenschappelijk al niet het geval.

Maar Sanne graag zou ik zien waar ik wetenschappelijk de fout in ga, du sniet een topic openen en je stelling onderbouwen. Op zich is het dus zeer interssant om eens na te gaan wat waar is.


Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 18 september 2013, 13:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 september 2013, 19:08
BerichtOnderwerp: Schepping of evolutie
 
SANNE287 schreef:
Voor mij als wetenschapper is de evolutie een waarheid. Niet iets waar ik in geloof maar iets waarvan ik overtuigd van ben dat het feitelijk waar en bewezen is. Voor mij betekent dit een tegenstrijdigheid met de bijbel die het scheppingsverhaal verteld.

Nu kan je zeggen dat het scheppingsverhaal symboliek is maar hoever ga je daar dan in? Het is onmogelijk om te beredeneren wat dan wel en wat dan niet symboliek is. Voor je het weet is de gehele bijbel een symbool geworden. Maar het is ook niet mogelijk dat alles in de bijbel letterlijk waar is. Al was het alleen al door de kleinen verschillen in sommige verhalen die over het zelfde gaan. Sommige zaken zijn ook totaal onlogisch als je ze letterlijk neemt.

Wie worstelt hier nog meer mee?


Ik zoek natuurlijk geen antwoorden als in: vertrouw er op dat het goed komt. Ik zoek een inhoudelijke discussie.

Eerst even voorop gesteld dat we God zeer ernstig tekort doen en hem voor leugenaar slijten, zou alles vanzelf zijn gegaan.
Juist als men zich verdiept in de finesse van de natuur, kan het onmogelijk zo zijn, dat alles vanzelf is ontstaan. De evolutionist zal zeggen er was een begin doodmateriaal, wat levend werd en dat heeft zich door aanpassing vermenigvuldigd tot wat de natuur nu is.


Graag zou ik het bewijs zien dat abiogenese het ontstaan van leven isgeweest, men moet een groter geloof hebben dat uit niets iets is ontstaan, dan dat Iets (wat Levend is) leven gegeven heeft aan meerdere zaken gelijk planten en dieren en wij als mensen.

Abiogenese is een hypothese en dus niet bewezen op feiten maar bedachte en nagespeeld met gigantische know how, en ook nog dure laboratorium apparatuur en zo had men toen een super pril begin van leven kunnen maken. Echter men kan onder geen beding de zaken nabootsen omdat toen 40 miljard jaar terug de omstandigheden dusdanig anders waren dan nu vandaag de dag. Dan zou toen de zon heel dichtbij hebben gestaan (heelal dijt uit) Dus zwaartekracht hield stoffen anders vast, de temperatuur is heel anders geweest en zo zijn er dus meer omstandighedne die men abosluut niet weten kon toen het zogenaamde abiogenese proces is begonnen.

Het is dus simpeler dan we denken, Leven God geeft leven (schepping) en Jezus geeft zelfs eeuwig leven, wat willen we nog meer?

Natuurlijk evolueert de natuur wel en past zich wel aan, maar dat is bij bestaande soorten

Ben het wel met Jol eens zeer interessante discussie.


Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 22 september 2013, 12:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 15 september 2013, 12:55
BerichtOnderwerp: ga je mee picknick/barbeque zaterdag 14 sep in Ede op de hei
 
Wil je het je mede CM(st)ers zo comfortabrel mogelijk te maken en een hele ochtend bezig om alles (partytent, kleden, barbeque), bij elkaar te sprokkelen, kom je er achter dat alles voor (bijna) niets is geweest.

Gefrustreerde smiley Terleurstelling dus, maar één troost, het weegt niet op tegen de terleurstelling die onze Heer heeft meegemaakt aan het kruis, Hij wacht nog op velen, want Hij deed het voor iedereen.

