ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JANS221
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 54 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JANS221
Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 december 2014, 14:36
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
BEN829 schreef:
Voor wie wil glimlachen;

geen Bach, maar wel een Eend,

http://youtu.be/zXNETrbtnpI


Tja, dan plaats ik Bach wel.......ook met een glimlach.


https://www.youtube.com/watch?v=XKRj-T4l-e8
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 december 2014, 18:41
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Gij die de stom geslagen mond verstaat….

https://www.youtube.com/watch?v=7Ly_URJ9pjI

Tekst: Huub Oosterhuis
Muziek: Antoine Oomen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 11 december 2014, 17:18
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 


Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 11 december 2014, 17:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 december 2014, 09:03
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 7 december 2014, 10:36
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Advent

Johann Sebastian Bach. Nun komm, der Heiden Heiland, BWV 62.


https://www.youtube.com/watch?v=lGv4I7bd8JY
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 7 december 2014, 10:15
BerichtOnderwerp: 2e Advent
 
Advent - René van Loenen

Wat hier begint is meer
dan een woord dat gedrukt staat.
Meer dan wat men doorgaans noemt
een boodschap, een bericht. Meer
dan een blauwdruk van leven.
Meer dan getekende vrede.

Want wat zich in dit woord
voltrekt, kruipt door het oog
van ons bestaan en legt zich neer
om op te staan te zijner tijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 4 december 2014, 19:08
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 december 2014, 07:16
BerichtOnderwerp: chatuliem overleden.(Hans tichelaar)
 
Ik kan me Chatuliem nog herinneren uit de tijd dat er op het forum nog druk gediscussieerd werd. Het bericht van zijn overlijden is een bericht om stil van te worden en om even stil bij te staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 30 november 2014, 12:34
BerichtOnderwerp: ADVENT: Gij vervult ons
 
Gij vervult ons

Gij vervult ons met de hoop
op de komst van uw Rijk,
dat de verlossing nadert
van wie nu nog wonen
in de schaduwen van de dood.

Blaas die vonk aan
en die gloed zal ons warmen
en aanstekelijk maken.

Laat deze hoop vrucht zetten
in goedheid onder mensen,
in verzoening tussen volken
en vrede op aarde die duren zal
als op de dag geen nacht meer volgt.

Sytze de Vries


Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 30 november 2014, 12:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 27 november 2014, 18:09
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 november 2014, 14:36
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Zo vriendelijk en veilig als het licht
zo als een mantel om mij heen geslagen
zo is mijn God, ik zoek zijn aangezicht
ik roep zijn naam, bestorm hem met mijn vragen,
dat Hij mij maakt, dat Hij mijn wezen richt.
Wil mij behoeden en op handen dragen.

Want waar ben ik, als Gij niet wijd en zijd
waakt over mij en over al mijn gangen.
Wie zou ik worden, waart Gij niet bereid
om, als ik val, mij telkens op te vangen.
Ik leef niet echt, als Gij niet met mij zijt.
Ik moet in lief en leed naar U verlangen.

Spreekt Gij het woord dat mij vertroosting geeft,
dat mij bevrijdt, en opneemt in uw vrede.
Ontsteek die vreugde die geen einde heeft,
wil alle liefde aan uw zoon besteden.
Weest Gij vandaag mijn brood, zowaar Gij leeft -
Gij zijt toch zelf de ziel van mijn gebeden.



http://www.youtube.com/watch?v=eZdLDa1-baE&feature=related

Niet de mooiste uitvoering, maar toch..........prachtige woorden van Huub Oosterhuis......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 november 2014, 09:17
BerichtOnderwerp: Is de Bijbel Gods Woord?
 
FREEDOM687 schreef:
Ik zie het zo: Ik persoonlijk denk dat God veel meer is dan de bijbel.
De bijbel geeft m.i. een idee van hoe God is, maar God Zelf is m.i. zoveel meer dan dat..

