ChristianMatch
 


Forum

Neerhalen van bolwerken
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 14:11
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik vraag gewoon wat jij onder een New Age bolwerk verstaat, niets meer en niets minder....jammer dat je er geen antwoord op geeft, nu blijft het vaag....

Zal ik een poging wagen? Een nieuw topic maar, dat houdt het wat overzichtelijker. 't Is wel een heel praktisch thema, want elk mens heeft er mee te maken, en elk mens heeft de opdracht de bolwerken neer te halen (dit noemen ze ook wel: slechten).

Een bolwerk kun je zien als een geestelijke muur.
Een muur die tussen God en iets anders instaat. Omdat bolwerken zich bevinden in de geest van de mens, zorgen die bolwerken dus voor een scheiding tussen God en de mens. En daarmee ook voor een scheiding tussen mensen onderling.

Als alle relaties zouden bestaan uit zuivere liefde, zouden er geen bolwerken bestaan. De Heilige Geest van God zou dan volledig de ruimte hebben en er was geen kwaad aanwezig.

Met het uitspreken van de eerste leugen door de slang (Je zult als God zijn, als je eet van de boom van kennis van goed en kwaad), en vooral door het GELOOF HECHTEN hieraan door de mens en daarna het HANDELEN ernaar, kwam het eerste bolwerk tot stand: met het hechten van geloof aan de leugen van satan, ontstond direct een muur tussen God en de mens. De mens verstopte zich, en de relatie tussen de mens en God was verwoest. Het zuivere was kapotgemaakt. Je kunt zelf lezen hoeveel ellende en schade er uit deze ene leugen van de duivel is ontstaan. Al snel kwam de eerste moord, de dood had zijn intrede gedaan, er was opeens jaloezie, er werd gemanipuleerd etc etc.

Een bolwerk kan uitgroeien tot enorme grootte. Als er maar wordt doorgebouwd op een leugen (bijvoorbeeld: Je kunt als God zijn) dan wordt dat geestelijke gebouw steeds groter. Het nadeel is wel: als er gebouwd wordt op een leugen, zal het gebouw geen stand houden. Vroeger of later zal het instorten en vernietigd worden. Waarom? Omdat alleen dat wat op Gods Woord gebouwd wordt, betrouwbaar zal blijken te zijn. Niet voor niets wordt Jezus vergeleken met een rots waarop je je leven kunt (dient te....) bouwen.
Want de waarheid is: dat wij nooit als God zullen worden. Het is een leugen en daarom deugt het niet.

Het is dus heel zwart-wit: Je bouwt je leven op Jezus, de enige Rots die zal standhouden, of vroeger of later stort je huis in, loop je vast, etc etc.

Voordat ik zelf de waarde van Jezus ontdekte, had ik me vrij lang verdiept in de new age. Ik was er ook van overtuigd dat "god in jezelf moest zitten". Dat klonk toch best aardig?
Toen ik eenmaal wel Gods liefde had gevonden, heb ik echt ondervonden dat dit bolwerk (dat zijn dus alle overtuigingen en gedachten die gericht waren op die leugen "je kunt als God zijn") dat dit bolwerk tussen mij en God instond. Het kostte me letterlijk jaren om dit bolwerk helemaal neer te halen. Wat een kostbare tijd had ik verspild door me met leugens bezig te houden. Feitelijk diende ik satan door me in de new age te verdiepen. Maar ja, als je niks met Jezus hebt, ben je automatisch satans dienaar (lees: slaaf). Het is niet gek dat ik daardoor vastliep en doodongelukkig bleef en werd.

Het is een machtig wonder als een mens tot Jezus komt, en de Heilige Geest ontvangt. Deze Geest is de Geest van waarheid, en die liet mij het leugenachtige van de new age zien.

Het heeft er dus alles mee te maken waarop je bouwt, en hoe je bouwt als mens. En ook: waarop je vertrouwt als mens.

Als het gaat om de new age, dan is dit echt een GIGANTISCH bolwerk dat miljarden mensen wereldwijd misleid. En toch: dit bolwerk zal volledig neergehaald worden. Er zal niets (!!) meer van overblijven.

