ChristianMatch
 


Forum

Tekenen dat het einde naderd????
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 03:23
 
Een stukje van bericht van NU.nl

Quote:
Contant geld is op z’n retour

Uitgegeven:
26 mei 2011 17:52
Laatst gewijzigd:
26 mei 2011 17:58

DEN HAAG - Contant geld verliest steeds meer terrein. Een kwart van de Nederlandse winkeliers verwacht zelfs dat consumenten vroeg of laat helemaal niet meer met contant geld zullen betalen.

Openbaringen 13
16 En het maakt, dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd,
17 en dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft.


In steeds meer winkels zijn er kassa's waar je alleen nog kunt pinnen. Het gewone geld gaat verdwijnen.
Het geld is straks alleen nog aanwezig in grote computers.

Wie straks de computers en internet beheerst, beheerst heel de wereld.
Bedrijven zetten ook steeds meer hun gegevens op grote computers in het internet, omdat deze dan vanaf elke plek te benaderen zijn.


Laatst aangepast door
HENKWAL969
op vrijdag 27 mei 2011, 03:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 16:29
 
hier zie ik niet direct een teken dat het einde nadert Henk,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 16:39
 
MARYLIEN613 schreef:
hier zie ik niet direct een teken dat het einde nadert Henk,

Het is inderdaad niet zozeer een teken. Maar ik vind het wel ontwikkeling in die richting.
We gaan steeds meer dingen normaal vinden.
Ik zie het ook meer als een reden om waakzaam te blijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: zondag 29 mei 2011, 19:53
 
HENKWAL969 schreef:
Het is inderdaad niet zozeer een teken. Maar ik vind het wel ontwikkeling in die richting.
We gaan steeds meer dingen normaal vinden.
Ik zie het ook meer als een reden om waakzaam te blijven.

Ben ik helemaal met je eens Henk. Dit artikel zegt op zich nog niets, maar we gaan zeker wel die richting op. Nog even en alle bankrekeningnummers worden wereldwijd gelijk getrokken. Wie weet wat daarop volgt......er kan van alles worden ingevuld om de profetie vanuit Openbaringen realiteit te maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 29 mei 2011, 20:38
 
Eerlijk gezegd vind ik dit alleen maar bangmakerij...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 16:41
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dit alleen maar bangmakerij...


Eerlijk gezegd vind ik de opmerkingen van Henk en MVV helemaal geen bangmakerij ...
Waarom zou een (wederomgeboren) christen bang voor de tekenen der tijd moeten zijn?? Het staat gewoon om- en beschreven in de bijbel, in diverse bijbelboeken.

Ik vind eerder de uitspraak, over bangmakerij, niet echt bijbels, alsof je de tekenen van de "eindtijd" niet wilt zien, er voor wegloopt.
Dat doet me denken aan de dicipelen die vele wonderen zagen en zich nog afvroegen wie Jezus was ...

Lucas 8:24 Ze maakten hem wakker en riepen: ‘Meester, meester, we vergaan!’ Hij stond op en sprak de wind en de golven bestraffend toe. Daarop ging de wind liggen en kwam het water tot rust. 25 Hij vroeg hun: ‘Waar is jullie geloof?’ De leerlingen waren geschrokken en zeiden vol verbazing tegen elkaar: ‘Wie is hij toch, dat zelfs de wind en het water zijn bevelen gehoorzamen?’

Wat voor nut heeft het als je wel de wonderen ziet die gebeuren maar de tekenen van de eindtijd niet wilt zien. Is het één niet met het ander verbonden.
De enige reden die ik zou kunnen bedenken om bang te worden is wannneer ik niet zeker weet of ik wel echt een kind van God ben, een wederomgeboren christen ben ... ja dan zou ik bang worden, zeker als je leest wat de ongelovigen allemaal staat te wachten ...
Maar gelukkig weet ik ZEKER dat ik gered ben voor de eeuwigheid ... en de tekenen der (eind)tijd?? wel ... Jezus Christus verkondigen in Liefde is prioriteit nr. 1
Want je wilt toch niet dat iemand verloren gaat??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 18:07
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dit alleen maar bangmakerij...

Eerlijk gezegd had ik die uitspraak nu net van jou verwacht. Ik bedoel, je komt duidelijk over als een welbespraakt, Bijbelwijs man.....iemand die weet waarover hij praat, iemand die een sterke, onderbouwde mening heeft.

Bangmakerij voor wat Chat? Zie jij die tekenen dan niet, of niet op die manier? Of heb jij het idee dat het einde nog lang niet nabij is?
Zou je er wat dieper op willen ingaan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 18:11
 
CROSSROAD317 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik de opmerkingen van Henk en MVV helemaal geen bangmakerij ...
Waarom zou een (wederomgeboren) christen bang voor de tekenen der tijd moeten zijn?? Het staat gewoon om- en beschreven in de bijbel, in diverse bijbelboeken.

Ik vind eerder de uitspraak, over bangmakerij, niet echt bijbels, alsof je de tekenen van de "eindtijd" niet wilt zien, er voor wegloopt.
Dat doet me denken aan de dicipelen die vele wonderen zagen en zich nog afvroegen wie Jezus was ...

Lucas 8:24 Ze maakten hem wakker en riepen: ‘Meester, meester, we vergaan!’ Hij stond op en sprak de wind en de golven bestraffend toe. Daarop ging de wind liggen en kwam het water tot rust. 25 Hij vroeg hun: ‘Waar is jullie geloof?’ De leerlingen waren geschrokken en zeiden vol verbazing tegen elkaar: ‘Wie is hij toch, dat zelfs de wind en het water zijn bevelen gehoorzamen?’

Wat voor nut heeft het als je wel de wonderen ziet die gebeuren maar de tekenen van de eindtijd niet wilt zien. Is het één niet met het ander verbonden.
De enige reden die ik zou kunnen bedenken om bang te worden is wannneer ik niet zeker weet of ik wel echt een kind van God ben, een wederomgeboren christen ben ... ja dan zou ik bang worden, zeker als je leest wat de ongelovigen allemaal staat te wachten ...
Maar gelukkig weet ik ZEKER dat ik gered ben voor de eeuwigheid ... en de tekenen der (eind)tijd?? wel ... Jezus Christus verkondigen in Liefde is prioriteit nr. 1
Want je wilt toch niet dat iemand verloren gaat??
Toen ik in de jaren 70 christen werd, was er een hype tegen de streepjescode...even later was er een hype tegen Dreft..allemaal gekenmerkt als teken van de eindtijd. Dat is dus nu meer dan 30 jaar geleden. Deze week was in het nieuws dat iemand dacht dat het einde der tijden aangebroken was. Hij zag de Bijbel als een codeboek vol met mysterieuze getallen. Ik heb teveel gespeculeer meegemaakt om nog iets hiervan echt serieus te nemen. Bij elke nieuwe Amerikaanse president steekt ook de gedachte op dat hij wel de antichrist zou kunnen zijn.
Er is maar één teken dat we in de gaten moeten houden, en dat is zending. Want als aan iedereen het evangelie verteld is, zal Hij terug komen. Dat is de belofte die we van Hem hebben gekregen.
Tenslotte dit....wat ik hier weer terug lees, doet me sterk denken aan Jehova's Getuigen. Zij worden immers gedwongen te evangeliseren met het argument, het einde der tijden is nabij.
Wat ik mis en wat veel mensen over het hoofd zien, is dat de bedoeling van bepaalde teksten niet is om mensen te waarschuwen of ze te dwingen tot bekering. De bedoeling is de gelovigen te bemoedigen dat 1 God alles in Zijn hand heeft en 2 dat God onze een blije toekomst zal geven. Ik lees in geen van deze speculaties deze hoop en bemoediging terug.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 30 mei 2011, 18:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 21:09
 