Vanmorgen een doopdienst gehad, ging over de Liefde, we kunnen alles doen maar als er geen liefde is, is het weggegooide moeite. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 16 september 2013, 09:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 september 2013, 09:03
BerichtOnderwerp: ga je mee picknick/barbeque zaterdag 14 sep in Ede op de hei
 
Met zijn allen in een gezellig partytent lekker bij de barbeque's is ook super gezellig. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 september 2013, 23:19
BerichtOnderwerp: ga je mee picknick/barbeque zaterdag 14 sep in Ede op de hei
 
ZEELAND736 schreef:
Top...dat je optimistisch blijft Pieter!!!!

as't net kin sa as it moat dan moat it mar sa as it kin, ofetewel,
als het niet gaat zo als het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 september 2013, 23:03
BerichtOnderwerp: ga je mee picknick/barbeque zaterdag 14 sep in Ede op de hei
 
SHANITA130 schreef:
Ik ook niet, erg verkouden en dan die @#$ regen en koud hier Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

Bedoeling was goed, vind het echt erg jammer....

In de partytent wordt het vanzelf wel warm als er 2 apparaten het vlees gaan gaar branden en bij extreme kou is Juffrouw Tok er ook nog
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 september 2013, 11:22
BerichtOnderwerp: ga je mee picknick/barbeque zaterdag 14 sep in Ede op de hei
 
Als ik de weerkaarten zo bekijk is die partytent wel verstandig denk ik zo.
Heb ff gekeken, maar denk dat ik hem wel in mijn kofferbak krijg dan maar touwtje aan de klep en aan trekhaak vast.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 12 september 2013, 13:06
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
JANE410 schreef:
Bedankt Pieter voor het plaatsen van de link Knipoog smiley

Jij bedankt dat je mee denkt/doet over dit onderwerp van de Heilge Geest.
Er is zoveel meer wat de Geest aangaat en die is dus zeer ondergewaardeerd in wat Hij mag en kan doen in mensenlevens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 11 september 2013, 00:24
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
JANE410 schreef:
Ik heb vanavond naar een preek geluisterd via you tube die gaat over een Geest vervuld leven.

Ik vond het zo`n goede uitleg. Ook heel confronterend, maar ook verhelderend. De preek duurt best lang (1 uur) maar is zo de moeite waard om te horen hoe een Geest vervuld leven te krijgen.

Een eye opener voor mij was: dat je niet moet bidden om meer van de Geest. Het is meer de vraag hoeveel ruimte heeft de Heilige Geest in jou leven?

De spreker is: Evangelist Jacques Brunt

https://www.youtube.com/watch?v=XMuTuuGAhYs
Het is zeer leerzaam
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 september 2013, 21:26
BerichtOnderwerp: ga je mee picknick/barbeque zaterdag 14 sep in Ede op de hei
 
ANNA415 schreef:
Pieter heb je ook de bbq bij je?

Niet dat bakbeest van vorige keren, maar een huistuin en keukenbarbieknoeiapparaat, maar wel op gas.

Ik ga voor halve capaciteit dus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 9 september 2013, 18:52
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
JANS221 schreef:
En dat zeg je tegen een man? Er zijn niet veel mannen die van heerlijk rondsnuffelen houden. Mannen bedenken thuis wat ze nodig hebben, gaan naar de winkel, kopen het en gaan weer naar huis. Heerlijk voldaan omdat ze hebben wat ze hebben moeten.
Vrouwen houden van rondsnuffelen, vooral niet gelijk iets kopen, ( stel je voor dat je in een andere winkel iets ziet wat leuker is), en vinden die manier van uiteindelijk iets kopen (of toch niets, omdat ze geen besluit kunnen nemen) veel fijner. En vaak gaan ze toch weer terug naar de eerste winkel waar ze iets moois zagen. Klinkt vast heel vermoeiend voor mannen, maar ja….
Als ze allebei maar tevreden thuiskomen met hun aankoop is het goed.

Knipoog smiley Man en vrouw samen te winkelen is meestal een ramp vooral als het om het markt gebeuren gaat. Vrouwlief blijft hangen bij de snuiterijtjes en dan wil manlief verder, komen ze bij de stands van auto materialen of gereedschappen is het precies omgekeerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 9 september 2013, 18:46
BerichtOnderwerp: ga je mee picknick/barbeque zaterdag 14 sep in Ede op de hei
 
Feestje bouwen op de 14de, heb eventueel goeie partytent geregeld kan er meer mee krijgen, dus kom als je durft , dus bij mooi weer onder de bomen en bij slecht weer gezellig de tent in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 9 september 2013, 18:42
BerichtOnderwerp: When I say"I am a christian"
 
Vond ik ook, dus daarom hier maar geplaatst, schrijver of ster onbekend
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 39 Volgende
Pagina 6 van 39