ChristianMatch
 


Forum

slapeloosheid
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 14 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 19:24
 
Deze topic open ik omdat er in een andere topic (yoga) in wordt gegaan over slapeloosheid.
Ik wil even in gaan op hetvolgende dat ik daar las:


Ik had jaren geleden OOK last van slapeloosheid, en niet zo'n beetje ook.
Men adviseerde mij slaaptabletten te gaan halen, waar ik zelf fel tegen ben.
Ze hielpen me dan ook geen zier. Ik sliep wat en werd wakker.
Ik wist wel dat ik bezig was "ergens doorheen" te gaan, samen met God.

Een vriend die ik om advies vroeg zei me: vraag aan God wat je moet doen, om van je slapeloosheid af te komen.

Dat deed ik (nogmaals) en het antwoord dat kwam was glashelder.
God sprak: "Vertrouw je op Mij, of vertrouw je op je slaappil?"
Ik wist genoeg. Ik spoelde de hele zooi door het toilet, en met een bereid hart wachtte ik af.

Na een aantal weken leerde ik de allerbelangrijkste les van mijn leven.
Om die te leren moest God me blijkbaar tot een bepaald punt uitputten, voordat ik het inzag.

Niet lang daarna begon ik weer goed te slapen. En sindsdien slaap ik als een (ro)os. Al stormt het soms flink in mijn leven, net als Jezus in de boot, kan ik dan toch lekker slapen. Prijs de Heer!

Het gevaar van techniekjes die je kunt aanleren om iets te bereiken, is dat de kern-oorzaak van het probleem wellicht niet wordt aangepakt.
Als je de Heilige Geest het werk laat doen, is het altijd grondig. Althans dat is mijn ervaring. [color=8B0000]
[/color]
Ik ben in januari lichamelijk en psychische ingestort, na gesprekken met een vriend kwam het probleem slapen aan de orde toen ik goed na ging denken kwam ik erachter dat ik al 10 jaar niet meer dan 3 uur per nacht sliep en dan nog met tussenposen. In deze periode die nu al 8 maanden duurt is mijn geloof wat al heel veel voor mij betekende alleen maar versterkt, echter hoe ik me ook voel en leef in mijn geloof ik ging daar toch echt niet beter van slapen. Toen ik het hierboven staande stuk las gingen mijn haren dan ook een beetje omhoog staan, als ik dat zo lees zou ik me een ongelovige voelen want ik gebruik nu een aantal maanden slaapmedicatie omdat ik echt niet meer sliep. Ben ik dan geen goede christen? Ik probeer naar Gods wetten te leven en leg mijn leven in zijn handen de tegenslagen die ik steeds krijg mag ik overgeven hoe moeilijk ze ook zijn en God geeft mij hier rust in echter zonder medicatie kan ik op het moment niet slapen.

Blijft voor mij staan de vraag ben je een minder goede gelovige /christen als je slaapmedicatie gebruikt? Geef je je leven dan niet (genoeg) over aan God?
Ben benieuwd hoe jullie hierover denken.


Laatst aangepast door
ERIKA129
op maandag 12 september 2011, 19:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 19:57
 
Welnee Erika, ik vind dat stukje een vrij hoog halleluja-gehalte hebben. Zieke smiley
Was het leven maar altijd zo makkelijk.

Als je er zo over denkt moet je dus ook geen paracetamolletje voor de hoofdpijn nemen, geen bloeddrukverlagers bij een hoge bloeddruk, geen insuline bij diabetes?

Ik heb net als jij tijdens een burn-out korte periodes slaapmedicatie gehad, ter ondersteuning van mn verdere behandeling.
En als je in die situatie zit, ben je zo dankbaar dat er zoiets als slaapmedicatie bestaat!
Maar dat heeft niets te maken met niet goed genoeg geloven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 20:21
 
ANNETTE792 schreef:
Welnee Erika, ik vind dat stukje een vrij hoog halleluja-gehalte hebben. Zieke smiley
Was het leven maar altijd zo makkelijk.

Als je er zo over denkt moet je dus ook geen paracetamolletje voor de hoofdpijn nemen, geen bloeddrukverlagers bij een hoge bloeddruk, geen insuline bij diabetes?