CHATULIEM619 schreef:
Toen ik in de jaren 70 christen werd, was er een hype tegen de streepjescode...even later was er een hype tegen Dreft..allemaal gekenmerkt als teken van de eindtijd. Dat is dus nu meer dan 30 jaar geleden.
En als je eens naar de streepjescode kijkt, en je zet dat door naar wat Henk schreef, hoever is het dan verbeterd qua registratie ??
Ook al je aankopen die je doet met je pinpas zijn (in)direct voortgekomen uit de streepjescode, alles wordt geregistreerd met naam, plaats en bedragen.
En als er dan in openbaringen 13 staat:
16 En het maakt, dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd,
17 en dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft.
dan mag je dat gerust aanmerken als een teken dat we in de eindtijd leven.

Deze week was in het nieuws dat iemand dacht dat het einde der tijden aangebroken was. Hij zag de Bijbel als een codeboek vol met mysterieuze getallen. Ik heb teveel gespeculeer meegemaakt om nog iets hiervan echt serieus te nemen. Bij elke nieuwe Amerikaanse president steekt ook de gedachte op dat hij wel de antichrist zou kunnen zijn.
We weten niet de dag en het uur waarop Hij terugkomt, maar we kunnen wel zien, aan de hand van de bijbel, dat het 23.50 uur is.
Complottheoriën zijn er altijd geweest en zullen er ook altijd blijven, maar er is veel meer gaande, en dat kun je lezen in de bijbel, als je daar tenminste open voor wilt staan ...

Er is maar één teken dat we in de gaten moeten houden, en dat is zending. Want als aan iedereen het evangelie verteld is, zal Hij terug komen. Dat is de belofte die we van Hem hebben gekregen.
Klopt, en nu in het digitale tijdperk gaat dit dan ook in een razend tempo.
Wie had dat verwacht een jaar of 30/40 geleden. De tijden veranderen zo snel dat het niet meer te stoppen is.

Tenslotte dit....wat ik hier weer terug lees, doet me sterk denken aan Jehova's Getuigen. Zij worden immers gedwongen te evangeliseren met het argument, het einde der tijden is nabij.
Ja de Jehova's Getuigen worden gedwongen om te evangeliseren en te bekeren tot hun geloof. Dat is toch iets anders dan datgene wat ik schreef ... "Jezus Christus verkondigen in Liefde is prioriteit nr. 1
Want je wilt toch niet dat iemand verloren gaat??" Wees blij dat er nog tijd is om de Liefde van Jezus Christus te verkondigen ...

Wat ik mis en wat veel mensen over het hoofd zien, is dat de bedoeling van bepaalde teksten niet is om mensen te waarschuwen of ze te dwingen tot bekering. De bedoeling is de gelovigen te bemoedigen dat 1 God alles in Zijn hand heeft en 2 dat God onze een blije toekomst zal geven. Ik lees in geen van deze speculaties deze hoop en bemoediging terug.
Ik lees toch duidelijk het woord Liefde in mijn posting, de mensen vertellen van Jezus Christus, hoe Hij uit Liefde voor dat wat verloren was, ons zondaars, naar deze aarde is gekomen om ons een weg vrij te maken tot verlossing. Want ik denk dat de teksten niet alleen zijn om te bemoedigen maar veel eerder uitdrukking geven aan de noodzaak om te evangeliseren. En de tekenen der tijd zeggen dat het NU de tijd is om de mensen te vertellen van de Liefde van Jezus Christus. Geen bangmakerij, maar juist de mensen er op te wijzen dat het NU nog kan, dat er NU nog genade is door het werk van Jezus Christus ... DUS ACTIEF DEELNEMEN AAN ZENDING ... EVANGELISATIE OOK IN NEDERLAND ...
En als je de teksten wilt gebruiken als bemoediging, als christenen onder elkaar, dan praat je toch over het feit dat "Jezus spoedig terug zal komen" want daar gaan de verzen over die werden geciteerd ...



Is van bovenstaande argumenten, die jij gaf, ook maar 1 vers terug te vinden in de bijbel ?? Nee, maar wat Henk schreef kun je "bijna" letterlijk terug vinden in de bijbel, en daarom is zijn gedachtengang heel goed te volgen.

Gelukkig hoeven we het niet met elkaar eens te zijn in deze, ik leg mijn prioriteiten blijkbaar ergens anders. Maar ik weet wel zeker dat ik Hem elke dag verwacht ... en ook dat is een eindtijd gedachte ...
Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 21:57
 
CROSSROAD317 schreef:
Is van bovenstaande argumenten, die jij gaf, ook maar 1 vers terug te vinden in de bijbel ?? Nee, maar wat Henk schreef kun je "bijna" letterlijk terug vinden in de bijbel, en daarom is zijn gedachtengang heel goed te volgen.

Gelukkig hoeven we het niet met elkaar eens te zijn in deze, ik leg mijn prioriteiten blijkbaar ergens anders. Maar ik weet wel zeker dat ik Hem elke dag verwacht ... en ook dat is een eindtijd gedachte ...
Lachende smiley
Al minstens 30 jaar wordt er geroepen, dit is het teken van de eindtijd, wie zegt mij dat we niet nog 30 jaar wachten? Het kan nog wel een eeuw of zelfs een millenium duren. Dat is de reden waarom ik het alleen maar nutteloos gespeculeer vind. En wat betreft liefde in je postings? Nee, dat kan ik er niet in terug vinden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 22:43
 
CHATULIEM619 schreef:
Al minstens 30 jaar wordt er geroepen, dit is het teken van de eindtijd, wie zegt mij dat we niet nog 30 jaar wachten? Het kan nog wel een eeuw of zelfs een millenium duren. Dat is de reden waarom ik het alleen maar nutteloos gespeculeer vind. En wat betreft liefde in je postings? Nee, dat kan ik er niet in terug vinden...

Je moet het ook niet zien als gespeculeer, want er wordt nergens een tijd genoemd, maar ten opzichte van de eerste gemeente en nu leven we natuurlijk meer tegen de eindtijd aan.
Als christen hoef je naar mijn opvatting ook niet bang te zijn.
Maar we moeten wel voorbereid zijn.

