ChristianMatch
 


Forum

Berichten van CHRISTEN307
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHRISTEN307
Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 10:31
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
MARISKA601 schreef:
Een vraag tussendoor..

Heeft iemand weleens overwogen om te gaan scheiden van tafel en bed?
Scheiden is een zaak van ons hart, en tafel en bed is een schijnmanoeuvre...


Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op woensdag 3 augustus 2011, 10:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 10:30
BerichtOnderwerp: Wanneer is iemand christen in bijbelse zin , hoe blijkt dat?
 
MARIAN519 schreef:
Vroeger zongen wij een lied...
: "Ik wandel in het licht met Jezus..."

Met vallen en opstaan Hem navolgen... Knipoog smiley

Neen Christus in ons en dan strijden tegen de zonde, je eigen vleselijke begeerten(klinkt ouderwets), door het Zwaard van de Geest en de wapenrusting van God te gebruiken, dus geen lui achteroverhangend in een religieusgelatenheidsstoelgeloof, van Hij 'moet' het doen en ik kan 'niets"...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 10:26
BerichtOnderwerp: lekker swingen als christen in een discotheek ?
 
HANNAH810 schreef:
en wat deed de Heere Jezus; Hij was er; Hij gaf Zich voor hen, bad voor hen, en met pinksteren kwamen zij tot bekering!!

Vader, vergeef het hun...........

Niet allen kwamen tot bekering, er staat sommigen geloofden en sommigen niet en de joodse leidslieden in die dagen en ook nu, zullen geen vergeving ontvangen, indien zij in hun onbekeerlijkheid volharden en zeker niet voor degenen die de Heilige Geest gelasterd hebben, door het wonderwerk van Christus als Duivelswerk te betitelen...en dat gebeurt nog steeds....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 10:21
BerichtOnderwerp: mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?
 
HANNAH810 schreef:
er zijn meer mensen die samen leven/leefden met een autistisch persoon, christen.
en uit ervaring kan ik zeggen dat onvoorwaardelijke liefde dan heel veel geven kan, zonder weg te hoeven lopen van de persoon, of de problematiek erom heen.

er zijn ook mensen waarvan alle gezinsleden autisme hebben. die zich inzetten het leven voor hen zo draaglijk mogelijk te maken, door hen de houvast te geven die zij zo nodig hebben!!
en ja; daarbij geeft onze God de liefde, wijsheid en het inzicht om dit te kunnen.

dit geld zowel voor volwassen mensen met autisme, als voor kinderen. Lachende smiley met blinkend witte tanden

overigens ben ik het wel met je eens, dat "de buitenwereld" niet altijd ziet hoe de structuren in een gezin is, waar autistme voorkomt......

Hoe kan ik in een huwelijk, wat vanaf de sluitingsdatum al een autistische partner heeft, maar toen was het mij niet bekend en schreef ik het toe aan "onbekendheid"met elkaar, maar in 2011 is het mij duidelijk geworden en heb ik de verantwoordelijkheid genomen tegenover God en mijn vrouw, dat dit nooit een huwelijk kan zijn zoals God dat bedoeld heeft en ik heb zelf de schuld op mij genomen, van deze onjuiste stap, maar aangezien mijn (ex)vrouw zich heel goed weet te handhaven, als individu en ik haar in alles ook help om dat te realiseren en zij als eerste de scheiding heeft aangevraagd, zie ik geen noodzaak mijn verdere leven met haar te delen in een niet-huwelijkse gemeenschap en dat kan en zal ik als juiste stap blijven verdedigen tegenover mijn God in Jezus christus en tegenover mensen(christen of niet-christen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 07:49
BerichtOnderwerp: Wanneer is iemand christen in bijbelse zin , hoe blijkt dat?
 
JOLAN931 schreef:
misschien zou je dit stukje eens willen verduidelijken?

