ChristianMatch
 


Forum

Berichten van BART817
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 10 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van BART817
Auteur Bericht
BART817 (43)





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: zondag 20 februari 2011, 23:59
BerichtOnderwerp: Andere religie, andere God of niet?
 
sorry, ernstig mee oneens! (niet persoonlijk bedoelt)

je mag best een visie delen, maar trek niet te snel conclusies. ik erger me vaak aan leugens die door onwetendheid als waarheid worden aangenomen! (zoals ik ook hier in reacties lees) zelf heb ik hierover ook moeten nadenken en bestuderen voor ik zomaar tot conclusies overga. ook ben ik veel teweten gekomen door ook gewoon ECHT met mensen (andersgelovigen) te praten en door te vragen. en zoals zovaak al is gebleken blijkt het kennen van de bijbel niet uit een verwijzing naar een enkel vers...


MARYLIEN613 schreef:
Af en toe komt bij de vraag toch naar boven of we in al die verscheidene religies toch niet allen in dezelfde God geloven? nee
Reden is toch dat je als kind niet kiest waar je wieg staat! klopt
Wat met kinderen geboren in verlaten gebieden,,
kinderen geboren midden in een streng islam milieu, is andere god idd
kinderen geboren en opgegroeid in een atheïstisch milieu, welke god?
dit zijn zaken die mij soms zo bezig houden, mij soms ook wel

Ik kan niet geloven dat God deze kinderen en mensen zomaar laat verloren gaan, onder het oordeel betekent niet meteen een veroordeling
niet iedereen heeft in zijn leven het voorrecht om het evangelie te leren kennen, das pas de laatste 2000 jaar

elke religie is overtuigd dat zijn opperste wezen de enige echte is,
wat je echt noemt... elk opperwezen kan echt zijn, niet elk opperwezen is god, al noemt het zich zo

Voor mij is er maar één God, ja, zelfs hindoe's zeggen dat soms
Voor mij is Jezus de Christus mijn Verlosser en mijn Redder, gelukkig
ik twijfel absoluut niet in mijn geloof,gelukkig

maar ik kan zo moeilijk aannemen dat al die andere mensen zouden verloren gaan ik ook


Hierbij moet ik altijd denken aan Joh 10: 16
"Nog andere schapen heb Ik, die niet van deze stal zijn;
ook die moet Ik leiden en zij zullen naar mijn stem horen
en het zal worden één kudde, één herder."

Zijn die andere schapen geen mensen die opgegroeid zijn en leven in en met een ander geloof?

nou Marylien, niet alleen zij, denk ook aan de mensen die geloofden voordat geloof in God verbonden was met geloof bij naam, denk aan Adam en Eva, Kain en Abel, Henoch, Noach, alle gelovigen tot Abraham.

ik probeer nog kort dit uit te leggen:
Allah = niet JHWH!
ook islam gelooft in een God, maakt dat dat dezelde is als de onze?
veel moslims zouden willen dat je dat gelooft idd, een slimme truc trouwens om de politiek om hun vingers te winden. gelukkig mogen wij iets slimmer zijn dan dat. dus wees kritsch! met andere geloven/religies: kijk eerst wie echt de god(en) is/zijn, en zie of het dan nog dezelfde is als God. het aantal verschillen in god met de islam is zeer groot kan ik je verklappen. waaronder belangrijk:
Jezus niet als Gods zoon, de naam 'Allah'?, herinvoering van vreemde wetten regels en morele kwesties, leerstellingen, religie/relatie, ontkenningen over de bijbel (denk aan pasen, of over Ismael), geen profetische/bijbelse aankondiging van een latere hoofd-profeet noch koran noch enig ander sluitstuk, ook andere sequentiele kwesties: 'de genade', pinksteren. en heel veel meer. dus je eerste vraag (onderstreept) lijkt me al beantwoord.