Knipoog smiley

Ja, dat is ook zo. God is zoveel meer dan wij kunnen bedenken en het beeld dat wij van hem maken. Het zijn allemaal stukjes van God, God is niet te vangen in woorden.
Zo hebben de schrijvers van de Bijbelboeken, geïnspireerd door de Geest van God iets van God vastgelegd in hun verhalen, poëzie, brieven en liederen. En zo kunnen wij in 2014 ook nog putten uit die aloude verhalen. De woorden die doorklinken uit de bijbel kunnen ons inspireren, bezielen en ons aanzetten tot doen en laten, tot spreken en zwijgen! Het verhaal stopt niet, maar gaat verder bij jouw of mijn verhaal. God spreekt zijn woorden door de bijbel heen en tot nu toe. God wordt zichtbaar in Jezus en God inspireert mensen door zijn Geest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 november 2014, 16:37
BerichtOnderwerp: Is de Bijbel Gods Woord?
 
Het heeft geen zin om hier iets tegenin te brengen, de uitkomst staat al vast, want de bijbel heeft immers altijd gelijk? Geloven in God maakt zo eigenlijk plaats voor geloven in de bijbel, of zelfs een bepaalde interpretatie ervan.

Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 18 november 2014, 17:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 16 november 2014, 16:41
BerichtOnderwerp: Is de Bijbel Gods Woord?
 
De Bijbel zie ik als een verzameling verhalen, poëzie en liederen waarin mensen door al de eeuwen heen hebben vastgelegd wat ze van en met God ervaren hebben. Geschreven door mensen die vanuit hun eigen geloofsbeleving iets door wilden geven en die geïnspireerd werden tot schrijven. Ze kregen echt niet van God alles gedicteerd, wat ze zonder na te denken op moesten schrijven. God schakelt de mens niet uit, maar juist in. Ieder mens is uniek en vertelt zijn of haar verhaal op eigen wijze. God spreekt door de schrift heen, mensen worden erdoor geraakt. Door God geschreven is niet hetzelfde als door God geïnspireerd.
De boodschap die doorklinkt (ook uit teksten uit het Oude Testament) is een verkondiging en oproep tot omkeer en bezinning, tot eerbied voor de Schepper en de schepping, tot liefde voor God en de naaste. En bovenal een boodschap van liefde van God voor de mens.
Pas eeuwen na Christus is de canon vastgesteld (deels om ketterse invloeden tegen te gaan) en is de Bijbel zoals wij die nu kennen tot stand gekomen. Na die tijd zijn er meer oude(re) handschriften gevonden, die zodoende niet meer in de Bijbel terecht zijn gekomen. In de loop der eeuwen is er ook veel gewijzigd en aangepast in de oorspronkelijke teksten. Oude traditionele verhalen van de geschiedenis van `Israël` werden aangevuld, veranderd of opnieuw verteld, afhankelijk van de op dat moment geldende behoefte. Ook bij het vertalen zijn er passages toegevoegd die er niet stonden. De Bijbel kennen we alleen via vertalingen, via verschillende auteurs in verschillende handschriften.
Nieuwe wetenschappelijk inzichten en tekststudies kunnen je tot nieuwe interpretaties brengen. Teksten kunnen inspirerend zijn voor je geloof en leven, om van daaruit naar de medemens te kijken en niet veroordelend zijn. En zo kunnen christenen tot verschillende interpretaties van teksten komen. Je hoeft je niet uit angst vast te klampen aan inzichten uit het verleden, het verhaal gaat verder, het verhaal leeft…..

Maar al te vaak wordt mensen de mond gesnoerd met: ``Dit is het woord van God``. Zodra dat uitgesproken is, mag er verder niet meer gereageerd worden. Het einde van alle tegenspraak. Andere opvattingen en meningen worden zo de kop ingedrukt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 november 2014, 06:08
BerichtOnderwerp: Happy birthday!
 
Ik wil iedereen bedanken voor de felicitaties die ik mocht ontvangen via de mail en de chat en hier op dit topic! Dank jullie wel!

