ChristianMatch
 


Forum

Echte liefde
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
ELLEN203





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: woensdag 1 juni 2011, 15:36
 
Bij echte liefde ga je voor elkaar
wat die ander doet of zegt hij of zij is niet raar
Je houdt onvoorwaardelijk van elkaar
Je inversteert onophoudelijk in mekaar

Echte liefde gaat niet kapot
ook al heb je met elkaar weleens mot
Daar gaat het niet om een materiaal die je na veelvoudig gebruik even kunt wegzetten
Bij echte liefde zul je daar op letten

Liefde is geen rozengeur en manenschijn
Soms is er onbegrip en pijn
Dat is de test hoe sterk en hoe echt de liefde zal zijn
Bij echte liefde wordt het houden van dan niet klein

Liefde is geen tijdverspilling
Als het goed is is dat een goede ervaring
Ookal heb je relaties gehad die uit zijn gegaan
Door de ervaring zul je juist sterker kunnen staan

Bij echte liefde hou je van elkaar zoals je bent
Zorg je dat je elkaar vertrouwd en elkaar goed kent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INKTVIS960





Berichten: 65

BerichtGeplaatst: woensdag 1 juni 2011, 16:50
 
"Echt",..........mooi !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELLEN203





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 21:55
 
INKTVIS960 schreef:
"Echt",..........mooi !

Bedankt! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 21:50
 
Liefelijk mooi, zelf geschreven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 05:39
 
Echte Liefde is zichtbaar en tastbaar geworden op Golgotha en laat die gezindheid dan bij ons moge zijn bewerkt door de Heilige Geest, Die De Liefde in ons hart uitstort, waardoor wij ook anderen oprecht zullen kunnen en willen beminnen.
Kijk naar Jezus Christus in Zijn Liefde voor ons en dat ontvangen ook wij Liefde zelfs voor onze vijanden.
En natuurlijk praat en schrijf ik uit ondervinding...Als Hij werkt in ons en wij geven Hem de ruimte, dan zal ons hart meer en meer vervuld worden met Zijn Liefde!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 00:52
 
CHRISTEN307 schreef:
Echte Liefde is zichtbaar en tastbaar geworden op Golgotha en laat die gezindheid dan bij ons moge zijn bewerkt door de Heilige Geest, Die De Liefde in ons hart uitstort, waardoor wij ook anderen oprecht zullen kunnen en willen beminnen.
Kijk naar Jezus Christus in Zijn Liefde voor ons en dat ontvangen ook wij Liefde zelfs voor onze vijanden.
En natuurlijk praat en schrijf ik uit ondervinding(NATUURLIJK DOE JIJ DAT>>DAT GELOVEN WE ZEKER!!!)...Als Hij werkt in ons en wij geven Hem de ruimte, dan zal ons hart meer en meer vervuld worden met Zijn Liefde!

Is het heel erg moeilijk te begrijpen dat hier geschreven wordt over AARDSE liefde???
Ook dat kan en mag beschreven worden hier!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 05:56
 
ZEELAND736 schreef:
Is het heel erg moeilijk te begrijpen dat hier geschreven wordt over AARDSE liefde???
Ook dat kan en mag beschreven worden hier!!!

Echte aardse Liefde is er wel, maar krijgt pas echte diepte als die liefde geworteld is in De Liefde en God is Liefde.

Dus ik ontken de natuurlijke liefde niet, maar geef aan hoe die te verdiepen....


Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op woensdag 3 augustus 2011, 06:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 05:59
 
@ Ellen

Het is zeker waar wat je schrijft.
Echte liefde is een draad van diamant, die heel wat te verduren krijgt, maar nooit uit zichzelf breekt, een mens knipt die draad door of koestert en onderhoudt die lijn....


Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op woensdag 3 augustus 2011, 06:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 08:59
 
Aan het einde van de dag


Aan het einde van de dag,
als iemand aan komt hollen met de liefde,
als je moe bent en onhandig en toevallig net verward in een warnet
van angsten –
wat moet je doen,
wat moet je met de liefde doen, donzig, schrikachtig,
die iemand je nog brengt?

Toon Tellegen
Uit: Alleen Liefde,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 10:47
 
MARIAN519 schreef:
Aan het einde van de dag


Aan het einde van de dag,
als iemand aan komt hollen met de liefde,
als je moe bent en onhandig en toevallig net verward in een warnet
van angsten –
wat moet je doen,
wat moet je met de liefde doen, donzig, schrikachtig,
die iemand je nog brengt?

Toon Tellegen
Uit: Alleen Liefde,

Als ik je eens een advies mag geven, stop met in jezelf te zoeken en te mijmeren en kijk naar het kruis van Jezus Christus en de Liefde Die daar ge/openbaard is voor ons vijanden, die wij waren in ons ongeloof, maar nu in Christus ben ik een nieuwe schepping
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 10:54
 
CHRISTEN307 schreef:
Als ik je eens een advies mag geven, stop met in jezelf te zoeken en te mijmeren en kijk naar het kruis van Jezus Christus en de Liefde Die daar ge/openbaard is voor ons vijanden, die wij waren in ons ongeloof, maar nu in Christus ben ik een nieuwe schepping

Mattheüs 12: 34 Gij adderengebroedsels! hoe kunt gij goede dingen spreken, daar gij boos zijt? want uit den overvloed des harten spreekt de mond.

