ChristianMatch
 


Forum

Berichten van TINK100
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 34 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van TINK100
Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:47
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
[quote=ROELANDE345]in je laatste opmerking kan ik me wel vinden..... Knipoog smiley

maar de quote is niet van mij hoor..... die zet ik neer omdat iemand anders een hulp zoekt...en kennelijk geen vrouw


Laatst aangepast door
TINK100
op maandag 10 december 2012, 18:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:42
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
JOL252 schreef:
dubbel?
huh??? hoe kan dat nou weer??? Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:40
BerichtOnderwerp: Neerhalen van bolwerken
 
MARITIME853 schreef:
Lachende smiley


er stond ook nog iets over een slotgracht/ ravijn...in het frans ook een boolevard.....bla bla bla......
dus niet alleen muren maar ook min of meer onoverkomelijke kloven...die zijn dus niet helemaal te "slechten"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:38
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
JANS221 schreef:
Ja, hij zei geen `nee`! En wat zei hij tegen God? De vrouw die U gemaakt hebt voor mij........... Wat een man!!!! Gefrustreerde smiley

afschuiven van eigen verantwoordelijkheid heet dat.....zwak hoor
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:37
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
JOL252 schreef:
Mijn vorige reactie was even een schot rechts voor de boeg maar laat ik ook staan want is authentiek. Waarom reageerde ik zo? Omdat met deze stelling die jij hier neer plant onder meer een groot onrecht de wereld in is gekomen waarmee vrouwen klein en onder wordt gehouden. De geschiedenis staat bol met verhalen vanuit het christendom waarin mannen met die stelling in de hand menen te mogen regeren, heersen, onderdrukken.

je hebt gelijk Jol, dat begon meteen na christus opstanding al......toen zijn de vrouwen al buiten spel gezet...door mannen......
echter...wat doet Paulus als hij in een vreemde stad komt??? hij gaat eerst op zoek naar vrouwenm omdat zij makkelijker te "verleiden " zijn tot geloof.....ergens kunnen mannen dus toch niet zonder ons vrouwen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:32
BerichtOnderwerp: Neerhalen van bolwerken
 
Het Middelnederlandse woord 'bolwerk' wordt over het algemeen gebruikt als Nederlandstalige benaming voor een bastion. In andere talen wordt vaak duidelijker onderscheid gemaakt tussen bolwerk en bastion. De term bolwerk kan men verder voor andere soorten verdedigingswerken gebruiken, bijvoorbeeld rondeel of bastei (zoals deze door Albrecht Dürer waren ontworpen). Ook een ravelijn voor een stadspoort, zoals deze wel eens werden aangelegd om stadsmuren te beschermen tegen kanonvuur, worden soms aangeduid met 'bolwerk'.

Hoewel een bolwerk veel gelijkenis heeft met een waltoren is een bolwerk meestal qua oppervlak groter en uitgebreider.

Het woord kan ook in nog algemenere zin gebruikt worden om een belangrijk punt (fort of vesting) in een verdedigingslinie aan te duiden


niet zozeer een muur om je heen maar om een stad of kasteel....een voordeel, je kunt bolwerken wel neerhalen, maar dat hangt af waaruit het is opgebouwd.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:29
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
JOL252 schreef:
Zeker niet. Maar jij mist het inhoudelijke van mijn reactie.

ik VREES met grote VREZE dat dit topic uit de hand gaat lopen.... Boze smiley


Laatst aangepast door
TINK100
op maandag 10 december 2012, 18:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:27
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
Zelf heb ik als man meer aan een hulp dat mijn als man beschermd tegen hetgeen dat niet goed is. [quote ]


kijk es bij de witte werkster als je een hulp zoekt......
Een vrouw is wel meer dan dat net zo als een man dat is.....zo'n opmerking kwetst een vrouw...( ben ik niet meer waard dan alleen een hulp?? Goed voor het huishouden en meer niet???))
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 17:43
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ...willen de Zeeuwlanders een senseo als huisdier??? Het wordt hoe langer hoe gekker hier...

3 keer per dag een nieuw koffiepadje erin en 2 keer per dag waterkan bij vullen.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 17:41
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
en de Geest gods zweefde over de aarde en zie, de aarde was woest en leeg.......

God en Geest.....God is dan dus ook geen persoon dat Hij niet zelf naar de aarde kwam om te zien hoe het was maar Zijn geest stuurde.....
en Noach liet een duif uit gaan, en deze zweefde over de wateren maar een rustplek vond zij niet......

geest en duif, een mooie symboliek......