Ik geef nog een paar voorbeelden uit eigen leven van bolwerken.
Angst is een bolwerk dat ik ben tegengekomen.
Als je angstig bent, denk je geheel anders, je handelt anders, je voelt je anders etc. Het kost me nog dagelijks tijd om dit bolwerk klein te houden en te leven naar Gods Woord. God zegt "Ik hou van jou" - en dus is mijn angst ongegrond. Toch betrap ik me erop dat ik nog vaak handel naar angst, in plaats van liefde.

Haat is een bolwerk. Als mensen zondigen tegen mij, dan word ik gekwetst. Het is ook weer Gods liefde en Gods Woord die mij kunnen doen vergeven waardoor ik liefdevolle gedachten kan denken over die ander in plaats van haat-gedachten en wraakgedachten.

Onvergevingsgezindheid is ook een bolwerk.
Je lekker koesteren aan je boze gevoelens, er veel over praten (met anderen) en intussen letterlijk ziek worden van al die haatgevoelens.
Pas toen ik werkelijk kon vergeven, werd ik ook vrij van allerlei negatieve gevoelens. Maar ook hier geldt: het is een kwestie van bijhouden.

Eigenlijk moet je als mens voortdurend op je hoede zijn wat je denkt, en hoe je denkt over iemand. Spreuken roept ons zelfs op ons hart te bewaken boven al het andere. En ook dat we elke gedachte gevangen moeten nemen!

Tot zover maar even.
Ik hoop van harte dat het een klein beetje helderder is geworden.

Ik vond nog een mooi stuk over "bolwerken" en "geestelijke strijd".
http://workersforjesus.punt.nl/?id=586747&r=1
Voor degenen die echt geinteresseerd zijn, het is de moeite waard om het te bestuderen.


Laatst aangepast door
ROADY558
op maandag 10 december 2012, 14:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 17:14
 
Goed geformuleerd.

Bolwerk is een muur dat iemand om zich heen bouwt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:32
 
Het Middelnederlandse woord 'bolwerk' wordt over het algemeen gebruikt als Nederlandstalige benaming voor een bastion. In andere talen wordt vaak duidelijker onderscheid gemaakt tussen bolwerk en bastion. De term bolwerk kan men verder voor andere soorten verdedigingswerken gebruiken, bijvoorbeeld rondeel of bastei (zoals deze door Albrecht Dürer waren ontworpen). Ook een ravelijn voor een stadspoort, zoals deze wel eens werden aangelegd om stadsmuren te beschermen tegen kanonvuur, worden soms aangeduid met 'bolwerk'.

Hoewel een bolwerk veel gelijkenis heeft met een waltoren is een bolwerk meestal qua oppervlak groter en uitgebreider.

Het woord kan ook in nog algemenere zin gebruikt worden om een belangrijk punt (fort of vesting) in een verdedigingslinie aan te duiden


niet zozeer een muur om je heen maar om een stad of kasteel....een voordeel, je kunt bolwerken wel neerhalen, maar dat hangt af waaruit het is opgebouwd.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:37
 
TINK100 schreef:
Het Middelnederlandse woord 'bolwerk' wordt over het algemeen gebruikt als Nederlandstalige benaming voor een bastion. In andere talen wordt vaak duidelijker onderscheid gemaakt tussen bolwerk en bastion. De term bolwerk kan men verder voor andere soorten verdedigingswerken gebruiken, bijvoorbeeld rondeel of bastei (zoals deze door Albrecht Dürer waren ontworpen). Ook een ravelijn voor een stadspoort, zoals deze wel eens werden aangelegd om stadsmuren te beschermen tegen kanonvuur, worden soms aangeduid met 'bolwerk'.

Hoewel een bolwerk veel gelijkenis heeft met een waltoren is een bolwerk meestal qua oppervlak groter en uitgebreider.

Het woord kan ook in nog algemenere zin gebruikt worden om een belangrijk punt (fort of vesting) in een verdedigingslinie aan te duiden


niet zozeer een muur om je heen maar om een stad of kasteel....een voordeel, je kunt bolwerken wel neerhalen, maar dat hangt af waaruit het is opgebouwd.....

