ChristianMatch
 


Forum

Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 07:36
 
Het is maar net wat je zoekt, gaan we eerst proberen, één vlees te worden, of gaan we eerst kijken, samen één hart te vormen.

Ik heb het een keer geprobeerd eerst bij het eerste te beginnen, maar dat liep op niets uit, waar ik op latere leeftijd best een schuld gevoel aan heb over gehouden.
De tweede en laatste keer, toen het tweede, en dat is ook niet gelukt, het andere hart was te diep, of in ieder geval, al diep gekwetst.
De fout van ons mensen is dit, vergelijken, met die ander met wie het mis is gegaan, nou geen één hart is het zelfde, elk hart is er één apart.
Maar ook ik weet het, het is makkelijker, één vlees te worden, dan één hart.
Twee verschillende harten, mogen best de kans krijgen, één nieuw hart te gaan vormen, nog voor er sprake gaat worden, één vlees te zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702





Berichten: 1095

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 10:33
 
GERRIT084 schreef:
Het is maar net wat je zoekt, gaan we eerst proberen, één vlees te worden, of gaan we eerst kijken, samen één hart te vormen.

Ik heb het een keer geprobeerd eerst bij het eerste te beginnen, maar dat liep op niets uit, waar ik op latere leeftijd best een schuld gevoel aan heb over gehouden.
De tweede en laatste keer, toen het tweede, en dat is ook niet gelukt, het andere hart was te diep, of in ieder geval, al diep gekwetst.
De fout van ons mensen is dit, vergelijken, met die ander met wie het mis is gegaan, nou geen één hart is het zelfde, elk hart is er één apart.
Maar ook ik weet het, het is makkelijker, één vlees te worden, dan één hart.
Twee verschillende harten, mogen best de kans krijgen, één nieuw hart te gaan vormen, nog voor er sprake gaat worden, één vlees te zijn.


Het is juist zo mooi,2 verschillende harten, ieder uniek. Als het 1 hart wordt dan wordt het een invulling voor de andere!
Mooier is juist een aanvulling, voor de beide harten, jezelf kunnen blijven en toch 1 zijn samen!
Dat is ook mijn ervaring geweest, wij waren 2 verschillende mensen, we waren wel aanvulling voor elkaar!
En dat was een weef touw dat ons harten bij elkaar brachten!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 11:25
 
JOANNIE702 schreef:
Het is juist zo mooi,2 verschillende harten, ieder uniek. Als het 1 hart wordt dan wordt het een invulling voor de andere!
Mooier is juist een aanvulling, voor de beide harten, jezelf kunnen blijven en toch 1 zijn samen!
Dat is ook mijn ervaring geweest, wij waren 2 verschillende mensen, we waren wel aanvulling voor elkaar!
En dat was een weef touw dat ons harten bij elkaar brachten!

Ja maar dat zeg ik ook, twee verschillende harten die samen één worden voor vlees er aan te pas komt.
Je mag (moet) toch 2 harten weten te samen smelten tot één samenwerkend geheel, maar wat sommige doen, is het vergelijken met een eerder beschadigd hart.
Daar de schades uithalen en kijken of die ander ook van die oneffenheden heeft, ter voorkoming van.
I.P te kijken of er met die ander te leven valt, het water bij de wijn doen.
En voor de rest, eigenlijk leven als gehuwden, tot dat, het niet meer gaat en er een einde aan maken.
Ik bedoel eigenlijk, nog een poos voor dat e.v.t trouwen tersprake komt.


Laatst aangepast door
GERRIT084
op vrijdag 11 januari 2013, 11:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 12:40
 
Mooi topic Gerrit, een reactie...

Je hebt helemaal gelijk overigens, de theorie is prachtig en Bijbels, nu de praktijk nog.

Ik denk dat zolang je nog niet 'één vleesch' bent en dus....jong, dit realiseerbaar is, althans, is ons destijds gelukt voor huwelijk.

Als je ouder wordt en alleen komt te staan na relatie ligt het opeens zo anders emotioneel. Nog los van de emotionele schade, heb ik het idee dat je je 'hart'maar 1 keer blanco en zonder vrees kan openstellen, immers je was niet beschadigd destijds. Daarnaast weet je hoe het vlees smaakt wat het nog ingewikkelder maakt.

