ChristianMatch
 


Forum

bidden geneest hiv
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 17 februari 2010, 16:45
 
Bidden helpt tegen hiv. Dat heeft de lijsttrekker van de ChristenUnie in Amsterdam, Hugo Scherff, gezegd tegen de website gay.nl.

Scherff gelooft in zogeheten hiv-healings, bijeenkomsten waarbij hiv-patiënten genezen zouden worden door te bidden. Scherff noemt het wel 'zeer raadzaam' om hiv-remmers te gebruiken. "Maar God kan inderdaad alles, dus ook het genezen van hiv." Scherff zegt verder: "De vraag of hiv een ongeneeslijke ziekte is, vind ik lastig. Ik denk dat bidden in genezing kan resulteren." Hiv is een virus dat aids kan veroorzaken.

De gemeente Amsterdam waarschuwde anderhalf jaar geleden voor de healings. Die worden georganiseerd door christelijke organisaties, vooral onder Antillianen en Surinamers. Volgens de gemeente Amsterdam zijn ze een gevaar voor de volksgezondheid. De ChristenUnie heeft geen vertegenwoordigers in de Amsterdamse gemeenteraad.



bron: www.trouw.nl

17-02-2010
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 11:19
 
MARISKA601 schreef:
Bidden helpt tegen hiv. Dat heeft de lijsttrekker van de ChristenUnie in Amsterdam, Hugo Scherff, gezegd tegen de website gay.nl.

Scherff gelooft in zogeheten hiv-healings, bijeenkomsten waarbij hiv-patiënten genezen zouden worden door te bidden. Scherff noemt het wel 'zeer raadzaam' om hiv-remmers te gebruiken. "Maar God kan inderdaad alles, dus ook het genezen van hiv." Scherff zegt verder: "De vraag of hiv een ongeneeslijke ziekte is, vind ik lastig. Ik denk dat bidden in genezing kan resulteren." Hiv is een virus dat aids kan veroorzaken.

De gemeente Amsterdam waarschuwde anderhalf jaar geleden voor de healings. Die worden georganiseerd door christelijke organisaties, vooral onder Antillianen en Surinamers. Volgens de gemeente Amsterdam zijn ze een gevaar voor de volksgezondheid. De ChristenUnie heeft geen vertegenwoordigers in de Amsterdamse gemeenteraad.



bron: www.trouw.nl

17-02-2010

Klopt wel!!!! Zolang iedereen bidt,echt bidt,zijn ze waarschijnlijk elkaar niet aan het infecteren. Dus win-win-situatie. M.a.w. Ze zetten de Christenen (de normale) weer voor paal met dit soort acties(imho)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 11:23
 
God geneest niet iedereen die besmet is met het virus.
En God maakt m.i geen onderscheid tussen een gelovige en een niet gelovige.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 11:26
 
HDBAS635 schreef:
Klopt wel!!!! Zolang iedereen bidt,echt bidt,zijn ze waarschijnlijk elkaar niet aan het infecteren. Dus win-win-situatie. M.a.w. Ze zetten de Christenen (de normale) weer voor paal met dit soort acties(imho)

God kan HiV genezen en voorkomen, daar ben ik zeker van. Dus bidden helpt zeker!

Dat gezegd hebbende, kunnen wij onszelf ook beschermen tegen besmetting door voorzichtig te zijn met sexuele contacten en/of het gebruiken van condooms.

Vincent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PEACEDOVE820





Berichten: 291

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 12:37
 
VINCENT394 schreef:
God kan HiV genezen en voorkomen, daar ben ik zeker van. Dus bidden helpt zeker!

Dat gezegd hebbende, kunnen wij onszelf ook beschermen tegen besmetting door voorzichtig te zijn met sexuele contacten en/of het gebruiken van condooms.

Vincent

Kan daar alleen maar AMEN op zeggen!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 13:36
 
Ik lees:
'Bidden geneest hiv'
'Bidden helpt tegen hiv'
'Ik denk dat bidden in genezing kan resulteren'.

Ik geloof dat God alles kan, dus ook mensen van hiv kan genezen.
Ik geloof in God die het bidden van mensen hoort en verhoort. (bv. Jak. 5:16: een krachtig gebed van een rechtvaardige vermag veel.)
Maar ik geloof niet in resultaten op het gebed...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RUTGER643





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 13:37
 
Zijn doktoren niet voor niets gezegend met medische kennis?

Bidden helpt misschien voor de gemoedsrust maar volgens mij is er nog nooit wetenschappelijk aangetoond dat bidden medisch helpt.

Nu weet ik wel dat er gevallen bekend zijn die door de medici en de medische wetenschap niet begrepen worden. Is het niet gevaarlijk om de zaken dan direct op deze manier stellen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 14:15
 
RUTGER643 schreef:
Zijn doktoren niet voor niets gezegend met medische kennis?

Bidden helpt misschien voor de gemoedsrust maar volgens mij is er nog nooit wetenschappelijk aangetoond dat bidden medisch helpt.

Nu weet ik wel dat er gevallen bekend zijn die door de medici en de medische wetenschap niet begrepen worden. Is het niet gevaarlijk om de zaken dan direct op deze manier stellen?


