ChristianMatch
 


Forum

wat zou jij doen als je geen kinderen kon krijgen ?
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SILVER916





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 12:22
 
wat zou jij doen als je geen kinderen kon krijgen ?


zou je dan ook gelukkig zijn ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 12:27
 
SILVER916 schreef:
wat zou jij doen als je geen kinderen kon krijgen ?


zou je dan ook gelukkig zijn ?

2e mogelijkheid, adopteren denk ik, ook deze kinderen wachten op ouders, je kan ook nog kiezen voor een kunstmatig iets.
Maar als het toch niet biologisch is, waarom dan al die moeite (pijn?)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 12:47
 
je kiest in 1e instantie voor je partner als je een relatie aangaat
als blijkt dat daar geen kinderen uit voorkomen zul je met je partner daarin
moeten communiceren wat je samen belangrijk vind en vandaaruit kun je dan kijken of men al dan niet voor adoptie openstaat en /of als pleegouders.
ik zelf heb altijd opengestaan voor evt pleegouder ,adoptie was nooit financieel haalbaar en ook qua leeftijd niet
maar ik heb makkelijk praten ik heb 2 schatten van kinderen mogen ontvangen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 13:26
 
SILVER916 schreef:
wat zou jij doen als je geen kinderen kon krijgen ?


zou je dan ook gelukkig zijn ?

Ik weet dat ik geen kinderen kan krijgen, of liever gezegd: in mijn situatie zou het medisch gezien volstrekt onverantwoord zijn. Ik heb wel degelijk een kinderwens, maar heb daar dus afscheid van moeten nemen. Da's allesbehalve makkelijk en ik heb er ook heel wat tranen om gelaten, maar inmiddels ben ik er aardig mee in het reine gekomen - hoewel het gemis en verdriet af en toe nog de kop opsteekt.

"Wat zou je doen?" is bij mij dus geen wat-als vraag. Wat ik doe? Nou, niets bijzonders. Leven met de wetenschap dat ik geen kinderen zal krijgen, genieten van de kinderen van anderen, en mijn leven proberen ten volle te leven.

Naast kinderen zijn er nog zoveel andere dingen die het leven mooi en waardevol maken. Ik probeer me daarop te focussen in plaats van op de dingen die ik mis. Het verdriet mag er zijn, maar mag niet overheersen; het staat mijn geluk dan ook niet in de weg!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SILVER916





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 13:30
 
Quote:
Ik weet dat ik geen kinderen kan krijgen, of liever gezegd: in mijn situatie zou het medisch gezien volstrekt onverantwoord zijn. Ik heb wel degelijk een kinderwens, maar heb daar dus afscheid van moeten nemen. Da's allesbehalve makkelijk en ik heb er ook heel wat tranen om gelaten, maar inmiddels ben ik er aardig mee in het reine gekomen - hoewel het gemis en verdriet af en toe nog de kop opsteekt.

"Wat zou je doen?" is bij mij dus geen wat-als vraag. Wat ik doe? Nou, niets bijzonders. Leven met de wetenschap dat ik geen kinderen zal krijgen, genieten van de kinderen van anderen, en mijn leven proberen ten volle te leven.

Naast kinderen zijn er nog zoveel andere dingen die het leven mooi en waardevol maken. Ik probeer me daarop te focussen in plaats van op de dingen die ik mis. Het verdriet mag er zijn, maar mag niet overheersen; het staat mijn geluk dan ook niet in de weg!



grote respect en waardering hier voor
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 13:34
 
GRACE585 schreef:
je kiest in 1e instantie voor je partner als je een relatie aangaat
als blijkt dat daar geen kinderen uit voorkomen zul je met je partner daarin
moeten communiceren wat je samen belangrijk vind

Dat ben ik helemaal met je eens. Toch geloof ik dat als op voorhand duidelijk is dat er geen kinderen kunnen komen, sommige potentiële partners bij voorbaat afhaken. De situatie is natuurlijk anders dan wanneer ongewenste kinderloosheid/onvruchtbaarheid pas in een later stadium aan het licht komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 13:36
 
SILVER916 schreef:
grote respect en waardering hier voor

Inderdaad Silver,
hier sluit ik mij bij jou aan,
dayspring ik heb enorm veel respect voor jou,
besef dat dit niet altijd makkelijk is,

Voor ik mijn zoon kreeg was het al een paar keer mis gelopen,
en ik had hier echt veel moeite mee,
dus als ik mij nu in jouw plaats zet, dappere meid!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 13:55
 
DAYSPRING826 schreef:
Dat ben ik helemaal met je eens. Toch geloof ik dat als op voorhand duidelijk is dat er geen kinderen kunnen komen, sommige potentiële partners bij voorbaat afhaken. De situatie is natuurlijk anders dan wanneer ongewenste kinderloosheid/onvruchtbaarheid pas in een later stadium aan het licht komt.