Ik las laatst het volgende en denk dat er veel waarheid in zit.
Als je op latere leeftijd (na verbreken relatie) een 'wildvreemde' ontmoet waarmee je een relatie wilt is los van bovenstaande nog een probleem dat getackeld moet worden, namelijk...wie is de ander eigenlijk (hart)

Ze gaven dit voorbeeld: Stel, er zou een reünie van de basisschool zijn binnenkort en ik zou de leerlingen met wie ik 8 jaar was opgetrokken, weer zien na bijna 40 jaar. Gek genoeg zou dit weerzien in onze geest meteen 'normaal' zijn en zou ik weer praten met ze alsof we elkaar gisteren nog hadden gezien. Kortom: Jeugdherinneringen/relaties zijn/blijven veel levendiger (relaties) dan op latere leeftijd.

Hoe vaak komt het ook voor dat een oude jeugdliefde opeens je nieuwe partner gaat worden? Waarom ging het destijds fout? Heel waarschijnlijk om nietszeggende redenen zoals je er nu tegenaan kijkt, maar destijds onoverkomelijk waren Knipoog smiley

Het is allemaal ingewikkeld, anders bloeiden de datingsites niet op Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 12:47
 
Voor mij even moeilijk om te reageren, maar zeker een goed onderwerp...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 13:31
 
Hier ben ik nu naar op zoek, het hart maar ja als mijn hart gaat bonken en de ander ook heb je al snel met het vlees te maken.
En blijf dan maar eens van elkaar af.
Ja schuldgevoel en verwijdering is dan wat plaats maakt ipv wat ik zo heel graag wil samen een leven zoals Gd het bedoelt heeft.
Als je bent vergeven dan is het vergeven maar de Heer zegt doe het niet meer , vraag me af moet ik nog meer mensen pijn doen?
en altijd maar nee zeggen? en mezelf niet meer toestaan om te genieten, waarvoor zijn we man en vrouw ??
O ja voor het huwelijk dat heb ik gehad en was niet zoals het moest zijn al geloofde ik daar echt in.(wat is geloof) bij mij loopt alles door elkaar nu.
Ik ben bezig met een proces Loslaten en dat doe ik dan niet goed maar ben er ook nog niet.
Dan ontmoet je iemand en gelijk de dikke muur ben niet te bereiken neen niet doen want het staat in de bijbel ik wil het niet dan pas in het huwelijk
weer een relatie die niet goed loopt en ik iemand zeg laat mij maar los
Laar me maar mijn leven alleen zijn terwijl mensen om me heen zeggen ga eens leven geniet van wat op je pad komt.
Kan ik dat nog zonder vleeselijke begeerte genieten want na 17 jaar heb je wel eens behoeft toch een arm om je heen het gevoel komt er aan ja we gaan er voor maar dat niet he nee dat niet en toch zijn we mens zondige mensen die wat in de bijbel staat het goede niet doen en het kwade dat we niet willen wel doen
Ik word door dat dubbele ook wat in de bijbel staat soms radeloos moe en maakt dat ik niet verder kan dan alleen met mijn boeken zoeken naar hoe God het bedoelt heeft.
En toch wat staat er in zijn woord door te doen weet je wat goed en kwaad is

Durven jullie nog verder te leven door te doen en weer de fout in te gaan??
Maar het is ook niet goed te schuilen en je niet in de wereld te begeven.
Ik ben op zoek naar een Hart , MIJN EIGEN HART .
En ik geloof als ik dat gevonden heb en dingen los kan laten in de volle zekerheid dat de Heer me leidt dat ik dan ook de begeerte kan laten omdat ik sterk ben door zijn kracht door zijn aanwezigheid in mij.
Ik ben op zoek naar eerst het hart dan zal al het andere er mij bij geschonken worden als het in overeenstemming is met Hem

Groet Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 13:31
 
CORNE927 schreef:
Mooi topic Gerrit, een reactie...

Je hebt helemaal gelijk overigens, de theorie is prachtig en Bijbels, nu de praktijk nog.

Ik denk dat zolang je nog niet 'één vleesch' bent en dus....jong, dit realiseerbaar is, althans, is ons destijds gelukt voor huwelijk.

Als je ouder wordt en alleen komt te staan na relatie ligt het opeens zo anders emotioneel. Nog los van de emotionele schade, heb ik het idee dat je je 'hart'maar 1 keer blanco en zonder vrees kan openstellen, immers je was niet beschadigd destijds. Daarnaast weet je hoe het vlees smaakt wat het nog ingewikkelder maakt.

