ChristianMatch
 


Forum

psychiatrische ziekten en demonie.
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 22:27
 
In de geestelijke gezondheidszorg heeft men veel problemen met mensen die vinden dat iemand die aan psychoses lijdt demonisch gebonden is. Is een psychose satanisch of is het gewoon een ziekte in de hersenen?

Zelf ben ik van mening, dat alleen mensen die zich bewust bezig houden met het occulte, demonische bezeten kunnen zijn. Is dat niet het geval, dan kunnen ze ook niet bezeten zijn...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 22:46
 
Een psychose is een ziekte , sommige patienten kunnen
demonen waarnemen.
Ze nemen dingen waar die er niet zijn.
Ze leven in een wereld die voor leken niet te begrijpen is.
Door de psychose die ze hebben doen ze dingen die"duivels"
lijken.
De huidige medicijnen die gebruikt worden kunnen psychoses onderdrukken.
De patient gedraagt zich dan over het algemeen "normaal".


Gevoeligheid voor het krijgen van psychosen wordt soms vergeleken met met het hebben van suikerziekte.
Bij diabetes kan men beter niet wachten tot iemand bewusteloos in het ziekenhuis ligt, om pas daarna insuline toe te dienen.

Zo zou men antipsychotica ook kunnen zien: er is een teveel van een stof, bijvoorbeeld (dopamine, een neurotransmitter), in de hersenen; het is dan aan te bevelen om een medicijn in te nemen dat het evenwicht enigszins kan herstellen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 22:56
 
Ik wil er nog aan toevoegen dat er mensen zijn
die geloven dat een psychose iets duivels is.
Tegen de patienten word dan gezegd ga naar een gebedsgenezer toe en stop met pillen slikken.

Dat vind ik juist zeer gevaarlijk, je weet niet in welke toestand de patient komt.
Een gebedsgenezer geeft geen garantie op 100% genezing.
De medicijnen onderdrukken de pschoses.


En zo zijn er meer ziektes die een gebedsgenezer niet kan genezen.
Er overlijden nog steeds mensen aan ziektes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 23:34
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 5 juni 2011, 13:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 23:36
 
MARYLIEN613 schreef:
psychose is zoals Mariska zegt inderdaad ook een ziekte,
wat niet wegneemt dat het kan optreden door occult bezig te zijn,
doch vaak worden mensen lijdend aan een psychose hier te vlug mee bestempeld,
een hormonaal onevenwicht,
stress situaties,
tekort aan vitamines, onevenwichtige voeding, het zijn allemaal uitlokkende factoren om psychose door te maken,
uiteraard is er bij grotere voorbeschiktheid (trauma tijdens geboorte, gevolg van ziekte als kind, de genen en erfelijkheid) grotere kans een psychose te krijgen wanneer men in dergelijke situaties komt



Ook de huidige drugs die gebruikt worden kunnen leiden naar pychoses.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 14:07
 
CHATULIEM619 schreef:
In de geestelijke gezondheidszorg heeft men veel problemen met mensen die vinden dat iemand die aan psychoses lijdt demonisch gebonden is. Is een psychose satanisch of is het gewoon een ziekte in de hersenen?

Zelf ben ik van mening, dat alleen mensen die zich bewust bezig houden met het occulte, demonische bezeten kunnen zijn. Is dat niet het geval, dan kunnen ze ook niet bezeten zijn...

Al eeuwen oud wordt dit al besproken………..Vroeger zij men over bv borderline dat hij of zij door de duivel was bezeten. Nu denkt men in de wetenschap daar anders over.
Wel opmerkelijk is dat in bv Japan veel minder psychische klachten kent dan in onze maatschappij. Wat waarschijnlijk mede de oorzaak is van het eetpatroon …meer vis met visolie …werkt positief op de hersenen ……serotonine???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 14:21
 
Het komt soms van generatie op generatie in families voor.
Praat je dan over psych.ziekte, demonie of een vloek??