Ik heb echter persoonlijk mee mogen maken op mijn persoonlijk gebed toen ik in diepe ellende zat, dat Jezus nog steeds Dezelfde is en ook inderdaad nog steeds geneest. In een fractie van en seconde werd mijn gebed verhoord en kwam de Heilige Geest over mij, wat een zeer mooie en niet te verwoorden ervaring is en er tot in totaal 3 x toe ets uit mij gevlogen is...ik dnk dus dat ik ben gereinigd van enkele onreine geesten en ook was ik meteen van mijn zwar depressie verloist en heb ik sindsdien geen hypoerventilatie meer gehad bijv. terwijl ik daarvoor herhaaldelijk hyperventilaties kreeg...ik hoefde er slechts aan te denken en dan had ik er weer eentje.

Sindsdien heb ik al biddend met de ]Heer aan mijn genezing mogen werken door te bidden, want de duivel laat je niet met rust en probeert je steeds weer onderuit te halen.

Juist door het gebed tot de Heer bij iedere aanval op mijn geest door de duisternis, heb ik de overwinning op deze aanvallen mogen behalen en kreeg steeds weer meer levensruimte net zolang totdat ik weer een hele dag zonder die duistere aanvallen op mijn geest kon leven...en daar ben ik toch wel 2 jaar zeer intensief mee beziggeweest...ik was de hele dag bezig om daarvoor in gebed te vechten en de overwinning is behaald, zoals ik daa4rvan destijds ook overtuigd was, want ik wist met zekerheid, dat Jezus nog steeds leeft en nog geneest. Hij is niet veranderd.

God is goed en oppermachtig

Voor de Heer is niets te wonderbaar!

Ook heb ik uit mijn directe omgeving meegemaakt, of liever gezeg mijn vriend van destijds, die bijna afgestudeerd medisch student was, dat de Heer ook een vrouw met een kwaadaardige aandoening, die door de behandelende artsen ziekenhuis was opgegeven, heeft genezen op gelovig gebed. Daar was toen mijn vriend persoonlijk bij aanwezig.

Mijn vriend was na de ronde van artsen (waar mijn vriend ook in meeliep) in het ziekenhuis naar haar toegegaan en had haar gezegd, dat Jezus haar kon genezen. Dit mocht mijn vriend overigens niet doen, dat was verboden eigenlijk. Deze vrouw geloofde dat Jezus haar kon genezen en toen is mijn vriend met haar naar onze gemeente gegaan en is voor haar gebeden en toen gebeurde dat zomaar in een fractie van een seconde. Mijn vriend zei later tegen me, dat hij ook kon merken dat er toen iets gebeurde in dat gebed. Geweldige dingen zijn dit!!!

Toen deze vrouw voor controle bij de haar behandelende arts in het ziekenhuis kwam, vond men totaal geen kwaadaardige aandoening meer en was alles gewoon weg.

Ze was gewoon helemaal genezen.

Dus je zou kunnen stellen, dat toen wetenschappelijk is aangetoond, dat ze op gebed is genezen, want anders zou die aandoening er nog moeten zitten

GELOOF zul je nooit wetenschappelijk kunnen aantonen, want geloof is het zeker weten van de dingen, die je niet kunt zien.

eN HOE BEDOEL JE, DAT DOKTOREN GEZEGEND ZIJN MET MEDISCHE KENNIS....DAT MOETEN ZE ZICH DOOR STUDIE EIGEN MAKEN......waarin er steeds weer voortschrijdend inzicht wordt verkregen, maar zonder God zullen ze veel zaken steeds weer verkeerd interpreteren en benaderen.......

God alleen is onze geneesheer! Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op donderdag 18 februari 2010, 14:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 16:10
 
LIESBETH326 schreef:
Ik lees:
'Bidden geneest hiv'
'Bidden helpt tegen hiv'
'Ik denk dat bidden in genezing kan resulteren'.

Ik geloof dat God alles kan, dus ook mensen van hiv kan genezen.
Ik geloof in God die het bidden van mensen hoort en verhoort. (bv. Jak. 5:16: een krachtig gebed van een rechtvaardige vermag veel.)
Maar ik geloof niet in resultaten op het gebed...


Je moet bidden in geloof, bij HEM is niets onmogelijk.
Wij bidden er vanavond ook voor in de Gebedsroom.

Groetjes van Martha en Eva.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RUTGER643





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 16:10
 
Quote:
Ik heb echter persoonlijk mee mogen maken op mijn persoonlijk gebed toen ik in diepe ellende zat, dat Jezus nog steeds Dezelfde is en ook inderdaad nog steeds geneest. In een fractie van en seconde werd mijn gebed verhoord en kwam de Heilige Geest over mij, wat een zeer mooie en niet te verwoorden ervaring is en er tot in totaal 3 x toe ets uit mij gevlogen is...ik dnk dus dat ik ben gereinigd van enkele onreine geesten en ook was ik meteen van mijn zwar depressie verloist en heb ik sindsdien geen hypoerventilatie meer gehad bijv. terwijl ik daarvoor herhaaldelijk hyperventilaties kreeg...ik hoefde er slechts aan te denken en dan had ik er weer eentje.