Paulus beschrijft dit mooi in Romeinen 7 en het vervolg in Romeinen 8.
Kennelijk is er twee-erlei leven bij de christen aanwezig en wie is de Sterkere?
Het vlees, ons oude ik wat ten diepste doet wat ik wil en dat is de vijand van God en Zijn Genade en Gerechtigheid, naar de Geest, de nieuwe mens wederom geboren uit God die de wil van God doet, in de heiligmaking. En die twee liggen als het ware constant overhoop met elkaar, maar de Geest is sterker dan het vlees en door de Geest(in ons) te laten werken, wordt de werking van ons vlees, steeds verder gedood in ons, en doen wij de wil van God door in de voetsporen van Jezus te wandelen en dat betekent lijden maar ook delen in overwinningen en vertroostingen door de Trooster, de Heilige Geest(Romeinen 8) en wie volhardt tot het einde, die zal zalig worden(zijn)...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 07:37
BerichtOnderwerp: lekker swingen als christen in een discotheek ?
 
ANNETTE050 schreef:
k Denk dat de Heere er zou gaan vertellen over wat Hij voor hen heeft gedaan. Ik denk dat binen no-time de muziek uit zou zijn en dat iedereen aan Zijn lippen zou hangen, zoals gebeurde in de dagen dat Hij op deze aarde leefde....Hij is niet gekomen voor het gezonde, maar voor diegenen die ziek, gewond of leeg zijn.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Kijk dan maar eens naar de herrie en de spotters op Golgotha, waar Jezus bad voor de romeinse kruisigers, die hun werk deden, maar niet " wisten" wat ze deden, nl de God van hemel en aarde, Jezus Christus kruisigen... onwetendheid, zoals ook Petrus op de Pinksterdag predikt, maar bekeer je hiervan en geloof het Evangelie en je ontvangt eeuwig Leven![u]


Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op woensdag 3 augustus 2011, 07:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 07:33
BerichtOnderwerp: mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?
 
LEANNE226 schreef:
Euh.......jij dénkt dat ze autistisch is maar aangezien er nooit een diagnose is afgegeven weet je dat niet en kun je daar niet je eigen schuldgevoel mee wegvegen..........

Ik word lichtelijk onpasselijk van je "uitgehouden",je bent ooit uit liefde getrouwd,ook al werd je huwelijk niet wat je er van verwachtte en scheidden julie wegen dan nog kun je met respect over je zieke partner blijven spreken(of zwijgen)

Ik bedoel eigenlijk volgehouden, volharden in het geloof in een huwelijk dat door God gewild is....maar door ongeloof en autisme samen werkt het geloof niet meer door de Liefde, die onderdrukt wordt,,,
Autisme heeft iets in zich van autonoom, dus zelf willen regelen en doen van gezamenlijke dingen leidt tot en is eenzaamheid en lijden om Christus´wil.
En in het algemeen ziet de " buitenwereld" de " gezonde" partner als de " veroorzaker" van alle leed en eenzaamheid, want........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 07:27
BerichtOnderwerp: Vrijheid
 
[quote=TATJE948]Er zijn veel dingen die ik tegen wil je zeggen,
Er zijn vele woorden die ik met je zou willen delen
Delen wil zeggen dat je elkaar laat zien zoals je bent
En dat is juist zo moeilijk,
Van binnen wachten de woorden om uit gesproken te worden
Maar het wilt niet, je probeert het, steeds opnieuw, maar de woorden komen niet over je lippen,
Je hele lichaam begint te trillen, je kunt niet meer op je benen staan,
Je kunt je niet vasthouden
Het lijkt alsof je gaat vallen,
Wie houdt je vast, wie laat je niet los?
De zwaartekracht trekt ons naar beneden,
Dieper en dieper, komt er ooit een eind?
Ik kijk naast me, en ik zie daar meerdere mensen die vallen,
ze vallen allemaal naar hetzelfde gat.
Ik snak naar adem, maar het lukt niet,
Sneller met elke hartslag
Komt de leegte op me af,
Tot iemand naast me zegt,
Laat jezelf los,
Ik vang je op
Ik wordt bang,
Ik begin te twijfelen,
Hoop kan ik nu niet vinden,
Ik besloot om mijn ogen dicht te doen zodat ik alleen nog kon geloven
En op dat moment stond ik weer[/quote
---------------------------------------------------------

