ChristianMatch
 


Forum

Berichten van KEITH722
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 9 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van KEITH722
Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 22:51
BerichtOnderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
 
MAMALOE463 schreef:
Voor jou is het gereformeerde prietpraat, voor mij is het gegrond op Gods woord, jij noemt het sprookjes? Waar haal jij dat vandaan, hoe zie jij Gods woord dan, ook als een sprookje?

Wij zijn in het paradijs gevallen in de zonde en hebben daardoor de dood verkozen boven het leven.

Het is enkel Gods goedheid dat Hij ons nog genadetijd geeft hier op aarde om ons te bekeren en met God te verzoenen.
Dat wij die tijd vaak anders benutten hebben we aan onszelf te wijten door onze val in het paradijs.
Stel, een jonge vrouw van 27 jaar komt te sterven, maar zij heeft in haar jonge leven God tot haar deel gekregen, en je zet daarnaast een man van 90 jaar die komt te sterven, hij mocht een hoge leeftijd behalen, maar die man van 90 heeft God niet gezocht in zijn leven, wie is dan beter af?
Ik weet wel zeker die jonge vrouw van 27 jaar.

Waarom staat er in Gods woord, er valt geen musje van het dak zonder de wil van onze hemelse Vader, of er zal geen haar van ons hoofd vallen zonder de wil van God, God beschikt ons leven, van onze geboorte af tot onze dood toe.

het is niet alleen gereformeerde prietpraat voor mij alleen, er denken nog véél meer mensen met gezond verstand zo over! Knipoog smiley, verder weet ik echt het verschil nog wel tussen de bijbel en een sprookjesboek (ook weer zo'n verdachtmaking!) en ga je op een paar andere punten in mijn vorige postings ook al consequent niet in, als je nou een volwassen discussie wil voeren mamaloe, leer dan eerst eens op álle punten netjes in te gaan ipv alleen op de punten die je uitkomen...

ik sluit de discussie even af wegens gebrek aan het vermogen te lezen of aan de onwil eerlijk op álle dingen van de opponente partij in te gaan

slotje


a


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 4 februari 2013, 22:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 22:45
BerichtOnderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
 
ROOS575 schreef:
Dat is heel wat anders hoor Keith, toen ging het over een volksvernietiging.
Nu gaat het alleen maar over een citaat van een mede cm genoot, die jij als dom bestempeld.
Maar of je hierin gelijk hebt of niet, het maakt mij niets uit hoor. Engeltje smiley

het gaat niet om een volksvernietiging! MENS LEER TOCH EENS LEZEN!, het gaat erom dat je niet altijd kunt aanvoeren dat je iets niet weet terwijl je het wel had kunnen weten!! niet zo gauw op je tenen getrapt zijn ok! nou weer mooi leren lezen wat er staat
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 4 februari 2013, 22:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 22:15
BerichtOnderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
 
ROOS575 schreef:
Henk ken ik niet, dus geef daar geen oordeel over.
Ik oordeel ook niet over jou, maar vind je woorden wel denigrerend over komen!
Overigens arrangeer God (mijn inziens) ook geen ongelukken, maar Hij weet wel overal van.
Hij kent ook ons hart

niet weten/niet kennen is lang niet altijd een excuus (is wel geprobeerd ooit: wir haben es nicht gewusst!) en als ik dat wat henk heeft gezegd in het kort herhaal is omdat hij het echt heeft gezegd en het dus niet allemaal door mij verzonnen is om een of ander mager gelijkje te halen, alleen dát zijn de kale feiten ongeacht of ene roos dat nou aanneemt of niet, mijn ja is ja en mijn nee is nee
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 4 februari 2013, 22:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 21:17
BerichtOnderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
 
ROOS575 schreef:
Ik vind je manier van reageren behoorlijk denigrerend... Twijfelende smiley
Om maar niet over je volgende reactie te spreken.
Spreken is zilver en zwijgen goud, Roos zwijgt in dit geval Boze smiley

wat jij denigrerend vindt telt niet zoveel als je die onzin van die henk(375 geloof ik) ook niet meteen veroordeelt op de inhoud, die zat hier een tijd geleden te verkondigen dat het "dan de tijd moet zijn geweest" voor dat meisje uit meppel, alsof God dat op zo'n manier had gearrangeerd met dat ongeluk enz, ga daar maar eens tegen tekeer lief roosje! zo'n uitspraak kun je pas denigrerend noemen!

dus wel de kerk midden in het dorp laten! Je gaat toch ook niet nog eens tegen Jezus zeggen dat hij de tafeltjes van de geldwisselaars niet mocht omgooien omdat boosheid "niet uit God is"???

