ChristianMatch
 


Forum

God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 09:32
 
Wie heeft er ooit een voorval in zijn leven meegemaakt waarin duidelijk opgemerkt kon worden dat God de juiste persoon op je pad plaatste, of Hij je behoedde voor een groot gevaar wat je pas achteraf inzag, of later het wonder ervan zag dat God over je waakte.

Voorbeeld; je had een vlucht moeten nemen, maar komt te laat aan op schiphol en je vliegtuig vertrekt, zonder jou.
Je baalt behoorlijk maar het is niet anders, je moet de volgende vlucht nemen.
Paar uur later hoor je dat het vliegtuig die jij had moeten nemen is neergestort, alle inzittenden dood.
Maar jij leeft!
God heeft je dan wonderlijk bewaart, ook al zag je dat op het moment zelf niet.
Dit is maar een voorbeeld, maar het kan natuurlijk op allerlei manieren zijn, dat God bv iemand op je pad plaatst waarvan je op het moment zelf het nut er niet van inziet, maar achteraf was diegene het middel om je leven te redden of je te behoeden voor iets kwaads o.i.d.
Dus God zet op dat moment de juiste persoon op je pad op de juiste tijd en plaats om jou leven te redden, of om je te behoeden voor iets kwaads, iets gevaarlijks, iets moeilijks.

Wie heeft dit ook meegemaakt dat je achteraf kan zeggen, God heeft mij wonderlijk bewaart?


Laatst aangepast door
MAMALOE463
op zondag 3 februari 2013, 09:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LUDOVIS284





Berichten: 30

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 10:51
 
Heb je zelf een voorbeeld uit je eigen leven? Er staan iedere dag files op de A4 en toch storten er weinig vliegtuigen neer.
omgekeerd denk je wel eens Ik dacht dat ik de vrouw van mijn leven was tegengekomen totdat zij een ander tegenkwam, maar goed ik snap wel dat dat iets anders ligt.
Ik denk eerder dat het zoiets is als het regent op de goeden en op de slechten, soms heb je geluk en dan dank je God daarvoor, maar wat doe je als je pech hebt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 10:53
 
Goed onderwerp, ik heb nu ff geen tijd meer, maar laterz wel!

Laterz!!!! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:03
 
LUDOVIS284 schreef:
Heb je zelf een voorbeeld uit je eigen leven? Er staan iedere dag files op de A4 en toch storten er weinig vliegtuigen neer.
omgekeerd denk je wel eens Ik dacht dat ik de vrouw van mijn leven was tegengekomen totdat zij een ander tegenkwam, maar goed ik snap wel dat dat iets anders ligt.
Ik denk eerder dat het zoiets is als het regent op de goeden en op de slechten, soms heb je geluk en dan dank je God daarvoor, maar wat doe je als je pech hebt?

Ik gebruikte in mijn voorbeeld een erg heftig voorbeeld, maar goed, ik zal een voorbeeld uit mijn eigen leven geven waarvan ik zeker weet dat God die persoon op de juiste tijd en de juiste plaats zette om mij te redden.
Ik wilde liever niet over mijn situatie uitwijden maar nu je het zo vraagt zal ik het hier neerschrijven.

Een aantal jaar geleden reed ik op de afsluitdijk en door onbekende oorzaak kwam ik met mijn linker voorwiel vlakbij de vangrail terrecht in een soort greppel, door de schrik omdat mijn auto een stuk naar links getrokken werd hierdoor, remde ik en gooide snel het stuur wat meer naar rechts, maar ik weet nu dat ik niet had moeten remmen, maar dat deed ik in een reflex, toen ik remde begon mijn auto te tollen en ging een x over de kop, terwijl de auto tolde en ik dwars op de afsluitdijk stond en de vrachtwagens tegemoet zag komen, ging mijn leven in een snelle flits aan me voorbij, het is gebeurt was het enige wat ik dacht en ik weet niet hoe het kwam, maar ik vloog over een hectometer paaltje en kwam in de rechterberm tot stilstand, geen schrammetje, helemaal niets, alleen de auto was totall loss.
Het eerste wat ik dacht was, ik heb echt een engeltje op mijn schouders gehad zeg ( ik kerkte toen niet en geloofde niet )
Er stopte gelijk een man naast me en vroeg me hoe het ging, ik was zo ontzettend geschrokken, en verbaasd dat ik nog leefde!
Wat bleek, deze man zag het van een afstand gebeuren en reed al zigzaggend over de weg achter mij om het verkeer achter hem en mij te seinen dat er voor hem iets mis ging.

Moraal van dit verhaal, Deze man was het middel in Gods Hand om mijn leven te redden, hij was daar op de juiste tijd en plaats.