Lachende smiley Gods "bolwerk" http://youtu.be/Zom-tQHrPyo


Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 10 december 2012, 18:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:40
 
MARITIME853 schreef:
Lachende smiley


er stond ook nog iets over een slotgracht/ ravijn...in het frans ook een boolevard.....bla bla bla......
dus niet alleen muren maar ook min of meer onoverkomelijke kloven...die zijn dus niet helemaal te "slechten"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:43
 
TINK100 schreef:
er stond ook nog iets over een slotgracht/ ravijn...in het frans ook een boolevard.....bla bla bla......
dus niet alleen muren maar ook min of meer onoverkomelijke kloven...die zijn dus niet helemaal te "slechten"

Dat klopt Tink.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 19:12
 
Ik denk dat als je serieus opwandelt met God, dat Hij je wel overtuigt van welke bolwerken je belemmeren of blokkeren. Dat kan voor iedereen weer anders zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 13:17
 
ROADY558 schreef:
Ik denk dat als je serieus opwandelt met God, dat Hij je wel overtuigt van welke bolwerken je belemmeren of blokkeren. Dat kan voor iedereen weer anders zijn.


Ik begrijp nu nog steeds niet wat je nu met een new age bolwerk bedoelt te zeggen? Yoga, meditatie? Je hebt een voor mij -bijna new age-verhaal over je eigen geloof.
Samengevat: ik kan niet veel kanten op met je verhaal. Het is bijna goddelijk hoe je over jezelf praat en hoe je wilt leven.....ik moet dan denken aan de kreet:
Vertrouw op God maar zet je fiets op slot......Wij moeten leven in een aards bestaan met beide voeten op de grond.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 16:17
 
Beste Willemijn,

Misschien kun je wat duidelijker aangeven wat je niet begrijpt?

Je opmerking dat ik goddelijk over mezelf praat, kan ik niet plaatsen.
Ik vertel slechts over mijn eigen leven waarin ik bolwerken van angst, haat en onvergevingsgezindheid ben tegengekomen. Daar is nou niet echt veel eer aan te behalen. Als er een eer toekomt, is het Jezus. Hij heeft het werk tenslotte gedaan, niet ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 19:58
 
ROADY558 schreef:
Beste Willemijn,

Misschien kun je wat duidelijker aangeven wat je niet begrijpt?

Je opmerking dat ik goddelijk over mezelf praat, kan ik niet plaatsen.
Ik vertel slechts over mijn eigen leven waarin ik bolwerken van angst, haat en onvergevingsgezindheid ben tegengekomen. Daar is nou niet echt veel eer aan te behalen. Als er een eer toekomt, is het Jezus. Hij heeft het werk tenslotte gedaan, niet ik.


Ik denk dat verdere discussie geen zin heeft Roady, jij draait je eigen verhaal af en staat niet zo open over wat een ander nu vraagt of zegt......
Iedereen in zijn/haar leven ervaart bolwerken van angst en leed.....Dat heet het leven....dat gaat nu eenmaal niet zonder slag of stoot, ook niet voor een christen......

Jij praat als iemand van de new age maar veroordeeld het wel, typisch......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 20:48
 
Je hebt gelijk, hierover doorpraten met jou lijkt niet veel nut te hebben.

Je stelt vragen, maar wedervragen beantwoord je niet.
Daarbij veroordeel je slechts, zonder je in te leven in het verhaal van iemand anders.

Ik wens je de liefde en de shalom van Jezus toe.
Liefde die bolwerken neerhaalt. En geneest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 20:58
 
ROADY558 schreef:
Je hebt gelijk, hierover doorpraten met jou lijkt niet veel nut te hebben.

Je stelt vragen, maar wedervragen beantwoord je niet.
Daarbij veroordeel je slechts, zonder je in te leven in het verhaal van iemand anders.

Ik wens je de liefde en de shalom van Jezus toe.
Liefde die bolwerken neerhaalt. En geneest.


Ik vind juist dat jij geen vragen beantwoordt........ik veroordeel je niet, ik constateer slechts.......jij ben tvolgens mij een echte new ager......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 11 december 2012, 21:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:27
 
Dan hebben we slechts een verschil van mening :)
En dat mag....

Ik new ager?
Ik zeg: Jezus is de Zoon van God, de gekruisigde en opgestane. Hij heeft mijn zonden gedragen.

Een new ager hoor je zulke dingen niet zeggen WIllemijn.
Ook hoor je een new-ager niet spreken van het neerhalen van het new-age bolwerk. Hij zou daarmee zijn eigen "geloof" (en dus zijn basis) vernietigen.
Dat spreekt elkaar dus tegen.