Ik heb net als jij tijdens een burn-out korte periodes slaapmedicatie gehad, ter ondersteuning van mn verdere behandeling.
En als je in die situatie zit, ben je zo dankbaar dat er zoiets als slaapmedicatie bestaat!
Maar dat heeft niets te maken met niet goed genoeg geloven.

Ik kan mij hier volledig bij aansluiten!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 20:36
 
ERIKA129 schreef:
Deze topic open ik omdat er in een andere topic (yoga) in wordt gegaan over slapeloosheid.
Ik wil even in gaan op hetvolgende dat ik daar las:


Ik ben in januari lichamelijk en psychische ingestort, na gesprekken met een vriend kwam het probleem slapen aan de orde toen ik goed na ging denken kwam ik erachter dat ik al 10 jaar niet meer dan 3 uur per nacht sliep en dan nog met tussenposen. In deze periode die nu al 8 maanden duurt is mijn geloof wat al heel veel voor mij betekende alleen maar versterkt, echter hoe ik me ook voel en leef in mijn geloof ik ging daar toch echt niet beter van slapen. Toen ik het hierboven staande stuk las gingen mijn haren dan ook een beetje omhoog staan, als ik dat zo lees zou ik me een ongelovige voelen


Je zou je ook bemoedigd kunnen voelen Erika.
En misschien prikkelt het je nieuwsgierigheid...


want ik gebruik nu een aantal maanden slaapmedicatie omdat ik echt niet meer sliep. Ben ik dan geen goede christen?


Ik denk dat je hier een denkfout maakt.
Goede christenen bestaan in mijn ogen niet. Er is er niet 1 die goed is.
Je bent Christen omdat je Jezus volgt, en je van Gods Goedheid mag leven. Misschien heeft het feit dat je niet kunt slapen wel een oorzaak Erika.
Ik heb heel eerlijk verteld wat mij is overkomen. God sprak letterlijk tegen mij "op wie of wat vertrouw je nu eigenlijk?" Ik begreep de boodschap zeer goed. Omdat elke situatie anders is, hoeft dit absoluut niets over jouw situatie te zeggen. Maar het heeft natuurlijk wel raakvlakken. Ik moest bepaalde zaken leren in mijn leven. God heeft voor iedereen die z'n vertrouwen op Hem stelt, een unieke weg om die persoon te laten worden zoals hij/zij bedoeld is. God heeft die slapeloosheid gebruikt om mij grote lessen te leren. Je zou jezelf de vraag kunnen stellen wat jij onder ogen moet komen, of wat God jou wil vertellen. Daar mag je voor bidden.

Een ander ding is: ik was altijd bang om niet te slapen. Ik was bang om niet uitgerust genoeg te zijn om de volgende dag weer goed te functioneren. Ik ben er, samen met God dwars doorheen gegaan. Als een kind heb ik me aan Hem gegeven en me aan Hem toevertrouwd.
Was het leuk? Nee het was de meest afgrijselijke periode uit mijn leven.
Was het goed? Ja het was zeer goed.
Ik heb ontdekt dat je als mens best een poosje zonder slaap kan. Ik hoorde ooit een vrouw zeggen dat ze 3 maanden klaarwakker was. Dat was voor mij toen een hele bemoediging ...

En nu ik erop terugkijk, zie ik wel wat die periode met me gedaan heeft. Dat is de reden dat ik het wilde delen. Niet om mezelf op de borst te slaan, wel om te tonen hoe God kan werken, in gevallen van slapeloosheid en hoe je daarvan kan vrijkomen, zodat je nachtrust weer gezegend kan worden.


Blijft voor mij staan de vraag ben je een minder goede gelovige /christen als je slaapmedicatie gebruikt? Geef je je leven dan niet (genoeg) over aan God?


Die vraag is helemaal niet aan de orde denk ik Erika.
Ik denk dat je alleen nog niet ontdekt heb wat jou uit de slaap houdt.
Ik hoop dat je op het punt komt dat je dat wel zal ontdekken, en dat God je innerlijk zal genezen. Laat ik het anders zeggen: als je hart rust heeft in God, waarom zou je dan gaan wakkerliggen...?