Sindsdien heb ik al biddend met de ]Heer aan mijn genezing mogen werken door te bidden, want de duivel laat je niet met rust en probeert je steeds weer onderuit te halen.

Juist door het gebed tot de Heer bij iedere aanval op mijn geest door de duisternis, heb ik de overwinning op deze aanvallen mogen behalen en kreeg steeds weer meer levensruimte net zolang totdat ik weer een hele dag zonder die duistere aanvallen op mijn geest kon leven...en daar ben ik toch wel 2 jaar zeer intensief mee beziggeweest...ik was de hele dag bezig om daarvoor in gebed te vechten en de overwinning is behaald, zoals ik daa4rvan destijds ook overtuigd was, want ik wist met zekerheid, dat Jezus nog steeds leeft en nog geneest. Hij is niet veranderd.

Zie mijn opmerking: bidden helpt voor de gemoedsrust.


Quote:
Toen deze vrouw voor controle bij de haar behandelende arts in het ziekenhuis kwam, vond men totaal geen kwaadaardige aandoening meer en was alles gewoon weg.

Ze was gewoon helemaal genezen.

Zie mijn opmerking: nu weet ik wel dat er gevallen bekend zijn die door de medici en de medische wetenschap niet begrepen worden.

Quote:
Dus je zou kunnen stellen, dat toen wetenschappelijk is aangetoond, dat ze op gebed is genezen, want anders zou die aandoening er nog moeten zitten.

GELOOF zul je nooit wetenschappelijk kunnen aantonen, want geloof is het zeker weten van de dingen, die je niet kunt zien.

De weinige uitzondering die er bekend zijn en waarvoor geen medische verklaring is, is dus geen wetenschappelijk bewijs. Zeg ook niet dat geloof wetenschappelijk te bewijzen is. Er is nooit aangetoond dat door het bidden patienten genezen zijn...


Quote:
eN HOE BEDOEL JE, DAT DOKTOREN GEZEGEND ZIJN MET MEDISCHE KENNIS....DAT MOETEN ZE ZICH DOOR STUDIE EIGEN MAKEN......waarin er steeds weer voortschrijdend inzicht wordt verkregen, maar zonder God zullen ze veel zaken steeds weer verkeerd interpreteren en benaderen.......

Wat ik bedoel: als je ziek bent ga je naar de dokter. Het gevaar is dat mensen vertrouwen op gebedsgenezing/alternatieve geneeswijzen terwijl een arts het juiste middel misschien zo kan voorschrijven.

En waarom wordt er geadviseerd hiv-remmers te blijven gebruiken als ze pretenderen hiv te kunnen genezen??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 16:38
 
RUTGER643 schreef:
[
En waarom wordt er geadviseerd hiv-remmers te blijven gebruiken als ze pretenderen hiv te kunnen genezen??



Wees blij dat ze dat in elk geval nog adviseren, anders was het leed niet te overzien vrees ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 17:14
 
Misschien vertrouwen we wel te weinig op de almacht van God, en te veel op de kennis van de medici. Smiley die vol vragen zit

Matteus 9 (NBV)Verschillende genezingen
18 Hij was nog niet uitgesproken of er kwam een leider van de synagoge naar hen toe die voor Jezus neerviel en zei: ‘Mijn dochter is zojuist gestorven. Kom alstublieft en leg haar de hand op, dan zal ze weer leven.’ 19 Jezus stond op en volgde hem met zijn leerlingen. 20 Plotseling naderde hen van achteren een vrouw die al twaalf jaar aan bloedverlies leed. Ze raakte de zoom van zijn bovenkleed aan, 21 want ze dacht: Als ik alleen zijn bovenkleed maar kan aanraken, zal ik al genezen worden. 22 Jezus draaide zich om, en bij het zien van de vrouw zei hij: ‘Wees gerust, uw geloof heeft u gered.’ En vanaf dat moment was de vrouw genezen.
23 Toen Jezus bij het huis van de leider van de synagoge aankwam en er de fluitspelers en de luid weeklagende menigte zag, 24 zei hij: ‘Ga naar huis, het meisje is immers niet gestorven, ze slaapt.’ Men lachte smalend. 25 Nadat iedereen was weggestuurd, ging hij naar binnen. Hij pakte het meisje bij de hand, en ze stond op. 26 Het verhaal hierover verspreidde zich in de hele omgeving.
27 Toen Jezus van daar verderging, volgden hem twee blinden die luidkeels riepen: ‘Heb medelijden met ons, Zoon van David!’ 28 En nadat hij een huis was binnengegaan, kwamen de blinden naar hem toe. Jezus vroeg hun: ‘Gelooft u dat ik dit kan doen?’ Ze antwoordden: ‘Zeker, Heer!’ 29 Daarop raakte hij hun ogen aan en zei: ‘Zoals u gelooft, zo zal het ook gebeuren.’ 30 En hun ogen gingen open. Jezus waarschuwde hen uitdrukkelijk: ‘Zorg ervoor dat niemand het te weten komt!’ 31 Maar na hun vertrek verspreidden ze het nieuws over hem in de hele omgeving.
32 Terwijl ze het huis weer verlieten, bracht men iemand bij hem die bezeten was en niet kon spreken. 33 Nadat de demon was uitgedreven, begon de stomme te spreken. De mensenmassa stond versteld, men zei: ‘Zoiets hebben we in Israël nog nooit gezien!’ 34 Maar de farizeeën zeiden: ‘Het is dankzij de vorst der demonen dat hij demonen kan uitdrijven.’
Uitzending van de twaalf
35 Jezus trok rond langs alle steden en dorpen, hij gaf er onderricht in de synagogen, verkondigde het goede nieuws over het koninkrijk en genas iedere ziekte en elke kwaal. 36 Toen hij de mensenmenigte zag, voelde hij medelijden met hen, omdat ze er uitgeput en hulpeloos uitzagen, als schapen zonder herder. 37 Hij zei tegen zijn leerlingen: ‘De oogst is groot, maar er zijn weinig arbeiders. 38 Vraag dus de eigenaar van de oogst of hij arbeiders wil sturen om de oogst binnen te halen.’
Mat 10:1 Daarop riep hij zijn twaalf leerlingen bij zich en gaf hun de macht om onreine geesten uit te drijven en iedere ziekte en elke kwaal te genezen.
Handelingen 4:8 Petrus antwoordde, vervuld van de heilige Geest: ‘Leiders van het volk en oudsten, 9 nu wij vandaag worden verhoord omdat we een zieke hebben geholpen, en nu ons wordt gevraagd hoe het komt dat hij is genezen, 10 dient u allen en het hele volk van Israël te weten dat deze man hier gezond voor u staat dankzij de naam van Jezus Christus uit Nazaret