Vanavond feesten we gewoon nog even verder!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 3 november 2014, 06:23
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
 
Voor de mensen die even niet meer begrijpen waar het over gaat (een korte samenvatting):

1. wie schrijft de grootste lap tekst (inclusief een volledige gequote tekst van de ander)?
2. wie gebruikt de meeste Bijbelteksten?
3. Wie wil het laatste woord hebben en denkt dat het nodig is dat de ander van zijn mening afgebracht wordt.

Shanita is weer aan zet, ik zie met belangstelling haar tekst tegemoet, en de onmiddellijk daarop weer volgende reactie!



Slapende smiley


Laatst aangepast door
JANS221
op maandag 3 november 2014, 06:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 29 oktober 2014, 18:58
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
 
Ik vraag me af nu al een hele tijd af waarom het nu toch zo belangrijk is om zeker te weten dat bepaalde (groepen) mensen verloren gaan. Wat voegt het toe? Wie help je daarmee? Waarom willen we dat zo graag weten. Ik kan het maar niet begrijpen. Wie het weet mag het zeggen……

Kunnen we niet beter ons bezig houden met de vraag: Wat is mijn bijdrage aan deze wereld die God steeds meer zichtbaar de rug toekeert. Zegt het niet meer over mij dan over de mensen die de kerk verlaten. Ik heb hen misschien wel een reden gegeven om weg te gaan. Het maakt mij bescheiden naar de kerkverlaters en de mensen die niet komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 26 oktober 2014, 10:12
BerichtOnderwerp: Wokken in Veenendaal
 
ZWALUWTJE610 schreef:
dat mag je best weten, ik mis de oude gezelligheid hier. het is weg.
zelfs op de chat is niks meer te doen.
Jij ook allerbeste en hoop op betere tijden hier, liefs van mij

Als je alleen gezelligheid zoekt dan is een datingsite, denk ik, niet de eerste plek waar je dat moet zoeken (en zult kunnen vinden). Het overgrote deel van de leden is hier op zoek naar een partner en zoekt niet in de eerste plaats gezelligheid. (in de chatroom.) Ik denk dat als je (alleen maar) gezelligheid zoekt, dat je dan in je eigen woonplaats een club/vereniging o.i.d. moet zoeken. Maar ook als je straks geen lid meer bent, kan/mag je toch gewoon meegaan om gezellig te wokken? Lijkt me juist een goed plan om dan mee te gaan.


Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 26 oktober 2014, 14:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 22 oktober 2014, 20:02
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
 
ITSME497 schreef:
Laten we als christenen er zo voor onze medemens zijn en ons leven zo leven dat ze aan ons kunnen zien dat we christen zijn
@@@@ Helemaal mee eens.

En dat lijkt mij vele malen beter dan uitspraken doen over groepen mensen, waarvan wij -met de Bijbel in de hand- zeker menen te weten dat zij voor eeuwig verloren gaan.
@@@@ Gezien de vraag van deze topic loop ik daar niet voor weg om juist wel de uitspraken te doen die ik gedaan heb.

Ik vind het niet nodig om als christen overal pasklare antwoorden op te hebben. Als er een vraag op dit forum gesteld wordt, wilt dat niet zeggen dat we dan gelijk een antwoord klaar moeten hebben. Ik wil je dan ook graag verwijzen naar mijn eerdere antwoorden van 16 en 17 juli.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 22 oktober 2014, 18:27
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
 