(dat heb ik ook al meegemaakt met een andere "bezoekster" hier, jaja, tegen Jezus zeggen dat boosheid "niet uit God is", je maakt het echt mee en je kijkt er naar)


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 4 februari 2013, 22:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 21:07
BerichtOnderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
 
GERRIT084 schreef:
Ja maar dat mag je ook zelf wel, dat iemand zich verondersteld dat God mensen weg neemt, kan net zo waarschijnlijk worden geacht als dat men zou zeggen, dat God wel leven geeft.
Ik denk dat er wereld wijd ook wel aardig de best aan gedaan wordt, trouwens in beide gevallen.



Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 20:08
BerichtOnderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
 
GERRIT084 schreef:
Om je eerlijk de waarheid te zeggen, vind ik jou opmerking ook maar kort door de bocht, er gaat er maar één over leven en dood.
En of Hij alleen maar mensen tussen de 90 en 95 weg zou halen al helemaal.
Het leven en de dood, daar kunnen wij mensen alleen onze vraagtekens bij zetten.
Je hebt ook mensen en mensen, de één leeft heel verantwoordelijk, de ander heel erg onverantwoordelijk.
Maar ze zijn overal, die het overleven en niet, je kan er alleen je vraagtekens bij zetten, en je er bij neerleggen, en anders niet.

wil je het eerst goed lezen allemaal gerrit!, je reactie laat zien dat je dat bepaald nog niet hebt gedaan... de categorie 90 tot 95 was ook niet absoluut bedoeld, kan ook nog wat jonger of nog wat ouder zijn dán, het ging om het voorbeeld en niet om de cijfers


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 4 februari 2013, 20:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:29
BerichtOnderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
 
MAMALOE463 schreef:
Ja dat bedoel ik Keith,

Het betekent dat de mens ook moet sterven en dat heeft alles te maken met de zonde tegen de HEERE God in het paradijs. De Heere God heeft
het gezegd dat als de mens ongehoorzaam is hij moet sterven. Dat is aangrijpend! De mens die voor de eeuwigheid is geschapen om altijd met God de Heere te leven maar ontvangt door zijn ongehoorzaamheid nu terecht de dood. Maar dankzij de genade van God krijgt de mens nog levenstijd om zich te bekeren en te komen tot het geloof in Jezus Christus.

Nu is het dat de Heere God ook het einde van ons leven hier op aarde bepaalt. Ik zeg: Hier op aarde. Want juist om dat de mens voor de eeuwigheid is geschapen houdt het niet op na het stervensuur, maar het is een voortgang. De bijbel spreekt daar heel indringend over: Of je blijft eeuwig voortleven in de eeuwige duisternis, de hel of je mag eeuwig leven bij Christus in de hemel en op de nieuwe aarde.

Je vraagt naar de bijbelteksten; die zijn er genoeg. In psalm 31:16 bijvoorbeeld: "Mijn tijden zijn in Uwe hand." Met andere woorden. De Heere weet wanneer ik moet sterven. Hij bepaalt het einde van mijn aards bestaan.

Dit stukje heb ik overgenomen van een site, maar ik sta hier achter wat hier geschreven word.

Dat neemt niet weg dat het verschrikkelijk is wat hier gebeurt is, maar dit zijn de gevolgen van onze zonden in het paradijs.

misschien afdeling gereformeerde prietpraat maar val mij er verder niet meer mee lastig, je hebt je energie ook nog wel nodig op het moment dat je erachter komt dat het écht wel heel anders zit
en btw; uit piëteit met de gemoedstoestand van het meisje uit meppel destijds kun je ook zeggen: voor de trein gekómen, het een sluit het ander niet uit, dat was trouwens ook ooit een onderwerp hier: pesten, daar wordt ook heel erg besmuikt over gedaan, zowel op dit forum als daarbuiten, pesten bestaat ook niet hè, dat is maar een verzinsel joh! we noemen het gewoon: "het was haar tijd" (gekwezel dus) dan hoeven we ook niet de pesters aan te pakken, makkelijk toch!? Tóch gewoon de dingen maar bij hun naam blijven noemen mamaloe en er geen sprookjes omheen verzinnen, zachte heelmeesters en zo Knipoog smiley