Ik las laatst het volgende en denk dat er veel waarheid in zit.
Als je op latere leeftijd (na verbreken relatie) een 'wildvreemde' ontmoet waarmee je een relatie wilt is los van bovenstaande nog een probleem dat getackeld moet worden, namelijk...wie is de ander eigenlijk (hart)

Ze gaven dit voorbeeld: Stel, er zou een reünie van de basisschool zijn binnenkort en ik zou de leerlingen met wie ik 8 jaar was opgetrokken, weer zien na bijna 40 jaar. Gek genoeg zou dit weerzien in onze geest meteen 'normaal' zijn en zou ik weer praten met ze alsof we elkaar gisteren nog hadden gezien. Kortom: Jeugdherinneringen/relaties zijn/blijven veel levendiger (relaties) dan op latere leeftijd.

Hoe vaak komt het ook voor dat een oude jeugdliefde opeens je nieuwe partner gaat worden? Waarom ging het destijds fout? Heel waarschijnlijk om nietszeggende redenen zoals je er nu tegenaan kijkt, maar destijds onoverkomelijk waren Knipoog smiley

Het is allemaal ingewikkeld, anders bloeiden de datingsites niet op Knipoog smiley

Precies Corne , dat is ongeveer wat ik bedoelde, en het is niet makkelijk, net als het hele leven.
Als ik uit ga vanuit mijn eigen leven, een redelijke laatbloeier, ik had toen een korte heftige relatie, waar van ik dacht dat die eeuwig zou duren.
Maar niets is minder waar, na jaren later, (ik ben ook nooit getrouwd geweest) ik weer een relatie dacht, of hoopte te krijgen, kwam één en ander weer eens om het hoekje kijken.
Het mocht niet zo zijn, maar er was nu wel een verschil, er was nooit geen intiem contact geweest.
Wat de reden was zal ik in de midden laten, dat het niets werd, maar wel dat die ander gevoelsmatig om het hoekje kwam kijken.
Het gevoel dat het niets werd is het zelfde, maar met die eerste (daar heb ik wel zo,n beetje alles mee gedeeld, wat menselijker wijs, alleen bij een kerkelijk en burgerlijk huwelijk mag)
Toch ook, een schuldgevoel, ik heb ruim 30 jaar niets meer van haar vernomen, haar naam weer ergens tegen kwam.
Zij had haar meisjes naam, het kan zijn (lijkt mij onwaarschijnlijk) dat zij nooit meer een relatie heeft gehad.
En zo ben ik eigenlijk gekomen, op eerst het vlees, of eerst het hart, zeker tegenwoordig.
Wij leven heel wat anders dan ons vroeger met de paplepel werd in gegoten, aan de ene kant bewuster, maar aan de andere kant, ook wat vrijpostiger.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 13:52
 
a
vgs mij kan deze discussie in wel iets meer Jip & Janneke taal, ik zeg toch ook niet tege de bure: "ik groet u niet eens zozeer uit het vlees maar des te meer welgemoed vanuit de geest des heren die in mij is", ik zeg gewoon vrolijk gedag Lachende smiley dat zien ze best dan...

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op zaterdag 19 januari 2013, 11:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 15:05
 
Ik vind dat je het een niet los kunt zien van het ander,anders ontstaat er een scheve relatie met verkeerde verwachtingen en dan is het einde onvermijdelijk.
Juist in een relatie,waarin je volledig moet kunnen vertrouwen op de ander,vind ik het onderdrukken van gevoelens zeer kwalijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 15:09
 
LEANNE226 schreef:
Ik vind dat je het een niet los kunt zien van het ander,anders ontstaat er een scheve relatie met verkeerde verwachtingen en dan is het einde onvermijdelijk.
Juist in een relatie,waarin je volledig moet kunnen vertrouwen op de ander,vind ik het onderdrukken van gevoelens zeer kwalijk.

mooie inhoudelijke en duidelijke reactie Leanne! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 16:27
 
LEANNE226 schreef:
Ik vind dat je het een niet los kunt zien van het ander,anders ontstaat er een scheve relatie met verkeerde verwachtingen en dan is het einde onvermijdelijk.
Juist in een relatie,waarin je volledig moet kunnen vertrouwen op de ander,vind ik het onderdrukken van gevoelens zeer kwalijk.

