ChristianMatch
 


Forum

Berichten van EVA685
Ga naar pagina Vorige 1 ... 27 28 29 30 31 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van EVA685
Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 21:57
BerichtOnderwerp: Tien richtlijnen van GOD
 
Tien Richtlijnen van God




Voor onmiddellijk resultaat, bedenk dat JIJ de veranderingen die nodig zijn in JOUW leven zelf moet maken. Deze veranderingen moeten volledig zijn doorgevoerd opdat Ik Mijn belofte om je vrede, vreugde en geluk in dit leven te verschaffen, kan vervullen. Mijn excuses voor mogelijke ongemakken, maar gezien al hetgeen Ik doe, vraag Ik erg weinig van je.



Volg alsjeblieft deze 10 richtlijnen

1. HOUD OP MET JE ZORGEN TE MAKEN

Het leven heeft je een klap uitgedeeld en je doet niets dan stilzitten en je zorgen maken. Ben je vergeten dat Ik er ben om je lasten weg te nemen en ze voor jou te dragen? Of schep je er plezier in om je over elk klein probleem waar je mee te maken krijgt druk te maken?



2. ZET HET OP DE AGENDA

Iets moet gedaan worden of er moet voor gezorgd worden. Zet het op de agenda. Nee, niet JOUW agenda. Zet het op MIJN takenlijst. Laat MIJ degene zijn die zich bezighoudt met het probleem. Ik kan je niet helpen totdat je het aan MIJ overlaat. En hoewel Mijn takenlijst lang is, Ik ben tenslotte ... God. Ik kan alles oplossen wat je in Mijn handen legt. Sterker nog, als de waarheid ooit bekend zou worden, Ik leid veel van jouw zaken in goede banen zonder dat jij je daar bewust van bent.



3. VERTROUW ME

Wanneer je eenmaal alle lasten aan Mij toevertrouwd hebt, houd dan op om ze terug te nemen. Heb vertrouwen in Mij. Geloof dat Ik zorg draag voor je behoeften, je problemen en je beproevingen. Problemen met de kinderen? Zet het op Mijn lijstje. Financiële problemen? Zet het op Mijn lijstje. Roetsjen je emoties een achtbaan op en af? Alsjeblieft, zet het op Mijn lijstje. Ik wil je helpen. Vraag het Me slechts.



4. LAAT HET MET RUST

Word op een ochtend niet wakker met de gedachte : "Kijk, ik voel me veel sterker, ik denk dat ik het vanaf nu zelf aankan?" Hoe denk je dat het komt dat je je nu sterker voelt? Eenvoudig. Jij gaf Me jouw problemen en Ik los ze voor je op. Ik geef je ook je kracht terug en omvat je in Mijn vrede. Besef je niet dat als Ik die problemen teruggeef, dat je dan weer terug bij af bent? Laat ze bij Mij en vergeet ze. Laat Mij alleen Mijn werk doen.



5. PRAAT TEGEN MIJ

Ik wil dat je vele zaken vergeet. Vergeet dat wat je gek aan het maken was. Vergeet de zorgen en het piekeren, omdat je weet dat Ik het in de hand heb. Maar er is één ding dat, naar Ik vurig hoop, je nooit zal vergeten. Alsjeblieft, vergeet niet tegen Mij te praten. VAAK! Ik hou van JOU! Ik wil je stem horen. Ik wil dat je me deelgenoot maakt van de gebeurtenissen in je leven. Ik wil je horen spreken over je vrienden en familie. Gebed is eenvoudig jouw gesprek met Mij. Ik wil je beste vriend zijn.



6. HEB GELOOF

Ik zie een heleboel dingen van hieruit die jij vanuit jouw positie niet kan zien. Heb geloof dat Ik weet wat Ik doe. Vertrouw Me, je zou niet willen zien met Mijn ogen. Ik zal blijven zorgen voor je, over je waken en in je behoeften voorzien. Je hoeft Me slechts te vertrouwen. Hoewel Ik een veel zwaardere taak heb dan jij, lijkt het alsof je zoveel moeite hebt met jouw klein aandeel. Hoe moeilijk kan vertrouwen zijn?



7. DEEL

Je werd geleerd te delen toen je slechts twee jaar oud was. Wanneer ben je dat vergeten? Deze regel geldt nog steeds. Deel met diegenen die minder bedeeld zijn dan jij. Deel je vreugde met diegenen die aanmoediging nodig hebben. Deel je lach met diegenen die al lange tijd geen lach meer gehoord hebben. Deel je tranen met diegenen die vergeten zijn hoe te huilen. Deel je geloof met hen die het niet hebben.



