ChristianMatch
 


Forum

Berichten van DAYSPRING826
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Berichten van DAYSPRING826
Auteur Bericht
DAYSPRING826 (47)





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 14:16
BerichtOnderwerp: wat zou jij doen als je geen kinderen kon krijgen ?
 
SILVER916 schreef:
ja als je getrouwt ben of gewoon een relatie heb met hem of haar zou ik wel bij diegene blijven denk ik , als zij niet kinderen kan krijgen .

dat is de liefde voor elkaar.

Dat mag ik toch hopen! Je hebt voor elkaar gekozen omdat je van elkaar houdt. Als er dan onverhoopt verdrietige dingen gebeuren, ben je er om elkaar te steunen en te troosten. Helemaal in het geval van kinderloosheid is er sprake van gedeeld verdriet. Je moet er toch niet aan denken ín dat verdriet ook nog eens je partner kwijt te raken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826 (47)





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 14:09
BerichtOnderwerp: wat zou jij doen als je geen kinderen kon krijgen ?
 
GRACE585 schreef:
er zijn echt wel mannen die voor zo een partner kiezen dayspring
een ervan was/is mijn eigen broer die dit van te voren wist maar bewust voor zijn vrouw koos en kiest ook al is hij zelf gek op kinderen
hij geniet gewoon van zijn neefje en nichtje en zijn verder samen gelukkig en vullen hun leven idd anders in

ook ken ik de andere situatie binnen mijn fam.waar men er later achter kwam.
ook zij zijn gelukkig getrouwd gebleven en vullen hun leven anders in dan ik die wel kinderen heb en verantwoordelijkheden hiervoor moet dragen
zij hebben gewoon weeer andere dingen die men kan ondernemen waar ik met kinderen niet aan toe kom, of gewoon de financien niet voor kan opbrtengen want kinderen kosten veel geld.en natuurlijk wil ik mijn kids niet kwijt en ben ik niet jaloers ieder leeft naar dargene wat hem toevertrouwd is.

O ja, zulke mannen zijn er zeker! Mooi voorbeeld van je broer :)

Ben het helemaal eens met je laatste zin. Je leeft met wat je is toevertrouwd en maakt daar het beste van. Ieder kan zo op zijn/haar manier zin en invulling aan zijn/haar leven geven, maar er ook van genieten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826 (47)





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 13:34
BerichtOnderwerp: wat zou jij doen als je geen kinderen kon krijgen ?
 
GRACE585 schreef:
je kiest in 1e instantie voor je partner als je een relatie aangaat
als blijkt dat daar geen kinderen uit voorkomen zul je met je partner daarin
moeten communiceren wat je samen belangrijk vind

Dat ben ik helemaal met je eens. Toch geloof ik dat als op voorhand duidelijk is dat er geen kinderen kunnen komen, sommige potentiële partners bij voorbaat afhaken. De situatie is natuurlijk anders dan wanneer ongewenste kinderloosheid/onvruchtbaarheid pas in een later stadium aan het licht komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826 (47)





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: maandag 7 februari 2011, 13:26
BerichtOnderwerp: wat zou jij doen als je geen kinderen kon krijgen ?
 
SILVER916 schreef:
wat zou jij doen als je geen kinderen kon krijgen ?


zou je dan ook gelukkig zijn ?

Ik weet dat ik geen kinderen kan krijgen, of liever gezegd: in mijn situatie zou het medisch gezien volstrekt onverantwoord zijn. Ik heb wel degelijk een kinderwens, maar heb daar dus afscheid van moeten nemen. Da's allesbehalve makkelijk en ik heb er ook heel wat tranen om gelaten, maar inmiddels ben ik er aardig mee in het reine gekomen - hoewel het gemis en verdriet af en toe nog de kop opsteekt.

"Wat zou je doen?" is bij mij dus geen wat-als vraag. Wat ik doe? Nou, niets bijzonders. Leven met de wetenschap dat ik geen kinderen zal krijgen, genieten van de kinderen van anderen, en mijn leven proberen ten volle te leven.