God, Jezus en Geest...net als electriciteit, zei onze dominee ooit, je ziet ze niet maar zijn er wel...persson of geest, wat maakt het uit???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 23:22
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
MARITIME853 schreef:
Waar staat dat?

Eva volgde Adam, zoals wij de Heer volgen!
Hoe kun je dan als vrouw zeggen dat je de Heer volgd wanneer je het niet geloofd.


volgen...betekend dat automatisch dat hij de baas mag zijn??? en wie volgden Jezus???
en, wat bedoel je met HET niet gelooft
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 22:44
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
God plaatste Eva naast Adam.....dat betekent dus, dat hij niet boven haar, voor haar of achter haar stond, net zo min als zij dat was....beide zijn gelijkwaaridg aan elkaar, een aanvulling dus op elkaar!!!

nix de man is het hoofd of de baas in huis of in het leven van een vrouw...onzin!!!
In deze huidige tijd dat vrouwen mee moeten helpen, werken om thuis rond te komen is het niet vol te houden dat de man de baas in huis is......of wat dat aan gaat de vrouw.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 19:38
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
PIETER619 schreef:
Er is er maar Éen de baas en staat hoger dan wie ook in aanzien.

Er zijn duidelijke aanwijzingen hoe een man met zijn vrouw omgaat en andersom.
Gelijk Jezus ons hier heeft voorgeleefd zo moeten wij ook met elkaar omgaan, het is Zijn bevel, in Liefde.
De man is het hoofd van het geziin, maar in liefde draagt hij zijn vrouw op handne en staat zij hem terzijde, de Liefde die Jezus beveelt, maakt een ieder gelijk aan elkaar.

Zelfs oudtestamentisch, is ook maar een begrip, want Gods woord is niet deelbaar' is het al bevolen door God om elkaar in liefde bij te staan.

Jezus zelf heeft ons voorgeleefd DIENEND, niet heersend, hoe iemand die dus zo verantwoording krijgt, naar een ander cq partner toe.

waar had God ook al weer EVa geplaatst???? lees genesis nog es......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 19:35
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
FRANKT627 schreef:
Jij hebt toch ook een liefje...en binnenkort ga je toch ook weg... Boze smiley

je mag nog bijna 3 weken genieten van mijn aanwezigheid......ben er wel bijna 2 jaar geweest....memsen komen en mensen gaan.....of zoiets Lachende smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 19:34
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
FRANKT627 schreef:
Misschien heeft de vinder uit medelijden er geld opgestort... Lachende smiley

dat kan tegenwoordig...je hoeft je pincode niet mee te nemen voor geldstorten, dusssss wie weet, mijn verlanglijstje is ook niet groot..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 19:32
BerichtOnderwerp: Hoe om te gaan met teleurstellingen en afwijzingen....?
 
LAVERDE524 schreef:
Ja roady dat is zeker waar en ook wat pieter zegt. Maar de reden dat ik ook naar Zuid Afrika toe wil gaan is omdat ik daar mijn vriendenkring heb opgebouwd. Via skype heb ik regelmatig contact met hen. Ik heb ook al enkele mooie en leuke vrouwen leren kennen daar, boeren vrouwen. Ik heb hele gesprekken met hun gehad en ze kunnen zich er niet bij dat ik zovaak afgewezen ben. En dan is t wel es leuk dat er toch vrouwen zijn die je toch schattig, lief, leuk en aardig vinden. Dat soort woorden hoor je niet zoveel hier. Maar goed... ondanks dat; ik heb een tijdje terug nog vast contact gehad met een jonge boermeisjie, dat is wat verwaterd aangezien ik druk heb gehad op werk hier. En wat mij steeds weer fascineert aan die boerenvolk van SA is dat zij zo Bijbelgetrouw(vooral oud testamentisch gericht) zijn, want dat is iets wat ik zo ontzettend belangrijk vind. De studies die wij hebben en bezitten komen ook daar vandaan. In alles wat zij daar doen daar word het geloof altijd in betrokken geraakt. En dat vind ik zo uitzonderlijk.