8. WEES GEDULDIG

Ik heb het zo georganiseerd, dat je in één leven zoveel verschillende ervaringen kunt opdoen. Je groeit op van kind tot volwassene, krijgt kinderen, verandert vele malen van werk, leert vele vaardigheden, reist naar tal van plaatsen, ontmoet duizenden mensen en doet vele ervaringen op. Hoe kun je dan zo ongeduldig zijn wanneer Ik er iets langer over doe dan je verwacht om een zaak op Mijn takenlijstje af te werken? Heb vertrouwen in Mijn timing, omdat Mijn timing volmaakt is. Alleen omdat Ik het Heelal geschapen heb in slechts zes dagen, denkt iedereen dat Ik Me altijd moet haasten, haasten en nog eens haasten.



9. WEES AARDIG

Wees aardig voor anderen, omdat Ik net zoveel van hen houd als van jou. Misschien dat ze zich niet zoals jij kleden, of praten zoals jij, of net zo leven zoals jij, maar Ik houd toch van allemaal. Alsjeblieft, probeer met elkaar op te schieten, voor Mij. Ik schiep ieder van jullie verschillend. Het zou te saai zijn als jullie allemaal identiek waren. Besef alsjeblieft dat Ik van al jullie verschillen houd.



10. HOU VAN JEZELF

Als Ik zoveel van je hou, hoe kun je dan niet van jezelf houden? Je bent door Mij geschapen voor slechts één reden : om van te houden en liefde terug te geven. Ik ben een God van Liefde. Hou van Me. Hou van je naasten. Maar hou ook van jezelf. Mijn hart doet pijn als Ik je boos zie worden op jezelf als er iets fout gaat. Je bent Me erg dierbaar. Vergeet dat nooit ...


Laatst aangepast door
EVA685
op zaterdag 20 februari 2010, 22:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 23:53
BerichtOnderwerp: Zaterdag 19 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt
 
Sorry...zaterdag moet vrijdag zijn Knipoog smiley

Vrijdag 19 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:

VOLHARD!

Vergeet niet al je moeilijkheden met liefde en met een lach tegemoet te treden, wees er zeker van, dat IK met je ben.
Herinner je toch dat het om de laatste paar meters gaat.
Laat Mij niet in de steek, IK kan je niet in de steek laten, rust in Mijn liefde.

Hoeveel gebeden van de wereld zijn onbeantwoord gebleven, omdat Mijn kinderen die baden, niet tot het eind toe volharden, zij dachten dat het te laat was, dat IK het niet voor hen deed en dat zij nu zelf handelend moesten optreden,denk aan Mijn woorden:
Wie volhardt tot het einde, zal zalig worden.

Kun je volharden tot het einde?
Als dat zo is, zul je zalig worden, maar volhard met moed, met liefde en een lach, o. Mijn kinderen, is Mijn training te zwaar?

Mijn kinderen, voor jullie wil IK de geheime schatkamers ontsluiten, die voor zovelen verborgen zijn, al je roepen tot Mij is zonder uitzondering verhoord,IK ben inderddad met je om je te helpen.

Doe alles wat IK je heb gezegd en leef in elk opzicht zoals IK je bevolen heb.

Als je onvoorwaardelijk alles doet wat IK zeg, dan zul je naar geest, ziel en lichaam goede resultaten boeken, wacht stilzwijgend nog een poosje, bewust van Mijn tegenwoordigheid, want in Mijn tegenwoordigheid moet je leven om rust te vinden voor je ziel en tevens om kracht,blijdschap en vrede te bezitten.


Laatst aangepast door
EVA685
op zaterdag 20 februari 2010, 00:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 16:15
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau
 
THOMAS968 schreef:
Met mijn opleidingsniveau en vak is niks mis maar naar mijn moeder luisteren deed ik inderdaad niet. En wel goed lezen, Pieter Knipoog smiley

Thomas


Och was ik maar....bij moeder thuisgebleven....(oud liedje) Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 16:10
BerichtOnderwerp: bidden geneest hiv
 
LIESBETH326 schreef:
Ik lees:
'Bidden geneest hiv'
'Bidden helpt tegen hiv'
'Ik denk dat bidden in genezing kan resulteren'.

Ik geloof dat God alles kan, dus ook mensen van hiv kan genezen.
Ik geloof in God die het bidden van mensen hoort en verhoort. (bv. Jak. 5:16: een krachtig gebed van een rechtvaardige vermag veel.)
Maar ik geloof niet in resultaten op het gebed...


Je moet bidden in geloof, bij HEM is niets onmogelijk.
Wij bidden er vanavond ook voor in de Gebedsroom.