Want een vloek kan verbroken worden, maar wat als die vloek een psych ziekte is.....wordt die ziekte dan ook genezen?? en mag je dan wel medicijnen gebruiken of moet je door gebed en vasten wachten op het wonder dat God gaat doen. Een vloek wordt immers verbroken wanneer je daarom bid??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 15:10
 
IMKE917 schreef:
Het komt soms van generatie op generatie in families voor.
Praat je dan over psych.ziekte, demonie of een vloek??

Ik zou bijna zeggen: vanzelfsprekend komt het van generatie op generatie voor! Van bijvoorbeeld schizofrenie/psychoses is bekend dat er een belangrijke erfelijke component is: als één van je ouders aan schizofrenie lijdt, is de kans dat je het zelf krijgt 10% (zonder die erfelijke belasting is dat 1%). Kwestie van genen.

Zo is er ook een genetische link ontdekt tussen het vóórkomen van psychoses/schizofrenie en autisme. In een familie die dichtbij me staat, is die link inderdaad zeer duidelijk.

Natúúrlijk mag je (moet je!) medicijnen gebruiken als je bijvoorbeeld in een psychose zit. Als je kanker, TBC of hartfalen hebt, laat je de medicijnen toch ook niet staan in afwachting van een wonder? Medicijnen slikken en op God vertrouwen gaan in mijn ogen prima samen.


Laatst aangepast door
DAYSPRING826
op zaterdag 5 februari 2011, 07:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 15:25
 
DAYSPRING826 schreef:
Ik zou bijna zeggen: vanzelfsprekend komt het van generatie op generatie voor! Van bijvoorbeeld schizofrenie/psychoses is bekend dat er een belangrijke erfelijke component is: als één van je ouders aan schizofrenie lijdt, is de kans dat je het zelf krijgt 10% (zonder die erfelijke belasting is dat 1%). Kwestie van genen.

Zo is er ook een genetische link ontdekt tussen het vóórkomen van psychoses/schizofrenie en autisme. In een familie die dichtbij me staat, is die link inderdaad zeer duidelijk.

Natúúrlijk mag je (moet je!) medicijnen gebruiken als je bijvoorbeeld in een psychose zit. Als je kanker, TBC of hartfalen hebt, laat je de medicijnen toch ook niet staan in afwachting van een wonder? Medicijnen slikken en op God vertrouwen gaan in mijn ogen prima samen.

Overigens vraag ik me oprecht af hoever je kennis van en ervaring met psychoses reikt als je je afvraagt of je niet beter kan bidden en vasten i.p.v. medicijnen slikken. Mijn schoonzusje heeft zo'n ernstige psychose doorgemaakt, dat ze die zonder medicijnen misschien niet eens overleefd had. Bovendien blijkt de (blijvende!) schade aan de hersenen alleen maar groter te worden naarmate de psychose langer duurt of onbehandeld blijft.
Medicijnen zijn dus van het allergrootste belang bij deze ernstige psychiatrische aandoening!

Mijn kennis van psychatrische zaken zijn beperkt. Maar ik ben het helemaal met je eens om medicijnen te gebruiken en daarbij op God te vertrouwen. Ik zelf geef altijd het voorbeeld van iemand met een gebroken been, daar blijft je niet bij zitten te bidden totdat de breuk door een wonder geneest, maar daarmee ga je naar het ziekenhuis om het laten gipsen.
Ik stelde deze vragen omdat ik er, indirect door mijn werk, mee te maken heb.
Heel concreet....een moeder weigert medicijnen voor haar zoon van 9 jaar die lijd aan ......nou noem het maar op....pdd-nos/autisme, hoort stemmen enz. In de familie komt dit veel voor en zij ziet het als een vloek die verbroken moet worden.