@Annette
Beetje jammer van je opmerking en dat smiley-symbool
Ik hoop dat je beseft dat je me daarmee zeer kwetst Annette...


Laatst aangepast door
ROADY641
op maandag 12 september 2011, 22:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 20:47
 
Dan weet je nu precies hoe Erika en anderen zich voelen Roady.

Het is niet mn opzet om jou te kwetsen, maar dit is mijn mening hierover.
Ik geloof niet in het maar hard genoeg bidden en alles lost op, das mijn recht, net als dat jij het recht hebt medicijngebruik als afgod te zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 20:58
 
ANNETTE792 schreef:
Dan weet je nu precies hoe Erika en anderen zich voelen Roady.


Tjonge, wat een liefde proeven we hier....


Het is niet mn opzet om jou te kwetsen, maar dit is mijn mening hierover.
Ik geloof niet in het maar hard genoeg bidden

Beweerde ik dat?


en alles lost op, das mijn recht, net als dat jij het recht hebt medicijngebruik als afgod te zien.

Beweerde ik dat ??



Nee, ik bedoelde iets totaal anders dan dat je suggereert...

Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 21:03
 
En wat bedoelde je dan wel? Want ik ben niet de enige die het zo opgevat heeft?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 21:04
 
ANNETTE792 schreef:
En wat bedoelde je dan wel? Want ik ben niet de enige die het zo opgevat heeft?

Het is wel opvallend dat iemand liever een stukje afkraakt, dan een vraag stelt....


Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 21:07
 
Quote:
Die vraag is helemaal niet aan de orde denk ik Erika.
Ik denk dat je alleen nog niet ontdekt heb wat jou uit de slaap houdt.
Ik hoop dat je op het punt komt dat je dat wel zal ontdekken, en dat God je innerlijk zal genezen. Laat ik het anders zeggen: als je hart rust heeft in God, waarom zou je dan gaan wakkerliggen...?

Misschien dat de slapeloosheid van Erika een andere reden heeft dan dat jij hier suggereert?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 21:28
 
Roady ik ben het met je eens !!!

Erika ik kan me je vraag heel goed voorstellen.
Ben dan ook blij dat Roady een aanvulling geeft op datgene wat hij eerder schreef. Het gaat niet om goed gelovig te zijn maar om het vertrouwen in God.

Als aanvulling daarop wil ik graag zeggen.

Paulus had een doorn in het vlees, hij vroeg tot 3 maal toe aan God om hem daarvan te genezen/verlossen, maar God genas/verloste hem er niet van. En van alles wat je van Paulus kunt zeggen, niet dat hij geen rotsvast geloof en vertrouwen had in zijn God.
Heb je ook genoeg vertrouwen in God als Hij je niet geneest, dat je kunt accepteren dat Hij blijkbaar iets anders met je voorheeft ???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 21:32
 
ROADY641 schreef:
Het is wel opvallend dat iemand liever een stukje afkraakt, dan een vraag stelt....


Slapende smiley

nee, door je quote heb ik enkel de onderste regel gezien, ik zag het stuk erboven aan voor het stuk dat Erika had geplaatst. Mijn fout.

Verder heb ik nog steeds dezelfde mening, ik ben blij dat het voor jou gewerkt heeft, maar ik vind het heel irritant dat je het voor doet komen dat het voor iedereen zo werkt, want dat is niet zo.
Je zet het nog steeds neer alsof iemand iets verkeerd doet als het niet op deze manier werkt.

En dat al 3 maanden wakker verhaal.......gemiddeld overlijd een mens na 10 dagen zonder slaap. Een mens kan langer zonder voedsel dan zonder slaap. Het kromme tenen gehalte gaat voor mij enkel maar omhoog. Dus sorry, jij en ik gaan het hier over eens worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 21:37
 
CROSSROAD317 schreef:
Roady ik ben het met je eens !!!

Erika ik kan me je vraag heel goed voorstellen.
Ben dan ook blij dat Roady een aanvulling geeft op datgene wat hij eerder schreef. Het gaat niet om goed gelovig te zijn maar om het vertrouwen in God.