Kan je beter je mond houden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 10:56
 
HERMAN388 schreef:
Mattheüs 12: 34 Gij adderengebroedsels! hoe kunt gij goede dingen spreken, daar gij boos zijt? want uit den overvloed des harten spreekt de mond.

Kan je beter je mond houden?

Met de mate waarmee jij oordeelt over Zijn kind en mijn Jezus, zul jij ge-oordeeld worden.
Van elk ijdel woord tegen Hem en Zijn Kind gesproken, zal een ieder, ook jij, verantwoording moeten afleggen voor mijn hemelse Vader, Die jouw Rechter is!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:05
 
CHRISTEN307 schreef:
Met de mate waarmee jij oordeelt over Zijn kind en mijn Jezus, zul jij ge-oordeeld worden.
Van elk ijdel woord tegen Hem en Zijn Kind gesproken, zal een ieder, ook jij, verantwoording moeten afleggen voor mijn hemelse Vader, Die jouw Rechter is!

We moeten rekenschap afleggen voor de rechterstoel van Christus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:06
 
CHRISTEN307 schreef:
Met de mate waarmee jij oordeelt over Zijn kind en mijn Jezus, zul jij ge-oordeeld worden.
Van elk ijdel woord tegen Hem en Zijn Kind gesproken, zal een ieder, ook jij, verantwoording moeten afleggen voor mijn hemelse Vader, Die jouw Rechter is!

Ben jij Zijn kind? hoe weet jij dat? We zijn de kinderen des toorns


Laatst aangepast door
HERMAN388
op woensdag 3 augustus 2011, 11:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:15
 
HERMAN388 schreef:
Ben jij Zijn kind? hoe weet jij dat? We zijn de kinderen des toorns

Neen Herman, ik WAS een kind des toorns, maar nu ontfermd door Jezus Christus, ben ik een kind van God

Efeze 2:
1 En u(mij) heeft Hij mede levend gemaakt, daar gij(ik) dood waart(was) door de misdaden en de zonden;
2 In welke gij(ik) eertijds gewandeld hebt, naar de eeuw dezer wereld, naar den overste van de macht der lucht, van den geest, die nu werkt in de kinderen der ongehoorzaamheid;
3 Onder dewelke ook wij allen eertijds verkeerd hebben in de begeerlijkheden onzes vleses, doende den wil des vleses en der gedachten; en wij waren van nature kinderen des toorns, gelijk ook de anderen;
4 Maar God, Die rijk is in barmhartigheid door Zijn grote liefde, waarmede Hij ons liefgehad heeft,
5 Ook toen wij dood waren door de misdaden, heeft ons levend gemaakt met Christus; (uit genade zijt gij zalig geworden),[i]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:21
 
CHRISTEN307 schreef:
Neen Herman, ik WAS een kind des toorns, maar nu ontfermd door Jezus Christus, ben ik een kind van God

Efeze 2:
1 En u(mij) heeft Hij mede levend gemaakt, daar gij(ik) dood waart(was) door de misdaden en de zonden;
2 In welke gij(ik) eertijds gewandeld hebt, naar de eeuw dezer wereld, naar den overste van de macht der lucht, van den geest, die nu werkt in de kinderen der ongehoorzaamheid;
3 Onder dewelke ook wij allen eertijds verkeerd hebben in de begeerlijkheden onzes vleses, doende den wil des vleses en der gedachten; en wij waren van nature kinderen des toorns, gelijk ook de anderen;
4 Maar God, Die rijk is in barmhartigheid door Zijn grote liefde, waarmede Hij ons liefgehad heeft,
5 Ook toen wij dood waren door de misdaden, heeft ons levend gemaakt met Christus; (uit genade zijt gij zalig geworden),[i]



Ik zal ook graag iets willen lezen met je eigen woorden.
Bijbelteksten plaatsen kan iedereen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:23
 
CHRISTEN307 schreef:
Neen Herman, ik WAS een kind des toorns, maar nu ontfermd door Jezus Christus, ben ik een kind van God

Efeze 2:
1 En u(mij) heeft Hij mede levend gemaakt, daar gij(ik) dood waart(was) door de misdaden en de zonden;
2 In welke gij(ik) eertijds gewandeld hebt, naar de eeuw dezer wereld, naar den overste van de macht der lucht, van den geest, die nu werkt in de kinderen der ongehoorzaamheid;
3 Onder dewelke ook wij allen eertijds verkeerd hebben in de begeerlijkheden onzes vleses, doende den wil des vleses en der gedachten; en wij waren van nature kinderen des toorns, gelijk ook de anderen;
4 Maar God, Die rijk is in barmhartigheid door Zijn grote liefde, waarmede Hij ons liefgehad heeft,
5 Ook toen wij dood waren door de misdaden, heeft ons levend gemaakt met Christus; (uit genade zijt gij zalig geworden),[i]