Maar het kan natuurlijk ook met een ander voorval wat je hebt meegemaakt in je leven dat je ergens voor bewaart bent.

Het gaat hier dus niet om een xtje domweg pech hebben, maar dat je kon en mocht ervaren dat Hij over je gewaakt heeft, dat het ook anders had kunnen lopen.


Laatst aangepast door
MAMALOE463
op zondag 3 februari 2013, 11:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:13
 
Soms komen mensen op de juiste plaats en juiste tijd in ons leven en soms (in onze ogen) op het verkeerde moment.

Ik denk dat alles wat er gebeurd in Zijn hand is.
Alles heeft een doel, achteraf zie je pas waarom iets gebeurde.
Maar het wil niet zeggen dat alles wat gebeurd Zijn wil is.

Soms kan zo'n voorval ook de aanleiding zijn dat je tot geloof komt, dat is mooi.
De grote vraag is wel... wat doen we er verder mee in ons leven???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:42
 
ROOS575 schreef:
Soms komen mensen op de juiste plaats en juiste tijd in ons leven en soms (in onze ogen) op het verkeerde moment.

Ik denk dat alles wat er gebeurd in Zijn hand is.
Alles heeft een doel, achteraf zie je pas waarom iets gebeurde.
Maar het wil niet zeggen dat alles wat gebeurd Zijn wil is.

Soms kan zo'n voorval ook de aanleiding zijn dat je tot geloof komt, dat is mooi.
De grote vraag is wel... wat doen we er verder mee in ons leven???

Precies, en voor mij persoonlijk betekende dat het begin van de weg terug naar het geloof.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE338





Berichten: 547

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 15:12
 
ROOS575 schreef:
Soms komen mensen op de juiste plaats en juiste tijd in ons leven en soms (in onze ogen) op het verkeerde moment.

Ik denk dat alles wat er gebeurd in Zijn hand is.
Alles heeft een doel, achteraf zie je pas waarom iets gebeurde.
Maar het wil niet zeggen dat alles wat gebeurd Zijn wil is.

Soms kan zo'n voorval ook de aanleiding zijn dat je tot geloof komt, dat is mooi.
De grote vraag is wel... wat doen we er verder mee in ons leven???


Nou..dat is iets waar ik in mijn gezin vreselijk mee tob op dit moment.
Hoe gaat ons leven verder, na vreselijke gebeurtenissen....
Het is prachtig, als je je geloof weet te behouden.
Maar hoe..als je 17 bent....zoals mijn zoon,
en 2 van je beste kameraden afgelopen vrijdagavond door een vreselijk ongeluk met auto en trein uit het leven worden weggerukt.

En vaste club jongeren van zo'n 20 personen....die compleet kapot zijn.
Ga dan maar es vertellen dat God barmhartig is, en vol Liefde zit.
Bijna al die jongeren zijn kerkelijk...ook de 2 omgekomen jongens.....
maar ik hou mn hart vast......hoe gaan ze verder???

Hoe hou je contakt met zo'n club jongeren, hoe zorg je ervoor dat het Evangelie ze blijft raken???

Jullie mogen best weten......ik ben ten einde raad......
Ik kan alleen maar bidden en hopen, dat ze de weg naar God blijven behouden....ook al snappen we niet waarom dit moest gebeuren.

Een bloedend moederhart, die moet toezien hoe haar kind lijd....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 15:23
 
MARIANNE338 schreef:
Nou..dat is iets waar ik in mijn gezin vreselijk mee tob op dit moment.
Hoe gaat ons leven verder, na vreselijke gebeurtenissen....
Het is prachtig, als je je geloof weet te behouden.
Maar hoe..als je 17 bent....zoals mijn zoon,
en 2 van je beste kameraden afgelopen vrijdagavond door een vreselijk ongeluk met auto en trein uit het leven worden weggerukt.

En vaste club jongeren van zo'n 20 personen....die compleet kapot zijn.
Ga dan maar es vertellen dat God barmhartig is, en vol Liefde zit.
Bijna al die jongeren zijn kerkelijk...ook de 2 omgekomen jongens.....
maar ik hou mn hart vast......hoe gaan ze verder???

Hoe hou je contakt met zo'n club jongeren, hoe zorg je ervoor dat het Evangelie ze blijft raken???



Jullie mogen best weten......ik ben ten einde raad......
Ik kan alleen maar bidden en hopen, dat ze de weg naar God blijven behouden....ook al snappen we niet waarom dit moest gebeuren.

Een bloedend moederhart, die moet toezien hoe haar kind lijd....



Ja vreselijk, dit was in putten gebeurd he, ik heb tot een jaar geleden ook in putten gewoont en ken het daar dan ook goed.