ITSME497 schreef:
Over het behouden zijn of verloren gaan van mensen doe ik geen uitspraken als het om individuele mensen gaat omdat ik niet in hun hart kan kijken. Nee ik denk niet dat ik God in alles begrijp en dat ik alles weet wat God doet en zo maar ik weet wel dat als God in Zijn Woord iets zegt dat wij dat 100 % serieus moeten nemen en niet even dan anders kunnen maken omdat wij dat misschien te hard vinden overkomen naar andere mensen. Als God het zegt dan is het zo.
Ja soms heb ik wel eens bepaalde vragen van stel iemand is geestelijk gehandicapt en die kan verstandelijk niet begrijpen wat Jezus voor hem gedaan heeft hoe gaat dat dan ? Maar dan kijk ik naar het beeld van mijn Hemelse Vader en als ik naar Zijn karakter kijk zoals dat omschreven staat dan weet ik wel dat zoals ik Hem als Vader ken hij zo liefdevol is dat hij rechtvaardig is en blijft en iemand die het niet kan begrijpen vanwege geestelijke beperkingen daar niet om gestraft zal worden met het eeuwig niet bij God kunnen zijn. Voor de mensen met gewoon verstand is het duidelijk wat God er over zegt en daar doe ik dus ook geen woord af van wat ik gezegd heb.

En wie bepaalt wat gewoon verstand is? Zullen we dat over laten aan God?
Geloof is wel meer dan verstandelijk begrijpen of een kwestie van acceptatie van wat wij onder de juiste leer verstaan. Maak je geloof concreet, laat zien wat je beweegt en waaruit je leeft, zodat mensen zien waar je voor staat. Geloven is een levenshouding die zichtbaar wordt in je daden. Geloven is vertrouwen op God.

Als christenen woorden uit de Bijbel anders interpreteren dan jij, wil dat niet zeggen dat ze de Bijbel niet 100% serieus nemen, maar dat ze anders denken dan jij. Wees voorzichtig met woorden als `` als God het zegt, dan is het zo.`` Je kunt (onbedoeld) zo je eigen ideeën op een godheid projecteren en jezelf daarmee goedkeuring geven om zo te spreken en/of te handelen. De kruistochten zijn daar een voorbeeld van.

Ik begrijp het nut ervan niet om uitspraken te gaan doen over groepen mensen en daar mee impliciet over het individu. Wat bereik je daarmee? Niets! Mensen gaan niet geloven omdat ze bang zijn voor ``de hel``. Geloven volgt niet automatisch op de angst voor straf of een beloning bij goed gedrag. God wil geen mensen die uit angst in hem gaan geloven.

Laten we als christenen er zo voor onze medemens zijn en ons leven zo leven dat ze aan ons kunnen zien dat we christen zijn. En dat lijkt mij vele malen beter dan uitspraken doen over groepen mensen, waarvan wij -met de Bijbel in de hand- zeker menen te weten dat zij voor eeuwig verloren gaan.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 oktober 2014, 17:39
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
 
CORNEEL767 schreef:
we hebben allemaal het evangelie van de genade maar er is ook het evangelie van het oordeel .
dit is iets wat sommige mensen niet willen horen of er zelfs maar aan denken,zo geloof ik dat we allemaal op de dag des oordeels zullen verschijnen voor de rechterstoel en verantwoording moeten afleggen voor onze daden zelfs voor onze woorden staat er ergens geschreven.
zo moet ik denken aan de talenten die gegeven werden toen de landvoogd weg ging.
1 had er 1 de ander 3 en de andere had er 5.
nu is de vraag wat doen we met die talenten?
dat 1e talent is het geloof en wat deed die ene ermee? hij verstopte het onder de grond en wat gebeurde er met die man?het werd hem afgepakt en gegeven aan die de talenten heeft vermeerderd.
Als God Zijn Woord heeft gegeven en dan later iets anders zegt dan komt Hij niet geloofwaardig meer over .We leven nu in de genadetijd dat was anders als in het oude testament.als we zien wat er allemaal verkeerd is in deze wereld zou God dan ook niet zo afrekenen als toen?Het zou 1 grote grap zijn als Hij iedereen erdoor liet.
ik geloof in de opname en dat die overblijven nog een kans krijgen om zich te bekeren.die verdrukking zal geen pretje worden als ik dat zo lees.
als ze zich nog niet bekeren en verharden zelfs God vervloeken dan denk ik dat ze echt niet in het paradijs zullen komen
hier in nederland heb je in de poltiek rechts en links.
in spreuken staat dat de dwaas links gaat.
links is noem ik dan maar eventjes humanistisch
.alles kan bijna en moet kunnen vrijheid enzovoort.
het probleem is denk ik dat sommige niet goed kunnen omgaan met die vrijheid.