Naast kinderen zijn er nog zoveel andere dingen die het leven mooi en waardevol maken. Ik probeer me daarop te focussen in plaats van op de dingen die ik mis. Het verdriet mag er zijn, maar mag niet overheersen; het staat mijn geluk dan ook niet in de weg!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826 (47)





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: zondag 6 februari 2011, 16:43
BerichtOnderwerp: 'Geen kinderen voor falende ouders'
 
MARYLIEN613 schreef:
Je laatste opmerking : is het niet God die kinderen schenkt aan wie HIJ wil?
(...)
Ik denk niet dat we hier moeten denken dat God hier de kinderen schenkt omdat Hij het wil. Maar wel denk ik dat God wil dat wij ingrijpen om die kinderen een gelukkiger leven te schenken. Net zoals jij mag doen voor je dochter!
ik denk ook wel dat HIJ akkoord zou zijn dat er iets gedaan wordt om te vermijden dat zo laag gevallen mensen kinderen krijgen!

Mee eens! Laten we wel zijn: de grote overgrote meerderheid van de mensen is vruchtbaar, of de situatie zich nu wel of niet leent voor het hebben/opvoeden van kinderen. Je hebt ook een eigen verantwoordelijkheid hierin, maar die moet je wel kunnen nemen - en ik denk dat juist de mensen waar we het hier over hebben daar moeite mee hebben: hetzij omdat ze hun eigen problematiek en/of het opvoeden van kinderen onderschatten, hetzij omdat ze slordig zijn met anticonceptie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826 (47)





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: zondag 6 februari 2011, 14:55
BerichtOnderwerp: 'Geen kinderen voor falende ouders'
 
Klopt, een immens dilemma. Ingrijpen in iemands vruchtbaarheid/kinderwens is ten diepste ingrijpen in iemands zelfbeschikkingsrecht en dat gaat heel ver.

Toch ben ik -voorzichtig- van mening dat in sommige gevallen verplichte anticonceptie te verantwoorden is. Vorig jaar zond de NCRV de documentaire Machteloos uit. Hierin werden (licht) verstandelijk gehandicapte ouders gevolgd die op last van de rechter in een intensief begeleidingstraject terechtkwamen. Zouden ze dit traject met onvoldoende succes volgen, werd(en) hun kind(eren) uit huis geplaatst. Letterlijk een laatste kans, want bij al deze mensen had de 'gewone' hulpverlening geen resultaat geboekt.
Er kwamen echt vreselijk schrijnende gevallen in voor, zoals een vrouw van wie alle vier de kinderen uit huis waren geplaatst en die zwanger was van de vijfde; tijdens haar zwangerschap bleef ze stug doorblowen, en als ik het me goed herinner is nog tijdens de zwangerschap besloten ook dit kindje meteen na de geboorte elders onder te brengen.

Of de ouders van een meisje van een jaar of drie; duidelijk gek op het kind, maar niet bij machte het te geven wat het nodig had - om over de onverklaarbare blauwe plekken maar niet te spreken. Nog tijdens het traject werd ook dit meisje uit huis geplaatst; hartverscheurend.

Als op voorhand duidelijk is dat ouders niet capabel zijn om kinderen op te voeden en dat kinderen een groot risico lopen om verwaarloosd of mishandeld te worden, vind ik dat verplichte anticonceptie een mogelijkheid moet kunnen zijn. Niet iedere (toekomstige) ouder is immers op basis van gesprekken en argumenten te overtuigen. Met verplichte anticonceptie kan je onnoemelijk veel leed (van de kinderen, maar óók van de 'falende' ouders) voorkomen.

Maar goed, het is en blijft lastige en controversiële materie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826 (47)





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 07:56
BerichtOnderwerp: psychiatrische ziekten en demonie.
 
Even een huishoudelijke mededeling: ik heb een aantal van mijn reacties aangepast, omdat ik erachter kwam dat dit forum door iedereen gelezen kan worden (ook zonder ingelogd te zijn dus) via zoekresultaten van Google. Privacy is hier dus niet gegarandeerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826 (47)





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 12:35
BerichtOnderwerp: psychiatrische ziekten en demonie.
 
MARYLIEN613 schreef:
beste Dayspring,
jammer dat je zoiets moet meemaken,
maar ik denk dat hier méér aan de hand was dan een psychose!
Ik ben geen psychiater of zo dus wie ben ik om dit te beoordelen,
maar men heeft mij in het ziekenhuis eens de vergelijking gegeven dat bijvoorbeeld na een zwangerschap en bevalling een vrouw als gevolg van hormonenwisseling een psychose kan doormaken,
een neuroloog vertelde eens dat je zelfs een psychose kan doormaken door lange tijd met verdriet te zitten,
onlangs had een patiënte een psychose als gevolg van een operatie (narcose),
er zullen hier natuurlijk ook gradaties in zijn, maar ze kunnen 100% herstellen.