Groetjes van Martha en Eva.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 14:06
BerichtOnderwerp: Donderdag 18 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt
 
Donderdag 18 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:



LAAT MIJ HET DOEN:



Sla deze tijden nooit over, het is niet zozeer wat Ik je openbaar dan wel, dat het je zwakke natuur in verbinding brengt met de onbegrensde Goddelijke krachten, er komen nu reeds krachten in beweging, allèèn Mijn wil zal geschieden, GOD zegent je nu rijkelijk.



Je denkt, dat er in een crisis als deze heel veel te doen is, er is maar èèn ding te doen, verbind je leven met de Goddelijke krachten en dan behoort het evenzeer tot Mijn taak om die levens en hun belangen op een ordelijke en juiste manier te doen verlopen, als om te zorgen, dat morgen de zon opgaat.



Het is niet zozeer het hartstochtelijk beroep, dat bij God gehoor vindt, dan wel het Gebed, waarbij de moeilijkheden en zorgen rustig in Gods handen worden gelegd.



Vertrouw dus en wees niet bezorgder dan een kind, dat een in de war geraakte knot wol in de handen van een liefhebbende moeder legt en dan naar buiten holt om te spelen en met dit onvoorwaardelijk vertrouwen de moeder meer plezier doet dan dat het haar op de knieën om hulp zou smeken, hetgeen haar veeleer pijn zou doen, daar het zou impliceren, dat ze niet graag wilde helpen, wanneer er hulp nodig was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 00:42
BerichtOnderwerp: Mama, `k wil een man hé!
 
ANITA324 schreef:
Mama, 'k wil een man hé!

Mama, 'k wil een man hé!
Wat 'n man, m'n lieve kind?
Wil jij dan een Fransman hè?
Nee mama, nee!
'n Franse man die wil ik niet.
Want „parlezvous“ versta ik niet
Dit is mijn plezier,
met die jongekerels hier.

Mama, 'k wil een man hé!
Wat 'n man, m'n lieve kind?
Wil jij dan een Duitser hè?
Nee mama, nee!
'n Duitse man die wil ik niet.
Want „Schweinenfleis“ dat lust ik niet
Dit is mijn plezier,
met die jongekerels hier

Mama, 'k wil een man hè
Wat 'n man, m'n lieve kind?
Wil jij dan 'n Spaanser hè?
Nee mamma, nee!
'n Spaanser man die wil ik niet
Want „Amor-Amor“ moet ik niet
Dit is mijn plezier,
met die jongekerels hier

Mama, 'k wil een man hè
Wat 'n man, m'n lieve kind?
Wil jij dan 'n Engelsman?
Nee mama, nee!
'n Engelsman die wil ik nie
Want „I love you“ versta ik niet
Dit is mijn plezier,
met die jongekerels hier

Mamma, 'k wil een man hè!
Wat 'n man, m'n lieve kind?
Wil jij dan een gelovige soms hè?
In 'n gelovige z'n armen wil ik wel
Dit is mijn plezier,
met die jongekerels hier.


Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley



Mooi gedaan Anita...het laatste couplet Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 00:40
BerichtOnderwerp: God redde mij op 14 Januari 2010
 
PETER758 schreef:
14 Januari 2010, een wonderlijke dag, hoewel toch ook een zeer pijnlijke dag, zowel lichamelijk als geestelijk.

Eerst een korte uitleg.

Ik werk bij Dekker Transport in Balkbrug als sorteerder op de recycling afdeling.
Daar sorteer ik bouwafval.

Mijn vader, moeder en broer werken er ook.
Mijn broer en ik aan de lopende band, mijn ouders als kraanmachinist.
Zij zijn overigens ook beide chef over onze ploeg.

Op 14 Januari 2010, ging de kachel van mijn moeder's kraan kapot waardoor zij bij ons aan de band kwam staan.
Hou dit even in gedachten voor het verloop van mijn verhaal.


Op een gegeven moment liep ik naar het uiteinde van de band dat aan de buitenkant van de sluis is.
Daar ging het mis.
Mijn arm kwam onder de lopende band vast en ik werd meegesleurd.
Hoe hard ik ook trok, ik kwam niet meer los.
Het trok mij mee, over de rol, waar de band strak omheen zit.
Je kan de band daar geen millimeter mee rekken, maar mijn arm zat eronder.
Voor de rol zit een gleuf.
Moeilijk uit te leggen waar die voor is.
Mijn hand kwam tussen die gleuf, waardoor mijn hand dubbel sloeg.
Probeer je hand maar eens tegen je pols te drukken.
Dat lukt niet.
Mijn hand zat strak tegen mijn pols.
Onder de rol zit ook nog een schraper pal tegen de band aan, en daar kwam mijn arm ook onderdoor.

Toen ik me besefte dat ik niet meer los kwam, begon ik te schreeuwen.
Ik schreeuwde alsof mijn leven ervan afhing, en dat was ook zo.