Het evangelie van het oordeel? Evangelie betekent: blijde boodschap!! De blijde boodschap van het oordeel? Het moet toch niet gekker worden!

Ik begrijp werkelijk niet wat je hier allemaal bij haalt: de politiek? En links staat voor dwaas en humanistisch?


CORNEEL767 schreef:
er zijn denk ik mensen die belijden met de mond maar in hun hart nog twijfelen dit is als een schip op hoge golven zo iemand moet niet denken dat hij verhoord word.

En dat bepaal jij?


Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 21 oktober 2014, 17:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 20 oktober 2014, 23:08
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
 
ITSME497 schreef:
Het is niet zo dat ik grote woorden spreek maar dit staat gewoon klip en klaar in de Bijbel en daar kan ik echt niks anders van maken dan wat er gewoon staat. Compassie voor mensen mis je bij mijn bijdrage zei je, maar dat wil helemaal niet zeggen dat ik geen compassie heb voor mensen.
Ik heb juist wel zeer veel compassie voor mensen die (nog) niet geloven.
Het is alleen wel zo dat iedereen op moet passen dat we onder het mom van de mensen te zeggen dat we ze liefhebben niet radicaal durven zeggen wat er in de Bijbel staat en zo hun afhouden van een definitieve keuze die elk mens moet maken. Als je niet zegt waar het op staat en daardoor maken die mensen geen keuze voor Jezus Christus kan je dan echt eerlijk zeggen dat je compassie voor hen hebt of houd je dan alleen jezelf en de anderen voor de gek ?

Ik vind je heel grote woorden spreken als je zegt dat mensen die je voor het hoofd stoot met jouw keiharde woorden, zich maar eens moeten afvragen of ze wel met God willen leven. Ook vind ik het nogal jammer dat je geen andere mogelijkheden ziet dan het op die manier te zeggen, zoals jij doet.
Het schijnt dat je geen enkele vraag meer hebt, maar dat voor jou alles klip en klaar in de Bijbel staat. Je begrijpt God volkomen en weet precies hoe Hij alles zou moeten doen.
Ik zou geen uitspraken durven doen over het verloren gaan van mensen. Wij kunnen God niet ten volle begrijpen, God is zoveel groter dan wij denken, ons denken over God is maar zo beperkt. Dus datgene wat we denken en menen te begrijpen kan weleens heel anders uitpakken……..
Ik vind daarom terughoudendheid op zijn plaats met het doen van uitspraken over mensen waarvan wij denken (zelfs als je denkt dat dat zo in de Bijbel staat) dat die vast wel in de hel zullen belanden.

Draag het evangelie uit, leef door de geest en laat andere mensen zien, wie God is. Franciscus van Assisi zei: 'Predik het evangelie, desnoods met woorden.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 20 oktober 2014, 14:26
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?
 
ITSME497 schreef:
Er is maar 1 naam gegeven waardoor alle mensen behouden moeten worden en dat is de naam van Jezus.
Zonder Jezus is er dus geen behoudenis. Zo simpel is het.

Als er een mogelijkheid was om zonder Jezus behouden te kunnen zijn dan was Hij niet gestorven aan het Kruis.

Ja en nu wat anders: God is Rechtvaardig.
Wil iemand niet leven met de Here Jezus dan is dat een keus die die mens zelf maakt. Er staat in de Bijbel dat wanneer iemand tot Hem komt Hij hem geenzins zal uitwerpen. Of iemand dat doet of niet is dus 100 % de verantwoording van de mens zelf.
En ja, als iemand niks met Jezus te maken wil hebben zegt God dan van dan kom je wel in de Hemel om altijd bij de Here Jezus te zijn ?
Nee als iemand dat niet wil dan gaat die naar de hel en dat is eigenlijk gewoon de plaats waar die mens altijd zonder de Here zal zijn, en dat is dan ook precies de plek waar ze wilden zijn.

