ChristianMatch
 


Forum

Berichten van KEITH722
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 9 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van KEITH722
Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 17:42
BerichtOnderwerp: Cynisme of het forum
 
ERIKA129 schreef:
Valt dit nu onder cynisme Geschokte, onthutste smiley Smiley die vol vragen zit

nee, onder gebrek aan zelfkritisch vermogen
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op vrijdag 25 januari 2013, 18:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 09:37
BerichtOnderwerp: Cynisme of het forum
 
JOL252 schreef:
Je (uitgangs)positie NU is VRIJHEID. Daarbinnen is God aan het werk en dat werk... daarvan is Hij de voleindiger.

En als het woord van God werkt als een tweesnijdend scherp zwaard dan is dat heel puntgaaf, het gaat heel omzichtig te werk in het scheiden van weefsel, ziel en merg. Niet als een dolk, niet als een steekwapen.. nee.. vakkundig, voorzichtig en prachtig. Zo is God.

Ben ik effe blij.


aaaa Lachende smiley
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op vrijdag 25 januari 2013, 09:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 01:11
BerichtOnderwerp: Cynisme of het forum
 
a
zoeker en roady, ik doe even niet meer mee, het gaat me om inhoud en zeker niet om het weer eens iemand halfdood proberen te meppen met lange lappen tekst enz, onduidelijk, agressief of niet... als shanita nou even de voegen vd gemetselde schoorsteen op het dak gaat controleren en fris en wel weer tot haarzelf komt wacht ik gewoon even een nieuw en wél serieus te onderhouden topic af

Lachende smiley
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op vrijdag 25 januari 2013, 14:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 17:29
BerichtOnderwerp: Cynisme of het forum
 
ANNETTE050 schreef:
En begrijp ik je reactie niet....alles draait toch om het halen van kijkcijfers...maakt niet uit wat je maakt als producent....bij de Watsons net zo goed.....

ZEELAND736 schreef:
Shanita niet alleen...sinds kort...IK OOK!!!!

the watsons??, nee joh, de Waltons! Lachende smiley goodnight John-boy!, goodnight Shanita, goodnight Roady, goodnight Keith...
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op donderdag 24 januari 2013, 17:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 16:51
BerichtOnderwerp: Cynisme of het forum
 
ANNETTE050 schreef:
Jammer dat jij gaat bepalen waar Shanita naar moet kijken....
het is de toon die de muziek maakt.....zoet vind ik een vreemde benaming...harmonie past beter bij die serie...en daarom, om die harmonie, begrijp ik goed dat Shanita er graag 'es naar kijkt...en begrijp ik je reactie niet....

dat stel je al of niet bewust verkeerd voor Annette, ik heb gezegd dat ze beter naar de Waltons kan gaan kijken dan naar het kleine huis, alle vrijheid het advies verder niet op te volgen
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op donderdag 24 januari 2013, 17:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 16:41
BerichtOnderwerp: Cynisme of het forum
 
SHANITA130 schreef:
Ja, jouw mening, mijne niet.

ja!, mijn mening Lachende smiley

we gaan weer terug naar de kwaliteit van de door Zoeker gestarte discussie ok?

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op vrijdag 25 januari 2013, 01:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 16:11
BerichtOnderwerp: Cynisme of het forum
 
SHANITA130 schreef:
Dat is bijzaak, wat jij of ik van het kleine huis vinden, het gaat erom, dat Roady wel even bepaald wat de Heer wil en wanneer je ongehoorzaam bent.

En met die mensen ben ik klaar, waarom? Omdat ze schadelijke valse doctrines geven.

dan zou ik "even klaar met jou" moeten zijn Shanita (valt nog wel mee hier),

A) haal je wel het voorbeeld vh kleine huis erbij, eh, minder goede zet! en B) het gaat bij Roady niet om doctrines, maar om de uitwerking van een gezindheid die bij Jezus was, dat snap je vast wel na al z'n bijdragen... (ik lees ze zelf voor de zekerheid nog even na)

net gedaan dus Lachende smiley

we gaan weer terug naar de kwaliteit van de door Zoeker gestarte discussie ok?

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op donderdag 24 januari 2013, 16:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 16:01
BerichtOnderwerp: Cynisme of het forum
 
SHANITA130 schreef:
Roady: Daarom vraagt God om anderen ALTIJD te vergeven. Omdat de schuld die de ander bij mij heeft, volledig in het niet valt in vergelijking met de enorme schuld die God mij kwijtgescholden (door Jezus ervoor te laten opdraaien...) . Dat zou een zuiver motief moeten zijn om iedereen te vergeven.
Geplaatst: woensdag 23 januari 2013, 14:31, onderaan de post.