Op het moment dat mijn arm onder de schraper door ging dacht ik: Het is over, ik overleef het niet.
Ik schreeuwde nog een laatste noodkreet en gaf het op.
Ik accepteerde mijn dood.

De pijn verdween en het werd licht om me heen.
Een volkomen rust vulde mij.

Maar op dat moment.................

Geen van mijn collega's......niemand die de band stopte.........
Mijn moeder zette de band stop door aan de noodstop te trekken, een lange koord door de sluis.

Herrinner je je het begin van mijn verhaal?
Ik zei dat je het in gedachten moest houden.

Mijn moeder had daar normaal niet moeten staan.
Maar juist die ochtend ging de kachel van haar kraan kapot waardoor ze boven aan de band kwam te staan.

Als zij er niet had gestaan, was ik nu dood.
Keihard, maar waar!

God,zet de juiste persoon, op het juiste moment, op de juiste plaats!!!

Mijn moeder redde mijn leven.
Maar nog meer, God redde mijn leven, want HIJ bepaalde dat mijn moeder aan de band stond.

Sinds het ongeluk ging er een week lang, en af en toe nog steeds, een lied van de kinderopwekking door mijn hoofd.
Één zin, maar o zo waar!

Ik ben zo blij, want Jezus redde mij.http://www.youtube.com/watch?v=9a1QuskaePo&feature=related



GODS wegen zijn ondoorgrondelijk, prachtige getuigenis Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 00:34
BerichtOnderwerp: Diep van binnen doet pijn
 
ALFAROMEO918 schreef:
Welk? leven ?.


We hebben het nu toch over het aardse leven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 00:26
BerichtOnderwerp: GEBEDSROOM 18 februari 2010/20.00 uur-21.00 uur.
 
Jezus, ik wil heel dicht bij U komen (Opw. 502)

Jezus, ik wil heel dicht bij U komen,
In Uw nabijheid wil ‘k zijn.
Zo dicht bij U voel ‘k uw liefde stromen,
U maakt mij heilig en rein.

In de schuilplaats van de Allerhoogste
Blijf ik onder uw vleugels, o Heer
Uw schaduw beschermt mij,
Uw troon is mijn toevlucht
U bent mij leven en Heer.


Hallo vrienden:

Jullie lezen het goed, de Gebedsroom is nu van 20.00 uur- 21.00 uur,
deze tijden zouden beter uitkomen bij de Bidders, dus doen we dat Knipoog smiley

Heel dicht willen wij bij GOD komen in de Gebedsroom, Zijn aanwezigheid voelen, zodat Zijn liefde ons verwarmt, dan hoeven wij niet bang te zijn,
wij mogen komen zoals we zijn en bij HEM schuilen.
Geweldig toch......daar danken we HEM voor en wat denk je van Zijn prachtige Schepping? We klagen allemaal, laat die sneeuw voorbij gaan.....maar bedenk.....het is wel Zijn Schepping.

Wij bidden o.a. voor die mensen, die dicht bij GOD willen komen,
maar blokkades in hun leven hebben, HIJ allèèn kan ons rein maken,en vergeving schenken, als WIJ maar willen Twijfelende smiley Knipoog smiley

Veel is er om voor te danken en te bidden, kom eens kijken bij ons,
waar?? Gewoon naar de chat....even rechts onderin klikken en dan Knipoog smiley

Niks hoeft.....alles mag, maar wel eerbiedig.
Als er mensen binnenkomen tijdens het bidden worden ze niet begroet met een hallo o.i.d. maar met een Zegen!

Alvast warme groeten en Gods Zegen van ons Martha en Eva. Lachende smiley


Laatst aangepast door
EVA685
op donderdag 18 februari 2010, 00:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: woensdag 17 februari 2010, 22:42
BerichtOnderwerp: Woensdag 17 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt
 
Woensdag 17 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:



PSYCHISCHE KRACHTEN:



Psychische krachten behoeven niet direkt geestelijke krachten te zijn, zoek het geestelijke niet via stoffelijke middelen.

Kon je het maar zien - het is alsof je mooie geestelijke vleugels met modder bezwaart.



Zoek deze tijd als een tijd van gemeenschap met Mij - niet als een tijd om vragen te stellen en die beantwoord te krijgen.

En ontmoet Mij aan het Avondmaal, het is voedsel voor de ziel, waarin IK heb voorzien.

Verwacht geen volmaakte kerk, maar vind in een kerk het middel om heel dichtbij Mij te komen.

Dat allèèn is van belang en dan valt het vele weg, dat slechts buitenkant is.