PS, stuk van jans hierboven is gelukkig weer wat reëler met een correctietje op: een bepaalde ruimte, ik zie dat nog ruimer: God heeft ons álle ruimte gegeven voor de dingen die wij doen en nog zouden willen gaan doen om Zijn koninkrijk, Zijn wil en onze omgang met elkaar - vriendelijk als het kan, hard als het moet - zo volledig mogelijk vorm en inhoud te geven enz

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 4 februari 2013, 20:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 18:03
BerichtOnderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
 
MAMALOE463 schreef:
En dit bedoel ik nou met mijn topic, jou zoon had in die auto kunnen zitten als God het niet anders beschikt had, je zoon moest nee zeggen, want het was Zijn tijd niet geweest om weggenomen te worden, hoe ontzettend erg en triest dit is voor de andere twee, zie ook weer het wonderlijke ervan in dat jou zoon is bewaard gebleven.

Maar de jongens zien dit nu niet zo in, tuurlijk voelen ze nu alleen het gemis van hun vrienden, moeilijk!

??? Bedoel je daarmee dat het wel de tijd was voor die andere jongens om "weggenomen" te worden? nee toch zeker?? kom nou toch, een of andere Henk zei zoiets laatst ook al over dat meisje dat laatst voor de trein in Meppel is gekomen maar goed, die Henk heeft dan ook niet meer verstand

het gaat écht helemaal NIET over het door God bewust wegnemen van jonge mensen maar zuiver over een puur menselijk ongeluk (vgs zegge zijn ze door de slagbomen geslalomd om toch over de overweg te komen)

God zegt hoogstens wel: hee jullie hier al?? of zoiets maar "wegnemen"..., ja, oude mensjes van 90, 95 jaar die er geen energie meer vóór en er geen zin meer ín hebben, ja die worden weggenomen, maar verder blijven het verschrikkelijke ongelukken..., zo weer een misverstand uit de weg


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 4 februari 2013, 18:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 21:41
BerichtOnderwerp: Vergeving
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ik geloof werkelijk niet dat Roady en Zoeker robots en napraters zijn, shanita. Laat dat duidelijk zijn. Ik begrijp hun manier van denken heel goed en sta er zelf ook zo tegenover omdat ik in staat ben de nuances in het verhaal te zien. Maar blijkbaar is het pad dat zij en ik hebben afgelegd een andere dan die van jou en is er geen mogelijkheid om elkaar op dit punt te vinden. Soms is het dan beter dit te accepteren en erop te vertrouwen dat God met ieder van ons Zijn eigen weg gaat. Uiteindelijk kan alleen Hij ons de waarheid écht duidelijk maken. Knipoog smiley

echt heel mooi gezegd Tessy! m'n opmerking over kinderachtig (ander topic geloof ik) neem ik compleet terug, ik heb je onderschat Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op zondag 3 februari 2013, 21:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 19:43
BerichtOnderwerp: Redenen voor evangelische kerkverlating.
 
TESSYBEAR731 schreef:
Mooi dat die splinter weg is. Kun je nu misschien inhoudelijk ingaan op mijn bijdrage?

al gedaan Tessy!, staat helemaal bovenaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 16:41
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
SHANITA130 schreef:
Zou het echt jammer vinden Mariska als je hier weggaat, echt...
Ik waardeer je bijdragen!
Redactie laat het gewoon de mensen zelf uitvechten alleen als het echt niet anders kan.

En geloof die evangelischen leugens toch niet, die zwepen te pas en te onpas met 'wedergeboren', iedereen die gelooft is werdergeboren.