Moeilijk en emotioneel onderwerp zeker als vrouw, maar wil er wel bij vermelden dat ik toch ook voor de partner zou kiezen ...ook al zou je het van te voren weten dat het huwelijk kinderloos zal blijven. Kan mij niet voorstellen ...het is altijd nog een geschenk van God.


Laatst aangepast door
LEONARD480
op maandag 7 februari 2011, 15:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SILVER916





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 13:57
 
ja als je getrouwt ben of gewoon een relatie heb met hem of haar zou ik wel bij diegene blijven denk ik , als zij niet kinderen kan krijgen .

dat is de liefde voor elkaar.


Laatst aangepast door
SILVER916
op maandag 7 februari 2011, 14:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 14:01
 
DAYSPRING826 schreef:
Dat ben ik helemaal met je eens. Toch geloof ik dat als op voorhand duidelijk is dat er geen kinderen kunnen komen, sommige potentiële partners bij voorbaat afhaken. De situatie is natuurlijk anders dan wanneer ongewenste kinderloosheid/onvruchtbaarheid pas in een later stadium aan het licht komt.

er zijn echt wel mannen die voor zo een partner kiezen dayspring
een ervan was/is mijn eigen broer die dit van te voren wist maar bewust voor zijn vrouw koos en kiest ook al is hij zelf gek op kinderen
hij geniet gewoon van zijn neefje en nichtje en zijn verder samen gelukkig en vullen hun leven idd anders in

ook ken ik de andere situatie binnen mijn fam.waar men er later achter kwam.
ook zij zijn gelukkig getrouwd gebleven en vullen hun leven anders in dan ik die wel kinderen heb en verantwoordelijkheden hiervoor moet dragen
zij hebben gewoon weeer andere dingen die men kan ondernemen waar ik met kinderen niet aan toe kom, of gewoon de financien niet voor kan opbrtengen want kinderen kosten veel geld.en natuurlijk wil ik mijn kids niet kwijt en ben ik niet jaloers ieder leeft naar datgene wat hem toevertrouwd is.

IK geloof zeker dat God met ieder mens een eigen koers vaart en dat we ons niet moeten spiegelen aan anderen,ik denk dan aan dat stukje geschreven in een ander topic over de pers die met haar rugzak vol pijn en moeite bij Jezus kwam en een ander pakket mocht uitkieze,uiteindelijk hield ze het bij haar eigen pakket waarvan ze de draagkracht bij Hem mocht laten.


Laatst aangepast door
GRACE585
op maandag 7 februari 2011, 14:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 14:09
 
GRACE585 schreef:
er zijn echt wel mannen die voor zo een partner kiezen dayspring
een ervan was/is mijn eigen broer die dit van te voren wist maar bewust voor zijn vrouw koos en kiest ook al is hij zelf gek op kinderen
hij geniet gewoon van zijn neefje en nichtje en zijn verder samen gelukkig en vullen hun leven idd anders in

ook ken ik de andere situatie binnen mijn fam.waar men er later achter kwam.
ook zij zijn gelukkig getrouwd gebleven en vullen hun leven anders in dan ik die wel kinderen heb en verantwoordelijkheden hiervoor moet dragen
zij hebben gewoon weeer andere dingen die men kan ondernemen waar ik met kinderen niet aan toe kom, of gewoon de financien niet voor kan opbrtengen want kinderen kosten veel geld.en natuurlijk wil ik mijn kids niet kwijt en ben ik niet jaloers ieder leeft naar dargene wat hem toevertrouwd is.

O ja, zulke mannen zijn er zeker! Mooi voorbeeld van je broer :)

Ben het helemaal eens met je laatste zin. Je leeft met wat je is toevertrouwd en maakt daar het beste van. Ieder kan zo op zijn/haar manier zin en invulling aan zijn/haar leven geven, maar er ook van genieten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 14:16
 
SILVER916 schreef:
ja als je getrouwt ben of gewoon een relatie heb met hem of haar zou ik wel bij diegene blijven denk ik , als zij niet kinderen kan krijgen .

dat is de liefde voor elkaar.