Hecht daar geen waarde aan, grijp de waarheid en vind Mij - het ware brood des Levens, de les van de graankorrel is de les, die op Mijn kerk en Mij slaat, het ware leven is het enige, dat van belang is, de zichtbare kerk is het omhulsel,

maar het omhulsel was nodig om het levensgraan aan de mens aan te bieden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 22:47
BerichtOnderwerp: Dinsdag 16 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt
 
Dinsdag 16 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:



VOLKOMEN KALM BLIJVEN:



Zelfs al zou IK nooit tot je spreken, dan nog zou je goed beloond zijn voor deze tijd, die je hebt vrijgemaakt, al zat je allèèn maar stil en verlangde je naar Mij en al hunkerde je er allèèn maar naar om Mij in te ademen zoals je de frisse buitenlucht inademt.



Wees stil, wees kalm, wacht voor Mijn aangezicht, leer geduld, nederigheid en vrede van Mij.

Wanneer zul je volkomen kalm blijven, wat er ook gebeurt?

Je leert je lessen wel erg langzaam, in drukte, werk en zorg, moet het je allèèn al helpen als je de stilte zoekt.



Met jachten wordt zo weinig bereikt, je moet leren om op de drukste dagen de kalmte met je mee te dragen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 22:42
BerichtOnderwerp: Aardbeving
 
HANS744 schreef:
de boze satan dus houd mense bij GOD weg.daar wordt GOD toornig om en stuurt natuur rampen zie boek openbaringen en daar door worde mense wakker en merken en voelen dat ze GOD in hun leven nodig hebben en laaten zich doopen ook in haitie.wel erg eigenlijk dat daar rampen voor nodig zijn. je kan ook je hart open zetten op een vredige manier. dus neem mijn leven, en laat het toegeweidt zijn aan U eer


Ja, Hans en Chatuliem, ik denk dat GOD het echt gebruikt om de wereld wakker te schudden en zeker in een land als Haiti waar voodoo is, bovendien is er maar èèn die over de Schepping gaat en misschien ook kan vernietigen,
Natuurlijk huilt GOD dan, wij mensen willen toch niet luisteren, ons hoofd niet buigen? HIJ had alles zo mooi gemaakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 17:51
BerichtOnderwerp: Maandag 15 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt
 
Dinsdag 16 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:



VOLKOMEN KALM BLIJVEN:



Zelfs al zou IK nooit tot je spreken, dan nog zou je goed beloond zijn voor deze tijd, die je hebt vrijgemaakt, al zat je allèèn maar stil en verlangde je naar Mij en al hunkerde je er allèèn maar naar om Mij in te ademen zoals je de frisse buitenlucht inademt.



Wees stil, wees kalm, wacht voor Mijn aangezicht, leer geduld, nederigheid en vrede van Mij.

Wanneer zul je volkomen kalm blijven, wat er ook gebeurt?

Je leert je lessen wel erg langzaam, in drukte, werk en zorg, moet het je allèèn al helpen als je de stilte zoekt.



Met jachten wordt zo weinig bereikt, je moet leren om op de drukste dagen de kalmte met je mee te dragen.


Laatst aangepast door
EVA685
op dinsdag 16 februari 2010, 22:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 16:02
BerichtOnderwerp: De man vervult niet zijn rol
 
KROEGELTJ066 schreef:
Ik ben benieuwd naar de reacties op onderstaande passage uit Efeziërs 5:

Mannen, heb uw vrouw lief, zoals Christus de kerk heeft liefgehad en zich voor haar heeft prijsgegeven om haar te heiligen, haar te reinigen met water en woorden en om haar in al haar luister bij zich te nemen, zodat ze zonder vlek of rimpel of iets dergelijks zal zijn, heilig en zuiver. Zo moeten mannen hun vrouw liefhebben, als hun eigen lichaam. Wie zijn vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief.

Ik ben namelijk van mening dat veel mannen niet in staat zijn om dit waar te maken doordat ze innerlijk verwond zijn. Na het lezen van het boek "De ongetemde man" zijn mijn ogen open gegaan.



Maar ook geldt....vrouwen hebt u man lief Twijfelende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 15:58
BerichtOnderwerp: Welke partij stem je op en waarom?
 
HENK600 schreef:
hallo allemaal,

hier ff een poll voor iedereen die wil reageren. mijn vraag is om alleen hier neer te zetten op welke partij u zou willen stemmen en waarom.


niet reageren op wat iemand anders schrijft en of kopieren.
veel suc6 allemaal




afz: Henk


www.hetvrijevolk.com


Ik hou me niet bezig met de politiek, al dat gehakketak Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 15:54
BerichtOnderwerp: Spijt hebben.
 
PEACEDOVE820 schreef:
Daar heb je op zich helemaal gelijk in helemaal mee eens hoor!

Alleen zou ik zulke dingen persoonlijk niet in ee openbaar foru bespreken, eerder met iemand die me vertrouwd zou zijn.