Maar het hoe en waarom is moeilijk, zoniet onmogelijk om dit uit te leggen aan je zoon, het is voor ons volwassenen al onbegrijpelijk, ik wens je hierin dan ook heel veel sterkte en kracht hoe hier mee om te gaan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE338





Berichten: 547

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 15:36
 
MAMALOE463 schreef:
Ja vreselijk, dit was in putten gebeurd he, ik heb tot een jaar geleden ook in putten gewoont en ken het daar dan ook goed.

Maar het hoe en waarom is moeilijk, zoniet onmogelijk om dit uit te leggen aan je zoon, het is voor ons volwassenen al onbegrijpelijk, ik wens je hierin dan ook heel veel sterkte en kracht hoe hier mee om te gaan!



Ja, dank je..het was idd in Putten.
15 min daarvoor heeft mijn zoon ze nog gesproken.
Ze vroegen nog of hij meeging...maar hij voelde zich niet zo lekker....
en kwam naar huis......( God...dank U wel..)

Er gaan zoveel gevoelens door die jongeren heen....verbijstering, verbazing, ongeloof, angst, woede.....het niet weten waar ze het moeten zoeken...

Het enigste wat ze nu willen, is samenzijn....en fietsen van het ene huis naar de andere.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 15:49
 
MARIANNE338 schreef:
Nou..dat is iets waar ik in mijn gezin vreselijk mee tob op dit moment.
Hoe gaat ons leven verder, na vreselijke gebeurtenissen....
Het is prachtig, als je je geloof weet te behouden.
Maar hoe..als je 17 bent....zoals mijn zoon,
en 2 van je beste kameraden afgelopen vrijdagavond door een vreselijk ongeluk met auto en trein uit het leven worden weggerukt.

En vaste club jongeren van zo'n 20 personen....die compleet kapot zijn.
Ga dan maar es vertellen dat God barmhartig is, en vol Liefde zit.
Bijna al die jongeren zijn kerkelijk...ook de 2 omgekomen jongens.....
maar ik hou mn hart vast......hoe gaan ze verder???

Hoe hou je contakt met zo'n club jongeren, hoe zorg je ervoor dat het Evangelie ze blijft raken???

Jullie mogen best weten......ik ben ten einde raad......
Ik kan alleen maar bidden en hopen, dat ze de weg naar God blijven behouden....ook al snappen we niet waarom dit moest gebeuren.

Een bloedend moederhart, die moet toezien hoe haar kind lijd....

Ik ken de plaats ook goed en het nieuws gevolgd, afschuwelijk!!!
Vooral als je het zodichtbij mee maakt.
Woorden schieten tekort...

Hopenlijk laat God ze niet los!
Veel sterkte Marianne!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 16:06
 
MARIANNE338 schreef:
Ja, dank je..het was idd in Putten.
15 min daarvoor heeft mijn zoon ze nog gesproken.
Ze vroegen nog of hij meeging...maar hij voelde zich niet zo lekker....
en kwam naar huis......( God...dank U wel..)

Er gaan zoveel gevoelens door die jongeren heen....verbijstering, verbazing, ongeloof, angst, woede.....het niet weten waar ze het moeten zoeken...

Het enigste wat ze nu willen, is samenzijn....en fietsen van het ene huis naar de andere.....

En dit bedoel ik nou met mijn topic, jou zoon had in die auto kunnen zitten als God het niet anders beschikt had, je zoon moest nee zeggen, want het was Zijn tijd niet geweest om weggenomen te worden, hoe ontzettend erg en triest dit is voor de andere twee, zie ook weer het wonderlijke ervan in dat jou zoon is bewaard gebleven.

Maar de jongens zien dit nu niet zo in, tuurlijk voelen ze nu alleen het gemis van hun vrienden, moeilijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 16:08
 
MARIANNE338 schreef:
Nou..dat is iets waar ik in mijn gezin vreselijk mee tob op dit moment.
Hoe gaat ons leven verder, na vreselijke gebeurtenissen....
Het is prachtig, als je je geloof weet te behouden.
Maar hoe..als je 17 bent....zoals mijn zoon,
en 2 van je beste kameraden afgelopen vrijdagavond door een vreselijk ongeluk met auto en trein uit het leven worden weggerukt.

En vaste club jongeren van zo'n 20 personen....die compleet kapot zijn.
Ga dan maar es vertellen dat God barmhartig is, en vol Liefde zit.
Bijna al die jongeren zijn kerkelijk...ook de 2 omgekomen jongens.....
maar ik hou mn hart vast......hoe gaan ze verder???