Kom tot Jezus en Hij zal je RUST geven, aan de voet van het kruis is Hij ook voor jou gestorven,,,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 07:22
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
[quote=JOLAN931]

De onrechtvaardige rechter met de weduwe, die dag en nacht om recht smeekt, zal HIJ ONZE HEMELSE Vader dan geen recht doen aan Zijn kinderen(uitverkoornen) die dag en nacht tot Hem roepen?
En God liet Zich verbidden, door Mozes, door Hanna in de tempel en zij ontving Samuel en PETRUS, DIE VRIJKWAM UIT DE GEVANGENIS,NA EEN AANHOUDEND GEBED DOOR DE GEMEENTE, God hoort alle gebeden en verhoort ze op Zijn wijze, kijk maar eens bij Job 1 gebedsstrijd, maar let op de eindfase van Job, die volhardde in zijn "onschuld" en moest bidden voor zijn dwalende vrienden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 07:08
BerichtOnderwerp: Wanneer is iemand christen in bijbelse zin , hoe blijkt dat?
 
HERMAN388 schreef:
Iedereen leven voor "eigen" ik, dus jij en ik ook

Wil je dit erkennen?

Ik ben met Christus gestorven, doch ik leef, maar niet meer IK, maar Christus leeft in mij...16.Galaten 2:20
Ik ben met Christus gekruisigd; en ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij; en hetgeen ik nu in het vlees leef, dat leef ik door het geloof des Zoons van God, Die mij liefgehad heeft, en Zichzelven voor mij overgegeven heeft
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 07:00
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
elke dag dat ik vurig bid om een partner in de Heere, maar haar niet vind of ontvang....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 06:54
BerichtOnderwerp: Is de Bijbel onduidelijk?
 
@ Jolan Waarom zijn jullie als christen niet officieel gehuwd(HET HUWELIJK IN ERE(HOOG) HOUDEN en er wordt gerookt in jullie relatie, heb je er wel eens bij stilgestaan, dat ons lichaam(van de christen of christin) EEN TEMPEL IS VAN DE HEILIGE GEEST, waarin GOD WIL WONEN, Die dan "uitgerookt" wordt...?
Zo maar even ter overdenking en niet als kritiek bedoeld....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 06:46
BerichtOnderwerp: Is de Bijbel onduidelijk?
 
