ChristianMatch
 


Forum

Andere religie, andere God of niet?
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 22:08
 
Af en toe komt bij de vraag toch naar boven of we in al die verscheidene religies toch niet allen in dezelfde God geloven?

Reden is toch dat je als kind niet kiest waar je wieg staat!

Wat met kinderen geboren in verlaten gebieden,,
kinderen geboren midden in een streng islam milieu,
kinderen geboren en opgegroeid in een atheïstisch milieu,
dit zijn zaken die mij soms zo bezig houden,

Ik kan niet geloven dat God deze kinderen en mensen zomaar laat verloren gaan,
niet iedereen heeft in zijn leven het voorrecht om het evangelie te leren kennen,

elke religie is overtuigd dat zijn opperste wezen de enige echte is,

Voor mij is er maar één God,
Voor mij is Jezus de Christus mijn Verlosser en mijn Redder,
ik twijfel absoluut niet in mijn geloof,
maar ik kan zo moeilijk aannemen dat al die andere mensen zouden verloren gaan

Hierbij moet ik altijd denken aan Joh 10: 16
"Nog andere schapen heb Ik, die niet van deze stal zijn;
ook die moet Ik leiden en zij zullen naar mijn stem horen
en het zal worden één kudde, één herder."

Zijn die andere schapen geen mensen die opgegroeid zijn en leven in en met een ander geloof?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 22:20
 
MARYLIEN613 schreef:
Af en toe komt bij de vraag toch naar boven of we in al die verscheidene religies toch niet allen in dezelfde God geloven?

Reden is toch dat je als kind niet kiest waar je wieg staat!

Wat met kinderen geboren in verlaten gebieden,,
kinderen geboren midden in een streng islam milieu,
kinderen geboren en opgegroeid in een atheïstisch milieu,
dit zijn zaken die mij soms zo bezig houden,

Ik kan niet geloven dat God deze kinderen en mensen zomaar laat verloren gaan,
niet iedereen heeft in zijn leven het voorrecht om het evangelie te leren kennen,

elke religie is overtuigd dat zijn opperste wezen de enige echte is,

Voor mij is er maar één God,
Voor mij is Jezus de Christus mijn Verlosser en mijn Redder,
ik twijfel absoluut niet in mijn geloof,
maar ik kan zo moeilijk aannemen dat al die andere mensen zouden verloren gaan

Hierbij moet ik altijd denken aan Joh 10: 16
"Nog andere schapen heb Ik, die niet van deze stal zijn;
ook die moet Ik leiden en zij zullen naar mijn stem horen
en het zal worden één kudde, één herder."

Zijn die andere schapen geen mensen die opgegroeid zijn en leven in en met een ander geloof?

Toch denk ik zelf wel dat Jezus de enige weg is.
Hij is de weg, de waarheid en het leven.

Ik denk zelf verder dat je niet bezorgd hoeft te zijn over bijv. kinderen in verlaten gebieden, ergens waar ze bijv. geen bijbel kennen.
Mochten ze het niet ontdekken in de schepping, ik geloof dat God een rechtvaardig God is en ook hun harten kent.

Dit is hoe ik erover denk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 22:23
 
MARYLIEN613 schreef:
Af en toe komt bij de vraag toch naar boven of we in al die verscheidene religies toch niet allen in dezelfde God geloven?

Reden is toch dat je als kind niet kiest waar je wieg staat!

Wat met kinderen geboren in verlaten gebieden,,
kinderen geboren midden in een streng islam milieu,
kinderen geboren en opgegroeid in een atheïstisch milieu,
dit zijn zaken die mij soms zo bezig houden,

Ik kan niet geloven dat God deze kinderen en mensen zomaar laat verloren gaan,
niet iedereen heeft in zijn leven het voorrecht om het evangelie te leren kennen,

elke religie is overtuigd dat zijn opperste wezen de enige echte is,

Voor mij is er maar één God,
Voor mij is Jezus de Christus mijn Verlosser en mijn Redder,
ik twijfel absoluut niet in mijn geloof,
maar ik kan zo moeilijk aannemen dat al die andere mensen zouden verloren gaan

Hierbij moet ik altijd denken aan Joh 10: 16
"Nog andere schapen heb Ik, die niet van deze stal zijn;
ook die moet Ik leiden en zij zullen naar mijn stem horen
en het zal worden één kudde, één herder."

Zijn die andere schapen geen mensen die opgegroeid zijn en leven in en met een ander geloof?

Heel mooi gezegd en heel mooi verwoord, en ja kan me er zeker in vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 22:43
 
MARYLIEN613 schreef:
Af en toe komt bij de vraag toch naar boven of we in al die verscheidene religies toch niet allen in dezelfde God geloven?

Reden is toch dat je als kind niet kiest waar je wieg staat!

Wat met kinderen geboren in verlaten gebieden,,
kinderen geboren midden in een streng islam milieu,
kinderen geboren en opgegroeid in een atheïstisch milieu,
dit zijn zaken die mij soms zo bezig houden,

Ik kan niet geloven dat God deze kinderen en mensen zomaar laat verloren gaan,
niet iedereen heeft in zijn leven het voorrecht om het evangelie te leren kennen,

elke religie is overtuigd dat zijn opperste wezen de enige echte is,

Voor mij is er maar één God,
Voor mij is Jezus de Christus mijn Verlosser en mijn Redder,
ik twijfel absoluut niet in mijn geloof,
maar ik kan zo moeilijk aannemen dat al die andere mensen zouden verloren gaan

Hierbij moet ik altijd denken aan Joh 10: 16
"Nog andere schapen heb Ik, die niet van deze stal zijn;
ook die moet Ik leiden en zij zullen naar mijn stem horen
en het zal worden één kudde, één herder."

Zijn die andere schapen geen mensen die opgegroeid zijn en leven in en met een ander geloof?