Dat klopt. Dit zijn de (zeldzamere? Weet het niet...) gevallen waarbij een heel duidelijke aanleiding van buitenaf is. Ik snap je vorige posts nu ook beter :)

iemand die schizofrenie heeft, zal dit volgens mij niet krijgen door enkel en alleen een onevenwicht van hormonen, of door een periode van verdriet, of door narcose of door te weinig slaap of door............
Volgens mij hebben bipolaire stoornissen, schizofrenie en andere psychiatrische ziekten symptomen van psychose, maar ik denk dus dat er hier wel meer aan de hand is.
Schizofrenie trouwens is volgens mij nooit te genezen!

maar wie ben ik?....

Volgens mij ook niet - helaas. Toch kunnen sommige mensen met schizofrenie een prima leven zonder al te veel symptomen leiden. Ook binnen de groep van mensen met schizofrenie is dus veel variatie.



Laatst aangepast door
DAYSPRING826
op zaterdag 5 februari 2011, 08:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826 (47)





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 12:30
BerichtOnderwerp: psychiatrische ziekten en demonie.
 
MARYLIEN613 schreef:
Dayspring,
nu ga ik spreken vanuit ervaring in een universitair ziekenhuis:
wanneer men louter over "psychose" spreekt - mag je ècht niet vergelijken of gelijk stellen aan schizofrenie!!!- kan ik wel vanuit voorbeelden van patiënten in de praktijk zeggen dat psychosen soms een jaar of langer ZONDER medicatie en ZONDER blijvende letsels kunnen voorkomen! dus wees voorzichtig om hier te spreken van een "ernstige psychiatrische ziekte" !

Ik ken het verschil tussen schizofrenie en psychoses en weet dat psychoses door verschillende factoren uitgelokt kunnen worden. Blijft voor mij overeind dat iemand die in een acute psychose verkeert, op dat moment aan een ernstige aandoening lijdt - waarbij ik niet beweer dat die toestand blijvend is of er een waardeoordeel over geef. Zeker niet! Citaat uit een boek over psychotische stoornissen: "Psychotische stoornissen worden wel een 'ziekte' genoemd omdat de kwetsbaarheid samengaat met een stoornis in de hersenen."

onderscheid is te maken tussen de oorzaak van psychose,
iemand die jaren onder stress en verdriet stond kan ook een psychose doormaken net als iemand met erfelijke voorbeschiktheid bij wie een uitlokkende factor veel kleiner kan zijn!
mensen met een psychose mag je niet zomaar psychiatrische patiënten noemen!
voor vele patiënten blijft de term "psychiatrie" moeilijk, voelen ze zich gemerktekend, wat hun normale reïntegratie in de maatschappij geen deugd doet,

Ik geef met de benaming 'psychiatrisch patiënt' geen waardeoordeel! Bovendien is niet gezegd dat de psychiatrische problemen van blijvende aard zijn.
Ik snap oprecht niet dat de maatschappij zo moeilijk doet over processen die zich in de hersenen afspelen. Waarom daarover wel, maar niet over andere aandoeningen?


echter in de realiteit leven ook mensen/patiënten mèt psychose in het normale leven terwijl niemand in de omgeving beseft hoe erg het met die mens gesteld is! Een psychiatrische patiënt kan dit wel niet!



en autisme is nog eens gans iets anders,
kan je helemaal niet vergelijken met psychose en schizofrenie!

Ik doelde op het (wetenschappelijk aangetoonde) verband tussen autisme en de aanleg voor psychoses en/of schizofrenie. Zie bijvoorbeeld hieronder:

Kinderpsychiater i.o. Jacob Vorstman voert in zijn proefschrift bewijs aan voor een genetisch verband tussen autisme en schizofrenie. Hij onderzocht patiënten met het ‘22q11-deletie-syndroom’. Deze mensen missen een stuk van hun DNA waardoor ze diverse medische problemen hebben, maar ook vaak schizofrenie ontwikkelen. Vorstman onderzocht zestig patiënten van 9 tot 18 jaar en vond bij dertig van hen autisme-achtige symptomen en bij zestien psychotische problemen. Kennelijk spelen de ontbrekende genen, die in het 22q11-gebied liggen, zowel een rol bij het ontstaan van autisme als schizofrenie.