Laatst aangepast door
ROADY558
op dinsdag 11 december 2012, 21:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 12 december 2012, 00:01
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik vind juist dat jij geen vragen beantwoordt........ik veroordeel je niet, ik constateer slechts.......jij ben tvolgens mij een echte new ager......

Wat of hoe is een echte new ager??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: donderdag 13 december 2012, 14:33
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat verdere discussie geen zin heeft Roady, jij draait je eigen verhaal af en staat niet zo open over wat een ander nu vraagt of zegt......
Iedereen in zijn/haar leven ervaart bolwerken van angst en leed.....Dat heet het leven....dat gaat nu eenmaal niet zonder slag of stoot, ook niet voor een christen......

Jij praat als iemand van de new age maar veroordeeld het wel, typisch......

Zoals de waard is......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 13 december 2012, 15:28
 
ROELANDE345 schreef:
Wat of hoe is een echte new ager??

Of...wat is een on-echte???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 10:45
 
Neerhalen van bolwerken: ontmaskering van gebedsgenezers

Ja, In het Engels.... Twijfelende smiley

En daarna TV dominees ontmaskerd

Have Fun! Knipoog smiley

Ps: En deze wil ik jullie ook niet onthouden

Gaat over het christelijke masker afhalen, de waarheid over de geesten achter deze bewegingen, en het christelijk masker wordt weggehaald van deze bewegingen, en welke geesten wél werken hier in deze meetings.
De geest van satanisme werkende door deze voorgangers en mensen in deze meetings.


Excuses voor degenen die geen Engels kennen. Twijfelende smiley , Heb een begin introductie stukje vertaald...hier vlak boven...schuine gedeelte

Het is en wordt zoooooooo grappig Zieke smiley bij de 38ste minuut, en de voorganger maar lachen....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 8 juni 2013, 20:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 12:43
 
Nou, Geef mij maar een vredig traditioneel kerkje Lachende smiley

Sorry hoor maar wat een stelletje idioten.

Ik ben blij dat ik mezelf nog op het kunnen voeden met series, als het kleine huis op de prairie ed. Lachende smiley
Knipoog smiley
Ik zet geen stap meer in deze groepen, of dacht iemand dat dit alleen in Amerika voorkomt...?
Smiley die vol vragen zit
Nee hoor....in je eigen achtertuin, letterlijk soms zelfs.

Ik ga d'r alleen nog weleens heen, incognito Coole smiley met zonnebril , als zogenaamd ongelovige...om es te kijken wat ze zoals aan onzin spuien tegen een gemiddelde ongelovige tegenwoordig. Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit Smiley met dichtgeplakte mond Zieke smiley

Maar ja, langer dan een paar minuten hou ik het er niet uit. Zieke smiley Verraste, verbaasde smiley

Wat een lol.... Zieke smiley ...Halleluja.... Zieke smiley , ja, dat zeggen ze ook, ook in deze docu steeds... Smiley die vol vragen zit

Ongeveer na de helft, "ja dit is heilige geest bezetenheid hahahah", mensen over de grond rollen, gek doen, ja, "wij geven hier de Geest de ruimte, Halelluja", "de geest leeft hier...".

Nou geeft mij dan maar een traditionele kerk, waar ik met waardigheid uitkom. Engeltje smiley

Het is en wordt zoooooooo grappig Zieke smiley bij de 38ste minuut, en de voorganger maar lachen....En dat allemaal in de naam van Jezus, ja dat wordt er gezegd.... ik vind dat een grove belediging Boze smiley .

Ik kijk toch liever naar Laurel en Hardy Engeltje smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 8 juni 2013, 20:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 13:55
 
Fire nights ook in Nederland...

En Hier...heerlijk Zieke smiley de anointng van God....

Nah goed, nog ééntje dan...

En nou hou ik ermee op, pfffffffft.