Laatst aangepast door
IMKE917
op maandag 31 januari 2011, 15:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 15:29
 
IMKE917 schreef:
Mijn kennis van psychatrische zaken zijn beperkt. Maar ik ben het helemaal met je eens om medicijnen te gebruiken en daarbij op God te vertrouwen. Ik zelf geef altijd het voorbeeld van iemand met een gebroken been, daar blijft je niet bij zitten te bidden totdat de breuk door een wonder geneest, maar daarmee ga je naar het ziekenhuis om het laten gipsen.
Ik stelde deze vragen omdat ik er, indirect door mijn werk, mee te maken heb.
Heel concreet....een moeder weigert medicijnen voor haar zoon van 9 jaar die lijd aan ......nou noem het maar op....pdd-nos/autisme, hoort stemmen enz. In de familie komt dit veel voor en zij ziet het als een vloek die verbroken moet worden.

Een veel voorkomend probleem is het erkennen dat men ziek is...
Vaak wordt de rol omgedraaid ...de ander die niet ziek is wordt door diegene die wel ziek is ziek verklaard!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 15:50
 
LEONARD480 schreef:
Een veel voorkomend probleem is het erkennen dat men ziek is...
Vaak wordt de rol omgedraaid ...de ander die niet ziek is wordt door diegene die wel ziek is ziek verklaard!!!

Ja dat kan ook voorkomen maar, dat is niet waar ik het hier over heb.


Laatst aangepast door
IMKE917
op maandag 31 januari 2011, 15:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 15:57
 
IMKE917 schreef:
Ja dat kan ook voorkomen maar, dat is niet waar ik het hier over heb.

Inderdaad zag het meer als aanvulling ....wel de hulpvraag tot op zekere hoogte....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 16:03
 
IMKE917 schreef:
Heel concreet....een moeder weigert medicijnen voor haar zoon van 9 jaar die lijd aan ......nou noem het maar op....pdd-nos/autisme, hoort stemmen enz. In de familie komt dit veel voor en zij ziet het als een vloek die verbroken moet worden.

Je kind laten lijden door hem noodzakelijke medicijnen te onthouden vanwege een vloek Smiley die vol vragen zit valt naar mijn mening onder kindermishandeling.
Iemand die gelooft dat God een kind van 9 straft door het te vervloeken met gruwelijke ziektes is in mijn ogen zelf goed ziek Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 16:18
 
LEANNE226 schreef:
Je kind laten lijden door hem noodzakelijke medicijnen te onthouden vanwege een vloek Smiley die vol vragen zit valt naar mijn mening onder kindermishandeling.
Iemand die gelooft dat God een kind van 9 straft door het te vervloeken met gruwelijke ziektes is in mijn ogen zelf goed ziek Zieke smiley

En toch zijn er mensen die die keuze maken.......omdat ze anders denken en geloven dan jij en ik..........en ook zij denken dat ze er goed aan doen.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 16:21
 
WILLEMIJN232 schreef:
En toch zijn er mensen die die keuze maken.......omdat ze anders denken en geloven dan jij en ik..........en ook zij denken dat ze er goed aan doen.........

Er zijn doden gevallen bij duivelsuitdrijvingen.........en als je belangrijke medicijnen weigert dan neem je ook het lot van je kind in je eigen hand.

Hoe ver moet je gaan in je tolerantie??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 16:24
 
LEANNE226 schreef:
Er zijn doden gevallen bij duivelsuitdrijvingen.........en als je belangrijke medicijnen weigert dan neem je ook het lot van je kind in je eigen hand.

Hoe ver moet je gaan in je tolerantie??

Wat zou je dan moeten doen in zo'n geval Leanne?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 16:25
 
LEANNE226 schreef:
Er zijn doden gevallen bij duivelsuitdrijvingen.........en als je belangrijke medicijnen weigert dan neem je ook het lot van je kind in je eigen hand.

Hoe ver moet je gaan in je tolerantie??