Christen is snap jou niet.
Nu wordt er hier gewoon een heelmooi gedicht gezet over echte liefde, echt een heelmooi gedicht.
Moet jij dan gelijk weer komen omhet bijbels te onderleggen en met teksten te gooien???
Zo jammer Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:23
 
CHRISTEN307 schreef:
Neen Herman, ik WAS een kind des toorns, maar nu ontfermd door Jezus Christus, ben ik een kind van God

Efeze 2:
1 En u(mij) heeft Hij mede levend gemaakt, daar gij(ik) dood waart(was) door de misdaden en de zonden;
2 In welke gij(ik) eertijds gewandeld hebt, naar de eeuw dezer wereld, naar den overste van de macht der lucht, van den geest, die nu werkt in de kinderen der ongehoorzaamheid;
3 Onder dewelke ook wij allen eertijds verkeerd hebben in de begeerlijkheden onzes vleses, doende den wil des vleses en der gedachten; en wij waren van nature kinderen des toorns, gelijk ook de anderen;
4 Maar God, Die rijk is in barmhartigheid door Zijn grote liefde, waarmede Hij ons liefgehad heeft,
5 Ook toen wij dood waren door de misdaden, heeft ons levend gemaakt met Christus; (uit genade zijt gij zalig geworden),[i]
Tjonge met al die ouderwetse citaten wordt het hier zo'n beetje onleesbaar, wat ben ik blij met de NBV, dan begrijp ik tenminste wat ik lees. Door deze citaten heb ik geen zin meer me te verdiepen in de materie, ik krijg er letterlijk hoofdpijn van. We leven in de 21e eeuw, laten we aub de taal van de 17e eeuw achter ons laten. Het is de bedoeling dat we begrijpen wat er staat en dit gaat zelfs boven mijn pet...goedemorgen allemaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:26
 
[quote=CHRISTEN307]Neen Herman, ik WAS een kind des toorns, maar nu ontfermd door Jezus Christus, ben ik een kind van God



Ik durf niet te zeggen dat ik een kind van God ben.
Paulus zegt ook niet zo hoogmoedig maar nederig zoals deze tekst 1 Korintiërs 15: 9 Want ik ben de minste van de apostelen, die niet waardig ben een apostel genaamd te worden, daarom dat ik de Gemeente Gods vervolgd heb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:26
 
CHATULIEM619 schreef:
Tjonge met al die ouderwetse citaten wordt het hier zo'n beetje onleesbaar, wat ben ik blij met de NBV, dan begrijp ik tenminste wat ik lees. Door deze citaten heb ik geen zin meer me te verdiepen in de materie, ik krijg er letterlijk hoofdpijn van. We leven in de 21e eeuw, laten we aub de taal van de 17e eeuw achter ons laten. Het is de bedoeling dat we begrijpen wat er staat en dit gaat zelfs boven mijn pet...goedemorgen allemaal.

Ik vermoed de staten vertaling wat abacadabra voor mij is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:29
 
HERMAN388 schreef:
Ik durf niet te zeggen dat ik een kind van God ben.
Paulus zegt ook niet zo hoogmoedig maar nederig zoals deze tekst 1 Korintiërs 15: 9 Want ik ben de minste van de apostelen, die niet waardig ben een apostel genaamd te worden, daarom dat ik de Gemeente Gods vervolgd heb.
Wat is dat jammer dat je niet weet dat je door God aanvaard bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:33
 
[quote=HERMAN388]

Ik weet met Johannes en dat is niet een zaak van het verstand, maar van geloof in het Woord van God, ook al begrijp je er (nog0 niets vanHij wordt ons aangeboden en dan wil Hij, dat wij hem aannemen...
1 Johannes 5;
19 Wij weten, dat wij uit God zijn, en dat de gehele wereld ligt in het boze.
20 Doch wij weten, dat de Zoon van God gekomen is, en heeft ons het verstand gegeven, dat wij den Waarachtige kennen; en wij zijn in den Waarachtige, namelijk in Zijn Zoon Jezus Christus. Deze is de waarachtige God, en het eeuwige Leven.
21 Kinderkens, bewaart uzelven van de afgoden. Amen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:34
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat is dat jammer dat je niet weet dat je door God aanvaard bent.



Helaas , die mensen zul je altijd houden, die twijfelen of de genade van Christus ook voor hun geld.

Maar laten we ieder maar in hun waarde.

We kunnen die mensen hooguit zeggen dat voor iedereen die
schuldbelijdenis doet voor God, de genade er is.
En het is aan de mensen zelf wat ze er mee doen.


Laatst aangepast door
MARISKA601
op woensdag 3 augustus 2011, 11:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 12:14
 
http://www.youtube.com/watch?v=xPmgOrUuBzY&feature=player_detailpage
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gedichten
Pagina 1 van 1