Dat mag ik toch hopen! Je hebt voor elkaar gekozen omdat je van elkaar houdt. Als er dan onverhoopt verdrietige dingen gebeuren, ben je er om elkaar te steunen en te troosten. Helemaal in het geval van kinderloosheid is er sprake van gedeeld verdriet. Je moet er toch niet aan denken ín dat verdriet ook nog eens je partner kwijt te raken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 17:09
 
SILVER916 schreef:
ja als je getrouwt ben of gewoon een relatie heb met hem of haar zou ik wel bij diegene blijven denk ik , als zij niet kinderen kan krijgen .

dat is de liefde voor elkaar.

Dat mag je toch zeker hopen, anders stelt de liefde niet veel voor. Het lijkt alsof je er ergens nog aan twijfelt, maar 't zou ook aan jou kunnen liggen hoor. En dan hoop/verwacht je toch ook, lijkt mij, dat je vrouw bij je blijft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 17:15
 
ARNOLD765 schreef:
ik kan ze niet krijgen



Grapje
Eigenlijk een heel wrang grapje Arnold en niet gepast in dit onderwerp.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 15:28
 
DAYSPRING826 schreef:
Dat ben ik helemaal met je eens. Toch geloof ik dat als op voorhand duidelijk is dat er geen kinderen kunnen komen, sommige potentiële partners bij voorbaat afhaken. De situatie is natuurlijk anders dan wanneer ongewenste kinderloosheid/onvruchtbaarheid pas in een later stadium aan het licht komt.

Lieve dayspring. Ik kan me er niets bij voorstellen hoe het voelt om zelf geen kinderen te kunnen krijgen, want ik heb drie schatten van kinderen. Mijn beste vriendin en haar partner en mijn broer en zijn partner zijn wel onvrijwillig kinderloos gebleven. Dat is natuurlijk niet helemaal hetzelfde, maar als vriendin en zus leef je daar wel heel erg in mee.

Waar het me nu echter even om gaat is dat ik je graag een beetje wil bemoedigen met het volgende: Mijn broer heeft vanaf het begin van zijn relatie geweten dat zij samen geen kinderen zouden kunnen krijgen. Toch is hij met mijn schoonzus getrouwd. Hij ging (en gaat) compleet voor deze vrouw, inmiddels al ruim 14 jaar. Het is dan ook een geweldige meid.

Dus: er lopen echt wel mannen rond die voor een vrouw kiezen om wie zij is, om hoe zij in elkaar steekt. Kinderen krijgen is fantastisch, ik kan niet anders zeggen. Maar helaas is het niet iedereen gegund. En juist dan komt het erop aan.. kies je voor hem of haar... of voor het feit dat je zo graag kinderen wilt. Ik hoop voor jou dat je iemand tegen komt die echt helemaal voor jou gaat. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 20:51
 
LISA610 schreef:
Lieve dayspring. Ik kan me er niets bij voorstellen hoe het voelt om zelf geen kinderen te kunnen krijgen, want ik heb drie schatten van kinderen. Mijn beste vriendin en haar partner en mijn broer en zijn partner zijn wel onvrijwillig kinderloos gebleven. Dat is natuurlijk niet helemaal hetzelfde, maar als vriendin en zus leef je daar wel heel erg in mee.

Waar het me nu echter even om gaat is dat ik je graag een beetje wil bemoedigen met het volgende: Mijn broer heeft vanaf het begin van zijn relatie geweten dat zij samen geen kinderen zouden kunnen krijgen. Toch is hij met mijn schoonzus getrouwd. Hij ging (en gaat) compleet voor deze vrouw, inmiddels al ruim 14 jaar. Het is dan ook een geweldige meid.

Dus: er lopen echt wel mannen rond die voor een vrouw kiezen om wie zij is, om hoe zij in elkaar steekt. Kinderen krijgen is fantastisch, ik kan niet anders zeggen. Maar helaas is het niet iedereen gegund. En juist dan komt het erop aan.. kies je voor hem of haar... of voor het feit dat je zo graag kinderen wilt. Ik hoop voor jou dat je iemand tegen komt die echt helemaal voor jou gaat. Knipoog smiley