Daarbij vergelijk ik het beetje met het krijgen van een kado. Dan kijk ik ook regelmatig op de kalendar om te kijken hoeveel dagen nog.

En ik het ook meer als een motivatie om andere te bereiken met evangelie. Zeker niet wijzend hierop, want dan wordt je vierkant uitgelachen en hebben ze gelijk ook.
De boodschap moet de boodschap van het verlossingsoffer van Jezus zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 00:39
 
CHATULIEM619 schreef:
Al minstens 30 jaar wordt er geroepen, dit is het teken van de eindtijd, wie zegt mij dat we niet nog 30 jaar wachten? Het kan nog wel een eeuw of zelfs een millenium duren. Dat is de reden waarom ik het alleen maar nutteloos gespeculeer vind. En wat betreft liefde in je postings? Nee, dat kan ik er niet in terug vinden...



Pffff, nee je hebt gelijk, laten we ons maar druk gaan maken of er geen skreifvauten in andermans postings staan ...

Als je de Liefde niet kunt/wilt vinden zal ik citeren wat ik schreef ... Ik lees toch duidelijk het woord Liefde in mijn posting, de mensen vertellen van Jezus Christus, hoe Hij uit Liefde voor dat wat verloren was, ons zondaars, naar deze aarde is gekomen om ons een weg vrij te maken tot verlossing. Want ik denk dat de teksten niet alleen zijn om te bemoedigen maar veel eerder uitdrukking geven aan de noodzaak om te evangeliseren...

Maar je mag lezen, denken en schrijven wat je wil Chatuliem, je mag het zelfs nutteloos gespeculeer noemen, maar de bijbel is duidelijk in deze dingen.
Marcus 13:28 Leer van de vijgenboom deze les: zo gauw zijn takken uitlopen en in blad schieten, weet je dat de zomer in aantocht is. 29 Zo moeten jullie ook weten, wanneer je die dingen ziet gebeuren, dat het einde nabij is.
En de dingen die moeten gebeuren ... die staan omschreven in de bijbel ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 10:50
 
1 tess. 4 schreef:
Broeders en zusters, wij willen u niet in het ongewisse laten over de doden, zodat u niet hoeft te treuren, zoals zij die geen hoop hebben. 14 Want als wij geloven dat Jezus is gestorven en is opgestaan, moeten wij ook geloven dat God door Jezus de doden naar zich toe zal leiden, samen met Jezus zelf. 15 Wij zeggen u met een woord van de Heer: wij, die in leven blijven tot de komst van de Heer, zullen de doden in geen geval voorgaan. 16 Wanneer het signaal gegeven wordt, de aartsengel zijn stem verheft en de bazuin van God weerklinkt, zal de Heer zelf uit de hemel neerdalen. Dan zullen eerst de doden die Christus toebehoren opstaan, 17 en daarna zullen wij, die nog in leven zijn, samen met hen op de wolken worden weggevoerd en gaan we in de lucht de Heer tegemoet. Dan zullen we altijd bij hem zijn. 18 Troost elkaar met deze woorden.
De mensen uit Thessalonica leefden in grote verwachting op de komst van de Heer. Het duurde ze echter te lang, en ze hadden niet verwacht dat er zelfs nog mensen zouden overlijden voor de komst van de Heer. Het gevolg van deze verwachting was teleurstelling en verbittering. Verbittering omdat ze nog steeds geconfronteerd werden met de pijn van het heden. De bedoeling van de brief van Paulus was de verwachting weer te versterken. Het is schitterend hoe hij dit beschrijft. En in die beschrijving zie je meteen het belangrijkste element van onze verwachting terug: we zullen de Heer tegemoet komen in de wolken en we zullen voor altijd bij Hem zijn. En ik denk dat dat het allerbelangrijkste is als we het over de eindtijd hebben: wij zullen bij de Heer zijn. De manier waarop dat zal gebeuren is in mijn ogen daar ondergeschikt aan.
2 Tess 2 schreef:
Broeders en zusters, over de komst van onze Heer Jezus Christus en het tijdstip waarop we met hem worden verenigd, zeggen we u: 2 verlies niet meteen uw verstand en raak niet in paniek wanneer een profetie, een uitspraak of een brief die door ons zou zijn geschreven, het voorstelt alsof de dag van de Heer op het punt staat aan te breken. 3 Laat u door niemand misleiden, op geen enkele manier.
Het gevolg van de eerste brief was dat de gemeente zich aan het fixeren was op dit onderwerp. Ze vergaten hun dagelijkse verantwoordelijkheden en waren voortdurend bezig met de komst van de Heer. Paulus waarschuwt ze hun verstand niet te verliezen en niet in paniek te raken….Hier schuilt dus het grote gevaar. Je kunt je zo bezig gaan houden met tekenen van de eindtijd, dat je vergeet dat het leven uit meer dingen bestaat dan de komst van de Heer. Dus, ook al lijken profetieën uit te komen, al lijken er meer tekenen te komen, we moeten niet ons hoofd gaan verliezen, maar gewoon bezig blijven met de dagelijkse dingen. Die verwachting dient voor ons al hoop, bemoedigt ons om ons geloof niet te verliezen, en versterkt het verlangen om eeuwig bij God te zijn.

2 Tess. 2 schreef:
Laat u door niemand misleiden, op geen enkele manier. De dag van de Heer breekt niet aan voordat velen zich van het geloof hebben afgekeerd en de wetteloze mens verschenen is, hij die verloren zal gaan. 4 Hij zal alles wat goddelijk en heilig is bestrijden en zich erboven verheffen, om in Gods tempel plaats te nemen op de troon en zich voor te doen als God zelf. 5 Herinnert u zich niet dat ik u dit herhaalde malen heb gezegd toen ik bij u was? 6 Dan weet u ook wat hem nog tegenhoudt en dat hij pas zal verschijnen op de voor hem vastgestelde tijd. 7 Hoewel in het verborgene de wetteloosheid nu al werkzaam is, moet eerst degene die hem tegenhoudt verdwijnen. 8 Pas dan verschijnt hij – en dan zal de Heer Jezus hem doden met de adem van zijn mond en vernietigen door de aanblik van zijn komst. 9 De komst van de wetteloze mens is het werk van Satan en gaat gepaard met groot machtsvertoon en valse tekenen en wonderen, 10 en allen die verloren zullen gaan, zal hij met zijn kwaadaardigheid verleiden. Want ze hebben de liefde voor de waarheid, die hen had kunnen redden, niet aanvaard. 11 Daarom treft God hen met verblinding, zodat ze dwalen en de leugen geloven. 12 Zo zal iedereen die de waarheid niet gelooft maar behagen schept in onrecht, worden veroordeeld.
Hier zie ik een bepaalde paradox in de gedachtengang van Paulus. Aan de ene kant stelt hij, dat men zich moet fixeren op de komst van Jezus, aan de andere kant lijkt hij ze nog een teken van de eindtijd te geven. Was het dan de bedoeling van Paulus om de toekomst verder in te vullen? Ik denk het niet. Volgens mij wil Paulus iets anders laten zien, dat nl. de weg naar Jezus gepaard gaat met verdrukkingen en pijn. Dus, ook al lijkt het juist de andere kant op te gaan, mag je vasthouden aan de belofte dat we voor eeuwig bij Jezus zullen zijn. En ik denk dat die boodschap nog steeds actueel is. Er zullen mensen zijn, die ons geloof van ons willen afpakken. Die er niet tegen kunnen, dat wij geloven in Jezus Christus en die gekruisigd. Het culmineert uiteindelijk in de komst van de Antichrist. Dan zal alles zich willen keren tegen God en Zijn volk. Maar we mogen er van uitgaan dat ondanks de tegenstand, de verdrukking en de pijn de belofte van Jezus nog steeds geldt en we bij Hem zullen zijn voor eeuwig. Verlies niet de hoop die Christus geeft, maar strek je uit naar de nieuwe hemel en de nieuwe aarde. Zo zie ik de eindtijd, een tijd van hoop en verwachting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 12:13
 