Shanita: en een onzuiver excuses om mensen nog 'zieker' te maken in een gemeente waar juist heling plaats zou moeten vinden.

Roady: namelijk onvergevingsgezindheid, wat feitelijk niets anders is dan ongehoorzaamheid aan God.
Geplaatst: woensdag 23 januari 2013, 11:28, onderaan je post.

Shanita130: Dit slaat kan nog wal; jij bepaalt hier eventjes wat God vraagt, en wat ongehoorzaamheid aan God is.

dat kan vriendelijker Shanita Lachende smiley Roady zit er minder naast dan jij
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op donderdag 24 januari 2013, 16:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 15:45
BerichtOnderwerp: Cynisme of het forum
 
SHANITA130 schreef:
Als God ons vergeeft gaat ie weer van harte met ons om, dan is er ook sprake van berouw van onze kant.

Maar, volgens Roady moeten wij, ten alle tijden, iedereen van God vergeven...en in groepen zeggen ze d'r ook nog es bij dat je God je anders niet vergeeft en je dus niet in de hemel komt Zieke smiley

Ik heb dat ook weleens, Annette, als iemand geen berouw heeft, ach ik vergeef hem/haar..

Er zijn ook gevallen waar dat schadelijk zou zijn als ik dat zou doen.

Ik zie dat in het kleine huis op de prairie ook, christelijker kan het niet, als iemand Mary lastig viel, dan ging Charles(de vader) niet binnen zitten en bidden van vergeef die man die me knappe dochter van 16 lastigvalt, nee, dan kreeg diegene een stoot voor z'n harses.

En als iemand over mijn grenzen heengaat, ga ik niet zitten vergeef het hem/haar, nee, dan zet ik me grenzen, en ja worden die dan wel gerespecteerd, ja, dan ga ik over vergeven denken.

christelijk valt tege bij het kleine huis op de prairie, dat was meer hollywood op se sweetst, money making! tear jerking in het kwadraat (Mrs Oleson de winkeliersvrouw was er trouwens wel weer een positieve uitzondering op, beste bijrol!!)

kan je beter naar (dvd's van) de Waltons kijken, ook nog wel zoet in het begin maar de latere series waren gelukkig wel wat reëeler dan het kleine huis...

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op vrijdag 25 januari 2013, 15:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 08:56
BerichtOnderwerp: Cynisme of het forum
 
SHANITA130 schreef:
Nee, ik doe niets, ik ben er zo klaar mee, het heeft mij zoveel schade gebracht, die doctrine van ten alle tijden moeten vergeven....
Straks gaat het weer over kinderdoop of niet, over homo's, ellenlange nare discussie's... Twijfelende smiley

En jij bent ook weer lekker bezig met een bewuste aanhanger van Satan hoeft niet te vergeven....

vgs mij gaat het niet om een moeten maar om een mogen, nog ver voordat het over vergeven gaat begint het met dat Jezus altijd eerst netjes aanklopt bij de deur van ons hart en wacht tot we open doen of niet, Hij breekt niet in, Hij zou niet eens een sleutel gebruiken als Ie die had, Hij doet de deur ook niet zelf open als die niet op slot zou zitten nee Hij klopt altijd eerst netjes aan en als je Zijn stem hoort dan "komt Ie over", ik bedoel het doet je wel wat - of evt nog even niet - en dan is het aan jou (of aan mij, zij of hem) om al of niet open te doen en eens te kijken wie daar is, maar het zelf open doen laat Hij nog altijd een zelfstandige actie van jouw, van mijn, haar of zijn kant zijn en daardoor houden we onze eigen touwtjes in handen terwijl we Hem zien en naar Hem luisteren, vgs mij is dat ook de enige start van een volwaardige relatie met Hem, je gaat er dan vrijwillig op in en hoeft het niet als een doctrine, als een moeten te ervaren want dat is het per definitie niet

(brontekst) Openbaring 3:20 Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop.
Als er iemand naar mijn stem luistert en de deur opent,
zal Ik bij hem binnenkomen en met hem eten.

en oh ja, over het verschil tussen vergeven en verzoenen, zelf als eerste vergeven blijft de basis, maar verzoenen - het voorzichtig weer met elkaar omgaan - komt er vgs mij ook op neer af en toe je gezonde verstand te gebruiken en waar nodig jezelf te beschermen tegen diegenen die "christelijk" en wel toch nog net even een loopje met je proberen te nemen, dat volk houd je natuurlijk even op een verantwoord afstandje, ook daar houd je de touwtjes in handen

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op donderdag 24 januari 2013, 14:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 23 januari 2013, 09:07
BerichtOnderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))
 
ANNA415 schreef:
In China is dat beleeft Knipoog smiley

en beleefd Lachende smiley
a
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 21:24
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
MARGRIET020 schreef:
Onderstaand gebed van St. Patrick heb ik Anita (in de mij-vorm) zojuist gestuurd.