Hoe hou je contakt met zo'n club jongeren, hoe zorg je ervoor dat het Evangelie ze blijft raken???

Jullie mogen best weten......ik ben ten einde raad......
Ik kan alleen maar bidden en hopen, dat ze de weg naar God blijven behouden....ook al snappen we niet waarom dit moest gebeuren.

Een bloedend moederhart, die moet toezien hoe haar kind lijd....


Daar staat je verstand bij stil... niet te vatten, geen woorden voor laat staan een antwoord.

Ontzettend veel sterkte!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 17:00
 
MARIANNE338 schreef:
Nou..dat is iets waar ik in mijn gezin vreselijk mee tob op dit moment.
Hoe gaat ons leven verder, na vreselijke gebeurtenissen....
Het is prachtig, als je je geloof weet te behouden.
Maar hoe..als je 17 bent....zoals mijn zoon,
en 2 van je beste kameraden afgelopen vrijdagavond door een vreselijk ongeluk met auto en trein uit het leven worden weggerukt.

En vaste club jongeren van zo'n 20 personen....die compleet kapot zijn.
Ga dan maar es vertellen dat God barmhartig is, en vol Liefde zit.
Bijna al die jongeren zijn kerkelijk...ook de 2 omgekomen jongens.....
maar ik hou mn hart vast......hoe gaan ze verder???

Hoe hou je contakt met zo'n club jongeren, hoe zorg je ervoor dat het Evangelie ze blijft raken???

Jullie mogen best weten......ik ben ten einde raad......
Ik kan alleen maar bidden en hopen, dat ze de weg naar God blijven behouden....ook al snappen we niet waarom dit moest gebeuren.

Een bloedend moederhart, die moet toezien hoe haar kind lijd....

Wat heftig, voor zoiets zijn geen woorden...

Heel veel sterkte, Gods nabijheid toegewenst en ik bid en hoop met je mee!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE338





Berichten: 547

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 17:17
 
MAMALOE463 schreef:
En dit bedoel ik nou met mijn topic, jou zoon had in die auto kunnen zitten als God het niet anders beschikt had, je zoon moest nee zeggen, want het was Zijn tijd niet geweest om weggenomen te worden, hoe ontzettend erg en triest dit is voor de andere twee, zie ook weer het wonderlijke ervan in dat jou zoon is bewaard gebleven.

Maar de jongens zien dit nu niet zo in, tuurlijk voelen ze nu alleen het gemis van hun vrienden, moeilijk!

Dat heb ik hem ook voorzichtig proberen uit te leggen.....
Ik zei lieverd.....het was jou tijd nog niet...en daarom zat je niet in die auto...

Kijkt hij me boos aan, en zegt...wat nou tijd!!!!
Is het dan al tijd als je 16 en 18 bent???

Zucht........


Bedankt voor jullie warme reakties
Ik loop hier als een kip zonder kop door mn huis..... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 17:21
 
MARIANNE338 schreef:
Dat heb ik hem ook voorzichtig proberen uit te leggen.....
Ik zei lieverd.....het was jou tijd nog niet...en daarom zat je niet in die auto...

Kijkt hij me boos aan, en zegt...wat nou tijd!!!!
Is het dan al tijd als je 16 en 18 bent???

Zucht........


Bedankt voor jullie warme reakties
Ik loop hier als een kip zonder kop door mn huis..... Huilende smiley, smiley in tranen


Dat is ook zo, het is te jong deze leeftijd, maar op sterven staat geen leeftijd voor je hoeft nietmoud te zijn om te moeten sterven, daarom moeten we ten allen tijde bereid zijn om te Kunnen sterven, maar daar hebben deze jongens en jou zoon nu geen boodschap aan aan zulke woorden, er zijn geen woorden voor, alleen maar zuchten of Hij je de woorden in de mond wilt leggen om met je zoon te kunnen praten.....

Veel sterkte en wijsheid nogmaals!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LYDIA448





Berichten: 127

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 19:41
 
Toen ik de opening van de topic las dacht ik, hé ik heb hier ook wel een voorbeeld van..
Maar toen ik de rest ging lezen en bij de reacties kwam van en over dat ongeluk (ik hoorde het zaterdag op het station van Harderwijk, een oudere vrouw vertelde het mij...) bedacht ik dat het misschien verstandig is om nog even te wachten met mijn voorbeeld te vertellen.

Het is nl wel een voorbeeld waarin ik heel sterk de hand van God heb ervaren maar nog steeds 'tob' met het vervolg .