Ben het met chat eens.

quote uit een lezing:

Christenen over alle eeuwen zijn zich ervan bewust geweest in de eindtijd te leven (vgl. Augustinus, Luther en Edwards en ook Johannes de Heer). Daaruit blijkt al dat we wat eindtijdvisies betreft een moerasgebied betreden.

Ook de apostel Paulus meende in de eindtijd te leven. Dat Gold ook voor Johannes en Jacobus en Petrus en Judas en de schrijver van de brief aan de Hebreeën. Hadden zij uiteindelijk ongelijk? Of zit het met de thematiek van de 'eindtijd' anders? Wat is eindtijd, en wat bedoelt deze notie te zeggen?


Voordat we hierop ingaan eerst een waarschuwing van de apostel Petrus met betrekking tot de eindtijdvisie van Paulus, uitgerekend de persoon die er het meest over schreef en van wie we de meeste brieven hebben (13x).

'… houdt de lankmoedigheid van onze Here voor zaligheid, zoals ook onze geliefde broeder Paulus naar de hem gegeven wijsheid u geschreven heeft, evenals in alle brieven, wanneer hij over deze dingen spreekt. Daarin is een en ander moeilijk te verstaan, wat de onkundige en onstandvastige lieden tot hun eigen verderf verdraaien, evenals trouwens de overige schriften (2 Petrus 3:15-16).

Paulus was dus zelfs voor Petrus niet gemakkelijk te begrijpen wanneer hij over de eindtijd en zaken die daarmee samenhingen sprak. En het was juist met betrekking tot deze materie dat 'onkundige en onstandvastige lieden' aan het verdraaien waren gegaan. Zij interpreteerden en meenden meer te weten dan te zien was - onkundigheid en onstandvastigheid werkten dat in de hand. De waarschuwing voor ons is helder. Wij staan nog veel verder van Paulus af dan Petrus en zijn tijdgenoten (qua tijd, cultuur, taal, etc.). Het is buitengewoon pretentieus om nu met de brieven van Paulus in de hand te menen dat wij hem beter begrijpen dan de christenen toen. Laat ik een voorbeeld geven.


Paulus zelf waarschuwde voor eschatologische doordraverij in zijn tweede brief aan de Thessalonicenzen.

'Maar wij verzoeken u, broeders, met betrekking tot de komst van [onze] Here Jezus Christus en onze vereniging met Hem, dat gij niet spoedig uw bezinning verliest of in onrust verkeert, hetzij door een geestesuiting, hetzij door een prediking, hetzij door een brief, die van ons afkomstig zou zijn, alsof de dag des Heren (reeds) aanbrak' (2 Thes. 2:1-2).

Er was onrust ontstaan over het aanbreken van de dag des Heren. Te gemakkelijk werd zomaar beweerd dat die dag al begonnen was. Pas op zei Paulus, want die dag (die volgens de tekst gelijk staat aan de 'komst van de Here Jezus' en 'onze vereniging met Hem') is nog niet aangebroken. Zogenaamde christenen meenden dat die dag wel aanbrak, en brachten hun boodschap aan de man via preken, brieven (op naam van Paulus!) en zelfs geestesuitingen. Paulus leerde dat het zover nog niet was.

'Laat niemand u misleiden, op welke wijze ook, want eerst moet de afval komen en de mens der wetteloosheid zich openbaren, de zoon des verderfs, de tegenstander, die zich verheft tegen al wat God of voorwerp van verering heet, zodat hij zich in de tempel Gods zet, om aan zich te laten zien, dat hij een god is' (2 Thes. 2:3-4).

De 'dag des Heren', die de 'komst van de Here Jezus' en 'onze vereniging met Hem' brengen zal, kon nu nog niet plaatsvinden, meende Paulus, omdat voor die dag eerst nog andere dingen moesten gebeuren, namelijk: de mens der wetteloosheid, de antichrist, moest aan de macht komen en zelfs macht over de joodse tempel krijgen. Met andere woorden: Paulus geloofde helemaal niet dat Jezus op elk moment van de dag kon komen. Jezus zou pas terugkomen als eerst een reeks van voortekenen had plaatsgehad. Duidelijk was hij erop uit om de opgeschroefde verwachting van de Thessalonicenzen te temperen. Enkelen werkten zelfs niet meer en profiteerden van hun medechristenen (2 Thes. 3:6-15).



Vervolgens werkte Paulus de gedachte van de antichrist uit. Er was nog iets dat de antichrist weerhield om zich te openbaren. Dat noemde Paulus zowel 'iets dat weerhoudt' als 'hij die weerhoudt' (2 Thes. 2:6-7). De details zijn ons verder onbekend. Bij uitstek lenen deze teksten zich daarom voor speculaties. Speculaties waren er in Paulus' dagen, en zijn er ook nu. Speculaties die vallen binnen de categorie van meer willen weten dan mogelijk is, waarvoor Petrus nadrukkelijk waarschuwt. Onkundige en onstandvastige lieden gaan toch proberen om van Paulus een systeem te maken en gaan met stokpaarden aan de haal.



http://www.elimnet.nl/index.htm?content/Geloof/lezingbakker.htm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 13:42
 
Wanneer Hij terugkomt dat weten we niet, maar ik geloof dat de Bijbel ons wel degelijk laat zien waar we ons bevinden op Gods tijdslijn en wat we in de toekomst mogen en kunnen verwachten. Aan de hand daarvan geloof ik dat Zijn wederkomst niet meer ver weg is.
Als je ziet hoe nauwgezet profetieën in vervulling zijn gegaan. Hoe andere profetieën nu in vervulling gaan of hoe alles in gereedheid wordt gebracht om nog in vervulling te gaan.
Voor mij is dat geen bangmakerij, maar open staan voor wat de Bijbel ons/mij te zeggen heeft.
Ik kijk uit naar Zijn komst en hoop dat Hij spoedig zal komen.
Ik geloof dat God wil dat wij uitkijken naar Zijn komst, maar ook dat wij er klaar voor zijn.
God heeft ons niet voor niets Zijn Woord gegeven en die bevat ware en kostbare informatie.