Ik kan me soms er niet bij dat ons hollandse volk dat niet is. Ja misschien ligt het eraan omdat wij onder een andere maatschappij leven, maar toch... Ik heb al veel geproefd van het boerenvolk van SA. Volgend jaar krijgen ik en mijn ma zelfs bezoek van een boerenvrouw uit Zuid Afrika. Ik vind het heerlijk om met die mensen daar te praten en gesprekken te hebben. Ik heb nu al 2 jaar lang contact met het afrikaanse boerenvolk, en het is voor mij als een wonder, want ik heb nooit gedacht dat er zulke mensen nog zouden bestaan. Hun taal dat zo liefelijk is, ik hoor het nu al 2 jaar lang aan, maar het verveeld geen moment het is me wel normaal geworden nu maar het verveelt me niet, ik blijf het een bijzondere taal vinden.

En dan die beschaafdheid waarmee ze daar groot zijn gebracht. Ik heb nog nooit gedacht dat zoiets nog bestond. Kijk het gaat mij niet om de kennis. Maar is wel belangrijk. Mijn volk gaat ten gronde door gebrek aan kennis zeggen de profeten. Maar bij mij gelden er 4 dingen, kennis, geloof, gehoorzaamheid en liefde. Maar de vraag is; welke liefde? Maar echt mijn geloof en intense liefde voor het geloof kan ik met die Boeren delen, ik heb t ook nog nooit eerder ervaren om zo het geloof intens te kunnen delen met een ander, zonder een aanstoot te wezen. Hier in Holland kan je soms wel als een aanstoot werken. En dat heb ik met dat Boerenvolk niet. Ja daar zijn ook genoeg problemen zoals de plaasmoorde. Maar goed, dat is ander koek. Het gaat mij meer om die cultuur van die boeren van zuid afrika. Ik schrijf zoveel op facebook en dan met Bijbelteksten erbij, en dan merk ik hoe de boeren genieten van de ontdekkingen die ik doe in de Bijbel. De Here zegt: overpeins Mijn Woord dag en nacht. En mijn streven is om steeds meer in die vreze voor mijn Here te staan.

Daarom zie ik er naar uit om naar zuid afrika toe te gaan.

kun je in 1 zin aangeven waarom je nu naar zuid afrika wil??? ik lees verschillende dingen......zoek je een vrouw...of zoek je de echtheid van Gods woord???
Begrijp me goed, ik veroordeel je niet, maar je enhousiasme voor het volk is meer dan je enthousiasme voor het vinden van een vrouw..als dat je doel zou zijn....en dan de benaming van Boerenvolk......hmmmmmm Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 16:05
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
QSJE546 schreef:
maar waar word jij nou blij van?
Dit is mijn laatste berichtje op t forum,morgen loopt mijn abbo af.
Ik vond t hier heel erg leuk,ook om af en toe een topic te openen en te zien hoe leuk mensen daar op reageren.
Waar ik blij van ben geworden is dat ik mijn lieve vriend hier heb leren kennen en dat t heel goed gaat.
Nu jullie weer Knipoog smiley

hartelijke groetjes van een blije qsje Lachende smiley en Gods zegen

nou lekker dan......daar word ik helemaal niet blij van Boze smiley Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 december 2012, 16:03
BerichtOnderwerp: Hoe om te gaan met teleurstellingen en afwijzingen....?
 
ROADY558 schreef:
Er ligt iets op m'n hart dat ik toch nog zou willen uitspreken tegen jou Laverde.

Ik herken namelijk wel het een en ander in jou, zoals je je geloof beleeft.
Fanatiek, de waarheid hooghoudend.... op zich heel gaaf, en moet je ook niet kwijtraken.

Zo ben ik ook lange tijd geweest. Het "geloof" - dat is dan de kennis die je ervan hebt - kan dan een soort van masker voor je worden. Iedereen die contact met je zoekt, botst het eerst tegen die laag van kennis aan.
En tja, fanatisme schrikt nog wel 's af. Dat heeft in mijn eigen leven ook voor eenzaamheid gezorgd. Vroom van buiten, maar de werkelijke pijn die van binnen aanwezig was, die kreeg niemand te zien. Want DAT was te eng natuurlijk....

Mijn eigen ervaring is dat naarmate je meer die ECHTE ik durft te laten zien zonder daarbij meteen te moeten evangeliseren en preken, dat dat veel meer gewaardeerd wordt. In de liefde die er dan ontstaat, kan er zomaar een geestelijk gesprekje ontstaan. Liefde sticht werkelijk, waar gepreek alleen maar weerstand en verzet oproept.

En natuurlijk is het handig als je je geestelijk zwaard op zijn tijd weet te hanteren. Ik heb gemerkt dat je dat van lastposten kan bevrijden Lachende smiley

Ik heb dus wel geleerd dat "al bezat ik alle kennis, maar de liefde niet had, ik was niets...." Dat is nogal wat.