Het is keihard zoals ik het zeg maar op een andere manier kan ik dit niet zeggen. Stoot ik hiermee iemand voor zijn of haar hoofd ? Dat zou kunnen maar dan denk ik dat die mensen zich moeten afvragen of ze wel of niet bij de Here willen zijn.

Met deze laatste zin snoer je gelijk iedereen de mond die niet denkt zoals jij! Jouw interpretatie en Godsbeeld leg je zo als norm aan anderen op, een vrij fundamentalistische houding. Je mag je mening geven en die hoeft niet gelijk te zijn aan mijn mening, maar een meer open houding naar christenen die wat anders kunnen denken als jij zou je niet misstaan.

Het is voor jou zo simpel als wat, je spreekt grote woorden, weet precies hoe God het allemaal bedoeld heeft. Je spreekt zo gemakkelijk over de hel waar bepaalde mensen terecht zullen komen. Wat ik in je bijdrage vooral mis is compassie met mensen. Het is inderdaad keihard wat je zegt. Het klinkt heel vroom en rechtzinnig, maar ik mis de bewogenheid van Jezus. Ik schreef eerder:

Is het niet beter om wat terughoudender te zijn met dat antwoord en wat minder grote woorden te spreken? Kunnen we dat antwoord niet beter aan God over laten? God denkt misschien wel heel anders dan wij (jij) met ons beperkte verstand kunnen bevatten. Misschien ook wel heel anders dan al die antwoorden die wij (zo gemakkelijk) geven. En alles wat wij zo zeker denken te weten, kan misschien weleens heel anders zijn. Wij zijn mensen en God is God. Laat dat zo. Wij hoeven niet overal een antwoord op te hebben, laat gewoon ook eens wat open. En vooral laat het aan God over.
Genade is inderdaad genoeg en zelfs misschien wel veel groter en grootser dan wij denken of begrijpen kunnen.

Wat mij het meest tegenstaat in je bijdrage is het gemak waarmee je zulke grote woorden schrijft, zonder compassie met je medemens. God heeft zich laten zien in Jezus. Jezus was bewogen met mensen. Laten wij anderen dan niet te snel afschrijven en in de hel doen belanden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 19 oktober 2014, 21:27
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
7235 Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 oktober 2014, 09:25
BerichtOnderwerp: het kan echt een duurzame relatie via een datingsite
 
SHANITA130 schreef:
Ha Jans Lachende smiley Knipoog smiley ,

Even een kleine kanttekening: Ik vind het wel een verschil hoor, iemand bijvoorbeeld selecteren op opleidingsniveau....en op afstand.

Want opleidingsniveau, daar kunnen velen niets aan doen....
Afstand ook niet, maar ja, toch even nét iets anders dan opleidingsniveau...

Opleidingsniveau, het kan dat men daar vaak zelf niets aan kan doen...

Aftstand ook niet natuurlijk, maar/en ik vind toch wel een verschil in gevoelswaarde....word je afgewezen omdat je te ver woont, vind ik al erg kortzichtig, maar iig niet beledigend, en dat vind ik wel van selecteren op opleiding....of uiterlijk, of gehandicapt, ofzo...

Afstand is niet persoonlijk, dan zou je je niet persoonlijk beledigt kunnen voelen, en dat is wel zo met opleidingsniveau en uiterlijk....als je daarop wordt afgewezen....

Verder, no hard feelings, ik bedoel het namelijk goed, en niet negatief naar jou, verre van dat!!!!!! Lachende smiley Knipoog smiley

Ik wou alleen gewoon reageren met wat ik dacht, that's all Knipoog smiley Lachende smiley

Zegens!!!!