Ja, er zijn altijd rampen, oorlogen e.d geweest, maar je moet je ogen wel heel erg sluiten om niet te zien dat het totaalplaatje inmidels veranderd is.

Eén van de belangrijkste tekenen is de terugkeer van het Joodse volk naar hun thuisland.
Marcus 13:28 Leer van de vijgenboom deze les: zo gauw zijn takken uitlopen en in blad schieten, weet je dat de zomer in aantocht is. 29 Zo moeten jullie ook weten, wanneer je die dingen ziet gebeuren, dat het einde nabij is.
Wij zijn getuigen waar anderen alleen maar van durfde te dromen. En dit wijst weer naar de vervulling van andere eindtijdprofetieën.
Want laten we eerlijk zijn als het over de eindtijd gaat, dan is Israël de ontsteker voor het kruit.
Wat daar nu gebeurt en hoe heel de wereld over Israël heen valt, dat kan toch geen toeval zijn.
Zacharia 12: 3 "Op de dag dat alle volken op aarde tegen Jeruzalem oprukken, zal ik van de stad een zware steen maken waaraan haar belagers zich vertillen."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 13:53
 
Dat zal allemaal zo zijn, maar ik blijf bij mijn standpunt.

De eindtijd geeft de noodzaak aan van evangeliseren, nu meer dan ooit.
Vertellen wat Jezus Christus uit Liefde voor zondaars heeft gedaan, en dat het nog steeds een tijd van genade is ...
Het gaat er dus in de eerste plaats niet om, om elkaar te bemoedigen, maar om "mensen het Evangelie te vertellen" en daarnaast mogen we uitzien en elkaar bemoedigen ...

Wat ik zo vreemd vind aan jullie opmerkingen is, dat jullie de eindtijd als zinloos gespeculeer bestempelen, terwijl er zo duidelijk en zo vaak over gesproken wordt in de bijbel. Ik vraag me dan ook af wat er zo erg aan is om deze tijd, naar wat beschreven is in de bijbel, de eindtijd te noemen ... Het lijkt wel alsof jullie dat niet willen zien, dat jullie zelf bang zijn voor de tekenen der tijd en alleen maar willen zien hoe mooi het zal zijn. Niet stil willen staan bij de taak die elke christen heeft gekregen. Zie o.a. 1 Kor 9: 16 Als ik het Evangelie verkondig, is er voor mij namelijk geen reden tot roem. De noodzaak daarvan is mij immers opgelegd. En wee mij, als ik het Evangelie niet verkondig!
17 Want als ik dat vrijwillig doe, heb ik recht op loon, maar als ik het onwillig doe, is het beheer van het Evangelie mij toch toevertrouwd.
... 19 Want hoewel ik vrij ben van allen, heb ik mijzelf toch voor allen tot slaaf gemaakt om meer mensen te winnen.

En nogmaals, zoals ik ook al eerder had aangegeven, ik laat me niet leiden door de eindtijdtheorie, maar ik kijk wel om me heen, en lees dingen terug in de bijbel die heden ten dage al gebeuren of zelfs al gebeurt zijn ... En aan de hand daarvan wil ik mensen het Evangelie vertellen, want het is Gods verlangen dat niemand verloren gaat ...
En ja, ik verlang er ook naar om bij Hem te zijn, maar zolang ik hier op aarde ben, ben ik een boodschapper van God, en is het mijn verlangen om mensen van de Liefde van Jezus Christus te vertellen, zodat zij die dat geloven straks ook op die plaats zullen zijn waar eeuwige vreugde zal zijn, waar Hij het Licht is ... AMEN, JEZUS LEEFT en ik met HEM !!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 13:54
 
Maar laat vooral dit u niet ontgaan, geliefden, dat één dag bij de Heere is als duizend jaar en duizend jaar als één dag.

De Heere vertraagt de belofte niet (zoals sommigen dat als traagheid beschouwen), maar Hij heeft geduld met ons en wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen.


Ik geloof als ik dit in de Bijbel lees, dat God wacht tot allen tot bekering gekomen zijn.

en dat van Zijn dag niemand weet, dan de Vader alleen..
...Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in de nacht. Dan zullen de hemelen met gedruis voorbijgaan en de elementen brandend vergaan, en de aarde en de werken daarop zullen verbranden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 14:04
 
MARIAN519 schreef:
Maar laat vooral dit u niet ontgaan, geliefden, dat één dag bij de Heere is als duizend jaar en duizend jaar als één dag.

De Heere vertraagt de belofte niet (zoals sommigen dat als traagheid beschouwen), maar Hij heeft geduld met ons en wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen.


Ik geloof als ik dit in de Bijbel lees, dat God wacht tot allen tot bekering gekomen zijn.

Wie zijn die 'allen' dan? Zijn het ook mensen die niet in de Drie-Ene geloven? Moet iedereen dan geloven in onze God? Is dat niet iets opleggen aan andere wat ze niet willen? Dat is toch een dwangmatige handeling? Waar zou dit toe kunnen leiden dan?

en dat van Zijn dag niemand weet, dan de Vader alleen..
...Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in de nacht. Dan zullen de hemelen met gedruis voorbijgaan en de elementen brandend vergaan, en de aarde en de werken daarop zullen verbranden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 14:09
 
FRANKT627 schreef:

Het kan leiden tot een aanbidding van de enige ware God, onze God.

Zie 2 Petrus 3. vers 8-10

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=2+Petr&id47=1&l=nl&set=10&pos=0


Laatst aangepast door
MARIAN519
op dinsdag 31 mei 2011, 14:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 14:28
 
FRANKT627 schreef:
MARIAN519 schreef:
Maar laat vooral dit u niet ontgaan, geliefden, dat één dag bij de Heere is als duizend jaar en duizend jaar als één dag.

De Heere vertraagt de belofte niet (zoals sommigen dat als traagheid beschouwen), maar Hij heeft geduld met ons en wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen.


Ik geloof als ik dit in de Bijbel lees, dat God wacht tot allen tot bekering gekomen zijn.

Wie zijn die 'allen' dan? Zijn het ook mensen die niet in de Drie-Ene geloven? Moet iedereen dan geloven in onze God? Is dat niet iets opleggen aan andere wat ze niet willen? Dat is toch een dwangmatige handeling? Waar zou dit toe kunnen leiden dan?