opvallend vind ik het voorbeeld waar verwijst 'GOD' naar. hoe vaak als ook in dit topic lijkt het antwoord alsof god gelijk staat aan 'opper wezen'? of soms ook: 'de naam van' vaak door joden en moslims, zeker orthodoxen (van beiden!) wezen en naam zijn niet het juiste antwoord! Vader, Zoon en HG zijn een, maar niet ondeelbaar, denk aan 2000 jaar terug. deze ondeelbaarheid wordt bij joden en moslims vrijwel altijd wel zo gezien, soms zelfs ook door christenen. als het zo was kon het als (enkel) wezen worden gezien.
is er slechts een god?
- nee, helaas zijn er vaak meerdere...
daarover zegt God trouwens wel over dat zij geen goden zijn, ze worden als goden aangemerkt, maar zonder autoriteit, authenticiteit, of legitimiteit!

een voorbeeld uit velen: drugs is god...
- ja, niet voor iedereen gelukkig!
wordt drugs aanbeden?
- ja, het hoeft niet gelijk te zijn als wij God aanbidden.
bestaat drugs wel echt dan?
- ja, duhh...
moeten we drugs aanbidden omdat drugs echt is?
- nee, dat mensen dat verband (met god) nog durven leggen om daarmee de authenticiteit mee vast te leggen.


komt dit voorbeeld op u vreemd over?

dan weet u niet wat god inhoud!

ook ik moest nadenken voor het kwartje viel, maar het is dus geen verwijzing naar: naam, en ook niet naar: (opper)wezen.
ik zal t verklappen, in het kortst omschreven zou ik de vergelijking het dichtst leggen bij: zaligmaker.

dit antwoord lijkt erg simpel, maar gaat heel diep als je er echt over na gaat denken wat dat betekent! ook voor uzelf persoonlijk!

een voorbeeld: het bepaalt: wat is zonde... waar zou god het oordeel op de mens berusten voor Zijn koninkrijk?
stel uzelf de vraag: wie/wat is mijn zaligmaker, stel uzelf dezelfde vraag af bij anderen? je hoeft t niet aan ze te vragen, maar bedenk waar iemand voor leeft, denk ook aan het wereldse leven tegenover het eeuwige. welk doel dient u?

in het voorbeeld drugs zal een verslaafde drugs zien als zijn zaligmaker. het 'dienen' ervan brengt hem/haar waar hij wil zijn, het 'doel'. zelfde voor sex of geld, of wat dan ook.
dit wil niet zeggen dat je als gelovige vrij bent van geld of sex of mss zelfs van drugs (hopelijk alleen medicijnen). bedenk u: zijn een van dezen werkelijk mijn doel en streven?
God waarschuuwd voor afgoderij, weten we nog wat het is (kan zijn). de bijbel herinnert ook: waar het hart vol van is...

zo kan dit verhaal nog heel lang worden,
over verschillende geloven -> 1 god kan ik later nog eventueel op ingaan, een belangrijk punt daarin is ook: 'beproef de geesten'. ook een van de cm topics gaat daar over (weet niet meer welke).


Laatst aangepast door
BART817
op maandag 21 februari 2011, 00:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817 (43)





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 00:01
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HANS764 schreef:
hahaha


Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817 (43)





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 23:59
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HANS764 schreef:
Oh hellup, ik ben nog nooit getrouwd geweest naar de begrippen wat men vindt van een huwelijk en heb met tal van meiden sex gehad. Maar mijn oude lichaam heb ik afgelegd en ben een nieuwe schepping, hoewel ik moet bekennen nadat ik tot geloof kwam toch nog met twee vrouwen sex heb gehad. Oh wat een schande roept de goegemeente!

Dat boekje wat of je gelezen hebt, worden daar ook verzen uit de Bijbel geciteerd, of is het van één of andere dominee (hetgeen van domineren komt).

Wat staat er van zelfbevrediging geschreven? Dat je het niet mag doen omdat je er doof van wordt?



wie oren heeft die hore...
(das iets heel anders)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817 (43)





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 23:54
BerichtOnderwerp: wat zou jij doen als je geen kinderen kon krijgen ?
 