Maar tis wel belangrijk, je zal maar jaren tussen die .......gezeten hebben.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 8 juni 2013, 14:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 20:47
 
Ik zit ook al ruim 20 jaar in die kringen Geschokte, onthutste smiley en heb soms ook veel moeite met de excessen van bepaalde predikers/voorgangers. Het gebeurt niet alleen in Amerika; in Nederland gebeurt ook erg veel wat, naar mijn mening, zeer dubieus is. Die filmpjes zien er inderdaad schokkend uit en diegene die niet uit de Pinkster/Charismatische hoek komen, kunnen dat interpreteren als duivels. Oordeel echter niet te snel wat je weet nooit hoe de Heilige Geest werkt in een mens. Ik heb Benny Hinn, Kenneth Copeland e.d. vaak gezien en ervaar ze als goedwillende Christenen die de Heilige Geest de ruimte geven. Persoonlijk heb ik veel geleerd van het onderwijs van Kenneth Copeland. Hun vruchten zijn goed en hun onderwijs Bijbels (velen vinden dus van niet). Sommige van die filmpjes zijn gemanipuleerd en als je bepaalde scenes knipt, plakt en veelal kort na elkaar herhaalt, ja, dan zie je dingen die niet kosher zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 23:46
 
Ja ben ik het helemaal mee eens Bappi.
Op deze manier lijkt het allemaal heel schokkend, maar er is inderdaad geknipt en geplakt.
ben zelf wel eens naar een dienst geweest waar zulke dingen gebeurden.
En heb Gods nabijheid daar enorm ervaren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 10 juni 2013, 08:40
 
BAPPI605 schreef:
Ik zit ook al ruim 20 jaar in die kringen Geschokte, onthutste smiley en heb soms ook veel moeite met de excessen van bepaalde predikers/voorgangers. Het gebeurt niet alleen in Amerika; in Nederland gebeurt ook erg veel wat, naar mijn mening, zeer dubieus is. Die filmpjes zien er inderdaad schokkend uit en diegene die niet uit de Pinkster/Charismatische hoek komen, kunnen dat interpreteren als duivels. Oordeel echter niet te snel wat je weet nooit hoe de Heilige Geest werkt in een mens. Ik heb Benny Hinn, Kenneth Copeland e.d. vaak gezien en ervaar ze als goedwillende Christenen die de Heilige Geest de ruimte geven. Persoonlijk heb ik veel geleerd van het onderwijs van Kenneth Copeland. Hun vruchten zijn goed en hun onderwijs Bijbels (velen vinden dus van niet). Sommige van die filmpjes zijn gemanipuleerd en als je bepaalde scenes knipt, plakt en veelal kort na elkaar herhaalt, ja, dan zie je dingen die niet kosher zijn.

Ik kom uit die hoek, dat was het eerste wat ik zag toen ik meeging en daarna zelf ging.
Het heeft mij wel veel schade berokkend al die 'rare' dingen van dichtbij mee te maken.
Ik kwam dan ook elke keer depri uit de kerk.
Het onderwijs leek goed op het eerste gezicht, later merkte ik in de praktijk dat het voor mij niet werkte. Oa, dat de grootste fout die christenen maken is denken dat Jezus en de discipelen arm waren, nee die waren juist steenrijk, geld etc. Gemanipuleerd?

Ik zelf had eerder het idee dat het wel nodig was, om te knippen en te plakken. Ik bedoel als je eerst een preek van 2 á 3 uur hoort, en dan daarna pas die excessen..
Ik zou zelf niet duivels zeggen, maar ja dat woord gebruik ik sowieso nooit.
Ik zeg dan vijand oid.

Ook al is er geknipt en zie je dingen achtermekaar, ze gebeuren dus wel in bijna elke dienst.

En; iedereen heeft recht op zijn eigen mening.
Dus, ik heb respect voor jou mening.

Deze zaken trekken ook volle zalen, nog steeds ja, dus ik neem aan dat er ook mensen zijn met andere meningen, zelfs? mensen die ik in het gewone leven wel mag,

maar, deze dingen ontwijk als gespreksonderwerp, of er is dikke ruzie, met sommigen wel.

Met anderen weer niet, of minder.

dus het zegt me niets over de persoon, mij persoonlijk, maar ja, ik heb wel respect. alleen ja, ik had het gevoel dat het mijzelf heeft beschadigt en behoorlijk ook. En ik ben niet de enige.

Quote:
Die filmpjes zien er inderdaad schokkend uit en diegene die niet uit de Pinkster/Charismatische hoek komen, kunnen dat interpreteren als duivels. Oordeel echter niet te snel wat je weet nooit hoe de Heilige Geest werkt in een mens.
Ik zal ook niet zeggen dat het duivels is, het is gewoon idioot gek gedrag, wat je niet eens in de ergste gesloten psychiatrische inrichtingen ziet....
En niemand maakt mij wijs dat dat God/Heilige Geest is die aan het werk is.