Ik geloof dat je met het aanhalen van Joh 10:16 zelf het antwoord hebt gegeven op je vraag. Daarbij bedenk ik me ook dat God de Schepper is van hemel en aarde, er is geen andere God. Wel heeft Zijn huis vele woningen zoals in de bijbel staat; ik denk dat daarmee al die verschillende religies worden bedoeld. God ziet het hart aan, niet of je wel de bijbel op je nachtkastje hebt liggen, die is er voor ons om uit te leren niet voor Hem. Er zijn zuivere kinderen en volwassenen die leven zoals Hij hen roept en daar gaat het denk ik om. Schapen die afdwalen en Zijn Stem de rug toekeren, geeft Hij kans op kans zich te bekeren en Zijn uitgestoken Hand te pakken. Maak je geen zorgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 23:31
 
[quote=MARYLIEN613]Af en toe komt bij de vraag toch naar boven of we in al die verscheidene religies toch niet allen in dezelfde God geloven?

Reden is toch dat je als kind niet kiest waar je wieg staat!

Wat met kinderen geboren in verlaten gebieden,,
kinderen geboren midden in een streng islam milieu,
kinderen geboren en opgegroeid in een atheïstisch milieu,
dit zijn zaken die mij soms zo bezig houden,

Ik kan niet geloven dat God deze kinderen en mensen zomaar laat verloren gaan,
niet iedereen heeft in zijn leven het voorrecht om het evangelie te leren kennen,

elke religie is overtuigd dat zijn opperste wezen de enige echte is,

Voor mij is er maar één God,
Voor mij is Jezus de Christus mijn Verlosser en mijn Redder,
ik twijfel absoluut niet in mijn geloof,
maar ik kan zo moeilijk aannemen dat al die andere mensen zouden verloren gaan

Hierbij moet ik altijd denken aan Joh 10: 16
"Nog andere schapen heb Ik, die niet van deze stal zijn;
ook die moet Ik leiden en zij zullen naar mijn stem horen
en het zal worden één kudde, één herder."

Zijn die andere schapen geen mensen die opgegroeid zijn en leven in en met een ander geloof?[/


Dit stuk wordt op dat moment gegeven aan het volk Israël, met het gekende vervolg dat Paulus uitgaat naar andere volken om het evangelie te verkondigen aan de heidenen... de andere schapen.
Het is natuurlijk moeilijk als mens om stil te staan bij wat God in Zijn plan voorziet.
Ik geloof zeker in een liefdevolle en rechtvaardig God.
Hoe Hij daar mee omgaat kan je als mens moeilijk in vraag gaan stellen meen ik. Hij alleen aanschouwt ook het hart van ieder mens. Ik denk ook dat Hij iedereen de kans geeft om Hem te leren kennen en aan te nemen.
Er zijn ook massaal islamieten die toch de Here aan nemen als verlosser.
Ik ben ook van mening dat Hij ook harten opent om Hem toe te laten.
in ieder geval geeft het mezelf de stimulans om zoveel mogelijk een getuige te zijn, en daarin merk ik steeds Gods hand hoe Hij mensen op je pad brengt die het nodig hebben om over Hem te horen ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 09:44
 
and up !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 17:09
 
SUSANNAH475 schreef:
and up !!

2 Corinthiërs 13: 5
Onderzoek u zelf om na te gaan of u wel gehoorzame volgelingen van Christus bent. Weet u of Jezus Christus in u woont? Mocht dat niet zo zijn, dan staat u er helemaal buiten.

1 Johannes 5: 11-13
En wat heeft God dan wel gezegd? Dat Hij ons eeuwig leven heeft gegeven en dat dit leven in Zijn Zoon is. Wie dus de Zoon van God heeft, heeft het leven; maar wie de Zoon van God niet heeft, heeft het leven niet.

Romeinen 10: 8b-10U Moet op God vertrouwen! Dat vertellen wij hier en overal. Want als u zegt dat Jezus Christus uw Heer is en als u met uw hele hart gelooft dat God Hem uit de dood heeft opgewekt, zult u gered worden. Door met uw hele hart op Christus te vertrouwen, wordt u rechtvaardig verklaard. En door daarvoor uit te komen wordt u gered.

Kortom: Het is wel degelijk van belang om tot het geloof te komen. Iedereen moet die kans krijgen. Persoonlijk denk ik dat degenenen die in omstandigheden zitten, waardoor zij die kans niet hebben gekregen niet veroordeeld zullen worden. Ook voor hen zal God liefdevol en genadig zijn. Maar voor een ieder die de kans heeft gehad om het evangelie te horen en het niet kon of wilde geloven, geldt dat de Bijbel heel duidelijk is...


Laatst aangepast door
LISA610
op woensdag 16 februari 2011, 17:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JAN786





Berichten: 69

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 15:00
 
MARYLIEN613 schreef:

Ik kan niet geloven dat God deze kinderen en mensen zomaar laat verloren gaan,
niet iedereen heeft in zijn leven het voorrecht om het evangelie te leren kennen,


Ik citeer romeinen 1:18-21

18 Want de toorn van God wordt geopenbaard vanuit de hemel over alle goddeloosheid en ongerechtigheid van de mensen, die de waarheid in ongerechtigheid onderdrukken,
19 omdat wat van God gekend kan worden, hun bekend is. God Zelf heeft het hun immers geopenbaard.
20 Want de dingen van Hem die onzichtbaar zijn, worden sinds de schepping van de wereld uit Zijn werken gekend en doorzien, namelijk én Zijn eeuwige kracht én Zijn Goddelijkheid, zodat zij niet te verontschuldigen zijn.
21 Want zij hebben, hoewel zij God kennen, Hem niet als God verheerlijkt of gedankt, maar zij zijn verdwaasd in hun overwegingen en hun onverstandig hart is verduisterd.