HANS764 schreef:
Nee, de Mara is verandert in zoet water, immers God doet alles medewerken ten goede. Ik kan mij meer dan ooit inzetten voor Zijn werk, en het opmerkelijke is dat ik juist goed kan opschieten met kinderen, juist omdat ik geen vader ben!

persoonlijk: herkenbaar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817 (43)





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 23:51
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
 
HANS764 schreef:
Dat vers gaat over de WET!

letterlijk: ja... maar:

Jezus zei:
(HSV) Matt 15:7 Huichelaars, wat is Jesaja’s profetie toch toepasselijk op u:
8 “Dit volk eert mij met de lippen,
maar hun hart is ver van mij;
9 tevergeefs vereren ze mij,
want ze onderwijzen hun eigen leer,
voorschriften van mensen.”’
10 Nadat hij de mensen bij zich geroepen had, zei hij tegen hen: ‘Luister en kom tot inzicht. 11 Niet wat de mond in gaat maakt een mens onrein, maar wat de mond uit komt, dat maakt een mens onrein.
12 Daarop kwamen de leerlingen bij hem en zeiden: ‘Weet u dat de farizeeën uw uitspraak gehoord hebben en dat ze die stuitend vinden?’ 13 Hij antwoordde: ‘Elke plant die niet door mijn hemelse Vader is geplant, zal met wortel en al worden uitgerukt. 14 Laat ze toch, die blinde blindengeleiders! Als de ene blinde de andere leidt, vallen ze samen in een kuil.’ 15 Toen stelde Petrus de vraag: ‘Wilt u ons die uitspraak uitleggen?’ 16 Jezus zei: ‘Begrijpen ook jullie het dan nog steeds niet? 17 Zien jullie dan niet in dat alles wat de mond in gaat in de maag terechtkomt en in de beerput weer verdwijnt? 18 Wat daarentegen de mond uit gaat komt uit het hart, en die dingen maken een mens onrein. 19 Want uit het hart komen boze gedachten, moord, overspel, ontucht, diefstal, valse getuigenissen en laster. 20 Dat maakt een mens onrein, niet eten met ongewassen handen.’


oordeel zelf wat hier uit de wet geschreven is, en wat Jezus leerde met dit voorbeeld, en werkelijk bedoeld tegenover deze mensen die volledig vanuit de wet leefden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817 (43)





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 23:20
BerichtOnderwerp: wat zou jij doen als je geen kinderen kon krijgen ?
 
SILVER916 schreef:
wat zou jij doen als je geen kinderen kon krijgen ?


zou je dan ook gelukkig zijn ?


mijn antwoord: ja, maar dat is een lang verhaal. maar wil t niet zomaar ff op dit forum zetten. er zijn verschillende mensen die weten waarom, waaronder: vriendinnen, een oud(moslim)collega (man), en mn moeder (toen ze nog leefde).

8 jaar terug had ik een date met een meisje die om een spierziekte medicijnen slikte waardoor zwangerschap onverantwoord was. haar heb ik mijn mening nooit goed uit (kunnen) leggen. ook lag daar de nadruk in onze gesprekken niet zodanig op. t was om andere redenen dat t nooit iets is geworden. 'geen kinderen kunnen krijgen' lijkt mij dus ook nog niet 'de bindende factor' voor een relatie... (oke mss logisch, maar toch... ik beschouw me in dit onderwerp dan ook niet als ervaringsdeskundige, maar wilde dit wel even delen)
(detail: naar mijn weten zou zij wel al getrouwd moeten zijn, duss...)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817 (43)





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 15:30
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
... te zien dat deze topicteller al op 1000 staat!! Lachende smiley

nou ja, stond... met dit bericht is t 1001 Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817 (43)





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 15:27
BerichtOnderwerp: De mobiele telefoon versus Bijbel
 
WILLIE400 schreef:
heb zelf windows mobile maar ff gegoogeld en tadaaaaa

http://www.youversion.com/mobile/android

Hoop dat het lukt
succces ik vind het erg handig in iedergeval
Gr Willie


ik ken mensen die dat hebben, lijkt me handig soms. maar vooral omdat t dan makkelijker in een zak past en lichter is dan zo een gekafte stapel papier... moet je er wel de mobiel voor hebben om...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817 (43)