JOLAN931 schreef:
vreemd.
je hebt je vijanden lief, en staat op cm vanwege een scheiding van een autistische vrouw. dat lijkt me niet naar Gods woord. je vijanden liefhebben houd ook in: je vrouw liefhebben met al haar fouten en gebreken.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Ten eerste schrijf je, dat het niet lijktnaar Gods Woord, dus je bent er niet zeker van....
Ten eerste is mijn echtgenote waarvan ik in scheiding ben(uitspraak rechtbank loopt nog) geen vijand van mij en behandel ik haar ook niet als een vijand.
Maar als je enige kennis en ervaring hebt met aspergerautisme en wat dit betekent voor een samenleven binnen een huwelijk, dan zul je daar beslist een andere visie op krijgen.
Als je 5 jaar met iemand gehuwd bent geweest en constateert en maakt mee, dat je door het autisme van 1 van de partners een aparte belevingswereld hebt in het verwerken en omgaan van(met) emoties, seksualiteit, het ontbreken van SAMEN iets of veel doen, het verleden wat door de autismepartner niet kan worden ingevoeld zoals normaal, maar gererelativeerd wordt en weggedaan als zijnde " jouw" probleem, dus de " normale" partner moet dat zelf maar verwerken en er een punt achter zetten.....
HET NEUTRALISEREN VAN PIJNLIJKE SITUATIES TOT WAAR MAAK JE JE DRUK OM enz. De strijd die dat oplevert ook in het gebed en het ontbreken van de wil en de noodzaak tot diagnostisering, behandeling en begeleiding via deskundigen bij het Centrum Autisme(je wordt dan beiden gediagnostiseerd)door de autistische partner, is een groot struikelblok in de relatie, waarbij een progressieve lijn zit, met agressief reageren, wantrouwen, minderwaardigheidscomplex en medelijden wekkendgedrag naar buiten toe door de autistische persoon, dan is er een blijvende verstoring van de vrede, waartoe God ons bestemd heeft ook in een huwelijk.
De rest aan goede eigenschappen, die mijn vrouw zeker heeft, zoals sociaal naar buiten, niet lui, adrem buitenshuis, trouw, behulpzaam enz maken het gemis aan communicatie binnen het huwelijk niet goed, en daarom is het ook een problematiek die voornamelijk binnen een relatie voorkomt(aspergerautisme), dus ook bv. bij kinderen in hun thuissituatie,
Om nog zelf in vrijheid te mogen en kunnen leven en doen, is dan uiteindelijk een scheiding onvermijdelijk, omdat het huwelijk inhoudelijk niet (meer) functioneert door de Liefde in de volle zin van het Woord en eigenlijk alleen nog een vrienden-broer-zus
relatie is geweest en zonder begeleiding en behandeling dat ook blijft, ten diepste blijf je "vreemden" voor elkaar.
Dit is wat de achtergrond/MOTIVATIE) van mijn besluit is en geen " gemakzucht of zin in een "avontuurtje of overspel etc.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 05:59
BerichtOnderwerp: Echte liefde
 
@ Ellen

Het is zeker waar wat je schrijft.
Echte liefde is een draad van diamant, die heel wat te verduren krijgt, maar nooit uit zichzelf breekt, een mens knipt die draad door of koestert en onderhoudt die lijn....


Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op woensdag 3 augustus 2011, 06:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 05:56
BerichtOnderwerp: Echte liefde
 
ZEELAND736 schreef:
Is het heel erg moeilijk te begrijpen dat hier geschreven wordt over AARDSE liefde???
Ook dat kan en mag beschreven worden hier!!!

Echte aardse Liefde is er wel, maar krijgt pas echte diepte als die liefde geworteld is in De Liefde en God is Liefde.

Dus ik ontken de natuurlijke liefde niet, maar geef aan hoe die te verdiepen....


Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op woensdag 3 augustus 2011, 06:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 22:03
BerichtOnderwerp: Schaamte om jezelf bloot te geven
 
HERMAN388 schreef:
......... maar juist dan wil Hij ons helpen....

Waar blijkt dat uit?
Schenkt God veel aandacht voor je?

God schenkt geen aandacht voor mij, Hij heeft geen kan, waaruit Hij aandacht schenkt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 22:00
BerichtOnderwerp: Incidenteel en eenmalig!
 
CHRISTEN307 schreef:
Je oppert weer verdachtmakingen op mijn levenswandel en vraag je op geen enkelee manier af, waarom ik zo vroeg wakker ben, maar je verdenkt mij wel van zondige activiteiten, en dat noem ik huichelen...
Aanvulling naar Herman....
Eerst spreek ik teveel uit de bijbel en nu praat ik weer teveel over mijn bekering volgens jou, jij hebt altijd kritiek zonder onderbouwing en dat is hoogmoed, die je zegt te verafschuwen in een ander, maar je doet het zelf...


Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op dinsdag 2 augustus 2011, 22:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 21:58
BerichtOnderwerp: Incidenteel en eenmalig!
 
HERMAN388 schreef:
Negen over half vijf staat op je reactie.
Wat was je aan het doen in die vroege ochtenduren?
Zeker nieuwsgierig op internet?