Oftwel alle mensen verdienen straf voor hun ongehoorzaamheid aan God. Mensen die het evangelie niet gehoord hebben zijn net zo schuldig omdat zij God kennen door de natuur.

Het probleem is dat alle mensen zich van God hebben afgekeerd in het paradijs. Alle mensen verdienen straf. Het is aan Gods goedheid en barmhartigheid te danken dat Hij mensen nog opzoekt met zijn evangelie.

Daarom is het God onterend om te beweren dat mensen die van God niet gehoord hebben niet gestraft worden voor hun zonden.

De bijbel zegt wel(ik weet even niet precies waar) dat mensen die de weg geweten hebben en niet bewandeld hebben zwaarder gestraf zullen worden dan mensen die de weg niet geweten hebben.

De grote vraag is:
Is God on verantwoording schuldig over wat Hij doet of zijn wij Hem verantwoording schuldig wat wij doen?

Ik weet dat dit geen populaire uitspraken zijn en men mij dit wellicht kwalijk neemt, het zij zo...

Schiet me nog 1 bijbels voorbeeld te binnen: Lees Job 38 ev maar eens hoe Job ervan langs krijgt van God als Hij God ter verantwoording roept...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 15:24
 
LISA610 schreef:
2 Corinthiërs 13: 5Onderzoek u zelf om na te gaan of u wel gehoorzame volgelingen van Christus bent. Weet u of Jezus Christus in u woont? Mocht dat niet zo zijn, dan staat u er helemaal buiten.

1 Johannes 5: 11-13
En wat heeft God dan wel gezegd? Dat Hij ons eeuwig leven heeft gegeven en dat dit leven in Zijn Zoon is. Wie dus de Zoon van God heeft, heeft het leven; maar wie de Zoon van God niet heeft, heeft het leven niet.

Romeinen 10: 8b-10U Moet op God vertrouwen! Dat vertellen wij hier en overal. Want als u zegt dat Jezus Christus uw Heer is en als u met uw hele hart gelooft dat God Hem uit de dood heeft opgewekt, zult u gered worden. Door met uw hele hart op Christus te vertrouwen, wordt u rechtvaardig verklaard. En door daarvoor uit te komen wordt u gered.


Kortom: Het is wel degelijk van belang om tot het geloof te komen. Iedereen moet die kans krijgen. Persoonlijk denk ik dat degenenen die in omstandigheden zitten, waardoor zij die kans niet hebben gekregen niet veroordeeld zullen worden. Ook voor hen zal God liefdevol en genadig zijn. Maar voor een ieder die de kans heeft gehad om het evangelie te horen en het niet kon of wilde geloven, geldt dat de Bijbel heel duidelijk is...


Ik denk het niet persoonlijk...
Er is maar een weg die tot God leidt.
Anders zou er meerdere wegen zijn, en heeft de uitspraak van de Here Jezus geen kracht meer maar wordt tot een leugen gemaakt.
Dat is voor mij ook de reden dat ik moeite heb met de "genade' leer welke alles probeerd te verzoenen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 15:56
 
MAR907 schreef:
Ik denk het niet persoonlijk...
Er is maar een weg die tot God leidt.
Anders zou er meerdere wegen zijn, en heeft de uitspraak van de Here Jezus geen kracht meer maar wordt tot een leugen gemaakt.
Dat is voor mij ook de reden dat ik moeite heb met de "genade' leer welke alles probeerd te verzoenen...

Ik ben het met je eens Mar, Psalm 19 geeft daar is daar een heel mooi voorbeel van.
2 De hemel verhaalt van Gods majesteit,
het uitspansel roemt het werk van zijn handen,
3 de dag zegt het voort aan de dag die komt,
de nacht vertelt het door aan de volgende nacht.
4 Toch wordt er niets gezegd, geen woord
gehoord, het is een spraak zonder klank.
5 Over heel de aarde gaat hun stem,
tot aan het einde van de wereld hun taal.
Daar heeft hij een tent opgeslagen voor de zon:
6 een jonge bruidegom die het bruidsbed verlaat,
een held die vrolijk voortrent op zijn weg.
7 Aan het ene einde van de hemel komt hij op,
aan het andere einde voltooit hij zijn loop,
niets blijft voor zijn gloed verborgen.

God leren kennen. Volgens de gereformeerde belijdenis (artikel 2 van de Nederlandse Geloofsbelijdenis) zijn daar twee middelen voor. De eerste is de schepping, onderhouding en regering van de wereld en de tweede is het Woord van God .... (Volg de link voor het hele artikel) (wat ben ik blij met de kleuterschool)
http://www.kerkbladvoorhetnoorden.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=830&Itemid=1

Er is geen excuus om God niet te kennen, wel een voorrecht om met de bijbel opgegroeid te zijn....

..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op zaterdag 19 februari 2011, 15:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: zondag 20 februari 2011, 00:37
 
Er is geen excuus om God niet te kennen, wel een voorrecht om met de bijbel opgegroeid te zijn....


Hallo Crossroad.
Als je de mensen in de boesboes rekent die niets van de HEER gehoord hebben maar wel zich aan de geboden houden dan zal er ook voor hun genade zijn zo heb ik dat altijd geleerd .
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: zondag 20 februari 2011, 00:42
 
MAR907 schreef:
Ik denk het niet persoonlijk...
Er is maar een weg die tot God leidt.
Anders zou er meerdere wegen zijn, en heeft de uitspraak van de Here Jezus geen kracht meer maar wordt tot een leugen gemaakt.
Dat is voor mij ook de reden dat ik moeite heb met de "genade' leer welke alles probeerd te verzoenen...

wat bedoel je Mar met de "genade leer" ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 20 februari 2011, 21:03
 
MARTIN695 schreef:
Als je de mensen in de boesboes rekent die niets van de HEER gehoord hebben maar wel zich aan de geboden houden dan zal er ook voor hun genade zijn zo heb ik dat altijd geleerd .
Sjalom.
Martin

Voor deze mensen geldt wat Paulus schrijft, namelijk dat deze mensen laten zien dat Gods leefregels in het hart geschreven staan...al erken je God of Zijn leefregels niet, ze zijn er wel en je draagt ze met je mee, gewoon omdat je Zijn schepsel bent!