Ik wens jou Marianne, heel erg veel kracht en wijsheid toe voor jou en je gezin.
Met het lezen van deze dilemma's wordt je eerst even stil... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 19:54
 
LYDIA448 schreef:
Toen ik de opening van de topic las dacht ik, hé ik heb hier ook wel een voorbeeld van..
Maar toen ik de rest ging lezen en bij de reacties kwam van en over dat ongeluk (ik hoorde het zaterdag op het station van Harderwijk, een oudere vrouw vertelde het mij...) bedacht ik dat het misschien verstandig is om nog even te wachten met mijn voorbeeld te vertellen.

Het is nl wel een voorbeeld waarin ik heel sterk de hand van God heb ervaren maar nog steeds 'tob' met het vervolg .

Ik wens jou Marianne, heel erg veel kracht en wijsheid toe voor jou en je gezin.
Met het lezen van deze dilemma's wordt je eerst even stil... Smiley met dichtgeplakte mond


Lydia voel je vrij je ervaring te vertellen hier, daar is dit topic ook voor hoor....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 09:32
 
MARIANNE338 schreef:
Nou..dat is iets waar ik in mijn gezin vreselijk mee tob op dit moment.
Hoe gaat ons leven verder, na vreselijke gebeurtenissen....
Het is prachtig, als je je geloof weet te behouden.
Maar hoe..als je 17 bent....zoals mijn zoon,
en 2 van je beste kameraden afgelopen vrijdagavond door een vreselijk ongeluk met auto en trein uit het leven worden weggerukt.

En vaste club jongeren van zo'n 20 personen....die compleet kapot zijn.
Ga dan maar es vertellen dat God barmhartig is, en vol Liefde zit.
Bijna al die jongeren zijn kerkelijk...ook de 2 omgekomen jongens.....
maar ik hou mn hart vast......hoe gaan ze verder???

Hoe hou je contakt met zo'n club jongeren, hoe zorg je ervoor dat het Evangelie ze blijft raken???

Jullie mogen best weten......ik ben ten einde raad......
Ik kan alleen maar bidden en hopen, dat ze de weg naar God blijven behouden....ook al snappen we niet waarom dit moest gebeuren.

Een bloedend moederhart, die moet toezien hoe haar kind lijd....

Zelf kan ik jullie alleen Gods nabijheid en troost toewensen, wel wil ik git gedicht er aan toevoegen, omdat God toch met ons meeleeft.

Het regent alleen als God huilt

De donkere wolken zwemmen voorbij
In de grijze hemel vol tranen
Want het regent alleen als God huilt
En God huilt alleen als het regent
En heel soms huilen we samen

Niet altijd zijn Zijn tranen verdrietig
Vaak huilt Hij tranen van geluk
Dan lacht Hij samen met opa
En opa lacht samen met Hem
Het is daarboven hartstikke druk

Maar soms dan zien ze mama huilen
En dan wordt het zo'n druilerige dag
Want mama huilt om opa
En opa huilt om haar
Zelfs God moest huilen toen Hij dat zag

Maar de witte wolken zullen ze troosten
Als zachte zakdoeken in de tranenzee
Want het regent alleen als God huilt
En God huilt alleen als het regent
Maar daarna lacht Hij weer tevree...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 13:57
 
Heel veel sterkte, wijsheid en troost toegewenst en toegebeden, Marianne.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 18:03
 
MAMALOE463 schreef:
En dit bedoel ik nou met mijn topic, jou zoon had in die auto kunnen zitten als God het niet anders beschikt had, je zoon moest nee zeggen, want het was Zijn tijd niet geweest om weggenomen te worden, hoe ontzettend erg en triest dit is voor de andere twee, zie ook weer het wonderlijke ervan in dat jou zoon is bewaard gebleven.

Maar de jongens zien dit nu niet zo in, tuurlijk voelen ze nu alleen het gemis van hun vrienden, moeilijk!

??? Bedoel je daarmee dat het wel de tijd was voor die andere jongens om "weggenomen" te worden? nee toch zeker?? kom nou toch, een of andere Henk zei zoiets laatst ook al over dat meisje dat laatst voor de trein in Meppel is gekomen maar goed, die Henk heeft dan ook niet meer verstand

het gaat écht helemaal NIET over het door God bewust wegnemen van jonge mensen maar zuiver over een puur menselijk ongeluk (vgs zegge zijn ze door de slagbomen geslalomd om toch over de overweg te komen)

God zegt hoogstens wel: hee jullie hier al?? of zoiets maar "wegnemen"..., ja, oude mensjes van 90, 95 jaar die er geen energie meer vóór en er geen zin meer ín hebben, ja die worden weggenomen, maar verder blijven het verschrikkelijke ongelukken..., zo weer een misverstand uit de weg


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 4 februari 2013, 18:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 18:38
 