Jammer dat je te veel over je eigen bekering verteld en dat gaat mis.
Je moet beter iedere keer vergeving vragen dan 1 keer bekering.
Hoe meer bekeuringen (zonden) krijgt hoe meer telkens om bekeringen (kwijtscheldingen) vraagt.

Je oppert weer verdachtmakingen op mijn levenswandel en vraag je op geen enkelee manier af, waarom ik zo vroeg wakker ben, maar je verdenkt mij wel van zondige activiteiten, en dat noem ik huichelen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 21:54
BerichtOnderwerp: Wanneer is iemand christen in bijbelse zin , hoe blijkt dat?
 
HERMAN388 schreef:
Je leeft nog steeds als "eigen" ik
Leef jij dan een andere ik? En zo ja, welke?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 21:52
BerichtOnderwerp: mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?
 
YELNIN491 schreef:
Ben ik niet met je eens, er zit verschil tussen mensen met autisme, net zoals dat ook met "normale"mensen is.
Mijn zoon heeft PDD-NOS, maar hij heeft in de loop van de jaren( is 14) geleerd dat de wereld niet alleen om hem draait, maar dat er ook andere mensen bestaan.
Ja dat kost veel tijd en energie om iemand dat te leren, maar op dit moment functioneert hij prima, niemand die aan hem merkt dat hij PDD-NOS heeft.
Tuurlijk merk je als gezinslid wel dat hij af en toe anders reageert, maar so what.
Het gevaar met autisme en aanverwante stoornissen is dat er zo snel een etiket geplakt wordt en dan wordt daar naar gehandeld en worden ze daar op aangekeken.
Autisme is ook een leerproces en ook autisten kunnen leren dat de wereld anders in elkaar zit, alleen moet je daar veel voor investeren en energie in steken.
Soms heb ik liever te maken met mijn zoon die PDD-NOS heeft dan met mijn dochter geen stoornis heeft.
Laat de autist mens wezen, laat hem/ haar in zijn / haar waarde en behandel hem/ haar zoals jij behandeld wilt worden.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ik heb het 5 jaar uitgehouden met een autistische echtgenote, maar zonder behandeling en diagnostiek(vrijwillig) kom je geen stap verder en nu ben ik gescheiden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 21:44
BerichtOnderwerp: lekker swingen als christen in een discotheek ?
 
CROSSROAD317 schreef:
Juist omdat je weet dat die wereld je wil vormen naar eigen inzicht, heeft God jou ook inzicht gegeven wat goed en kwaad is ...
Maar wil dat zeggen dat je dan maar nergens meer naar toe mag, overal is de wereld, zelfs bij je thuis ... Je TV, je radio maar ook je computer met internetmogelijkheden ...

En wanneer ben je de "wereld" gelijkvormig?? Als je naar discobeat of house-muziek luistert??
Toen ik een jaar of 20 was, ging ik regelmatig naar koffiebar "De Fuik" in Zwolle ... Mijn ouders vroegen wel eens "wat heb je daar toch te zoeken, in die disco" ... Ja, pa en ma, maar dan wel een disco in een "christelijk" jasje.
Ik zou je willen vragen om eens naar het Xnoizz festival te gaan, je zult verstelt staan denk ik ...
http://www.flevofestival.nl/index.php

Hij heeft je zelfs Efeze hoofdstuk 6 gegeven, omdat je in de wereld leeft/staat ...

Dat Jezus daar als Gastheer is geweest daar heb ik mijn twijfels bij, volgens mij was Hij daar als gast (Joh. 1:1-12) ... En volgens mij was Hij toen ook nog niet de Jezus die wij nu kennen, voor de mensen daar was hij gewoon Jezus de zoon van Jozef de timmerman ...