Ik ben bijna nooit op de chat, te snel denken, maar ja, let maar es op, als iemand hier begint over dat je verkeerd gedoopt zou zijn en daarom niet wedergeboren oid.
Ik heb vaker met die bijltjes gehakt; ben je gelovig is het nog niet goed; je spreekt niet in tongen, je profeteert niet, en al die zooi, en dan ook nog ff zeggen dat je niet ben 'wedergeboren'.
Dat heet geestelijk hoogmoed.

later meer!

spreken in tongen is vgs mij geen voorwaarde om toch wedergeboren te zijn, ik vind dat gelallekebrallewatski i.i.g. maar vreemd, kan zijn dat het net na de uitstorting van de heilige geest van pas kwam maar daarna??... in de samenkomst valt het mij eerlijk gezegd vnl. op als komedie, om er een beetje bij te horen en zo, toneel dus, of heb ik wat gemist??
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op zaterdag 2 februari 2013, 16:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 15:45
BerichtOnderwerp: Redenen voor evangelische kerkverlating.
 
SHANITA130 schreef:
Ja, ik snap het je bent druk met al die splinters in je ogen, maar ja, mag ik je er ondanks dat op wijzen dat we het hier hebben over redenen evangelische kerkverlating? Knipoog smiley

Misschien kan je de splinters van Z er ook gelijk ff uithalen Knipoog smiley

S. Een balk bestaat uit vele splinters Knipoog smiley

nee, alweer een hardnekkig misverstand; een balk bestaat net na het zagen uit één homogeen stuk hout , pas na het zagen of de bewerking van de balk is er soms wel eens sprake van een splintertje hier of daar en dat ligt trouwens ook nog maar net aan de houtsoort, snel groeiend "waaibome-hout" geeft al veel meer splinters dan langzamer groeiende soorten als bijv tropisch hardhout (maar een beetje timmerman kan daar verder wel mee omgaan)

aaaaanu terug naar onze collega's in studio evangelische kerkverlating
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op zaterdag 2 februari 2013, 22:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 11:42
BerichtOnderwerp: Redenen voor evangelische kerkverlating.
 
SHANITA130 schreef:
jij bent ook ff van het padje af, denk ik, vind ik, mijns inziens.

Je kan ook in een keer de hele balk eruithalen, ipv elke keer een splinterje...geintju

telegram:

ik niet van padje af stop jij wel ouderwets ruzie maken stop (beetje dom om het dan over balken te gaan hebben stop) stop
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op zaterdag 2 februari 2013, 11:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 11:14
BerichtOnderwerp: Redenen voor evangelische kerkverlating.
 
TESSYBEAR731 schreef:
Nou, als het kinderachtige gedoe weer even voorbij kan zijn heb ik goed nieuws; Zowel Zoeker als Shanita hebben gelijk!

Jezus woont in ons en is er altijd en overal! Dus ook daar waar wij samenkomen, al was Hij er al eerder dan wij. Maar de enige reden dat wij er uberhaupt zijn is dat Hij er is. Wij bestaan alleen in Hem en zonder Hem hadden wij ook niet kunnen bestaan.

iets kinderachtig noemen is pas kinderachtig...

(zooo, dat splintertje is ook weer uit m'n oog, ik word er steeds handiger in!! Lachende smiley )

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op zaterdag 2 februari 2013, 11:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 11:04
BerichtOnderwerp: Redenen voor evangelische kerkverlating.
 
SHANITA130 schreef:
Dit hierboven schrijft ie..en ben jij zijn alias ofzo

nee maar wiens alias ben jij?
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op zaterdag 2 februari 2013, 11:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 10:17
BerichtOnderwerp: Vergeving
 
JOL252 schreef:
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/314719_10151275520628311_159091667_n.jpg


Gefrustreerde smiley Het leven is zoooo simpel Clown smiley eigenlijk.



Knipoog smiley (' heb je linkje eve werkend gemaakt)

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op zaterdag 2 februari 2013, 10:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 09:57
BerichtOnderwerp: Redenen voor evangelische kerkverlating.
 
SHANITA130 schreef:
Jezus woont in de Hemel.

Omdat jij er bent is God daar?

Tis andersom, omdat God er is ben jij er.

Trouwens je bedoeld toch niet die idiote hersenspoelcamping, he, met de Betteld, of wel? Zieke smiley

Nee Shanita, Jezus zei: Want waar twee of drie in Mijn Naam bijeengekomen zijn, daar ben Ik in hun midden. en als zij en hij en jij en ik deel uitmaken van die twee of drie enz is het idd zo dat als wij daar zijn, God er ook is Lachende smiley

Lets get together!

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op zondag 3 februari 2013, 11:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 20:43
BerichtOnderwerp: Redenen voor evangelische kerkverlating.
 