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 15:24
BerichtOnderwerp: De mobiele telefoon versus Bijbel
 
IMKE917 schreef:
Wat zou er gebeuren als we met onze Bijbel net zo omgingen als met onze mobiele telefoon?
We zouden hem altijd bij ons hebben.
We zouden hem een paar keer per dag raadplegen.
We zouden terug gaan als we hem vergaten.
We zouden hem gebruiken om berichten te ontvangen.
We zouden niet zonder kunnen.
We zouden hem als cadeau aan onze kinderen geven.
We zouden hem gebruiken om de weg te vinden.
We zouden hem gebruiken als we in nood waren.
We hoeven niet bang te zijn dat onze Bijbel afgesloten wordt vanwege een onbetaalde rekening,
JEZUS heeft de volle rekening betaald.
En nooit een gemiste oproep!
GOD hoort ze allemaal.


o, dat zou jammer zijn... ik lees veel vaker mijn bijbel dan dat ik mijn (of een) mobiel in mn handen heb of gemiddeld bel. vaak loop ik standaard met een 'uitdeelbijbel' en andere traktaatjes in mn jaszak. en toevallig overweeg ik al een tijdje om een (betere dan ze hebben) kinderbijbel te geven voor de verjaardag aan kinderen, zie op mn profielfoto. maar begrijp ook de hedendaagse norm idd, helaas tja...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817 (43)





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: maandag 10 januari 2011, 01:56
BerichtOnderwerp: 50 Dingen die u moet weten over Tongen en Genezingen
 
CHATULIEM619 schreef:
Ten eerste Is het bidden tot God, geen gebrabbel...
Ten tweede staat nergens dat je het kunt oefenen in tegendeel:
God geeft die taal aan mensen....

ook uit eigen ervaring (ik meen tot de meerderheid te behoren) is dat tongentaal bij mij niet spontaan kwam. (bij sommigen wel idd) wil dat zeggen dat ik dus brabbel? nee,... ik ken mensen met degelijk 'inzicht' (mss niet juiste woord, mss gave beter?) in dit soort zaken. zelf merk je ook als anderen in tongen spreken dat t echt is, in sommige gevallen (niet eigen omgeving) is het nep. klinkt mss voor sommigen vreemd, maar soms hoor je gewoon (menselijk) dat t nep is... (zegt niet dat daar de grens van nep 'begint')

toch vraag ik me af CHAT als jij zo kritisch bent, of jij zelf in tongen spreekt?, en hoe jij het dan 'geleerd' hebt, of???.... hoe dan ook?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817 (43)





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 13:10
BerichtOnderwerp: 50 Dingen die u moet weten over Tongen en Genezingen
 
BART817 schreef:
aantekening: tongentaal is iets dat je kunt oefenen als je t nog niet kan. in wezen spreek je geen tongen, maar gekke dingen, en niet in aanwezigheid van God kunnen zijn... geen probleem (wilde t toch even aanhalen, mss vooral voor de anderen die dit alles lezen)


CHATULIEM619 schreef:
tja die mensen weten dus niet hoe de bijbel er over spreekt.


als je t oefent wil niet zeggen dat je t na verloop van tijd je het je eigen kan maken, nee.
maar aan welke bijbelteksten denk je dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817 (43)





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 13:07
BerichtOnderwerp: 50 Dingen die u moet weten over Tongen en Genezingen
 
EVA685 schreef:
Al met al best eng, hoe merk je dat onderscheid dan bij jezelf?

dat lijkt me niet de juiste houding, wel is het goed als je t niet alleen bij jezelf onderscheidt. praat er met mensen over die je kunnen helpen. mss kan ik het mis hebben, maar mij lijkt het dat als je in een andere geest in valse 'tongen' zou spreken je dat eigenlijk in je hart en je geweten merkt/voelen kan (geen persoonlijke ervaring, gelukkig) daarom moet je zeker eerst ook voor de Geest bidden voordat...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817 (43)





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 22:49
BerichtOnderwerp: Voor de echte studiebollen ;-)
 
binnekort kom ik hopelijk wel met een meer interessante vraag.