Sorry hoor, maar ik vind dat er veel meer schade aangericht wordt door drank, dus ook wijn, (het spreekwoord is niet voor niets "als de wijn is in de man, is de wijsheid in de kan") dan door een avondje disco bezoek ... Engeltje smiley

Als jij denkt dat Jezus Christus, de Heilige en Zondeloze, zich thuisvoelt bij house en discobeat met een hoop herrie, dan is dat jouw jezus, mijn Jezus verblijft elders...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 06:27
BerichtOnderwerp: wat is jou favoriete liefdes liedje ?
 
weet iemand hoe je uit you tube liedjes hierheen kunt brengen en laten weergeven, want het lukt mij niet?

Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op dinsdag 2 augustus 2011, 06:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 06:13
BerichtOnderwerp: mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?
 
Wat autisme met een mens doet en met een relatie heb ik zelf ervaren, binnen mijn huwelijk, dat daardoor ten einde is gekomen,
Autisme is verwant met autonoom, en speelt zich af binnen het denk- en gevoelsleven van een mens.
Een autist heeft nl een heel eigen manier van interpreteren in het maatschappelijke , maar met name in het intensievere relatieverkeer, waarbij de normale verbale communicatie ontbreekt dan wel sterk verminderd is,,, het beleven en zien van hoe iemand is en doet wordt door een autist anders verwerkt en opgeslagen, waarbij veelal rationeel wordt gehandeld en via een vaste structuur, dus veelal omdat iets zo hoort of altijd door hem of haar zo beleefd en gedaan is.
Kom daar niet tussen als " gezonde" partner, want dat ervaart de autist veelal als inmenging in zijn of haar leefpatroon, ja zelf soms vernederend en kleinerend.
Ook binnen de huwelijkse relatie ontstaat(is) er een gebrek aan invoelen en beleven, zoals " normale" echtparen dat beleven en ervaren,
Er wordt rationeel liefde bedreven volgens een "vast" schema, waarin de autist zich " lekker" voelt en wat hem of haar bekend voorkomt(structuur).
Een autist is een structuurmens, alles " moet" gaan volgens een vast patroon en ruimte voor het beleven en delen van emoties is er niet of heel oppervlakkig ja zelfs worden emoties genegeerd of gebagatelliseerd door de samenlevende autist.
Nogmaals ik heb 5 jaar met een autistische echtgenote geleefd en dan verkeer je eigenlijk in een soort robotrelatie en dat dit autisme is en bewerkt wordt door autisme, is mij dit jaar eerst duidelijk geworden door meer te lezen over autisme en gesprekken met deskundigen en degenen, die te maken hebben met een partner met een asperger-PDDNOSsyndroom.
Uiteindelijk heb ik de relatie verbroken, omdat mijn echtgenote weigerde zich samen met mij te laten diagnostiseren via het Centrum voor Autisme, waarbij via een uitgebreide diagnose wordt vastgesteld wat en wie en hoe een relatie wordt beInvloed doordat 1 of 2 partners autisme vertonen...

Het is een nog onderkend probleem bij huisartsen en Sociaal, psychiatrische verpleegkundigen, maar er is een inhaalslag bezig, omdat het fenomeen " autisme" steeds meer voorkomt, dan wel naar buiten komt.
Veelal wordt er een relatietherapeut op losgelaten, maar die komen vaak tot de conclusie, dat je maar beter scheiden kunt, want je kunt het niet met elkaar vinden en dan maar uit elkaar en dat is een volledige onjuiste diagnose en zeer frustrerend voor beide echtelieden.
Autisme zal meer en meer als een serieuze storingsfactor dienen te worden gezien, binnen een relatie en dat behoeft begeleding en studie naar de oorzaken van deze vorm van autisme en het ermee omgaan binnen een relatie....


Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op dinsdag 2 augustus 2011, 06:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 05:39
BerichtOnderwerp: Echte liefde
 
Echte Liefde is zichtbaar en tastbaar geworden op Golgotha en laat die gezindheid dan bij ons moge zijn bewerkt door de Heilige Geest, Die De Liefde in ons hart uitstort, waardoor wij ook anderen oprecht zullen kunnen en willen beminnen.
Kijk naar Jezus Christus in Zijn Liefde voor ons en dat ontvangen ook wij Liefde zelfs voor onze vijanden.
En natuurlijk praat en schrijf ik uit ondervinding...Als Hij werkt in ons en wij geven Hem de ruimte, dan zal ons hart meer en meer vervuld worden met Zijn Liefde!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 05:17
BerichtOnderwerp: lekker swingen als christen in een discotheek ?
 
CROSSROAD317 schreef:
Of angstvalling proberen "goed" te doen in wat, in jouw ogen "goed" is voor God ...

Een heel andere vraag, mag jij wel (van jezelf) aan het Heilig Avondmaal .. ??

Ten allen tijde, en dat geldt voor een ieder christen of christin, die in de dagelijkse levenswandel in Christus zijn(haar) ZONDEN zal willen belijden en zo iedere dag en uur gereinigd voor God kan verschijnen ook op het Avondmaal.


Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op dinsdag 2 augustus 2011, 05:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 05:07
BerichtOnderwerp: Wanneer is iemand christen in bijbelse zin , hoe blijkt dat?
 
ZEELAND736 schreef:
MEE EENS JOLAN!!!
Kennelijk was er ook al in Paulus´ dagen een onderscheid in doen en laten van christenen, of je naar het vlees leeft of naar de Geest, en de werken(daden) van het vlees(ons eigen zondige oude ik) worden vermeld maar ook het middel om deze werken in en door ons te bestrijden nl door het laten werken van de GEEST IN EN DOOR ONS, DE GEEST DE OUDE WERKEN VAN HET VLEES LATEN DODEN, ZODAT CHRISTUS MEER EN MEER GESTALTE KRIJGT IN ONS VOELEN EN DENKEN...EN DOEN...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 04:58
BerichtOnderwerp: Schaamte om jezelf bloot te geven
 
ANNETTE050 schreef:
Na de kruisiging en opstanding van de Here Jezus werd de Heilige Geest uitgestort. Hij geeft een overtuiging van zonde, oordeel én gerechtigheid als iemand die wedergeboren is, iets doet of zegt wat niet goed is.
Het komt me heel vreemd voor dat de Here Jezus nu als een soort voorbeeld wordt gebruikt...dan draait het er dus toch weer op uit dat je alles uit eigen kracht moet bevechten, omdat Jezus het niet deed.
Jezus is niet een voorbeeld, Hij is degene die onze straf voor ons heeft gedragen, en door de Kracht van Zijn Heilige Geest kunnen we wederomgeboren worden. Jezus is degene die ons door de Heilige Geest tot de Vader leidt! GEEN VOORBEELD OF AFVAL.

En je hebt gelijk, Lisa, back on topic....

Jakobus 5:10
Mijn broeders, neemt tot een voorbeeld des lijdens, en der lankmoedigheid de profeten, die in den Naam des Heeren gesproken hebben.

1 Petrus 2:21
Want hiertoe zijt gij geroepen, dewijl ook Christus voor ons geleden heeft, ons een voorbeeld nalatende, opdat gij Zijn voetstappen zoudt
navolgen;

Duidelijk dus voorbeelden waaruit en waarvan wij kunnen leren en dat gaat door de werking van de Heilige Geest, Die Christus in ons wil uitwerken en dan is er niets verborgen voor Hem en geef ik mijzelf geestelijk bloot aan Hem maar ook aan mijn a.s. partner, oprechtheid ook over mijn zwakke kanten in mijn geloof, maar juist dan wil Hij ons helpen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 04:50
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
HERMAN388 schreef:
Je moet je eigen zonde niet opzij zetten, maar erkennen wat je gedaan hebt in je hele leven.
Zie Psalm 51 vers