Ik wil er toch een aanvulling aangeven.
Er zijn ook situatie's waarbij de vrouw erg vruchtbaar is , maar geen kinderen wil om psychische redenen....
Ik mag mij gelukkig prijzen dat ik ondanks die redenen nog twee kinderen heb ontvangen....
Tevens heb ik een zus met zwager die kinderloos is...
Ervaar bij mijn kinderen dat hun beide de liefste tante en oom zijn welke ze hebben... Lachende smiley
God opent en sluit de moederschoot, dat is waar we eigenlijk over aan het redeneren zijn.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 21:07
 
LISA610 schreef:
Lieve dayspring. Ik kan me er niets bij voorstellen hoe het voelt om zelf geen kinderen te kunnen krijgen, want ik heb drie schatten van kinderen. Mijn beste vriendin en haar partner en mijn broer en zijn partner zijn wel onvrijwillig kinderloos gebleven. Dat is natuurlijk niet helemaal hetzelfde, maar als vriendin en zus leef je daar wel heel erg in mee.

Waar het me nu echter even om gaat is dat ik je graag een beetje wil bemoedigen met het volgende: Mijn broer heeft vanaf het begin van zijn relatie geweten dat zij samen geen kinderen zouden kunnen krijgen. Toch is hij met mijn schoonzus getrouwd. Hij ging (en gaat) compleet voor deze vrouw, inmiddels al ruim 14 jaar. Het is dan ook een geweldige meid.

Dus: er lopen echt wel mannen rond die voor een vrouw kiezen om wie zij is, om hoe zij in elkaar steekt. Kinderen krijgen is fantastisch, ik kan niet anders zeggen. Maar helaas is het niet iedereen gegund. En juist dan komt het erop aan.. kies je voor hem of haar... of voor het feit dat je zo graag kinderen wilt. Ik hoop voor jou dat je iemand tegen komt die echt helemaal voor jou gaat. Knipoog smiley


Dank je Lisa, da's lief van je :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 21:09
 
HANS764 schreef:
Gewoon schikken naar de omstandigheid... adoptie is een optie, maar ik zou niet met de natuur gaan klooien zoals reageerbuizen en meer van die zooi.

Klooien?Zooi?
Graag een beetje meer respect.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 21:19
 
HANS764 schreef:
Respect tegenover wie? Tegenover degene die geen kinderen kunnen verwekken? Of tegen degenen die onder wet leven?

Respect voor je medemens,gewoon zoals dat in de Bijbel staat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS764





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 21:20
 
LEANNE226 schreef:
Respect voor je medemens,gewoon zoals dat in de Bijbel staat.
Waar staat dat dan in de Bijbel? Zou je maar daar een vers van kunnen aanreiken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 21:54
 
HANS764 schreef:
Waar staat dat dan in de Bijbel? Zou je maar daar een vers van kunnen aanreiken?

Je naasten lief hebben als je zelf (de Tien Geboden)

Mario, nu weer on-topic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 22:40
 
HANS764 schreef:
Gewoon schikken naar de omstandigheid... adoptie is een optie, maar ik zou niet met de natuur gaan klooien zoals reageerbuizen en meer van die zooi.


Van uitspraken als dit word ik dus echt ziek. Dat jij misschien niet voor verdere behandeling zou gaan is jouw zaak, maar de manier waarop je dit stelt .... klooien zoals reageerbuizen en meer van die zooi .... Boze smiley

Hoop niet dat je medicatie gebruikt want dat noem ik dan ook maar "zooi".

En waarom zou adoptie wel een optie zijn als je je maar moet schikken naar de omstandigheid .... Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 23:07
 
ARNOLD765 schreef:
ik kan ze niet krijgen



Grapje


Geen leuk grapje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS764





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 23:12
 
MARIO216 schreef:
Je naasten lief hebben als je zelf (de Tien Geboden)

Mario, nu weer on-topic.
Naaste is enkelvoud.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 23:20
 
SILVER916 schreef:
wat zou jij doen als je geen kinderen kon krijgen ?


zou je dan ook gelukkig zijn ?


mijn antwoord: ja, maar dat is een lang verhaal. maar wil t niet zomaar ff op dit forum zetten. er zijn verschillende mensen die weten waarom, waaronder: vriendinnen, een oud(moslim)collega (man), en mn moeder (toen ze nog leefde).

8 jaar terug had ik een date met een meisje die om een spierziekte medicijnen slikte waardoor zwangerschap onverantwoord was. haar heb ik mijn mening nooit goed uit (kunnen) leggen. ook lag daar de nadruk in onze gesprekken niet zodanig op. t was om andere redenen dat t nooit iets is geworden. 'geen kinderen kunnen krijgen' lijkt mij dus ook nog niet 'de bindende factor' voor een relatie... (oke mss logisch, maar toch... ik beschouw me in dit onderwerp dan ook niet als ervaringsdeskundige, maar wilde dit wel even delen)
(detail: naar mijn weten zou zij wel al getrouwd moeten zijn, duss...)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 23:24
 
Ik heb mijn hele leven graag kinderen gewild, hoe meer hoe beter.