Medici willen verklaringen van datgene wat ze niet kunnen verklaren of bevatten. In deze "tijd" moet alles een wetenschappelijke benadering kennen, het moet publikatie hebben gehad hebben in The Lancet, want anders is het onverklaarbaar en dus niet echt ....... Boze smiley
De bijbel, zegt iets anders, geen verklaringen maar "in Jezus naam".
Betekend het dan dat artsen overbodig zijn geworden, NEE zeker niet, betekend het dan dat ze de wetenschap boven God mogen stellen, NEE absoluut niet.
Christenen mogen gebruik maken van artsen, Lucas (schrijver van het Lucas evangelie) was ook arts, maar Jezus genas door de kracht die Hij had gekregen van Zijn Vader. Ik denk persoonlijk dat we heel blij mogen zijn met de geneeskunde zoals we die nu kennen, en dat we daar ook gebruik van mogen maken. Maar ik geloof en weet, dat als we bidden in Jezus naam (vanuit een oprecht hart en rotsvast geloof) om genezing, God het gebed zal verhoren. Is het dan voor 100% zeker dat God alle lichamelijke ziekten en kwalen geneest?? Daar durf ik een NEE op te zeggen, maar God geeft wel dan wel de kracht om het te dragen.
Ps 55:23 Leg uw last op de HEER en hij zal u steunen, nooit zal hij dulden dat een rechtvaardige ten val komt.
2 Kor 4:17 De geringe last die we tijdelijk te dragen hebben, brengt ons een eeuwige luister, die alles omvat en alles overtreft.

Sorry, dat het een nogal lange posting is geworden..... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 18:50
 
[quote=CROSSROAD317]Misschien vertrouwen we wel te weinig op de almacht van God, en te veel op de kennis van de medici. Smiley die vol vragen zit

Misschien vinden mensen het wel vroom klinken dat ze op God vertrouwen in plaats van het gezonde verstand te gebruiken. Een seropositief iemand die zijn coctail niet inneemt, handelt onverantwoordelijk. Het is schijnvroomheid en heel erg dom om de middelen die ons misschien wel door Hem gegeven zijn niet te gebruiken. Het is het uiterlijk vertoon van moderne farizeeers als mensen zeggen door gebedsgenezing beter te worden van HIV. Dat er onverklaarbare genezingen zijn, doet daar niets van af. Wat onverklaarbaar is, hoeft niet door gebed te komen. Laten we bidden om een ziekte te kunnen dragen, zoals hier al eerder opgemerkt. We hebben ontzettend veel aan medici en wetenschappelijk onderzoek te danken.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 19 februari 2010, 18:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 19:52
 
[quote=CROSSROAD317]Misschien vertrouwen we wel te weinig op de almacht van God, en te veel op de kennis van de medici.

[quote=THOMAS968]Misschien vinden mensen het wel vroom klinken dat ze op God vertrouwen in plaats van het gezonde verstand te gebruiken. Een seropositief iemand die zijn coctail niet inneemt, handelt onverantwoordelijk. Het is schijnvroomheid en heel erg dom om de middelen die ons misschien wel door Hem gegeven zijn niet te gebruiken. Het is het uiterlijk vertoon van moderne farizeeers als mensen zeggen door gebedsgenezing beter te worden van HIV. Dat er onverklaarbare genezingen zijn, doet daar niets van af. Wat onverklaarbaar is, hoeft niet door gebed te komen. Laten we bidden om een ziekte te kunnen dragen, zoals hier al eerder opgemerkt. We hebben ontzettend veel aan medici en wetenschappelijk onderzoek te danken.