6 Tegen U, U alleen, heb ik gezondigd,

ik heb gedaan wat kwaad is in Uw ogen,

zodat U rechtvaardig bent wanneer U rechtspreekt

en rein bent wanneer U oordeelt.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

christen720; wanneer en waarop volgt deze belijdenis van David?
Nadat hij overspel heeft bederven met de vrouw van een ander en de man van die vrouw heeft laten doden, door hem als trouw soldaat in de frontlinies op te stellen.
JE KUNT DIT BIJBELGEDEELTE NIET ZO MAAR OP MIJ VAN TOEPASSING VERKLAREN ALS DAAR GEEN DUIDELIJKE AANWIJSBARE REDEN VOOR IS.
WIJ MOETEN UITERST VOORZICHTIG TE WERK GAAN MET HET WILLEKEURIG BIJBELGEDEELEN TE PLAATSEN EN DIE OP PERSONEN TOE TE PASSEN, DIT ZEG IK TER BEVORDERING VAN DE VOORZICHTIGHEID IN ONS DOEN EN LATEN.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 04:41
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Ik vermag alle dingen in Christus, Die mij kracht geeft en mijn Kracht is!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307 (76)





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 04:39
BerichtOnderwerp: Incidenteel en eenmalig!
 
HERMAN388 schreef:
======================================

Ik vind dat onbelangrijk over iemand anders.
Je schrijft heel weinig over je geloofsleven, je doet alleen maar wat God doet voor de anderen.
Het lijkt wel adder onder het gras, je wilt niet over jezelf vertellen of hoe slecht je bent als een zondaar voor God of hoe goed je bent als een kind van God.



Lukas 20

De doop van Johannes

1 En het geschiedde in een van die dagen, als Hij in den tempel het volk leerde, en het Evangelie verkondigde, dat de overpriesters, en schriftgeleerden, met de ouderlingen daarover kwamen,
2 En spraken tot Hem zeggende: Zeg ons, door wat macht Gij deze dingen doet; of wie Hij is, Die U deze macht heeft gegeven?
3 En Hij, antwoordende, zeide tot hen: Ik zal u ook een woord vragen, en zegt Mij:
4 De doop van Johannes, was die uit den Hemel, of uit de mensen?
5 En zij overlegden onder zich, zeggende: Indien wij zeggen: Uit den Hemel; zo zal Hij zeggen: Waarom hebt gij dan hem niet geloofd?
6 En indien wij zeggen: Uit de mensen; zo zal ons al het volk stenigen; want zij houden voor zeker, dat Johannes een profeet was.
7 En zij antwoordden, dat zij niet wisten, vanwaar die was.
8 En Jezus zeide tot hen: Zo zeg Ik u ook niet, door wat macht Ik deze dingen doe.


Christen307, wat denk je ervan? Je kan toch niet alles verklaren

Herman,

Ik begrijp niet wat dit bijbelgedeelte te maken heeft met mijn christen zijn en christen beleven.
Ik weet, dat ik door genade een kind van God ben, dat Hij mij verlost heeft uit de dood, (letterlijk) en ook geestelijk getrokken heeft vanuit de dood in het Leven en dat ik weet, dat ik erfgenaam ben van Christus en dankbaar ben over Zijn genade over mij, die dood was in eigen zonden en misdaden, maar nu gewassen en gereinigd in het Bloed van het Lam, leef ik tot Zijn Eer de rest van mijn Leven
Het gedeelte wat jij gebruikt om iets duidelijk te maken gaat over een strikvraag van de geestelijke leidslieden in die tijd en dan stelt Jezus een wedervraag en daarop willen zij geen antwoord geven van in beide gevallen zou hun ongeloof duidelijk aan het licht komen, dus antwoordden zij niets, de huichelaars zeg ik dan.
Kun jij mij uitleggen, waarom je dit bijbelgedeelte n.a.v. reactie geplaatst hebt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van CHRISTEN307
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Pagina 4 van 8