Laatst aangepast door
BART817
op dinsdag 11 januari 2011, 15:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817 (43)





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 22:38
BerichtOnderwerp: 50 Dingen die u moet weten over Tongen en Genezingen
 
CHATULIEM619 schreef:
mensen die diep in het occulte zitten durven niet in de aanwezigheid van God te komen. En als dat gebeurt, gebeuren er gekke dingen met ze.

aantekening: tongentaal is iets dat je kunt oefenen als je t nog niet kan. in wezen spreek je geen tongen, maar gekke dingen, en niet in aanwezigheid van God kunnen zijn... geen probleem (wilde t toch even aanhalen, mss vooral voor de anderen die dit alles lezen)



mantra's (hindoeisme) en 'sisselspraak' (Harry Potter) zijn idd voorbeelden van valse 'tongen'talen als zodanig (gesproken niet menselijk verstaanbare taal)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817 (43)





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 22:20
BerichtOnderwerp: Voor de echte studiebollen ;-)
 
welke van deze vier getallen hoort niet in deze reeks:


3, 13, 23, 5

A: 3
B: 13
C: 23

. . . . (de 5 is wel oke)

niet veel reactie, maar ik weet meer voorbeelden. mss binnekort


Laatst aangepast door
BART817
op dinsdag 11 januari 2011, 15:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817 (43)





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 22:10
BerichtOnderwerp: Voor de echte studiebollen ;-)
 
hoe noem je een Berber als hij in zn eentje is?


(antwoord: ___"ber"___)


Laatst aangepast door
BART817
op woensdag 5 januari 2011, 22:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817 (43)





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 22:00
BerichtOnderwerp: 50 Dingen die u moet weten over Tongen en Genezingen
 
CHATULIEM619 schreef:
Tjonge, dat is me een uitspraak, dus omdat satan het toevallig kopieert, is het meteen fout????

nee, maar als hij het als instrument gebruikt... dus onderscheiding is wel nodig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817 (43)





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 21:58
BerichtOnderwerp: 50 Dingen die u moet weten over Tongen en Genezingen
 
CHATULIEM619 schreef:
In dit geval is het meer dan een mening Bart. Zo werkt het nl. in de praktijk. En geloof me, het is heel mooi om God nog steeds zo te zien werken.

gelukkig wel Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817 (43)





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 21:57
BerichtOnderwerp: 50 Dingen die u moet weten over Tongen en Genezingen
 
EVA685 schreef:
Mij is verteld, dat als je in tongen spreekt, je rechtstreeks contact met GOD hebt, de boze kan daar niet tussen komen.

letterlijk: ja idd, maar vals in 'tongen' spreken is uit de(n) boze...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817 (43)





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 23:32
BerichtOnderwerp: Voor de echte studiebollen ;-)
 
ANGELIQUE327 schreef:
Dan deze ook nog maar even....Wat is toppunt van snelheid?
(niemand die dat gaat raden...ik zal het verklappen....:)

Vanaf het puntje van de Domtoren in Utrecht naar beneden plassen....en het dan zelf beneden opvangen.

zo hard vooruitkomen met je koplampen aan, waarbij het licht ervan niet meer instaat is voor je uit te schijnen... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt oke wat heb ik gewonnen???