De vruchten van de Geest zijn: Liefde, Vrede, Vrolijkheid en zelf-controle.

Ik zie daar niets van terug, ja, of jij moet dat idiote naargeestige hysterisch gelach 'Vrolijkheid' vinden. Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 10 juni 2013, 11:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 10 juni 2013, 09:16
 
ROELANDE345 schreef:
Ja ben ik het helemaal mee eens Bappi.
Op deze manier lijkt het allemaal heel schokkend, maar er is inderdaad geknipt en geplakt.
ben zelf wel eens naar een dienst geweest waar zulke dingen gebeurden.
En heb Gods nabijheid daar enorm ervaren.



Ik heb totale verbijstering ervaren, en kreeg door mijn strot geduwd dat dat de heilige Geest is...

Ik ervaar God nabijheid ook alleen in mijn huis.

Of samen met een vriend.

Die ene donkere man, die die capriolen deed, ja, als het in een show was, was het misschien anders, dat rollen en springen over stoelen en over de grond.

Maar in een kerk?


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 10 juni 2013, 10:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 10 juni 2013, 10:25
 
Door deze ahum 'kerkdiensten' ja, zeg ik al niet meer dat ik christelijk ben, maar gelovig, en dat ik niet naar een kerk ga, ja wel naar die en dat kerkje hier op de hoek...

En verder, nou ja, voor mij spreken de films voor zich, zeker de 1ste hoe wordt uitgelegd hoe je mensen kan genezen van blind en doofheid, gewoon, aanspraak maken op dingen die ze toch al konden horen of zien van dichtbij alleen, of door contrast van dichtbij alleen(blind) etc.
Maar ja, dan moet je Engels kunnen, 1ste film.

Maar/en meningen verschillen. Knipoog smiley

Ja, anders trekken ze ook geen volle zalen Knipoog smiley

Ik vind het wel jammer voor de mensen die ik ooit daarnaartoe meenam, en nu daardoor nooit meer zullen geloven.

Daarom denk ik ook niet dat iedereen die niet gelooft naar de hel gaat, oa daardoor.

Knippen en plakken gebeurd weleens om net te laten lijken alsof iemand op een vraag antwoord terwijl het in werkelijkheid een andere vraag was.

Als ik een brochure van een gedeelte van Zwitserland in me handen krijg, is er ook in geplakt en geknipt, en toch herken ik meteen, maar ja de urenlange autobahnen zijn er wel uit gehaald.

In een kerk ga je toch niet op de grond liggen gillen met je benen in de lucht als een baby, laatste film 1ste posting in dit topic van mij

http://youtu.be/EzVSN7ykBXA
, ongeveer 21/22ste minuut. Smiley die vol vragen zit

En vanaf de 34 minuut....gekkenhuis... Zieke smiley

Lachen...zie hier echt de heilige Geest(niet)

35.05 Een man die al lachende met handen en voeten over de vloer kruipt, ja, echt Gods Geest aan het werk hier Zieke smiley

En dan wordt het nog gekker; zegt de pastor, 'Heilige geest bezetenheid', hahahah, en iedereen lachen....

Ik vind dit, als christen zijnde een grote belediging voor God, en ja, deze dingen zijn niet uitzonderlijk, die gebeuren nog elke dag...

En goed degene die vinden dat daar De Heilige Geest is ofdat ze daar God ervaren, ja, meningen verschillen nu eenmaal he? Zieke smiley

Nou ja, en de rest van het filmpje behoeft mijn commentaar denk ik niet Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley En knip en plakwerk?, dit gaat zo úrenlang door(je denkt toch zeker niet dat men hier urenlang naar wilt kijken, maar ja zit je in zo;n sekte moet je er wel blijven...., mensen als vliegen geplakt op de grond met gedrag zo erg...Als je weg wilt lopen, dan is het van je wilt toch niet weglopen voor de dingen van God...manipulatie...

Ik ga snel wat leuks doen zo Knipoog smiley Héél Snel Coole smiley met zonnebril


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 10 juni 2013, 10:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 10 juni 2013, 10:49
 
"Goedwillende Christenen en je voelt Gods nabijheid..."

Bappie en Roelande, ik denk daar anders over Zieke smiley , maar dat moet kunnen toch?