Misschien is het een idee om het in deze vorm voor haar te bidden??
Voel je vrij...

God, ga voor haar uit om haar de weg te wijzen.
God, ga naast haar staan om haar te geleiden op haar weg.
God, ga achter haar staan om haar te beschermen tegen gevaar.
God, wees onder haar om haar op te vangen.
God, wees in haar om haar te behoeden voor duisternis.
God, wees om haar heen als een muur om haar te beschermen.
God, wees boven haar om haar te zegenen.
God, wees met haar tot in alle eeuwigheid.

oh het is een zegenbede geloof ik, maar goed die hoorde ik ook wel eens aan het einde vd samenkomst, er ademt een echte met de mens betrokken gezindheid uit en mocht het dan ook graag horen Lachende smiley
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 21 januari 2013, 22:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 21:20
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
ZOEKER064 schreef:
Ik wil graag even kort met jullie delen dat we contact hebben gehad met Anita en dat het op dit moment redelijk met haar gaat.

Ik wil jullie vragen om te stoppen met ruzie maken en met elkaar na te denken hoe je iemand kunt helpen die vast zit in angst. Dat is net een andere twist aan dit topic, maar zal zeker helpen. Veel reacties hebben te maken met een machteloos gevoel als je zo'n noodkreet ziet.

En ik zou willen toevoegen, dit soort angst redeneer je niet weg. Integendeel, redeneren maakt het alleen maar groter. Alleen gebed en gericht gebed kan hier helpen.

Ik zou jullie willen vragen heel specifiek voor Anita te bidden.

Maar niet alleen voor Anita, de macht die wil dat we elkaar verkeerd begrijpen is erg krachtig aanwezig. Die creert ook angst. Angst om lief te hebben angst om te vertrouwen.

I bid dat die geest van misverstand geen plaats meer heeft op dit forum!

mooie en rustige reactie zoeker
a
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 20:00
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
SHANITA130 schreef:
Zeg doe jij even tjes normaal, id@#$%!

Willemijn weet heel goed wat ze schrijft!

Anita zit eerst mij te beschuldigen dat ik mij ellende over haar uitstort, en ze had het bij elke zin die ze schreef over hoe de Heer haar helpt, en ja, nu wil ze ineens niet meer leven.

Ja, er zijn hier mensen die vechten om te mogen leven!

Ik heb op de niet okee knop gedrukt, je bent nu over mijn grens gegaan! Boze smiley

ik ook (op niet okee knop gedrukt dus)
A


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 21 januari 2013, 20:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 12:30
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
a
Over zingen voor planten gesproken, sinds ik piano heb en speel doen mijn planten het beter dan ooit tevoren!!

(zelfs de vrouwentongen!, de originele plant was beschadigd en heb ik gescheurd en gestekt, nu zijn het er 3! "kanne se mooi met elkáár kletse" ipv tegen mij aan en als het te erg word zet ik ze apart! Knipoog smiley )

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 28 januari 2013, 16:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 10:48
BerichtOnderwerp: Ben ik sexverslaafd
 
FRANKT627 schreef:
Elke verslaving heeft een impact op je omgeving.

ben ik met Frank eens, als de verslaving aan koffie erger zou worden zal dat, afhankelijk van je gezondheid en conditie enz, vroeger of later een dusdanig negatief effect op je lichaam dan wel je geest kunnen hebben dat zelfs zoiets als verslaving aan koffie de kwaliteit van de zorg voor je partner of voor kinderen of voor anderen in je woonverband negatief kan gaan beinvloeden (geldt vgs mij voor de meeste verslavingen in de milde sfeer)

(misschien dat daar ook het gedrag bij mensen uit evang. congregaties waar statistisch gezien meer koffie wordt gebruikt dan anders uit verklaard kan worden, mooi onderwerp voor onderzoek! Lachende smiley )

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op zaterdag 16 februari 2013, 14:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 14:07
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
ANNA415 schreef:
bij de Wehkamp hadden ze geen opwarm kerels Boze smiley

haha, die is echt wel funny!! toch geen electrische hè? klikke, vonke, kortsluiting, BZZZZZZZZ... Clown smiley
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op zondag 20 januari 2013, 15:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 14:02
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
CORNE927 schreef:
Sexualiteit is en blijft een hot topic en daarom wellicht interessant hier een aparte topic van te maken, want nu verzand de hele discussie eerst vlees of hart in het niets.