Hierin ligt denk ik ook het fenomeen verborgen dat ieder mens wel op zoek is naar een of andere vorm van spiritualiteit/godsbeleving, al komen ze niet allen altijd uit bij God zoals wij Hem als christenen mogen kennen! God werkt door in Zijn schepping om zo ieder mens te roepen...en dan blijft het aan ons om te antwoorden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: zondag 20 februari 2011, 22:30
 
HENK710 schreef:
Voor deze mensen geldt wat Paulus schrijft, namelijk dat deze mensen laten zien dat Gods leefregels in het hart geschreven staan...al erken je God of Zijn leefregels niet, ze zijn er wel en je draagt ze met je mee, gewoon omdat je Zijn schepsel bent!

Hierin ligt denk ik ook het fenomeen verborgen dat ieder mens wel op zoek is naar een of andere vorm van spiritualiteit/godsbeleving, al komen ze niet allen altijd uit bij God zoals wij Hem als christenen mogen kennen! God werkt door in Zijn schepping om zo ieder mens te roepen...en dan blijft het aan ons om te antwoorden...

Hallo Henk.

Dit klopt helemaal .
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: zondag 20 februari 2011, 23:59
 
sorry, ernstig mee oneens! (niet persoonlijk bedoelt)

je mag best een visie delen, maar trek niet te snel conclusies. ik erger me vaak aan leugens die door onwetendheid als waarheid worden aangenomen! (zoals ik ook hier in reacties lees) zelf heb ik hierover ook moeten nadenken en bestuderen voor ik zomaar tot conclusies overga. ook ben ik veel teweten gekomen door ook gewoon ECHT met mensen (andersgelovigen) te praten en door te vragen. en zoals zovaak al is gebleken blijkt het kennen van de bijbel niet uit een verwijzing naar een enkel vers...


MARYLIEN613 schreef:
Af en toe komt bij de vraag toch naar boven of we in al die verscheidene religies toch niet allen in dezelfde God geloven? nee
Reden is toch dat je als kind niet kiest waar je wieg staat! klopt
Wat met kinderen geboren in verlaten gebieden,,
kinderen geboren midden in een streng islam milieu, is andere god idd
kinderen geboren en opgegroeid in een atheïstisch milieu, welke god?
dit zijn zaken die mij soms zo bezig houden, mij soms ook wel

Ik kan niet geloven dat God deze kinderen en mensen zomaar laat verloren gaan, onder het oordeel betekent niet meteen een veroordeling
niet iedereen heeft in zijn leven het voorrecht om het evangelie te leren kennen, das pas de laatste 2000 jaar

elke religie is overtuigd dat zijn opperste wezen de enige echte is,
wat je echt noemt... elk opperwezen kan echt zijn, niet elk opperwezen is god, al noemt het zich zo

Voor mij is er maar één God, ja, zelfs hindoe's zeggen dat soms
Voor mij is Jezus de Christus mijn Verlosser en mijn Redder, gelukkig
ik twijfel absoluut niet in mijn geloof,gelukkig

maar ik kan zo moeilijk aannemen dat al die andere mensen zouden verloren gaan ik ook


Hierbij moet ik altijd denken aan Joh 10: 16
"Nog andere schapen heb Ik, die niet van deze stal zijn;
ook die moet Ik leiden en zij zullen naar mijn stem horen
en het zal worden één kudde, één herder."

Zijn die andere schapen geen mensen die opgegroeid zijn en leven in en met een ander geloof?

nou Marylien, niet alleen zij, denk ook aan de mensen die geloofden voordat geloof in God verbonden was met geloof bij naam, denk aan Adam en Eva, Kain en Abel, Henoch, Noach, alle gelovigen tot Abraham.

ik probeer nog kort dit uit te leggen:
Allah = niet JHWH!
ook islam gelooft in een God, maakt dat dat dezelde is als de onze?
veel moslims zouden willen dat je dat gelooft idd, een slimme truc trouwens om de politiek om hun vingers te winden. gelukkig mogen wij iets slimmer zijn dan dat. dus wees kritsch! met andere geloven/religies: kijk eerst wie echt de god(en) is/zijn, en zie of het dan nog dezelfde is als God. het aantal verschillen in god met de islam is zeer groot kan ik je verklappen. waaronder belangrijk:
Jezus niet als Gods zoon, de naam 'Allah'?, herinvoering van vreemde wetten regels en morele kwesties, leerstellingen, religie/relatie, ontkenningen over de bijbel (denk aan pasen, of over Ismael), geen profetische/bijbelse aankondiging van een latere hoofd-profeet noch koran noch enig ander sluitstuk, ook andere sequentiele kwesties: 'de genade', pinksteren. en heel veel meer. dus je eerste vraag (onderstreept) lijkt me al beantwoord.

opvallend vind ik het voorbeeld waar verwijst 'GOD' naar. hoe vaak als ook in dit topic lijkt het antwoord alsof god gelijk staat aan 'opper wezen'? of soms ook: 'de naam van' vaak door joden en moslims, zeker orthodoxen (van beiden!) wezen en naam zijn niet het juiste antwoord! Vader, Zoon en HG zijn een, maar niet ondeelbaar, denk aan 2000 jaar terug. deze ondeelbaarheid wordt bij joden en moslims vrijwel altijd wel zo gezien, soms zelfs ook door christenen. als het zo was kon het als (enkel) wezen worden gezien.
is er slechts een god?
- nee, helaas zijn er vaak meerdere...
daarover zegt God trouwens wel over dat zij geen goden zijn, ze worden als goden aangemerkt, maar zonder autoriteit, authenticiteit, of legitimiteit!