Als aanvulling daarop wil ik graag zeggen.

Paulus had een doorn in het vlees, hij vroeg tot 3 maal toe aan God om hem daarvan te genezen/verlossen, maar God genas/verloste hem er niet van. En van alles wat je van Paulus kunt zeggen, niet dat hij geen rotsvast geloof en vertrouwen had in zijn God.
Heb je ook genoeg vertrouwen in God als Hij je niet geneest, dat je kunt accepteren dat Hij blijkbaar iets anders met je voorheeft ???

Maar vind je het dan een gebrek aan vertrouwen als het niet zonder medicijnen gebeurd of begrijp ik je dan verkeerd?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 22:20
 
ANNETTE792 schreef:
nee, door je quote heb ik enkel de onderste regel gezien, ik zag het stuk erboven aan voor het stuk dat Erika had geplaatst. Mijn fout.


Kan gebeuren Annette


Verder heb ik nog steeds dezelfde mening, ik ben blij dat het voor jou gewerkt heeft, maar ik vind het heel irritant dat je het voor doet komen dat het voor iedereen zo werkt, want dat is niet zo.


Het enige dat ik doe, is een getuigenis geven.
Dat het lijkt alsof ik het doe voorkomen dat het zo voor iedereen werkt, dat zit toch echt in jouw bolletje, en is jouw gevoel


Je zet het nog steeds neer alsof iemand iets verkeerd doet als het niet op deze manier werkt.


Waar zeg ik zoiets dan?
Nogmaals: ik geef een getuigenis, en jij neemt er aanstoot aan.
Dan heb jij een probleem. Niet ik.


En dat al 3 maanden wakker verhaal.......gemiddeld overlijd een mens na 10 dagen zonder slaap. Een mens kan langer zonder voedsel dan zonder slaap.


Dat kan. Ik heb het zelf gehoord van deze vrouw. En ik geloof dat zij de waarheid sprak. Zelf heb ik een ernstig slaapprobleem gehad. Ik weet dus dat je als mens langere tijd zonder slaap kunt.


Het kromme tenen gehalte gaat voor mij enkel maar omhoog. Dus sorry, jij en ik gaan het hier over eens worden.


Je bedoelt denk ik dat wij het hier NIET over eens gaan worden.
Daar kan ik prima mee leven Annette.

Slaap lekker voor straks
Slapende smiley


Laatst aangepast door
ROADY641
op maandag 12 september 2011, 22:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 22:28
 
CROSSROAD317 schreef:
Roady ik ben het met je eens !!!

Erika ik kan me je vraag heel goed voorstellen.
Ben dan ook blij dat Roady een aanvulling geeft op datgene wat hij eerder schreef. Het gaat niet om goed gelovig te zijn maar om het vertrouwen in God.

Als aanvulling daarop wil ik graag zeggen.

Paulus had een doorn in het vlees, hij vroeg tot 3 maal toe aan God om hem daarvan te genezen/verlossen, maar God genas/verloste hem er niet van. En van alles wat je van Paulus kunt zeggen, niet dat hij geen rotsvast geloof en vertrouwen had in zijn God.
Heb je ook genoeg vertrouwen in God als Hij je niet geneest, dat je kunt accepteren dat Hij blijkbaar iets anders met je voorheeft ???

Dat is waar Cross,
Maar ik bemoedig Erika liever met iets dat haar aanspoort de oorzaak van haar slapeloosheid te vinden.
Ik weet namelijk zeker dat elk mens een vredige rustige slaap kan hebben. Daarvan ben ik rotsvast overtuigd.
Ik weet intussen ook wat de mens -ten diepste- uit de slaap houdt...