Allen zijn volgens mij alle mensen die geloven wat staat geschreven in Johannes 3:16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
Alle mensen hebben de mogelijkheid om tot geloof te komen, maar niet iedereen heeft Jezus Christus aangenomen als zijn of haar persoonlijke Verlosser, Redder en Zaligmaker.
Over alle andere mensen die niet geloven wat in Johannes 3:16 staat zegt vers 18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.
Heb jij, hebben jullie je buren verteld van Jezus Christus, of denk je "het kan nog wel ..." ??


en dat van Zijn dag niemand weet, dan de Vader alleen..
...Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in de nacht. Dan zullen de hemelen met gedruis voorbijgaan en de elementen brandend vergaan, en de aarde en de werken daarop zullen verbranden.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 16:00
 
DAVID923 schreef:
Ben het met chat eens.

quote uit een lezing:

Christenen over alle eeuwen zijn zich ervan bewust geweest in de eindtijd te leven (vgl. Augustinus, Luther en Edwards en ook Johannes de Heer). Daaruit blijkt al dat we wat eindtijdvisies betreft een moerasgebied betreden.

Ook de apostel Paulus meende in de eindtijd te leven. Dat Gold ook voor Johannes en Jacobus en Petrus en Judas en de schrijver van de brief aan de Hebreeën. Hadden zij uiteindelijk ongelijk? Of zit het met de thematiek van de 'eindtijd' anders? Wat is eindtijd, en wat bedoelt deze notie te zeggen?


Voordat we hierop ingaan eerst een waarschuwing van de apostel Petrus met betrekking tot de eindtijdvisie van Paulus, uitgerekend de persoon die er het meest over schreef en van wie we de meeste brieven hebben (13x).

'… houdt de lankmoedigheid van onze Here voor zaligheid, zoals ook onze geliefde broeder Paulus naar de hem gegeven wijsheid u geschreven heeft, evenals in alle brieven, wanneer hij over deze dingen spreekt. Daarin is een en ander moeilijk te verstaan, wat de onkundige en onstandvastige lieden tot hun eigen verderf verdraaien, evenals trouwens de overige schriften (2 Petrus 3:15-16).

Paulus was dus zelfs voor Petrus niet gemakkelijk te begrijpen wanneer hij over de eindtijd en zaken die daarmee samenhingen sprak. En het was juist met betrekking tot deze materie dat 'onkundige en onstandvastige lieden' aan het verdraaien waren gegaan. Zij interpreteerden en meenden meer te weten dan te zien was - onkundigheid en onstandvastigheid werkten dat in de hand. De waarschuwing voor ons is helder. Wij staan nog veel verder van Paulus af dan Petrus en zijn tijdgenoten (qua tijd, cultuur, taal, etc.). Het is buitengewoon pretentieus om nu met de brieven van Paulus in de hand te menen dat wij hem beter begrijpen dan de christenen toen. Laat ik een voorbeeld geven.


Paulus zelf waarschuwde voor eschatologische doordraverij in zijn tweede brief aan de Thessalonicenzen.

'Maar wij verzoeken u, broeders, met betrekking tot de komst van [onze] Here Jezus Christus en onze vereniging met Hem, dat gij niet spoedig uw bezinning verliest of in onrust verkeert, hetzij door een geestesuiting, hetzij door een prediking, hetzij door een brief, die van ons afkomstig zou zijn, alsof de dag des Heren (reeds) aanbrak' (2 Thes. 2:1-2).

Er was onrust ontstaan over het aanbreken van de dag des Heren. Te gemakkelijk werd zomaar beweerd dat die dag al begonnen was. Pas op zei Paulus, want die dag (die volgens de tekst gelijk staat aan de 'komst van de Here Jezus' en 'onze vereniging met Hem') is nog niet aangebroken. Zogenaamde christenen meenden dat die dag wel aanbrak, en brachten hun boodschap aan de man via preken, brieven (op naam van Paulus!) en zelfs geestesuitingen. Paulus leerde dat het zover nog niet was.

'Laat niemand u misleiden, op welke wijze ook, want eerst moet de afval komen en de mens der wetteloosheid zich openbaren, de zoon des verderfs, de tegenstander, die zich verheft tegen al wat God of voorwerp van verering heet, zodat hij zich in de tempel Gods zet, om aan zich te laten zien, dat hij een god is' (2 Thes. 2:3-4).

De 'dag des Heren', die de 'komst van de Here Jezus' en 'onze vereniging met Hem' brengen zal, kon nu nog niet plaatsvinden, meende Paulus, omdat voor die dag eerst nog andere dingen moesten gebeuren, namelijk: de mens der wetteloosheid, de antichrist, moest aan de macht komen en zelfs macht over de joodse tempel krijgen. Met andere woorden: Paulus geloofde helemaal niet dat Jezus op elk moment van de dag kon komen. Jezus zou pas terugkomen als eerst een reeks van voortekenen had plaatsgehad. Duidelijk was hij erop uit om de opgeschroefde verwachting van de Thessalonicenzen te temperen. Enkelen werkten zelfs niet meer en profiteerden van hun medechristenen (2 Thes. 3:6-15).



Vervolgens werkte Paulus de gedachte van de antichrist uit. Er was nog iets dat de antichrist weerhield om zich te openbaren. Dat noemde Paulus zowel 'iets dat weerhoudt' als 'hij die weerhoudt' (2 Thes. 2:6-7). De details zijn ons verder onbekend. Bij uitstek lenen deze teksten zich daarom voor speculaties. Speculaties waren er in Paulus' dagen, en zijn er ook nu. Speculaties die vallen binnen de categorie van meer willen weten dan mogelijk is, waarvoor Petrus nadrukkelijk waarschuwt. Onkundige en onstandvastige lieden gaan toch proberen om van Paulus een systeem te maken en gaan met stokpaarden aan de haal.



http://www.elimnet.nl/index.htm?content/Geloof/lezingbakker.htm

Het is voor mij heel prettig te weten dat er meerdere mensen zijn, die de aangehaalde teksten op dezelfde manier interpreteren....dank je David voor deze aanvulling
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 16:05
 
marian519 schreef:

MARIAN519 schreef:
Maar laat vooral dit u niet ontgaan, geliefden, dat één dag bij de Heere is als duizend jaar en duizend jaar als één dag.

De Heere vertraagt de belofte niet (zoals sommigen dat als traagheid beschouwen), maar Hij heeft geduld met ons en wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen.


Ik geloof als ik dit in de Bijbel lees, dat God wacht tot allen tot bekering gekomen zijn.


frankT627 schreef:

Wie zijn die 'allen' dan? Zijn het ook mensen die niet in de Drie-Ene geloven? Moet iedereen dan geloven in onze God? Is dat niet iets opleggen aan andere wat ze niet willen? Dat is toch een dwangmatige handeling? Waar zou dit toe kunnen leiden dan?

Crossroad schreef:

Allen zijn volgens mij alle mensen die geloven wat staat geschreven in Johannes 3:16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
Alle mensen hebben de mogelijkheid om tot geloof te komen, maar niet iedereen heeft Jezus Christus aangenomen als zijn of haar persoonlijke Verlosser, Redder en Zaligmaker.
Over alle andere mensen die niet geloven wat in Johannes 3:16 staat zegt vers 18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.
Heb jij, hebben jullie je buren verteld van Jezus Christus, of denk je "het kan nog wel ..." ??