een voorbeeld uit velen: drugs is god...
- ja, niet voor iedereen gelukkig!
wordt drugs aanbeden?
- ja, het hoeft niet gelijk te zijn als wij God aanbidden.
bestaat drugs wel echt dan?
- ja, duhh...
moeten we drugs aanbidden omdat drugs echt is?
- nee, dat mensen dat verband (met god) nog durven leggen om daarmee de authenticiteit mee vast te leggen.


komt dit voorbeeld op u vreemd over?

dan weet u niet wat god inhoud!

ook ik moest nadenken voor het kwartje viel, maar het is dus geen verwijzing naar: naam, en ook niet naar: (opper)wezen.
ik zal t verklappen, in het kortst omschreven zou ik de vergelijking het dichtst leggen bij: zaligmaker.

dit antwoord lijkt erg simpel, maar gaat heel diep als je er echt over na gaat denken wat dat betekent! ook voor uzelf persoonlijk!

een voorbeeld: het bepaalt: wat is zonde... waar zou god het oordeel op de mens berusten voor Zijn koninkrijk?
stel uzelf de vraag: wie/wat is mijn zaligmaker, stel uzelf dezelfde vraag af bij anderen? je hoeft t niet aan ze te vragen, maar bedenk waar iemand voor leeft, denk ook aan het wereldse leven tegenover het eeuwige. welk doel dient u?

in het voorbeeld drugs zal een verslaafde drugs zien als zijn zaligmaker. het 'dienen' ervan brengt hem/haar waar hij wil zijn, het 'doel'. zelfde voor sex of geld, of wat dan ook.
dit wil niet zeggen dat je als gelovige vrij bent van geld of sex of mss zelfs van drugs (hopelijk alleen medicijnen). bedenk u: zijn een van dezen werkelijk mijn doel en streven?
God waarschuuwd voor afgoderij, weten we nog wat het is (kan zijn). de bijbel herinnert ook: waar het hart vol van is...

zo kan dit verhaal nog heel lang worden,
over verschillende geloven -> 1 god kan ik later nog eventueel op ingaan, een belangrijk punt daarin is ook: 'beproef de geesten'. ook een van de cm topics gaat daar over (weet niet meer welke).


Laatst aangepast door
BART817
op maandag 21 februari 2011, 00:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 15:30
 
MAR907 schreef:
Ik denk het niet persoonlijk...
Er is maar een weg die tot God leidt.
Anders zou er meerdere wegen zijn, en heeft de uitspraak van de Here Jezus geen kracht meer maar wordt tot een leugen gemaakt.
Dat is voor mij ook de reden dat ik moeite heb met de "genade' leer welke alles probeerd te verzoenen...

Laat ik dan een beetje concreter aangeven wat ik bedoel: Het is Gods bedoeling dat iedereen op deze aarde kennis maakt met het evangelie. Jezus zei niet voor niets: "maakt alle volkeren tot mijn discipelen". Want inderdaad: er is maar een weg en die gaat door Hem.

Waar ik een beetje moeite mee heb is de gedachte dat kinderen, die nog niet in staat zijn geweest om tot een persoonlijke keuze voor een levende relatie met onze Heer te komen, zouden kunnen worden veroordeeld. Daar geloof ik niet in, temeer omdat ik ervan overtuigd ben dat een kind is geheiligd door het geloof van zijn vader en/of moeder (zie ook 1 Korintiërs 7, vers 14). Dat ontslaat ouders niet van de plicht om hun kinderen kennis te laten maken met Gods enorme liefde en genade, om hen tot een voorbeeld te zijn door juist ook die liefde en genade zichtbaar te maken in hun eigen doen en laten. Wij christenen hebben die verantwoordelijkheid naar onze kinderen toe, maar ook naar onze medemensen.

Wat volwassen mensen betreft ligt het een beetje anders denk ik, zeker in de tijd waarin wij nu leven. De Bijbel is al vertaald in ontzettend veel talen, als het in dit tempo doorgaat is de Bijbel rond 2035 vertaald in iedere taal die op deze wereld gesproken wordt. Daarnaast leven we in een digitaal tijdperk, waardoor kennis enorm snel gedeeld wordt op het worldwide web. Heel veel mensen op deze aarde, of het nu islamieten, boeddhisten, hindoes, atheïsten, humanisten, etc. etc. zijn, hebben gehoord over het evangelie van Christus. Als die mensen toch niet tot het geloof komen, missen zij Gods liefde en genade. Dat klinkt hard, maar zo staat het wel in de Bijbel. En mocht God anders beslissen, dan is dat aan hem. De opdracht die aan ons is gegeven lijkt me meer dan duidelijk. Dus hoe het komt met die persoon betreft die nog nooit een ander mens is tegen gekomen die hem had kunnen vertellen over Jezus Christus, die geen internet heeft en ook geen Bijbel... tja... laten we bidden dat hij binnenkort toch iemand ontmoet die hem kan vertellen over onze Heer.. Dus mensen blijven getuigen, niet alleen hier op het forum, maar op ieder moment dat God jou daar de kans toe biedt. Wat ik daarmee bedoel is dat het veel vaker mogelijk blijkt om met mensen in gesprek te raken over het geloof dan je denkt, zonder dat je dit op een opdringerige manier gaat doen. Dus: maak alle volken tot zijn discipelen.. Er is nog tijd.. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
LISA610
op maandag 21 februari 2011, 15:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 15:57
 
MARTIN695 schreef:
Er is geen excuus om God niet te kennen, wel een voorrecht om met de bijbel opgegroeid te zijn....