Betekend het dan dat artsen overbodig zijn geworden, NEE zeker niet, betekend het dan dat ze de wetenschap boven God mogen stellen, NEE absoluut niet.
Christenen mogen gebruik maken van artsen, Lucas (schrijver van het Lucas evangelie) was ook arts, maar Jezus genas door de kracht die Hij had gekregen van Zijn Vader. Ik denk persoonlijk dat we heel blij mogen zijn met de geneeskunde zoals we die nu kennen, en dat we daar ook gebruik van mogen maken. Maar ik geloof en weet, dat als we bidden in Jezus naam (vanuit een oprecht hart en rotsvast geloof) om genezing, God het gebed zal verhoren. Is het dan voor 100% zeker dat God alle lichamelijke ziekten en kwalen geneest?? Daar durf ik een NEE op te zeggen, maar God geeft wel dan wel de kracht om het te dragen.

Zoals je had kunnen lezen Thomas schreef ik dus al dat we gebruik kunnen maken van de medische wetenschap, en dat we heel blij mogen zijn met de geneeskunde zoals we die nu kennen....... Engeltje smiley


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op vrijdag 19 februari 2010, 19:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 20:00
 
[quote=CROSSROAD317][quote=CROSSROAD317]Misschien vertrouwen we wel te weinig op de almacht van God, en te veel op de kennis van de medici.

Ik had dat echt wel gelezen en viel je er ook niet op aan, bevestigde je eerder. Ik leg het accent alleen anders. Lees maar.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 23:30
 
Een seropositief iemand kan rustig zijn medicijn innemen onder dankzegging tot God, maar hij/zij mag en kan in alle vrijmoedigheid zeer aanhoudend bidden, met alles wat er in hem/haar is, om genezing van zijn/haar ziekte....en als je dan door God genezen wordt....heus, geloof me...dan weet je het ook en dan ben je ook GENEZEN....en dan kun je je drankje echt weggooien hoor.

En dit is geen vroom geklets, maar dit weet ik door eigen ervaring.....

God zegen iedereen....God is gisteren en heden niog steeds Dezelfde. Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 23:53
 
SOLAFIDE630 schreef:
Een seropositief iemand kan rustig zijn medicijn innemen onder dankzegging tot God, maar hij/zij mag en kan in alle vrijmoedigheid zeer aanhoudend bidden, met alles wat er in hem/haar is, om genezing van zijn/haar ziekte....en als je dan door God genezen wordt....heus, geloof me...dan weet je het ook en dan ben je ook GENEZEN....en dan kun je je drankje echt weggooien hoor.

En dit is geen vroom geklets, maar dit weet ik door eigen ervaring.....

God zegen iedereen....God is gisteren en heden niog steeds Dezelfde. Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley




Niemand beweerd toch dat je niet mag bidden voor genezing??
Tuurlijk mag dat, en ja, er zal ook best wel eens een gebed verhoord worden.
Maar hier gaat het erom dat wazige gebedsgenezers beweren mensen te kunnen genezen en deze mensen die onzin nog geloven ook, met alle gevolgen van dien...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 23:59
 
PIETER649 schreef:
Niemand beweerd toch dat je niet mag bidden voor genezing??
Tuurlijk mag dat, en ja, er zal ook best wel eens een gebed verhoord worden.
Maar hier gaat het erom dat wazige gebedsgenezers beweren mensen te kunnen genezen en deze mensen die onzin nog geloven ook, met alle gevolgen van dien...



Aanvulling op Pieter.. ook vaak word tegen ze gezegd stop maar met die medicijnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 06:25
 
MARISKA601 schreef:
Aanvulling op Pieter.. ook vaak word tegen ze gezegd stop maar met die medicijnen.

Ja, helaas speelt dat vaak. Ik persoonlijk vind dat geen goede zaak..... Als je nog niet genezen bent, moet je natuurlijk geen domme en dwaze dingen doen, die je gezondheid ondertussen kunnen schaden...het is triest, dat men dan onder druk gezet wordt door sommige mensen om de medicijnen, die iemand nodig heeft voor genezing van een ziekte, niet meer in te nemen.

Veel mensen zien dat als een teken, dat je gelooft in je genezing of liever gezegd, dat je dan aan de Heer laat zien, dat je Hem wil geloven en dat je dan als teken daarvoor je medicijnen niet meer inneemt.

Ik persoonlijk heb daar zeer grote moeite mee en vind zoiets onverantwoord en zeer heftig voor de betrokken persoon of personen. Misschien ook met de achterliggende gedachte, dat wanneer je doorgaat met het innemen van je medicijnen, dat dit dan voor de Heer een teken ZOU ZIJN van ONGELOOF.

Ik heb elders hier op het forum verteld van een vrouw, die in het ziekenhuis lag en onder behandeling was voor een kwaadaardige aandoening. Het feit, dat zij dus onder behandeling was van menselijke artsen, was voor de Heer totaal geen punt om haar WEL te genezen toen zij dus als ongeneeslijk werd verklaard door de artsen.