Als God pas zou komen als iedereen bekeert is, en nu duid ik op de zin van Marian; dan denk ik dat Hij nooit zal komen. Dat weet ik dan wel eigenlijk heel zeker. Want niet iedereen, als we het letterlijk moeten interpreteren, zal zich tot Hem wenden en zich bekeren. Dat is een feit overduidelijk is.

We kunnen wel, zoals Cross verwijst naar Johannes, de niet-gelovige mensen met volle overtuiging over Jezus vertellen. Toch zal steeds de keuze bij de aanhoorders blijven liggen of ze wel of niet meegaan in ons geloof. Waarmee ik dan weer wil zeggen dat we niemand kunnen dwingen om ons geloof aan te nemen.

Moeten we het zo letterlijk nemen wat er geschreven staat? Of zou het toch niet alleen duiden op diegene die zich bij het christelijk geloof hebben aangesloten en er eigenlijk te weinig aan doen om de weg van Jezus te gaan? Ik denk dat er nog vele generaties zal moeten gewerkt worden om de verdwaalde christenen weer tot bij Hem te brengen. Misschien is het dat wat men bedoelde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 16:06
 
CROSSROAD317 schreef:
Dat zal allemaal zo zijn, maar ik blijf bij mijn standpunt.

De eindtijd geeft de noodzaak aan van evangeliseren, nu meer dan ooit.
Vertellen wat Jezus Christus uit Liefde voor zondaars heeft gedaan, en dat het nog steeds een tijd van genade is ...
Het gaat er dus in de eerste plaats niet om, om elkaar te bemoedigen, maar om "mensen het Evangelie te vertellen" en daarnaast mogen we uitzien en elkaar bemoedigen ...

Wat ik zo vreemd vind aan jullie opmerkingen is, dat jullie de eindtijd als zinloos gespeculeer bestempelen, terwijl er zo duidelijk en zo vaak over gesproken wordt in de bijbel. Ik vraag me dan ook af wat er zo erg aan is om deze tijd, naar wat beschreven is in de bijbel, de eindtijd te noemen ... Het lijkt wel alsof jullie dat niet willen zien, dat jullie zelf bang zijn voor de tekenen der tijd en alleen maar willen zien hoe mooi het zal zijn. Niet stil willen staan bij de taak die elke christen heeft gekregen. Zie o.a. 1 Kor 9: 16 Als ik het Evangelie verkondig, is er voor mij namelijk geen reden tot roem. De noodzaak daarvan is mij immers opgelegd. En wee mij, als ik het Evangelie niet verkondig!
17 Want als ik dat vrijwillig doe, heb ik recht op loon, maar als ik het onwillig doe, is het beheer van het Evangelie mij toch toevertrouwd.
... 19 Want hoewel ik vrij ben van allen, heb ik mijzelf toch voor allen tot slaaf gemaakt om meer mensen te winnen.

En nogmaals, zoals ik ook al eerder had aangegeven, ik laat me niet leiden door de eindtijdtheorie, maar ik kijk wel om me heen, en lees dingen terug in de bijbel die heden ten dage al gebeuren of zelfs al gebeurt zijn ... En aan de hand daarvan wil ik mensen het Evangelie vertellen, want het is Gods verlangen dat niemand verloren gaat ...
En ja, ik verlang er ook naar om bij Hem te zijn, maar zolang ik hier op aarde ben, ben ik een boodschapper van God, en is het mijn verlangen om mensen van de Liefde van Jezus Christus te vertellen, zodat zij die dat geloven straks ook op die plaats zullen zijn waar eeuwige vreugde zal zijn, waar Hij het Licht is ... AMEN, JEZUS LEEFT en ik met HEM !!!

de link tussen evangelisatie en eindtijd kan ik nergens terugvinden. Wel de link tussen eindtijd en hoop en bemoediging. Zelfs openbaring laat de bemoediging de boventoon voeren..

Waarom is het in mijn ogen ook geen goed verband? Omdat de Bijbel voldoende argumenten geeft om iemand te vertellen van het evangelie. Je ontvangt een nieuw leven en je ontvangt vergeving, je krijgt een relatie met God, je bent met Hem verzoend...
Onze boodschap zou niet moeten zijn, je moet je bekeren, maar je mag je bekeren. Niet angst moet de leidraad zijn, maar de liefde van Christus...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 16:08
 
MARIAN519 schreef:
Maar laat vooral dit u niet ontgaan, geliefden, dat één dag bij de Heere is als duizend jaar en duizend jaar als één dag.

De Heere vertraagt de belofte niet (zoals sommigen dat als traagheid beschouwen), maar Hij heeft geduld met ons en wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen.


Ik geloof als ik dit in de Bijbel lees, dat God wacht tot allen tot bekering gekomen zijn.

en dat van Zijn dag niemand weet, dan de Vader alleen..
...Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in de nacht. Dan zullen de hemelen met gedruis voorbijgaan en de elementen brandend vergaan, en de aarde en de werken daarop zullen verbranden.
Nou, ik denk het niet, Marian. Hij wacht totdat iedereen verteld is over Zijn evangelie. Sommigen zullen Zijn woord aanvaarden, en sommigen zullen Hem de rug toekeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 16:58
 
Quote:
Dat zal allemaal zo zijn, maar ik blijf bij mijn standpunt.


Waarom ben je op een forum, als dat je houding is?
Verder vind ik het wel goed dat het bij jou uitwerkt dat je evangelisatie belangrijk vind, dat is dan weer een positief gevolg van je eindtijds visie. Maar je moet denk ik altijd war je een kans ziet en waar God een deur opent evangeliseren. Dat paulus zei, ''wee mij als ik het evangelie niet verkondig'' komt omdat Hij een specifiek apostolische bediening had en evangelist was.

Verder vind ik het ook egoistisch en jammer dat sommige christen zo gericht Zijn op het feit dat ze naar de hemel gaan als Jezus terugkomt (er van uitgaande dat de christenen niet door de verdrukking gaan, maar dat is ander onderwerp) want als wij naar de hemel gaan omdat de laastte dag er is, betekend dat ook het einde van de genade tijd, en gaan als onze ongelovige familie, vrienden , kennisen en collega`s naar de hel Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 17:03
 
DAVID923 schreef:
Waarom ben je op een forum, als dat je houding is?
Verder vind ik het wel goed dat het bij jou uitwerkt dat je evangelisatie belangrijk vind, dat is dan weer een positief gevolg van je eindtijds visie. Maar je moet denk ik altijd war je een kans ziet en waar God een deur opent evangeliseren. Dat paulus zei, ''wee mij als ik het evangelie niet verkondig'' komt omdat Hij een specifiek apostolische bediening had en evangelist was.