Eerder deze maand promoveerde Mirjam Sprong. In haar onderzoek vergeleek ze twee groepen jongeren tussen de 12 en 18 jaar. De eerste groep van 80 jongeren had symptomen die wezen op het voorstadium van een psychose, een symptoom van schizofrenie. De tweede groep van 32 jongeren had de diagnose MCDD. Beide groepen bleken vergelijkbare schizotypische persoonlijkheidstrekken en sociale problemen te hebben. Bovendien voldeed 78 procent van de jongeren met MCDD aan de criteria die wijzen op het voorstadium van een psychose.

“De strenge scheiding die we aangebracht hebben tussen autisme en schizofrenie was te voorbarig”, zegt prof.dr.em. Herman van Engeland, jeugdpsychiater bij het UMC Utrecht en promotor van Sprong, Lahuis en Vorstman. “Tussen beide aandoeningen bestaat veel overlap, het is een vloeiende overgang.”


Laatst aangepast door
DAYSPRING826
op zaterdag 5 februari 2011, 07:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826 (47)





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 11:35
BerichtOnderwerp: psychiatrische ziekten en demonie.
 
MARYLIEN613 schreef:
ik denk niet dat iemand met een acute psychose een direct gevaar voor zichzelf of voor zijn omgeving is (cfr eerdere reactie)
eens er een gevaar is is men al veel verder dan een psychose,
zoals ik reeds zei : schizofrenie is al een diagnose erger en gevaarlijker dan psychose!

*verwijderd om privacyredenen*


Laatst aangepast door
DAYSPRING826
op zaterdag 5 februari 2011, 07:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826 (47)





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 17:18
BerichtOnderwerp: psychiatrische ziekten en demonie.
 
MIEK114 schreef:
In de dagelijkse praktijk kom ik patienten tegen die lijden aan een psychiatrische ziekte. Minder dagelijks heb ik gesprekken met mensen die denken bezeten te zijn.
ik denk dat je heel voorzichtig moet zijn iets als demonisch te duiden. dat vraagt kennis en ervaring van beiden.
Wat mij wel opvalt in sommige gesprekken met mensen die ik heb gehad is dat ze denken bevrijdingspastoraat nodig te hebben, niet erkennen psychiatrisch ziek te zijn. Het is Satan, dus ik hoef niet zelf aan het werk.

Miek, zijn de mensen die denken bezeten te zijn ook cliënten/patiënten van je of spreek je ze in een andere context? Zou het ook onderdeel van de ziekte (een soort waan) kunnen zijn?

Mariska mensen die lijden aan schizofrenie zijn zeker geen gevaar voor hunzelf of hun omgeving, dat gaat veel en veel te ver dat zo te kunnen stellen.

Net zoals het ook te ver gaar om te stellen dat ze geen gevaar voor zichzelf of hun omgeving vormen Knipoog smiley Iemand in een acute psychose kan wel degelijk heel rare dingen doen, helaas.

Nogmaals het vraagt om kennis niet allen in de psychiatire maar ook in occulte en in diverse culturen. Het is het zeker waard je daarin te verdiepen om het een te kunnen onderscheiden van het ander.
Daarom is deze discussie ook zo moeilijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826 (47)





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 17:08
BerichtOnderwerp: psychiatrische ziekten en demonie.
 
IMKE917 schreef:
Heel concreet....een moeder weigert medicijnen voor haar zoon van 9 jaar die lijd aan ......nou noem het maar op....pdd-nos/autisme, hoort stemmen enz. In de familie komt dit veel voor en zij ziet het als een vloek die verbroken moet worden.

Imke, wat afschuwelijk om dit van een afstandje te moeten zien en niets te kunnen doen. Het arme kind; zit hier letterlijk met kippenvel.
Ik snap dat mensen er verschillende visies en denkbeelden op na kunnen houden, maar in mijn ogen wordt dit kind domweg de broodnodige medische zorg onthouden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826 (47)





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 15:10
BerichtOnderwerp: psychiatrische ziekten en demonie.
 
IMKE917 schreef:
Het komt soms van generatie op generatie in families voor.
Praat je dan over psych.ziekte, demonie of een vloek??

Ik zou bijna zeggen: vanzelfsprekend komt het van generatie op generatie voor! Van bijvoorbeeld schizofrenie/psychoses is bekend dat er een belangrijke erfelijke component is: als één van je ouders aan schizofrenie lijdt, is de kans dat je het zelf krijgt 10% (zonder die erfelijke belasting is dat 1%). Kwestie van genen.