Zij heeft nooit voor een dergelijk dilemma gestaan om haar medicijnen niet meer in te nemen of iets dergelijks en TOCH HEEFT DE HEER HAAR GENEZEN in een fractie van een seconde, toen mijn toenmalige vriend, die bijna afgestudeerd arts was, haar meegenomen had naar onze gemeente om voor haar genezing te bidden, hetgeen dus toen ook direct gebeurd is en er dus dan ook overduidelijk een manifestatie was van de Heilige Geest, die niet alleen zij merkte, maar ook de anderen, die er bij aanwezig waren. Zij werd op dat moment heel duidelijk aangeraakt door de Heer.

Ik persoonlijk zie het dus als zeer verkeerd om mensen te adviseren om je medicijnen niet meer in te nemen, als teken voor de Heer van je GELOOF daarvoor in Hem.

Ik heb zo´n geval ook meegemaakt, dat een vrouw in de gemeente een kwaadaardige aandoening had in haar arm en dat er toen door bepaalde gemeenteleden haar geadviseerd werd om als GELOOFSDAAD de behandeling van een arts hiervoor te weigeren. Deze vrouw wilde dat zelf ook, omdat ze alleen op de Heer wilde vertrouwen. Zij is toen ook overleden, helaas. Heel triest natuurlijk.

Mijn ervaring is persoonlijk, dat wanneer de Heer je werkelijk aanraakt en je geneest, dat je dit dan ook overduidelijk weet en voelt, doordat de Heilige Geest over en in je komt en Zijn werk aan je en in je doet en dat is iets, wat je overduidelijk merkt en niet alleen jijzelf maar ook de mensen, die er bij aanwezig zijn. Dan gebeurt er OVERDUIDELIJK IETS...... iK KAN DIT NIET GENOEG BENADRUKKEN. Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 10:13
 
Kijk ook maar eens naar de situatie van Sylvia Millecam en Jomanda.
Artsen zeiden borstkanker en Jomanda had het over een ontsteking.
Ik meen dat Jomanda Sylvia had afgeraden om naar een reguliere arts te gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 14:07
 
MARISKA601 schreef:
Kijk ook maar eens naar de situatie van Sylvia Millecam en Jomanda.
Artsen zeiden borstkanker en Jomanda had het over een ontsteking.
Ik meen dat Jomanda Sylvia had afgeraden om naar een reguliere arts te gaan.


Hoe kun je Jomanda vergelijken met God`s genezing? Gefrustreerde smiley

Zeker is het niet af te raden als iemand ziek is te stoppen met medicijnen of naar een dokter te gaan.
Er staat geschreven dat wij ons verstand moeten gebruiken.
De doktoren en medicijnen zijn er niet voor niks.

Maar er voor bidden is goed en soms gebeurt het dat de kwaal ineens weg is, andere keer is het stap voor stap en weer een andere keer lijkt er niets te gebeuren.
Wij weten niet waarom de genezing er wel of niet is, dat is aan God!

Shaloom, Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 16:23
 
Jil,

Ik vergelijk Jomanda niet met God.
Jomanda doet ook aan soort gebedsgenezing.
Ae weerhiel Sylvia om naar een arts tegaan.
Helaas is Sylvia overleden.
Zo zie je maar dat niet iedere gebedsgenezer te vertrouwen is.


Laatst aangepast door
MARISKA601
op zaterdag 20 februari 2010, 16:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 16:58
 
MARISKA601 schreef:
Kijk ook maar eens naar de situatie van Sylvia Millecam en Jomanda.
Artsen zeiden borstkanker en Jomanda had het over een ontsteking.
Ik meen dat Jomanda Sylvia had afgeraden om naar een reguliere arts te gaan.


Inderdaad....heel erg triest was dit, alhoewel ik niet weet of Jomanda haar heeft ontraden om naar een reguliere arts te gaan; ik dacht dat Jomanda dat ontkent heeft. Smiley die vol vragen zit Twijfelende smiley Maar ja, ik ben daar niet persoonlijk bij geweest.

Nou ben ik nooit bij Jomanda in zo´n genezingssessie van haar geweest, maar ik heb daar wel wat van gezien enkele keren op de T.V.. Jomanda geneest niet in de naam van de Here Jezus. Zij straalt mensen in, zo wordt dat geloof ik genoemd. Maar voor mij is duidelijk, dat ze dus geen CHRISTELIJKE genezeres is. Coole smiley met zonnebril

Wat zij doet is dus m.i. totaaaaaaaal wat anders! Clown smiley Zieke smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 20 februari 2010, 17:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALFAROMEO918





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 17:17
 
HIV,is onstaan door sexuele wellust.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 17:40
 
ALFAROMEO918 schreef:
HIV,is onstaan door sexuele wellust.

Wat bedoel je hiermee ? Smiley die vol vragen zit

En wat dan wat betreft kinderen, die met HIV geboren worden?

Of mensen, die d.m.v. een bloedtransfusie besmet raken?

Je weet toch wel, dat de Here Jezus niet gekomen is om te veroordelen, maar om te REDDEN!