Hallo Crossroad.
Als je de mensen in de boesboes rekent die niets van de HEER gehoord hebben maar wel zich aan de geboden houden dan zal er ook voor hun genade zijn zo heb ik dat altijd geleerd .
Sjalom.
Martin


Als ik lees dat jij schrijft : zo heb ik dat altijd geleerd, wil ik je graag uitdagen om niet uit te gaan van wat jou is geleerd, maar juist om zelf de Bijbel te pakken en te lezen wat er staat.

De eerste vraag die bij mij boven komt de volgende:
Hoe kun je veronderstellen dat er mensen zijn die niets van de Heer hebben gehoord, maar zich wel aan de geboden houden. Hoe kennen ze de geboden dan volgens jou?

Pak Romeinen 3 er nog eens bij:
Vers 20: Daarom is voor hem geen sterveling onschuldig omdat hij de wet naleeft, want juist de wet leert ons zonde kennen.
Vers 28: Ik heb u er immers op gewezen dat eenmens wordt vrijgesproken door te geloven en niet door de wet na te leven...

Ik kan nog wel meer Bijbelgedeelten aanhalen, waar een dergelijke boodschap staat maar ik ga ervan uit dat het duidelijk is waar ik naar toe wil. Ben benieuwd hoe jij die teksten leest....
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 18:24
 
LISA610 schreef:
Als ik lees dat jij schrijft : zo heb ik dat altijd geleerd, wil ik je graag uitdagen om niet uit te gaan van wat jou is geleerd, maar juist om zelf de Bijbel te pakken en te lezen wat er staat.

De eerste vraag die bij mij boven komt de volgende:
Hoe kun je veronderstellen dat er mensen zijn die niets van de Heer hebben gehoord, maar zich wel aan de geboden houden. Hoe kennen ze de geboden dan volgens jou?

Pak Romeinen 3 er nog eens bij:
Vers 20: Daarom is voor hem geen sterveling onschuldig omdat hij de wet naleeft, want juist de wet leert ons zonde kennen.
Vers 28: Ik heb u er immers op gewezen dat eenmens wordt vrijgesproken door te geloven en niet door de wet na te leven...

Ik kan nog wel meer Bijbelgedeelten aanhalen, waar een dergelijke boodschap staat maar ik ga ervan uit dat het duidelijk is waar ik naar toe wil. Ben benieuwd hoe jij die teksten leest....
Knipoog smiley




Soms kan een houvast voor veel mensen een structuur geven om niet te verzanden in allerlei discussies. Geef even het voorbeeld van de Gereformeerde belijdenisgeschriften.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 18:30
 
LEONARD480 schreef:
Soms kan een houvast voor veel mensen een structuur geven om niet te verzanden in allerlei discussies. Geef even het voorbeeld van de Gereformeerde belijdenisgeschriften.

Niet verzanden in discussies? Hoe moet ik dan de tijd doorkomen als ik niet hoef te werken, te studeren en de kids bij hun vader zijn... En geef nu maar gewoon toe dat je zelf ook geniet van die discussies, zijn we het daar in ieder geval over eens vandaag ha ha ha Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 18:35
 
LISA610 schreef:
Niet verzanden in discussies? Hoe moet ik dan de tijd doorkomen als ik niet hoef te werken, te studeren en de kids bij hun vader zijn... En geef nu maar gewoon toe dat je zelf ook geniet van die discussies, zijn we het daar in ieder geval over eens vandaag ha ha ha Knipoog smiley


Eigenlijk wel lisa ...ben er ook dol op...ha ha

Maar vergeef me dat ik zeg ...soms kan het handig zijn Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 23:11
 
LISA610 schreef:
Als ik lees dat jij schrijft : zo heb ik dat altijd geleerd, wil ik je graag uitdagen om niet uit te gaan van wat jou is geleerd, maar juist om zelf de Bijbel te pakken en te lezen wat er staat.

De eerste vraag die bij mij boven komt de volgende:
Hoe kun je veronderstellen dat er mensen zijn die niets van de Heer hebben gehoord, maar zich wel aan de geboden houden. Hoe kennen ze de geboden dan volgens jou?

Pak Romeinen 3 er nog eens bij:
Vers 20: Daarom is voor hem geen sterveling onschuldig omdat hij de wet naleeft, want juist de wet leert ons zonde kennen.
Vers 28: Ik heb u er immers op gewezen dat eenmens wordt vrijgesproken door te geloven en niet door de wet na te leven...

Hallo Lisa

Ik heb dat zo geleerd en dat nog niet overal GOD s woord verkondigt is en dat als die mensen toch leven naar de wetten dat die mensen daar op afgerekent worden.
Neem alleen maar dat die mensen weten dat ze niet mogen stelen en ook niet naar een andere vrouw mogen gaan dan allen die van hun zelf en zo zullen er nog wel meer dingen zijn.
En als ik het nog weet maar dat is niet zeker moet dit ook ergens in Romijnen staan maar ik zal dit zeker morgen op de bid stond navragen.
Als ik het mis heb dan hoor je nog van mij.
Sjalom.
Martin

Ik kan nog wel meer Bijbelgedeelten aanhalen, waar een dergelijke boodschap staat maar ik ga ervan uit dat het duidelijk is waar ik naar toe wil. Ben benieuwd hoe jij die teksten leest....
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 20:09
 
MARTIN695 schreef:

Is goed Martin, ik ben heel benieuwd naar die tekst, want ik heb het zelf nog niet kunnen vinden. Hoor graag van je.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBECCA667





Berichten: 102

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 20:28
 
MARYLIEN613 schreef:
Af en toe komt bij de vraag toch naar boven of we in al die verscheidene religies toch niet allen in dezelfde God geloven?

Reden is toch dat je als kind niet kiest waar je wieg staat!