THOMAS968 schreef:
Het succes van de Bethel in Drachten is zeker voor een groot deel aan het charisma van Bottenbley te danken. Hij begon ooit als vrijgemaakt-gereformeerd predikant maar kon in die cultuur niet ademhalen. Hij werd later baptist maar nam wel de mentaliteit van een gedegen bijbelstudie en gereformeerd organisatietalent mee. De Bethel trekt niet zozeer nieuwe gelovigen maar er komen veel mensen met name uit de hervormde en gereformeerde kerk. In Friesland moet je dan lezen: de gereformeerd- synodalen. Bevindelijkheid slaat in Friesland niet aan is er alleen in een klein dorpje, Wouterswoude. Aan de maatschappelijk ingestelde synodalen kun je een kerkorganisatie wel overlaten en bovendien zijn ze tot vrijwilligerswerk bereid. Deze combinatie van gereformeerde organisatie en evangelische beleving is in ieder geval in Friesland heel succesvol gebleken. Een vrij traditionele boodschap in een evangelische en moderne sfeer, naast een grote onderlinge betrokkenheid, blijkt te werken. De Bethel heeft weinig nieuwe bekeerlingen maar zorgt wel bij veel mensen voor een verdieping of revitalisatie van het geloof. Ik ben er geen lid van maar er is wel degelijk een knap stuk werk verricht daar. Het is hooguit jammer dat een aantal leden wat doorslaan in schoolbesturen en ook dat de traditionele kerken worden leeggezogen. Maar een prediking op universitair niveau, voor mij een vereiste - en een evangelische beleving kan goed samengaan. Twee keer een dienst met duizend mensen of meer op zondag is nogal wat. De vrije baptisten zetten wel wat neer, ook al is overal wel wat op aan te merken.

Traditioneel en nog modern:

http://www.youtube.com/watch?v=w9LophD9VZ8

Thomas.

ik heb een keer een samenkomst van de vbg in groningen meegemaakt en de muziek stond super-KNOERTHARD aan lees: gehoorbeschadigend hard Als zo'n onverantwoord hoog niveau van het geluid deel uit moet maken van een getuigenis, wordt er weinig anders "neergezet" dan holle vaten-herrie... en er gaan helaas meer evang. gemeenten mee in die waan van hoe knoertharder hoe beter, ik ben zuinig op mn oren, ik ga daar niet meer heen, herrie kan niet uit God zijn, gelukkig zijn er gunstige uitzonderingen Lachende smiley


Laatst aangepast door
KEITH722
op zaterdag 2 februari 2013, 09:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 18:14
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
a
Waarom geven ze orkanen altijd vrouwen namen? Als ze komen zijn ze nat en wild, als ze weg gaan hebben ze je huis en je auto afgenomen..


gnar

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op donderdag 31 januari 2013, 18:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 00:11
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
PIETER619 schreef:
Gaf alleen goede raad, het is aan jou om die op te volgen, misschien kun je dat niet zien om één of andere reden, bril vergeten of zo??

Hopelijk kunnen we met elkaar toch genieten van deze clip omdat het de waarheid is geworden voor een ieder van ons. https://www.youtube.com/watch?v=FmF44bacnW4

a
Ik kan gelukkig ook nog gewoon om grapjes lachen pieter, bijv om die van roos (vorige pagina), ik word wel eens boos, tuurlijk, maar ik blijf niet boos, ook al omdat God wil dat we worden en zijn als een kind!, dat onbevangene, niet veel langer boos dan een kwartiertje of zo Lachende smiley
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op zaterdag 2 februari 2013, 10:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 30 januari 2013, 20:52
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
ROOS575 schreef:
Net nadat ze gekoond werd Clown smiley

Funny! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 30 januari 2013, 20:23
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
ROOS575 schreef:
Ik kerinner mij iemand,(60 jaar) die verschillende leden een mailtje stuurde om aub eens op de 'niet okee' knop te drukken t.a.v. een medelid.... al-dan-niet terecht... Verraste, verbaasde smiley Slapende smiley

wat ik mij allemaal wel niet "kerinner"... maar de custard-discussie was geslotuhhh!!! zie boven (voorstel griesmeel-discussie is wel weer beetje grappig, geef ik ook weer toe Verlegen lachende smiley )