Handig zou ook zijn om het dan op te splitsen, zoals bijvoorbeeld gecategoriseerd naar leeftijd, bijv tot 25 jaar, van 25 tot 50 en vanaf 50. Ook een subtopic over zelfbevrediging lijkt me handig.

De kunst is dan wel om inhoudelijk te blijven reageren, waarbij mijn voorstel zou zijn kleine subtopics te maken, daar je anders te snel door de bomen het bos niet meer ziet.

't is maar een idee en zelf heb ik geen behoefte dit te moeten openen, maar om e.e.a. helder te houden misschien wel nuttig te doen.


is gelukkig allemaal al uitgelegd in de vorige postings Corne Lachende smiley en (na)vragen staat vrij
Nieuwe topics hoeven er dan ook niet meer over geopend te worden imho (in my humble opinion)

zie ook Thomas' posting hieronder

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op zondag 20 januari 2013, 14:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 13:47
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
ZOEKER064 schreef:
Even helemaal off-topic:De bijbel als het boek der antwoorden. daar is heel wat over te zeggen. Hoe lees ik de Bijbel? Als daar iets wordt geschreven over een voorval in die tijd is dat dan norm voor vandaag/

Maar dat is helemaal off-topic zoeker! Inderdaad.

In de zucht tot het creeren van antwoorden is er wel een enkele tekst die iets zegt op dit gebied, beter die je zou kunnen uitleggen als dat het hier iets mee te maken heeft en die is dan ook zo'n beetje spreekwoordelijk vastgelegd in de nederlandse taal: Gen 38:9

[6] Voor Er, zijn oudste zoon, koos Juda een vrouw die Tamar heette. [7] Er was slecht in de ogen van de HEER, en daarom liet de HEER hem sterven. [8] Toen zei Juda tegen Onan: ‘Vervul je zwagerplicht: trouw met de vrouw van je broer en verwek voor je broer nakomelingen bij haar.’ [9] Maar omdat Onan wist dat zo’n kind niet als zijn nageslacht zou gelden, liet hij telkens als hij met de vrouw van zijn broer gemeenschap had zijn zaad op de grond terechtkomen, zodat hij geen nakomelingen voor zijn broer zou verwekken. [10] Wat hij deed was slecht in de ogen van de HEER, en daarom liet de HEER ook hem sterven.

Het verspillen van zaad kreeg de doodstraf. En dat is in de christelijke cultuur geworden tot zelfbevrediging is een heel ernstige zonde.

Het heeft geleid tot het woord onaneren in de Van Dale

onaneren [masturberen] {1824} genoemd naar Onan in Genesis 38:9.

opmerking van het www:

Opmerkelijk genoeg ontbreekt onaneren in het wetenschappelijke Woordenboek der Nederlandsche Taal, hoewel het al sinds lange tijd wordt gebruikt. Weiland vermeldt het in 1824 en Kramers geeft in 1847 de vormen onanie (‘de zelfbevlekking, onnatuurlijke prikkeling der geslachtsdelen’), onaneren (‘dat kwaad bedrijven’) onanist en onaniet.

Mooi voorbeeld van omgang van ons mensen met de bijbel.

back ontopic

Ooh dan gaat het dus heel ergens anders over dan over "den onnatuurlijke prikkeling der geslachtsdelen" Heldere uiteenzetting zoeker!

(eh, in de zin hieronder van je mist geloof ik een dubbele punt > :

Het verspillen van zaad kreeg de doodstraf. En dat is in de christelijke cultuur geworden tot zelfbevrediging is een heel ernstige zonde.)