Wat met kinderen geboren in verlaten gebieden,,
kinderen geboren midden in een streng islam milieu,
kinderen geboren en opgegroeid in een atheïstisch milieu,
dit zijn zaken die mij soms zo bezig houden,

Ik kan niet geloven dat God deze kinderen en mensen zomaar laat verloren gaan,
niet iedereen heeft in zijn leven het voorrecht om het evangelie te leren kennen,

elke religie is overtuigd dat zijn opperste wezen de enige echte is,

Voor mij is er maar één God,
Voor mij is Jezus de Christus mijn Verlosser en mijn Redder,
ik twijfel absoluut niet in mijn geloof,
maar ik kan zo moeilijk aannemen dat al die andere mensen zouden verloren gaan

Hierbij moet ik altijd denken aan Joh 10: 16
"Nog andere schapen heb Ik, die niet van deze stal zijn;
ook die moet Ik leiden en zij zullen naar mijn stem horen
en het zal worden één kudde, één herder."

Zijn die andere schapen geen mensen die opgegroeid zijn en leven in en met een ander geloof?

in elk moslimland. (hoe onbekend dan ook voor ons westerlingen) zijn onderling heel veel verschillen.
heel veel verschillende moskeeen van verschillende geloofsleren, maar ook anders gelovigen waaronder christenen.
ook in bv Iran.

de kinderen van streng islamitische landen kunnen daardoor ook in aanraking komen met andere geloven.

wat betreft de moslimlanden. ik ben iets van 9 jaar onder gedompeld geweest in de islamitische cultuur.
wat ik zelf geleerd heb is dat er geen liefde is.
Liefde met een hoofdletter.
niet tussen man en vrouw? dat weet ik niet. maar zeker niet tussen hun naasten.
mensen zijn wantrouwend (ook in de families onderling) gewelddadig. kleine babies worden geslagen en geknepen of gestompt. dat was uit straf of als grap. (dat maakt ze sterk Geschokte, onthutste smiley ) wat van een ander was was van hun op het moment als ze even de andere kant op keken. (het verhaal van de arme man met het ene schaap en de rijke man met de kudde heeft een hele rake betekenis gekregen voor mij. ik heb het bijna dagelijks gezien daar. en zonder blikken of blozen hoor. zonder blikken of blozen en zonder spijt)
en niet alleen worden mensen dagelijk bestolen en of met geweld overvallen door hun naaste buren of familieleden. maar ook door de winkeliers, politie en andere overheidsdiensten.
Wij zeggen hier wel eens dat we curruptie kennen binnen onze overheden. maar geloof me. wij zijn daarin babies vergeleken met hun.

Toen ik terug kwam in de christenlijke wereld voelde ik een duivel in mijzelf die mij tegen probeerde te houden terug te gaan naar de kerk, door mij dingen te willen laten geloven. b.v. dat Jezus niet Gods Zoon was maar een profeet. dat Jezus ook bij hun terug zou komen wanneer Hij terug komt voor de christenen.
Ik ben naar de kerk geweest en voel mij bevrijd. Dus.....
MIjn God hun God??????? Ik heb geleerd van niet.


Laatst aangepast door
REBECCA667
op dinsdag 22 februari 2011, 20:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 10:58
 
REBECCA667 schreef:
in elk moslimland. (hoe onbekend dan ook voor ons westerlingen) zijn onderling heel veel verschillen.
heel veel verschillende moskeeen van verschillende geloofsleren, maar ook anders gelovigen waaronder christenen.
ook in bv Iran.

de kinderen van streng islamitische landen kunnen daardoor ook in aanraking komen met andere geloven.

wat betreft de moslimlanden. ik ben iets van 9 jaar onder gedompeld geweest in de islamitische cultuur.
wat ik zelf geleerd heb is dat er geen liefde is.
Liefde met een hoofdletter.
niet tussen man en vrouw? dat weet ik niet. maar zeker niet tussen hun naasten.
mensen zijn wantrouwend (ook in de families onderling) gewelddadig. kleine babies worden geslagen en geknepen of gestompt. dat was uit straf of als grap. (dat maakt ze sterk Geschokte, onthutste smiley ) wat van een ander was was van hun op het moment als ze even de andere kant op keken. (het verhaal van de arme man met het ene schaap en de rijke man met de kudde heeft een hele rake betekenis gekregen voor mij. ik heb het bijna dagelijks gezien daar. en zonder blikken of blozen hoor. zonder blikken of blozen en zonder spijt)
en niet alleen worden mensen dagelijk bestolen en of met geweld overvallen door hun naaste buren of familieleden. maar ook door de winkeliers, politie en andere overheidsdiensten.
Wij zeggen hier wel eens dat we curruptie kennen binnen onze overheden. maar geloof me. wij zijn daarin babies vergeleken met hun.

Toen ik terug kwam in de christenlijke wereld voelde ik een duivel in mijzelf die mij tegen probeerde te houden terug te gaan naar de kerk, door mij dingen te willen laten geloven. b.v. dat Jezus niet Gods Zoon was maar een profeet. dat Jezus ook bij hun terug zou komen wanneer Hij terug komt voor de christenen.
Ik ben naar de kerk geweest en voel mij bevrijd. Dus.....
MIjn God hun God??????? Ik heb geleerd van niet.