KEITH722 schreef:
??? Bedoel je daarmee dat het wel de tijd was voor die andere jongens om "weggenomen" te worden? nee toch zeker?? kom nou toch, een of andere Henk zei zoiets laatst ook al over dat meisje dat laatst voor de trein in Meppel is gekomen maar goed, die Henk heeft dan ook niet meer verstand

het gaat écht helemaal NIET over het door God bewust wegnemen van jonge mensen maar zuiver over een puur menselijk ongeluk (vgs zegge zijn ze door de slagbomen geslalomd om toch over de overweg te komen)

God zegt hoogstens wel: hee jullie hier al?? of zoiets maar "wegnemen"..., ja, oude mensjes van 90, 95 jaar die er geen energie meer vóór en er geen zin meer ín hebben, ja die worden weggenomen, maar verder blijven het verschrikkelijke ongelukken..., zo weer een misverstand uit de weg


Ja dat bedoel ik Keith,

Het betekent dat de mens ook moet sterven en dat heeft alles te maken met de zonde tegen de HEERE God in het paradijs. De Heere God heeft
het gezegd dat als de mens ongehoorzaam is hij moet sterven. Dat is aangrijpend! De mens die voor de eeuwigheid is geschapen om altijd met God de Heere te leven maar ontvangt door zijn ongehoorzaamheid nu terecht de dood. Maar dankzij de genade van God krijgt de mens nog levenstijd om zich te bekeren en te komen tot het geloof in Jezus Christus.

Nu is het dat de Heere God ook het einde van ons leven hier op aarde bepaalt. Ik zeg: Hier op aarde. Want juist om dat de mens voor de eeuwigheid is geschapen houdt het niet op na het stervensuur, maar het is een voortgang. De bijbel spreekt daar heel indringend over: Of je blijft eeuwig voortleven in de eeuwige duisternis, de hel of je mag eeuwig leven bij Christus in de hemel en op de nieuwe aarde.

Je vraagt naar de bijbelteksten; die zijn er genoeg. In psalm 31:16 bijvoorbeeld: "Mijn tijden zijn in Uwe hand." Met andere woorden. De Heere weet wanneer ik moet sterven. Hij bepaalt het einde van mijn aards bestaan.

Dit stukje heb ik overgenomen van een site, maar ik sta hier achter wat hier geschreven word.

Dat neemt niet weg dat het verschrikkelijk is wat hier gebeurt is, maar dit zijn de gevolgen van onze zonden in het paradijs.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 18:43
 
KEITH722 schreef:
??? Bedoel je daarmee dat het wel de tijd was voor die andere jongens om "weggenomen" te worden? nee toch zeker?? kom nou toch, een of andere Henk zei zoiets laatst ook al over dat meisje dat laatst voor de trein in Meppel is gekomen maar goed, die Henk heeft dan ook niet meer verstand

het gaat écht helemaal NIET over het door God bewust wegnemen van jonge mensen maar zuiver over een puur menselijk ongeluk (vgs zegge zijn ze door de slagbomen geslalomd om toch over de overweg te komen)

God zegt hoogstens wel: hee jullie hier al?? of zoiets maar "wegnemen"..., ja, oude mensjes van 90, 95 jaar die er geen energie meer vóór en er geen zin meer ín hebben, ja die worden weggenomen, maar verder blijven het verschrikkelijke ongelukken..., zo weer een misverstand uit de weg

Even iets rechtzetten over dat meisje in meppel, ik woon hier nl, zij pleegde zelfmoord dus sprong bewust voor de trein, maar ondanks dat was het haar tijd, God heeft dit zo beschikt, ja dat is mijn mening op grond van de bijbel.

Hoe wil jij anders psalm 31 vers 16 verklaren uit de bijbel; Mijn tijden zijn in Uw hand?


Laatst aangepast door
MAMALOE463
op maandag 4 februari 2013, 18:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 18:49
 
MAMALOE463 schreef:
Ja dat bedoel ik Keith,

Het betekent dat de mens ook moet sterven en dat heeft alles te maken met de zonde tegen de HEERE God in het paradijs. De Heere God heeft
het gezegd dat als de mens ongehoorzaam is hij moet sterven. Dat is aangrijpend! De mens die voor de eeuwigheid is geschapen om altijd met God de Heere te leven maar ontvangt door zijn ongehoorzaamheid nu terecht de dood. Maar dankzij de genade van God krijgt de mens nog levenstijd om zich te bekeren en te komen tot het geloof in Jezus Christus.

Nu is het dat de Heere God ook het einde van ons leven hier op aarde bepaalt. Ik zeg: Hier op aarde. Want juist om dat de mens voor de eeuwigheid is geschapen houdt het niet op na het stervensuur, maar het is een voortgang. De bijbel spreekt daar heel indringend over: Of je blijft eeuwig voortleven in de eeuwige duisternis, de hel of je mag eeuwig leven bij Christus in de hemel en op de nieuwe aarde.