Je weet toch wel, dat Hij voor onze zonden is gestorven aan het kruis en het volmaakte offer heeft volbracht voor onze zonden?

Dat Hij zonden vergeeft!

Waar anders is Hij dan voor gestorven?

Hij is nu niet gekomen als RECHTER, maar als redder. Pas later zal de Heer als rechter optreden, maar NU is het GENADETIJD en is Hij onze REDDER, HEILAND, GENEESHEER, DE GOEDE HERDER, EEN HEN, DE ZIJN KUIKENS ONDER ZIJN VLEUGELS WIL VERGAREN. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 20 februari 2010, 17:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALFAROMEO918





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 18:29
 
[quote=SOLAFIDE630]Wat bedoel je hiermee ? Smiley die vol vragen zit

En wat dan wat betreft kinderen, die met HIV geboren worden?

Of mensen, die d.m.v. een bloedtransfusie besmet raken?

Je weet toch wel, dat de Here Jezus niet gekomen is om te veroordelen, maar om te REDDEN!

Je weet toch wel, dat Hij voor onze zonden is gestorven aan het kruis en het volmaakte offer heeft volbracht voor onze zonden?

Dat Hij zonden vergeeft!

Solfide.

Dat is de erfzonde.

God gedenkt zonden,in het derde en vierde gelacht,op ook de kinderen als een naijverig God.

Dat word elke zondag in de Kerk gelezen,uit de Geboden en Verboden.

Dus ook nageslachten,vallen onder Gods Toorn,in zonde van nageslachten.
Daar moeten Dominees ook eens over preken.
Ik ben niet voor Liturgie,of Religie,naar de Evangelie,cq Pinkstergemeente,gekeerd ,voor iets anders te horen.

Ik wilde weten wat Gods Wetten inhouden,wat reguliere kerken verzwijgen.
Onbeleden zonden van voorgelachten,komen ook de kinderen van nageslachten ten deel.
Dat is de Erfzonde,waar Wij Vergeving voor God moeten Afpleiten,net als Abraham,voor zijn neef Lot.
Gewoon in discussie gaan met de Vader.
HIV is sexuele zonde,zelfs uit geslachten van voorvaderen,is er homosexualiteit,ontstaan in de genen van vele geslachten nu,ook diefstal,en fysiek geweld.
Gedenk de Zonden van geslachten ,voor onze verwekking,dat Gods toorn,niet over ons kom,staat ook geschreven.
Niet onze zonden moeten wij belijden,maar ook van voorgeslachten.
Ook de Kinderen die door Incest verwekt zijn.
En Kerk shoppen,geeft ook licht,in de geest,je hoort wat verzwegen word.

En bij onwaarheid,haak je snel af.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 19:02
 
Wauw,m AlfaRomeo. Beetje te kort door de bocht. (om in autotermen te blijven) Was jij erbij,toen Hiv in de wereld kwam. Misschien is het op een andere manier onstaan,maar openbaarde zich bij de geslachtsgemeenschap.
Wat 3 en 4de geslacht betreft,is naar mijn mening naar de toekomst gericht. Dat er maar 3 of 4 generaties nodig zijn ,om God helemaal te vergeten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 21:00
 
SOLAFIDE630 schreef:
Ik heb echter persoonlijk mee mogen maken op mijn persoonlijk gebed toen ik in diepe ellende zat, dat Jezus nog steeds Dezelfde is en ook inderdaad nog steeds geneest. In een fractie van en seconde werd mijn gebed verhoord en kwam de Heilige Geest over mij, wat een zeer mooie en niet te verwoorden ervaring is en er tot in totaal 3 x toe ets uit mij gevlogen is...ik dnk dus dat ik ben gereinigd van enkele onreine geesten en ook was ik meteen van mijn zwar depressie verloist en heb ik sindsdien geen hypoerventilatie meer gehad bijv. terwijl ik daarvoor herhaaldelijk hyperventilaties kreeg...ik hoefde er slechts aan te denken en dan had ik er weer eentje.

Sindsdien heb ik al biddend met de ]Heer aan mijn genezing mogen werken door te bidden, want de duivel laat je niet met rust en probeert je steeds weer onderuit te halen.

Juist door het gebed tot de Heer bij iedere aanval op mijn geest door de duisternis, heb ik de overwinning op deze aanvallen mogen behalen en kreeg steeds weer meer levensruimte net zolang totdat ik weer een hele dag zonder die duistere aanvallen op mijn geest kon leven...en daar ben ik toch wel 2 jaar zeer intensief mee beziggeweest...ik was de hele dag bezig om daarvoor in gebed te vechten en de overwinning is behaald, zoals ik daa4rvan destijds ook overtuigd was, want ik wist met zekerheid, dat Jezus nog steeds leeft en nog geneest. Hij is niet veranderd.

God is goed en oppermachtig

Voor de Heer is niets te wonderbaar!

Ook heb ik uit mijn directe omgeving meegemaakt, of liever gezeg mijn vriend van destijds, die bijna afgestudeerd medisch student was, dat de Heer ook een vrouw met een kwaadaardige aandoening, die door de behandelende artsen ziekenhuis was opgegeven, heeft genezen op gelovig gebed. Daar was toen mijn vriend persoonlijk bij aanwezig.