Het is een mooi proces om dat bij jezelf te merken. Dat je steeds meer in de rust met God komt, en dat ook gaat uitstralen. En om dan vanuit die rust de contacten aan te gaan, dat is echt mooi! Laat die ander maar denken: "Goh, wat zou hij hebben? Hij is zo relaxed?" Lachende smiley

Hopelijk kun je er iets mee.

Ik wens je dan ook de VREDE van God toe, die alle verstand te boven gaat (Fil 4:6)

mooi gesproken roady!!! en hoe waar ook.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 3 december 2012, 12:53
BerichtOnderwerp: Het weer
 
ERIKA129 schreef:
Hier ook Lachende smiley is Tink dr dag ook weer goed Clown smiley
http://www.youtube.com/watch?v=sawh40RHFFE Clown smiley

de mijne wel...helemaal toppie!!!!! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: zondag 2 december 2012, 14:58
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
PIETER649 schreef:
dankjewel!!! Kussende smiley

maar ik realiseer me dat deze mijlpaal niet mogelijk was geweest zonder dat wittige spul op Tink dr vloerbedekking vanmorgen.

wittig spul, BEDANKT Lachende smiley met blinkend witte tanden

ik ga niet uitwijden over de kleur en samenstelling...het was gewoon goor.... Kotsende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: zondag 2 december 2012, 10:10
BerichtOnderwerp: Het weer
 
FRANKT627 schreef:
jij bent te extreem...ofwel verbrand je mijn mond door me een gloeiend stuk BBQ-kip te geven of anders laat je je mijn tenen afvriezen door je koude en sneeuw... Boze smiley ik blijf wel hier bij mijn Floshke


neem floshke gewoon mee, kan die spelen met jingles......en de bbq was niet mijn schuld......ik gaf je de kip, Mars bakte de kip en jij at de kip.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: zondag 2 december 2012, 10:09
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
vanmorgen geen sneeuw maar wel een vies goedje in de kamer......wil niet weten uit welk dierenmond of kont dat komt...zal het maar opruimen maar t is niet lekker...nog voordat ik koffie heb gehad Kotsende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: zondag 2 december 2012, 00:03
BerichtOnderwerp: Het weer
 
FRANKT627 schreef:
ja, en dan ga je weer werken en moet je blazen bij de plisie en dan ga je weer klagen...het moet niet sneeuwen en je moet geen gluhwijn drinken en buiten zitten bij brandend hout is niet goed voor je botjes... Boze smiley ...en sneeuw is zeker niet goed

misschien niet goed, maar wel errug gezellie......kom je ook??? Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 23:07
BerichtOnderwerp: Het weer
 
FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...jij met je sneeuw...je wilt zeker weer een romantantische kerst...


nuh.....valt mee....glühwein maken, apfelstrüdel......tuinhaardje aan en dan gewoon lekker winters genieten Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 21:11
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
don't put a monkey on your shoulder

Laatst aangepast door
TINK100
op zaterdag 1 december 2012, 21:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 21:08
BerichtOnderwerp: Het weer
 
PIETER649 schreef:
dat je dan alWEER in je uppie door de regen moet Knipoog smiley


zit wat in, maar waarom zou je door de regen moeten dan??? kun je beter binnen blijven met een bak koffie.....en kijken naar de regen...wat hopelijk sneeuw wil worden.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 21:05
BerichtOnderwerp: Het weer
 
PIETER649 schreef:
verheugd u in de dagen uwer vrijgezelleschap! Knipoog smiley

wat heeft vrijgezellig zijn te maken met het weer??? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 21:02
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
THOMAS968 schreef:
Waar liefde is, daar is God, aan vrome praatjes zonder ziel heeft niemand wat, lege woorden troosten niet.

Thomas.

dat bedoel ik...luisteren is ook een gave van de geest van God
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 21:02
BerichtOnderwerp: kindergebed...
 
PIETER649 schreef:
........eind´lijk eeuwig bij U leef....


volgens mij

dank u voor de teovoeging...in de nachtdienst sta ik op stand-by...mijn hersens zijn niet instaat om jeugdherinneringen op te halen.....
wat ik me wel herinner is, kan ik het op 1 aqdemteug uitspreken??? ja, dat kon...verstaanbaar en wel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100 (56)





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 20:58
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
ben een taxi chauffeur......mijn meiden rond gereden van A naar B
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van TINK100
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 34 Volgende
Pagina 3 van 34