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 12 augustus 2013, 18:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 30 januari 2013, 19:49
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
THOMAS968 schreef:
Je kunt ook wel boven het maaiveld uitsteken zonder denigrerende opmerkingen als: vraag het aan Tante Jans.

zo stond het er niet, lees even terug aub en stel dingen niet bewust verkeerd voor wil je want dat doe je dus

Het verhogen van het niveau op het forum, uitstijgend boven de chatbox is wenselijk maar het aanhalen van de Allerhoogste om de eigen standpunten te onderstrepen vind ik niet passen in een onderwerp over huishoudelijke topics.

ook niet juist, ook huishoudelijke dingen kunnen uiteindelijk wel raakvlakken hebben met het geloof in een sociale toepassing, zeker als iemand er van wordt verdacht het met de hygiene in zijn of haar keuken niet zo nauw te nemen!!, dan word iemand, "hoe grappig ook" een ietsepiets voor schut gezet, een beetje aangeklaagd zeg maar, voilá de link met geloofszaken en de verdere verbanden, eerst goed lezen, dan denken en evt dan pas piepen ok!

Ik hoor nagenoeg elke zondag dat ik de Naam niet ijdel mag gebruiken en zeker niet in de sfeer van: ik zeg dat en kijk eens het staat ook nog in een tekst. Het is ook niet nodig om bij het geringste al in de verdediging te gaan. De ergernis over Maritime, die zelfs suggereerde dat God achter hem stond in het gedrag dat hij vertoonde, stapelde zich kortgeleden nog op. Het is beter dat we op CM enige spaarzaamheid laten zien met het ijdel gebruik van Gods naam en ook van diens Woord. Bij een bijbelstudietopic is dat geen probleem maar als het topic over custardvla en aanverwant gaat, dan vind ik dat profaan, onnodig en in strijd met de geboden.
a
zie boven

Thomas

verder beschouwde ik m'n custard-onderwerp al als geëindigd!
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 30 januari 2013, 20:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 30 januari 2013, 19:18
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
ROOS575 schreef:
Volledig mee eens! Geschokte, onthutste smiley



Precies doe het dan ook niet!
En die middelste regels.... Zieke smiley hier gaat je echt tever Twijfelende smiley


gek dat het dan weer niet opvalt waar anderen te ver gaan..., de opmerking heeft een hoog maaiveld-gehalte dwz: als je in nederland iets nét iets anders doet of zegt dan de grijze middenmoot loop je al snel kans dat ze wille dat je gaat "dimmuh", of "kappuh" of weet ik veel wat voor onnadenkend gecommandeer nog meer, wil iemand bij die grijze middenmoot horen? néé. Wil Jezus dat wij het zout zijn en het zout blijven? já. Zout doet zeer in wondjes maar als verstandige mensen met elkaar hebben we de verantwoordelijkheid wondjes zelf te verzorgen, af en toe een schone pleister erop, klaar! dát helpt (zonder pleister is soms nog beter maar kan niet altijd)

verder beschouw ik m'n custard-onderwerp als geëindigd

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 30 januari 2013, 19:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 30 januari 2013, 13:40
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
JOL252 schreef:
Good job. Nu niet met de kromme stok en subtiel de ander verwijten dat ie een balk heeft hé.
Knipoog smiley

zie je mij ook niet zegge
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 30 januari 2013, 14:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 30 januari 2013, 13:09
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
PIETER619 schreef:
Toch beste Keith zou je Jezus meer als voorbeeld moeten nemen ipv waar je nu mee bezig bent. Die verlaagde zich ipv van het verhogen waar jij je nu eigenlijk mee bezig houdt. lees voor de aardigheid een tussen de regels van jou reacties de laatste tijd.

*verwijdert na aanbrengen van wat contrastvloeistof en onder de blauwe lamp heel voorzichtig splintertje uit eigen oog, hebbes!*
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 30 januari 2013, 13:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 30 januari 2013, 11:20
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
PETRA373 schreef:
ach, het is duidelijk keith is nog steeds boos door mijn humor en wel als hij graag boos wil blijven op mij, dan doet hij dat maar, zonde van de dag als we hier allemaal ruzie en negatieve discussies op dit topic gaan schrijven over iets tussen mij en keith. dan vind hij me maar niet aardig en schrijft maar, ik kan mezelf en mensen die me kennen, kennen mij.