Laatst aangepast door
BART817
op dinsdag 4 januari 2011, 23:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817 (43)





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 23:19
BerichtOnderwerp: Voor de echte studiebollen ;-)
 
MARIANNE129 schreef:
klopt ik vergis me bij stap 3
loc hoeft dan niet door de tunner, maar duwt B van kopspoor naar Adan staat dus B op de plek van A. en A op de plek van B. De loc staat dan in de tunnel
de loc duwt dan A naar B rijdt alleen terug door de tunnel en duwt B en A samen richting het kopspoor, A gaat erop B blijft er vlakvoor staan
Loc gaat weer terug duwt B weer richting de tunnen.
Dan heb je dus de situatie B loc A.
Oke, nu duidelijk? (ik heb er nu maar ff een paar blaadjes bij gepakt, maakt het overzichtelijker he)


Ik heb me ook even over de oplossing gebogen, maar idd de eerste oplossing klopte idd niet, maar ook boven in rood kan de loc B niet duwen alleen trekken uit het kopspoor. de loc en de wagon kunnen niet van positie ruilen. zelf kom ik wel tot de uitkomst in 19 rijbewegingen (= incl (ont)koppelen, richting wijzigen en wissel omzetten).

Opdracht: verwissel met behulp van de locomotief de wagons A en B zodanig dat A komt te staan op de plaats waar B eerst stond en B op de plaats komt te staan waar A eerst stond. Echter: de locomotief moet na het verwisselen weer op het kopspoortje zijn/worden opgesteld.

-posities: a = waar A start, b waar B start, 'kopspoor' =duidelijk,
-de posities van de treinstellen is vlnr gerekend als ze in het kopspoor zouden staan. vb: LAB = trein wordt (uit kopspoor) getrokken, ABL is trein wordt geduwd naar links, getrokken naar rechts, BAL idem maar met A in het midden. '_'= treinstellen ongekoppelt op één positie. treinstellen zijn: L=loc., A=A en B=B,
-startposietie is: stap: '0]', zoals verteld: elke rijbeweging is meegeteld:


......a..........b.....kopspoor
-----------------------------------------------------
0]...A..........B.........L........(start)
1]..A_L........B..................(loc passeert wissel)
2]...A..........LB.................(aankoppellen aan B)
3]...A.....................LB......(B naar kopspoor)
4]..A_L....................B......(loc terug over wissel)
5]..LA......................B......(Loc omrijden door tunnel A ophalen)
6]..........................LAB....(hele trein in kopspoor met B aankoppelen)
7]..LAB.............................(even voorbij de wissel komen)
8]...............LAB................(duwen naar rechts op pos b, = niet door tunnel)
9]...LA..........B..................(B los op b, Loc voorbij wissel met A naar a)
10]...............B..........LA.....(A naar kopspoor, ontkoppelen)
11]..L............B..........A......(loc voorbij wissel)
12]...............LB.........A......(B ophalen)
13].LB.......................A......(B ontkoppelen op a)
14].B_L......................A......(loc door tunnel omrijden)
15]..B........................LA.....(Loc voorbij wissel naar kopspoor)
16].B_LA.............................(Loc met A even voorbij wissel tijdelijk bij B op b)
17]..B............LA..................(A terugduwen naar b en ontkoppelen)
18].B_L..........A...................(even loc voorbij wissel op a, niet aan B)
19]..B............A............L......(Loc staat vrij om naar kopspoor terug te keren, b=A, a=B)

volgens mij is dit de enige juiste mogelijkheid zonder dat stiekem op misterieuze wijze een loc met wagon van plaats wisselt zonder van de rails af te kunnen komen....


Laatst aangepast door
BART817
op dinsdag 4 januari 2011, 23:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817 (43)





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 21:58
BerichtOnderwerp: Voor de echte studiebollen ;-)
 
PIETER649 schreef:
die van de tunnel en treintjes vonden de puzzelaars schijnbaar interessanter...
maar ik ben wel benieuwd Bart


(toch is t antwoord mss wel te simpel...)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817 (43)





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 17:49
BerichtOnderwerp: Christelijke Mop van de dag....
 
THOMAS968 schreef:
Wel een mop en niet mopperen?

Thomas

Lachende smiley haha humor!!!!! Lachende smiley (is toch ontopic dus.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817 (43)





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 17:45
BerichtOnderwerp: Voor de echte studiebollen ;-)
 
HENK710 schreef:
  1. Het is beter dan God.
  2. Het is erger dan de duivel.
  3. De armen hebben het.
  4. De rijken hebben het nodig.
  5. Als je het eet, ga je dood.