Groetjes,
Peacedove

PS was alleen maar benieuwd was niet oordelend bedoeld.



Ik snap jou ook wel hoor, maar er zijn mensen die denken dat een Christelijk forum betrouwbaar is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 15:30
BerichtOnderwerp: Spijt hebben.
 
PEACEDOVE820 schreef:
Hoi ,

Ik vraag me eerlijk gezegt af warom je dit soort dingen op een algemeen forum zet, persoonlijk zou ik denken dat dat iets is tussenjouw en God is !

En wanneer God je dingen in je leven vergeeft zijn ze ook wekelijk weg enschoongewassen en dat hoeven we niet meer terug te kijken zoals de vrouw van Lot die in een zoutpilaar veranderde.

Groetjes,
Peacedove



Waarom niet??? We zitten hier toch op forum om dingen met elkaar te delen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 23:58
BerichtOnderwerp: Lees eens wat.
 
ALFAROMEO918 schreef:
Onderzoek alle dingen dus.

Van die Zogenaamde Pinkstergemeente Predikheren,is mijn boekenkast ook rijk van voorzien.

Ook David Maasbach dus.

Via Pinkstergemeentes,te beluisteren,en forumbezoek,op diverse chr sites,ging mijn Tochiba laptop de geest geven,door intensief gebruik.
Wel Garantie,dus.
Ik lees het Terdege,van de Refohoek nauwkeurig,want een ernstig woord is ook van node,maar dat die Gezinte,waar dat magazine voor bedoeld is,heb ik een probleem mee.
Het Magazine Opwekking,is niet aan gezintes bestemd,maar voor ieder,bestemd,Refo of Pinkster,in uitdragen wat Jezus voor ons betekend heeft,in dat Lijden.
Derrec Prinche,geloofsbrieven ontvang ik ook,ondanks zijn overlijden,zijn geest werkt nog steeds voort,in Evangelisatie.
Er is belist een andere Reformatie onstaan,na de stellingen op de Wittenberg van Luther,de Bijbel word Nu nog verder uitgediept,Inverband het het Volk Israël,in Gods Belofte,de Exodes,breng mijn zonen en dochters van verre,en de staat bestaat gewoon weer,in het land der belofte.
Er is bangheid ,ontstaan voor het Nieuwe,wat juist zo oud is in de geschriften,het joods geloof,van de profeten.
Altijd is er vezet geweest in mij,van de reformatie,de kinderdoop,en het RKK.
Ik geloof geen PKN,en Hersteld verband,geen Gereformeerd,of Gereformeerde Gemeente,of Gereformeerde Gemeente in Nederland,en Ds Hendriks,die beweerd dat God Niet bestaat.
Ik geloof,Dat Jezus voor mij gestorven is,als echt Gods Zoon zijnde,die niet fysyk verwekt is,maar door de Heiligge Geest.

WELKOM!!!!
Lekker discusseren Twijfelende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: maandag 15 februari 2010, 23:55
BerichtOnderwerp: Maandag 15 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt
 
Maandag 15 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:

INSPIRATIE - GEEN ASPIRATIE:



Je zult gebruikt worden, de Goddelijke kracht neemt nooit af, die is voldoende om al het werk in de wereld te doen, IK heb allèèn instrumenten nodig, die IK kan gebruiken.

Als men dit wist, zou de wereld vernieuwd worden.



De wereld heeft geen supermensen nodig, maar bovennatuurlijke mensen, mensen die met volharding het eigen IK uit hun leven willen doen verdwijnen om de goddelijke kracht door zich heen te laten werken.



Laat inspiratie de plaats innemen van aspiratie, alle werkeloosheid zou ophouden.

IK heb altijd werk in overvloed om te doen en IK betaal Mijn arbeiders altijd goed, zoals je zult zien naarmate je meer en meer het juiste inzicht krijgt in het werk, dat allèèn van Mij is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: zondag 14 februari 2010, 22:56
BerichtOnderwerp: Zondag 14 februari 2010-Bemoediging uit Jezus spreekt
 
Zondag 14 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:



IN MIJN TEGENWOORDIGHEID:



Je beseft niet, dat je onder het gewicht van je zorgen bezweken zou zijn als de tijd van vernieuwing met Mij er niet was geweest, het is niet door wat IK zeg, het is door het contact met Mij, met Mijzelf, het is niet zozeer het luisteren naar Mij dan wel doordat je in Mijn tegenwoordigheid bent.

Je kunt je niet voorstellen welk een versterkende en genezende kracht daar van uitgaat, dat te kennen gaat je menselijk bevattingsvermogen te boven.