Zo is er ook een genetische link ontdekt tussen het vóórkomen van psychoses/schizofrenie en autisme. In een familie die dichtbij me staat, is die link inderdaad zeer duidelijk.

Natúúrlijk mag je (moet je!) medicijnen gebruiken als je bijvoorbeeld in een psychose zit. Als je kanker, TBC of hartfalen hebt, laat je de medicijnen toch ook niet staan in afwachting van een wonder? Medicijnen slikken en op God vertrouwen gaan in mijn ogen prima samen.


Laatst aangepast door
DAYSPRING826
op zaterdag 5 februari 2011, 07:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826 (47)





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: woensdag 26 januari 2011, 19:40
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
MAAIKE874 schreef:
Hoi Dayspring

Drama kan het zijn in ziekenhuizen !Hoop dat je snel alles duidelijk heb!

Wat communicatie betreft is het in ziekenhuizen soms echt om te huilen, ja. Heb heel wat keren de telefoon mogen pakken omdat een (ontslag-)brief incompleet was of bol stond van de fouten (met oude i.p.v. up-to-date labuitslagen bijvoorbeeld). Het vervelende is dat je huisarts (en evt. andere behandelend artsen) daardoor verkeerd wordt ingelicht.
Hopelijk krijg ik morgen meer duidelijkheid!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826 (47)





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: woensdag 26 januari 2011, 18:49
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
Mijn slechtste moment van vandaag was dat ik de brief van het UMCG opende, met daarin het verslag van het gesprek met de klinisch geneticus dat ik in december had. In het verslag werd een totaal andere conclusie getrokken dan in het gesprek, zodat ik daar (weer...) achteraan kan bellen om misverstanden bij artsen die de brief ook (hebben) ontvangen te voorkomen. Ik ben het vechten voor bekendheid en onderkenning van mijn ziektebeeld zó verschrikkelijk beu Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826 (47)





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 januari 2011, 12:38
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
CHATULIEM619 schreef:
Een derde moderator????Zijn er nog meer vrijwilligers? Hou op man, je irriteert me mateloos...

Chat, je zet door je opstelling niet echt een sympathiek beeld van jezelf neer...

Heb je mijn mail nog ontvangen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826 (47)





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 16:21
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
CHATULIEM619 schreef:
Goed, dan zal ik zoal mij geleerd is, eerst het positieve van je bijdrage naar voren halen. Wat fijn dat je zo'n stuk gekomen bent in je geloofsbeleving, dat jullie open staan voor andere opvattingen en dat het verketteren niet meer tot de gewoonte van deze tijd hoort.

De reden dat ik er over doorvraag is omdat je zo stellig ontkent niks te doen hebben met de Dordtse leerregels. Met deze vragen, waarvan ik hoop dat je ze eens beantwoordt, wil ik laten zien, dat deze regels nog steeds actueel zijn en gebruikt worden...
Tevens wil ik aangeven dat het helemaal niet erg is, te erkennen uit welk geestelijk nest je komt...

Overbodig voor sommigen, maar ik zal het eens zeggen. Hoewel ik anders denk dat een aantal van jullie, respecteer ik julie wel, bla bla bla, aai over de kop..

Chat, hoe ik sta tegenover kinderdoop, kerkgang, predestinatie etc. wordt voornamelijk bepaald door hoe ik de bijbel lees, niet door oude geschriften en/of tradititie. Ik mail je persoonlijk nog wel even wat uitgebreider hierover, anders wordt het nogal off-topic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826 (47)





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 13:37
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
CHATULIEM619 schreef:
Ga je wel op zondag naar de kerk, wat doe je op zondag wel en wat niet? Zijn je kinderen gedoopt, heb je belijdenis gedaan, geloof je in predestinatie, hoe sta je tegenover de Verbondsgedachte...welke vragen hebben je denken of handelen beïnvloed?

Chat, voor alle duidelijkheid: wil je aan antwoord op deze vragen of illustreren ze jouw standpunt dat iemands denken beïnvloed wordt door de gemeente waar hij/zij lid van is?

Het zal jou toch ook wel duidelijk zijn dat geen twee mensen binnen een gemeente precies dezelfde gedachten hebben over de dingen die jij noemt?