Maar ja, als je dat hier gaat vertellen word je meteen afgevuurd en gestenigd door een paar voorbijgangers...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 22:31
 
ERIKA129 schreef:

Blijft voor mij staan de vraag ben je een minder goede gelovige /christen als je slaapmedicatie gebruikt? Geef je je leven dan niet (genoeg) over aan God?
Ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

Denk van niet! Slaapmedicatie is naar mijn mening een hulpmiddel om tot rust te komen als het echt nodig is.
Geloof en/of problemen kunnen vanzelfsprekend invloed hebben op je nachtrust maar denk niet dat je geloof als vervanging kan zien van medicatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 22:36
 
COOTJE711 schreef:
Denk van niet! Slaapmedicatie is naar mijn mening een hulpmiddel om tot rust te komen als het echt nodig is.
Geloof en/of problemen kunnen vanzelfsprekend invloed hebben op je nachtrust maar denk niet dat je geloof als vervanging kan zien van medicatie.

Wat is dan de waarde van bepaalde beloften?

"Komt tot Mij, allen die vermoeid en belast zijn, en Ik zal u rust geven voor uw ziel"

Daarom beweer ik: geloof kan juist WEL je medicatie vervangen.
Zo is het in mijn geval wel gegaan. Het is geschied naar mijn geloof.
God is daar heel trouw in!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 22:42
 
ROADY641 schreef:
Wat is dan de waarde van bepaalde beloften?

"Komt tot Mij, allen die vermoeid en belast zijn, en Ik zal u rust geven voor uw ziel"

Daarom beweer ik: geloof kan juist WEL je medicatie vervangen.
Zo is het in mijn geval wel gegaan. Het is geschied naar mijn geloof.
God is daar heel trouw in!

Het is heel fijn voor je dat God bij jou zo gewerkt heeft, maar is het niet zo dat God bij iedereen op Zijn eigen manier werkt?

Ik ben nl van mening dat God ook medicijnen gebruikt om Erika de rust te geven om te slapen, zodat ze het overdag allemaal beter aan kan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 22:46
 
ROADY641 schreef:
Wat is dan de waarde van bepaalde beloften?

"Komt tot Mij, allen die vermoeid en belast zijn, en Ik zal u rust geven voor uw ziel"

Daarom beweer ik: geloof kan juist WEL je medicatie vervangen.
Zo is het in mijn geval wel gegaan. Het is geschied naar mijn geloof.
God is daar heel trouw in!

Ik denk dat hier wat anders mee bedoeld wordt.
Bij God kan je zeker rust vinden! Als je verzoening cq rust bij God vindt is dit het belangrijkste wat je geschonken krijgt.

Er zijn heel veel oorzaken voor slapenloosheid en vind dat je hier ook medicatie voor mag innemen. (wat evengoed geld voor alle andere medicatie)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 22:50
 
ROADY641 schreef:
Wat is dan de waarde van bepaalde beloften?

"Komt tot Mij, allen die vermoeid en belast zijn, en Ik zal u rust geven voor uw ziel"

Daarom beweer ik: geloof kan juist WEL je medicatie vervangen.
Zo is het in mijn geval wel gegaan. Het is geschied naar mijn geloof.
God is daar heel trouw in!
Roady, ik denk dat je een denkfout maakt. Het feit dat God jou geholpen heeft om op die manier van de slapeloosheid af te komen, betekent niet dat de Heer dezelfde manier met anderen omgaat. Het is heel moeilijk om jouw ervaringen aan anderen op te leggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 22:56
 
ROADY641 schreef:
Wat is dan de waarde van bepaalde beloften?

"Komt tot Mij, allen die vermoeid en belast zijn, en Ik zal u rust geven voor uw ziel"

Daarom beweer ik: geloof kan juist WEL je medicatie vervangen.
Zo is het in mijn geval wel gegaan. Het is geschied naar mijn geloof.
God is daar heel trouw in!

Ik zie hier duidelijk het verschil tussen Gods kunnen en Gods willen.
God KAN dat inderdaad bij iedereen Roady, daar ben je zelf het bewijs van.
Maar God WIL dat blijkbaar niet bij iedereen, omdat hij met alle mensen een andere weg houd. Wat Hij voor de een goed vind, vind Hij blijkbaar voor een ander niet goed of niet nodig. (Of NOG niet)

Gods kunnen is onbegrenst, maar Zijn wil is wel begrenst, dat blijkt alleen al uit een simpel voorbeeld als dit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 00:25
 
CROSSROAD317 schreef:
Roady ik ben het met je eens !!!