Als iedere dag elk mens afzonderlijk of in groepsverband stil zou zijn voor mijn aangezicht, dan zou dit de arme zieke wereld genezen, bedenk dat je deze stille tijd met Mij nooit moet verzuimen, geleidelijk aan zul je naar geest, ziel en lichaam, naar Mijn beeld veranderd worden.



Allen, die je zien of met je in aanraking komen, zullen door deze omgang met je nader tot Mij worden gebracht en langzamerhand zal de invloed zich uitbreiden.



Jullie maken een plekje op aarde tot een heilige plaats en hoewel je moet werken en je jezelf voortdurend afmat, omdat dit moment de taaks is, die je is opgelegd, toch gebeurt het grootste werk, dat ieder van jullie kan doen en doet, in deze tijd, die je met Mij alleen bent, begrijp je dat.



Weet je, dat elke gedachte, ieder werk, elk gebed, ieder verlangen van de dag wordt verzameld en Mij wordt aangeboden.



Verheug je, dat IK met je ben!



IK ben op aarde gekomen om de geestelijke omgang tussen de mens en zijn God te herstellen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 14:50
BerichtOnderwerp: Jij en ik
 
[quote=ROBBEDOES873]Relaties zijn nooit makkelijk,
jij en ik hebben ons deel gehad
van zwoegen en moeilijke tijden,
maar samen zijn we erdoor gekomen.
Samen vonden we het toch de
moeite waard om onze
problemen onder ogen
te zien:
hebben we genoeg liefde gehad om
elkaar niet los te laten.
Wat we nu hebben is nog sterker
door alles war we hebben meegemaakt,
alles waarmee we hebben geworsteld.
Ik maak me soms zorgen over de toekomst,
maar met jou aan mijn zijn
ziet de toekomst er zoveel stralender uit~
het heden zo dierbaar,
vol betekenis.

Wij hebben tranen nodg om een lach
te waarderen;
we moeten onze problemen delen om ons
te realiseren hoezeer we elkaar
nodig hebben~
om onze liefde de kans te geven groter
en sterker te worden, blijvend te zijn.

Wij verdienen niets minder dan een liefde
die zal blijven door alle facetten
van ons leven.
Samen zullen we alle hindernissen
met vertrouwen het hoofd bieden
omdat we al hebben ervaren dat
onze relatie
zelfs door zware stormen zal
blijven bestaan,
zolang wij maar van elkaar houden~
met elkaar delen~
en bij elkaar blijven.

~Deanne Laura Pool~[/qu


Mooi Robbedoes Knipoog smiley Heel herkenbaar Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 14:48
BerichtOnderwerp: gebrek aan inlevingsvermogen?
 
MARIJAN072 schreef:
De meeste mensen op CM zijn single of weten wat het is om dat te zijn. Nu ben ik benieuwd of jullie ook wel eens mensen tegenkomen, die er - als vanzelfsprekend - vanuit gaan dat je een partner hebt. Een goede vriendin (m'n beste) van me, heeft een nieuw huis gekocht. Zij moet een nieuwe keuken uit gaan kiezen, wat best lastig is om alleen te doen. Nu ga ik vanmiddag graag met haar mee, maar de beslissing moet ze zelf nemen. Ze vertelde me dat ze iemand van het bedrijf aan de telefoon had gehad die steeds nadrukkelijk zei 'komen jullie (doelend op een partner) maar gauw kijken!' En dat voelde niet prettig voor haar. Zo ben ik een aantal jaren terug op meubeljacht geweest, m'n zus ging mee. In een (refo)meubelzaak op de Veluwe zag ik iets leuks, maar ik wilde er nog even over denken. Toen zei de verkoper 'komt u gauw eens terug met uw man (alsof je een partner hebt, kan trouwens ook nog een vrouw zijn Knipoog smiley ), dan kunt u samen beslissen'. Dat heeft mij best wel gestoord, ik heb op dat moment ook niks gezegd. Echt leuk vond ik het niet, later merkte ik dat het me meer boos maakte. Je krijgt neiging de koop af te blazen, dus het is ook niet erg commercieel van die man. Ik ben nu zover dat het mij niet (meer) kwetst. Ik denk eerder 'jammer zeg, als je zo kortzichtig denkt'. Maar stel je voor dat iemand (net) gescheiden is of (kort geleden) een partner verloren heeft of het er gewoon wel heel moeilijk mee heeft? Dan kan zo'n opmerking heel erg pijnlijk en kwetsend zijn. Je wijkt, in de ogen van zo iemand, af van de norm. Wie herkent zulke reacties? Is het een gebrek aan inlevingsvermogen? En een tweede vraag hieraan gekoppeld; hoe ga je er mee om? Kun je dit zeggen tegen zo iemand of stel je je dan te kwetsbaar op? Of moet je het gewoon zo laten. In een stad zullen ze zulke dingen toch niet (meer) zeggen?