Wat is het? Knipoog smiley



- God kan het geven
- de duivel claimt het
- de armen dromen ervan
- de rijken menen het nodig te hebben
- als je het eet ga je nog sneller dood dan met het antwoord van de oorspronkelijke vraag (quote boven)



(antwoord:___alles__)


Laatst aangepast door
BART817
op woensdag 5 januari 2011, 22:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817 (43)





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 17:38
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
CROSSROAD317 schreef:
Slechtste moment van de dag .... Een kapotte wasmachine, de hele douche stond blank .... grrr (nou ja, gelijk maar de douche gesopt en geboend, is dat ook weer gedaan voor deze week)

bij mij toevallig ook stuk, net tussen kerst en oud en nieuw. mogelijk iets met de aandrijfsnaar. en met alle was erin. al wat was tussendoor eruitgerokken, hielp niet. dan heb je een T-shirt in je handen dat 1 kant droog is, andere kant drijfnat. uiteindelijk naar de wasserette met twee volle AH-tassen natte was. vandaag naar de reparateur geweest. van Luxor hebben ze geen onderdelen. afgesproken met hem: morgen lekker zelf eerst openmaken en mogelijk terug naar de winkel als de snaar stuk is.... afwachten hopen dat ie er alleen af ligt en dat de motor heel is gebleven...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817 (43)





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 19:56
BerichtOnderwerp: Christelijke Mop van de dag....
 
incl deze nu 6 reacties, exclusief ook maar 1 mop... dit vaak onzinnige stagnerende mopper en klaag effect waarbij het topic gevuld word met correcties en correcties op correcties zie ik in meer (cm) fora. geen bijdrage, wel mopperen. kan me voorstellen dat soms iets echt niet door de beugel kan, maar soms....

christelijke mop...?
on-christelijk (onsportief) gedrag: realiteit
(mijn mening)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817 (43)





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 19:44
BerichtOnderwerp: Een fout in de vrouw
 
de schepping van de vrouw [/quote]was dus idd een haastklus... (?)
zo n last-minute geval dat vlak voor t weekeinde de Baas de werkvloer opkomt met een spoedklus voordat de sabat begint. want dan mag er niet meer gewerkt worden.

de oplossing: te weinig tijd voor een geheel nieuw ontwerp, dus neemt het bestaande ontwerp (man) neem daar een deel van (rib) verwerk het in het ontwerp, en met wat aanpassingen (sorry geen details, ivm de gevoelige lezers) zou t (vrouw) moeten werken... en blijkbaar pretendeerd dit topic al dat er nog een fout in zit... jammer dat je als man niet hoeft te wachten tot de update (een: 'up'-date, humor! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt) uitkomt Huilende smiley, smiley in tranen

(lees wel met een Knipoog smiley !!! )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817 (43)





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 23:46
BerichtOnderwerp: aliens,buitenaardse wezens
 
ook wel eens gedacht aan Gen.6:1-4 ????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817 (43)





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 23:39
BerichtOnderwerp: alleen voor jonger dan 35!
 
MARISKA601 schreef:
CM zelf organiseerd om de zoveel tijd een speeddate.

CM leden organiseren zelf om de zoveel tijd iets.
Zie agenda op het forum.
Je kan zelf ook iets neerzetten.
En dan kan je zelf de leeftijden er neerzetten.

lijkt me opzich goed idee Lachende smiley maar lukt me niet om te vinden...

mogelijk al lang geen bericht op geplaatst
(zelfs met zoeken op 'agenda' niet 123 te zien)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817 (43)





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 december 2010, 23:26
BerichtOnderwerp: Wisselende Lincscores.
 
THOMAS968 schreef:
Geef me eens een link naar waar het antwoord staat, dat zou ik zeer op prijs stellen en dan help je ook echt. Engeltje smiley

Thomas.


niet dat elk antwoord er in zal staan, maar iig wel 1 en ander reeds besproken:

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1595http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1498http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=189
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van BART817
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 10 Volgende
Pagina 1 van 10