Erika ik kan me je vraag heel goed voorstellen.
Ben dan ook blij dat Roady een aanvulling geeft op datgene wat hij eerder schreef. Het gaat niet om goed gelovig te zijn maar om het vertrouwen in God.

Als aanvulling daarop wil ik graag zeggen.

Paulus had een doorn in het vlees, hij vroeg tot 3 maal toe aan God om hem daarvan te genezen/verlossen, maar God genas/verloste hem er niet van. En van alles wat je van Paulus kunt zeggen, niet dat hij geen rotsvast geloof en vertrouwen had in zijn God.
Heb je ook genoeg vertrouwen in God als Hij je niet geneest, dat je kunt accepteren dat Hij blijkbaar iets anders met je voorheeft ???

ANNETTE792 schreef:
Maar vind je het dan een gebrek aan vertrouwen als het niet zonder medicijnen gebeurd of begrijp ik je dan verkeerd?


Ik vind het geen gebrek aan vertrouwen als het niet zonder medicijnen gebeurt. Ik neem aan dat je bedoelt dat God je geneest zonder medicijnen ...
Maar ik vind het ook geen gebrek aan vertrouwen als het door medicijnen gebeurt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 00:29
 
ROADY641 schreef:
Dat is waar Cross,
Maar ik bemoedig Erika liever met iets dat haar aanspoort de oorzaak van haar slapeloosheid te vinden.
Ik weet namelijk zeker dat elk mens een vredige rustige slaap kan hebben. Daarvan ben ik rotsvast overtuigd.
Ik weet intussen ook wat de mens -ten diepste- uit de slaap houdt...
Een slaapapneu misschien ?? om maar iets te noemen ...

Maar ja, als je dat hier gaat vertellen word je meteen afgevuurd en gestenigd door een paar voorbijgangers...

Ik ben benieuwd wat de mens ten diepste uit de slaap houdt ... ???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 03:15
 
Quote:
Annette: En dat al 3 maanden wakker verhaal.......gemiddeld overlijd een mens na 10 dagen zonder slaap. Een mens kan langer zonder voedsel dan zonder slaap.


Quote:
Roady:Dat kan. Ik heb het zelf gehoord van deze vrouw. En ik geloof dat zij de waarheid sprak. Zelf heb ik een ernstig slaapprobleem gehad. Ik weet dus dat je als mens langere tijd zonder slaap kunt.

Ik heb ook weleens bijna 2 maanden niet geslapen. Tenminste, dat dacht ik.
Mijn vriend hoorde me wel slapen, regelmatig.
Maar je slaap dan zo licht, dat het niet voelt alsof je slaapt. Je hebt niet dat rustige nadenken en ontspannen voor je slaapt. en ook niet dat echte wakker worden. zolang niet slapen dan denk je veel. En als je in zo'n slapeloze periode heel licht slaapt, dan lijkt het net alsof je de hele tijd hebt liggen denken als je wakker wordt. je merkt als het ware niet dat je wakker wordt. voor je gevoel ben je ervan overtuigd dat je niet heb geslapen.
Ik was ook helemaal doorgedraaid toen. Logisch met zo weinig en zo'n lichte slaap. En veel stress erbij ook.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 september 2011, 09:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 03:37
 
Quote:
Roady: Na een aantal weken leerde ik de allerbelangrijkste les van mijn leven.
Om die te leren moest God me blijkbaar tot een bepaald punt uitputten, voordat ik het inzag.


Quote:
Crossroad: Ik ben benieuwd wat de mens ten diepste uit de slaap houdt ... ???

Mijn ervaring is, dat als ik één nacht niet kon slapen dat ik dan iets heel erg belangrijks over het hoofd zag. Of mij bewust werd van iets heel belangrijks.
Later had ik het gevoel dat die slapeloosheid van één nacht nódig was om me ergens bewust van te maken, en pas dáárna kon ik slapen.
Of, dat mijn onderbewustzijn(God?) mij iets duidelijk wou maken.
Of, dat er iets goed fout zat, wat ik niet inzag.