\ik denk dat tolerantie niet zo aan de orde is in dit geval, ouders maken die keuze en daar hebben hulpverleners zich naar te schikken hoe moeilijk en lastig dat ook is......Sporadisch worden ouders dan weleens een periode uit de ouderlijke macht gezet........maar dat is ook niet zo eenvoudig dat snap je....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 16:26
 
Iemand die lijd aan schizofrenie is een gevaar voor zichzelf en zijn omgeving.
Als er geen medicatie plaats vind, dan zullen er gewonden vallen en in het ergste geval doden.
Ik heb een geval gekend die haar ouders snacht met een mes te lijf ging,
en hun ernstig verwondde.
Als deze vrpuw haar medicijnen had genomen was er niks aan de hand geweest.
Stemmen in haar hoofd hadden gezegd dat ze die medicijnen niet meer nodig had.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 16:27
 
IMKE917 schreef:
Wat zou je dan moeten doen in zo'n geval Leanne?

Hele goeie vraag.......waar iedereen mee worstelt denk ik Knipoog smiley

Aanvulling:het idee hebben dat er een vloek rust op het kind vind ik te absurd voor woorden,wat voelt zo'n moeder og voor haar kind?Alleen afschuw?
Ik vind dit vreselijk moeilijk........ik zou willen roepen dat zulke gevallen uit het ouderlijk gezag gezet zouden moeten worden maar ja.........welke moeder is perfekt?


Laatst aangepast door
LEANNE226
op maandag 31 januari 2011, 16:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 16:32
 
LEANNE226 schreef:
Hele goeie vraag.......waar iedereen mee worstelt denk ik Knipoog smiley

Precies, zo is het!!

En ondertussen wordt er heel wat af gebeden, gepraat en Bijbel gelezen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEK114





Berichten: 89

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 16:56
 
In de dagelijkse praktijk kom ik patienten tegen die lijden aan een psychiatrische ziekte. Minder dagelijks heb ik gesprekken met mensen die denken bezeten te zijn.
ik denk dat je heel voorzichtig moet zijn iets als demonisch te duiden. dat vraagt kennis en ervaring van beiden.
Wat mij wel opvalt in sommige gesprekken met mensen die ik heb gehad is dat ze denken bevrijdingspastoraat nodig te hebben, niet erkennen psychiatrisch ziek te zijn. Het is Satan, dus ik hoef niet zelf aan het werk.


Mariska mensen die lijden aan schizofrenie zijn zeker geen gevaar voor hunzelf of hun omgeving, dat gaat veel en veel te ver dat zo te kunnen stellen.

Nogmaals het vraagt om kennis niet allen in de psychiatire maar ook in occulte en in diverse culturen. Het is het zeker waard je daarin te verdiepen om het een te kunnen onderscheiden van het ander.
Daarom is deze discussie ook zo moeilijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 17:08
 
IMKE917 schreef:
Heel concreet....een moeder weigert medicijnen voor haar zoon van 9 jaar die lijd aan ......nou noem het maar op....pdd-nos/autisme, hoort stemmen enz. In de familie komt dit veel voor en zij ziet het als een vloek die verbroken moet worden.

Imke, wat afschuwelijk om dit van een afstandje te moeten zien en niets te kunnen doen. Het arme kind; zit hier letterlijk met kippenvel.
Ik snap dat mensen er verschillende visies en denkbeelden op na kunnen houden, maar in mijn ogen wordt dit kind domweg de broodnodige medische zorg onthouden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAYSPRING826





Berichten: 53

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 17:18
 
MIEK114 schreef:
In de dagelijkse praktijk kom ik patienten tegen die lijden aan een psychiatrische ziekte. Minder dagelijks heb ik gesprekken met mensen die denken bezeten te zijn.
ik denk dat je heel voorzichtig moet zijn iets als demonisch te duiden. dat vraagt kennis en ervaring van beiden.
Wat mij wel opvalt in sommige gesprekken met mensen die ik heb gehad is dat ze denken bevrijdingspastoraat nodig te hebben, niet erkennen psychiatrisch ziek te zijn. Het is Satan, dus ik hoef niet zelf aan het werk.

Miek, zijn de mensen die denken bezeten te zijn ook cliënten/patiënten van je of spreek je ze in een andere context? Zou het ook onderdeel van de ziekte (een soort waan) kunnen zijn?