Echter is het nu zo dat het, medisch gezien, onverantwoord is om kinderen te krijgen (en dat nog afgezien van mijn leeftijd). Ik heb het daar heel moeilijk mee gehad, maar realiseerde mij uiteindelijk dat dat was uit egoistisch oogpunt.

En dat hielp om het negatieve feit om te draaien naar iets positiefs. Doordat ik geen gezin heb, kan ik mij meer inzetten voor Gods koninkrijk en dat voelt heel goed!

Nu is het zo dat ik hier een hele lieve man heb mogen leren kennen en we willen heel graag ons leven samen verder delen. We merken en voelen beide dat God ons samengebracht heeft en ons leven leidt.
En of het zo moet zijn, weet ik niet, maar hij is gesteriliseerd en ook vanuit dit oogpunt is kinderen krijgen niet meer mogelijk (zonder medisch ingrijpen dan).

Nu dit feit zo ligt, besef ik mij des te meer dat kinderen niet alles zaligmakend is om gelukkig te zijn.

God heeft mijn leven zo geleid dat er geen kinderen zijn en gaan komen. Blijkbaar heeft God iets anders voor mij op het oog. Wat weet ik nog niet, wel weet ik dat ik God heel dankbaar ben voor de manier waarop Hij mijn leven leidt en voor de lieve man die Hij op mijn pad gebracht heeft!

José
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 23:34
 
HANS764 schreef:
  • Wat zou het betekenen als ik zeg waarlijk geen kinderen te kunnen verwekken?
  • Wat als nu blijkt dat ik door een verkeerde chromosoomdeling daadwerkelijk geen nageslacht kan verwekken?
  • Gaan jullie er dan anders mee om?
  • Als ik als ervaringsdeskundige zeg dat het onmogelijk is
  • dat ik gelijken ken, die zelfmoord hebben gepleegd omdat hun partner wegging omdat hij haar geen baby kon geven?


Word je dan ook ziek?

Het gaat hier niet om wat je persoonlijk al hebt meegemaakt. Misschien ben je zo bitter geworden (zo komt het bij mij over) door ervaring die je liever niet had gehad. Kan ik me best voorstellen. toch is het denk ik niet goed om je eigen bitterheid op deze manier te uiten.
Wanneer je als man (of vrouw) om deze reden in de steek bent gelaten kan ik me enorm goed voorstellen dat dat enorm veel pijn en moeite (heeft) gekost, maar dan nog is het zaak met respect om te blijven gaan met de mening en gevoelens van anderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS764





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 23:37
 
Josina, jij bent een vrouw naar Gods hart. En Hij doet alles medewerken ten goede. Ik wilde ook dolgraag kinderen, maar bleek steriel te zijn, als gevolg van het Klinefelter Syndroom. Ook ik heb me vastgebeten in Zijn Woord, waarin staat dat degene die geen kinderen hebben gebaard, meer kinderen krijgen, dan die ze wel hebben gebaard. En ik denk dat ik jou dat vers niet hoef uit te leggen, dat je zeer wel weet wat ze betekend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS764





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 23:41
 
MARIANNE129 schreef:
Het gaat hier niet om wat je persoonlijk al hebt meegemaakt. Misschien ben je zo bitter geworden
Nee, de Mara is verandert in zoet water, immers God doet alles medewerken ten goede. Ik kan mij meer dan ooit inzetten voor Zijn werk, en het opmerkelijke is dat ik juist goed kan opschieten met kinderen, juist omdat ik geen vader ben!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 23:49
 
HANS764 schreef:
Josina, jij bent een vrouw naar Gods hart. En Hij doet alles medewerken ten goede. Ik wilde ook dolgraag kinderen, maar bleek steriel te zijn, als gevolg van het Klinefelter Syndroom. Ook ik heb me vastgebeten in Zijn Woord, waarin staat dat degene die geen kinderen hebben gebaard, meer kinderen krijgen, dan die ze wel hebben gebaard. En ik denk dat ik jou dat vers niet hoef uit te leggen, dat je zeer wel weet wat ze betekend.

Zeker!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2