Iedereen heeft nou eenmaal een andere mening... Knipoog smiley

(En dan heb ik het nog niet eens gehad over de enorme bedragen, naast de tienden die ik gaf, tien jaar lang)

?Benny Hinn: Occult, Secrets & Scams (FULL Benny Hinn DOCUMENTARY)

Ach, en verder kan ik het hele forum wel volplakken met films, maar ja kan je zelf ook bekijken... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 10 juni 2013, 11:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 10 juni 2013, 14:39
 
SHANITA130 schreef:
"Goedwillende Christenen en je voelt Gods nabijheid..."

Bappie en Roelande, ik denk daar anders over Zieke smiley , maar dat moet kunnen toch?

Iedereen heeft nou eenmaal een andere mening... Knipoog smiley

(En dan heb ik het nog niet eens gehad over de enorme bedragen, naast de tienden die ik gaf, tien jaar lang)

?Benny Hinn: Occult, Secrets & Scams (FULL Benny Hinn DOCUMENTARY)

Ach, en verder kan ik het hele forum wel volplakken met films, maar ja kan je zelf ook bekijken... Knipoog smiley

Shanita natuurlijk moet een andere mening over iets kunnen het is juist goed als er verschillende meningen zijn maar ik heb steeds het gevoel met dit soort dingen, vooral over evangelische kerken, dat jij dit finaal de grond in trapt en belachelijk maakt. En dat vindt ik wel heel moeilijk om daar goed op te reageren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 10 juni 2013, 14:48
 
ROELANDE345 schreef:
Shanita natuurlijk moet een andere mening over iets kunnen het is juist goed als er verschillende meningen zijn maar ik heb steeds het gevoel met dit soort dingen, vooral over evangelische kerken, dat jij dit finaal de grond in trapt en belachelijk maakt. En dat vindt ik wel heel moeilijk om daar goed op te reageren

Dat doe ik niet, ik laat films zien, dat doen ze zelfs.
Dat gevoel mag je hebben.
Jij voelt er Gods aanwezigheid bij, dus ik doe je een plezier. Ik niet....
Quote:
Roelande schreef: ben zelf wel eens naar een dienst geweest waar zulke dingen gebeurden.
En heb Gods nabijheid daar enorm ervaren.

Hier, het ware gezicht

En: Brullen in de geest

Ík maak belachelijk?

Ik slecht een bolwerk. Boze smiley

Bolwerk: plaats waar veel van iets is en waar je moeilijk in kunt binnendringen
Voorbeelden: `mannenbolwerk`,
`een bolwerk van internationaal terrorisme`

In dit geval:, 'een bolwerk van idioten die ook nog een keer bijna al hun geld weggeven aan de leiders, die ondertussen milonair zijn'. Of iig heel rijk.'


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 10 juni 2013, 15:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 10 juni 2013, 14:57
 
ROELANDE345 schreef:
Shanita natuurlijk moet een andere mening over iets kunnen het is juist goed als er verschillende meningen zijn maar ik heb steeds het gevoel met dit soort dingen, vooral over evangelische kerken, dat jij dit finaal de grond in trapt en belachelijk maakt. En dat vindt ik wel heel moeilijk om daar goed op te reageren

Waarom moet jij reageren?

Ik wil zeggen, maar dat is wel duidelijk, ik geloof dat als volwassenen op de grond gaan liggen gillen als een baby, met hun benen in de lucht, dat dat niet van God komt.

En ik geloof dat Benny Hinns, die miljardair zijn, met prive jets en alles, en ondertussen dit soort dingen promoten dat dat niet van God is.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 10 juni 2013, 15:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 10 juni 2013, 15:31
 
SHANITA130 schreef:
Dat doe ik niet, ik laat films zien, dat doen ze zelfs.
Dat gevoel mag je hebben.
Jij voelt er Gods aanwezigheid bij, dus ik doe je een plezier. Ik niet....


Hier, het ware gezicht

En: Brullen in de geest

Ík maak belachelijk?

Ik slecht een bolwerk. Boze smiley

Het is helemaal geen bolwerk vind ik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 10 juni 2013, 15:32
 
SHANITA130 schreef:
Waarom moet jij reageren?

omdat ik het niet met je eens ben, daar is toch een forum voor? Om met elkaar te kijken hoe je over iets denkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Pagina 1 van 4