Quote:
Erika: toen ik goed na ging denken kwam ik erachter dat ik al 10 jaar niet meer dan 3 uur per nacht sliep en dan nog met tussenposen.

Ik kan me wel voorstellen dat als je zó lang zó weinig slaapt, dat je dan slaapmedicatie neemt. deed ik ook de éne keer dat ik 2 maanden niet/licht sliep.

Want lang niet iedereen komt er mijns inziens altijd (helemaal) achter wáárom die niet slaapt. en dan kan je er dus niets aan doen.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 13 september 2011, 03:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 08:08
 
Erika, de oplossing kan heel gewoon zijn dat je te weinig melatonine aanmaakt, dat is een soort hormoon wat ieder mens nodig heeft om in slaap te kunnen vallen.
In mijn groep heb ik regelmatig leerlingen met dit probleem, ze krijgen dan dit medicijn en kunnen dan weer goed slapen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 08:23
 
ANNETTE050 schreef:
Erika, de oplossing kan heel gewoon zijn dat je te weinig melatonine aanmaakt, dat is een soort hormoon wat ieder mens nodig heeft om in slaap te kunnen vallen.
In mijn groep heb ik regelmatig leerlingen met dit probleem, ze krijgen dan dit medicijn en kunnen dan weer goed slapen.


je kunt het in heel lichte dosering krijgen bij de drogist;
voor een tientje slaap jij het hele jaar als een rooooosje!
(en nee; het is niet occult, want melatonine zit gewoon in tomaatjes!)


Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 13 september 2011, 08:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 08:31
 
HANNAH810 schreef:
je kunt het in heel lichte dosering krijgen bij de drogist;
voor een tientje slaap jij het hele jaar als een rooooosje!

Nou, ik heb die pillen gehad, voorgeschreven door de dokter, en ook die van de drogist. Niets hielp. Ik heb periodes dat ik redelijk slaap en ik heb momenten dat ik ongeveer 50 uren wakker ben of was. Geen middagdutje of wat dan ook. Als dat kliertje ergens tussen de hersenen zodanig is verstoort helpt alleen nog een slaappilletje. Om gewenning tegen te gaan moet hier dan ook voorzichtig mee worden omgesprongen.

Over de bijverschijnselen van veel te weinig slaap wil ik het nu niet even hebben. In 2007 heb ik maanden slechts 45 minuten tot een uur geslapen per 24 uren. Wat ik op de duur allemaal 'zag' is te gek voor woorden.

Al bij al gaat het nu wel redelijk goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 08:38
 
HANNAH810 schreef:
je kunt het in heel lichte dosering krijgen bij de drogist;
voor een tientje slaap jij het hele jaar als een rooooosje!
(en nee; het is niet occult, want melatonine zit gewoon in tomaatjes!)

Dus? Op naar de groentenboer!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 09:05
 
ANNETTE792 schreef:
Dan weet je nu precies hoe Erika en anderen zich voelen Roady.

Het is niet mn opzet om jou te kwetsen, maar dit is mijn mening hierover.
Ik geloof niet in het maar hard genoeg bidden en alles lost op, das mijn recht, net als dat jij het recht hebt medicijngebruik als afgod te zien.

Toch staat er in de Bijbel dat we volhardend moeten zijn in ons gebed..
Waar zou dat goed voor zijn dan? Als het niets uitricht zoals jij denkt?
en als jij zegt dat het jou en anderen zich zo laat voelen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 09:21
 
MARIAN519 schreef:
Toch staat er in de Bijbel dat we volhardend moeten zijn in ons gebed..
Waar zou dat goed voor zijn dan? Als het niets uitricht zoals jij denkt?
en als jij zegt dat het jou en anderen zich zo laat voelen?


Ik gaf mijn mening, een mening kan onbedoelt kwetsend overkomen.
Ik ga er vanuit dat Roady dat ook deed, zijn mening geven, niet doelbewust kwetsen.

En ik heb nergens gezegt dat ik denk dat volharden bidden niks uitricht.
Waarom moet het altijd of/of zijn, en niet en/en?
Ik denk dat het belangrijk is dat medicijngebruik en gebed samengaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 14 Volgende
Pagina 1 van 14