Mariska mensen die lijden aan schizofrenie zijn zeker geen gevaar voor hunzelf of hun omgeving, dat gaat veel en veel te ver dat zo te kunnen stellen.

Net zoals het ook te ver gaar om te stellen dat ze geen gevaar voor zichzelf of hun omgeving vormen Knipoog smiley Iemand in een acute psychose kan wel degelijk heel rare dingen doen, helaas.

Nogmaals het vraagt om kennis niet allen in de psychiatire maar ook in occulte en in diverse culturen. Het is het zeker waard je daarin te verdiepen om het een te kunnen onderscheiden van het ander.
Daarom is deze discussie ook zo moeilijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 17:22
 
Laat ik dan een aantal schoten voor de boeg lossen. Allereerst hoe ga je met die mensen om? Ik heb in mijn naaste omgeving iemand, die ook last heeft van psychoses, en ik moet zeggen, dat het er op het eerste moment allemaal erg geloofwaardig klonk. Hij was zo overtuigd van zijn gelijk, dat de mensen ,die hij als vijand beschouwde, ik automatisch ook als vijand begon te zien. Dat ze hem dit allemaal aandeden, terwijl hij het zo goed bedoelde...Pas toen ik met die mensen sprak, iets wat hij mij totaal wilde verbieden, kwam ik er achter dat er helemaal niks van waar was.....
Mensen met een psychose kunnen anderen proberen te isoleren, wat is jullie ervaring hiermee? Je kunt heel gemakkelijk hun dwangmatig denken overnemen.

Om het verschil tussen bezetenheid en psychose nog moeilijker te maken, is het feit, dat een psychose vaak een geestelijke inhoud heeft. Men beschouwt zich als Jezus of als een strijder van God...

En tenslotte, misschien kijk ik teveel naar CM (Criminal Minds) maar volgens mij kan een psychose tot geweld leiden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 17:36
 
DAYSPRING826 schreef:
Imke, wat afschuwelijk om dit van een afstandje te moeten zien en niets te kunnen doen. Het arme kind; zit hier letterlijk met kippenvel.
Ik snap dat mensen er verschillende visies en denkbeelden op na kunnen houden, maar in mijn ogen wordt dit kind domweg de broodnodige medische zorg onthouden.

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat dit kind in de loop van de tijd toch vooruitgang boekt. Ouders en kind zijn wel in gesprek met christelijke hulpverlening.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEK114





Berichten: 89

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 17:58
 
@ Dayspring Dat spreekt voor zich dat een ieder in psychische nood een gevar kan zijn voor zichzerlf of zijn of haar omgeving daar hoef je niet schizofreen voor te zijn.

Ja is het is mijn werk zowel professioneel als in de kerk.

Niks is ingewikkelder dan het brein van de mens. wanen en psychosen voor ons niet waarneembaar maar de ander moet er wel mee leven.
De een heeft ziektebesef en inzicht en de ander heeft dat totaal niet. ieder mens is daarin uniek en vraagt ook een eigen benadering. vaak iest wat je wel aanvoelt. Het is heele rg lastig wanneer je in iemands waansysteem zit, dan heeft het ook geen zin om iemand te begeleiden en past afstand om het aan een ander over te laten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 19:40
 
CHATULIEM619 schreef:
In de geestelijke gezondheidszorg heeft men veel problemen met mensen die vinden dat iemand die aan psychoses lijdt demonisch gebonden is. Is een psychose satanisch of is het gewoon een ziekte in de hersenen?

Zelf ben ik van mening, dat alleen mensen die zich bewust bezig houden met het occulte, demonische bezeten kunnen zijn. Is dat niet het geval, dan kunnen ze ook niet bezeten zijn...

Je vergeet iets, er is ook demonische gebondenheid (van geslacht op geslacht) die weleens doorbroken moet worden. Zodat het niet overslaat op de volgende generatie....


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 31 januari 2011, 19:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 21:55
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 5 juni 2011, 13:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 22:00
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 5 juni 2011, 13:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 22:02
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 5 juni 2011, 12:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 6 Volgende
Pagina 1 van 6