Laatst aangepast door
DAYSPRING826
op maandag 17 januari 2011, 13:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826 (47)





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 13:26
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
CHATULIEM619 schreef:
Hier heb ik weer zo'n half gevoel bij. Dordt is niet fout geweest op alle fronten, alleen heeft het er wel toe bijgedragen aan de voortdurende verkettering van andersdenkenden. Hoe je het ook wendt of keert het ontstaan ook van jouw kerk is daar begonnen. En wat is erop tegen om te zeggen, ja Dordt heeft mijn denken en geloof beïnvloed....

Chat, mijn geloof en mijn denken zijn de in de loop der jaren beïnvloed door bijbellezen, bidden, gesprekken met familie en vrienden, (interkerkelijke) bijbelkringen, het bezoeken van kerkdiensten van allerlei pluimage, het bezoeken van conferenties, door (belijdenis-)catechisatie (waar overigens alleen de bijbel ter sprake kwam en NIET de formulieren der (on)enigheid), en ongetwijfeld ook door mijn thuisgemeente, waarin echter niet de verkettering van andersdenkenden gepredikt wordt. Sterker nog, op homepage van de site van 'mijn' gemeente staat:

'Als u elkaar in Christus helpt, als u elkaar met liefde bemoedigt, als u door de Geest een bent met elkaar, als u zich over elkaar ontfermt en liefdevol met elkaar omgaat, maak mij dan helemaal gelukkig door het onderling eens te zijn en elkaar lief te hebben. Streef - een van hart en ziel - naar echte eenheid.' (Filipenzen 2:1-2)

Die eenheid slaat vanzelfsprekend niet alleen op onze kerk, maar het streven is naar eenheid tussen christenen onderling, welke achtergrond zij ook hebben. Omdat er meer is dat ons bindt dan dat ons scheidt, namelijk Jezus Christus en die gekruisigd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826 (47)





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 11:39
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
Hannah, bedankt voor je wijze woorden. Ik heb me opzettelijk niet in de discussie gemengd, omdat die m.i. niet zozeer gericht was op het elkaar leren te begrijpen op basis van (bijbelse) argumenten, maar op het elkaar aftroeven. Het wij-zijdenken ('jullie' van Dordt, 'jullie' reformatorischen) vergroot de kloof tussen christenen alleen maar.

Ik ben niet 'het product van Dordt', ik wens ook niet in een vakje geplaatst te worden; ik ben eerst en vooral iemand die God liefheeft en zich onderdeel weet van de wereldwijde gemeente van Christus in al haar verscheidenheid!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826 (47)





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: zondag 9 januari 2011, 23:17
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
My help (psalm 121)

http://www.youtube.com/watch?v=I2nQALWDStA
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826 (47)





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 december 2010, 22:34
BerichtOnderwerp: Kerst
 
Klopt, uit Zingend Geloven 4; tekst is geschreven door Sytze de Vries.

(bronvermelding in eerste instantie vergeten Gefrustreerde smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826 (47)





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 december 2010, 20:20
BerichtOnderwerp: Kerst
 
1

Wij zingen door de tranen heen,

ver boven onze macht,

omdat in ongekende nacht

als blijvend teken van de dag

een ster ons tegenlacht.



Refrein:

Kom en word opnieuw geboren,

ster waarop de wereld wacht.

Breek het donker met uw stralen;

met uw warmte: breek de nacht!

2

Een lied voor mensen, nameloos,

verstoken van elk licht,-

de hemel doof, geen God te zien,

geen droom en alle toekomst dicht,

geen woord, geen vergezicht:

Refrein

3

Dan toch, door onze tranen heen,

ver boven onze macht:

God heeft naar mensen omgezien!

Dit Kind, hier aan het licht gebracht:

zo heeft Hij ons gedacht!

Refrein

4

Wij zingen, want zo straalt ons toe:

God is het, die ons zoekt!

En alles, wat Hem tegenspreekt,

en vloekt met wat Hij heeft gezegd,

wordt zingende weerlegd.

Refrein

5

Ons lied voert over alle nacht

de hoogste boventoon,-

verwonderd omdat in een kind

God zijn gezicht aan mensen toont,

en in hun wereld woont.

Refrein

6

Ons zingen roept de hemel aan,

een lied uit alle macht!

En wie zichzelf verloren waant

vindt hier een nieuw en lichtend spoor,

vindt bij God zelf gehoor!

Refrein
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van DAYSPRING826
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2