Jee, wat een heftig verhaal Rebecca...Ben overigens wel met je eens dat onze God niet dezelfde is als de God waar zij in geloven. Mooi om te weten: bij ons komt het vrijwel maandelijks voor dat iemand die voorheen in Allah geloofde, christen wordt en zich laat dopen. En ja.. dat blijkt iedere keer een enorme stap te zijn, met alle gevolgen van dien voor de betrokkenne. Ik ken iemand die door familieleden bedreigt is, naar een ander asielzoekerscentrum moest verhuizen omdat hij ook daar bedreigd werd... Het gaat goed met hem, want hij vertrouwt op God maar toch... zijn heftigte dingen hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 11:05
 
REBECCA667 schreef:
in elk moslimland. (hoe onbekend dan ook voor ons westerlingen) zijn onderling heel veel verschillen.
heel veel verschillende moskeeen van verschillende geloofsleren, maar ook anders gelovigen waaronder christenen.
ook in bv Iran.

de kinderen van streng islamitische landen kunnen daardoor ook in aanraking komen met andere geloven.

wat betreft de moslimlanden. ik ben iets van 9 jaar onder gedompeld geweest in de islamitische cultuur.
wat ik zelf geleerd heb is dat er geen liefde is.
Liefde met een hoofdletter.
niet tussen man en vrouw? dat weet ik niet. maar zeker niet tussen hun naasten.
mensen zijn wantrouwend (ook in de families onderling) gewelddadig. kleine babies worden geslagen en geknepen of gestompt. dat was uit straf of als grap. (dat maakt ze sterk Geschokte, onthutste smiley ) wat van een ander was was van hun op het moment als ze even de andere kant op keken. (het verhaal van de arme man met het ene schaap en de rijke man met de kudde heeft een hele rake betekenis gekregen voor mij. ik heb het bijna dagelijks gezien daar. en zonder blikken of blozen hoor. zonder blikken of blozen en zonder spijt)
en niet alleen worden mensen dagelijk bestolen en of met geweld overvallen door hun naaste buren of familieleden. maar ook door de winkeliers, politie en andere overheidsdiensten.
Wij zeggen hier wel eens dat we curruptie kennen binnen onze overheden. maar geloof me. wij zijn daarin babies vergeleken met hun.

Toen ik terug kwam in de christenlijke wereld voelde ik een duivel in mijzelf die mij tegen probeerde te houden terug te gaan naar de kerk, door mij dingen te willen laten geloven. b.v. dat Jezus niet Gods Zoon was maar een profeet. dat Jezus ook bij hun terug zou komen wanneer Hij terug komt voor de christenen.
Ik ben naar de kerk geweest en voel mij bevrijd. Dus.....
MIjn God hun God??????? Ik heb geleerd van niet.


Klopt Rebecca ooit was er een man uit Irak die ook op de EBS nu ETS zat voor Bijbelstudie en wat mij opviel was voornamelijk dat hij sprak over de God die hij nu leerde kennen van liefde en niet van haat zoals hij gewend was. Was trouwens een hele aardige man.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 23:19
 
LEONARD480 schreef:
Klopt Rebecca ooit was er een man uit Irak die ook op de EBS nu ETS zat voor Bijbelstudie en wat mij opviel was voornamelijk dat hij sprak over de God die hij nu leerde kennen van liefde en niet van haat zoals hij gewend was. Was trouwens een hele aardige man.

Eigenlijk vind ik het telkens weer mooi om te horen hoe iemand die eerst behoorde tot de islam bekeerd wordt tot christen. Want inderdaad, je hoort hen vrijwel altijd vertellen dat de God die zij eerst kenden heel anders is dan onze Heer. De getuigenissen die deze mensen vertellen als zij zich laten dopen zijn vaak heel indrukwekkend. En idd vaak zijn het hele lieve mensen, die enorm veel achter zich laten door de keuze die zij maken.


Laatst aangepast door
LISA610
op zaterdag 26 februari 2011, 23:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 16:41
 
LISA610 schreef:
Eigenlijk vind ik het telkens weer mooi om te horen hoe iemand die eerst behoorde tot de islam bekeerd wordt tot christen. Want inderdaad, je hoort hen vrijwel altijd vertellen dat de God die zij eerst kenden heel anders is dan onze Heer. De getuigenissen die deze mensen vertellen als zij zich laten dopen zijn vaak heel indrukwekkend. En idd vaak zijn het hele lieve mensen, die enorm veel achter zich laten door de keuze die zij maken.


Het kan niet anders dan dat zoiets diepe indruk achter laat en ook de blijdschap in zijn ogen was ongekend
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELISABETH227





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 20:10
 
MARTIN695 schreef:
Er is geen excuus om God niet te kennen, wel een voorrecht om met de bijbel opgegroeid te zijn....


Hallo Crossroad.
Als je de mensen in de boesboes rekent die niets van de HEER gehoord hebben maar wel zich aan de geboden houden dan zal er ook voor hun genade zijn zo heb ik dat altijd geleerd .
Sjalom.
Martin

Zo heb ik het ook geleerd, ongeveer dan. Mensen die werkelijk nooit het evangelie hebben gehoord zullen naar hun geweten geoordeeld worden, heb ik altijd geleerd. Ik weet intussen ook dat een geweten gevormd wordt door de cultuur waar je in opgroeit. Blijkbaar is een schoon geweten voor God voldoende in zo'n geval. Kun je nagaan hoe genadig Hij is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 22:19
 
[quote=ELISABETH227]

Hallo Elisabeth

Naar ik meen moet het staan in de brief aan de romeinen 5
Ik heb dat ook zo van onze voorganger begrepen.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 april 2011, 23:28
 
ELISABETH227 schreef:
Zo heb ik het ook geleerd, ongeveer dan. Mensen die werkelijk nooit het evangelie hebben gehoord zullen naar hun geweten geoordeeld worden, heb ik altijd geleerd. Ik weet intussen ook dat een geweten gevormd wordt door de cultuur waar je in opgroeit. Blijkbaar is een schoon geweten voor God voldoende in zo'n geval. Kun je nagaan hoe genadig Hij is.


God kennen is iets anders dan Jezus Christus kennen.
De mensen die wel gehoord hebben van Jezus Christus maar Hem niet kennen als Verlosser en Zaligmaker, voor hun staat het oordeel al vast (Joh. 3:18).
Voor de mensen die nooit van Jezus Christus hebben gehoord is het denk ik zoals jij en Martin schrijven. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2