Petra kon mijn argumenten niet beter illustreren... en zijn we eh, berg wasgoed of niet, weer helemaal on-topic

Dus om ontopic te gaan:
me wasmachine is nog steeds kapot, volgens mij is de pomp kapot, hij pomt niet meer af, inmiddels hele berg was, maar goede nieuws morgen komt er een man.... me wasmachine maken, heb nog garantie, dus kost me niks en wie weet wel heel leuke man Verlegen lachende smiley


Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 30 januari 2013, 12:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 30 januari 2013, 11:13
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
ANNA415 schreef:
Tsjongejonge, als je ff griep hebt en wat leesachterstand in te halen hebt....

Waar ik mee meer aan erger de afgelopen pagina's.
Dat er zo vaak Gods naam voor nodig is om gelijk te krijgen in de custard discussie.


Gods naam is helemaal niet nodig om echte argumenten kracht bij te zetten, echte argumenten spreken voor zichzelf, het was ook niets anders dan lof, prijs en blote knietjes werk! Lachende smiley wel lezen wat er staat hoor! en met ergeren en gelijkhebberigheid kom je nergens


Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 20:07
wat ben ik toch EEUWIG blij niet met zulk vrouwvolk in zee te zijn gegaan, het moet vast mijn gezonde boerenverstand geweest zijn DAT me dáárvoor heeft weerhouden, ik kreeg mijn boerenverstand van God, God is goed en zeer te prijzen!! en heel het volk zegt:

AMEN!


Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:45
dan moet je ook even opletten hoe respectloos er af en toe met mij wordt omgegaan mieke, was je even ontgaan wsch... mag dat dan weer wel in jouw beleving? (btw mij inhouden is idd strikt aan mij, dat kan niet opgelegd worden)

verder laat ik nu even de nare dingen van dit topic achter me en ga ik vrolijk verder zoals alleen HIJ dat van me verwacht



woensdag 30 januari 2013, 00:24
we hebbe allemaal op ons maniertje (en God op Zijn enige grote manier, waarvoor dank) gelijk want wat zegt Taalunie en daarin schrijfwijzer! - toch ook niet de minste...


Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 30 januari 2013, 14:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 30 januari 2013, 10:45
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
PETRA373 schreef:
keiith, ik denk dat iedereen begreep dat het met humor was geschreven en niemand de oproep serieus neemt om niet bij je te komen eten hoor.

goh, >precies zulke dingen< zeggen ze ook wel eens tegen gepeste mensen die dan uiteindelijk...
adat was ook "allemaal niet zo bedoeld"

ik val gelukkig weer niet in die categorie maar dat ik het nou leuk vond samen met "gruwelijk" in één zin te staan nee...

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 30 januari 2013, 16:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 30 januari 2013, 10:32
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
JANS221 schreef:
Ja, dat zei ik: strikt genomen is het enkelvoud. Maar goed Keith, het mag ook. Maar je hebt daar toch niet heel de avond naar zitten zoeken?
Wat niet mag is zo lelijk doen als ik de humor van Petra wel kan waarderen. En daar kan zelfs Het nieuwe stijlboek van de Volkskrant van 1997 niets aan veranderen.
En wat is de betekenis van nana nana-na? Dat heb ik dan weer niet kunnen vinden.


We kunnen ook weer on-topic gaan..........
a



het is niet goed als we zogenaamd grappige dingen aan elkaar gaan opdringen, en al helemaal niet op de manier van petra die oproept "niet bij mij te komen eten", het is een beetje een soort haatzaaien, natuurlijk mag je daar wel tegen ageren! "tante jans" of niet, je kunt misschien wel mooie stukjes schrijven maar als negativiteit daar onderdeel van moet uitmaken om zogenaamd "leuk" te zijn blijf je nergens meer en nee, ik heb er niet de hele avond naar zitten zoeken, het werd me aangereikt Knipoog smiley , alweer verkeerd voorgesteld dus... Beatrix zei het al; de leugen regeert



en nana nana-na was een oud plaagversje van school, dat kreeg je om je ore als je je aanvalletje niet goed had voorbereid en zo


Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 30 januari 2013, 11:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van KEITH722
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 9 Volgende
Pagina 2 van 9