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op zondag 20 januari 2013, 13:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 12:35
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
FRANKT627 schreef:
Dan is nog de vraag wat je verstaat onder seksualiteit? En wat kan voor het huwelijk of niet. En kan zelfbevrediging, daar word in de Bijbel met geen woord over gerept. wat ook seksualiteit is, toegestaan worden zonder dat er gezegd wordt dat je bezeten bent door de duivel of satan of welk begrip ook wat angstgelovigen er aan willen geven.

is gelukkig al uitgelegd in de vorige postings Lachende smiley en (na)vragen staat vrij
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op zondag 20 januari 2013, 12:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 12:19
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
JOL252 schreef:
seksualiteit
Over het algemeen te gebruiken voor iemands seksuele emoties, ideeën en gedrag. Gebruik `rollenpatroon` voor de houding en gedrag dat in de maatschappij wel voor het ene maar niet voor het andere geslacht juist wordt geacht. Gebruik `sekse` voor de fysiologische eigenschappen die mannen en vrouwen van elkaar onderscheiden.
Categorie: Abstra
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10491


(Ach ja, zou het allemaal? via google te vinden zijn?)

Ofwel.. seksualiteit is verweven door het leven heen, bedoeld door de Schepper want anders niet bij de schepping in ons mensen ingelegd. Je ontkomt er niet aan, seksualiteit is niet "de daad" an sich maar helpt je in het onderscheiden en in "een klik", trekt die ander je aan of niet is al verweven met het onderscheiden, observeren, je reactie op elkaar, blik, geur, stem. De mens is een ingenieus wezen waarbij ziel, verstand, geest, lijf en alles wat de wetenschap nog niet heeft ontdekt samenwerkt.

beetje ingewikkeld gezegd maar gelukkig niet in tegenspraak met mijn posting

KEITH722 schreef:
sexualiteit heeft in algemene zin ook nog een raakvlakje met het tonen van affectie jegens iemand, in algemene zin want dan is het natuurlijk geen sexualiteit zoals bedoeld en ervaren in het huwelijk maar is het puur een tactiele uiting, dat is: een omhelzing, je arm om iemand heen en noem nog maar tig dingen in die zin Lachende smiley


(tactiel: tot de tastzin of de gevoelszin (tactus) behorend.)

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op zondag 20 januari 2013, 12:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 12:07
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
JANS221 schreef:
Zoiets als: eigen schuld, dikke bult?
Maar misschien gaan we nu of-topic.....

beetje wel ja maar na motorverlies aan beide motoren wordt je motorvliegtuig een zweefvliegtuig, daar kan je in de meeste gevallen ook nog wel netjes mee in een weilandje of op een stille weg landen en kom je alleen met de schrik en wat schaafwondjes vrij en val je elkaar alsnog in de armen Verlegen lachende smiley zie je het voor je? Lachende smiley (romantische filmmuziek erachter mmm...)
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op zondag 20 januari 2013, 13:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 11:56
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
JANS221 schreef:
Ik ging verder op het voorbeeld van Annette. En het klopt, beelspraak gaat altijd wel ergens mank. Maar ik hoop dat je bergrijpt wat ik bedoel te zeggen. En zoals ik al schreef: Zelfs met een goede Mechanicien gaat er nog wel eens wat mis.

met Mechanicien bedoelde ik God zelf Lachende smiley (vandaar de hoofdletter) wat kan er dan nog misgaan? en om aan je goede bedoeling met de metafoor tegemoet te komen Lachende smiley ja, het komt voor dat mensen toch vertrekken in niet goed onderhouden toestelletjes ("koopje!! nu vliegen, later betalen") maar dan heb je het wel helemaal zelf gedaan
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op zondag 20 januari 2013, 12:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 11:23
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
JANS221 schreef:
Wat bedoel je met de zin: Als je één keer of zo gemeenschap hebt is een breuk niet zo erg, maar als je echt biddend begonnen bent?

Een breuk lijkt mij altijd pijnlijk. En de ene keer zal het inderdaad harder aankomen als de andere keer. Maar ik denk dat dat niet af hoeft te hangen van het wel of niet biddend begonnen zijn of hoe vaak je gemeenschap gehad hebt.
Als de motor van gevoel even uitvalt in een moeilijke periode (en wie maakt er geen moeilijke periode door) kan er op de andere motor van het verstand doorgevlogen worden. Maar dat moet dan wel een keuze zijn die je samen maakt. Die motor moet het vroeg of laat toch wel weer gaan doen. Blijven doorvliegen op één motor gaat ook ten koste van de ander motor. En vertrouwen op God (hoe mooi ook) is geen garantie dat de motor van het gevoel hersteld zal worden. Helaas zal de reis die je samen op twee motoren begon, dan toch voortijdig eindigen.