Je vraagt naar de bijbelteksten; die zijn er genoeg. In psalm 31:16 bijvoorbeeld: "Mijn tijden zijn in Uwe hand." Met andere woorden. De Heere weet wanneer ik moet sterven. Hij bepaalt het einde van mijn aards bestaan.

Dit stukje heb ik overgenomen van een site, maar ik sta hier achter wat hier geschreven word.

Dat neemt niet weg dat het verschrikkelijk is wat hier gebeurt is, maar dit zijn de gevolgen van onze zonden in het paradijs.

Ik heb hier toch wel moeite mee. Uiteindelijk zijn al onze tijden in Gods hand maar om nu te zeggen dat Hij er ook de hand in had en het de tijd was van deze jonge gasten...?

Ik denk dat dit nu juist het gevolg is van de zonde van de mens: er gebeuren oneerlijke, onverklaarbare onterechte, onrechtvaardige en ontijdige dingen op aarde. Er worden prachtige veelbelovende mensenlevens afgebroken.

Even doorgetrokken naar de landen buiten het "rijke westen". Elke dag sterven er talloze baby's, kinderen en volwassenen... omdat hun tijden in Gods hand zijn? dus met die uitleg van: God bepaald hun tijd? Heftige aanname van deze tekst. Met een beetje goede wil en eerlijker verdeling is het nog lang de tijd niet voor deze mensen om te sterven.
Ik geloof wel dat ieder mens van conceptie tot sterven mag weten in Zijn handen te zijn... maar om nu te zeggen: dit heeft God bepaald... ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 18:52
 
JOL252 schreef:
Ik heb hier toch wel moeite mee. Uiteindelijk zijn al onze tijden in Gods hand maar om nu te zeggen dat Hij er ook de hand in had en het de tijd was van deze jonge gasten...?

Ik denk dat dit nu juist het gevolg is van de zonde van de mens: er gebeuren oneerlijke, onverklaarbare onterechte, onrechtvaardige en ontijdige dingen op aarde. Er worden prachtige veelbelovende mensenlevens afgebroken.

Even doorgetrokken naar de landen buiten het "rijke westen". Elke dag sterven er talloze baby's, kinderen en volwassenen... omdat hun tijden in Gods hand zijn? dus met die uitleg van: God bepaald hun tijd? Heftige aanname van deze tekst. Met een beetje goede wil en eerlijker verdeling is het nog lang de tijd niet voor deze mensen om te sterven.
Ik geloof wel dat ieder mens van conceptie tot sterven mag weten in Zijn handen te zijn... maar om nu te zeggen: dit heeft God bepaald... ?

Inderdaad Jol, het zijn de gevolgen van de zonde in het paradijs, en zeker zijn dingen zoals deze oneerlijk en onrechtvaardig, maar het zijn allemaal de gevolgen van de zonde dat dit moet gebeuren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:04
 
MAMALOE463 schreef:
Inderdaad Jol, het zijn de gevolgen van de zonde in het paradijs, en zeker zijn dingen zoals deze oneerlijk en onrechtvaardig, maar het zijn allemaal de gevolgen van de zonde dat dit moet gebeuren.


Ja. Maar was niet de essentie van mijn reactie.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 4 februari 2013, 19:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:07
 
JOL252 schreef:
Ja. Maar was niet de essentie van mijn reactie.

Nee dat weet ik, we denken over dit punt allebei anders, maar datgeeft niet, jij hebt jou mening hierin, en ik heb een andere mening hierover dat kan, en mag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:08
 
MAMALOE463 schreef:
Hoe wil jij anders psalm 31 vers 16 verklaren uit de bijbel; Mijn tijden zijn in Uw hand?

Het is het beste om niet alleen naar deze tekst te kijken, maar naar de Psalm in zijn geheel, omdat David het heeft over zijn gehele leven. Dus niet alleen de tijd dat God bepaald wanneer het einde daar is voor David, maar ook de tijden gedurende zijn hele leven.

Volgens mij wil David hiermee aangeven dat hij vertrouwde op God en zich zo volledig overgaf in handen van God.

Voor mij betekent dit vers dus dat ik, net als David, mijn gehele leven in Gods handen leg, mij laat leiden door God, wetend dat wat Gods plan met mijn leven is, goed is.
Ook al begrijp ik Gods weg niet altijd!