Ik zou gewoon zeggen hoe mijn situati eruit ziet op dat moment.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 14:44
BerichtOnderwerp: Elke dag een bemoediging uit Jezus spreekt
 
SARIJS794 schreef:
Ja, dat is ook mijn ervaring Eva.

En....ben je er slechter uitgekomen? Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 14:19
BerichtOnderwerp: De reddingslijn
 
SOLAFIDE630 schreef:
Ik kan me dat voorstellen Eva....het is tenslotte het verborgen leven met de Heer, die je snoeit. Heel pijnlijk ergens maar ook heel mooi eigenlijk.
Zo gaat dat.
Groetjes Knipoog smiley


En of dat pijn doet...maar later zie je in waarom het was...

Groetjes van mij Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 14:16
BerichtOnderwerp: Zaterdag 13 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt
 
Zaterdag 13 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:



Dichtbij het doel:

Bij een wedloop is het niet de start, die inspanning kost, zelfs niet het tempo op de lange afstand, pas als het doel in zicht komt worden hart en zenuwen, moed en spieren tot het alleruiterste gespannen, bijna tot afknappen toe.



Zo is het ook met jou, nu het doel in zicht is - je moet allèèn nog een laatste kreet om hulp tot Mij slaken.

Kun je de laatste paar dagen niet aan de pijnlijke spanning van zenuwen en hart bemerken, dat de wedloop bijna ten einde is?

Moed, moed, sla acht op Mijn bemoedigende stem, bedenk, dat IK naast je ga en je aanspoor tot de overwinning.



De droevigste verslagen in de annnalen van de hemel zijn die, welke spreken van de velen, die goed liepen, met flinke moedige harten, tot het doel, de overwinning, nabij was en die toen de moed lieten zakken.



Alle hemelse heerscharen verlangden uit te roepen hoe dicht zij bij het einde waren en hadden hen wel willen smeken de eindspurt in te zetten, maar zij vielen uit en tot de dag van het laatste oordeel zullen zij niet weten hoe dicht zij bij de overwinning zijn geweest.



IK wilde wel, dat zij in de stilte naar Mij hadden geluisterd, dan zouden zij het geweten hebben, er moet zowel het luisterd oor zijn als de stille, zachte stem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 23:41
BerichtOnderwerp: nieuw onderwerp
 
PIETERVD711 schreef:
dank u mevrouw


Graag gedaan meneer Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 23:25
BerichtOnderwerp: Vrijdag 12 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt
 
Vrijdag 12 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:



Ontmoet mij overal:

Leven is in wezen, dat je je bewust bent van Mijn tegenwoordigheid, er wacht je een zeer schone toekomst, laat het een nieuw leven zijn, een nieuwe wijze van bestaan, waarin je je bij elk afzonderlijk voorval, elke gebeurtenis, elk plan, bewust bent van Mijn tegenwoordigheid, dit nu is het Eeuwige leven, dat zij U kennen en Jezus Christus, die Gij gezonden hebt.



Laat het zo worden, dat je je steeds bewust bent van Mijn tegenwoordigheid en je hebt Eeuwig leven - het leven tot in alle Eeuwigheid.



Laat je in alle dingen leiden door Gods Geest en vertrouw Mij in alles en als je je bewust bent van Mijn tegenwoordigheid, dan kan het niet anders of het moet je blijdschap brengen.

Schenk Mij niet allèèn vertrouwen, maar ook blijdschap.


Laatst aangepast door
EVA685
op zaterdag 13 februari 2010, 14:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 11 februari 2010, 21:22
BerichtOnderwerp: zeilmeisje
 
MARIO216 schreef:
(Henk de Velde)

Laura lijkt mij een verwend meisje dat haar zin door wil drijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 11 februari 2010, 20:46
BerichtOnderwerp: Wijziging GEBEDSROOMTIJDEN!
 
Hoii Allemaal:

Het was een fijne Gebedsroom vanavond!
Bedankt dat jullie er waren Knipoog smiley

Op verzoek van Gebedsroombezoekers, nu elke donderdagavond van 20.00 uur-21.00 uur Gebedsroom.


Warme groetjes van Martha en Eva. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
EVA685
op donderdag 11 februari 2010, 20:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685 (75)





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 11 februari 2010, 17:19
BerichtOnderwerp: zondag
 
ARJAN007 schreef:
Wat is dan nog het verschil tussen de zondag en de andere dagen van de week als mensen op zondag gaan klussen in hun huis, muurtjes uitbreken enzo en hun gras maaien?


Het verschil is....dat ze tussen de klussen door naar de kerk gaan Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van EVA685
Ga naar pagina Vorige 1 ... 27 28 29 30 31 Volgende
Pagina 30 van 31