het is ongetwijfeld goed bedoeld maar de metafoor, de beeldspraak gaat niet helemaal op... twee-motorige vliegtuigen moeten zo worden ontworpen dat deze ook zonder problemen op één motor kunnen vliegen, de andere motor ondervindt daar echt geen noemenswaardige schade van, je gaat alleen maar wat langzamer en je moet bij de landing een beetje tegensturen om het verlies van de stilstaande motor te compenseren Conclusie; en om in de beeldspraak te blíjven: overtuig jezelf van de keus voor een goede Mechanicien (let op de hoofdletter) voor het onderhoud van allebei je motoren want als die allebei uitvallen heb je wel een probleem ja
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op zondag 20 januari 2013, 11:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 19:18
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
JANS221 schreef:
Ja, ik heb het gelezen. En neem maar van mij aan dat er hier veel mensen zitten die er niet makkelijk van uit gaan dat een relatie niet meer te redden zou zijn. Veel mensen hebben hiermee geworsteld. En soms kom je gewoon in zo`n situatie en valt er niets meer te redden. Hoe graag je dat ook zou willen!
En jij denkt dat jij er voor zou kunnen waken dat je niet in zo`n situatie verzeild raakt? Ga nooit een relatie aan zou ik zeggen, dan loop je ook geen risico, maar ervaar je ook geen geluk en liefde!

ja, dat denk ik! Lachende smiley , die laatste opmerking hierboven is dan ook even niet zo reëel, want het is mogelijk een relatie op te bouwen en op tijd en nog voor het trouwen! te merken dat er nog punten zijn waar je nog net te ver van elkaar af zit, dat is normaliter te bespreken en kan dan tot een verstandige conclusie leiden m.b.t. verder gaan of niet verder gaan met elkaar maar met een scheiding in de zin van ontbinding van een huwelijk heb je dan gelukkig niet te maken gehad Knipoog smiley , neemt verder niet weg dat enz... dat was m'n insteek bij de bewuste opmerking
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op zaterdag 19 januari 2013, 19:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 18:56
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
STEENTJE178 schreef:
Wat verstaan we eigenlijk onder die "seksualiteit"??

En als dat dan bijv. de werkelijke geslachtsgemeenschap betreft, wat als dat niet mogelijk is??

En als "seksualiteit" alleen voor in het huwelijk is, wat moet je er dan mee als niet gehuwde?

eh, even afgezien van je eerste punt (wat betreft de sexuele dysfunctie) vanuit het standpunt van een niet gehuwde bekeken: sexualiteit heeft in algemene zin ook nog een raakvlakje met het tonen van affectie jegens iemand, in algemene zin dan want dan is het natuurlijk geen sexualiteit zoals bedoeld en ervaren in het huwelijk maar is het puur een tactiele uiting, dat is: een omhelzing, je arm om iemand heen en noem nog maar tig dingen in die zin Lachende smiley

(tactiel: tot de tastzin of de gevoelszin (tactus) behorend.)

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op zondag 20 januari 2013, 02:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 18:43
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
JANS221 schreef:
Zijn we het ook eens met elkaar eens! Lachende smiley

hoi, had je m'n stukje (antwoord op jouw posting) mbt de film Fireproof nog niet gezien? die film gaat erover dat zowel wel- als niet kerkmensen er nog wel eens te makkelijk vanuit gaan dat een huwelijk niet meer te redden zou zijn (en dat het dan altijd automatisch op scheiden uit zou moeten draaien) die film Fireproof laat zien dat dat redden bepaald nog wél kan

verder ben ik zelf niet in zo'n situatie geweest en zal ervoor waken ook niet in zo'n situatie verzeild te ráken

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op zaterdag 19 januari 2013, 19:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 14:56
BerichtOnderwerp: Gevederd Forum
 
a

dit filmpje doet me min of meer wel aan het forum denken Knipoog smiley , het is in ieder geval een allergrappigst filmpjuh! het heet: for the birds

http://www.youtube.com/watch?v=omk6TAxJYOg&feature=related

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op zaterdag 19 januari 2013, 15:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 14:03
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
ANNETTE050 schreef:
ja, k heb met veel moeite een stukje geschreven, maar het is weg
sorry
ik zal het weer proberen.

oh ok Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722 (71)





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 13:57
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
aaaaaANNETTE050 Schreef: wat? (k.)

Laatst aangepast door
KEITH722
op zaterdag 19 januari 2013, 14:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van KEITH722
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 9 Volgende
Pagina 4 van 9