Laatst aangepast door
JOSINA022
op maandag 4 februari 2013, 19:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:20
 
MAMALOE463 schreef:
Nee dat weet ik, we denken over dit punt allebei anders, maar datgeeft niet, jij hebt jou mening hierin, en ik heb een andere mening hierover dat kan, en mag.


Mijn mening is een aftastende... hoe zit het werkelijk. Ik denk namelijk dat er soms geen antwoorden of verklaringen zijn behalve die van de zondeval en de gebrokenheid van de schepping.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 4 februari 2013, 19:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:28
 
Er staat in die tekst niet: mijn tijd (datum en uur) van mijn overlijden is in Gods hand. Er staat: ``mijn tijden``. Dit verwijst naar bepaalde tijden/perioden in ons leven. David vroeg om redding en vertrouwde erop dat God hem kon redden en daarom zei Hij: Mijn tijden zijn in uw hand.
En er wordt in de Bijbel zelfs gesproken over sterven voor je tijd. In prediker staat: wees niet al te goddeloos en niet al te dwaas, waarom zou u sterven voor uw tijd.
Een mens is zelf verantwoordelijk voor de manier waarop hij met zijn leven omgaat. En laten we God God laten, God is zelfs zo groot dat hij zijn plannen kan wijzigen. Terwijl wij er vaak vanuit gaan dat alles onwrikbaar vast staat. Misschien kan een mens door zijn manier van leven zijn leven wel verkorten. Wij hebben een bepaalde ruimte van God gekregen waarin wij ons vrij kunnen bewegen en keuzes kunnen maken. En hoe wij gebruik maken van die ruimte is onze eigen verantwoordelijkheid.
Dit neemt niet weg dat dit een verschrikkelijk ongeluk is en dat er veel verdriet is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:29
 
MAMALOE463 schreef:
Ja dat bedoel ik Keith,

Het betekent dat de mens ook moet sterven en dat heeft alles te maken met de zonde tegen de HEERE God in het paradijs. De Heere God heeft
het gezegd dat als de mens ongehoorzaam is hij moet sterven. Dat is aangrijpend! De mens die voor de eeuwigheid is geschapen om altijd met God de Heere te leven maar ontvangt door zijn ongehoorzaamheid nu terecht de dood. Maar dankzij de genade van God krijgt de mens nog levenstijd om zich te bekeren en te komen tot het geloof in Jezus Christus.

Nu is het dat de Heere God ook het einde van ons leven hier op aarde bepaalt. Ik zeg: Hier op aarde. Want juist om dat de mens voor de eeuwigheid is geschapen houdt het niet op na het stervensuur, maar het is een voortgang. De bijbel spreekt daar heel indringend over: Of je blijft eeuwig voortleven in de eeuwige duisternis, de hel of je mag eeuwig leven bij Christus in de hemel en op de nieuwe aarde.

Je vraagt naar de bijbelteksten; die zijn er genoeg. In psalm 31:16 bijvoorbeeld: "Mijn tijden zijn in Uwe hand." Met andere woorden. De Heere weet wanneer ik moet sterven. Hij bepaalt het einde van mijn aards bestaan.

Dit stukje heb ik overgenomen van een site, maar ik sta hier achter wat hier geschreven word.

Dat neemt niet weg dat het verschrikkelijk is wat hier gebeurt is, maar dit zijn de gevolgen van onze zonden in het paradijs.

misschien afdeling gereformeerde prietpraat maar val mij er verder niet meer mee lastig, je hebt je energie ook nog wel nodig op het moment dat je erachter komt dat het écht wel heel anders zit
en btw; uit piëteit met de gemoedstoestand van het meisje uit meppel destijds kun je ook zeggen: voor de trein gekómen, het een sluit het ander niet uit, dat was trouwens ook ooit een onderwerp hier: pesten, daar wordt ook heel erg besmuikt over gedaan, zowel op dit forum als daarbuiten, pesten bestaat ook niet hè, dat is maar een verzinsel joh! we noemen het gewoon: "het was haar tijd" (gekwezel dus) dan hoeven we ook niet de pesters aan te pakken, makkelijk toch!? Tóch gewoon de dingen maar bij hun naam blijven noemen mamaloe en er geen sprookjes omheen verzinnen, zachte heelmeesters en zo Knipoog smiley

PS, stuk van jans hierboven is gelukkig weer wat reëler met een correctietje op: een bepaalde ruimte, ik zie dat nog ruimer: God heeft ons álle ruimte gegeven voor de dingen die wij doen en nog zouden willen gaan doen om Zijn koninkrijk, Zijn wil en onze omgang met elkaar - vriendelijk als het kan, hard als het moet - zo volledig mogelijk vorm en inhoud te geven enz

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 4 februari 2013, 20:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 6 Volgende
Pagina 1 van 6