Als je meteen van een relatie uit gaat wel, maar ik heb het meer over, nog voor je van een,vaste relatie uit gaat, en een vaste relatie eigenlijk nog geen optie is.
Mag (moeten is een rot woord) je dan al met het onderbuik gevoel beginnen, of wacht je tot het met het hart ook goed zit.
(En nu heb ik het niet over seks voor het huwelijk, daar is al een topic over, in of uit het verleden.)(effe geen Jip en Janneke speciaal voor Keith)
En nee ik zie het dus niet los van elkaar


Laatst aangepast door
GERRIT084
op vrijdag 11 januari 2013, 16:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 16:41
 
KEITH722 schreef:
vgs mij kan deze discussie in wel iets meer Jip & Janneke taal, ik zeg toch ook niet tege de bure: "ik groet u niet eens zo uit het vlees maar des te meer welgemoed vanuit de geest des heren", ik zeg gewoon vrolijk gedag Lachende smiley dat zien ze best dan... kom op zeg!

hahahaha.... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 16:46
 
GERRIT084 schreef:
Als je meteen van een relatie uit gaat wel, maar ik heb het meer over, nog voor je van een,vaste relatie uit gaat, en een vaste relatie eigenlijk nog geen optie is.
Mag (moeten is een rot woord) je dan al met het onderbuik gevoel beginnen, of wacht je tot het met het hart ook goed zit.
(En nu heb ik het niet over seks voor het huwelijk, daar is al een topic over, in of uit het verleden.)(effe geen Jip en Janneke speciaal voor Keith)
En nee ik zie het dus niet los van elkaar

Twee slakken
Twee slakken waren al sinds jaren
op weg van Groningen naar Haren.
Tenslotte kwam geheel ontdaan
de oudste aan het eindpunt aan.
Hij slikte en sprak diep bewogen:
"Mijn broer is uit de bocht gevlogen".


Knipoog smiley


Laatst aangepast door
KEITH722
op vrijdag 11 januari 2013, 16:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 16:53
 
GERRIT084 schreef:
Als je meteen van een relatie uit gaat wel, maar ik heb het meer over, nog voor je van een,vaste relatie uit gaat, en een vaste relatie eigenlijk nog geen optie is.
Mag (moeten is een rot woord) je dan al met het onderbuik gevoel beginnen, of wacht je tot het met het hart ook goed zit.
(En nu heb ik het niet over seks voor het huwelijk, daar is al een topic over, in of uit het verleden.)(effe geen Jip en Janneke speciaal voor Keith)
En nee ik zie het dus niet los van elkaar

Je hebt het over seks zonder het stukje "houden van"?Dan zie je het dus wel los van elkaar.
Juist als er sprake is van beide kan dat heel veel doen voor je relatie Maar los van elkaar heb je óf een kille relatie waarin je jezelf niet helemaal kunt laten zien(ongeacht hoe ver je wilt gaan) óf je hebt seks puur om het verlangen maar doet je hart niet mee...........ik neem aan dat weinigen zich voor het laatste willen laten gebruiken.

Voor mij begint een relatie dus met het hart,de rest daar moet je samen uit komen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 18:00
 
LEANNE226 schreef:
Je hebt het over seks zonder het stukje "houden van"?Dan zie je het dus wel los van elkaar.
Juist als er sprake is van beide kan dat heel veel doen voor je relatie Maar los van elkaar heb je óf een kille relatie waarin je jezelf niet helemaal kunt laten zien(ongeacht hoe ver je wilt gaan) óf je hebt seks puur om het verlangen maar doet je hart niet mee...........ik neem aan dat weinigen zich voor het laatste willen laten gebruiken.

Voor mij begint een relatie dus met het hart,de rest daar moet je samen uit komen Knipoog smiley

Algemeen gezien, komt dat wel het meeste voor, het gaat er nu alleen om, en dat staat, in het geen jij zette.
Dan toch eerst het hart, dan het verhaal het vlees, eerst elkaar begrijpen en aanvoelen, voor verder te gaan.
Maar tegenwoordig (en dat bedoel ik niet met een wijzend vingertje) is dat volgens mij niet meer zo duidelijk.
Als je tegenwoordig aan iemand begint, is de omgeving nogal geintressert of er al wat is gebeurd, en als je dan die vraag ontkennend beantwoord, staat men al naar het voorhoofd te wijzen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 18:06
 
KEITH722 schreef:
Twee slakken
Twee slakken waren al sinds jaren
op weg van Groningen naar Haren.
Tenslotte kwam geheel ontdaan
de oudste aan het eindpunt aan.
Hij slikte en sprak diep bewogen:
"Mijn broer is uit de bocht gevlogen".