Verder vind ik het ook egoistisch en jammer dat sommige christen zo gericht Zijn op het feit dat ze naar de hemel gaan als Jezus terugkomt (er van uitgaande dat de christenen niet door de verdrukking gaan, maar dat is ander onderwerp) want als wij naar de hemel gaan omdat de laastte dag er is, betekend dat ook het einde van de genade tijd, en gaan als onze ongelovige familie, vrienden , kennisen en collega`s naar de hel Twijfelende smiley
Dat is één van de redenen waarom ik voorzichtig ben met deze boodschap. Eindtijdkenners zijn meestal mensen die heel veel denken in wraakgevoelens. Het idee van: zij zijn er lekker niet bij en zij krijgen daarom straf....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 18:55
 
@ Chatuliem -- Onze boodschap zou niet moeten zijn, je moet je bekeren, maar je mag je bekeren. Niet angst moet de leidraad zijn, maar de liefde van Christus...
Dat is dus net het probleem, mensen mogen zich bekeren, maar als ze zich niet bekeren dan zijn ze al veroordeeld. Zie Johannes 3 vers 18 dus moeten ze zich wel bekeren willen ze niet verloren gaan … alleen de keuze is vrijwillig en dat is wat ik altijd heb gezegd en ook zal blijven zeggen, dus verdraai aub mijn woorden niet …


@ David -- Waarom ben je op een forum, als dat je houding is?
Omdat ik vind dat mijn standpunt in deze juist is, en ik nog geen goede argumenten heb kunnen lezen die mij van het tegendeel zouden kunnen overtuigen.


@ David -- Verder vind ik het ook egoistisch en jammer dat sommige christen zo gericht Zijn op het feit dat ze naar de hemel gaan als Jezus terugkomt (er van uitgaande dat de christenen niet door de verdrukking gaan, maar dat is ander onderwerp) want als wij naar de hemel gaan omdat de laastte dag er is, betekend dat ook het einde van de genade tijd, en gaan als onze ongelovige familie, vrienden , kennisen en collega`s naar de hel
Daarom dat ik het dus, juist omdat ik deze tijd als eindtijd zie en Hem elke dag verwacht, zo belangrijk vind om iedereen in mijn kennissenkring, vrienden, buren en famillie te vertellen van de Liefde van Jezus Christus. En ja, de bijbel is hierin heel duidelijk, wie niet gelooft is alrede veroordeeld, zie Johannes 3 vers 18, dus ook je ongelovige familieleden, vrienden, buren en kennissen.

@ Chatuliem -- Dat is één van de redenen waarom ik voorzichtig ben met deze boodschap. Eindtijdkenners zijn meestal mensen die heel veel denken in wraakgevoelens. Het idee van: zij zijn er lekker niet bij en zij krijgen daarom straf....
Met het antwoord van jou kan ik dus echt niets Chatuliem, waarom zou ik wraakgevoelens hebben als “eindtijdkenner”. Als ik dat namelijk zou hebben dan zou ik niemand meer het Evangelie vertellen, want dan heb ik lekker meer plaats in de hemel. Ik vind het, ronduit gezegd, een ziek beeld dat je hier neerzet. Je veroordeeld een hele grote groep wederomgeborenen christenen, die juist omdat ze weten wat Jezus Christus voor ze heeft gedaan, dit graag willen delen met ongelovige mensen, ze vertellen hoe ze tot geloof kunnen komen. Doen ze dit voor zichzelf … NEE !!! Ze doen dit omdat ze de LIEFDE VAN JEZUS CHRISTUS IN HUN HART HEBBEN.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 19:22
 
CROSSROAD317 schreef:
@ Chatuliem -- Onze boodschap zou niet moeten zijn, je moet je bekeren, maar je mag je bekeren. Niet angst moet de leidraad zijn, maar de liefde van Christus..
Dat is dus net het probleem, mensen mogen zich bekeren, maar als ze zich niet bekeren dan zijn ze al veroordeeld. Zie Johannes 3 vers 18 dus moeten ze zich wel bekeren willen ze niet verloren gaan … alleen de keuze is vrijwillig en dat is wat ik altijd heb gezegd en ook zal blijven zeggen, dus verdraai aub mijn woorden niet …
Misschien heb ik je onbewust geciteerd, maar dit was niet persoonlijk naar jou gericht hoor. Mijn stelling is dat de boodschap over de eindtijd nooit tot angst mag leiden en ook niet tot overdreven evangelisatiedrang.
Cross schreef:
@ Chatuliem -- Dat is één van de redenen waarom ik voorzichtig ben met deze boodschap. Eindtijdkenners zijn meestal mensen die heel veel denken in wraakgevoelens. Het idee van: zij zijn er lekker niet bij en zij krijgen daarom straf....
Met het antwoord van jou kan ik dus echt niets Chatuliem, waarom zou ik wraakgevoelens hebben als “eindtijdkenner”. Als ik dat namelijk zou hebben dan zou ik niemand meer het Evangelie vertellen, want dan heb ik lekker meer plaats in de hemel. Ik vind het, ronduit gezegd, een ziek beeld dat je hier neerzet. Je veroordeeld een hele grote groep wederomgeborenen christenen, die juist omdat ze weten wat Jezus Christus voor ze heeft gedaan, dit graag willen delen met ongelovige mensen, ze vertellen hoe ze tot geloof kunnen komen. Doen ze dit voor zichzelf … NEE !!! Ze doen dit omdat ze de LIEFDE VAN JEZUS CHRISTUS IN HUN HART HEBBEN.
Helaas is dat het beeld wat neergezet wordt in eindtijdfilms en boeken. Nergens gaat het over de geweldige toekomst die we met de Heer hebben, het gaat alleen maar om de vreselijke gevolgen die niet-gelovigen meemaken.
Geloof ik dan niet dat Jezus terug komt? Jazeker, maar ik ga niet van tevoren lopen speculeren hoe dat precies zijn zal. Ik heb het vertrouwen in God, dat Hij de tijden in Zijn hand heeft en Hij weet wanneer ik bij Hem zal zijn.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 31 mei 2011, 19:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 19:29
 
CHATULIEM619 schreef:
Nou, ik denk het niet, Marian. Hij wacht totdat iedereen verteld is over Zijn evangelie. Sommigen zullen Zijn woord aanvaarden, en sommigen zullen Hem de rug toekeren.


Jes. 45 vers 23 en Rom. 14 vers 11

Want er staat geschreven: Zo waar als Ik leef, zegt de Heere: Voor Mij zal elke knie zich buigen, en elke tong zal God belijden.

Hoe zie jij dit gebod van God?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 19:46
 
MARIAN519 schreef:
Jes. 45 vers 23 en Rom. 14 vers 11

Want er staat geschreven: Zo waar als Ik leef, zegt de Heere: Voor Mij zal elke knie zich buigen, en elke tong zal God belijden.

Hoe zie jij dit gebod van God?
Het is natuurlijk logisch dat als ze eenmaal voor Het Laatste Oordeel staan ze dan wel zullen erkennen dat ze fout zaten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 6 Volgende
Pagina 1 van 6