Mijn vriend was na de ronde van artsen (waar mijn vriend ook in meeliep) in het ziekenhuis naar haar toegegaan en had haar gezegd, dat Jezus haar kon genezen. Dit mocht mijn vriend overigens niet doen, dat was verboden eigenlijk. Deze vrouw geloofde dat Jezus haar kon genezen en toen is mijn vriend met haar naar onze gemeente gegaan en is voor haar gebeden en toen gebeurde dat zomaar in een fractie van een seconde. Mijn vriend zei later tegen me, dat hij ook kon merken dat er toen iets gebeurde in dat gebed. Geweldige dingen zijn dit!!!

Toen deze vrouw voor controle bij de haar behandelende arts in het ziekenhuis kwam, vond men totaal geen kwaadaardige aandoening meer en was alles gewoon weg.

Ze was gewoon helemaal genezen.

Dus je zou kunnen stellen, dat toen wetenschappelijk is aangetoond, dat ze op gebed is genezen, want anders zou die aandoening er nog moeten zitten

GELOOF zul je nooit wetenschappelijk kunnen aantonen, want geloof is het zeker weten van de dingen, die je niet kunt zien.

eN HOE BEDOEL JE, DAT DOKTOREN GEZEGEND ZIJN MET MEDISCHE KENNIS....DAT MOETEN ZE ZICH DOOR STUDIE EIGEN MAKEN......waarin er steeds weer voortschrijdend inzicht wordt verkregen, maar zonder God zullen ze veel zaken steeds weer verkeerd interpreteren en benaderen.......

God alleen is onze geneesheer! Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden

Hallo Solafide,
Nu heb ik jou een mail gestuurd, terwijl ik een reactie wilde plaatsen op het forum over gebedsgenezing.
Kan jij mijn reactie terugplaatsen, of kan dat helemaal niet?
Hartelijke groet,
Grace.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 22:43
 
GRACE015 schreef:
Hallo Solafide,
Nu heb ik jou een mail gestuurd, terwijl ik een reactie wilde plaatsen op het forum over gebedsgenezing.
Kan jij mijn reactie terugplaatsen, of kan dat helemaal niet?
Hartelijke groet,
Grace.

Ja hoor Grace, hier komt de tekst Knipoog smiley :


GRACE015 schreef:
Ik heb zelf moeite met het begrip gebedsgenezing.
Nadat mijn vader aan een hersentumor gestorven was, kreeg mijn man enkele jaren daarna dezelfde ziekte. Veel mensen mailden ons en spraken mij aan om met hem naar Jan Zijlstra in Drachten te gaan. Maar mijn man wilde dat niet. Is het gebed van 1 man meer waard als het gebed van een hele gemeente? vond hij. Dag aan dag werd er voor hem gebeden, maar uiteindelijk na veel lijden is hij gestorven.
Jaren geleden hebben wij ook een jongetje van 13 jaar in de gemeente gehad met kanker. Er was een gebedsrooster ingesteld, dat nog extra elke dag iemand voor hem zou bidden. En toch is hij gestorven.Ik deed er ook aan mee, en was zeer teleurgesteld en verdrietig. Het kostte mij tijd om daarover heen te komen. Zowel mijn man als die jongen kenden Jezus als hun redder en zaligmaker. Hadden een rotsvast vertrouwen, het zou goed komen, hoe dan ook.
Ik denk dat het gebed inderdaad veel vermag, maar vaak op een andere manier komt die verhoring tot ons. Want als je er oog voor hebt komt er ondanks veel verdriet veel zegen op mijn weg, op een manier die ik soms helemaal niet verwacht. We kunnen wel om veel dingen vragen, maar gebed is geen verlanglijstje dat altijd gehonoreerd wordt.Natuurlijk heb ik ook gehoord van genezingen, maar kan ik dan zeggen, dat de ene mens meer geloof bezit dan een ander, of dat je dan niet genoeg je best gedaan hebt? Of er zelf niet in geloofde?
De waarheid ligt volgens mij bij God, dat kunnen wij niet doorgronden.
Grace


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 20 februari 2010, 23:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 22:53
 
[quote=ALFAROMEO918]Als je gelooft in Jezus Christus, Gods dierbare zoon, dan ben je overal vrij van.

Bij Hem kun je met al je zorgen en je zonden terecht.....ook die van je ouders en je voorvaderen en mag je en kun je vergeving vragen voor al datgeen, waarvan jij vindt, dat het zonden betreffen en je mag Jezus vragen om je daarvan te reinigen en ook je ouders te reinigen en te vergeven.

Hij maakt je werkelijk vrij......In Jezus Christus leven wij niet meer onder Gods toorn, maar mogen wij leven in alle vrijheid in Zijn genade.

Geniet van Zijn genade en leef daarin en stort je hart uit voor de Heer in persoonlijk gebed. Hij hoort ons....Hij is zeer dicht bij ons en heeft ons lief.

Jezus houdt van je!Wees daarvan overtuigd. Lachende smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 20 februari 2010, 22:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2