Knipoog smiley

LOL Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 18:14
 
Ik zal even mijn bescheiden mening geven.

Je hebt mensen daar is het beter voor om eerst een vriendschapsrelatie mee op te bouwen.

Anderen kunnen wel gewoon meteen seks hebben.

Anderen, zoals ik, willen ff helemaal geen seks, alleen vriendschap.

En zo heb je nog meer varianten.....

Nog even een toevoeging: door het stijgende aantal gevallen van seksueel misbruik, kunnen veel volwassenen als geen normale relatie hebben, laat staan met seks erbij.
En weer geld hier: lang niet voor iedereen, wel voor velen.

Ook door de p industrie krijgen veel mensen een verkeerd beeld, mensen bedoel ik in het algemeen, niet per se hier.
En ook daar weer: gaat lang niet voor iedereen op.

En dit alles komt weer door dat we in een gebroken wereld leven.

Ik zal nog wel even de postings en zeker de openingspost goed doorlezen.

Maar ja, ik heb alle varianten gehad, en ben nu op een punt: ik wil alleen vriendschap. Geen seks.

Laterz!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 18:20
 
Ik denk dat je het niet los van elkaar kunt zien. Zodra je een relatie met iemand hebt komt er op een gegeven moment het verlangen naar elkaar, het verlangen om elkaar te beminnen. Het zou niet goed zijn als dat er niet was. Probeer het niet te scheiden, maar hou het bij elkaar. En dan maakt het toch niet uit wat je omgeving daar van vind, daar hebben ze niets mee te maken. Dat is iets wat je met elkaar bespreekt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 18:26
 
Reactie op Corne van een deel van zijn posting op vrijdag 11 januari 2013, 12:40, nml:

Ze gaven dit voorbeeld: Stel, er zou een reünie van de basisschool zijn binnenkort en ik zou de leerlingen met wie ik 8 jaar was opgetrokken, weer zien na bijna 40 jaar. Gek genoeg zou dit weerzien in onze geest meteen 'normaal' zijn en zou ik weer praten met ze alsof we elkaar gisteren nog hadden gezien. Kortom: Jeugdherinneringen/relaties zijn/blijven veel levendiger (relaties) dan op latere leeftijd.

Ja, en kinderen kunnen ook met elkaar gaan spelen heel leuk, ook al kennen ze elkaar pas een minuut ofzo.

Nog een stukje van Corne zijn posting: Als je ouder wordt en alleen komt te staan na relatie ligt het opeens zo anders emotioneel. Nog los van de emotionele schade, heb ik het idee dat je je 'hart'maar 1 keer blanco en zonder vrees kan openstellen, immers je was niet beschadigd destijds. Daarnaast weet je hoe het vlees smaakt wat het nog ingewikkelder maakt.


Ja, idd. En bij vrouwen, niet alle vrouwen heb geen cijfers, iig bij mij:

Ik weet hoe het vlees smaakt.

Maar: waarom voel ik bij de ene dus wel 'hoe het vlees smaakt' en bij de ander niet, en zit ik ondertussen te denken wat ik morgen ga doen?

En: ik kan heel veel van een man houden als vriend, maar ja, geen seks erbij wil ik dan.

En waarom, heb ik meegemaakt in me leven: de een accepteert dat heeft daar totaal geen moeite mee, de ander voelt zich beledigt.

Even los ervan of dit in een huwelijk was of erbuiten.


S. en nu ff snel boodschapjes halen...laterz!!!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 11 januari 2013, 18:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 18:38
 
SHANITA130 schreef:
LOL Lachende smiley

leek er niks mee te maken te hebben maar het schóót niet op bij Gerrit, dus even een duwtje, d.m.v. die limerick, alleen dát was de link met het tempo vd discussie

Ongeduldig?? MÓI???


Laatst aangepast door
KEITH722
op vrijdag 11 januari 2013, 18:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 18:44
 
KEITH722 schreef:
leek er niks mee te maken te hebben maar de discussie schóót niet op dus even een duwtje d.m.v. die limerick, alleen dát was de link met (het tempo van) de discussie

Ongeduldig?? MÓI???