Jij noemt hier nu één selectiecriterium: het opleidingsniveau. Als we daar nu even op verder gaan: ik denk dat je precies de spijker op z`n kop slaat. Juist ``omdat velen er niets aan kunnen doen``, kan opleidingsniveau/denkniveau dus voor de ander een selectiepunt zijn. En waarom zou dat niet mogen? Je zegt daarmee niets over de ander, je geeft alleen aan dat je denkt dat hij/zij niet bij jou past, omdat er te grote verschillen zijn in denkniveau. De gevoelswaarde die de ander daaraan geeft is een heel ander verhaal. Ik denk dat dat meer over de persoon zegt die zich afgewezen en/of beledigd voelt, dan over de persoon die zijn/haar wensen kenbaar maakt.
Ditzelfde kan ook gelden voor andere selectiecriteria. Je beledigt niemand als je selecteert op afstand, opleidingsniveau, uiterlijk etc. Je geeft aan wat je zoekt en dat lijkt mij alleen maar goed.

En zoals ik al eerder schreef en om on-topic te blijven: ik ben er van overtuigd dat de ware ook te vinden is via een datingsite……..en dat zou zelfs zomaar iemand kunnen zijn die niet voldoet aan de criteria die ik van tevoren bedacht heb………..

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 oktober 2014, 08:48
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
JOL252 schreef:
Het gaat gebeuren! Verraste, verbaasde smiley Tenminste ... ik ga het proberen... zou het kunnen een leven zonder? Ik denk het wel, "vroeger" kon het toch ook.
Mijn abo verloopt over een week... en een foto op mijn profiel verraadt een reden om te stoppen en mijn energie en aandacht eens helemaal te richten op elkaar...

Maar het was zo leuk, de chats (de giermomenten en slap van de lach achter je scherm op juist momenten dat het effe om te janken was, maar we sleepten elkaar erdoor heen), de mails, leuke contacten, de discussies op het forum (helaas komen die niet meer zoveel voor als "vroeger"). Ik heb een ontzettend leuke tijd gehad maar wil een poging wagen zonder CM.



kijken hoe lang dat duurt Huilende smiley, smiley in tranen

Ik zal je hier op CM missen, Jol. Wat hebben we inderdaad veel gechat, gelachen en gehuild. Samen verdriet en blijdschap gedeeld. Zonder CM hadden we elkaar nooit leren kennen, ook vriendschappen kunnen hier ontstaan. Je hebt een goede en mooie reden om CM te verlaten. Gelukkig zijn er meer manieren om met elkaar in contact te blijven! Bedankt voor je aanwezigheid op CM!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 oktober 2014, 21:59
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.
 
Hey Mario, ik zie nu pas dat je al meer dan een maand gestopt bent met de dagelijkse bemoediging???? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 9 oktober 2014, 20:22
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
OK, ik begin het te begrijpen. Het is dus net het tegenovergestelde van wat Zeeland zegt. Als we ipv het woordje `Niemand` onze naam invullen, dan staat er dus: Jans is volmaakt, gelukkig ben ik Jans. Engeltje smiley Engeltje smiley
Maar genoeg er over, laat ik maar een nieuwe kreet plaatsen:

Zwaartekracht is niet verantwoordelijk voor het feit dat mensen op elkaar vallen. (Albert Einstein)


Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 9 oktober 2014, 20:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 8 oktober 2014, 18:26
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
NATASCHA642 schreef:
Niemand is volmaakt, gelukkig ben ik niemand Knipoog smiley

Nou, ik ben ook niet volmaakt, want ik begrijp deze kreet niet.
Het eerste gedeelte begrijp ik, het gedeelte achter de komma niet. ``Gelukkig ben ik niemand?``
Lijkt me niet zo best als je van jezelf zegt dat je niemand bent. En dan ook nog gelukkig?


Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (63)





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 1 oktober 2014, 21:32
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Abendlied - J. Rheinberger

http://www.youtube.com/watch?v=nuRpHnz2ZJo&feature=related
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JANS221
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 54 Volgende
Pagina 2 van 54