Laatst aangepast door
KEITH722
op vrijdag 11 januari 2013, 18:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 19:25
 
Haha Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 19:37
 
gedelete, ivm dat ik het verkeerd laS ...ik zag over het hoofd dat Jans 'relatie' schreef, en ik had het over 'vriendschap' .....

foutje, excuzes moi.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 11 januari 2013, 19:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 19:44
 
SHANITA130 schreef:
Hai Jans! Lachende smiley

Ik heb vriendschappen met mannen waar 'op een gegeven moment' dat verlangen helemaal niet om de hoek komt kijken bij mij.

Terwijl ik wel heel veel om zo iemand geef...

Waarom zou dat 'niet goed zijn als dat er niet was'....of 'minder'......

Neehee: 'anders'.

Net als ik een vriendin zou hebben...ja, ik ben nu eenmaal iemand die makkelijker met mannen optrekt, had ik als kind al.
Ik had altijd vrienden waar ik mee optrok op de middelbare school, bijna geen vriendinnen....

Ik begrijp je Shanita. Ik bedoelde ook met een relatie niet een vriendschappelijke relatie maar een liefdesrelatie. ``Gelukkig`` heb ik ook niet bij elke vriendschappelijke relatie met een man de behoefte aan intiem contact.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 19:48
 
JANS221 schreef:
Ik begrijp je Shanita. Ik bedoelde ook met een relatie niet een vriendschappelijke relatie maar een liefdesrelatie. ``Gelukkig`` heb ik ook niet bij elke vriendschappelijke relatie met een man de behoefte aan intiem contact.

Ja, idd, ik zag het je schreef 'relatie' en dat zag ik over het hoofd, mijn excuses!

Dus ik ging uit van een 'vriendschap'.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 19:55
 
JANS221 schreef:
Ik begrijp je Shanita. Ik bedoelde ook met een relatie niet een vriendschappelijke relatie maar een liefdesrelatie. ``Gelukkig`` heb ik ook niet bij elke vriendschappelijke relatie met een man de behoefte aan intiem contact.

Intiem contact mag alleen maar wanneer je voor de tafel van de Heer staat en wanneer je het sacrament van het huwelijk hebt ontvangen... Engeltje smiley ...anders zijn we geen echte christenen...toch? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 20:03
 
FRANKT627 schreef:
Intiem contact mag alleen maar wanneer je voor de tafel van de Heer staat en wanneer je het sacrament van het huwelijk hebt ontvangen... Engeltje smiley ...anders zijn we geen echte christenen...toch? Knipoog smiley

Ja hoor, Frank. Laat het huwelijk nu alleen in de RK-kerk een sacrament zijn.... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 20:03
 
FRANKT627 schreef:
Intiem contact mag alleen maar wanneer je voor de tafel van de Heer staat en wanneer je het sacrament van het huwelijk hebt ontvangen... Engeltje smiley ...anders zijn we geen echte christenen...toch? Knipoog smiley

Ja, eigenlijk wel.... Lachende smiley

Maar ja, wat is beter: met verkeerde redenen voor een sacrement staan, of met echte redenen....

Denk daar maar es over na Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 20:19
 
JANS221 schreef:
Ja hoor, Frank. Laat het huwelijk nu alleen in de RK-kerk een sacrament zijn.... Engeltje smiley

Ja, het is spijtig dat de andere kerken die mooie sacrale verbintenis niet als een sacrament beschouwen...nouja, zoveel kerken hebben geen sacramenten meer...de RK heeft er 7 en de protestantse slechts 2...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 20:30
 
FRANKT627 schreef:
Ja, het is spijtig dat de andere kerken die mooie sacrale verbintenis niet als een sacrament beschouwen...nouja, zoveel kerken hebben geen sacramenten meer...de RK heeft er 7 en de protestantse slechts 2...

Hai Frank Lachende smiley

Ahum, beetje dom van mij misschien....

Wat is een sacrament? En welke 7 heeft de RK kerk er? en Welke 2 de anderen?

Ja, ik weet wel, een sacrament is een soort van heilig iets, net als een huwelijk toch?

S. En nu ff lekker een hapje eten, met het 'huis op de prairie.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 8 Volgende
Pagina 1 van 8